Ένα από τα δεκάδες σχήματα, μέσω των οποίων αναπτύσσει τις
αισθητικές και άλλες απόψεις της, η ιαπωνίδα πιανίστρια, συνθέτρια και
αυτοσχεδιάστρια Satoko Fujii
είναι και οι This Is It!.
Πρόκειται για ένα trio,
το οποίον αποτελούν ο Natsuki Tamura τρομπέτα, η Satoko Fujii
πιάνο και ο Takashi Itani
κρουστά, ντραμς. Οι This Is It!
είχαν ήδη ένα άλμπουμ από το 2018, ενώ τώρα επανέρχονται «σαν σχήμα» με το πιο
νέο CD τους, που
αποκαλείται “Mosaic” [Libra
Records, 2021].
Έχουμε βάλει το «σαν σχήμα» μέσα σε εισαγωγικά, επειδή, στην πράξη, τα μέλη του συγκεκριμένου trio δεν βρέθηκαν, ως φυσικές παρουσίες, μαζί, σ’ ένα στούντιο, κατά την διάρκεια της ηχογράφησης. Εξαιτίας της covid-19, και των συνθηκών που επικρατούσαν στην Ιαπωνία τον περασμένο Ιούνιο (2021), οι τρεις μουσικοί ηχογραφήθηκαν ξεχωριστά, στα σπίτια τους – το ζεύγος και στην ζωή Tamura-Fujii στην Kobe και ο Itani στην Soka (προάστιο του Tokyo).
Το πώς έγινε η επικοινωνία των μουσικών, οι συζητήσεις επί των ιδεών κ.λπ. δεν είναι δύσκολο να το φανταστούμε – με ανταλλαγές αρχείων προφανώς, και όλους τους υπόλοιπους γνωστούς τρόπους τής on line επικοινωνίας. Και κάπως έτσι το υλικό μαζεύτηκε, για να σταλεί στον Mike Marciano (Systems Two), στο Long Island της Νέας Υόρκης τον προηγούμενο Αύγουστο, ώστε να γίνει η μείξη και το mastering, για να έχουμε, τώρα, το πιο νέο CD των This Is It! στα χέρια μας.
Το “Mosaic” περιλαμβάνει πέντε tracks, όλα συνθέσεις της Satoko Fujii.
To άνοιγμα αποκαλείται “Habana’s dream”, διατρέχεται και από cuban ηχοχρώματα, αλλά δεν είναι φυσικά ένα κλασικό cuban ή latin-jazz track. Ουδεμία σχέση. Είναι jazz-avant με cuban επιρροές, καθώς η Satoko Fujii την εποχή όπου το έγραφε βρισκόταν κάτω από τον αστερισμό του Che Guevara (διαβάζοντας κάποια βιογραφία του). Το ίδιο βιβλίο την είχε επηρεάσει, πέρυσι, και σ’ έναν άλλο δίσκο της, το “Hazuki, Piano Solo”, εκεί όπου υπήρχε track ονόματι “Ernesto”. Εδώ, ο Natsuki Tamura κάνει και πάλι τα δικά του αναμενόμενα, ενώ και ο Takashi Itani με τα tribal κρουστά του δίνει ένα εξωτικό (όχι exotica) άρωμα στη σύνθεση.
Το επόμενο κομμάτι, το 15λεπτο “Dieser zug”, είναι μοναδικό. Ανοίγει με σόλο του Itani στο βιμπράφωνο, σε συνδυασμό με ήχους από μικρο-κρουστά, για να «μπούνε» σιγά-σιγά στη σύνθεση, μαζί, η Fujii (με clusters) και ο Tamura (με χαμηλών τόνων μελωδία), σπρώχνοντας την σύνθεση προς «πνευματικές» κατευθύνσεις, χωρίς αυτή να αφορά σε ακραίες avant παρασπονδίες. Καταπληκτικό track!
Ακολουθεί το 11λεπτο “Kumazeni”. Εδώ η σύνθεση ξεκινάει κάπως... σχηματικά, αυτοσχεδιαστικά, για να εξελιχθεί σε improv παρανάλωμα, με τον Tamura να παίζει soli με μεγάλη ένταση, παράξενα timbre κ.λπ. και με την Fujii να συνοδεύει με ομοβροντίες στο πιάνο, και με πολύ γρήγορες φράσεις, ακολουθώντας, αλλά και προβοκάροντας τον Tamura. O Itani, εφευρετικός στο έπακρο, παράγει συνεχώς ρυθμικά patterns, που άλλοτε ακολουθούνται από κοντά (από τους άλλους δύο), άλλοτε χαλαρά και άλλοτε καθόλου (καθώς υπάρχει και εκτεταμένο percussive solo εδώ).
Στο 8λεπτο “Sleepless night”, προτελευταίο track του “Mosaic”, οι This Is It! δεν σταματούν να είναι εφευρετικοί. Το κομμάτι είναι το πιο σκοτεινό του άλμπουμ τους (ο τίτλος μοιάζει κάπως προγραμματικός), με τον Itani να δημιουργεί απρόσμενα ηχοχρώματα (σαν από τριζόνια, σαν από άλλους ήχους της νύχτας...), τα οποία εκμεταλλεύονται οι Tamura και Fujii (o πρώτος με τελείως ακανόνιστα παιξίματα και η δεύτερη με απλά μελωδικά patterns), δημιουργώντας μία κάπως «θριλερική» ατμόσφαιρα. Αναμφισβήτητα το πιο υποβολιμαίο κομμάτι του “Mosaic”.
Το άλμπουμ θα ολοκληρωθεί με το 12λεπτο “76 RH”, ένα τυπικό για τα μέτρα τής Satoko Fujii και των συνεργατών της improv track, με πολύ πυκνή γραμμή, υψηλή ενέργεια και ακαταπόνητα παιξίματα.
Δίσκος, που μπορεί να γίνει κλασικός στο είδος του, από την σημαντικότατη ιαπωνίδα πιανίστρια, συνθέτρια και αυτοσχεδιάστρια, και βεβαίως από τους συνεργάτες της.
Επαφή: www.satokofujii.com
Έχουμε βάλει το «σαν σχήμα» μέσα σε εισαγωγικά, επειδή, στην πράξη, τα μέλη του συγκεκριμένου trio δεν βρέθηκαν, ως φυσικές παρουσίες, μαζί, σ’ ένα στούντιο, κατά την διάρκεια της ηχογράφησης. Εξαιτίας της covid-19, και των συνθηκών που επικρατούσαν στην Ιαπωνία τον περασμένο Ιούνιο (2021), οι τρεις μουσικοί ηχογραφήθηκαν ξεχωριστά, στα σπίτια τους – το ζεύγος και στην ζωή Tamura-Fujii στην Kobe και ο Itani στην Soka (προάστιο του Tokyo).
Το πώς έγινε η επικοινωνία των μουσικών, οι συζητήσεις επί των ιδεών κ.λπ. δεν είναι δύσκολο να το φανταστούμε – με ανταλλαγές αρχείων προφανώς, και όλους τους υπόλοιπους γνωστούς τρόπους τής on line επικοινωνίας. Και κάπως έτσι το υλικό μαζεύτηκε, για να σταλεί στον Mike Marciano (Systems Two), στο Long Island της Νέας Υόρκης τον προηγούμενο Αύγουστο, ώστε να γίνει η μείξη και το mastering, για να έχουμε, τώρα, το πιο νέο CD των This Is It! στα χέρια μας.
Το “Mosaic” περιλαμβάνει πέντε tracks, όλα συνθέσεις της Satoko Fujii.
To άνοιγμα αποκαλείται “Habana’s dream”, διατρέχεται και από cuban ηχοχρώματα, αλλά δεν είναι φυσικά ένα κλασικό cuban ή latin-jazz track. Ουδεμία σχέση. Είναι jazz-avant με cuban επιρροές, καθώς η Satoko Fujii την εποχή όπου το έγραφε βρισκόταν κάτω από τον αστερισμό του Che Guevara (διαβάζοντας κάποια βιογραφία του). Το ίδιο βιβλίο την είχε επηρεάσει, πέρυσι, και σ’ έναν άλλο δίσκο της, το “Hazuki, Piano Solo”, εκεί όπου υπήρχε track ονόματι “Ernesto”. Εδώ, ο Natsuki Tamura κάνει και πάλι τα δικά του αναμενόμενα, ενώ και ο Takashi Itani με τα tribal κρουστά του δίνει ένα εξωτικό (όχι exotica) άρωμα στη σύνθεση.
Το επόμενο κομμάτι, το 15λεπτο “Dieser zug”, είναι μοναδικό. Ανοίγει με σόλο του Itani στο βιμπράφωνο, σε συνδυασμό με ήχους από μικρο-κρουστά, για να «μπούνε» σιγά-σιγά στη σύνθεση, μαζί, η Fujii (με clusters) και ο Tamura (με χαμηλών τόνων μελωδία), σπρώχνοντας την σύνθεση προς «πνευματικές» κατευθύνσεις, χωρίς αυτή να αφορά σε ακραίες avant παρασπονδίες. Καταπληκτικό track!
Ακολουθεί το 11λεπτο “Kumazeni”. Εδώ η σύνθεση ξεκινάει κάπως... σχηματικά, αυτοσχεδιαστικά, για να εξελιχθεί σε improv παρανάλωμα, με τον Tamura να παίζει soli με μεγάλη ένταση, παράξενα timbre κ.λπ. και με την Fujii να συνοδεύει με ομοβροντίες στο πιάνο, και με πολύ γρήγορες φράσεις, ακολουθώντας, αλλά και προβοκάροντας τον Tamura. O Itani, εφευρετικός στο έπακρο, παράγει συνεχώς ρυθμικά patterns, που άλλοτε ακολουθούνται από κοντά (από τους άλλους δύο), άλλοτε χαλαρά και άλλοτε καθόλου (καθώς υπάρχει και εκτεταμένο percussive solo εδώ).
Στο 8λεπτο “Sleepless night”, προτελευταίο track του “Mosaic”, οι This Is It! δεν σταματούν να είναι εφευρετικοί. Το κομμάτι είναι το πιο σκοτεινό του άλμπουμ τους (ο τίτλος μοιάζει κάπως προγραμματικός), με τον Itani να δημιουργεί απρόσμενα ηχοχρώματα (σαν από τριζόνια, σαν από άλλους ήχους της νύχτας...), τα οποία εκμεταλλεύονται οι Tamura και Fujii (o πρώτος με τελείως ακανόνιστα παιξίματα και η δεύτερη με απλά μελωδικά patterns), δημιουργώντας μία κάπως «θριλερική» ατμόσφαιρα. Αναμφισβήτητα το πιο υποβολιμαίο κομμάτι του “Mosaic”.
Το άλμπουμ θα ολοκληρωθεί με το 12λεπτο “76 RH”, ένα τυπικό για τα μέτρα τής Satoko Fujii και των συνεργατών της improv track, με πολύ πυκνή γραμμή, υψηλή ενέργεια και ακαταπόνητα παιξίματα.
Δίσκος, που μπορεί να γίνει κλασικός στο είδος του, από την σημαντικότατη ιαπωνίδα πιανίστρια, συνθέτρια και αυτοσχεδιάστρια, και βεβαίως από τους συνεργάτες της.
Επαφή: www.satokofujii.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου