Βαρυτονίστας και μπασοκλαρινετίστας βασικά, ο Josh Sinton μας έχει απασχολήσει
άλλη μία φορά στο δισκορυχείον, όταν είχαμε αναφερθεί στο άλμπουμ του “Making Bones…” [ILUSO, 2018], το οποίον υπέγραφε με το Josh Sinton’s Predicate Trio. Μουσικός με ιστορία στο χώρο –εξάλλου είναι
πλέον στα 50 του– ο Sinton είναι σφόδρα
επηρεασμένος, γενικώς και ειδικώς, από τον Steve Lacy, τον οποίον έχει τιμήσει κατά καιρούς στην
δισκογραφία. Στο πιο καινούριο άλμπουμ του, όμως, που αποκαλείται “b.” [FiP Recordings, 2021], ο Josh Sinton εκείνο που τιμάει είναι το βαρύτονο σαξόφωνο,
καθώς αυτό ακριβώς το άλμπουμ του είναι σόλο.
Σόλο βαρύτονο λοιπόν, σ’ ένα σετ κομματιών με τίτλους “b.1.” και “b.2.”, σαν πλευρές δίσκου βινυλίου – με τα “b.1.” να υποδιαιρούνται σε “b.1.i”, “b.1.ii”, “b.1.iii” και “b.1.iv” και με τα “b.2.” σε “b.2.i”, “b.2.ii”, “b.2.iii”, “b.2.iv” και “b.2.v”.
Σόλο βαρύτονο λοιπόν, σ’ ένα σετ κομματιών με τίτλους “b.1.” και “b.2.”, σαν πλευρές δίσκου βινυλίου – με τα “b.1.” να υποδιαιρούνται σε “b.1.i”, “b.1.ii”, “b.1.iii” και “b.1.iv” και με τα “b.2.” σε “b.2.i”, “b.2.ii”, “b.2.iii”, “b.2.iv” και “b.2.v”.
Ήτοι εννέα tracks συνολικώς, μέσα από τα
οποία ο Sinton επιχειρεί να δείξει κρυμμένες όψεις του
βαρύτονου σαξοφώνου. Τις οποίες και δείχνει.
Βασικά, εδώ, ο Josh Sinton «παίζει» με όλα. Με τα timbre, δημιουργώντας μία εν πολλοίς εκπληκτική
γκάμα στο 7λεπτο “b.2.i” (με απίστευτο «πνιχτό» παίξιμο, με
παράλληλη χρήση των ταπών και multiphonics), με ποικιλία στα μέτρα και τα tempi (στο blues για παράδειγμα “b.1.iii”) και φυσικά με τις ταχύτητες, τις επιταχύνσεις και τις παύσεις,
πολλαπλασιάζοντας ή υποδιαιρώντας τον χρόνο, δίνοντας στους αυτοσχεδιασμούς του
άλλοτε μιαν αίσθηση διαλογισμού (“b.2.iv”) και άλλοτε εκείνη της
σκληρά δυναμικής και εικονοκλαστικής καταγραφής, στα όρια συχνά του free-improv (“b.2.iii”).
Σίγουρα το άκουσμα
του “b.” δεν είναι εύκολο, αλλά
αυτό δεν σημαίνει κάτι. Η δυσκολία, εδώ, έχει οπωσδήποτε έναν εξερευνητικό
χαρακτήρα, όσον αφορά στις δυνατότητες του οργάνου, αλλά στη βάση της αυτή
ακριβώς η δυσκολία ανασκαλεύει συγκεκριμένες ψυχικές και σωματικές καταστάσεις του
αυτοσχεδιαστή στην προσπάθειά του να τις μετατρέψει σε ήχο. Δεν λειτουργεί ως
αυτοσκοπός δηλαδή.
Επαφή: www.joshsinton.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου