Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΡΜΕΝΟΓΛΟΥ ένα προσωπικό LP του ντράμερ-περκασιονίστα του improv, με καταπληκτικό εξώφυλλο

Για τον ντράμερ της jazz και improv σκηνής Χρήστο Γερμένογλου (Christos Yermenoglou) από την Θεσσαλονίκη έχουμε γράψει πολλές φορές στο blog. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν reviews για τα εξής άλμπουμ, στα οποία έχει συμμετάσχει:

1. “Improvised Chamber Music” [Private Pressing, 2020] με Orange Blue Green δηλ. με Δήμο Γκουνταρούλη και Νεκτάριο Καραντζή
2.Hōryū​-​Ji” [mr. nakayasi / el NEGOCITO Records, 2019] με Akira Sakata, Giovanni Di Domenico και Γιώτη Δαμιανίδη
3. Ping Pong” [defkaz PRODUCTIONS / POLYTROPON, 2018] με Σάκη Παπαδημητρίου
4. “Blue Black Blues” [ΣΑΙΞΠΗΡΙΚόΝ, 2017] με Ηλία Ζάικο,
5. “The Meeting” [Outlandish Recordings, 2017] με Lakis Tzimkas Trio
6. “Mama Luma” [Krapp’s Tapes / Noise Below, 2017], με Mama Luma
7. «27’» [Ιδιωτική Έκδοση, 2015] (προσωπικό άλμπουμ)
8. Musica Lontana” [Leo, 2011] με Vittorino Curci, Vincenzo Mastropirro, Γεωργία Συλλαίου, Σάκη Παπαδημητρίου και Αγαμέμνονα Μάρδα

Ήδη αντιλαμβάνονται όσοι δεν γνωρίζουν, από τα credits και μόνον αυτών των οκτώ κυκλοφοριών, τι είδους μουσικές απασχολούν τον Χρήστο Γερμένογλου και πώς όλες αυτές οι μουσικές, που αφορούν σε τόσο διαφορετικές εγγραφές, μπορεί να τοποθετηθούν κάτω από μια κατηγορία, όπως είναι αυτή της adventure music.
Μια μουσική της περιπέτειας λοιπόν αποτυπώνεται και στο πιο πρόσφατο LP τού Χρήστου Γερμένογλου, που είναι και το πλέον προσωπικό του – καθότι ο κρουστός μουσικός, στο Birth [S7 & Cue Productions Studio, 2021], βρίσκεται μόνος του στο στούντιο, απέναντι ή δίπλα στα (κρουστά) όργανά του.
Η εντυπωσιακή φωτογραφία του εξωφύλλου από τον Γιώργο Ελιανό –αναμφισβήτητα ένα από τα ωραιότερα covers της εγχώριας improv scene– δείχνει τον Χ. Γερμένογλου να περιστοιχίζεται από τα διάφορα όργανα κατά τον τρόπο των percussion players βασικά της Ανατολής (Ινδία, Ιαπωνία κ.λπ.), που παίζουν χαμαί, όπως λέμε, επί του εδάφους, γειωμένοι με τους ήχους του κόσμου που τους περιβάλλει.
Και κάπως έτσι, βλέποντας και παρατηρώντας αυτό το θαυμάσιο spiritual εξώφυλλο, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι το είδος της μουσικής, που είναι χαραγμένο στο συγκεκριμένο βινύλιο.
Η προσέγγιση είναι αυτοσχεδιαστική φυσικά, αλλά δεν έχει να κάνει, τουλάχιστον στις περισσότερες των περιπτώσεων, με μία μουσική στενά εικονοκλαστική. Αφαίρεση υπάρχει, από τη στιγμή όπου ηχογραφείται ένα μόνον είδος οργάνων και δη κρουστών, αλλά αυτή η αφαίρεση δεν είναι «καταδικαστική».
Η μουσική στο “Birth” έχει μία σειρά. Υπακούει σε κάποιους νοητούς έστω κανόνες. Μπορεί να υπάρχει ελευθερία, αλλά η εξέλιξη δεν θυμίζει αυτοσχεδιαστική... ασυδοσία. Εξυφαίνεται ένα σενάριο, στο οποίο ήχοι της φύσης θα μπορούσε να προσομοιάζονται με ήχους κρουστών και μικροκρουστών.
Στο “Looking for the reason”, για παράδειγμα, αντιλαμβάνεσαι την εξέλιξη μιας... κατολίσθησης, ενώ στο “Message from the source”, σ’ ένα από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια του LP, εκείνο που κυριαρχεί φαίνεται πως είναι το υδάτινο στοιχείο. Στοιχεία ροής (ρευστού) αντιλαμβάνεσαι και στο “Flow feelings”, ενώ στο “Unexpected character” έχουμε να κλασικό drumming, με συνεχείς ρούλους και αδιάκοπα γεμίσματα, πολύ δυναμικό, που κινείται στα όρια του rock.
Το “Birth” θα ολοκληρωθεί μ’ ένα από τα πιο παράξενα track αυτής της εγγραφής, το “Connection between”, ένα κομμάτι που ακροβατεί ανάμεσα στην γαλήνη και τον θόρυβο, και που θα μπορούσε, με λίγο φαντασία ίσως, να χαρακτηριστεί ακόμη και cinematic.
Ο Χρήστος Γερμένογλου προτείνει ένα άλμπουμ όχι για τον καθένα, σίγουρα, που δεν θα το χαρακτήριζες, όμως, «δύσκολο» στην διαδρομή του. Και αυτό είναι το προσόν του. Μια απαιτητική ηχογράφηση, που μπορεί να προσελκύσει ακόμη και ανυποψίαστους ακροατές (χωρίς, όμως, παρωπίδες).
Επαφή: https://christosyermenoglou.bandcamp.com/album/birth

2 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://christosyermenoglou.bandcamp.com/album/birth
    CHRISTOSYERMENOGLOU.BANDCAMP.COM

    Vangelis Vagoo Doumanas
    Τρομερο! ευχαριστουμε για αυτο!

    Θεοδουλος Παρασκευαιδης
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ!!!..

    Alex Apostolakis
    Μια εναλλακτικη αναγνωση αυτης της εικονας για μενα ,ειναι οτι ο μουσικος ειναι αθωος σαν παιδι που ακομα φορα πανα και παιζει.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    ναι και αυτό, λόγω "birth". το σκέφτηκα, αλλά θεώρησα πως το άλλο (περί Ανατολής) έχει περισσότερο πνευματικό υπόβαθρο

    Alex Apostolakis
    ,βρίσκω κοινά σημεία στις δυο αναγνώσεις.Το βρέφος,χωρίς παραπλανητικές προσλαμβάνουσες,είναι «γειωμένο»σε πιο αρχέγονες αλήθειες.

    Marios Valavanides
    Σόλο ή/και με Σάκη Παπαδημητρίου. Κόλλησα! Νάσαι καλά Φώντα παλιέ συμφοιτητή.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Γεια σου Μάριε! Σόλο είναι αυτό. Σόλο κρουστά.

    Marios Valavanides
    Ναι, σόλο είναι το συγκεκριμένο εξαιρετικό (Birth). Άκουσα και το Ping Pong με ΣΠ. Πάντως το σόλο άλμπουμ μου θύμισε (στο θυμικό) κάποια άλμπουμ των This Heat. Χαιρετισμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάτι παλιότερο για το Γερμένογλου, έτσι κάπως συμπληρωματικό της φετινής εκδοσης, είναι η συνεργασία του με τον Νίκο Κρυωνίδη στο Duende στη Θεσσαλονίκη, βάζω εδώ την παρουσίαση, μακάρι το βίντεο της παράστασης να μπορούσε να μοιραστεί περαιτέρω...

    Γερμένογλου - Κρυωνίδης
    Percussion & Poetry on Canvas
    Πέμπτη 11 Απριλίου 2019
    Ο μουσικός Χρήστος Γερμένογλου συναντά τον Ζωγράφο Νίκο Κρυωνίδη
    Ήχος και κίνηση επί τόπου / Χρώμα και κίνηση επί τόπου
    Προσχέδιο και Αυτοσχεδιασμός / Σουρεαλισμός και Άκρατος ρεαλισμός.
    Χρήστος Γερμένογλου: Κρουστά, ήχοι, λόγια, φωνές.
    Νίκος Κρυωνίδης: Τελάρα, ίσως καβαλέτο, χρώματα, πινέλα, ποίηση - στίχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή