Κυριακή 18 Ιουνίου 2023

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 514

17/6/2023
Το έγκλημα-ναυάγιο με τους 500 ή 600 ή 700 νεκρούς και αγνοούμενους έχει περάσει ήδη στα ψιλά στα κυβερνητικά μίντια, ώστε να μην προκαλείται ο ρατσιστής ψηφοφόρος της δεξιάς, που αποτελεί τη βάση της και που χαλάει την κεντρώα λυκοπροβιά του κόμματος, βγάζοντας προς τα έξω τα πιο απάνθρωπα από τα συναισθήματά του, ενώ όλοι τους αναμένουν πλέον τον Μπαγκλαντεσιανό να ομολογήσει πως σκότωσε την Πολωνή, ούτως ώστε να τοποθετηθεί σε πιο «υγιή» βάση το νέο ρατσιστικό παραλήρημα τού κοινωνικού πάτου, που ήδη καλά κρατεί (σκότωσε ο ένας, άρα σκοτώνουν όλοι ή αν δεν πνιγόταν τότε θα βίαζε και θα σκότωνε, όπως απεφάνθη χοντρικά ο γνωστός υποψήφιος βολευτής τους).

17/6/2023
Η σχέση του KKE με την ποπ και το ροκ μέσα στις δεκαετίες. Οι υπερβάσεις του κόμματος είναι μικρές αλλά υπαρκτές, από τη δεκαετία του ’60 ήδη.
[ένα κείμενο που είχαμε γράψει το Γενάρη τώρα και σε podcast]
https://www.lifo.gr/podcasts/hxhtika-arthra/gia-tin-shesi-toy-kke-me-tin-pop-kai-rok-mesa-sta-hronia

16/6/2023
Με το που ανέλαβε ο υπηρεσιακός, και πολύ πριν από το τριήμερο πένθος έπρεπε να βγει και να πει... παραλαμβάνουμε καμένη γη... και πως... επειδή τα πάντα μπορεί να συμβούν, από στιγμή σε στιγμή και απ’ ώρα σε ώρα, θα κληθούμε να διαχειριστούμε υποσκαμμένες δομές.

15/6/2023
>>Ο Κ. Μητσοτάκης, μεταξύ άλλων, επικαλέστηκε δύο χαρακτηριστικές για εκείνον στιγμές από την πορεία του Γιάννη Μαρκόπουλου: την αντιδικτατορική συναυλία της Φοιτητικής Ένωσης Κρητών στο Σπόρτινγκ το 1972 με τον Γιάννη Μαρκόπουλο καθώς και το γεγονός ότι...<<
Πόθεν είναι «χαρακτηριστική για εκείνον στιγμή» η συναυλία του Μαρκόπουλου στο Σπόρτινγκ; Εκτός και αν συνδέεται μ’ εκείνο το αλήστου μνήμης «εγώ ήμουν πολιτικός κρατούμενος 6 μηνών από την χούντα». Οπότε αν ήταν πολιτικός κρατούμενος 6 μηνών το ’68, το ’72, στα τέσσερά του, μπορεί να έβαζε και μπόμπες κατά της χούντας, σαν τον Σαβούρα...
Ωρέ τι διαβάζουμε, οι έρμοι...

15/6/2023
Τα ποικίλα φασιστόμουτρα, οι πατριδοκάπηλοι, οι φιλελέφτεροι και οι διάφοροι φαιδροί «καμένοι» ξεκινούν από το αξίωμα πως οι «αρχές» έπραξαν τα δέοντα. Εμπιστεύονται με κλειστά μάτια στρατό και σώματα ασφαλείας, αστυνομία (ξηράς και θάλασσας), συνοριοφύλακες, εκκλησία κ.λπ., δηλώνοντας διαχρονικά πίστη στους θεσμούς του κράτους.
Βασικά κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος, που θέλει να σκέφτεται όπως δεν σκέφτονται εκείνοι, πρέπει να ξεκινάει από την ακριβώς αντίθετη παραδοχή – πως τίποτα δεν λειτούργησε καλά, πως τα πάντα εξελίχθηκαν χωρίς σχέδιο, φοβικά και ανερμάτιστα. Και εν τέλει εγκληματικά (ως εκ των αποτελεσμάτων συνάγεται).
Και αν αποδειχθεί πως συνέβη το αντίθετο, πως όλα τέλος πάντων εξελίχθηκαν ρολόι, και πως για όλα όσα συνέβησαν φταίει απλώς και μόνο «η κακιά η ώρα» (κάτι εντελώς απίθανο), τότε να το θεωρήσει αυτό ως μια τυχαία εξαίρεση στον κανόνα.

15/6/2023
Για τα Τέμπη έφταιγε ο σταθμάρχης, για το ναυάγιο έφταιγαν οι διακινητές... πάντα ο τελευταίος τροχός της αμάξης, για να μένουν οι αληθινοί ένοχοι στο απυρόβλητο. Αν θες όμως το πράγμα να το πιάσεις από την αρχή, σε σχέση με το ναυάγιο, θα πας εδώ...

14/6/2023
Μας πρήξανε οι ατάλαντοι σε σχέση με το «Ζαβαρακατρανέμια» και με το τι σημαίνουν οι ακατανόητες λέξεις του.
Προσωπικά, δεν μ’ ενδιέφερε ποτέ να μάθω τι σήμαιναν αυτές οι λέξεις, χωρίς με τούτο να υπονοώ πως το τραγούδι δεν μ’ αρέσει και δεν το απολαμβάνω ως ένα κάποιο δοξαστικό – βασικά στην τουριστική ταινία «Επιχείρησις Απόλλων», εκεί όπου πρακτικά ανήκει.
Η δε σύνδεση του τραγουδιού με κάποια αντιχουντική διάθεση προσωπικά μου φαινόταν πάντα τραβηγμένη, όταν ο Μαρκόπουλος μελοποιεί στο «Χρονικό» (1970) στίχους που λένε «μέρα αναστάσιμη κι ο λαός θα παίζει / τα πολλά τραγούδια του για τη λευτεριά». Τι να πιάσει το «ζάβαρα-κάτρα-νέμια» μπροστά σ’ αυτό το δίστιχο του Γεωργουσόπουλου;
Και βεβαίως το ριζίτικο «Πότε θα κάνη ξαστεριά» που διασκευάζει ο Μαρκόπουλος το 1971 ήταν μίλια μπροστά σε αντιχουντική διάθεση από το «ζαβαρα-κατρα-νέμια» (κάτι που το κατέγραψε, φυσικά, και η ιστορία).
Το ότι λογοκρίθηκε στην δισκογραφία το «ζαβαρα-κατρα-νέμια» (έχω δίσκο, στον οποίον αναγράφεται στο track list, αλλά δεν είναι χαραγμένο στο βινύλιο) οφείλεται βασικά στους ακατανόητους στίχους του και όχι σε κάποια, δήθεν, αντιχουντική διάθεση που κρύβανε τα λόγια του.
Φυσικά, το τραγούδι δεν λογοκρίθηκε στην ταινία (εκεί όπου ακούγεται από τον Μαρκόπουλο), αλλά για τους δίσκους θα πρέπει να τους εξετάσει κανείς έναν-έναν, μέσα στα χρόνια, για να διαπιστώσει τι ακριβώς συνέβη. Κάτι που δεν το επιχείρησε κανένας, φυσικά, απ’ όλους αυτούς τους... τραγικούς, που βάλθηκαν να μας διαφωτίσουν για τα... κρυφά μηνύματα του τραγουδιού.

13/6/2023
Το τι ασυναρτησίες υπάρχουν στο δίκτυο γύρω από τον Γιάννη Μαρκόπουλο δεν περιγράφεται. Βιβλιαράκι φτιάχνεις, σαν αυτά του 33 και 1/3...
Τούτος εδώ νομίζει πως ο Ξυλούρης τραγουδά το "ζαβαρα-κατρα-νέμια" στο "Επιχείρησις Απόλλων". Προσέξτε τα shares που έχει κάνει το άρθρο.
Αχ και να 'ξερε ο κόσμος τι διαβάζει...

12/6/2023
Είναι Νοέμβριος 1978, είναι η πρώτη παρουσίαση των τραγουδιών του Γιάννη Μαρκόπουλου από το «Σεργιάνι στον Κόσμο», με τον Γιώργο Νταλάρα. Μαζί η Ελένη Βιτάλη, ο Δημήτρης Κατοίκος και κάποια... Γ. Κωστούλα. Το «Κωστούλα» πρέπει να είναι... ευπρεπισμός του «Κοτσούλα» και όχι λάθος. Το λέω γιατί η Γ. Κωστούλα είναι η Γλυκερία Κοτσούλα – η γνωστή στους πάντες Γλυκερία.
Επίσης στην βικιπαίδεια διαβάζεις πως η Γλυκερία «εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1974 στην τηλεοπτική εκπομπή Να η Ευκαιρία», κάτι που είναι σίγουρα λάθος, αφού είναι γνωστό πως η εκπομπή είχε ξεκινήσει το 1977 (και όχι το 1974).
Σε σχέση με τον Γ. Μαρκόπουλο ανακάλυψα ένα σωρό λάθη στο δίκτυο εν τω μεταξύ, αλλά βαριέμαι να γράφω γι’ αυτά. Ίσως γράψω για κανα-δύο...

12/6/2023
Μετά από το υπουργείο οικογένειας, ο τόπος έχει ανάγκη ένα υπουργείο ροδόπης, όπως κι ένα υπουργείο ορθοδοξίας...

10/6/2023
Σύγκρυο κι ανατριχίλα... Κι ένα διαχρονικό έγκλημα της ελληνικής δισκογραφίας, να μην υπάρχει κάπου καταγραμμένο αυτό το έπος του Μαρκόπουλου...
https://www.youtube.com/watch?v=PgIxjK_Vb1A

10/6/2023
Είναι τεράστια η απώλεια του Γιάννη Μαρκόπουλου για την ελληνική μουσική και το τραγούδι. Αθάνατος.
https://www.youtube.com/watch?v=dT5xGxJqGok

10/6/2023
Ξέρετε εσείς κανένα μουσουλμάνο, που να διορίστηκε; Όποιος ψηφίζει Σύριζα ψηφίζει την ερήμωση της Ροδόπης...
[η Ντόρα ανασταίνει τον πατέρα της και χαίρεται πολύ γι' αυτό...]

9/6/2023
Πρόεδρε να αποφασίσει ο νεοδημοκράτης ψηφοφόρος της Εύβοιας για την πολιτική τύχη του κ. Πνευματικού, όπως συνέβη και εις τας Σέρρας με τον κ. Καραμανλή. Ο λαός της μεγάλης γαλάζιας παράταξης δεν θα ανεχθεί δύο μέτρα και δύο σταθμά...

8/6/2023
ΑΥΡΙΟΝ, ΕΓΧΡΩΜΟΝ

13 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "ΑΥΡΙΟΝ, ΕΓΧΡΩΜΟΝ"...

    Βασίλης Καμπούρης
    Ταινιαρα

    Akis Kapranos
    Αν μπορούσα να βρω μια κόπια 35mm για το Midnight Express...

    Kwstas Agas
    Το πολύπλευρο και αξιοζήλευτο ταλέντο του Γιώργου Μαρίνου.....

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    https://youtu.be/CGbCZon-lCg
    Τραγούδα θεατρίνε - Τόλης Βοσκόπουλος

    Nikolas Fotakis
    Για κάποιο λόγο, αυτό το έχω μπλεγμένο στο μυαλό μου με το Ένα Γελαστό Απόγευμα

    Vangelis Petrou
    Παίζουν μαζί, πολύ συχνά, για το κινηματογραφικό μπουκέτο της κοσμοτε.

    Nickos Ventouras
    Κατιάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πρόεδρε να αποφασίσει ο νεοδημοκράτης ψηφοφόρος της Εύβοιας για την πολιτική τύχη του κ. Πνευματικού"...

    Avgeris Tokaris
    .... κάψανε το μισό νησί...και τού δώσανε 37%...στη βόρεια Εύβοια.... τώρα παίζει να δώσουν περισσότερο..

    Giorgos Arabatzis
    Άλλο Καραμανλής αλλο Πνευματικός.
    Άλλο 3 μήνες πριν με δυνατότητα διαχείρισης άλλο στο παρά πέντε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι τεράστια η απώλεια του Γιάννη Μαρκόπουλου για την ελληνική μουσική και το τραγούδι. Αθάνατος"...

    Konstantinos Kottis
    Αυτός είναι όντως απώλεια για τον πολιτισμό. Αθάνατος!

    Elias Kasselas
    Και πανέμορφη ερμηνεία απ το Τζιμάκο, η οποία για κάποιο λόγο δένει απόλυτα με τη φωτογραφία του αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Σύγκρυο κι ανατριχίλα... Κι ένα διαχρονικό έγκλημα της ελληνικής δισκογραφίας, να μην υπάρχει κάπου καταγραμμένο αυτό το έπος του Μαρκόπουλου..."...

    Konstantinos Kottis
    Ίσως η κορυφαία ασπρόμαυρη ταινία του Ελληνικού Κινηματογράφου. Μοναδική σκηνή.

    Celestine Celest
    Ευχαριστούμε

    Christos Nastos
    Τεραστιο επος η τελικη σκηνη, ενα αριστουργημα του ελληνικου κινηματογραφου...

    Nina Tsavou
    Τι εκπληκτική σκηνή από μια τόσο ξεχωριστή ταινία του ελληνικού κινηματογράφου! Κι η μουσική του Μαρκόπουλου ένα αριστούργημα στην κορύφωση του δράματος.Μου θυμίζει τη σκηνή του τέλους στο Γυμνοί στον Ήλιο του Κλεμάν, με το πτώμα του Γκρήνληφ που κι εκεί βγαίνει απ’το νερό με τη μουσική του Νίνου Ρότα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μετά από το υπουργείο οικογένειας, ο τόπος έχει ανάγκη ένα υπουργείο ροδόπης, όπως κι ένα υπουργείο ορθοδοξίας..."...

    Nikolaos Kotsovos
    Κι ένα να μονταρει τις"εθνικές εξαιρέσεις" (sic)

    Thanos Stavridis
    Αυτό με το ορθοδοξίας μη το γελάς καθόλου…παίζει ν ακουστεί σύντομα έστω και σαν πρόταση…δυστυχώς

    Bakilos George
    Θα ξαναγίνει μόδα το κατηχητικό με τις μουστακαλούδες θεούσες.

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    τι εννοείται ΘΑ;
    https://www.facebook.com/NikiAndThePriest
    Κάθε μέρα μία φωτο της Κεραμέως με παπάδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το τι ασυναρτησίες υπάρχουν στο δίκτυο γύρω από τον Γιάννη Μαρκόπουλο δεν περιγράφεται. Βιβλιαράκι φτιάχνεις, σαν αυτά του 33 και 1/3..."...

    Πετρος Μιχελιουδης
    Τ'ακουσα κ στη tv το πρωι

    Νικος Ηροδοτου
    Μαργαρηταρια ...παντου

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    γουρούνια πρέπει να τα λέμε

    Kwstas Agas
    Εν τω μεταξύ σήμερα το πρωί πηγαίνοντας με το ταξί στη δουλειά μου άκουγα στο ραδιόφωνο πρωινή συζήτηση στην εκπομπή για το "τι σημαίνει ζαβαρα κατρανέμια"!! Στα προφίλ και στις "σελίδες" δημοσίων προσώπων, που τους ξέρει & "ακολουθεί" στα social media πολύς κόσμος βλέπω αναρτήσεις με θέμα"μετάφραση του ζαβαρα κατρανέμια " και "τι σημαίνει ζαβαρα κατρανέμια"!!!! Λες και όλο το υπόλοιπο - τόσο πλούσιο και τόσο γενναιόδωρο - έργο που μας άφησε ο αείμνηστος συνθέτης δεν υπάρχει και... το μόνο που άφησε είναι το ζαβαρα κατρανέμια. Μα έλεος, ή καλύτερα... Ίλεος ....

    Harry Gordon
    λες και ασχολειται ο κοσμος με που τραγουδαει ποιος τραγουδαει ποτε τραγουδαει και ποτε γραφτηκε.....ο κοσμος ειναι κατωτερος των περιστασεων

    George Makrakis
    Από το Γενικά Αρχεία του Κράτους δημοσιεύτηκε το δελτιο λογοκρισίας του και κόπηκε κατ αρχήν ως ακατανόητο

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το είδα. Αλλά δεν έχει ημερομηνία. Από πού κόπηκε; Αφού υπάρχει στο Επιχείρησις Απόλλων.

    George Makrakis
    Τα ΓΑΚ γράφουν ως σημείωση * Απορριπτικον σημείωμα της πρωτοβάθμιας επιτροπής ελέγχου μουσικων Τεμαχίων από το Αρχείο της Γενικής Γραμματείας Τύπου . Μετά ίσως άλλη επιτροπή να το ενέκρινε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτό παίζει... αλλά το γεγονός πως απουσιάζει ημερομηνία από ένα τέτοιο έγγραφο είναι τραγικό μειονέκτημα

    George Makrakis
    Υπάρχει η υπογραφή του Τμηματαρχη και έτσι μπορεί να βρεθεί κατα προσέγγιση η ημερομηνία και από τη μελέτη του αρχείου από το οποίο έχει ληφθεί αποσπάσματικα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εντάξει τώρα δεν θα κάνουμε τους σέρλοκ χολμς, όλα αυτά τα έγγραφα έχουν ημερομηνίες πάνω - αυτό δεν έχει και αποτελεί πρόβλημα. Για να βγουν συμπεράσματα χρειάζεται ακριβής ημερομηνία, όχι στο περίπου. Έτσι όπως είναι το έγγραφο είναι λειψό. Δυστυχώς.
    Θα πω και κάτι. Εγώ έχω έκδοση του Επιχείρησις Απόλλων που γράφει στο εξώφυλλο ότι περιέχει και τα ζαβαρακατρανέμια (ως τραγούδι), αλλά στο βινύλιο δεν υπάρχει (το τραγούδι)!

    Konstantinos Kottis
    Αρχικά είχε κοπεί. Είχε αναφερθεί σε αυτό το κόψιμο ο συνθέτης τουλάχιστον σε τηλεοπτική εκπομπή. Αν θυμάμαι καλά πήγαν από τα γραφεία της λογοκρισίας, άρχισαν να λένε πως αφορά παραδοσιακό της Κρήτης, δεν θυμάμαι αν είπαν και για το δίσκο της Φαιστού κ.ά. αρχαιολογικού τύπου και τελικά κάπως έτσι πέρασε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τ' ακούω όλα αυτά, όπως ακούω και πολλά άλλα. Όταν το θέμα θα το ξεκαθαρίσω, με στοιχεία, όχι με κουβέντες και μισά λόγια από δω κι από κει, τότε θα γράψω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μας πρήξανε οι ατάλαντοι σε σχέση με το «Ζαβαρακατρανέμια» και με το τι σημαίνουν οι ακατανόητες λέξεις του"...

    Giorgos Ftakas
    Πολύ ωραίος, όπως πάντα , Φώντα! Επ ευκαιρία, υπάρχουν γραφομενα σου στο παρελθόν για τον μεγαλειώδη Νίκο Ξυλούρη; Πολύ θα τα λαχταρούσα!!!

    Kwstas Agas
    Επιτέλους, κάποιος το είπε... Εδώ και μέρες παντού (ραδιόφωνο, fb, έντυπα εφημερίδων κλπ) συναντώ ένα διαρκές αναμασημα του ίδιου θέματος: "Τι σημαίνει ζαβαρα κατρανέμια"!! Αντί να τιμήσουν τη μνήμη του σπουδαίου σύνθετη με κάποιο ουσιώδες κείμενο με πληροφορίες για το έργο του (το δικό σου κείμενο για τον Μαρκόπουλο, Φώντα, είναι πραγματική όαση), αντί να πουν μερικές ουσιώδεις και συγκροτημένες κουβέντες για να εκφράσουν τη συγκίνηση τους, το σεβασμό τους κλπ για τον συνθέτη... Εκεί, κόλλημα, στο τι σημαίνει ζαβαρα κατρανέμια!! Λες και αυτό το τραγούδι είναι το μοναδικό έργο που μας άφησε ο Μαρκόπουλος!! Όχι άλλη ... ζαβαρακατρανεμιολογία, έλεος, ή μάλλον... Ίλεος... Πάλι καλά που δεν το έριξαν σε αναλύσεις τύπου "τι σημαίνει ντουμπου ντουμπου ζα, ποιο το νόημα αυτών των στίχων" κλπ. ....

    Costas Papaoikonomou
    Εδώ κάποιοι έπαιζαν δίσκους ανάποδα, ή γύριζαν τα καρουλια της κασέτας ανάποδα για να βρουν μηνύματα, ξέρεις εσύ τι. Το λέγανε μάλιστα- εκτός από το ροκ φυσικά- και για τον Κωστα Χατζη, ο οποίος "στα ισια" έχει γράψει (μουσική φυσικά και ερμηνεία) τραγούδια σαν το Κι άλλο παιδί γεννήθηκε απόψε κ.α. πολλά πολλά. Κάπου έλεος δηλαδή.

    Βασίλης Βασιλειάδης
    Τι θέλεις να πεις, δηλαδή; Ότι Ζαβαρακατρανέμια δεν σημαίνει λάβαρα μαύρα ανέμιζαν, όπως λένε μερικοί σοφοί μάγοι της φυλής; Ε, όχι. Εμείς θέλουμε κάτι να σημαίνει!

    Konstantinos Kottis
    Δεν το λένε "μάγοι", ο ίδιος ο Μαρκόπουλος το έχει εξηγήσει αυτό.

    Μαριλίνα Τζελέπη
    έδωσε άλλη εξήγηση το 2013 στην Κρήτη που είχαμε πάει για συναυλία, μιλώντας στη χορωδία στην πρόβα.
    Πως να σου μιλήσω (δικό μου αγαπημένο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Alexis Tambouras
      Το 1972 θυμάμαι στο Pierce College όπου είχα γραφτεί στο πανεπιστημιακό τμήμα για να διατηρήσω την αναβολή από το στρατό , αλλά και για να μπορώ να παρακολουθώ τις παραδόσεις φιλοσοφίας του Ιάσονα Ξενάκη που είχε έλθει από την Αμερική μετά από σκληρή σύγκρουση με το εκεί πανεπιστημιακό κατεστημένο για την στάση του υπέρ των Χίππυς αφού προηγούμενα τον είχαν αποθεώσει για το βιλίο του "Επίκτητος" - είχαμε καλέσει τον Μαρκόπουλο σε μια εκδήλωση που οργανώσαμε με τον Δημ. Σπέντζο για τον undeground κινηματογράφο με ταινίες των Gregory Μarkopoulos , Stanley Brakhage , Van der Beek κ.α. Οι προβολές είχαν ξεκινήσει από το μεσημέρι με λίγους φοιτητές και μέχρι το βραδάκι που η εκδήλωση θα έκλεινε πανηγυρικά με τον Γιάννη Μαρκόπουλο στο πιάνο η μεγάλη αίθουσα είχε γεμίσει ασφυκτικά μέχρι και τους διαδρόμους . Κυκλοφορούσε προηγούμενα θυμάμαι σε κασέτες μαγνητοφώνου ένα παράνομο τραγούδι του Γιάννη παρωδία του Παπαδόπουλου με τον δικτάτορα της Αϊτής Παπα Ντοκ Ντιβαλιέ . Στο ρεφραίν το όνομα από Παπα Ντοκ - Ντοκ Ντόκ το γύριζε σε Παπαδόπ- Ντοπ Ντόπ και γινόταν στο ακροατήριο το παραλήρημα της μουρλής . Ο Γιάννης ήταν τόσο ενθουσιασμένος από το γενικό ντελίριο που χοροπηδούσε στο σκαμνί κτυπώντας τα πλήκτρα μανιωδώς που νόμιζες πως δεν ακουμπούσε στο έδαφος απογειωμένος πλήρως . Προς στιγμή είχαμε ανησυχήσει με τον Σπέντζο ότι θα πλακώσει η ασφάλεια να μας μπαγλαρώσει μαζί με τον Γιάννη σαν διοργανωτές- αλλά ευτυχώς η βραδιά έληξε πανηγυρικά χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα , πράγμα που σίγουρα ενίσχυσε το ηθικό όλων . Ο Γιάννης κατενθουσιασμένος από την ανταπόκριση του κοινού , μας αγκάλιαζε συγκινημένος κι επαναλάμβανε "...παλικάρια μου ! "
      Τον κατέβασα με το αυτοκίνητο από την Αγ. Παρασκευή ( όπου το Pierce ήταν συγκρότημα κτιρίων πάνω στο βουνό ακριβώς έξω από τα όρια της κατοικημένης περιοχής , πράγμα που μας γλύτωσε κι από τα νύχια της ασφάλειας) μέχρι το μαγαζί που εμφανιζόταν κάτω από την Ακρόπολη . Σε όλη τη διαδρομή στριφογύριζε στο κάθισμα του συνοδηγού από υπερδιέγερση κι μου έλεγε " Το είδες ? Ο κόσμος είναι έτοιμος ! ...Έτοιμος ! Αλλες δυο- τρείς βραδιές σαν την αποψινή και την τελειώσαμε ...την ρίξαμε τη χούντα ! "
      Ελαφρύ νά'ναι πάντα ,το χώμα που τον σκεπάζει τον αγαπημένο ...

      Διαγραφή
    2. Konstantinos Kottis
      https://www.youtube.com/watch?v=4pb7GPhf1pM
      Και κείνος που σωπαίνει να χαθεί

      Alexis Tambouras
      Σαν να ξαναζώ εκείνες τις στιγμές - η ατμόσφαιρα είναι ίδια ακριβώς - σ'ευχαριστώ !

      Konstantinos Kottis
      Πρόκειται για συγκλονιστική σκηνή από την ταινία του Ντασσέν!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://www.youtube.com/watch?v=oU0lcupzXRs
      "Παπαντόπ ντοπ" - Παύλος Σιδηρόπουλος (Γ.Μαρκόπουλος - Μ. Κασόλας) 1987

      Alexis Tambouras
      Σου έστειλα μήνυμα στο inbox για το κομμάτι του Γιάννη με τον Παύλο !

      Penelope Petsini
      Απορρίφθηκε λέει επειδή «αποτελείται εν τω συνόλω του από άγνωστες λέξεις»:

      Ιωάννα Κλ.
      Βάλε σε καμιά παρένθεση και το Κ. Μύρης, γιατί θα βγουν πάλι οι αιώνιοι άσχετοι, να σε .....διορθώσουν!

      Stavros Raptis
      Στο μεταξύ οι πανιβλακες λενε οτι η εβραϊκή λέξη αλληλούια που συμφωνα με το κορυφαίο μεγαλεξικο της ελληνικής γλώσσας των Liddell & Scott σημαίνει "δόξα στον Ιεχωβά" ότι είναι η ελληνική λέξη αλληλουχία. Καμιά σχέση!!! Απλά είναι κρυφοί γλυφτες και υποστηρικτες της ορθοδοξίας και μας το παιζουν Κινέζοι.

      Δαίδαλος Ερεχθείδης
      Κινέζοι απ' τα τζάμπο?

      Costas Arvanitis
      Ο πανίβλακας από πάνω, λέει πανίβλακες τους άλλους. Ο ίδιος ο Μαρκόπουλος τα έχει πει αυτά, εδώ, λίγο μετά το 45:15.
      https://archive.ert.gr/24891/
      ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ - archive.ert.gr

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όλοι αυτοί που μας πρήξανε για τα κρυφά μηνύματα του ζαβαρακατρανέμια δεν τα φαντάστηκαν, από τον Μαρκόπουλο τα αντέγραψαν (το λένε εξάλλου και οι ίδιοι). Κανείς τους όμως δεν ασχολήθηκε με την ιστορία του τραγουδιού, που είναι το πιο σημαντικό. Πότε λογοκρίθηκε και πού, πότε ακούστηκε για πρώτη φορά σε δίσκο με τα λόγια κ.λπ. Αυτά έχουν νόημα να γραφτούν.

      Costas Arvanitis
      Kαλά, εγώ δεν ψάχνω να διαβάσω τι γράφει στα διάφορα σάιτ ο κάθε καραγκιόζης. Για τον συγκεκριμένο νεοταξίτη μίλησα, ο οποίος θέλει να ανατρέψει και τον ίδιο τον Μαρκόπουλο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ούτε εγώ έψαξα. Αλλά άμα διαβάζεις τα βασικά ενημερωτικά σάιτ, Τα Νέα π.χ., πέφτεις πάνω. Το μόνο που τους ενδιέφερε, απ' όλο το έργο του Μαρκόπουλου, ήταν να μας "αποκαλύψουν" το τι σήμαινε το ζαβαρακατρανέμια. Τίποτα άλλο δεν τους ένοιαξε, γράφοντας μ@λακίες και σε σχέση με τη λογοκρισία, βασιζόμενοι σ΄ ένα χαρτί των Γενικών Αρχείων του Κράτους, χωρίς ημερομηνία.

      Διαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Για τα Τέμπη έφταιγε ο σταθμάρχης, για το ναυάγιο έφταιγαν οι διακινητές"...

    Dimitrios Kambakos
    ΧΑΣΑΠΗΣ ΟΜΠΑΜΑ

    Thodoris Antonopoulos
    για να κάνω όμως λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου θα πω ότι σε Συρία και Ιράκ βομβάρδιζαν τον ISIS και πολύ καλά του έκαναν

    Andreas Varangoulis
    Στη Συρία, ο νομπελ-Ειρήνης Ομπάμα πήγε, αποδεδειγμένα πλέον, για regime change. Και ο λόγος που η Συρία δεν είχε την κατάληξη της Λιβύης, είναι οι Ρώσοι. Το καταλαβαίνω, είναι δύσκολο να χωνέψετε την πραγματικότητα.
    Για το Ιράκ, μην αρχίσω..

    Thodoris Antonopoulos
    ...υπήρχαν βέβαια και οι συνήθεις παράπλευρες απώλειες αλλά ο στόχος ήταν υποτίθεται αυτός

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    αυτά είναι από μπόμπες μόνο το 2016, ας αφήσουμε τις άλλες χρονιές και ας αφήσουμε και τις επιθέσεις από ξηράς με συμβατικό οπλισμό. όσα αστεράκια και να βάλεις οι άνθρωποι είναι αποδεδειγμένα εγκληματίες, το ξέρουμε και από τη γειτονιά μας...
    https://www.cfr.org/.../how-many-bombs-did-united-states...
    How Many Bombs Did the United States Drop in 2016?

    Thodoris Antonopoulos
    Ναι δεν είπα ότι είναι Παναγίες οι Αμερικανοί, καθόλου μάλιστα αλλά μεταξύ Ομπάμα και Οσάμα πχ. ψηφίζω σαφώς τον πρώτο και δεν ακούω κουβέντα
    (το ίδιο ισχύει και για τα άλλα ορκ τους Ταλιμπάν)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι σχέση έχει ο Οσάμα; Οι άνθρωποι έχουν βομβαρδίσει δεκάδες χώρες τα τελευταία 70 χρόνια. Τον Οσάμα τώρα θα βρούμε για να τους δικαιολογήσουμε; Και ποιος τον "κατασκεύασε" τον Οσάμα, οι ίδιοι δεν τον φτιάξανε; Δεν έχει νόημα αυτή η κουβέντα.

    Thodoris Antonopoulos
    Ούτε όμως και το τσουβάλιασμα έχει νόημα θαρρώ, άσχετα που όντως ουσιαστικά αυτοί φτιάξανε και τον Μπιν Λάντεν και τους Ταλιμπάν. Δηλαδή ΟΚ είναι νγωστοί αλήτες αλλά δεν μπορώ να βάλω στην ίδια πρόταση τους βομβαρδισμούς στο Βιετνάμ με αυτούς στο Αφγανιστάν του ταλιμπανικού Μεσαίωνα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτοί σκέφτονται το ίδιο για τους βομβαρδισμούς - εσύ κι εγώ μπορεί να τους βλέπουμε διαφορετικά, αλλά όλοι οι βομβαρδισμοί πρακτικά εντάσσονται στο ίδιο πλαίσιο. Είναι παράνομοι επί της ουσίας (ως επεμβάσεις σε τρίτες χώρες), εγκληματικοί ασυζητητί και γίνονται για την επιβολή συγκεκριμένων γεωπολιτικών σχεδίων και αποφάσεων. Οι πρώην φίλοι τους γίνονται εχθροί τους και τούμπαλιν αρκεί να εξυπηρετούν τα συμφέροντα και τις πολιτικές τους.

    Thodoris Antonopoulos
    μπορει να είναι ετσι όμως δεν βλέπω πως αλλιως μπορούσαν να πέσουν αυτά τα καθεστώτα, πι Κουρδοι αντιστάθηκαν ηρωικά αλλα χωρίς αεροπορική κάλυψη δεν θα κατάφερναν πολλά

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ας μην την λοξοδρομήσουμε τώρα τη συζήτηση, συμφωνώντας ή διαφωνώντας, ενόσω ένα ακόμη μαζικό έγκλημα δίνει αέρα στον κοινωνικό πάτο, που συσπυρώνεται πίσω από την ανηθικότητα του ψευδοκράτους.

    Arsav Nokid
    ...και την άλλη μέρα του έδωσαν Νόμπελ Ειρήνης!

    Babis Srlmt
    οντως πάντα έτσι γίνεται με το Νόμπελ Ειρήνης,δεν ξέρω πώς!

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Βέβαια δεν υπάρχει κάποιος λόγος να διαχωρίζουμε τον Ομπάμα από τη συνολική εξωτερική "πολιτική" των ΗΠΑ. Η εικόνα είναι κομμένη και ραμμένη στην προπαγάνδα των neocon εναντίον του Δημοκρατικού Κόμματος.

    Nickos Ventouras
    Ένα δίκιο το'χουν οι «ενάντιοι στο Δημοκρατικό Κόμμα». Τα σκυλιά των ντέμοκρατς είναι από τους πλέον λυσσαμένους πολεμοκάπηλους...

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Σε αντίθεση με τους... φιλειρηνικούς Ρεπουμπλικάνους και τους neocon;

    Nickos Ventouras
    όχι, σε αγαστή συνεργεία...
    Μη μας παίζουν και τις παρθενόπες

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    αυτό ναι

    Yannis Fyssas
    Δυστυχώς για όσο καλά έκανε ο Ομπάμα έκανε και ίσως πιο πολλά κακά.
    Η πολιτική της Αμερικής είναι σε τέτοια κακή κατάσταση από τότε που πέρασε το citizens united που δεν πιστεύω ότι πότε θα επανέλθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Ο Κ. Μητσοτάκης, μεταξύ άλλων, επικαλέστηκε δύο χαρακτηριστικές για εκείνον στιγμές από την πορεία του Γιάννη Μαρκόπουλου: την αντιδικτατορική συναυλία της Φοιτητικής Ένωσης Κρητών στο Σπόρτινγκ το 1972 με τον Γιάννη Μαρκόπουλο καθώς και το γεγονός ότι...<<"

    Φραγκίσκος Δακτυλίδης
    θα του έπεσε η πιπίλα και συγκινήθηκε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μέσα στο Σπόρτιγκ ή μετά στην πορεία;

    Φραγκίσκος Δακτυλίδης
    Για αυτό δεν μπορώ να είμαι σίγουρος

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    να ρωτήσουμε τη Ντόρα, θα είχανε πάει μαζί και μπορεί να θυμάται

    Malorie Nox
    κροτίδες τις έλεγαν

    Themis Andreadis
    Ημουν εκεί και το άκουσα... Πάντως εγώ που έλαβα μέρος Φώντα, δεν τον είδα... Μόνος του πήγε; έσερνε και το καροτσάκι του;

    Elias Amoiridis
    Από μια συνέντευξη με το Ναβουχοδονόσορα στους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Με το που ανέλαβε ο υπηρεσιακός, και πολύ πριν από το τριήμερο πένθος έπρεπε να βγει και να πει... παραλαμβάνουμε καμένη γη... "...

    Kostas Mouk
    σίγουρο... κι ακόμα πιο σίγουρο ότι η επόμενη υπηρεσιακή θα παραλάβει γη μουμιοποιημένη

    Γιώργος Δελτα
    Η αλήθεια είναι ότι δεν τήρησε το εθιμοτυπικό,αλλά εγώ πάλι γιατί έχω την αίσθηση ότι λειτουργούμε σαν να συνεχίζεται το τροπάρι, κατόπιν εντολής Μητσοτάκη?

    Petros Sotiropoulos
    Αυτό που με τρομάζει περισσότερο είναι πως μετά από μια χρονιά απόλυτης ανομβρίας, η έναρξη της αντιπυρικής περιόδου συνέπεσε με την προκυρηξη εκλογών. Οπότε αυτό περί καμένης γης φοβάμαι μην είναι τόσο κυριολεκτικό όσο και προφητικό. Ο Θεός να βάλει το χέρι του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το έγκλημα-ναυάγιο με τους 500 ή 600 ή 700 νεκρούς και αγνοούμενους έχει περάσει ήδη στα ψιλά στα κυβερνητικά μίντια"...

    Kostas Drosopoulos
    Αυτά που γράφεις δυστυχώς (με όλη την σημασία τής λέξης) τα υποστηρίζει η πλειοψηφία τής κοινής γνώμης.

    Maria Kalogeraki
    Μα τι έφταιξαν αυτοί οι άνθρωποι και τους αξίζει θανατος;....Το πάω φιρί φιρί να φάω ξύλο για αυτό δεν μιλάω

    ΑπάντησηΔιαγραφή