Οι Αθηναίοι Swing Shoes,
μαζί με την τραγουδίστρια Sugahspank!,
αποτελούν ένα μάλλον παράξενο ή έστω ιδιαίτερο σχήμα, για την ελληνική μουσική
πραγματικότητα. Η ιδιαιτερότητά τους έγκειται στο γεγονός πως είναι
προσανατολισμένοι προς τις ρίζες της αμερικάνικης λαϊκής μουσικής, τις οποίες (ρίζες),
αφού έχουν μελετήσει, επιχειρούν να τις εμφανίσουν μέσα από σύγχρονα ηλεκτρικά
τραγούδια, που χοντρικώς θα τα αποκαλούσαμε “rock”.
Στην πράξη, όμως, το rock των Sugahspank!
& The Swing Shoes έχει μέσα πολύ gospel και πολύ blues,
και ακόμη soul (παρότι από την εγγραφή απουσιάζουν γενικώς τα πνευστά,
καθώς ακούγονται μόνο σ’ ένα κομμάτι), και ακόμη country-rock, «rock του βάλτου»
(σε στυλ Tony Joe White
ας πούμε), σουινγκάροντας βεβαίως ανά διαστήματα και βγάζοντας, σαν γκρουπ,
άλλοτε ευφρόσυνα αισθήματα και άλλοτε κάπως περισσότερο moody.
Εν τω μεταξύ εκείνο που κάνει επίσης εντύπωση είναι πως, σαν σχήμα, οι Swing Shoes είναι μια κάπως χαλαρή ομάδα, με μουσικούς να μπαίνουν και να βγαίνουν.
Εν τω μεταξύ εκείνο που κάνει επίσης εντύπωση είναι πως, σαν σχήμα, οι Swing Shoes είναι μια κάπως χαλαρή ομάδα, με μουσικούς να μπαίνουν και να βγαίνουν.
Έτσι,
στην ηχογράφηση του πιο νέου CD
τους, που αποκαλείται “When the Angels Come Around” [urban sounds, 2023], ακούγονται
οι: Άδωνις Γουλιέλμος κιθάρες, Γιώργος Κούτρας κιθάρες, lap steel, Πάνος Τομαράς μπάσο,
Γιώργος Κατσάνος ντραμς, κρουστά, όργανο, τρομπέτα, τρομπόνι, άλτο σαξόφωνο, Sugahspank! φωνή, moog, Θάνος Αμοργινός,
ακουστικές, κιθάρες, πλήκτρα, κρουστά, Σωτήρης Παπαϊωάννου κιθάρες, Phil Diamond φωνή και Γιάννης
Δημητριάδης wurlitzer, όργανο.
Υπάρχει βεβαίως ένας σταθερός πυρήνας σε όλα τα κομμάτια, αλλά υπάρχουν και οι
φίλοι guests και
βεβαίως τα ανάλογα όργανα, που προσθέτουν όλες τις επιμέρους ποιότητες.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό των Swing Shoes και του “When the
Angels Come Around” είναι πως όλα τα τραγούδια είναι πρωτότυπα, συνθέσεις των
μελών του συγκροτήματος, με τους στίχους να τους γράφουν η Sugahspank! (στα περισσότερα tracks) και ο Πάνος Τομαράς,
και με τις ενοργανώσεις να τις επιμελούνται οι Sugahspank! & The Swing Shoes, μαζί με τον Θάνο
Αμοργινό. Επίσης να πούμε πως από τα δέκα κομμάτια του CD τα εννέα είναι τραγούδια, ενώ το ένα
είναι ορχηστρικό (το εισαγωγικό “Algorithm blues”).
Ξεκινώντας από την τραγουδίστρια οφείλουμε να σημειώσουμε πως η Sugahspank! βρίσκεται στο στοιχείο της, αποδίδοντας τούτα τα «αμερικάνικα» κομμάτια με απόλυτη πειστικότητα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, επειδή τα συγκεκριμένα τραγούδια, με τις βαθιές ρίζες στις συγκεκριμένες παραδόσεις, δεν επιδέχονται μεσοβέζικες προσεγγίσεις. Όμως και σε σχέση με τον στίχο η Sugahspank! τα καταφέρνει «μια χαρά», γράφοντας άλλοτε για πιο κοινωνικά θέματα (“Blood in the city”) και άλλοτε για πιο προσωπικά (“Count my blessings”), επιτυγχάνοντας, σε κάθε περίπτωση, να δώσει εκείνο ακριβώς που απαιτούν οι συνθέσεις (ιδίως στα tracks με τις gospel αναφορές, που είναι και τα πιο δύσκολα ερμηνευτικώς, τα καταφέρνει τέλεια).
Σε σχέση με τα παιξίματα, τώρα, δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά, καθώς οι μουσικοί που ακούγονται στο “When the Angels Come Around” δεν είναι τυχαίοι, έχοντας δεκαετίες θητείας (οι περισσότεροι) σ’ αυτού του τύπου τα γκρουπ (και πέραν των Swing Shoes). Οπότε δεν γεννάται καν ζήτημα γνώσης και επάρκειας, σε σχέση πάντα με τα συγκεκριμένα ηχοχρώματα.
Στο δε θέμα των τραγουδιών κι εκεί δεν έχουμε κάτι να παρατηρήσουμε, υπό την έννοια πως το “When the Angels Come Around” είναι έτσι φτιαγμένο, ώστε να ακούγεται από την αρχή έως το τέλος του με το ίδιο ενδιαφέρον και με την ίδια ένταση (από την μεριά του ακροατή).
Ένα πολύ καλό άλμπουμ λοιπόν, που θα είναι κρίμα να μην ακουστεί ευρύτερα (και μέσα στη χώρα, μα και έξω απ’ αυτήν).
Επαφή: https://theswingshoes.bandcamp.com/album/when-the-angels-come-around
Ξεκινώντας από την τραγουδίστρια οφείλουμε να σημειώσουμε πως η Sugahspank! βρίσκεται στο στοιχείο της, αποδίδοντας τούτα τα «αμερικάνικα» κομμάτια με απόλυτη πειστικότητα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, επειδή τα συγκεκριμένα τραγούδια, με τις βαθιές ρίζες στις συγκεκριμένες παραδόσεις, δεν επιδέχονται μεσοβέζικες προσεγγίσεις. Όμως και σε σχέση με τον στίχο η Sugahspank! τα καταφέρνει «μια χαρά», γράφοντας άλλοτε για πιο κοινωνικά θέματα (“Blood in the city”) και άλλοτε για πιο προσωπικά (“Count my blessings”), επιτυγχάνοντας, σε κάθε περίπτωση, να δώσει εκείνο ακριβώς που απαιτούν οι συνθέσεις (ιδίως στα tracks με τις gospel αναφορές, που είναι και τα πιο δύσκολα ερμηνευτικώς, τα καταφέρνει τέλεια).
Σε σχέση με τα παιξίματα, τώρα, δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά, καθώς οι μουσικοί που ακούγονται στο “When the Angels Come Around” δεν είναι τυχαίοι, έχοντας δεκαετίες θητείας (οι περισσότεροι) σ’ αυτού του τύπου τα γκρουπ (και πέραν των Swing Shoes). Οπότε δεν γεννάται καν ζήτημα γνώσης και επάρκειας, σε σχέση πάντα με τα συγκεκριμένα ηχοχρώματα.
Στο δε θέμα των τραγουδιών κι εκεί δεν έχουμε κάτι να παρατηρήσουμε, υπό την έννοια πως το “When the Angels Come Around” είναι έτσι φτιαγμένο, ώστε να ακούγεται από την αρχή έως το τέλος του με το ίδιο ενδιαφέρον και με την ίδια ένταση (από την μεριά του ακροατή).
Ένα πολύ καλό άλμπουμ λοιπόν, που θα είναι κρίμα να μην ακουστεί ευρύτερα (και μέσα στη χώρα, μα και έξω απ’ αυτήν).
Επαφή: https://theswingshoes.bandcamp.com/album/when-the-angels-come-around
Stam Ekmek
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία φωνή και στυλ η Sugahspank.... ήδη από τις δουλειές των Blend ,Palov στα 00s