Σάββατο, 30 Δεκεμβρίου 2017

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ 2017

Μια μέρα έμεινε για να φύγει η χρονιά, κι έχω ν’ ακούσω τρία-τέσσερα ελληνικά ακόμη, αλλά θα βιαστώ και θα το πω.
Το ωραιότερο ελληνικό άλμπουμ που άκουσα μέσα στο 2017 ήταν το LP των Burgundy Grapes “Short Stories, Lasting Shadows” [Inner Ear].
Για το ξένο τώρα…
Αν μια γνώμη για το ελληνικό άλμπουμ της χρονιάς έχει ένα νόημα, όταν μάλιστα κάποιοι από εμάς μπορεί να έχουν ακούσει ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής δισκογραφίας (της χρονιάς που πέρασε), οι επιλογές μας για ένα ξένο άλμπουμ είναι πρακτικά ασήμαντες. Μόνον ως εντελώς περιοριστικές και απολύτως προσωπικές μπορεί να ιδωθούν. Περαιτέρω –και μέσα σ’ αυτή τη γενικότητα πάντα– εμένα μ’ ενδιαφέρουν επιλογές που μπορεί να κάνει ένας Έλληνας ως Έλληνας και όχι ένας Έλληνας, που θέλει να σκέφτεται σαν Άγγλος ή Αμερικάνος.
Δηλαδή, δεν έχει νόημα να διαλέξουμε απ’ αυτά που διαλέγουν στο Pitchfork, στο Wire ή οι κριτικοί των μεγάλων εφημερίδων του εξωτερικού (Αγγλο-Αμερική κ.ά.). Εγώ δηλαδή ως Έλληνας έχω κάθε δικαίωμα να απορρίψω ό,τι δε μου κάνει (σύγχρονη pop και hip hop π.χ., dance music κ.λπ.), επιλέγοντας από ’κείνα που μ’ αρέσει ν’ ακούω (ξαναζεσταμένο rock, όταν είναι… ζεσταμένο ωραία, σύγχρονη jazz και improv, avant, πειραματικά κ.λπ.).
Δίνω λοιπόν την ψήφο μου σ’ ένα άλμπουμ, αλλά βασικά σε μια καλλιτέχνιδα, την Ιαπωνίδα Satoko Fujii, που είναι της «ζαπικής» αντίληψης για τη δισκογραφία (ηχογραφούμε και κυκλοφορούμε πολλούς δίσκους, συνεχώς, γιατί έτσι καταγράφεται η ιστορία και έτσι κλείνουμε «κεφάλαια» και προχωράμε παρακάτω), ευρισκόμενη δεκαετίες τώρα στην πρώτη γραμμή της jazz-improv πρωτοπορίας, παράγοντας εντυπωσιακούς δίσκους, με συνεχείς καινοτομίες (σε διαχείριση χρόνου, σε επικοινωνία των αντιθέτων, σε καινοφανή παιξίματα, τίμπρε οργάνων κ.λπ.), που πάνε αυτό που λέμε σύγχρονη μουσική ένα βηματάκι πιο μπροστά.
Μεγάλη, αλλά «δύσκολη» καλλιτέχνιδα, που αξίζει να ανακαλύψετε.

1 σχόλιο:

  1. Σχόλια από το facebook
    (για Burgundy Grapes)

    Macubert Thanasis Sabaziotis
    Ναι! χίλιες φορές ναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή