O Μηνάς Δημάκης είναι ένας αγαπημένος μου ποιητής. Γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1913 και αυτοκτόνησε στο Κολωνάκι, το 1980, στα 67 χρόνια του πέφτοντας στο κενό από πολυκατοικία. Όσοι ασχολούνται βαθύτερα με τη δισκογραφία και με το ελληνικό τραγούδι τον ξέρουν επίσης από τις θαυμάσιες μελοποιήσεις στίχων του από τη συνθέτρια Ρίκα Δεληγιαννάκη, στο άλμπουμ «Κάψαμε τα Καράβια μας» [EMI-Columbia/ Πολύτροπον, 1977] σε παραγωγή Μάνου Χατζιδάκι.
Πρόσφατα βρήκα, πάμφθηνα, μια σπάνια και άκοπη συγκεντρωτική έκδοση ποιημάτων
τού Μηνά Δημάκη από το 1973 (εκδόσεις Βάκων) και από ’κει αντιγράφω ένα νεανικό
ποίημά του, παρμένο από τα «Φύλλα Τέχνης» (1935-1936). Οι αναφορές του
προφανείς…
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΑΓΑΠΗΣΑ…
Τίποτα δεν αγάπησα, τίποτα, στη ζωή μου,
όλα μπροστά μου διάβηκαν σαν όνειρο πρωινό,
κ’ είμαι το δέντρο τ’ άρρωστο μιας μακρινής ερήμου,
κ’ είμαι το φύλλο το χλωμό, το φθινοπωρινό.
Τίποτα δεν αγάπησα, τα ωραία κορίτσια, οι φίλοι,
μια πρόφαση σταθήκανε χαράς, απατηλή,
κι όταν χωρίζαμε τα βράδυα είχα πικρία στα χείλη
πικρία και πένθος που έκρυβα σε ψεύτικο φιλί.
Τίποτα δεν αγάπησα και αργοκυλάει το βράδυ,
και κάθομαι και αναμετρώ της ζωής μου το κενό,
η κρύα καρδιά μου είναι βαρειά, μες στο βαθύ σκοτάδι
οι σκιές με βλέπουν και γελούν κ’ εγώ πονώ… πονώ…
20/12/2017
To Rolling Stone ανακαλύπτει τον Κώστα Μπέζο και χώνει
άλμπουμ του στα 15 της χρονιάς. Εντάξει συμπαθητικούλι είναι το χαβανέζικο
ρεπερτόριο, αλλά ουδεμία σχέση μ’ εκείνο που έγραψε ο Μπέζος ως Α. Κωστής…
19/12/2017
«Αγάπες μου περαστικές, αγάπες μου χαμένες / όμορφες σαν τις
Κυριακές, χαρές μου περασμένες / Κι όπως σας φέρνω πλάι μου, τις ώρες που
βραδιάζει / στη στάχτη των ονείρων σας, πικρά το δάκρυ στάζει».
Τον ύμνο αυτόν τον είπε πρώτος, σαν γρήγορο ζεϊμπέκικο, ο Στράτος Διονυσίου το
1970. Λέμε για το «Στην στάχτη των ονείρων σας» σε μουσική Μίμη Χριστόπουλου
και στίχους Σάκη Καπίρη. Το τραγούδι στην πορεία άλλαξε όχι μόνο τίτλο, αλλά
και τέμπο. Έπεσε πιο χαμηλά, για να έρθει στα μέτρα του άρχοντα – έγινε «Αγάπες
μου περαστικές» και μπήκε στο δίσκο «Ο Πρόσφυγας» (1977).
Η εκτέλεση του Μανώλη Αγγελόπουλου δεν έχει όμοιά της. Το τραγούδι είναι αληθινή απογείωση. Ψαλμός. Συγκλονισμός. Είναι μια δεύτερη εκτέλεση που διαλύει μια σχεδόν το ίδιο μεγάλη πρώτη.
Ακούς βουβός… και μένεις έτσι…
Η εκτέλεση του Μανώλη Αγγελόπουλου δεν έχει όμοιά της. Το τραγούδι είναι αληθινή απογείωση. Ψαλμός. Συγκλονισμός. Είναι μια δεύτερη εκτέλεση που διαλύει μια σχεδόν το ίδιο μεγάλη πρώτη.
Ακούς βουβός… και μένεις έτσι…
19/12/2017
Διαβάζω διάφορα για τον Ράμφο, χρόνια τώρα, και πολύ
περισσότερα εσχάτως όταν ως τυπικός δεξιός διανοούμενος συμπορεύεται με την
ολιγαρχική ΕΕ, τη ΝΔ του Μητσοτάκη τζούνιορ κ.λπ. Για μένα το μεγάλο «έγκλημα»
του Ράμφου, το οποίον αποσιωπάται, είναι ένα.
Ο Ράμφος ευθύνεται για τη συντηρητική στροφή του Σαββόπουλου, μετά τη Μεταπολίτευση («μια ρίζα δεντρολίβανο και κανένα καπνισμένο τσουκάλι να σε χαίρεται η μανούλα σου που καθαρίζει φρέσκα φασολάκια»), καθώς είχαν επισκεφτεί μαζί το Άγιον Όρος το 1975. Μια μετατόπιση που ολοκληρώθηκε με τη δεξιόστροφη (γιατί υπήρξε και η αριστερόστρφη του Μοσκώφ) νεοορθόδοξη κατάληξη του Σαββό, στις αρχές της δεκαετίας του ’80.
Ο Ράμφος ευθύνεται για τη συντηρητική στροφή του Σαββόπουλου, μετά τη Μεταπολίτευση («μια ρίζα δεντρολίβανο και κανένα καπνισμένο τσουκάλι να σε χαίρεται η μανούλα σου που καθαρίζει φρέσκα φασολάκια»), καθώς είχαν επισκεφτεί μαζί το Άγιον Όρος το 1975. Μια μετατόπιση που ολοκληρώθηκε με τη δεξιόστροφη (γιατί υπήρξε και η αριστερόστρφη του Μοσκώφ) νεοορθόδοξη κατάληξη του Σαββό, στις αρχές της δεκαετίας του ’80.
Σχόλια από το facebook περί Ράμφου και Σαββόπουλου...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Daskalakis
δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο Σαββόπουλος επηρεαζόταν από τον Ράμφο ήδη από το 1963, και μετά στο Παρίσι. Έπαψε όμως να μιλάει στον Ράμφο το 76, όταν ο τελευταίος σχεδόν έβρισε τους Αχαρνής του, και τού ξαναμίλησε μετά το 83 (όταν ο Ράμφος τού ζήτησε να οργανώσει μια συναυλία στο κτήμα του) - δεν ήταν συνομιλητής του, όπως ήταν ο Γιανναράς, την κρίσιμη περίοδο. Επίσης, τα Τραπεζάκια Έξω δεν είναι 'δεξιά', είναι μάλλον στην γραμμή Μοσκώφ (βλ. και Μυστικό τοπίο για τους Κουμή/Κανελλοπούλου, Canto, Μας βαράνε ντέφια για ΚΚΕ εσωτερικού κ.α.). Η δεξιά στροφή του Σαββόπουλου σχετίζεται με την επιρροή του Χατζιδάκι και το Κούρεμα - δίσκοςπου επηρεάστηκε από τις επιθέσεις της Αυριανής στον Χατζιδάκι και τις 'δεξιές' ραδιοφωνικές εκπομπές του…
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Την ξέρω τη διαμάχη του με το Ράμφο. Υπάρχει και συνέντευξή του στην οποία του επιτίθεται (ο Σαββό του Ράμφου), αλλά η ουσία είναι αυτή που είπαμε. Ο Σαββό έστριψε προς δεξιά και ορθοδοξία λόγω Ράμφου. Και το ταξίδι που κανανε στο Άγιον Όρος το '75 μαζί με τον Κυριτσόπουλο υπήρξε καθοριστικό.
Δεν συμφωνώ μ' αυτά που λες. Ο Σαββόπουλος συντηρητικοποιείται σταδιακά από το '75 τουλάχιστον. Το τι έγινε μετά ('83, '89...) και μέχρι σήμερα το ξέρουμε. Ήδη από το '77-78 υπάρχει ισχυρή κριτική απέναντί του από αριστερές και αναρχικές ομάδες.
Nikos Daskalakis
το ταξίδι ναι. Παρ'όλ'αυτά, η ορθοδοξία έρχεται και από Πεντζίκη, από Λορεντζάτο (βλ. φωτό στο Περιβόλι του Τρελού στον κήπο του Λορεντζάτου)...
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Εντάξει, υπάρχουν ψήγματα από παλιότερα. Απλά ο Ράμφος τον επηρέασε στην αρχή βαθιά και... δεξιά. Και έβγαλε ενδεχομένως τη Θεσσαλονίκη του... κατηχητικού και των παρεκκλησιαστικών οργανώσεων, που έκρυβαν κάπου πολλοί της γενιάς του (της γενιάς του Σαββό εννοώ).
Nikos Daskalakis
άλλο συντηρητικοποίηση, άλλο δεξιά, άλλο ορθοδοξία, κατά τη γνώμη μου. Νομίζω ότι η έντονη δεξιά στροφή έγινε και με επιρροή Χατζιδάκι. Από την άλλη, είναι 'συντηρητικό' το Γεννήθηκα στη Σαλονίκη, ο Κοεμτζής, το Μυστικό τοπίο, το Φως στις 10 π.μ.;
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Πολλά απ' αυτά τα τραγούδια που λες για μένα είναι συντηρητικά.
Εντάξει κάθε τι είναι "άλλο", αλλά νομίζω πως καταλαβαινόμαστε.
Nikos Daskalakis
Οκ
Ξέρουμε κάτι πιο συγκεκριμενο για το μυστικό τοπίο περί Κουμή/Κανελόπούλου?αναφορές σε έντυπα π.χ.
ΔιαγραφήΓιώργος Γιαννόπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιστεύω ότι όντως ο χατζιδάκις τον επηρρέασε ιδεολογικά, και από τα μέσα των 70'ς. Είχε -ο σαββόπουλος- αρχίσει να αναπτύσσει έναν ιδιόρρυθμο ελιτισμό. Καταφερόταν εναντίον της "μάζας" -με το ίδιο στυλ που βγαίνει στο "κούρεμα"- από το 76, με αφορμή τον υπερβολικό ενθουσιασμό του κοινού σε κάποιες συναυλίες του.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Ο "χώρος" το Χατζιδάκι τον αντιμετώπιζε στωικά, αν όχι και θετικά κάποιες φορές. Αντιθέτως το Σαββόπουλο άρχισε να τον σφαλιαρώνει από το '76-77.
Ο Σαββό μιλάει θετικά για το Χατζιδάκι από το '72. Σίγουρα τον εντυπωσίαζε η αστική μόρφωσή του, που του επέτρεπε να πηγαίνει κόντρα στην αριστερά, αλλά με το παλιό, δεξιό, πεφωτισμένο ήθος.
Να μην ξεχνάμε όμως πως ο Χατζιδάκις δεν είχε σχέση με παπάδες, κατηχητικά, "Ζωές" και "Σωτήρες", Άγιο Όρος και τέτοια. Αυτά τα κουβάλαγε πεσκέσι ο Σαββό από τη Θεσσαλονίκη.
"Ξενοδοχείον Άθως / Κύριος Χριστιανόπουλος" (1966)
Δημητρης Σαλτος
Η πλάκα είναι πως του κάνει κριτική γι αυτήν την γκλαμουρορθοδοξη στροφή από το 85 ο... Καραμπελιάς με αρθρογραφία που βγήκε και σε έκδοση. Του ίδιου του πήρε 5 χρόνια να ακολουθήσει την δικιά του πορεία προς τα δεξιά.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Έχει αλλάξει και ο Καραμπελιάς μέσα στα χρόνια.
Δημητρης Σαλτος
Ε Ναι. Έκανε 5 χρόνια αν κι αυτός δεν το έριξε μετά στον σιμητισμο όπως ο σαββοπουλος. Κράτησε μια ριζοσπαστική πολιτική θέση που όμως προσέγγισε περισσότερο τη νέα δεξιά. Επίσης στο ίδιο βιβλίο "για τον σαββοπουλο" κάνει κριτική και στον Μοσκώφ για την νεοορθοδοξη του ρητορική.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Το έχω το βιβλίο, αλλά θα πρέπει να το βρω, γιατί έχω να το διαβάσω πολλά χρόνια. Ωραία ιδέα μου έβαλες... Ένα πολύ λεπτό ήταν...
Δημητρης Σαλτος
Ε αυτά που λες λέει πάνω κάτω. Το έχω, ενδιαφέρον έχει και αρκετά καίριο, που έπεσε μέσα όσων αφορά και την πορεία του Σαββόπουλου. Γενικά ότι έβγαλε ο Καραμπελιάς Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 80 έχει τρομερό ενδιαφέρον γιατί έκανε και σημαντική εργατική και κοινωνική έρευνα. Μετά, άστα...
Ανδρέας Ζησόπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν ο Σαββό κατέληξε νεοορθόδοξος συντηρητικός, ή απλά ήταν η στιγμή να κάνει το " come out" του και να ξεκαθαρίσει ότι δεν ήταν ποτέ αριστερός ή έστω αριστερίζων, και ότι ούτε λίγο ούτε πολύ, βρέθηκε στη φυλάκα επί χούντας, εξ αιτίας του ότι η ίδια η χούντα ήταν ηλίθια και δεν μπορούσε να τον κατανοήσει επαρκώς.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Βρέθηκε στη φυλακή επειδή ήταν οργανωμένος στην ΕΔΑ. Μια χαρά η χούντα τον καταλάβαινε. Κανόνιζε και ο Πατσιφάς γι' αυτά...
Ανδρέας Ζησόπουλος
Είχα διαβάσει συνέντευξή του, που υποστήριζε πως ποτέ δεν κατάλαβε γιατί τα τραγούδια του αγκαλιάστηκαν περισσότερο απ τον αριστερό χώρο.
Nikos Zervos
O SAVOPOULOS EINAI IDIOFYIS MOUSIKOS KAI YPERANO ,,,,KOMATIKON,,,,IDEOLOGION,,,,
Panayotis Chalemos
Μπερδεύτικα με τον Μοσκώφ.Άλλαξε ο Μοσκώφ προς τα αριστερά;
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Ο Μοσκώφ ήταν στο ΚΚΕ. Το νεοορθόδοξο ρεύμα είχε ένα δεξιόστροφο κλάδο (Ράμφος κ.λπ.) κι έναν αριστερόστροφο (Μοσκώφ κ.λπ.).
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Εντάξει δεν ήταν τόσο ξεκάθαρα πάντα τα πράγματα, αλλά μπορούσες να διακρίνεις την αριστερά στις τοποθετήσεις του Μοσκώφ και του Μπιτσάκη π.χ. και τη δεξιά στις τοποθετήσεις του Γιανναρά π.χ.
Panayotis Chalemos
Άστο δεν το πιάνω εγώ οκ.
Nikos Daskalakis
Διαγραφήόχι. Ο Γιανναράς δεν ήταν δεξιός τότε, ήταν στη γραμμή Μοσκώφ/Ζουράρι.. Εκ των υστέρων συντηρητικοποιήθηκε
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Εγώ θα τον έλεγα σχεδόν... ακροδεξιό τότε.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Εδώ ήταν ακροδεξιός στις αρχές του '60...
Γιώργος Γιαννόπουλος
Ο γιανναράς ήταν δεξιότατος. Η εκλογή του σαν καθηγητή φιλοσοφίας, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Εδώ ένα άρθρο του μηλιού -1983- για το θέμα. http://www.theseis.com/index.php?option=com_content...
Η «φάρμα» των ορθολογιστών και η κιβωτός της ρωμιοσύνης
Θέσεις - Αναλύσεις, Κριτική, Ζητήματα της πάλης των τάξεων
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Αρχές '60 έβγαζε-έγραφε την "ΖΩΗική" και αντικομμουνιστική Σκαπάνη. Έχω τεύχη.
Dimosthenis Mavrochis
ΑπάντησηΔιαγραφήΠλυντήριο χούντας.Στο 0.37… https://youtu.be/98jQhG_bKI0
Τα φούμαρα του μνημονιακού Στέλιου Ράμφου στο 'Ποτάμι' [1] (2-11-2014)
blog-post: http://wp.me/p3Ayp-5wY Ο Ράμφος άρχισε τη…
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Ψάχνω να δω την πολιτεία του επί χούντας...
Dimosthenis Mavrochis
Kάτι περίεργες "χορηγίες" από το ίδρυμα Φόρντ έχω!
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Ήταν κι αυτός; Δεν το θυμάμαι. Είχε ξεκινήσει από την αριστερά απ' όσο ξέρω στα σίξτις, αλλά έστριψε νωρίς.
Win Berry
ΔιαγραφήΑυτό είναι πραγματολογικό σφάλμα (που μάλιστα δεν επηρεάζει το συνολικό επιχείρημά του) και όχι πλυντήριο χούντας. Η απόρριψη δικτατοριών δεν γίνεται στο πεδίο της οικονομίας (στο οποίο είναι πολύ πιθανό, για προφανείς λόγους, να έχουν βραχυμεσοπρόθεσμες επιτυχίες).
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Είναι καθαρό ξέπλυμα, γιατί δεν επιτρέπεται, όντας Ράμφος, να λες από του κεφαλιού σου τέτοιες ανακρίβειες. Άμα είσαι... σωστός Ράμφος, ψάχνεις να βρεις τα σωστά στοιχεία και μετά τα ξεφουρνίζεις. Και εδώ μιλάμε για τη συγκεκριμένη χούντα ε; Δεν μιλάει γενικά για τις χούντες ο Ράμφος.
Win Berry
καλά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είπε μπαρούφα και μάλιστα όχι μόνο εξαιτίας της ανακρίβειας - 0 χρέος δεν έχει σχεδόν κανένας (ούτε η Ελβετία) και επίσης από μόνο του το χρέος δεν λέει και τόσα πολλά (η Ιαπωνία έχει τεράστιο, αλλά κανένας δεν την θεωρεί αποτυχία). Άλλο αυτό όμως και άλλο να λέμε ότι είναι φιλοχουντικός. Γενικά τώρα, σαν συγγραφέας και έχοντας διαβάσει 2-3 βιβλία του, θεωρώ ότι έχει πολλά ενδιαφέροντα να πει, αλλά έχει και 3 σοβαρά μειονεκτήματα που με ενοχλούν πολύ: φλυαρία, στρυφνότητα ύφους και (πάρα)ψυχολογικές ερμηνείες.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Το "παρά" πόθεν; Ο άνθρωπος δηλώνει οπαδός του ορθολογισμού και εχθρός των ιδεολογιών (τις οποίες αποκαλεί συλλήβδην ιδεοληψίες).
Win Berry
οπαδοί του ορθολογισμού δηλώνουν σχεδόν όλοι...Πόσους ξέρεις να ισχυρίζονται πειστικά ότι είναι ανορθολογιστές; Ο Ράμφος τώρα βάζει το έθνος στο ντιβάνι και αρχίζει την "εθνική ψυχανάλυση" αποδίδοντας σχεδόν τα πάντα όσα συμβαίνουν στην χώρα σε τέτοια αίτια. Δεν αμφισβητώ ότι ψυχολογικά φαινόμενα παίζουν μεγάλο ρόλο στην πολιτική, αλλά αυτό δεν είναι επαρκές για να ερμηνεύσεις σχεδόν ό,τι έχει συμβεί στην Ελλάδα τα τελευταία 200 χρόνια. Λείπουν μετρήσιμα δεδομένα από το έργο του και το βίδεο, αν και δείχνει ένα περιορισμένης σημασίας σφάλμα, είναι χαρακτηριστικό της αδιαφορίας του για τέτοια δεδομένα.
Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
Ορθολογιστής με την νεοφιλελέδικη έννοια του "μαχητή" της μετα-αλήθειας. Για το "(παρα)ψυχολογικές" που είπες ρώτησα, όχι για το "ψυχολογικές".
Win Berry
διότι προφανώς κάνει μια sui generis χρήση καθιερώμενων όρων ψυχολογίας
Nik Fotakis
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνε ένα πλήρες άρθρο για αυτό, σε παρακαλώ δηλαδή.
"Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρέθηκε στη φυλακή επειδή ήταν οργανωμένος στην ΕΔΑ. Μια χαρά η χούντα τον καταλάβαινε. Κανόνιζε και ο Πατσιφάς γι' αυτά..."
τι εννοεις για τον πατσιφα?
Εννοώ πως την πρώτη λογοκρισία στα στιχάκια την ασκούσε ο εταιρειάρχης. Ό,τι δεν του άρεσε το έκοβε ή το άλλαζε. Επίσης όλοι ξέρουν πως όταν ένα κομμάτι πήγαινε για να πάρει άδεια από τη λογοκρισία έπρεπε να περάσει οπωσδήποτε, ώστε να μην πληρώνονται διπλά και τριπλά τέλη (κάθε επόμενη φορά). Η πολλή δουλειά γινόταν από τις εταιρείες δηλαδή. Υπήρχαν και εξαιρέσεις βέβαια. Το κομμάτι να κοβόταν δηλαδή από τη λογοκρισία και να ξαναϋποβαλλόταν από την εταιρεία. Αλλά αυτές οι περιπτώσεις δεν ήταν ο κανόνας. Ο κανόνας λέει πως η πλειονότητα των κομματιών περνούσε από τη λογοκρισία, με την πρώτη.
ΔιαγραφήΕδώ ο Πατσιφάς, που έκανε ό,τι γούσταρε στη Lyra (δική του ήταν εξάλλου), λογοκρίνει τον Ελύτη…
http://www.lifo.gr/team/music/56249
Υποθέτω ότι το τελευταίο τραγούδι από τον "Μπάλλο" αποτελεί ένα σχόλιο κι ένα είδος αντίδρασης (και) σε ό,τι αφορά την "εταιρική" λογοκρισία - βλ. "προστασία"
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=XNw9mj5yvLs
Βασίλης Ν.
Εγώ πάντως από προφορική πηγή που δεν είχε κανέναν απολύτως λόγο να μου πει ψέμματα -στρατιωτικός γιατρός ήταν ο άνθρωπος- έμαθα ότι η διαταγή απαλλαγής του Νιόνιου από τον στρατό στα χρόνια της χούντας, ήρθε απευθείας από το γραφείο του παττακού. Μάλλον κι εκεί ο Πατσιφάς θα καθάρισε. Έτσι είναι όταν "η ζωή είναι αυτοσκοπός και ο βίος φιλοτομάρης", όπως αυτοβιογραφικότατα κι ο ίδιος έγραψε. Από τη μια λοιπόν οι Ράμφος/Ζουράρις/Γιανναράς, ένα συνοθύλευμα διανοουμένων που ιδιαίτερη αίγλη απέκτησε ο λόγος τους κυρίως από τα χρόνια των ανατροπών και μετά. Για μένα φιλόσοφοι όπως ο Ράμφος απλώς δυσφημούν το ανθρώπινο είδος και το έργοα τους είναι καταδικασαμένο εκ προοιμίου να παραδοθεί στη λήθη του Χρόνου. Γιατί τι σημαντικό μπορεί να πει δηλαδή ένας τρυφηλός φιλόσοφος όπου από την ωραία του έπαυλη στην Πεντέλη φιλοσοφεί ασκόπως; ποιο χρέος έχει να επιτελέσει; ποιο καθήκον απέναντι στους συνανθρώπους του τον καλεί; κανένα άλλο πλην της ικανοποίησης των σωματικών και ναρικισσιστικών του αναγκών. Εκεί φαίνεται πως αρχίζει και τελειώνει όλος του ο κόσμος. Στο εγώ του. Από κοντά κι ο Νιόνιος, για τον οποίον θα μου επιτρέψετε να πιστεύω πως για την "μεταστροφή" του πιο πολύ ευθύνονται μάλλον οι βόλτες στα εφοπλιστικά γιωτ που θα του καλάρεσαν και τα κολλητηλίκια με τους βιομήχανους και τους μεγαλέμπορους που ασφαλώς θα του επιβεβαίωσαν την εδραιωμένη προσωπική του πεποίθηση πως ο ίδιος αποτελεί ένα ανώτερο ηθκό και πνευματικό Όν. Δεν μπορώ βλέπετε εύκολα να δεχθώ τον βάρβαρο ατομικισμό ως απόρροια ιδεολογικών ή αισθητικών αναζητήσεων. Δεν μπορώ να τον δω σαν τίποτε άλλο εκτός από βάρβαρο ατομικισμό,όπερ σημαίνει αδιαφορία (για να μην πω περιφρόνηση) για τον συνάνθρωπο, υποκρισία, πολιτικαντισμός του αισχίστου είδους, όλα αυτά και άλλα δηλαδή που μπορεί κανείς ανάγλυφα να διακρίνει και στον "πληθωρικό" δημόσιο λόγο του και στα εξαίσια κατά τα άλλα τραγούδια του. Πλην εκείνων που πάει να γίνει εξομολογητικός. Αυτά κάπως τον σώζουν. Αλλά και αυτά τα περιφρόνησε παίζοντας και ξαναπαίζοντας όλα αυτά τα χρόνια συννεφούλες και καραγκιόζηδες. Όσο κι αν τα περιφρονεί βλέπετε τα ανθρωπάκια, χρειάζεται απεγνωσμένα και τον παρά τους και το χειροκρότημά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή