Δευτέρα, 2 Ιουλίου 2018

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 104

2/7/2018
Το βλέπω στα μεγάλα σάιτ, που έχουν εκατομμύρια χτυπήματα το μήνα.
Όταν γράφεις για ένα κοινωνικό ή για ένα ψευτοπολιτικό θέμα, τα σχόλια είναι εκατοντάδες. Ο κάθε παπάρας έχει γνώμη. Κι αν έχεις κι εσύ μια γνώμη «σωστή» και τεκμηριωμένη θα μπουν από κάτω οι διάφοροι μαλάκες και θα στη γ@μήσουν. Εντάξει, εγώ δε σχολιάζω σε μεγάλα σάιτ (άρα μιλάω για τις «σωστές» γνώμες των άλλων), αλλά σαν αρθρογράφος παλιότερα σε μεγάλο σάιτ (στο lifo.gr) είχα νοιώσει κι εγώ τη μαλακία τού... κοσμάκη.
Το συμπέρασμα είναι ένα (για μένα, έτσι;).
Γράφε για θέματα που να τα αγνοούν οι πολλοί. Ξέρω ’γω… για αβαντ-γκαρντ. Για μουσικές... που δεν ακούγονται, για ταινίες... που δεν βλέπονται, για βιβλία... που δεν διαβάζονται, για θέματα με τα οποία δεν ασχολείται κανένας. Τα σχόλια μηδέν (ή μετρημένα στα δάχτυλα), αλλά και ο μόνος τρόπος για να στέλνεις τους γρόθους, μαζικά, στο διάολο. 

1/7/2018
Αυτό το άλμπουμ, το “Ade” των Σενεγαλέζων Xalam, το είχα αγοράσει από το Μοναστηράκι τη δεκαετία του ’90. Τότε τα αφρικάνικα συγκροτήματα ήταν εντελώς άγνωστα στην Ελλάδα. Ο κόσμος ήξερε την Ορχήστρα Baobab, τους Rail Band, τους Super Etoile De Dakar του Youssou N'Dour και δεν ξέρω τι άλλο ακόμη (ό,τι τέλος πάντων κυκλοφορούσε και σε CD). [Δεν αναφέρομαι στα σέβεντις γνωστά ονόματα, που τα εύρισκες και σε ελληνικές εκτυπώσεις, τύπου Fela, Dibango κ.λπ.]. Αν αγόραζες κάτι αφρικάνικο το αγόραζες με τον κίνδυνο να πέσεις σε τίποτα ατελείωτες… κρουστές ιεροτελεστίες ή σε κανένα μονότονο και κουραστικό highlife ή soukous… κλαίγοντας τα λεφτά σου (που λέει ο λόγος).
Έτσι λοιπόν όταν έβαλα και άκουσα τους Xalam έπαθα μεγάλη ζημιά –ήμουν τυχερός δηλαδή– καθώς βρέθηκα κατά μίαν έννοια προετοιμασμένος, για όσα φοβερά και τρομερά θα μάθαινα από την Αφρική μετά το 2000…  

1/7/2018
"ΚΑΤΩ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ"
Πολυτεχνείο Νοέμβρης '73... εκτός εποχής η φωτό γενικά, αλλά εντός εποχής το σύνθημα "κάτω το ποδόσφαιρο" (μαζί με "Κάτω η χούντα", "Κάτω οι φασίστες", "Γενική απεργία", το σύμβολο της ειρήνης και ελληνική σημαία).
Προσωπικά υπογράφω - γι' αυτό βάζω και τη φωτογραφία εξάλλου.

1/7/2018
Για να τελειώνουμε ιδεολογικά με τη μετανάστευση:
«Το φαινόμενο της μετανάστευσης, στη διάρκεια των αιώνων, πάντα χρησίμευσε στους ισχυρούς, για να αποδυναμώσουν τους καταπιεσμένους με ενθάρρυνση της πειθούς ή με πράξεις βίας. Δεν είναι Διεθνιστική Αλληλεγγύη η προσέλκυση των λαών μας αλλού. (Είναι ανάγκη ο λαός μας να είναι στον τόπο του για τη) δημιουργία συνθηκών πάλης, για να καταστεί αυτή η γη βιώσιμη, αυτόνομη, εθνικά κυρίαρχη.
Οι δυτικοί μας λένε: “Η γη σας είναι αφανισμένη, φτωχή, φύγετε!”, ενώ αυτοί λεηλατούν πόρους κι αξιοπρέπεια, υποδουλώνοντας τους αλλοδαπούς στις χώρες τους.
Η μετανάστευση ήταν πρώτα ένα όπλο των αποικιοκρατών. Σήμερα είναι όπλο του καπιταλισμού. Με τον μύθο της μετανάστευσης στο κεφάλι μας ο αγώνας μας δεν θα είχε ποτέ γεννηθεί, δεν θα κερδίζαμε την εθνική μας κυριαρχία.
Η μετανάστευση, η εγκατάλειψη της γης σου, είναι τo πρώτο εμπόδιο στην επανάσταση. Ο τελευταίος δρόμος του ιμπεριαλισμού».
Samora Machel
(αντάρτης κατά της πορτογαλικής αποικιοκρατίας, μαρξιστής και πρώτος πρόεδρος της Μοζαμβίκης το 1975 - από κείμενο του Νίκου Κλειτσίκα στο press-gr) 

29/6/2018
Οι πατεράδες (και οι μανάδες), που φωτογραφίζουν και ανεβάζουν στα σόσιαλ μίντια τις υψηλές βαθμολογίες των παιδιών τους στις πανελλήνιες, πρέπει να είναι εντελώς κενοί (και κενές) περιεχομένου. Σκέτα… ναυάγια.
Τέτοια ανάγκη δημόσιας προβολής, επίδειξης και επιβεβαίωσης τής γονεϊκής… υπερηφάνειας φρονώ πως είναι αντικείμενο μελέτης (από την επιστήμη).
Είμαι, δε, σίγουρος πως αυτοί οι τύποι δεν έχουν πάρει καν την άδεια των παιδιών τους για κάτι τέτοιο, και πως αν τα ρωτούσαν θα εισέπρατταν απ’ αυτά ως απάντηση, στη χειρότερη περίπτωση, την αδιαφορία τους και, στην καλύτερη, την άρνησή τους.

3 σχόλια:

  1. Σχόλια από το facebook περί της δημοσίευσης των βαθμολογιών στις πανελλήνιες από τους... επώνυμους γονείς.

    Stathis Nikokavouras
    εδω εισαι λαθος ...ο συγκεκριμενος σαν ρουφιανος που ειναι και φασιστας μεχρι και τον καλυτερο του φιλο πουλησε τον καραφλα που ηταν μαζι 25 χρονια δεν εχει τιποτα να πει για τον εαυτο του...τι να πει ..οτι γλυφει ολη μερα..?οτι ειχε γλυψει κατουρημενες ποδιες για να βαλει τοτε την γυναικα του στο καναλι της βουλης που μολις ειχε γινει ?τι να πει για τον εαυτο του?αδειος ειναι.γιαυτο λεει για τα παιδια του...οτι μπορει ο καθενας.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το κάνουν πολλοί, δεν το κάνει μόνο αυτός. Και οι άλλοι φαίνεται πως δεν θα έχουν να πουν τίποτα ουσιαστικό για τον εαυτό τους... Διάλεξα έναν επώνυμο. Είναι καλύτερο από το να διάλεγα την κυρα-Μαρία...

    Irini Pitsoli
    Είναι απαράδεκτοι. Δείχνει μια νοοτροπία πολύ χειρότερη από του κενόδοξου. Δείχνει ανθρώπους που στρεσάρουν τα παιδιά τους, που τα χρησιμοποιούν σαν μηχανές που πρέπει να φέρνουν πάντα άριστα αποτελέσματα για να έχουν αυτοί κάτι να "ψωροπερηφανεύονται".

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Υπήρξαν/είναι της "αριστείας" και οι ίδιοι.

    Irini Pitsoli
    Ε ναι βέβαια...

    Eleni Founti
    Αυτοί είναι οι γονείς που χρησιμοποιούν πρώτο πληθυντικό επίσης: "γράψαμε καλά" "δύσκολα ήταν, αλλά είχαμε διαβάσει" κλπ.

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία στο παιδί και να γίνει καλός άνθρωπος και όχι παπαγαλάκι σαν τον πατέρα του!

    Giorgos Stamatopoulo
    Πάντως έχουν σταματήσει να κρέμονται στα κάγκελα των σχολείων...

    Giannis Pantazis
    Πες τα !!!

    Γιώργος Ματέας
    και μονο το οτι ασχοληθηκες με αυτο το μιασμα Φωντα εχασες σημαντικοτατο χρονο απ την πολυτιμη ζωη σου... Αστους να βαυκαλιζονται στις ψευδαισθησεις τους αυτη ειναι η καταντια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @2/7/2018
    Και στο youtube τα ίδια χάλια και χειρότερα, στα όρια της απελπισίας όμως. Υπάρχουν κανάλια που ανεβάζουν κάτι εξαιρετικά ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ προ δεκαπενταετίας ή εικοσαετίας ή και παλιότερα για διάφορες περιόδους της ελληνικής ιστορίας (π.χ. πέτυχα προχθές ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Ελλάδας στα «σκοτεινά» χρόνια από το Βυζάντιο ως την Επανάσταση του 1821) και η πλειοψηφία των σχολίων από κάτω ξεκινά από την απόλυτη ασχετοσύνη και καταλήγει στην πλήρη απαξίωση γιατί πολύ απλά το έργο δεν ανταποκρίνεται στα εξωφρενικά «κριτήρια» και τις αρρωστημένες εθνικιστικές αντιλήψεις της αμόρφωτης και αποβλακωμένης μάζας. Σε ένα άλλο ντοκιμαντέρ για τον πρώτο Ευρωπαίο Χόμο Σάπιενς και το πως ήλθε από τις σαβάνες της Αφρικής, τα σχόλια περί πρώτου αυτόχθονα Έλληνα αρχανθρώπου των Πετραλώνων και οι ψεκασμένες θεωρίες περί καταγωγής από τον Σείριο δίνουν και παίρνουν. Στην κυριολεξία είναι τραβάς τα μαλλιά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, και το YouTube σκουπιδότοπος και βόθρος στα σχόλια. Λογικά είναι οι ίδιοι, που σχολιάζουν και στα σάιτ. Απλώς στα σάιτ πρέπει να κόβουν και κάποιους...

      Διαγραφή