20/2/2022
Λοιπόν, υπάρχουν χιλιάδες ελληνικοί δίσκοι, του λαϊκού βασικά, για τους οποίους δεν γράφτηκαν ποτέ κριτικές. Οι... προύχοντες της κριτικής πάντοτε τους έφτυναν.
Ποιο περιοδικό να τις έγραφε; Το Ντέφι, το περιοδικό εννοώ, το απάρτιζαν κυρίως ροκάδες, που έμαθαν τον Τσιτσάνη μεγάλοι, όταν βάλτωσε το ροκ, και νόμισαν πως ανακάλυψαν την Αμερική, όταν άκουσαν τη «Γυφτιά» και τα «Δήθεν». Έπιασαν και λίγο το λαϊκό των μικρών εταιρειών, τον καινούριο τότε Μαργαρίτη π.χ., αλλά μέχρις εκεί. Δεν έβαζαν το χέρι στα βαθιά. Κώλωναν. Θέλανε να γράφουνε, σ’ ένα περιοδικό, που ασχολιόταν με τον ελληνικό λαϊκό πολιτισμό, για τον John Hammond και για τον Elvin Jones, αφήνοντας άλλα που μας καίγανε απ' έξω... Αν είναι δυνατόν!
Σκεφτόμουνα να γράψω κάποτε ένα βιβλίο για τους 100, για τους 200 καλύτερους δίσκους, για τους οποίους δεν γράφτηκαν ποτέ κριτικές. Αλλά δεν έχει χαΐρι και βαριέμαι να το κάνω. Ας το κάνει κανας άλλος, που του αρέσει να βγάζει βιβλία...
https://www.youtube.com/watch?v=hYC8pT-IGww
Λοιπόν, υπάρχουν χιλιάδες ελληνικοί δίσκοι, του λαϊκού βασικά, για τους οποίους δεν γράφτηκαν ποτέ κριτικές. Οι... προύχοντες της κριτικής πάντοτε τους έφτυναν.
Ποιο περιοδικό να τις έγραφε; Το Ντέφι, το περιοδικό εννοώ, το απάρτιζαν κυρίως ροκάδες, που έμαθαν τον Τσιτσάνη μεγάλοι, όταν βάλτωσε το ροκ, και νόμισαν πως ανακάλυψαν την Αμερική, όταν άκουσαν τη «Γυφτιά» και τα «Δήθεν». Έπιασαν και λίγο το λαϊκό των μικρών εταιρειών, τον καινούριο τότε Μαργαρίτη π.χ., αλλά μέχρις εκεί. Δεν έβαζαν το χέρι στα βαθιά. Κώλωναν. Θέλανε να γράφουνε, σ’ ένα περιοδικό, που ασχολιόταν με τον ελληνικό λαϊκό πολιτισμό, για τον John Hammond και για τον Elvin Jones, αφήνοντας άλλα που μας καίγανε απ' έξω... Αν είναι δυνατόν!
Σκεφτόμουνα να γράψω κάποτε ένα βιβλίο για τους 100, για τους 200 καλύτερους δίσκους, για τους οποίους δεν γράφτηκαν ποτέ κριτικές. Αλλά δεν έχει χαΐρι και βαριέμαι να το κάνω. Ας το κάνει κανας άλλος, που του αρέσει να βγάζει βιβλία...
https://www.youtube.com/watch?v=hYC8pT-IGww
20/2/2022
Από τα... Φάρσαλα στον ουρανό. Παύλος Σιδηρόπουλος και Λιζέττα Νικολάου «Το τηλέφωνο»...
https://www.youtube.com/watch?v=-EpBtY6mbrI
Από τα... Φάρσαλα στον ουρανό. Παύλος Σιδηρόπουλος και Λιζέττα Νικολάου «Το τηλέφωνο»...
https://www.youtube.com/watch?v=-EpBtY6mbrI
19/2/2022
Aυτός ο ηλίθιος θα περάσει, λέει, από πειθαρχικό τον Κύρτσο. Δελφινάριο...
Aυτός ο ηλίθιος θα περάσει, λέει, από πειθαρχικό τον Κύρτσο. Δελφινάριο...
19/2/2022
Στο νέο Yellow Box, που τώρα κυκλοφορεί στα περίπτερα,
γράφουμε για την MPS Records. Tο πρώτο μέρος ενός αφιερώματος στην κορυφαία
γερμανική εταιρεία. Στην πρώτη από τις τέσσερις σελίδες Wolfgang Dauner και
Dave Pike Set...
18/2/2022
Κάτι τέτοια ποπ τραγούδια είναι
πρότυπα, για το δεύτερο μισό του '80. Και το λέει... ημιΕλληνίδα αυτό
(γεννημένη στην Αμερική από ελληνίδα μητέρα), για την οποία έχω γράψει,
παλιότερα, αναλυτικά στο lifo.gr. Δες εδώ..
https://www.lifo.gr/culture/music/poia-einai-i-gianna-katsoylos-poy-prin-apo-30-hronia-tarakoynise-parisi-me-synth-pop
Yianna Katsoulos “Les autres sont jaloux”…
https://www.youtube.com/watch?v=tkghUuGjnBo
https://www.lifo.gr/culture/music/poia-einai-i-gianna-katsoylos-poy-prin-apo-30-hronia-tarakoynise-parisi-me-synth-pop
Yianna Katsoulos “Les autres sont jaloux”…
https://www.youtube.com/watch?v=tkghUuGjnBo
Είδε ο άλλος κάτι εκπομπές στο YouTube, στις οποίες μιλάει ο
Μποτίνος και πήγε κι έγραψε κείμενο, σαν δήθεν ερευνητής, χωρίς να αναφέρει
ούτε το στοιχειώδες – από πού βρήκε δηλαδή όλες εκείνες τις λεπτομέρειες.
Προσφορά μηδέν και θράσος αμέτρητο.
Εγώ, στο δικό μου κείμενο, πήρα στοιχεία από τρεις συνεντεύξεις του Μποτίνου, αναφέροντας και για τις τρεις τις πηγές φυσικά, ενώ οι δύο από τις τρεις συνεντεύξεις δεν υπήρχαν στο δίκτυο – δηλαδή τις μετέφερα στο νετ για πρώτη φορά, από έντυπες πηγές (το περιοδικό «Ψυχαγωγία» και την εφημερίδα «Κυριακάτικη»). Αυτό είναι προσφορά στον αναγνώστη και στην έρευνα γενικότερα. Να περάσεις στο δίκτυο στοιχεία που δεν υπάρχουν.
Επίσης ήμουν ο μόνος που έγραψε για το δισκάκι της Simonetta δίνοντας και φωτό των δύο πλευρών του single, ενώ πριν από μένα δεν είδα σε κανένα κείμενο να γράφουν τα περί Ζαμπέτα και δισκακίου. Μετά από μένα το είδα σε πολλούς...
Τα γράφω αυτά, για να δείξω πως και στα πιο απλά θέματα της δουλειάς (πέθανε κάποιος και αξίζει να γράψεις κάτι – αν κι εγώ έχω γράψει για τον Μποτίνο και πριν πεθάνει, και όποιος το ψάξει ή εδώ ή στο δισκορυχείον θα το βρει) οι... απατεώνες δεν μας αφήνουν να ησυχάσουμε.
Για να μη νομίσουν κάποιοι, λοιπόν, ότι δεν καταλαβαίνουμε τι μας γίνεται, και πως μπορούν, τάχα, να μας περάσουν για μ@λάκες...
Εγώ, στο δικό μου κείμενο, πήρα στοιχεία από τρεις συνεντεύξεις του Μποτίνου, αναφέροντας και για τις τρεις τις πηγές φυσικά, ενώ οι δύο από τις τρεις συνεντεύξεις δεν υπήρχαν στο δίκτυο – δηλαδή τις μετέφερα στο νετ για πρώτη φορά, από έντυπες πηγές (το περιοδικό «Ψυχαγωγία» και την εφημερίδα «Κυριακάτικη»). Αυτό είναι προσφορά στον αναγνώστη και στην έρευνα γενικότερα. Να περάσεις στο δίκτυο στοιχεία που δεν υπάρχουν.
Επίσης ήμουν ο μόνος που έγραψε για το δισκάκι της Simonetta δίνοντας και φωτό των δύο πλευρών του single, ενώ πριν από μένα δεν είδα σε κανένα κείμενο να γράφουν τα περί Ζαμπέτα και δισκακίου. Μετά από μένα το είδα σε πολλούς...
Τα γράφω αυτά, για να δείξω πως και στα πιο απλά θέματα της δουλειάς (πέθανε κάποιος και αξίζει να γράψεις κάτι – αν κι εγώ έχω γράψει για τον Μποτίνο και πριν πεθάνει, και όποιος το ψάξει ή εδώ ή στο δισκορυχείον θα το βρει) οι... απατεώνες δεν μας αφήνουν να ησυχάσουμε.
Για να μη νομίσουν κάποιοι, λοιπόν, ότι δεν καταλαβαίνουμε τι μας γίνεται, και πως μπορούν, τάχα, να μας περάσουν για μ@λάκες...
18/2/2022
O Aλέξανδρος Μολφέσης, στα 14 χρόνια του, το 1973, παρακολουθεί τον Κώστα Τουρνά, στην Σοφίτα, στην Πλάκα, να παρουσιάζει τα Αστρόνειρα και 30+ χρόνια αργότερα γράφει αυτό το τραγούδι...
Σπουδαίος ποπίστας ο Αλέξανδρος και σφόδρα υποτιμημένος...
https://www.youtube.com/watch?v=AmzpfY2cwUw
O Aλέξανδρος Μολφέσης, στα 14 χρόνια του, το 1973, παρακολουθεί τον Κώστα Τουρνά, στην Σοφίτα, στην Πλάκα, να παρουσιάζει τα Αστρόνειρα και 30+ χρόνια αργότερα γράφει αυτό το τραγούδι...
Σπουδαίος ποπίστας ο Αλέξανδρος και σφόδρα υποτιμημένος...
https://www.youtube.com/watch?v=AmzpfY2cwUw
17/2/2022
«Χιλιάδες σουπερμάρκετ γεμάτα πράματα / γιατί δεν τα βουτάμε για τα γεράματα;» [Νικόλας Άσιμος]. Και καμιά δεκαριά χρόνια νωρίτερα...
https://www.youtube.com/watch?v=a-grJdnyT-A
«Χιλιάδες σουπερμάρκετ γεμάτα πράματα / γιατί δεν τα βουτάμε για τα γεράματα;» [Νικόλας Άσιμος]. Και καμιά δεκαριά χρόνια νωρίτερα...
https://www.youtube.com/watch?v=a-grJdnyT-A
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Αλέξανδρο Μολφέση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Σούρσος
Δεν ξέρω για τον Αλέξανδρο, εγώ που το άκουγα στα 14 λέω ρε τι μαλακίες ακούγαμε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τι άκουγες εσύ στα 14; Τουρνά; Και λες τι μαλακίες άκουγες; Οκ.
Nikos Markakis
κρίμα που δεν υπάρχει υλικό (βίντεο ή ηχογραφήσεις) από αυτή την εποχή του Τουρνά
Σχόλια από το fb στο ποστ "Είδε ο άλλος κάτι εκπομπές στο YouTube, στις οποίες μιλάει ο Μποτίνος"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠετρος Μιχελιουδης
καλημερα,ασχετο ,Φωντα δεν ξαν'ανοιγεις το τσατ στο μπλοκ?ηταν καλος κρικος μεταξυ των αναγνωστων σου,εδω πολλα ινφο χανονται στις αλυσιδες των σχολιων,λεω μια γνωμη
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έμπαιναν κάποιοι μέσα και "φτύνανε", γι' αυτό το έκλεισα. Και γιατί δεν μπορώ να τα παρακολουθώ όλα αυτά.
Πετρος Μιχελιουδης
τα θυμαμαι κ στα σχολια τα ιδια γινοταν τεσπα
Sakis Bwanas
Φέρτε πίσω τον Κουκλινο!!! Καλημέρα Φώντα
Michael Tzanakis
ΜΗ ΔΙΝΕΙΣ ΣΗΜΑΣΙΑ, για μένα ήταν κέρδος, διαβάζοντας το άρθρο, που έμαθα για τον εκλιπόντα.
Σε συνδυασμό με γραπτά του Χαριτόπουλου(Πειραιάς Βαθύς, Τη νύχτα που..., κ.α)
In memoriam λοιπόν & ας τους
Μποντζόρνες
Nikos Mitrogiannopoulos
Δεν ιδρώνει κανείς, Φώντα. Κοινωνία αχταρμάς, αναγνώστες αχταρμάς. Κάποια στιγμή θα σε κατηγορήσουν κιόλας ότι προσπαθείς να περιορίσεις την έρευνα...Θλίψη
Thodoris Nikolaou
«Αυτούς» τους συναντάμε παντού, σε κάθε χώρο, σε κάθε τομέα της κοινωνίας.
Μιλώ για εκείνους που είναι ό,τι δηλώσουν, ενώ, κατά βάση, δεν έχουν ιδέα για τίποτε, είναι απατεώνες, όπως λέτε.
Πάντως, λίγοι θα καταλάβουν, κύριε Φώντα. Ο κόσμος δεν έχει ούτε τις γνώσεις ούτε τα σωστά κριτήρια, ούτε το ένστικτο, αν θέλετε, να αναγνωρίσει και να ξεχωρίσει τους ικανούς, τους άξιους.
(Εμείς χαιρόμαστε που σας διαβάζουμε, οι παλαιότεροι αναγνώστες που σας ακολουθούν χρόνια, εμείς οι νεότεροι που σας μάθαμε αργότερα.
Συνεχίστε αυτό που κάνετε, γιατί το αγαπάτε πραγματικά και το πράττετε σωστά και έντιμα.
Αυτό φαίνεται είτε συμφωνούμε μαζί σας είτε όχι.)
Nikos Athanassiu
Εγω χαίρομαι που ειμαστε φιλοι και μαθαινω ένα σωρό πράγματα.
Kosmas Vassiliou
Το "κόντεντ" έχει αντικαταστήσει την έρευνα και την τεκμηρίωση
Δυστυχώς, έχει καταντήσει κανόνας, όσο κι αν δεν συμβιβαζόμαστε με αυτό (και καλά κάνουμε), ό,τι αξίζει και με κόπο και σοβαρή μελέτη έχει παραχθεί, να απάγεται και να αναπαράγεται ανενδοίαστα από άσχετους, θρασείς και μέτριους, πλασάροντάς το ως αυθεντικό...
ΔιαγραφήΣυνέχισε την εξαιρετική δουλειά σου, κι εμείς οι (όχι λίγοι) αναγνώστες σου, δεν μασάμε, άλλωστε τα υψηλά σου κριτήρια, έχουν ενσταλαχθεί και σ' εμάς...
(Τι φανταστικοί οι Deviants! Με ωθείς να βάλω να ακούσω το αγαπημένο "I'm coming home", από το "Ptooff!"...)
Σχόλια από το fb στο ποστ "Mόνο έτσι θα επέλθει εξιλέωση. Τα έχει δείξει όλα ο Ρομέρο δεκαετίες πριν..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήPatritsopoulos Nikos
https://www.youtube.com/watch?v=_3SUqmRcL6A
Δημήτρης Πουλικάκος - Στο Σουπερμάρκετ (HQ audio)
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Δάσκαλος σε πολλά.
Μεταφέρω ένα ποίημα του Νάνου Βαλαωρίτη, από την απαγγελία τού ίδιου του ποιητή, στον Ιανό, 13/9/2017.
Διαγραφή"Τα άρθρα μου / Το μακελειό"
Τα άρθρα μου μπερδεύονται / μες στα δίχτυα τα ρηχά / και βγάζουν άναρθρες κραυγές / είναι μεσάνυχτα και τρίζουν οι τοίχοι / οι πόρτες ανοίγουν μόνες τους / και τα ρολόγια χτυπάνε παλαμάκια / βγαίνουν δυο χέρια να σε πνίξουν / ήρθε ο ζηλευτός / ο Αρύβαλλος Ζούλοβιτς (;) / ήρθε μια μαύρη μητέρα / με ένα λευκό αγοράκι / κρατώντας με λουρί ένα ντενεκάκι / που έγδερνε το δέρμα των πεζοδρομίων / Πήγα να αγοράσω προμήθειες στο σουπερμάρκετ / όμως είναι τελείως άδειο / κανένας, καμία πωλήτρια / στα ταμεία, στην ουρά, κανείς / ένα μεγάφωνο μόνο, μονότονα επαναλαμβάνει / Σταματήστε, σταματήστε αυτό το μακελειό
( Αύγουστος 2013. Υπάρχει στην ποιητική συλλογή "Στο υποκύανο μάτι του Κύκλωπα", εκδ. Ψυχογιός, Νοέμβριος 2015)
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Στο νέο Yellow Box, που τώρα κυκλοφορεί στα περίπτερα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAndreas Gomozias
Φανταστικη εταιρια για την δεκαετια του 70 τελειες παραγωγες πολυ ωραιο ηχο πολυ καλυτερη κι απο Αμερικακες εταιριες της εποχης ο Oscar Peterson εχει βγαλει πολλα LP τον ηχογραφουσαν συνεχεια .Ενας απ τους αγαπημενους μου δισκους ειν εδω απο τον κιθαριστα Ernest Ranglin !
https://www.youtube.com/watch?v=hCz7lDmaq4I...
Mento Time in Jamaica
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Aυτός ο ηλίθιος θα περάσει, λέει, από πειθαρχικό τον Κύρτσο. Δελφινάριο..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιωργος Βουδουρης
..ο πολιτικός απατεώνας εδώ λέγεται Μητσοτάκης, στην Αυστρία μάλλον θα τον λένε Βέμπερ..;;;
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Από τα... Φάρσαλα στον ουρανό. Παύλος Σιδηρόπουλος και Λιζέττα Νικολάου «Το τηλέφωνο»..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέρα Βασιλείου-Πέτσα
Πανέξυπνο το σχόλιό σας, Φώντα!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Λοιπόν, υπάρχουν χιλιάδες ελληνικοί δίσκοι, του λαϊκού βασικά, για τους οποίους δεν γράφτηκαν ποτέ κριτικές"...
ΑπάντησηΔιαγραφήStylianos Tziritas
Έχει χαΐρι κ προκοπή, μου βάζεις ιδέες.
Εκεί είναι το αυθεντικό λαϊκό τραγούδι.
Pantelis Tsalouchidis
Πού το θυμήθηκες αυτό, α ρε Φώντα, πόσο δίκιο έχεις...
Ανδρέας Φουρλας
Αδυναμίες είν αυτές.Μην επιμένετε ποτέ........
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Έχεις δίκιο. Και για το Ντέφι. (Φτιάχτηκε παρεούλα)
Μήτρα καλού λαϊκού τραγουδιού υπήρξε η Πολυφών (ναι, της Ομόνοιας. Του ράφτη Δημήτρη Πολίτη) -τα ζεϊμπέκικα της είναι υποδειγματικά. Ηχογράφησε καλούς καλλιτέχνες +ξεχωρίζω τον πρόωρα χαμένο (Αρβανιτόβλαχο κι ωραίο μάγκα) Κώστα Κόλλια !!!
&"Μεταξύ μας," στην Π. συνεργάστηκαν φανερά ή κρυφά συνθέτες, στιχουργοί, γραφεία άλλων εταιριών, το λένε δεν το λένε...
Θέλουμε άρθρο για τους όσους λαϊκούς δίσκους γουστάρεις που δεν γράφτηκαν κριτικές ;)
ΑπάντησηΔιαγραφή