Τον ντράμερ και βιμπραφωνίστα Tomas Fujiwara τον
γνωρίζουμε, βασικά, μέσα από την συνεργασία του με την κιθαρίστρια και
αυτοσχεδιάστρια Mary Halvorson,
στο καταπληκτικό άλμπουμ της οποίας “Artlessly Falling” [Firehouse Records, 2020] –για το οποίο
τα λέγαμε, εδώ στο blog,
στις 10 Νοε. 2020– συμμετείχε.
Τώρα θα συναντήσουμε τον Fujiwara σ’ ένα προσωπικό project του, που δεν είναι το πρώτο του φυσικά, και που αποκαλείται Tomas Fujiwara’s Triple Double. Καρπός αυτού του σχήματος είναι το άλμπουμ “March” [Firehouse 12 Records, 2022], το οποίον έχουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας και που θα κυκλοφορήσει επισήμως στις 4 Μαρτίου.
Να πούμε κατ’ αρχάς πως Tomas Fujiwara’s Triple Double είναι οι Gerald Cleaver ντραμς, Mary Halvorson κιθάρες, Brandon Seabrook κιθάρες, Ralph Alessi τρομπέτα, Taylor Ho Bynum κορνέτα και Tomas Fujiwara ντραμς, βιμπράφωνο.
Βλέπουμε λοιπόν πως, εδώ, συμμετέχουν τρεις δυάδες μουσικών (εξ ου και triple double) – δύο ντράμερ δηλαδή, δύο κιθαρίστες και δύο πνευστοί και άρα η απόλαυση δεν μπορεί παρά να είναι... διπλή!
Ναι, ισχύει, γιατί το άλμπουμ είναι εξαιρετικό, με τα διπλά όργανα να συμβολίζουν και τον... διπλασιασμό της ευχαρίστησης.
Οι συνθέσεις του Fujiwara είναι περιπετειώδεις και αυτό φαίνεται ήδη από το ξεκίνημα του άλμπουμ, το “Pack up, coming for you”, που είναι κι ένα από τα πιο μικρά σε διάρκεια tracks του CD. Το κομμάτι ξεκινά από την πρώτη τριάδα (Fujiwara, Bynum, Halvorson), σ’ ένα φοβερό κρεσέντο ηλεκτρικού αυτοσχεδιασμού, με την κιθάρα της Holvorson να προάγει τελείως ομιχλώδη σχεδόν punky παιξίματα και με την δεύτερη τριπλέτα (Cleaver, Seabrook, Alessi) να συμπληρώνει σ’ ένα free-improv πλαίσιο.
Συναρπαστικό track είναι το υπ’ αριθμόν τέσσερα “The march of the storm before the quiet of the dance” (8:39 η διάρκεια), που έχει κάπως προγραμματικό τίτλο καθώς στην αρχή το διπλό drumming προετοιμάζει την επερχόμενη κιθαριστική καταιγίδα. Χωρίς περιστροφές θα αποκαλούσαμε το συγκεκριμένο track μνημειώδες σε σχέση με την χρήση της ηλεκτρικής κιθάρας στην σύγχρονη free / improv δισκογραφία, με το πιο χαλαρό κλείσιμο να υπογραμμίζει, μέσω της αντίθεσης και του χαμηλώματος του volume, εκείνο το... τρομώδες, που είχε ακουστεί πιο πριν.
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να μην αναφερθούμε στο κλου αυτού του δίσκου, που δεν είναι άλλο από το έσχατο και σχεδόν 18λεπτο track “For Alan, part II” (σύνθεση των δύο ντράμερ, του Fujiwara και του Cleaver).
Τώρα θα συναντήσουμε τον Fujiwara σ’ ένα προσωπικό project του, που δεν είναι το πρώτο του φυσικά, και που αποκαλείται Tomas Fujiwara’s Triple Double. Καρπός αυτού του σχήματος είναι το άλμπουμ “March” [Firehouse 12 Records, 2022], το οποίον έχουμε αυτή τη στιγμή στα χέρια μας και που θα κυκλοφορήσει επισήμως στις 4 Μαρτίου.
Να πούμε κατ’ αρχάς πως Tomas Fujiwara’s Triple Double είναι οι Gerald Cleaver ντραμς, Mary Halvorson κιθάρες, Brandon Seabrook κιθάρες, Ralph Alessi τρομπέτα, Taylor Ho Bynum κορνέτα και Tomas Fujiwara ντραμς, βιμπράφωνο.
Βλέπουμε λοιπόν πως, εδώ, συμμετέχουν τρεις δυάδες μουσικών (εξ ου και triple double) – δύο ντράμερ δηλαδή, δύο κιθαρίστες και δύο πνευστοί και άρα η απόλαυση δεν μπορεί παρά να είναι... διπλή!
Ναι, ισχύει, γιατί το άλμπουμ είναι εξαιρετικό, με τα διπλά όργανα να συμβολίζουν και τον... διπλασιασμό της ευχαρίστησης.
Οι συνθέσεις του Fujiwara είναι περιπετειώδεις και αυτό φαίνεται ήδη από το ξεκίνημα του άλμπουμ, το “Pack up, coming for you”, που είναι κι ένα από τα πιο μικρά σε διάρκεια tracks του CD. Το κομμάτι ξεκινά από την πρώτη τριάδα (Fujiwara, Bynum, Halvorson), σ’ ένα φοβερό κρεσέντο ηλεκτρικού αυτοσχεδιασμού, με την κιθάρα της Holvorson να προάγει τελείως ομιχλώδη σχεδόν punky παιξίματα και με την δεύτερη τριπλέτα (Cleaver, Seabrook, Alessi) να συμπληρώνει σ’ ένα free-improv πλαίσιο.
Συναρπαστικό track είναι το υπ’ αριθμόν τέσσερα “The march of the storm before the quiet of the dance” (8:39 η διάρκεια), που έχει κάπως προγραμματικό τίτλο καθώς στην αρχή το διπλό drumming προετοιμάζει την επερχόμενη κιθαριστική καταιγίδα. Χωρίς περιστροφές θα αποκαλούσαμε το συγκεκριμένο track μνημειώδες σε σχέση με την χρήση της ηλεκτρικής κιθάρας στην σύγχρονη free / improv δισκογραφία, με το πιο χαλαρό κλείσιμο να υπογραμμίζει, μέσω της αντίθεσης και του χαμηλώματος του volume, εκείνο το... τρομώδες, που είχε ακουστεί πιο πριν.
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να μην αναφερθούμε στο κλου αυτού του δίσκου, που δεν είναι άλλο από το έσχατο και σχεδόν 18λεπτο track “For Alan, part II” (σύνθεση των δύο ντράμερ, του Fujiwara και του Cleaver).
Ποιος ακριβώς είναι
ο Alan
θα σας γελάσω, αλλά το πρώτο μέρος, ως σκέτο “For Alan” υπήρχε στο προηγούμενο CD των Triple Double του Tomas Fujiwara, που είχε ως τίτλο
το όνομά τους και είχε κυκλοφορήσει το 2017 (επίσης από την Firehouse 12 Records). Αυτό το δεύτερο μέρος, που
είναι γραμμένο μόνο για ντραμς (όπως και το πρώτο εξάλλου), αποτελεί ένα
δεύτερο το ίδιο μνημειώδες track,
όσο και το προηγούμενο (κιθαριστικό) δηλαδή, με τους Fujiwara και Cleaver να
εναλλάσσουν ρόλους, παίζοντας ο ένας ρυθμικά και ο άλλος lead (αν μπορούμε να το περιγράψουμε
έτσι), χρησιμοποιώντας επίσης εναλλάξ καταιγιστικούς ρούλους και συνεχή breaks, προκειμένου να διατυπώσουν
ένα κομμάτι, στο οποίο ο αυτοσχεδιασμός πολύ δύσκολα διακρίνεται από την
γραμμένη ή εν πάση περιπτώσει προσυνεννοημένη σύνθεση. Καλπασμός, ομοβροντία,
μα και μια συνεχής ανακάλυψη-αποκάλυψη ρυθμικών patterns, πάνω στα οποία θα μπορούσε να
στηθούν άλλες συνθέσεις. Εντυπωσιακό!
Το “March” είναι ένα σπουδαίο άλμπουμ!
Επαφή: www.tomasfujiwara.com
Το “March” είναι ένα σπουδαίο άλμπουμ!
Επαφή: www.tomasfujiwara.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου