4/6/2022
Εδώ κάποια
λόγια από το Jazz & Τζαζ (#145, Απρ. 2005) για τον μοναδικό δίσκο του Νίκου
Καπηλίδη με το όνομά του σε εξώφυλλο (τον θάνατο του οποίου μάθαμε σήμερα) – το
CD “Nickos Kapilidis and The Jazz Utopia - Arothymian” από το 2005. Πρόκειται
για ένα δισέλιδο, για ένα σαλόνι, στο οποία καταγράφονται εννέα άλμπουμ.
Αν σας
φαίνεται μικρό το κείμενο είναι γιατί οι σελίδες των περιοδικών έχουν
συγκεκριμένο όγκο λέξεων και εδώ θα έπρεπε να χωρέσουν εννέα δίσκοι.
Εξάλλου για
τον Νίκο Καπηλίδη είχαμε γράψει πολλές φορές στο περιοδικό (ολοσέλιδη
συνέντευξη θυμάμαι και άλλα διάφορα).
4/6/2022
Πέθανε ο ντράμερ Νίκος Καπηλίδης στα 67 του. Απώλεια και για
την τζαζ στην Ελλάδα, και για το έντεχνο, το λαϊκό κ.λπ. Δεκάδες οι δίσκοι που
έπαιξε, από τις αρχές του '80 και μετά. Παπάζογλου, Μάλαμας, Μικρούτσικος,
Χειμερινοί Κολυμβητές, μαζί με τους τζαζ δίσκους του (με Electric Jazz Trio,
Jazz Utopia, Ανδρέα Γεωργίου κ.ά.)
Στο βίντεο, που είναι από τα πιο παλαιά του σίγουρα (1983), είναι στην μπάντα του Δήμου Μούτση. Φαίνεται καθαρά στο τέλος...
https://www.youtube.com/watch?v=3B-UDZBgBMk
Στο βίντεο, που είναι από τα πιο παλαιά του σίγουρα (1983), είναι στην μπάντα του Δήμου Μούτση. Φαίνεται καθαρά στο τέλος...
https://www.youtube.com/watch?v=3B-UDZBgBMk
3/6/2022
Ένας από τους ωραιότερους δίσκους του Κώστα Χατζή, πιθανώς ο ωραιότερος, η «Αναγέννησις Αλόννησος», ήταν τόσο φανερά θεοδωρακικός, μουσικά, που με κάνει να απορώ πώς και γιατί δεν τον έκοψε η δικτατορία... Αντιλαμβάνεστε πώς το λέω...
Φοβερό τραγούδι αυτό το «Θυμάμαι μονάχα τη θάλασσα» (λόγια Ερρίκος Θαλασσινός).
https://www.youtube.com/watch?v=nypc3pXYIoU&t=1853s
Ένας από τους ωραιότερους δίσκους του Κώστα Χατζή, πιθανώς ο ωραιότερος, η «Αναγέννησις Αλόννησος», ήταν τόσο φανερά θεοδωρακικός, μουσικά, που με κάνει να απορώ πώς και γιατί δεν τον έκοψε η δικτατορία... Αντιλαμβάνεστε πώς το λέω...
Φοβερό τραγούδι αυτό το «Θυμάμαι μονάχα τη θάλασσα» (λόγια Ερρίκος Θαλασσινός).
https://www.youtube.com/watch?v=nypc3pXYIoU&t=1853s
3/6/2022
Καλά τα είπε ο Καραμανλής προχθές και γι’ αυτό έχει πέσει όλος ο νεο-ακροδεξιός, νεοφιλελέδικος και πολεμοχαρής-ΝΑΤΟφιλος κατιμάς της δεξιάς να τον φάει.
Η λαϊκή, ριζοσπαστική δεξιά, ό,τι πιο υγιές διαχρονικά έχει να επιδείξει η ΝΔ ως πολιτική πρόταση (δεν λέω αναγκαστικά και ως πρακτική) βρίσκεται εν βρασμώ, ο Καραμανλής έδωσε το σύνθημα και όλοι εμείς οι απ’ έξω ευχόμαστε ανακατατάξεις στο κόμμα (καλά για την κυβέρνηση δεν το συζητάμε, αφού σε λίγους μήνες θα είναι ούτως ή άλλως παρελθόν), για το κάπως καλύτερο τέλος πάντων της γενικότερης πολιτικής ζωής.
Ο Καραμανλής αποκάλεσε παράνομο τον πόλεμο του Ρώσου κι είναι σωστό, αλλά αυτό ήταν περισσότερο μια τυπική υποχρέωση. Τα ουσιαστικά είναι άλλα. Εκείνα που είπε για την Αμερική, που υποσκάπτει και συντηρεί την ένταση, και βασικά για την Ευρώπη, που δεν έχει πολιτική και που σέρνεται πίσω από τους Αμερικάνους, πυροβολώντας τα πόδια της. Δεν έχει την ειρήνη η Ευρώπη κατά νου, παρά τον πόλεμο. Έτσι, κατ’ ουσίαν, ο Καραμανλής σακάτεψε και τους μητσοτακικούς, που στέλνουν, κατόπιν έξωθεν υποδείξεων, πολεμικό υλικό στην Ουκρανία – υλικό που δεν πρόκειται να βοηθήσει στην επίτευξη ειρήνης, μα στην συνέχιση του πολέμου, με τον κίνδυνο κάποια στιγμή αυτός να εκτραπεί.
Έπιασαν δουλειά λοιπόν οι μολυβοσπρώχτες του μητσοτακισμού κι άρχισαν να γράφουν για τον τελειωμένο, που χτίζει προφίλ υποψήφιου προέδρου δημοκρατίας (θέλοντας μ’ αυτόν τον τρόπο να υποβαθμίσουν τις όποιες εσωτερικές διεργασίες στην δεξιά), κάποιοι άλλοι θυμήθηκαν την κυβερνητική θητεία του, που οδήγησε στα μνημόνια (φυσικά τα θεμέλια για την απώλεια της οικονομικής και εθνικής κυριαρχίας της χώρας τα έσκαψε ο μητσοτακισμός την περίοδο 1990-1993, για να χτίσει την επικείμενη καταστροφή πάνω σ’ αυτά τα θεμέλια ο σημιτισμός το 1996-2004), κάποιοι άλλοι, μεταξύ αστείου και σοβαρού, είπαν ότι ο Καραμανλής βγήκε να μιλήσει, επειδή ακρίβυναν τα σουβλάκια κ.λπ.
Η ουσία είναι ότι ο όλεθρος του νεο-μητσοτακισμού είναι στα τελευταία του και πως την πιο ηχηρή φτυαριά μέχρι τώρα, ώστε να ανοίξει ο λάκκος και να θαφτεί –ας το ελπίσουμε, ως χώρα, πως θα συμβεί τελικά, και πως δεν θα έχουμε βρυκολακιάσματα για κάποιες δεκαετίες–, δεν την έριξε ο ανύπαρκτος Τσίπρας, αλλά ο... βούδας της Ραφήνας.
Καλά τα είπε ο Καραμανλής προχθές και γι’ αυτό έχει πέσει όλος ο νεο-ακροδεξιός, νεοφιλελέδικος και πολεμοχαρής-ΝΑΤΟφιλος κατιμάς της δεξιάς να τον φάει.
Η λαϊκή, ριζοσπαστική δεξιά, ό,τι πιο υγιές διαχρονικά έχει να επιδείξει η ΝΔ ως πολιτική πρόταση (δεν λέω αναγκαστικά και ως πρακτική) βρίσκεται εν βρασμώ, ο Καραμανλής έδωσε το σύνθημα και όλοι εμείς οι απ’ έξω ευχόμαστε ανακατατάξεις στο κόμμα (καλά για την κυβέρνηση δεν το συζητάμε, αφού σε λίγους μήνες θα είναι ούτως ή άλλως παρελθόν), για το κάπως καλύτερο τέλος πάντων της γενικότερης πολιτικής ζωής.
Ο Καραμανλής αποκάλεσε παράνομο τον πόλεμο του Ρώσου κι είναι σωστό, αλλά αυτό ήταν περισσότερο μια τυπική υποχρέωση. Τα ουσιαστικά είναι άλλα. Εκείνα που είπε για την Αμερική, που υποσκάπτει και συντηρεί την ένταση, και βασικά για την Ευρώπη, που δεν έχει πολιτική και που σέρνεται πίσω από τους Αμερικάνους, πυροβολώντας τα πόδια της. Δεν έχει την ειρήνη η Ευρώπη κατά νου, παρά τον πόλεμο. Έτσι, κατ’ ουσίαν, ο Καραμανλής σακάτεψε και τους μητσοτακικούς, που στέλνουν, κατόπιν έξωθεν υποδείξεων, πολεμικό υλικό στην Ουκρανία – υλικό που δεν πρόκειται να βοηθήσει στην επίτευξη ειρήνης, μα στην συνέχιση του πολέμου, με τον κίνδυνο κάποια στιγμή αυτός να εκτραπεί.
Έπιασαν δουλειά λοιπόν οι μολυβοσπρώχτες του μητσοτακισμού κι άρχισαν να γράφουν για τον τελειωμένο, που χτίζει προφίλ υποψήφιου προέδρου δημοκρατίας (θέλοντας μ’ αυτόν τον τρόπο να υποβαθμίσουν τις όποιες εσωτερικές διεργασίες στην δεξιά), κάποιοι άλλοι θυμήθηκαν την κυβερνητική θητεία του, που οδήγησε στα μνημόνια (φυσικά τα θεμέλια για την απώλεια της οικονομικής και εθνικής κυριαρχίας της χώρας τα έσκαψε ο μητσοτακισμός την περίοδο 1990-1993, για να χτίσει την επικείμενη καταστροφή πάνω σ’ αυτά τα θεμέλια ο σημιτισμός το 1996-2004), κάποιοι άλλοι, μεταξύ αστείου και σοβαρού, είπαν ότι ο Καραμανλής βγήκε να μιλήσει, επειδή ακρίβυναν τα σουβλάκια κ.λπ.
Η ουσία είναι ότι ο όλεθρος του νεο-μητσοτακισμού είναι στα τελευταία του και πως την πιο ηχηρή φτυαριά μέχρι τώρα, ώστε να ανοίξει ο λάκκος και να θαφτεί –ας το ελπίσουμε, ως χώρα, πως θα συμβεί τελικά, και πως δεν θα έχουμε βρυκολακιάσματα για κάποιες δεκαετίες–, δεν την έριξε ο ανύπαρκτος Τσίπρας, αλλά ο... βούδας της Ραφήνας.
2/6/2022
Έχουν ξεφύγει οι άνθρωποι και αναφέρομαι σε ορισμένους δημοσιογράφους.
Δεν φτάνει που είναι άσχετοι με τα πολιτιστικά και τελείως ανίδεοι –γνωρίζουν φερ’ ειπείν, όσα γνωρίζει κι ένας μέσος πολίτης, ο οποίος μπορεί να είναι ταξιτζής ή χασάπης και όχι πολιτιστικός συντάκτης– έχουν αποκτήσει κι ένα θράσος, που είναι και ανεπίτρεπτο, σε κάθε περίπτωση, και εμετικό, όταν το επιδεικνύουν σαν να μην τρέχει τίποτα από την τηλεόραση.
Ακούς λοιπόν αυτήν την Λένα Αρώνη στην ΕΡΤ2 να συζητάει με τον Νταλάρα, που τον έχει απέναντί της και τον ρωτάει συνήθως βλακείες.
Η κουβέντα κάποια στιγμή πάει πολύ πίσω στο χρόνο, σε σχέση με τον Νταλάρα, οπότε η παρουσιάστρια κάνει λόγο για κάποια στοιχεία καλλιτεχνίας, που είναι εγγενή σε ορισμένους, έτσι λέει, λόγω κληρονομικότητας, περιβάλλοντος... κάτι τέτοιο εννοεί... για να συμπληρώσει:
«Ήτανε κι ο μπαμπάς. Ο υπέροχος Λουκάς. Ο υπέροχος ως μουσικός. Όχι τόσο ως μπαμπάς, αλλά αυτό το παρακάμπτουμε...».
Ο Νταλάρας δαγκώνεται... δεν ξέρει τι να πει... Λέει ένα... ντάξει... με το ζόρι βγαλμένο από το στόμα του... φανερά ενοχλημένος, και κόβει την συζήτηση, λέγοντας πως γι’ αυτά... «άλλη εκπομπή θα κάνουμε», ψευτογελώντας.
Δηλαδή βγαίνεις τώρα μπροστά στον άλλον και μιλάς για τον πατέρα του, και λες πως δεν ήταν εντάξει σαν πατέρας; Με ποιο δικαίωμα;
Ό,τι και να έχει πει κατά καιρούς, δημοσίως, ο Νταλάρας για τον πατέρα του είναι δικαίωμά του. Μπορεί δε για άλλα να έχει μετανιώσει και για άλλα όχι. Δεν ξέρω. Δεν μπορεί κανείς να ξέρει. Εσύ, πάντως, δεν έχεις κανένα λόγο να προσβάλλεις τον πατέρα του και να τον χαρακτηρίζεις έτσι ή αλλιώς.
Εμείς οφείλουμε να ξέρουμε ότι ο Λουκάς Νταράλας ήταν σπουδαίος μουσικός, και φοβερός τραγουδιστής. Και να ψάξουμε να δούμε το έργο του. Τι έχει αφήσει...
Από ’κει και πέρα το πώς συμπεριφερόταν σαν οικογενειάρχης δεν θα το κάνουμε θέμα μπροστά στις κάμερες, και μπροστά στο γιο του, επειδή κάτι μπορεί να έχει αρπάξει τ’ αυτί μας από δω κι από κει.
Ντροπή.
https://www.youtube.com/watch?v=HdFDyMJnZfQ
Έχουν ξεφύγει οι άνθρωποι και αναφέρομαι σε ορισμένους δημοσιογράφους.
Δεν φτάνει που είναι άσχετοι με τα πολιτιστικά και τελείως ανίδεοι –γνωρίζουν φερ’ ειπείν, όσα γνωρίζει κι ένας μέσος πολίτης, ο οποίος μπορεί να είναι ταξιτζής ή χασάπης και όχι πολιτιστικός συντάκτης– έχουν αποκτήσει κι ένα θράσος, που είναι και ανεπίτρεπτο, σε κάθε περίπτωση, και εμετικό, όταν το επιδεικνύουν σαν να μην τρέχει τίποτα από την τηλεόραση.
Ακούς λοιπόν αυτήν την Λένα Αρώνη στην ΕΡΤ2 να συζητάει με τον Νταλάρα, που τον έχει απέναντί της και τον ρωτάει συνήθως βλακείες.
Η κουβέντα κάποια στιγμή πάει πολύ πίσω στο χρόνο, σε σχέση με τον Νταλάρα, οπότε η παρουσιάστρια κάνει λόγο για κάποια στοιχεία καλλιτεχνίας, που είναι εγγενή σε ορισμένους, έτσι λέει, λόγω κληρονομικότητας, περιβάλλοντος... κάτι τέτοιο εννοεί... για να συμπληρώσει:
«Ήτανε κι ο μπαμπάς. Ο υπέροχος Λουκάς. Ο υπέροχος ως μουσικός. Όχι τόσο ως μπαμπάς, αλλά αυτό το παρακάμπτουμε...».
Ο Νταλάρας δαγκώνεται... δεν ξέρει τι να πει... Λέει ένα... ντάξει... με το ζόρι βγαλμένο από το στόμα του... φανερά ενοχλημένος, και κόβει την συζήτηση, λέγοντας πως γι’ αυτά... «άλλη εκπομπή θα κάνουμε», ψευτογελώντας.
Δηλαδή βγαίνεις τώρα μπροστά στον άλλον και μιλάς για τον πατέρα του, και λες πως δεν ήταν εντάξει σαν πατέρας; Με ποιο δικαίωμα;
Ό,τι και να έχει πει κατά καιρούς, δημοσίως, ο Νταλάρας για τον πατέρα του είναι δικαίωμά του. Μπορεί δε για άλλα να έχει μετανιώσει και για άλλα όχι. Δεν ξέρω. Δεν μπορεί κανείς να ξέρει. Εσύ, πάντως, δεν έχεις κανένα λόγο να προσβάλλεις τον πατέρα του και να τον χαρακτηρίζεις έτσι ή αλλιώς.
Εμείς οφείλουμε να ξέρουμε ότι ο Λουκάς Νταράλας ήταν σπουδαίος μουσικός, και φοβερός τραγουδιστής. Και να ψάξουμε να δούμε το έργο του. Τι έχει αφήσει...
Από ’κει και πέρα το πώς συμπεριφερόταν σαν οικογενειάρχης δεν θα το κάνουμε θέμα μπροστά στις κάμερες, και μπροστά στο γιο του, επειδή κάτι μπορεί να έχει αρπάξει τ’ αυτί μας από δω κι από κει.
Ντροπή.
https://www.youtube.com/watch?v=HdFDyMJnZfQ
2/6/2022
Τζόνι Ντεπ, πληροφοριακή σαβούρα, πόλεμοι των Αμερικάνων (πάντα έξω από την Αμερική), με τους ίδιους ή δια αντιπροσώπων, Χόλυγουντ, ταινίες, κυρίαρχη κουλτούρα, ισοπέδωση του underground κ.λπ.
>>Η ευχάριστη Αμερική, η ιδέα του Αμερικάνου ως αγνός, χαρούμενος και ειλικρινής που ήταν παλιά, σταματάει όταν ανεβαίνει ο Kennedy. Mετά τον Kennedy, η αυταπάτη των Αμερικάνων αναπτύσσεται συνέχεια, ότι πρόκειται για ήρωες, για πολιτικά δίκαιους, ηθικούς, που θα δώσουν το παράδειγμα στον κόσμο. Και ενώ το Βιετνάμ υπήρξε μια περίπτωση μεγάλης ξεφτίλας, καταφέρνουν με τις ταινίες και τις αυταπάτες τους να νομίζουν ότι είναι ήρωες που ταλαιπωρήθηκαν και έκαναν το καθήκον τους. Τώρα, με την πολιτιστική επίδρασή της η Αμερική μάς τα έχει ζαλίσει. Με την πληροφοριακή μόλυνση που κυριαρχεί ξέρουμε ποιος βλάχος σκότωσε την χοντρή 100 κιλών γυναίκα του σε κάποιο χωριό της Αλαμπάμα και πότε θα γίνει δικαστήριο και εκείνοι δεν ξέρουν καν αν υπάρχουμε σαν χώρα! Ένας λοιπόν τρόπος είναι να τους αγνοούμε, για να έχουμε και λίγη αξιοπρέπεια.<<
[Πάνος Κουτρουμπούσης]
Τζόνι Ντεπ, πληροφοριακή σαβούρα, πόλεμοι των Αμερικάνων (πάντα έξω από την Αμερική), με τους ίδιους ή δια αντιπροσώπων, Χόλυγουντ, ταινίες, κυρίαρχη κουλτούρα, ισοπέδωση του underground κ.λπ.
>>Η ευχάριστη Αμερική, η ιδέα του Αμερικάνου ως αγνός, χαρούμενος και ειλικρινής που ήταν παλιά, σταματάει όταν ανεβαίνει ο Kennedy. Mετά τον Kennedy, η αυταπάτη των Αμερικάνων αναπτύσσεται συνέχεια, ότι πρόκειται για ήρωες, για πολιτικά δίκαιους, ηθικούς, που θα δώσουν το παράδειγμα στον κόσμο. Και ενώ το Βιετνάμ υπήρξε μια περίπτωση μεγάλης ξεφτίλας, καταφέρνουν με τις ταινίες και τις αυταπάτες τους να νομίζουν ότι είναι ήρωες που ταλαιπωρήθηκαν και έκαναν το καθήκον τους. Τώρα, με την πολιτιστική επίδρασή της η Αμερική μάς τα έχει ζαλίσει. Με την πληροφοριακή μόλυνση που κυριαρχεί ξέρουμε ποιος βλάχος σκότωσε την χοντρή 100 κιλών γυναίκα του σε κάποιο χωριό της Αλαμπάμα και πότε θα γίνει δικαστήριο και εκείνοι δεν ξέρουν καν αν υπάρχουμε σαν χώρα! Ένας λοιπόν τρόπος είναι να τους αγνοούμε, για να έχουμε και λίγη αξιοπρέπεια.<<
[Πάνος Κουτρουμπούσης]
1/6/2022
Είναι προφανές πως οι Γερμανοί δεν θέλουν να στέλνουν, για κάποιον καλβινικό λόγο, απ’ ευθείας πολεμικό υλικό στους Ουκρανούς και το στέλνουν μέσω προθύμων τρίτων.
Και καλά κάτι Σλοβάκοι, Πολωνοί κ.λπ., που δεν θα δίσταζαν να δαγκώσουν ακόμη και τους χορευτές του Μπολσόι στο λαρύγγι, αλλά κι οι Έλληνες να παίζουν στο ίδιο κόλπο, και να μην τους καίγεται καρφί, όταν ξεμπροστιάζονται από τους Φρίτσηδες;
Πάντως αυτά που λένε ότι θα μας στείλουν για αντικατάσταση, εκείνων που θα δώσουμε, να μην πάνε χαμένα.
Να ξαναγυρίσουμε καμιά ταινία με Ναζί, ώστε κάπου να τα χρησιμοποιήσουμε κι εμείς...
[Ζώρας Τσάπελης θεός]
Είναι προφανές πως οι Γερμανοί δεν θέλουν να στέλνουν, για κάποιον καλβινικό λόγο, απ’ ευθείας πολεμικό υλικό στους Ουκρανούς και το στέλνουν μέσω προθύμων τρίτων.
Και καλά κάτι Σλοβάκοι, Πολωνοί κ.λπ., που δεν θα δίσταζαν να δαγκώσουν ακόμη και τους χορευτές του Μπολσόι στο λαρύγγι, αλλά κι οι Έλληνες να παίζουν στο ίδιο κόλπο, και να μην τους καίγεται καρφί, όταν ξεμπροστιάζονται από τους Φρίτσηδες;
Πάντως αυτά που λένε ότι θα μας στείλουν για αντικατάσταση, εκείνων που θα δώσουμε, να μην πάνε χαμένα.
Να ξαναγυρίσουμε καμιά ταινία με Ναζί, ώστε κάπου να τα χρησιμοποιήσουμε κι εμείς...
[Ζώρας Τσάπελης θεός]
31/5/2022
Ελληνικές ταινίες μπορεί να έπαιζε η τηλεόραση και την δεκαετία του ’70, μπορεί να τις βλέπαμε κιόλας γιατί ήταν διασκεδαστικές και ευχάριστες (κάποιες τουλάχιστον), αλλά δεν υπήρχε αυτή η τρέλα που προέκυψε αργότερα με τον «παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο», την «χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου» κ.ο.κ.
Περαιτέρω και τα τραγούδια και τις μουσικές από τις ελληνικές ταινίες τα αντιμετωπίζαμε στις σωστές τους διαστάσεις – δηλαδή μέτρια πράματα, που τα έκαναν οι συνθέτες για λόγους βιοπορισμού. Απλά το ταλέντο τους προσέδιδε σε ό,τι και να έκαναν ένα άλφα επίπεδο.
Προσωπικά θεωρώ ψιλομαλακίες ακόμη και πολλά σάουντρακ του Μορικόνε και όλων των άλλων Ιταλών, για τα οποία μουρλαίνονται σήμερα διάφοροι, που μας έχουν ζαλίσει με τα groovy, τα ψευτο-ψυχεδελικά κ.λπ. Άσε ρε τώρα, που θ’ ακούσω ψυχεδέλεια από Μορικόνε και από Πλέσσα!! Αν είναι δυνατόν!!
Θες ν’ ακούσεις Μορικόνε; Τράβα άκουσε το άλμπουμ της Nuova Consonanza στην Cramps, για να δεις τι σημαίνει avant-garde και πρωτοπορία. Τα υπόλοιπα, πολλά από τα υπόλοιπα, είναι τελείως φλούδια... Καλοφτιαγμένα, αλλά φλούδια.
Ήρθαν λοιπόν οι έμποροι, οι πετσωμένοι, οι δήθεν ξέβλαχοι, κι έριξαν στα ελληνάδικα, στα τέλη 80s-αρχές 90s, οθόνες, στις οποίες προβάλλονταν αποσπάσματα από ελληνικές ταινίες, μαζί με τα σχετικά τραγούδια – κι από ’κει άρχισε να γίνεται το σώσε. Και να ανακαλύπτουν τον ελληνικό κινηματογράφο οι άσχετοι, που δεν θα κάθονταν ποτέ να δούνε μιαν «Αναπαράσταση» ή μια «Φόνισσα».
Εμείς, που μεγαλώναμε στα σέβεντις εν τω μεταξύ, είχαμε αντιληφθεί εγκαίρως πως ελληνικό σινεμά ήταν οι έρημες παραλίες, οι έρωτες πάνω στα βράχια, λίγο βυζί, λίγος κwλος, κανα μπουνίδι, κανα κυνηγητό, καμιά αρχαιοκαπηλία, μέχρι εκεί. Τέλος πάντων όσα δεν έδειχνε η τηλεόραση. Και με μουσικές ό,τι να’ναι. Κλεμμένες από Pink Floyd, μέχρι War και Santana.
Τι Πλέσσας τώρα και Δάκης και Χρονοπούλου «Του αγοριού απέναντι» και «θα πιω απόψε το φεγγάρι»... μ’ αυτά δεν ασχολιόταν κανείς. Γελάγαμε μάλλον. Τα θεωρούσαμε τελείως τηλεοπτικού γούστου. Δηλαδή αδιάφορα και ακίνδυνα.
Από σέβεντις Δάκη θυμάμαι το “Mammy Blue”, το “Gaston” βασικά, που παιζόταν παντού, ακόμη και στις ντίσκο, και λίγο πιο μετά το ντουέτο με τη Χριστιάνα, που μου είχε πάρει τα μυαλά, και που μου είχε φάει πολλά δίφραγκα στα τζουκ-μποξ.
Δυστυχώς, τότε, δεν είχα δει ακόμη αυτό...
https://www.youtube.com/watch?v=9wJJ4ZwR5_o
Ελληνικές ταινίες μπορεί να έπαιζε η τηλεόραση και την δεκαετία του ’70, μπορεί να τις βλέπαμε κιόλας γιατί ήταν διασκεδαστικές και ευχάριστες (κάποιες τουλάχιστον), αλλά δεν υπήρχε αυτή η τρέλα που προέκυψε αργότερα με τον «παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο», την «χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου» κ.ο.κ.
Περαιτέρω και τα τραγούδια και τις μουσικές από τις ελληνικές ταινίες τα αντιμετωπίζαμε στις σωστές τους διαστάσεις – δηλαδή μέτρια πράματα, που τα έκαναν οι συνθέτες για λόγους βιοπορισμού. Απλά το ταλέντο τους προσέδιδε σε ό,τι και να έκαναν ένα άλφα επίπεδο.
Προσωπικά θεωρώ ψιλομαλακίες ακόμη και πολλά σάουντρακ του Μορικόνε και όλων των άλλων Ιταλών, για τα οποία μουρλαίνονται σήμερα διάφοροι, που μας έχουν ζαλίσει με τα groovy, τα ψευτο-ψυχεδελικά κ.λπ. Άσε ρε τώρα, που θ’ ακούσω ψυχεδέλεια από Μορικόνε και από Πλέσσα!! Αν είναι δυνατόν!!
Θες ν’ ακούσεις Μορικόνε; Τράβα άκουσε το άλμπουμ της Nuova Consonanza στην Cramps, για να δεις τι σημαίνει avant-garde και πρωτοπορία. Τα υπόλοιπα, πολλά από τα υπόλοιπα, είναι τελείως φλούδια... Καλοφτιαγμένα, αλλά φλούδια.
Ήρθαν λοιπόν οι έμποροι, οι πετσωμένοι, οι δήθεν ξέβλαχοι, κι έριξαν στα ελληνάδικα, στα τέλη 80s-αρχές 90s, οθόνες, στις οποίες προβάλλονταν αποσπάσματα από ελληνικές ταινίες, μαζί με τα σχετικά τραγούδια – κι από ’κει άρχισε να γίνεται το σώσε. Και να ανακαλύπτουν τον ελληνικό κινηματογράφο οι άσχετοι, που δεν θα κάθονταν ποτέ να δούνε μιαν «Αναπαράσταση» ή μια «Φόνισσα».
Εμείς, που μεγαλώναμε στα σέβεντις εν τω μεταξύ, είχαμε αντιληφθεί εγκαίρως πως ελληνικό σινεμά ήταν οι έρημες παραλίες, οι έρωτες πάνω στα βράχια, λίγο βυζί, λίγος κwλος, κανα μπουνίδι, κανα κυνηγητό, καμιά αρχαιοκαπηλία, μέχρι εκεί. Τέλος πάντων όσα δεν έδειχνε η τηλεόραση. Και με μουσικές ό,τι να’ναι. Κλεμμένες από Pink Floyd, μέχρι War και Santana.
Τι Πλέσσας τώρα και Δάκης και Χρονοπούλου «Του αγοριού απέναντι» και «θα πιω απόψε το φεγγάρι»... μ’ αυτά δεν ασχολιόταν κανείς. Γελάγαμε μάλλον. Τα θεωρούσαμε τελείως τηλεοπτικού γούστου. Δηλαδή αδιάφορα και ακίνδυνα.
Από σέβεντις Δάκη θυμάμαι το “Mammy Blue”, το “Gaston” βασικά, που παιζόταν παντού, ακόμη και στις ντίσκο, και λίγο πιο μετά το ντουέτο με τη Χριστιάνα, που μου είχε πάρει τα μυαλά, και που μου είχε φάει πολλά δίφραγκα στα τζουκ-μποξ.
Δυστυχώς, τότε, δεν είχα δει ακόμη αυτό...
https://www.youtube.com/watch?v=9wJJ4ZwR5_o
31/5/2022
Αποκόψαμε όλες τις διπλωματικές διεξόδους προς την Ανατολή, έχουμε γίνει περίγελος των Τούρκων, τους οποίους συγκρατούσαν σ’ ένα άλφα επίπεδο προκλήσεων μόνον οι Ρώσοι (και όχι το ΝΑΤΟ φυσικά), τα έχουμε σπάσει από Άραβες μέχρι Ζωροάστρες, η Κύπρος κινδυνεύει φανερά με διχοτόμηση, και μας έχουν απομείνει μόνον κάτι Μακρόνηδες, κάτι Σόλτσηδες και κάτι Μπαϊντενόπουλοι, που το μόνο που ξέρουν να κάνουν, στις κρίσιμες ώρες, είναι να νίβουν τα χέρια τους, φορτώνοντάς μας με ακρίβεια, πείνα και χρέη.
Μέχρι και ο ΥΠΕΞ του Ιωαννίδη, ο Τετενές, είχε παραιτηθεί τον Ιούλιο του ’74, λίγο πριν από την καταστροφή...
Αποκόψαμε όλες τις διπλωματικές διεξόδους προς την Ανατολή, έχουμε γίνει περίγελος των Τούρκων, τους οποίους συγκρατούσαν σ’ ένα άλφα επίπεδο προκλήσεων μόνον οι Ρώσοι (και όχι το ΝΑΤΟ φυσικά), τα έχουμε σπάσει από Άραβες μέχρι Ζωροάστρες, η Κύπρος κινδυνεύει φανερά με διχοτόμηση, και μας έχουν απομείνει μόνον κάτι Μακρόνηδες, κάτι Σόλτσηδες και κάτι Μπαϊντενόπουλοι, που το μόνο που ξέρουν να κάνουν, στις κρίσιμες ώρες, είναι να νίβουν τα χέρια τους, φορτώνοντάς μας με ακρίβεια, πείνα και χρέη.
Μέχρι και ο ΥΠΕΞ του Ιωαννίδη, ο Τετενές, είχε παραιτηθεί τον Ιούλιο του ’74, λίγο πριν από την καταστροφή...
31/5/2022
>>Ζελένσκι «καρφώνει» Μακρόν: Μου ζήτησε παραχώρηση εδαφών στη Ρωσία<<
>>«Βρείτε τα!» λέει σε Ελλάδα και Τουρκία το Βερολίνο, σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου<<
Τώρα μας λένε «βρείτε τα». Αλλά, αν δεν «τα βρούμε», τότε θα λένε και σ’ εμάς για παραχώρηση εδαφών...
Εν τω μεταξύ το χάος, που έχει προκαλέσει η κυβέρνηση της ΝΔ στην εξωτερική πολιτική θα το «ζήλευε» κι η χούντα, το καλοκαίρι του ’74...
>>Ζελένσκι «καρφώνει» Μακρόν: Μου ζήτησε παραχώρηση εδαφών στη Ρωσία<<
>>«Βρείτε τα!» λέει σε Ελλάδα και Τουρκία το Βερολίνο, σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου<<
Τώρα μας λένε «βρείτε τα». Αλλά, αν δεν «τα βρούμε», τότε θα λένε και σ’ εμάς για παραχώρηση εδαφών...
Εν τω μεταξύ το χάος, που έχει προκαλέσει η κυβέρνηση της ΝΔ στην εξωτερική πολιτική θα το «ζήλευε» κι η χούντα, το καλοκαίρι του ’74...
30/5/2022
Έριξα πριν από λίγο στο πικάπ ένα δίσκο του Δάκη, από τους πιο υποτιμημένους του νομίζω, το «Ελάτε Μαζί μου», με τα τραγούδια του Αλέκου Χρυσοβέργη από το 1973. Να πω την πάσα αλήθεια δεν θυμόμουν ότι είχα αυτό το άλμπουμ, καθώς θα το αγόρασα κάποτε στα nineties από τα «πεντακοσάρικα» και δεν θα του έδωσα, τότε, την πρέπουσα σημασία.
Υπάρχουν αρκετά τραγούδια που είναι καλά και σ’ αυτόν τον δίσκο. Λογικό...
Για σας που σιχαθήκατε ν’ ακούτε χθες και σήμερα «Τόσα καλοκαίρια» κι «Εκείνο το πρωί στην Κηφισιά»...
https://www.youtube.com/watch?v=WcVg0gejE3c
Έριξα πριν από λίγο στο πικάπ ένα δίσκο του Δάκη, από τους πιο υποτιμημένους του νομίζω, το «Ελάτε Μαζί μου», με τα τραγούδια του Αλέκου Χρυσοβέργη από το 1973. Να πω την πάσα αλήθεια δεν θυμόμουν ότι είχα αυτό το άλμπουμ, καθώς θα το αγόρασα κάποτε στα nineties από τα «πεντακοσάρικα» και δεν θα του έδωσα, τότε, την πρέπουσα σημασία.
Υπάρχουν αρκετά τραγούδια που είναι καλά και σ’ αυτόν τον δίσκο. Λογικό...
Για σας που σιχαθήκατε ν’ ακούτε χθες και σήμερα «Τόσα καλοκαίρια» κι «Εκείνο το πρωί στην Κηφισιά»...
https://www.youtube.com/watch?v=WcVg0gejE3c
30/5/2022
Όταν κάποιον τον ρωτάνε μέσα στις δεκαετίες για κάποιο γεγονός και δίνει διάφορες απαντήσεις κάθε φορά, λίγο έτσι, λίγο αλλιώς, να ξέρετε πως την αλήθεια την λέει μόνο στην ανύποπτη στιγμή. Την οποίαν οφείλεις να εντοπίζεις – αν θες να είσαι σωστός. Μετά, μετράει αντιδράσεις (θετικές ή αρνητικές) και τα λέει κάπως αλλιώς...
Όταν κάποιον τον ρωτάνε μέσα στις δεκαετίες για κάποιο γεγονός και δίνει διάφορες απαντήσεις κάθε φορά, λίγο έτσι, λίγο αλλιώς, να ξέρετε πως την αλήθεια την λέει μόνο στην ανύποπτη στιγμή. Την οποίαν οφείλεις να εντοπίζεις – αν θες να είσαι σωστός. Μετά, μετράει αντιδράσεις (θετικές ή αρνητικές) και τα λέει κάπως αλλιώς...
30/5/2022
>>Ο Δάκης στο Μουσικό Κουτί της ΕΡΤ: Mια ζωή γεμάτη επιτυχίες – Η συνεργασία με τους Rolling Stones<<
>>Σε διεθνές επίπεδο έχει συνεργαστεί με τους Rolling Stones, Σαρλ Αζναβούρ, Δαλιδά, Μίλβα, Τζο Ντασέν, Σασά Ντιστέλ και Ντέμη Ρούσσο, με τον οποίο ήταν ξαδέρφια.<<
Συνεργάστηκε ο Δάκης με τους Rolling Stones; Τι λέτε ρε γίδια; Να το πούμε και στον Τζάγκερ, αν δεν το ξέρει...
Είναι γνωστό από δεκαετίες πως ο Δάκης δεν γούσταρε καθόλου τους Rolling Stones, γιατί ήταν «μπητλικός». Τόσο πολύ, ώστε όταν καλέστηκε να εμφανισθεί στην Λεωφόρο, στην αποφράδα εκείνη συναυλία των Stones, το 1967 –που τόσο μας ταλαιπωρεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κάθε τυχάρπαστος γράφει γι’ αυτήν–, εκείνος (ο Δάκης) έδωσε την παράστασή του, για να σηκωθεί να φύγει, αμέσως μετά, χωρίς να καταδεχτεί να τους δει!
Και μόνο γι’ αυτή την κίνησή του η εκτίμησή μου απέναντί του, από μεγάλη που ήταν, έγινε με μιας υπερβολική.
>>Ο Δάκης στο Μουσικό Κουτί της ΕΡΤ: Mια ζωή γεμάτη επιτυχίες – Η συνεργασία με τους Rolling Stones<<
>>Σε διεθνές επίπεδο έχει συνεργαστεί με τους Rolling Stones, Σαρλ Αζναβούρ, Δαλιδά, Μίλβα, Τζο Ντασέν, Σασά Ντιστέλ και Ντέμη Ρούσσο, με τον οποίο ήταν ξαδέρφια.<<
Συνεργάστηκε ο Δάκης με τους Rolling Stones; Τι λέτε ρε γίδια; Να το πούμε και στον Τζάγκερ, αν δεν το ξέρει...
Είναι γνωστό από δεκαετίες πως ο Δάκης δεν γούσταρε καθόλου τους Rolling Stones, γιατί ήταν «μπητλικός». Τόσο πολύ, ώστε όταν καλέστηκε να εμφανισθεί στην Λεωφόρο, στην αποφράδα εκείνη συναυλία των Stones, το 1967 –που τόσο μας ταλαιπωρεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ο κάθε τυχάρπαστος γράφει γι’ αυτήν–, εκείνος (ο Δάκης) έδωσε την παράστασή του, για να σηκωθεί να φύγει, αμέσως μετά, χωρίς να καταδεχτεί να τους δει!
Και μόνο γι’ αυτή την κίνησή του η εκτίμησή μου απέναντί του, από μεγάλη που ήταν, έγινε με μιας υπερβολική.
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Ο Δάκης στο Μουσικό Κουτί της ΕΡΤ: Mια ζωή γεμάτη επιτυχίες – Η συνεργασία με τους Rolling Stones<<"...
ΑπάντησηΔιαγραφήβαγγελης χαλικιας
Εδώ ο άλλος είδε monster magnet και έφυγε πριν βγουν οι Metallica
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εμένα μου αρέσουν αυτά. Τα έχω κάνει κι εγώ.
βαγγελης χαλικιας
και γω μια δύο φορές αλλά είδα λίγο
Fotis Zafiropoulos
αυτό το έχω κάνει εγώ...
Κώστας Οικονόμου
ενώ εγώ ο μλκς είχα δει Metallica στην τουρνέ για το black album που άνοιγαν AcDc και δεν έμεινα να δω τους θεούς ! Τι να πω..
βαγγελης χαλικιας
γιατί;
Κώστας Οικονόμου
ήμουν κολλημένος με metallica σε εκείνη τη φάση και δεν ήθελα αποσπάσεις..
βαγγελης χαλικιας
εγω οταν βγηκε το black ημουν φανταρος με αποσπαση στο ΚΕΒΟΠ για εκπαιδευση. Ειδα acdc το 2009 στο ΟΑΚΑ και Δακη σε ενα νυχτερινο κεντρο πολυ νωριτερα, καναμε και hi five χορευοντας
Κώστας Οικονόμου
τον Δάκη τον είδα πριν απο τέσσερα χρόνια περίπου εκεί που κάναμε πρόβες με τη μπάντα και αυτός ερχόταν για τον μεσιέ μινιμάλ! Σούπερ τζέντλεμαν με χαιρέτησε, του είπα πόσο φαν είμαι και μετά τον άκουγα να τραγουδάει το τόσα καλοκαίρια
βαγγελης χαλικιας
δεν υπάρχει φορά να το ακούσω και να μην συγκινηθώ
Metallica δύο φορές. Νέα Σμύρνη κ Ριζούπολη
Mick Scar
Με τη μόνη διαφορά ότι ο Δάκης εμφανιζόταν στην ίδια συναυλία με τους Stones αν κατάλαβα καλά. Εσείς είχατε πάει να παρακολουθήσετε τις συναυλίες που λέτε, όχι να παίξετε. Εχει κάποια διαφορά να λέτε "τα έχω κάνει κι εγώ".
Argiris Vassileiou
Ο Δάκης είχε μιλήσει πολλές φορές δημόσια και στο γυαλί και σε έντυπα για τη συμμετοχή του σε εκείνη τη συναυλία και πως αισθανόταν για τους Stones. Όποιος τον παρακολουθούσε έστω και λίγο, το γνωρίζει.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εξαναγκαζόταν να μιλήσει, επειδή τον ρωτούσαν οι άσχετοι. Ο ίδιος δεν ενδιαφερόταν για το θέμα αυτό καθόλου.
Argiris Vassileiou
σωστό. Αλλά έστω και έτσι ήταν πολύ γνωστό.
Vassilis Serafimakis
Τώρα κατάλαβα γιατί είδα τα περί 'συνεργασίας'! Το ότι εμφανίστηκε στην συναυλία πριν από αυτούς μετατράπηκε σε 'συνεργασία'. Αλλά τα opening acts, ακόμα κι αν οι επικεφαλής τού κονσέρτου έχουν λόγο στο να επιλεγούν, δεν μπορεί να θεωρηθούν εξ αυτού 'συνεργάτες' τών επικεφαλής. Τέλος πάντων, τουλάχιστον υπάρχει κάτι συνδετικό, έστω και άκυρο...
Βασίλης Καμπούρης
Σε συνέντευξη που μας έδωσε ο ίδιος στο beton 7 σε εμένα και τον Meletis Miras για την εκπομπή Between Bars - Η εκπομπή που αλλάζει το νόημα της Δευτέρας μας είχε πει ότι πολλοί έχουν κριτικάρει πως δεν γουστάρε τους Stones και πως έφυγε νωρίς αλλά στην πραγματικότητα δεν ισχύει αυτό.Ηταν μαθημενος να τελειώνει το πρόγραμμα νωρίς και να φεύγει σε όλες του τις εμφανίσεις αφού τους Ποπ τραγουδιστές είχε πει τους έβγαζαν πολύ νωρίς για να ανοίγουν το πρόγραμμα άλλων λαϊκών και τελικά της φίρμας.
Είχε μάθει λοιπόν (υποθέτω μαζί με τα σαουνττσεκ και όλα)αφού ήταν πολύ ακριβής στους χρόνους της δουλειάς του (αυτό το πιστοποιω και ο ίδιος σχετικά με την ώρα που ήρθε στο στούντιο) κι αφού τα δίνει όλα επάνω στην οποιαδήποτε πίστα , να φεύγει μετά για να ξεκουραστεί.Συγκεκριμενα είχε πει "ξέρω τι θα λέτε μέσα σας εσεις τώρα αλλά εγώ μετά ...ε νυσταζα " (σηκώνει σαν παιδί που έκλεψε το γλυκό και πιάστηκε τους ώμους και γελάει)
Άλλωστε στη συναυλία στο τικι οπου του ζήτησα και την συνέντευξη είχε πει δυο stones
Argiris Vassileiou
ΔιαγραφήΧωρίς να αναιρείται ο παραπάνω ισχυρισμός, είχε δηλώσει σε άλλη χρονική στιγμή ότι στη συγκεκριμένη διοργάνωση, δεν είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τους Stones και τους είδε μόνο για λίγο καθως έφευγε από τη σκηνή και εκείνοι έμπαιναν. Μάλιστα χαρακτηριστικά είχε πει ότι ένιωσε αμηχανία γιατί ήταν εμφανισιακά "πολύ χίπις, με σκισμένα ρούχα κλπ" και ο ίδιος δεν είχε συνηθίσει αυτή την εικόνα. Δεν πιστεύω ότι είχε καμία κάψα να γνωρίσει τους Stones. Απλά τον φώναξαν να πει 3-4 κομμάτια, τα είπε και έφυγε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όταν είχε πει το 1998 σε ανύποπτο χρόνο αυτά, όταν ρωτήθηκε σχετικά... «Χριστός κι Απόστολος. Να ξέρατε πόσα χρόνια πίσω με γυρνάτε. Αλήθεια, πότε είχε γίνει εκείνη η συναυλία; Θυμάμαι ότι τραγουδούσα εγώ και ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς. Όταν ολοκλήρωσα την εμφάνισή μου έφυγα. Να φανταστείτε ότι δεν έκατσα καν να τους ακούσω τους Ρόλινγκ Στόουνς. Δεν με ενδιέφεραν καν. Μου ήταν αδιάφοροι και οι ίδιοι και η μουσική τους».... όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά. Προφανώς μετά του την έπεσαν διάφοροι μαλάκες και πήγε λίγο να τα μπαλώσει. Αυτό είναι όλο.
Βασίλης Καμπούρης
ναι αυτό έχει εξήγηση δεν είχα ακούσει αυτή την εκδοχη
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Φυσικά, στην συναυλία δεν υπήρχε περίπτωση να τραγουδούσε ο Williams, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Panagiotis Agapitou
Στο μουσικο κουτι ειπε οτι δεν του γούσταρε τους Στόουνς γιατι ειχαν κακο όνομα με τα ναρκωτικα κτλ και προτιμουσε τους Μπιτλς για αυτο και δεν ηθελε να τους δει .. Ειπε επισης οτι καθως εφευγε ειδε τον Τζαγγερ να μπαίνει εχοντας στους ώμους του ένα παιδι
Βασίλης Καμπούρης
τους Μπιτλς που πινανε τσαγακι χααχχα .Δεν το βλέπω το μουσικό κουτί Ναι οκ την δέχομαι την βερσιόν αυτή την έδωσε και ο Φώντας παραπάνω Σε εμάς είπε αλλα λέω απλώς
Panagiotis Agapitou
Ουτε εγω το βλέπω .. τυχαια επεσα πάνω σε εκείνη τη στιγμή ... και μαλιστα είπε μετα ο Δάκης 'το satisfaction μου αρεσε πολυ και το ελεγα συχνα πάντως' και του λέει ο Πορτοκαλογλου : "Ας το πούμε τότε για να αποκαταστήσουμε και τους φαν των Στόουνς που στεναχωρήσαμε"
Konstantin Mixos
Γνωρίζουμε ποια τραγούδια είπε πριν τους Ρολινγκ και με τι γκρουπ μουσικών ήταν;
Takis Psaltis
https://youtu.be/3PJfHT1F4_I
εδω σε συνθεση του Μαρκου Αλεξίου
Daky & The Athinea Orchestra - Quando Mi Quardi Negl' Occhi
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε ναι, το γράφουμε και στο κείμενο.
Mick Scar
Θα ήθελα να ρωτήσω καλοπροαίρετα για ποιο λόγο γράψατε ότι "Και μόνο γι’ αυτή την κίνησή του η εκτίμησή μου απέναντί του, από μεγάλη που ήταν, έγινε με μιας υπερβολική".
Η ερώτηση δεν αφορά το γιατί τον εκτιμούσατε έως τότε, αλλά το γιατί ανέβηκε στην εκτίμησή σας υπερβολικά κιόλας, επειδή " δεν καταδέχτηκε να τους δει".
Αν αγνοώ κάτι, και είχε παιχτεί θέμα με τους Στόουνς, συγνώμη προκαταβολικά, δεν παρακολουθούσα ποτέ την καριέρα του Δάκη.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Όταν κάποιον τον ρωτάνε μέσα στις δεκαετίες για κάποιο γεγονός και δίνει διάφορες απαντήσεις κάθε φορά"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛαφτατζής Χρήστος
σύμφωνα με το -κατ' εμέ ενδιαφέρον- βιβλίο που παραθέτω, ο συγγραφέας ισχυρίζεται με πειραματικά παραδείγματα ότι τα κενά των αναμνήσεων, αν όχι κ οι ίδιες καθ' ολοκληρίαν, ανακατασκευάζονται κατά το δοκούν σε μελλοντικούς χρόνους
https://www.cup.gr/book/kato-apo-to-katofli/
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Προφανές και αυτό.
Kwstas Agas
αυτό κι αν είναι σύνηθες στα δικαστήρια .... πόσοι και πόσοι μάρτυρες για ένα γεγονός κατέθεσαν για ένα περιστατικό "με τον Χ τρόπο" στην προανάκριση, μετά στην ανάκριση κατέθεσαν με τον "Χ1" τρόπο και μετά στο ακροατήριο με τον "Χ2" τρόπο
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολλές φορές κάποιος δεν αντιλαμβάνεται τις επιπτώσεις αυτών που λέει στην αρχή, κι ας λέει την αλήθεια.
άρης φίλιππας
Πολύ σωστή κουβέντα.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Έριξα πριν από λίγο στο πικάπ ένα δίσκο του Δάκη, από τους πιο υποτιμημένους του νομίζω, το «Ελάτε Μαζί μου»"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Σούρσος
Τον Δάκη και για τον Δάκη σιχαθήκαμε να ακούμε. Δεν ήταν δα και ο Πασχάλης!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Nτροπή
Konstantinos Fountas
σωστά τι ήταν ο Δάκης, σάμπως και είχε κάνει κάνα στιγμιαίο λάθος;;;!!!
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Τώρα που το έβαλες το θυμήθηκα!
Πετρος Μιχελιουδης
τοοοσαα καλοκαιρια ,με τους μπαφους στα δυο χεριαα
ποοοσσαα καλοκαιρια μες της Ιου τα στενααα...
ωραιο κομματι αυτο ρε
Thanos Fth
Μες την πολυκατοικία...δυνατό κομμάτι στο δίσκο!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αποκόψαμε όλες τις διπλωματικές διεξόδους προς την Ανατολή, έχουμε γίνει περίγελος των Τούρκων"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρήστος Πριτσαπίδουλας
Όθων Λέφας Τετενές
_Λάθος μου, το σωστό είναι Σπυρίδων, πρέσβυς.
Γεώργιος Ζγούρας
* Σπυρίδων...
Thodoris Antonopoulos
και προβαίνουμε σε πειρατείες-εργολαβία για λογαριασμό τρίτων, ούτε καν για μας
Michael Tzanakis
Καμία σχέση, αυτός που αναφέρεται υπήρξε κατασκευαστής κτιρίων & αντ/πος αυτοκινήτων.(EDSEL)
Αποτυχών πολιτευτής επίσης...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ελληνικές ταινίες μπορεί να έπαιζε η τηλεόραση και την δεκαετία του ’70"...
ΑπάντησηΔιαγραφήPatritsopoulos Nikos
μεγας Μαστ
Γεώργιος Ζγούρας
Patritsopoulos Nikos * Μην λές τέτοιες λέξεις, μπικόουζ...θα έχουμε εμφύλια...επανάσταση!
Patritsopoulos Nikos
και που να δούνε την ταινία
Spyros Zoupanos
Εδώ νομίζω έχουμε νικητή ( Booker T και Βουγιουκλάκη ) : https://m.youtube.com/watch?time_continue=2&v=m7qlHHDEcNU...
"Η Μαρία της σιωπής" 1973 F.D.
Dimitris Panayiotatos
Τον παλιο ελληνικό κιν/φο τον επέβαλε σχεδόν εμμονοληπτικά η ιδιωτική τηλεόραση, στις αρχές του 90. Αφού "καθάρισε" το ελληνικό σινεμά του 50, 60 70 και 80 από ότι πιο καινούργιο και διαφορετικό είχε, κατέληξε σ ένα σώμα 200-300 ταινιών, των ίδιων πάντα, που άλλαζαν σταθμό από μέρα σε μέρα και διαφημίστηκαν ως "παλιός καλός ελληνικός κιν/φος". Εχω προσωπική εμπειρία για το θέμα, και ως σύμβουλος του Βασίλη Βασιλικού για το ελληνικό πρόγραμμα στην ΕΡΤ από το 1982 μέχρι το 1987.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Moυ φαίνονται πολλές οι 300. Ειδικά τα μεγάλα ιδιωτικά πρέπει να ψάρευαν από 100άδα.
Ας σκεφτούμε πως τα μεγάλα κανάλια ακόμη και τον Βέγγο τον έδειχναν σπάνια, γιατί ο λαϊκός κινηματογράφος του τους χάλαγε το αφήγημα. Αρέσκονταν κυρίως στον μικροαστικό Δαλιανίδη. Γενικά στον μικροαστικό κινηματογράφο του Φίνου. Ακόμη και τα δράματα του Φίνου, Τσιώλη ας πούμε, σπανίως τα έδειχναν ή και ποτέ.
Dimitris Panayiotatos
στην αρχή τόσες ήταν, μια εκατοστή. Λέω για περισσότερες γιατί αργότερα, μετά τη δεκαετία του 90, η συλλογή εμπλουτίστηκε.
εχω απίστευτες προσωπικές ιστορίες με μικρούς πσραγωγούς αλλά πολύ καλές ταινίες που κατέφευγαν στην ΕΡΤ απελπισμένοι με τα ιδιωτικά.
Thanasis Michalakis
Κατ εμέ εξαιρετικό είναι το ατιτλο ακυκλοφόρητο (αν δεν κάνω λάθος) του Λαβρανου με την Ελπίδα στο Κορίτσι και το Άλογο
Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι προφανές πως οι Γερμανοί δεν θέλουν να στέλνουν, για κάποιον καλβινικό λόγο, απ’ ευθείας πολεμικό υλικό στους Ουκρανούς"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlexis Tambouras
Άπαιχτος Και η ανάρτηση και η φωτό !
Nikolaos Kotsovos
Εξαιρετικο
Fanis Papadopoulos
η αντικατασταση ανερχεται στα 2,5 δις περιπου , τετοιου ειδους ειαι η αντικατασταση
Stathis Nikokavouras
ναι ειναι παραξενο οτι τα κρατη που ειχαν ανοιξει τις πορτες να περασουν οι γερμανοι στον β παγκοσμιο τωρα παλι διπλα τους ειναι και λενε γιαβολ..κομανταντ..αλλα και εμεις μαζι .εξαιρεση η ουγγαρια που μπορει ναναι φασιστας οπως τον λενε ολοι αλλα κραταει σταση ουδετερη...και ολιγον προς ρωσσια μερια...οσο για το μισθο εκει εφτασε σχεδον το χιλιαρικο ..εδω ποσο δινει ο κουλης?ποσο?αχαχαχα..ρε που καταληξαμε....
Salvo Coleman
Θα σταθώ στον εκλεκτό και αξέχαστο Ζώρα Τσάπελη!
Yiannis Kotsis
η σκηνη πρεπει να ειναι βαπο την ταινια ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ που γυριστηκε το 1963 αν θυμαμαι καλα στο χωριο μου ΠΕΤΑ ΑΡΤΑΣ!!!ειναι σωστο φωντα?
Σχόλια από το fb στο ποστ "Τζόνι Ντεπ, πληροφοριακή σαβούρα, πόλεμοι των Αμερικάνων (πάντα έξω από την Αμερική)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
σωστος..το αμερικαν ντριμ..υπαρχει ομως μια εξαιρεση..ενας με ιδεες αριστερες και επαναστατης με αιτια...ο σον πεν..να το θυμασαι το ονομα για το μελλον...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Προτιμώ τον πατέρα του
Stathis Nikokavouras
οι κινησεις του ομως μεχρι τωρα[δεν λεω για ηθοποιεια] δειχνουν ατομο σωστα σκεφτομενο...και αντιδραστικο σε μερος οπως η αμερικη ....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Διαφωνώ εντελώς, αλλά δεν θέλω να πιάσω κουβέντα τώρα γι' αυτό το ειδικό θέμα εδώ πέρα
Dionisis Krokos
Από που είναι το κείμενο του Κουτρουμπούση;
Alexs İkonomu
Ποιός έκανε super star αυτό το Τζόνυ Ντεπ είναι αδιανόητο ( ακόμη και για το δικό τους star system).Ασήμαντος εμφανισιακά- στα νιάτα του-, χωρίς σπουδαία ερμηνευτική γκάμα..καθόμαστε όλοι και συζητάμε για το ποιό ξεκώλι πολυτελείας παρενόχλησε.
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Έχουν ξεφύγει οι άνθρωποι και αναφέρομαι σε ορισμένους δημοσιογράφους"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεώργιος Ζγούρας
* Τελικά, ακόμα και η εμπειρία δεν σώζει τα κακώς κείμενα - (και προφορικά μας)
Σχόλια από το fb στο ποστ "Καλά τα είπε ο Καραμανλής προχθές"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιάννης Ε. Μανιάτης
!!!
Nikos Athanassakis
Αμήν! ( Παρά την αναφορά στον Βούδα!!!)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε, είπαμε, με μικρό το βου και με τρεις τελείες μπροστά
Pantelis Tsalouchidis
Πρέπει να είναι πολύ άσχημες οι δημοσκοπήσεις για να μιλήσει ο Καραμανλής jr. Σημαίνει ότι ήλθε η ώρα να λύσει τη σιωπή γιατί τον άλλον τον έχουν για φάγωμα
Σέργιος Τσίφτης
εξαιρετικό κείμενο,προσυπογράφω το διά ταύτα,αλλά το πριόνισμα της ελληνικής οικονομίας το έκανε ο Αντρέας(οχι ο γερος Μητσοτάκης) και την αποτελείωσε ο Σημίτης για να ψάλει το τρισάγιο ο ΓΑΠ.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>το πριόνισμα της ελληνικής οικονομίας το έκανε ο Αντρέας<<
δεν χρειάζεται να πω πως διαφωνώ εντελώς, αλλά δεν θα το συζητήσουμε τώρα εδώ
Tanas Atanasoff
ιδού η αληθινή αφορμή να κράζει το μητσοτακισμό
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
είπαμε, οι Χαρβαντιστές τα λένε αυτά, τα λευκά κολάρα της φιλελέ δεξάς, που θέλουνε να κάνουνε και χιούμορ - που φυσικά δεν έχουν, γιατί είναι κρυόκωλοι
Tanas Atanasoff
ναι οκ..ίσως, πιθανότατα δηλαδή! Απλά εμένα τον απέξω, μου φάνηκε αστείο αυτό με το σουβλάκι, που δεν έχω σχέση με τη ΝΔ σε τίποτα! Ας μαλιοτραβηχτούν επιτέλους οι μεν με τους δε, μπας και βγει κάτι καλύτερο από αυτό το συφερτό που έχει μαζευτεί στο κόμμα ετούτο
Ferris Costas
ΝΑΙ! ΝΑΙ! Και πάλι ΝΑΙ! Από κάποιον που ΔΕΝ ανήκει στη ΝΔ. Επιτέλους, μια ελπίδα για τον τόπο μας.
Kosmas Vassiliou
Στην ουσία ο Βούδας είπε τα αυτονόητα, αλλά έχει πέσει τόση καθημερινή προπαγάνδα που σχεδόν τα ξεχάσαμε.
Vassilis Serafimakis
"...σε λίγους μήνες [η κυβέρνηση] θα είναι ούτως ή άλλως παρελθόν..."
Αυτό θα έλεγα μην το δέσεις και κόμπο. Προσωπικά δεν βλέπω ακόμα τον Σύριζα να ξεπερνάει σε ποσοστά την ΝΔ. Γιά κυβέρνηση τώρα όλα θα εξαρτηθούν από το σύστημα και την τύχη τών μικρών.
ΚΑΡΑΜΑΝΛΑΚΟΣ Δυό κουβέντες: Πρώτον, δεν έφερε αυτός ειδικά την κρίση χρέους. Η κρίση έσκασε σε όλες τις χώρες τής περιφέρειας ως βραδυφλεγής βόμβα από τη στιγμή που υιοθετήσανε ένα ξένο νόμισμα γιά εθνικό. Εχοντας ξένο νόμισμα και αρνητικό λογαριασμό τρεχουσών συναλλαγών (δηλαδή στέλνοντας έξω περισσότερο συνάλλαγμα από όσο εισήγαν) η κρίση χρέους ήταν αναπόφευκτη.
Στην Ελλάδα ειδικά η κρίση ήρθε νωρίτερα από όσο μπορούσε λόγω τού ανεκδιήγητου πολιτικού εγκληματία Γιωργάκη Παπανδρέου, ο οποίος από όλες τις νόμιμες λογιστικές μεθόδους επέλεξε αυτήν που δείχνει να έχουμε το μεγαλύτερο ύψος ετησίων ελλειμμάτων. Και όχι μόνο ήρθε σ'εμάς νωρίτερα αλλά δεν την αφήσαν να λήξει όπως κάνανε με Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, όταν η ΕΚΤ εγγυήθηκε τα δημ.χρέη τους, κάτι που το αρνήθηκε στην Ελλάδα.
Υπεύθυνος με δυό λόγια είναι ο Σημίτης πού μάς έβαλε στο Ευρώ.
Δεύτερον, οι δαπάνες τού Καραμανλάκου μιά χαρά ήντουσαν! Ο,τι ακριβώς χρειάζεται μιά οικονομία: Κρατικές επενδύσεις σε αναπτυξιακές υποδομές, δηλ. Αττική Οδός, Μετρό, Τραμ, Εθνική Οδός προς βορά και δύση, Περιφερειακός σιδηρόδρομος, ψηφιακή τηλεφωνία, κ.ά.π. Αλλά όπως μάς κατσάδιασε ο αλήτης ο Γιουνκέρ, αποκαλύπτοντας την αιτία τής κρίσης χωρίς να ξέρει τι λέει, ΞΟΔΕΥΑΤΕ ΛΕΣ ΚΙ ΕΙΧΑΤΕ ΑΚΟΜΑ ΔΡΑΧΜΗ!
Βασίλης Βασιλειάδης
ΔιαγραφήΟ Τσίπρας είναι ανύπαρκτος; Άλλος ήταν ανύπαρκτος από το 2009 και ξαφνικά εμφανίστηκε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν εννοούμε με τη λέξη "ανύπαρκτος" τα ίδια πράγματα. Άλλο εννοείς εσύ, άλλο εννοώ εγώ,
Σέργιος Τσίφτης
Οπα ρε φίλε.Ετσι είναι οι ανύπαρκτοι?Έτσι και σφυρίξει....τρεχάτε
Alexs İkonomu
Εξαιρετική ανάλυση. Όμως..πράγμστι θα τελειώσει η κλίκα του Κούλη; έχω την αίσθηση ότι κυβερνούν δεκαετία
Peter Galan
Άλλος ένας μέγας εθναρχιδης; Φτάνει, χορτάσαμε από τέτοιους.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
έλα μωρέ τώρα... εξυπνάδες... άλλο λέμε εδώ
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Ένας από τους ωραιότερους δίσκους του Κώστα Χατζή"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτρης Θ. Νικολάου
Δισκάρα!!!!!!
Φανταστικό τραγούδι, αυτό και το "Με τη σιωπή στην άκρη των ματιών", άκρα συγκίνηση. Ειδικά όταν σκέφτομαι, ότι βρήκαμε αυτόν τον τέλειο δίσκο κυριολεκτικά πεταμένο στο δρόμο, παραπέρα το εξώφυλλο, μία Κυριακή πριν από 32 χρόνια, Ιούνιος 1990, και πιο δίπλα "Η κόκκινη κλωστή" του Λουκιανού Κηλαηδόνη, και 5-6 ακόμη πεταμένοι δίσκοι και εξώφυλλα, φοβεροί, ενώ στα σκαλιά μιας εξώπορτας υπήρχαν δύο κούτες γεμάτες δίσκους, τους οποίους όμως αφήσαμε γιατί μας έπιασαν ενοχές. Ποτέ δεν μάθαμε τι είχε συμβεί, μόνο υποθέταμε, αλλά μέχρι σήμερα μας στοιχειώνει η σκέψη γιατί δεν πήραμε τους υπόλοιπους δίσκους, που σίγουρα θα κατέληξαν στα σκουπίδια...
ΔιαγραφήΝαι, και το "Με τη σιωπή στην άκρη των ματιών" είναι εξαιρετικό. Και άλλα πολλά. Βγάζει πολύ συναίσθημα αυτός ο δίσκος.
ΔιαγραφήΣχόλιο από το fb στο ποστ για τον Νίκο Καπηλίδη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=KYX2X5JT3b8
Andreas Georgiou - Trias - Let's go to Egypt
Yiannis Papadopoulos
Electric jazz trio
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
To έγραψα
Θανάσης Ζελιαναίος
Ξέρεις τι σχέση έχουν με τον Μιχάλη;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Γιος του φυσικά. Πρέπει να τον έκανε τον Μιχάλη στα 18 του. Και ο κιθαρίστας Θόδωρος Καπηλίδης αδελφός του.
>>Με τον πατέρα μου που είναι μουσικός και drummer μάλιστα, είχαμε τα πάνω μας, είχαμε τα κάτω μας, μη φανταστείς βέβαια ότι φτάσαμε ποτέ σε υπερβολές, αλλά νομίζω ότι το υγιές για 2 επίμονους μουσικούς και καλώς εννοούμενα πωρωμένους είναι να βλέπει ο ένας τι κάνει ο άλλος, να τρέφονται από αυτό, να θέλουν να το αποσαφηνίσουν. Τον πατέρα μου τον έβλεπα να παίζει από τότε που ήμουν τριών χρονών, από τότε που ούτε καν θυμάμαι, είναι πολύ ισχυρή επιρροή ο πατέρας μου. Είναι ο drummer που έχω δει περισσότερο από κάθε άλλον, τον έχω δει και τον έχω ακούσει περισσότερο από κάθε άλλον, τον ακολουθούσα σε πρόβες και τον έβλεπα, σε live.<<
Vasilis Kordatos
πατέρας του και της τραγουδίστριας Ελένης Καπηλίδου.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και Δημήτρης Καπηλίδης αδελφός του Νίκου και του Θόδωρου, πληκτράς. Και θείος του Μιχάλη φυσικά.
Αδιαφορος ιωαννης
Ο σπουδαιότερος όλων, μας καλόμαθε με την κομψότητα στις τεχνικές του ο Νίκος. Δύσκολα άκουγες άλλον ντράμερ να βαρά τουρκοπιατινιές, σε κείνα τα τραγούδια του έντεχνου ρεπερτορίου που είχε φροντίσει να αφήσει το προσωπικό του στίγμα
Για τον Αλέξη Τραϊανό.
ΔιαγραφήΑυτοί οι στίχοι τού "καταραμένου" ποιητή, τι υπέροχοι!
Έχω ένα βιβλίο με μεταφράσεις του σε ποιήματα του Τσαρλς Μπουκόφσκι (έγραφε Μπουκόβσκι), ανάμεσά τους και τα γνωστά από το "Άκυρο" του Λάκη, "Λικνιστείτε μαζί μου" και "Ένα αποχαιρετιστήριο πράμμα –καθώς ανάσαινε".
Ποιήματα του Αλέξη Τραϊανού είχα πρωτοδιαβάσει, νομίζω, στο "Δέντρο" και με είχαν εντυπωσιάσει. Κρίμα που επέλεξε να ζήσει τόσο λίγο...