10/6/2022
Τι έχουμε εδώ; Πολλά και ωραία!
Κατ’ αρχάς ένα «γυναικείο» περιοδικό, επί χούντας, να γράφει για το λαϊκό τραγούδι. Το οποίο λαϊκό τραγούδι η χούντα δεν το γούσταρε, για πολλούς και διαφόρους λόγους, και γι’ αυτό το μεταμόρφωσε σε ελαφρολαϊκό. Να μην αναφερθώ εδώ στις ύβρεις για το λαϊκό, που περνούσαν μέσα από τους Μοντέρνους Ρυθμούς για παράδειγμα.
Έπειτα, έχουμε έναν σπουδαίο συνθέτη του λαϊκού, τον Γιώργο Λαύκα, να στέλνει επιστολή σ’ ένα «γυναικείο» περιοδικό – να μην κωλώνει, δηλαδή, να αναγνωρίσει την σημασία της κίνησης του εντύπου.
Τρίτον, ο Γιώργος Λαύκας δεν ήταν... μοναχοφάης, καθώς μέσα σ’ ένα τόσο μικρό κείμενο, βρήκε χώρο για να βάλει και τα φιλαράκια του, τον Μάρκο, τον Παπαϊωάννου και τον Στράτο, δείχνοντας ακεραιότητα χαρακτήρα.
Τέταρτον, υπογράφει, αδιαφορώντας για το μέγεθός του, ως «ταπεινός μπουζουξής».
Πέμπτον, άσχετο με το σκαν, αλλά όχι και με τον Λαύκα. Το συγκλονιστικό τραγούδι του, που θ’ ακούσετε στα σχόλια, είναι ένα καθαρό κοινωνικό / πολιτικό τραγούδι. Όταν οι λαϊκοί τυραννιόντουσαν από τον έρωτα το λέγανε ευθαρσώς στα λόγια των τραγουδιών τους. Όταν, όμως, τους τυραννούσαν άλλα πράγματα, η φτώχεια, τα κυνηγητά της μετεμφυλιακής δεξιάς, η μαύρη τους ζωή, το κρύβανε λόγω της σκληρής λογοκρισίας.
Ηλιοβασίλεμα σωστό, την ώρα που νυχτώνει...
Τι έχουμε εδώ; Πολλά και ωραία!
Κατ’ αρχάς ένα «γυναικείο» περιοδικό, επί χούντας, να γράφει για το λαϊκό τραγούδι. Το οποίο λαϊκό τραγούδι η χούντα δεν το γούσταρε, για πολλούς και διαφόρους λόγους, και γι’ αυτό το μεταμόρφωσε σε ελαφρολαϊκό. Να μην αναφερθώ εδώ στις ύβρεις για το λαϊκό, που περνούσαν μέσα από τους Μοντέρνους Ρυθμούς για παράδειγμα.
Έπειτα, έχουμε έναν σπουδαίο συνθέτη του λαϊκού, τον Γιώργο Λαύκα, να στέλνει επιστολή σ’ ένα «γυναικείο» περιοδικό – να μην κωλώνει, δηλαδή, να αναγνωρίσει την σημασία της κίνησης του εντύπου.
Τρίτον, ο Γιώργος Λαύκας δεν ήταν... μοναχοφάης, καθώς μέσα σ’ ένα τόσο μικρό κείμενο, βρήκε χώρο για να βάλει και τα φιλαράκια του, τον Μάρκο, τον Παπαϊωάννου και τον Στράτο, δείχνοντας ακεραιότητα χαρακτήρα.
Τέταρτον, υπογράφει, αδιαφορώντας για το μέγεθός του, ως «ταπεινός μπουζουξής».
Πέμπτον, άσχετο με το σκαν, αλλά όχι και με τον Λαύκα. Το συγκλονιστικό τραγούδι του, που θ’ ακούσετε στα σχόλια, είναι ένα καθαρό κοινωνικό / πολιτικό τραγούδι. Όταν οι λαϊκοί τυραννιόντουσαν από τον έρωτα το λέγανε ευθαρσώς στα λόγια των τραγουδιών τους. Όταν, όμως, τους τυραννούσαν άλλα πράγματα, η φτώχεια, τα κυνηγητά της μετεμφυλιακής δεξιάς, η μαύρη τους ζωή, το κρύβανε λόγω της σκληρής λογοκρισίας.
Ηλιοβασίλεμα σωστό, την ώρα που νυχτώνει...
10/6/2022
Παρότι έχω παρακολουθήσει μερικές εκατοντάδες συναυλίες, σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους, από το 1979 και πέρα, για ελάχιστες έχω γράψει κείμενα αμέσως μετά. Και βασικά επειδή μου ζητήθηκαν.
Θυμάμαι πως είχα γράψει κάτι μετά από την πρώτη συναυλία του Ennio Morricone, το 2005, στο Jazz & Τζαζ, ενώ ελάχιστες φορές (και πάλι επειδή μου ζητήθηκε) έχω γράψει για συναυλίες παλιές, στις όποιες παραβρέθηκα.
Έχω τουλάχιστον τρεις σακούλες, γεμάτες με εισιτήρια και προγράμματα από συναυλίες – ντοκουμέντα δηλαδή, τα οποία χρησιμοποιώ όταν υπάρχει κάποιος λόγος. Θέλω να πω μ’ αυτό πως τις συναυλίες που έχω δει, τα live που έχω δει, θα τα αντιμετωπίσω, στην πορεία, μέσα στο πνεύμα της δουλειάς, όταν υπάρξει αφορμή.
Φυσικά, έχω γράψει πάμπολλα άρθρα για συναυλίες και εκδηλώσεις, στις οποίες... δεν ήμουν εκεί (Louis Armstrong, Rolling Stones ’67, Isle of Wight, Osibisa, Cat Stevens, Ολυμπιάδες Τραγουδιού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ’72 κ.λπ.), αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Αν κάτι με ενοχλεί στις συναυλίες είναι η φάση τού «ήμουν κι εγώ εκεί», που την θεωρώ παραπλανητική και παιδαριώδη.
Παραπλανητική, γιατί δίνει σε κάποιους την εντύπωση πως έκανες κάτι πολύ σημαντικό, και πως όποιος τελικά δεν το έκανε, μαζί σου, έχει χάσει κάτι από τη ζωή του – τρίχες!
Δεν μου αρέσει να περνάω στους άλλους την αίσθηση ότι... είμαι μέσα στα πράγματα την ώρα που συμβαίνουν (ακόμη και όταν είμαι), γιατί το θεωρώ επικίνδυνο και εν τέλει παιδαριώδες (είναι σαν προσπορίζω bonus στον εαυτό μου, σαν να αυτοθαυμάζομαι, υποτιμώντας και οικτίροντας όσους δεν ήταν εκεί).
Πραγματικά, κάθε φορά αναρωτιέμαι γύρω από τους λόγους, που με οδηγούν να πάω σε μια συναυλία, σ’ ένα live, και τις περισσότερες φορές (δεν λέω όλες), δεν βρίσκω απολύτως κανέναν... Απλώς πάω. Και φεύγω.
Παρότι έχω παρακολουθήσει μερικές εκατοντάδες συναυλίες, σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους, από το 1979 και πέρα, για ελάχιστες έχω γράψει κείμενα αμέσως μετά. Και βασικά επειδή μου ζητήθηκαν.
Θυμάμαι πως είχα γράψει κάτι μετά από την πρώτη συναυλία του Ennio Morricone, το 2005, στο Jazz & Τζαζ, ενώ ελάχιστες φορές (και πάλι επειδή μου ζητήθηκε) έχω γράψει για συναυλίες παλιές, στις όποιες παραβρέθηκα.
Έχω τουλάχιστον τρεις σακούλες, γεμάτες με εισιτήρια και προγράμματα από συναυλίες – ντοκουμέντα δηλαδή, τα οποία χρησιμοποιώ όταν υπάρχει κάποιος λόγος. Θέλω να πω μ’ αυτό πως τις συναυλίες που έχω δει, τα live που έχω δει, θα τα αντιμετωπίσω, στην πορεία, μέσα στο πνεύμα της δουλειάς, όταν υπάρξει αφορμή.
Φυσικά, έχω γράψει πάμπολλα άρθρα για συναυλίες και εκδηλώσεις, στις οποίες... δεν ήμουν εκεί (Louis Armstrong, Rolling Stones ’67, Isle of Wight, Osibisa, Cat Stevens, Ολυμπιάδες Τραγουδιού, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ’72 κ.λπ.), αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Αν κάτι με ενοχλεί στις συναυλίες είναι η φάση τού «ήμουν κι εγώ εκεί», που την θεωρώ παραπλανητική και παιδαριώδη.
Παραπλανητική, γιατί δίνει σε κάποιους την εντύπωση πως έκανες κάτι πολύ σημαντικό, και πως όποιος τελικά δεν το έκανε, μαζί σου, έχει χάσει κάτι από τη ζωή του – τρίχες!
Δεν μου αρέσει να περνάω στους άλλους την αίσθηση ότι... είμαι μέσα στα πράγματα την ώρα που συμβαίνουν (ακόμη και όταν είμαι), γιατί το θεωρώ επικίνδυνο και εν τέλει παιδαριώδες (είναι σαν προσπορίζω bonus στον εαυτό μου, σαν να αυτοθαυμάζομαι, υποτιμώντας και οικτίροντας όσους δεν ήταν εκεί).
Πραγματικά, κάθε φορά αναρωτιέμαι γύρω από τους λόγους, που με οδηγούν να πάω σε μια συναυλία, σ’ ένα live, και τις περισσότερες φορές (δεν λέω όλες), δεν βρίσκω απολύτως κανέναν... Απλώς πάω. Και φεύγω.
10/6/2022
Το να αποδίδεται η επιθετικότητα της Τουρκίας στα εσωτερικά ζητήματά της (παραπαίουσα οικονομία, προσεχείς εκλογές κ.λπ.) είναι παντελώς αστεία – και όσοι διακινούν τέτοιες απόψεις είναι ή δόλιοι ή βλάκες.
Το ανακάτεμα της τράπουλας, με τον πόλεμο στην Ουκρανία, αναδεικνύει τον χώρο του Αιγαίου σ’ ένα παγκόσμιας σημασίας, γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και η Τουρκία δεν πρόκειται να κάτσει σε «πίσω θέση», για να βλέπει... τα τραίνα να περνούν. Θα επιχειρήσει να εξασφαλίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη, από την στρατηγική αναβάθμιση του Αιγαίου, εκμεταλλευόμενη το γεγονός πως Αμερικανοί, Γερμανοί και Γάλλοι (και φυσικά οι Ρώσοι) δεν έχουν απαραιτήτως τις ίδιες επιδιώξεις.
Το δυστύχημα μ’ εμάς είναι πως στην παρούσα φάση δεν υπάρχει πολιτική ηγεσία, που να μπορεί ορθώσει ανάστημα έναντι οποιουδήποτε, παίζοντας τον ρόλο πότε του φτωχού συγγενή και πότε του καρπαζοεισπράκτορα, ενώ η εσωστρέφεια (κρίση ακόμη και στο στράτευμα λόγω «ελβετικών τυριών»), οι παρακινδυνευμένες ή και άστοχες επιλογές (ομιλία Μητσοτάκη στο Κογκρέσο, ενεργή συμμετοχή στον πόλεμο κ.λπ.), συν τα μαύρα σύννεφα που ξαναμαζεύονται για την οικονομία, δείχνουν πως είμαστε σε μια δίνη, σ’ ένα σπιράλ αρνητικών συγκυριών, εντελώς πρωτοφανές για τις τελευταίες πολλές δεκαετίες.
Το να αποδίδεται η επιθετικότητα της Τουρκίας στα εσωτερικά ζητήματά της (παραπαίουσα οικονομία, προσεχείς εκλογές κ.λπ.) είναι παντελώς αστεία – και όσοι διακινούν τέτοιες απόψεις είναι ή δόλιοι ή βλάκες.
Το ανακάτεμα της τράπουλας, με τον πόλεμο στην Ουκρανία, αναδεικνύει τον χώρο του Αιγαίου σ’ ένα παγκόσμιας σημασίας, γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και η Τουρκία δεν πρόκειται να κάτσει σε «πίσω θέση», για να βλέπει... τα τραίνα να περνούν. Θα επιχειρήσει να εξασφαλίσει τα μέγιστα δυνατά οφέλη, από την στρατηγική αναβάθμιση του Αιγαίου, εκμεταλλευόμενη το γεγονός πως Αμερικανοί, Γερμανοί και Γάλλοι (και φυσικά οι Ρώσοι) δεν έχουν απαραιτήτως τις ίδιες επιδιώξεις.
Το δυστύχημα μ’ εμάς είναι πως στην παρούσα φάση δεν υπάρχει πολιτική ηγεσία, που να μπορεί ορθώσει ανάστημα έναντι οποιουδήποτε, παίζοντας τον ρόλο πότε του φτωχού συγγενή και πότε του καρπαζοεισπράκτορα, ενώ η εσωστρέφεια (κρίση ακόμη και στο στράτευμα λόγω «ελβετικών τυριών»), οι παρακινδυνευμένες ή και άστοχες επιλογές (ομιλία Μητσοτάκη στο Κογκρέσο, ενεργή συμμετοχή στον πόλεμο κ.λπ.), συν τα μαύρα σύννεφα που ξαναμαζεύονται για την οικονομία, δείχνουν πως είμαστε σε μια δίνη, σ’ ένα σπιράλ αρνητικών συγκυριών, εντελώς πρωτοφανές για τις τελευταίες πολλές δεκαετίες.
9/6/2022
Από τα καλύτερα ελληνικά τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ με θέμα την μετανάστευση. Συνολικά το λέω. Όχι σαν κάτι σημερινά, που δεν ακούγονται. Τι να τις κάνεις τις προθέσεις, άμα ο άλλος είναι σκράπας; Φωνάρα... Γεωργίου Λόγγου, και Μηλιός-Μαλκότσης, μουσική και λόγια. Μόναχο ’74...
https://www.youtube.com/watch?v=JC-Q-6O9ias
Από τα καλύτερα ελληνικά τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ με θέμα την μετανάστευση. Συνολικά το λέω. Όχι σαν κάτι σημερινά, που δεν ακούγονται. Τι να τις κάνεις τις προθέσεις, άμα ο άλλος είναι σκράπας; Φωνάρα... Γεωργίου Λόγγου, και Μηλιός-Μαλκότσης, μουσική και λόγια. Μόναχο ’74...
https://www.youtube.com/watch?v=JC-Q-6O9ias
8/6/2022
Πολύ παράξενο τραγούδι για Καλδάρα - χωρίς καθόλου μπουζούκι ή σχεδόν καθόλου. Θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Λοΐζο και Μαμαγκάκη...
Ξαναβγήκε ο Βυζαντινός Εσπερινός στην επικαιρότητα μαθαίνω (θα ακουστεί και στο Ηρώδειο), και σωστά, αλλά το ζήτημα είναι πώς θα παρουσιαστεί τώρα αυτό το τραγούδι και κυρίως ποια θα το τραγουδήσει... Δύσκολα θέματα...
https://www.youtube.com/watch?v=u0EdNbfqK9Y
Πολύ παράξενο τραγούδι για Καλδάρα - χωρίς καθόλου μπουζούκι ή σχεδόν καθόλου. Θυμίζει κάτι ανάμεσα σε Λοΐζο και Μαμαγκάκη...
Ξαναβγήκε ο Βυζαντινός Εσπερινός στην επικαιρότητα μαθαίνω (θα ακουστεί και στο Ηρώδειο), και σωστά, αλλά το ζήτημα είναι πώς θα παρουσιαστεί τώρα αυτό το τραγούδι και κυρίως ποια θα το τραγουδήσει... Δύσκολα θέματα...
https://www.youtube.com/watch?v=u0EdNbfqK9Y
8/6/2022
>>Σφοδρή επίθεση Ζελένσκι σε Μακρόν: Για να είσαι ηγέτης, πρέπει και να φέρεσαι ως ηγέτης!<<
Αν δεν πάει η βενζίνη 10 ευρώ το λίτρο, και αν δεν μαγειρεύουμε στο μαγκάλι και φωτιζόμαστε με σπαρματσέτα, αυτός δεν πρόκειται να ησυχάσει...
>>Σφοδρή επίθεση Ζελένσκι σε Μακρόν: Για να είσαι ηγέτης, πρέπει και να φέρεσαι ως ηγέτης!<<
Αν δεν πάει η βενζίνη 10 ευρώ το λίτρο, και αν δεν μαγειρεύουμε στο μαγκάλι και φωτιζόμαστε με σπαρματσέτα, αυτός δεν πρόκειται να ησυχάσει...
8/6/2022
Ανν Λόμπεργκ - Κώστας Γκουζγκούνης: ένα... ιπτάμενο ζευγάρι.
Ανν Λόμπεργκ - Κώστας Γκουζγκούνης: ένα... ιπτάμενο ζευγάρι.
7/6/2022
>>Διήμερη επίσημη επίσκεψη στην Τουρκία θα πραγματοποιήσει από αύριο, Τετάρτη, ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο, όπως ανακοίνωσε η τουρκική κυβέρνηση.<<
>>Διήμερη επίσημη επίσκεψη στην Τουρκία θα πραγματοποιήσει από αύριο, Τετάρτη, ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο, όπως ανακοίνωσε η τουρκική κυβέρνηση.<<
7/6/2022
Λαμαρίνιασαν πάρκα, λαμαρίνιασαν πλατείες, λαμαρίνιασαν το δάσος στην Καισαριανή, λόγω μετρό, που θα είναι έτοιμο σε καμιά δεκαετία... αν και όταν...
Εν τω μεταξύ σ’ αυτά τα υποτιθέμενα περιφραγμένα εργοτάξια δεν συμβαίνει απολύτως τίποτα. Απλά διέλυσαν μερικά από τα ελάχιστα ελεύθερα σημεία που έχουμε στις γειτονιές μας, ώστε να βγαίνουν μέρα παρά μέρα οι βρωμοφυλλάδες τους, για να μας λένε πως το μετρό θα πάει εδώ, θα πάει εκεί, θα πάει παραπέρα...
Τέτοια γελοία και νοσηρή εκμετάλλευση, ενός κάτι που θα γίνει, ούτε ο... Παττακός με το μυστρί.
Λαμαρίνιασαν πάρκα, λαμαρίνιασαν πλατείες, λαμαρίνιασαν το δάσος στην Καισαριανή, λόγω μετρό, που θα είναι έτοιμο σε καμιά δεκαετία... αν και όταν...
Εν τω μεταξύ σ’ αυτά τα υποτιθέμενα περιφραγμένα εργοτάξια δεν συμβαίνει απολύτως τίποτα. Απλά διέλυσαν μερικά από τα ελάχιστα ελεύθερα σημεία που έχουμε στις γειτονιές μας, ώστε να βγαίνουν μέρα παρά μέρα οι βρωμοφυλλάδες τους, για να μας λένε πως το μετρό θα πάει εδώ, θα πάει εκεί, θα πάει παραπέρα...
Τέτοια γελοία και νοσηρή εκμετάλλευση, ενός κάτι που θα γίνει, ούτε ο... Παττακός με το μυστρί.
7/6/2022
Βγάλανε δίσκους στους πιο απίθανους. Κανείς δεν σκέφτηκε ποτέ να βγάλει ένα δίσκο στον Νίκο Τσαχιρίδη. Τον είχα δει κάποτε, παλιά, να παίζει κιθάρα και φυσαρμόνικα, ταυτόχρονα, στερεωμένη στο λαιμό του...
Βγάλανε δίσκους στους πιο απίθανους. Κανείς δεν σκέφτηκε ποτέ να βγάλει ένα δίσκο στον Νίκο Τσαχιρίδη. Τον είχα δει κάποτε, παλιά, να παίζει κιθάρα και φυσαρμόνικα, ταυτόχρονα, στερεωμένη στο λαιμό του...
6/6/2022
>>Ιδιαίτερο συμβολισμό έχει και το «αντίο» του θρυλικού ραδιοφωνικού και μουσικού παραγωγού Γιάννη Πετρίδη: «Ο Νίκος ο Καπηλίδης. Καπήλ, καπηλίδαρος. Φωτιά και αέρας. Φίλος ψυχής, αγαπημένος, ανοιχτή αγκαλιά. Πέρασε “απέναντι” κουρασμένος αλλά γεμάτος αγάπη και όχι μόνος».<<
>>Ιδιαίτερο συμβολισμό έχει και το «αντίο» του θρυλικού ραδιοφωνικού και μουσικού παραγωγού Γιάννη Πετρίδη: «Ο Νίκος ο Καπηλίδης. Καπήλ, καπηλίδαρος. Φωτιά και αέρας. Φίλος ψυχής, αγαπημένος, ανοιχτή αγκαλιά. Πέρασε “απέναντι” κουρασμένος αλλά γεμάτος αγάπη και όχι μόνος».<<
Μάγκες μου, εκεί στην Εφ.Συν, να ξέρετε πως μόνο αν έμενε η
Ελλάδα χωρίς ψωμί, γιατί θα γκρεμίζονταν με μιας όλοι οι φούρνοι, θα έγραφε
ο... θρυλικός ραδιοφωνικός και μουσικός παραγωγός Γιάννης Πετρίδης τέτοια λόγια
για τον Νίκο Καπηλίδη.
Αυτός που τα έγραψε είναι άλλος Γιάννης Πετρίδης, ο Γιάννης
Θ. Πετρίδης, που δεν είναι και τόσο... θρυλικός ακόμη.
Εν ολίγοις σκ@τ@ τα κάνατε, για μιαν ακόμη φορά, και ξανά με θλιβερή αφορμή...
Εν ολίγοις σκ@τ@ τα κάνατε, για μιαν ακόμη φορά, και ξανά με θλιβερή αφορμή...
5/6/2022
Εννιά χρόνια πριν από τον Λιδάκη, και δίχως την καλλιέπεια και την εντεχνίλα εκείνου. Πολύ μεγάλο τραγούδι του Μπαγιαντέρα, από μία φωνή που στάθηκε επάξια δίπλα στον Τσιτσάνη, για χρόνια. Ελένη Γεράνη...
https://www.youtube.com/watch?v=MvG03lwh7hY
Εννιά χρόνια πριν από τον Λιδάκη, και δίχως την καλλιέπεια και την εντεχνίλα εκείνου. Πολύ μεγάλο τραγούδι του Μπαγιαντέρα, από μία φωνή που στάθηκε επάξια δίπλα στον Τσιτσάνη, για χρόνια. Ελένη Γεράνη...
https://www.youtube.com/watch?v=MvG03lwh7hY
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Ιδιαίτερο συμβολισμό έχει και το «αντίο» του θρυλικού ραδιοφωνικού και μουσικού παραγωγού Γιάννη Πετρίδη:"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKostas Papadakis
Στιγμές δόξας για τον Γ.Θ.Π.
Takis Psaltis
o τραγουδιστής της ποπ Jeff Beck ..... πρόσφατα σε άλλο φύλλο....
Miltos Marathon
Ο Γιάννης που αναφέρεσαι (αν είναι ο ίδιος που αρθρογραφούσε στο Δίφωνο ) είχε παρουσιάσει μια παλαιότερη δουλειά μου εκεί πριν πολλά χρόνια...και με ιδιαίτερα κολακευτική κριτική μάλιστα!
Γιάννης Μωραϊτης
Ωραία λόγια πάντως, ωραίος αποχαιρετισμός..
Συμφωνώ απόλυτα με όσα έγραψες, εδώ έχουμε άγνοια μέχρι χυδαιότητας...
ΔιαγραφήΑντίθετα, ο "κανονικός" Γιάννης Πετρίδης, είπε χθες στην εκπομπή του, ότι έφυγε ο Jim Seals, στα 80 του, από το γνωστό soft rock ντουέτο Seals and Crofts, αυτοί που το 1972, έγραψαν και ερμήνευσαν το υπέροχο καλοκαιρινό τραγούδι "Summer breeze", που αργότερα τραγουδήθηκε από πολλούς. Κατά τη γνώμη μου, των Seals and Crofts, ήταν η καλύτερη εκδοχή, (μαζί ίσως με του Jackie Mittoo).
https://youtu.be/GQQbjpomexo
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Νίκο Τσαχιρίδη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=dEBMrJ9cebE
ΤΣΑΧΙΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ - ΔΥΟ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΤΑ ΚΑΗΜΕΝΑ video
https://www.youtube.com/watch?v=ovZfu_XbiJ8
ΤΣΑΧΙΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ & ΣΠΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ video
Γιώργος Χαρωνίτης
Είχε πάρει μέρος στο "Να η ευκαιρία" παίζοντας φυσαρμόνικα ελπίζοντας σε μια μουσική καριέρα γιατί οι δουλειές στο σινεμά δεν πήγαιναν καλά!
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Όποιος είχε παρατηρητικότητα και ερευνούσε μεγάλες και μικρές εταιρίες δίσκων _με βάση πρόσωπα και αποφάσεις (και ποιοι τα έπιαναν)..
Τότε βγάζει αποφάσεις και γράφει ιστορία,
Σχόλια από το fb στο ποστ "Λαμαρίνιασαν πάρκα, λαμαρίνιασαν πλατείες"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστας Οικονόμου
Θρασείς και βουλιμικοί όπως πάντα, άσσοι στο να ταΐζουν σαβούρα το πόπολο
Dimitris Thanopoulos
Ακριβώς αυτό!
θωμας σταμκος
Τι να πούμε και εμείς στην Θεσσαλονίκη...
Athina Pasalari
Και τα δύστυχα δέντρα που περικλείονται από αυτές αφήνονται να πεθάνουν απότιστα, για να μην τεθεί κατόπιν ζήτημα μεταφύτευσής τους... Γιατί όντως κάποια μεγάλωσαν και θέριεψαν με το νερό εδώ και κάτι δεκαετίες, ενώ τώρα καταδικάστηκαν σε έναν αργό και βασανιστικό θάνατο. Να προσθέσω και τη φωτιά που ξέσπασε στον αντίστοιχο χώρο της Πανεπιστημιούπολης κάποιες μέρες πριν από άγνωστη αιτία - που ευτυχώς κατασβέστηκε πριν επεκταθεί.
Γιάννης Τν.
Το θέμα είναι ότι αυτοί οι αλήτες κάνουν αυτό που θέλουν να κάνουν στις γειτονιές μας, στα δέντρα μας, στις πλατείες μας και εμείς οι πολίτες τους πέρα από το να τους καταδικάζουμε λεκτικά, απλώς τους κοιτάμε χάσκωντας. Το ίδιο θέλουν να κάνουν και στην πλατεία στα Εξάρχεια ενώ υπάρχει ανεκμετάλλευτος χώρος δίπλα στην οδό Τοσίτσα. Και συν τοις άλλοις ο γελοίος δήμιος των Αθηνών έχει κατακρεουργήσει ολόκληρες δενδροστοιχίες και έχει καραφλιάνει δρόμους ολόκληρους όπως την Στουρνάρη κ.α.! Πώς λοιπόν θα γίνει να τους σταματήσουμε...!? Εκεί είναι το θέμα ! Αλλοιώς τις καταδίκες μας τις έχουν γραμμένες με ανεξίτηλο μελάνι....
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Διήμερη επίσημη επίσκεψη στην Τουρκία θα πραγματοποιήσει από αύριο, Τετάρτη, ο πρόεδρος της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο, όπως ανακοίνωσε η τουρκική κυβέρνηση.<<"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρεας Μπικουβαρακης
Οι απομονωμένοι κάνουν παρέα με πλεμπαίους, ενώ οι πραγματικοί ηγέτες κάνουν με τους Προέδρ... ουπς!
Tsividis Petros
Πόσους κουβάδες αυτός ο άνθρωπος
Σχόλια από το fb στο ποστ περί Ανν Λόμπεργκ-Κώστα Γκουζγκούνη...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Kottis
Από που η φώτο;
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Ο ομφαλός (The navel) (1975).
https://www.youtube.com/watch?v=1CJ7ffCzwCU
Ο Ομφαλός (Επιλογή)
Patritsopoulos Nikos
αυτο το σαουντρακ Απαιχτο....
https://www.youtube.com/watch?v=Z2S35_z1cpE
The Navel (1975) (Opening Titles) Greek Spy Thriller - Ο Ομφαλος
Γιάννης Τν.
Οι ουρανοί είναι δικοί μας....
George Ioakeimidis
Tι? Την μπουμπούνηξε κι αφτήν?
Ferris Costas
Κατηγορηματικό όχι. Με την Ανν ήταν τρελλά ερωτευμένος ο Βασίλης Γεωργιάδης. Από την άλλη, η γνωριμία του Βασίλη με τον Γκουζγκούνη, είχε τη συνέχειά της στο σήριαλ "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται".
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ο Θόδωρος Ρουμπάνης ήταν εκείνος που την ανακάλυψε τυχαία στο Σύνταγμα, να κάθεται, ως τουρίστρια. Από τον Ρουμπάνη ξεκίνησε η Λόμπεργκ (υπήρξαν και ζευγάρι) και σε ταινία μαζί του πρωτοέπαιξε, πριν την ανακαλύψουν οι υπόλοιποι.
Ferris Costas
Παρίσι, 1970. Στο σπίτι του Jean-Daniel Pollet, δεχόμαστε ηθοποιούς για ακρόαση, σταλμένους από το διασημότερο πρακτορείο. Ετοιμαζόμαστε για τα γυρίσματα της ταινίας της οποίας έχω γράψει το σενάριο. ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1ο: Χτυπάει η πόρτα, ανοίγω, και να μπροστά μου η Ανν Λόμπεργκ! Τα χάνω, τα χάνει κι εκείνη. Ο Βασίλης (Γεωργιάδης) τι κάνει; Ρωτώ. Έχω καιρό να τον δω! Μου απαντάει. ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 2ο: Χτυπάει η πόρτα, κι ανοίγω. (Σημειωτέον ότι η εμφάνισή μου είναι ενός αγριοχίπαρου, πολύ μακρυά μαλλιά, ινδική πουκαμίσα και όλα τα συναφή.) Μπροστά μου στέκεται μια δεσποινιδούλα, πολύ σοβαρή, με ταγιεράκι, τσαντούλα, προσωποποίηση του "καλού κοριτσιού". Με βλέπει μπροστά της και γίνεται έξαλλη. "Ca n'va pas, non?" (Δεν είμαστε καλά!) αναφωνεί και φεύγει έξαλλη. Σε μισή ώρα επιστρέφει, κι είναι στο φυσικό της, μία αγριοχίπισσα. Με παραμερίζει, μπαίνει στο σαλόνι, κάθεται στις μαξιλάρες, ανοίγει τα σύνεργα κι αρχίζει να στρίβει ένα τεράστιο τσιγαριλίκι. "Είναι εξαιρετική ποιότητα", μας λέει. Την αφήνομε να τελειώσει, και την κοιτάμε με απορία. Στο τέλος εξομολογείται: "Με φωνάξαν από την William Morris, και μου κάναν ολόκληρο σεμινάριο. Να προσέχεις, μου λένε, ο σκηνοθέτης είναι πολύ σοβαρός και μεγαλοαστός. Μην πας έτσι που είσαι ντυμένη. Βάλε ένα ταγιεράκι κ.λ. κ.λ. Κάνω ό,τι μου είπανε, κι έρχομαι. Μου ανοίγει ένας χίππις χειρότερος από μένα! Μα με δουλεύετε, παιδιά; Πήγα σπίτι μου, και ντύθηκα όπως είμαι, στο φυσικό μου. Φωτιά;" Το όνομά της ήταν Maria Shneider. Δεν είχε κάνει ακόμα το Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι. Δε χρειάζεται να πω πως γίναμε οι καλύτεροι φίλοι.
Kostas Giannakis
η ταινία?
Ferris Costas
Αρχικός τίτλος: AQUARIUS. Τελικός τίτλος: LE SANG (Το Αίμα).
Kostas Giannakis
την εντόπισα
Nikos Liaskas
Να είχε άραγε ο Κώστας μυγδαλα???
Σχόλια από το fb στο ποστ "Πολύ παράξενο τραγούδι για Καλδάρα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήCostas Papaoikonomou
Όχι και τόσο παράξενο για Καλδάρα. Ο δίσκος έχει μεγάλη μουσική συγγένεια με τους Ροβινσώνες. Πάντως για ερμηνεία, η Μποφίλιου πάει με όλα !!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολύ παράξενο για τότε. Οι Ροβινσώνες είναι πιο μετά. Πιο παράξενο και από τα τραγούδια της Μικράς Ασίας.
Costas Papaoikonomou
Τώρα μόλις θυμήθηκα το Αγριοκόριτσο (1980) με τον Σταμάτη Κόκοτα. Τελείως εκτός του κλίματος του Απ. Καλδάρα. Ο οποίος είχε κάνει και δουλειές με μόνο ένα καλό τραγούδι π.χ. Βραδυνές οι ώρες με τη Σοφία Βαλμά. Μην ξεχνάμε βέβαια και τον τελείως διαφορετικό δίσκο στο Σείριο, τις Μπαλάντες του Περιθωρίου. Επίσης θεωρώ ότι πολλά από τα τραγούδια στη Νυχτερινή Κυβέρνηση είναι του Απόστολου, χωρίς να θέλω να προσβάλω και τον Κώστα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Οι Μπαλάντες του Περιθωρίου είναι πολύ καλός δίσκος.
Dimitris Patokos
Πάντως πολύ σπουδαίος δίσκος. Για μένα ανώτερος από τη Μικρά Ασία…
Οι Ροβινσωνες πάλι είναι ένα αδικημένος δίσκος. Οι μελωδίες του ήταν υπέροχες…
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πρώτα η Μικρά Ασία, για πολλούς και διαφόρους λόγους. Μετά ο Βυζαντινός Εσπερινός. Οι Ροβινσώνες είναι καλός δίσκος, αλλά εμφανώς κατώτερος και από τους δύο.
Dimitris Patokos
συμφωνώ. Νομίζω μάλιστα πως οι Ροβινσώνες υστερούν κάπως σε στιχουργικό επίπεδο…
Evagoras Karageorgis
Φλάουτο, σαντούρι, ντραμς, ηλ κιθάρα, ηλ. μπάσο και τυπικός Καλδάρας. Ποιος θα το πει τώρα, άλλου πάπα βαγγέλιο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν υπάρχει "τυπικός" Καλδάρας, χωρίς μπουζούκι. Με ενοχλεί να επιχειρείται να ακυρωθεί αυτό που έγραψα στο ποστ - ενώ είναι σωστό. Τυπικός Καλδάρας σημαίνει μπουζούκι και κλασικό λαϊκό τραγούδι. Εδώ ο Καλδάρας είναι τελείως α-τυπικός. Σχεδόν folk-rock.
Evagoras Karageorgis
ας το εκφράσουμε καλύτερα. Στη Μικρά Ασία και στον Βυζαντινό Εσπερινό, έχουμε ένα άλλο Καλδάρα. Ένα πιο λόγιο, έντεχνο Καλδάρα. Στα κομμάτια αυτά βάζει μέχρι και τσεμπαλο! Ναι, εδώ ο Καλδάρας είν' αλλοιώς. Δεν θα το έλεγα folk rock αλλά art rock, ισως;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είναι προφανές πως ο Καλδάρας τότε είχε επηρεαστεί από Λοΐζο, Ξαρχάκο, Κουγιουμτζή κ.λπ. Βάζει πιο πολλά δυτικά στοιχεία και στις μελωδίες του και κυρίως στις ενορχηστρώσεις του. Όταν δε αποφεύγει και το μπουζούκι, ε τότε είναι και κάπως... ροκ.
Nikos Papaleontiou
Δίσκος διαμάντι..Απ' τους καλύτερους της ελληνικής δισκογραφίας!! Είναι και τα λόγια όμως.... μαχαίρι!!
Konstantinos Kottis
Στην Μικρά Ασία δεν υπήρχε μπουζούκι. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που δεν έβαλε μπουζούκι.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Στον δίσκο Μικρά Ασία υπάρχει και παραϋπάρχει μπουζούκι.
Konstantinos Kottis
Ασφαλώς, αλλά ο δίσκος Μικρά Ασία δεν είχε στο επίκεντρο την Βυζαντινή Μουσική. Εγώ πάλι όταν λέω Μικρά Ασία δεν εννοώ τον δίσκο, αλλά την περιοχή ως κύρια περιοχή του Βυζαντίου και της μουσικής του.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Από τα καλύτερα ελληνικά τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ με θέμα την μετανάστευση"...
ΑπάντησηΔιαγραφήVagelis Avgidis
τι να λεμε τωρα...ασμα!
Stathis Nikokavouras
που την θυμηθηκες ρε φιλε την λογγου.?φωναρα...
Vagelis Avgidis
του Αγγελοπουλου δε μου αρεσε τοσο πολυ, ενω του Σφακιανακη ειναι αρκετα δυναμικο θα ελεγα!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Το να αποδίδεται η επιθετικότητα της Τουρκίας στα εσωτερικά ζητήματά της"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAris Kazakopoulos
Ευτυχως η Ελλαδα πλεον εξοπλιζεται. Μακαρι να ερχονταν και ταχυτερα οι εξοπλισμοι.
Νίκος Σούρσος
Έχεις απόλυτο δίκιο. Μας τα έχουν κάνει καρπούζια με τον Σουλτάνο που παραπαίει.
Και φυσικά είναι πάντα ένα άλλοθι και μπαμπούλας για όποια ηλιθιότητα μας κάνουν εσωτερικά. Δηλαδή καθίστε ήσυχα γιατί θα σας φάει ο Τούρκος.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Παρότι έχω παρακολουθήσει μερικές εκατοντάδες συναυλίες, σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNick Theodorakis
Καλώς ήρθες στο club..
Kostas Nychtomanis
Επιτελους!! Δυστυχως αυτοι που θαπρεπε να το διαβασουν δεν θα το κανουν, καμποσοι αλλοι δεν θα καταλαβουν και αρκετοι θα καταλάβουν αλλά θα θεωρουν οτι δεν τους αφορα.
Dimitris Gerasimides
Σε όλους αρέσει ο αυνανισμός, εδω ακούμε λίγο ραδιόφωνο και η παραγωγός μας λέει για την ημέρα που έπινε στο ίδιο τραπέζι με τον τάδε και τον δείνα και δεν προλαβαίνουμε το κομμάτι που παίζει
Maria Tsou
Ήμουν και εγώ στον Εnnio..συναυλία έπος
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Λαύκα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=BX95LGv4CtE
YOUTUBE.COM
Στέλιος Καζαντζίδης - Ηλιοβασίλεμα σωστό - Official Video Clip
Nikos Sarantakos
Εξαιρετικό εύρημα!
Salvo Coleman
Πολύ αξιόλογος ο Λαύκας
Nikos Athanassiu
προτιμώ αυτή την εκτέλεση
https://youtu.be/2Eg0ebnvsvM
Ορφέας Κρεούζης-Ηλιοβασίλεμα σωστό
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, αυτή είναι η πρώτη
Αθανασιος Αθανατος
https://www.youtube.com/watch?v=Tkd4DGlZAIs
Από τη φτώχεια βασανισμένος - Θανάσης Ευγενικός 1954(Γ.Λαύκα)
Dimitris Patokos
Εξαιρετικό το ντοκουμέντο! Εξαιρετικό και το σχόλιο σου!
Konstantin Mixos
Δεν τον ήξερα αλλά τον φαντάζομαι να κάθεται με τους "στενούς συνεργάτες" του και να συζητάνε τι θα γίνει με τους γιεγιέδες, σε σοβαρή εκδοχή των ανάλογων συζητήσεων στις Θαλασσιές Χάντρες και μετά να ρίχνουν κλήρο ποιος θα γράψει κάτι ευγενικό σε αυτό το γιεγιέδικο περιοδικό.
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Επιτέλους ο Λαύκας φωτίστηκε ...σε ευχαριστώ, Φώντα. Αυτός ήταν...
Μην ξεχνάμε ποιος ήταν εκδότης της "Γυναίκας".
Μα ο "Τάκης ο κουκουές" της Απελευθέρωσης!!!
Nikolas Fotakis
ο Τάκης ο Κουκουές δεν ήταν κόμιξ;
Αναστασία Γρηγοριάδου
Για το περιοδικό κάτιτις. Ο παππούς μου, κομμουνιστής, πολύ μορφωμένος, συζητουσαμε πολύ για όσα και ό,τι διαβαζαμε, όταν κάποια στιγμή, γυμνάσιο ήμουν, ειδε να κραταω το περιοδικό "Γυναίκα" στα χερια μου, μού είπε πως το γνώριζε κάποτε, πως ηταν ποιοτικό περιοδικό με θεματα πολύ ενδιαφεροντα, με εξαιρετικούς δημοσιογράφους και συντάκτες και με αρκετούς αριστερούς, αν θυμαμαι καλά. Νομίζω μου ειχε πει πως με κάποιους ήταν και συγκρατούμενοι σε εξορίες.
Anastassios Anastassiou
Λατρεμένο ασμα: ο ανεμόμυλος!
Του Λαύκα αγαπημένο,
https://www.youtube.com/watch?v=Vphmp6r_5GE
Γιώργος Λαύκας - Ανεμόμυλος | Official Audio Release
Michael Tzanakis
Ευάγγελος Τερζόπουλος In memoriam
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.lifo.gr/.../misos-aionas-apo-swinging-london...
Μισός αιώνας από το Swinging London κι ένα αφιέρωμα από το περιοδικό «Γυναίκα» του '67 | LiFO
Γιάννης Τν.
https://youtu.be/b_nU2RayrMw
Δωράκι ένα φοβερό κατ' εμέ τραγουδάκι του Λαύκα τον Γαβαλά πρίμο σεγόντο....enjoy it
ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΑΨΕΙΣ - ΓΑΒΑΛΑΣ ΠΑΝΟΣ & ΛΑΥΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Stratos Grintzalis
Φωτογραφία: Παπαϊωάννου, Παγιουμτζής, Βαμβακάρης, Λαύκας