Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

ο Κωνσταντίνος ως pop icon στα χρόνια του ’60 – η φημολογούμενη σχέση του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο αθλητισμός, ο κινηματογράφος και η μουσική

Γεννημένος το 1940, ο Κωνσταντίνος υπήρξε νέος στα χρόνια που θα άλλαζε ο κόσμος – στη δεκαετία του ’60. Στη δεκαετία όπου το να ήσουν νέος στην ηλικία σήμαινε πολλά, πάρα πολλά, περισσότερο από κάθε άλλη φορά στην Ιστορία.
Κι ενόσω ήταν διάδοχος, μα και μετά την ενθρόνιση και τον γάμο του, ο Κωνσταντίνος συμβόλιζε το «νέο» στη χώρα, έτσι όπως το αντιλαμβανόταν ο τότε μηχανισμός προπαγάνδας της βασιλικής οικογένειας, που μέσω «ειδήσεων» τροφοδοτούσε συγκεκριμένα περιοδικά κι εφημερίδες και βεβαίως τα «επίκαιρα», που προβάλλονταν στις κινηματογραφικές αίθουσες – καθότι τηλεόραση ακόμη δεν υπήρχε. (Μα και όταν άρχισαν οι τηλεοπτικές εκπομπές, από το 1966 και μετά, τα «επίκαιρα» δεν έχασαν ποτέ τη θέση τους στα σινεμά, σε μιαν εποχή όπου οι αίθουσες ήταν πατείς με πατώ σε και... έδιωχναν κόσμο).
Ως νέος, ωραίος, πλούσιος και ανύπαντρος ακόμη ο διάδοχος Κωνσταντίνος ήταν στα μάτια αρκετών κάπως σαν το «βασιλόπουλο του παραμυθιού». Έτσι, ένα μέρος του κόσμου, που ελκυόταν από την πολυτελή ζωή και το θάμπος του πλούτου, ήταν έτοιμο να φτιάξει το δικό του παραμύθι για τον Κωνσταντίνο ή να καταναλώσει άκριτα οτιδήποτε αφορούσε στα μύχια της βασιλικής οικογένειας.
Τα οικογενειακά περιοδικά έδιναν όλες τις αφορμές για να συμβεί κάτι τέτοιο, με τον κόσμο να είναι έτοιμος να μεγεθύνει το παραμικρό, δίνοντάς του τη δική του υπερφυσική διάσταση.
Η φημολογούμενη σχέση του Κωνσταντίνου με το κινηματογραφικό, βασικά, αστέρι της εποχής, την Αλίκη Βουγιουκλάκη (λέμε «κινηματογραφικό βασικά», γιατί το σινεμά έπλεκε κυρίως τον πανελλήνιο μύθο της Βουγιουκλάκη εκείνα τα χρόνια και όχι τόσο το θέατρο), καταναλώθηκε πολύ στην αρχή της δεκαετίας του ’60, δίνοντας ύλη, συνεχώς, για πάμπολλα «αποκαλυπτικά» άρθρα, τα οποία επισήμως διαψεύδονταν εν τη γεννέσει τους, από τον μηχανισμό του παλατιού.
Εν τω μεταξύ, επειδή ο Κωνσταντίνος ήταν διάδοχος, νέος και ωραίος, «έπαιζε» πολύ και στα ευρωπαϊκά μίντια (όπως παίζουν και τώρα οι διάδοχοι), κάπως σαν ένα διεθνές play boy, κι έτσι, πολλές φορές, τα πιπεράτα κουτσομπολιά δημοσιεύονταν πρώτα στα περιοδικά του εξωτερικού και μετά εισάγονταν, για να καταναλωθούν και να διαψευστούν στην ημεδαπή.
Για παράδειγμα στο τεύχος #282, της 17 Μαρ. 1961, του περιοδικού «Εικόνες» (που αποτελούσε την ναυαρχίδα της βασιλικής προπαγάνδας) υπάρχει αναφορά σε δημοσίευμα του εβδομαδιαίου γαλλικού περιοδικού “Jours de France”, που παρουσίαζε την φημολογούμενη σχέση Κωνσταντίνου-Βουγιουκλάκη με τσιτάτα του στυλ.. pour elle il risqué un trone, δηλαδή «γι’ αυτήν διακινδυνεύει ένα θρόνο». Ή όπως διάβαζες στη συνέχεια:
«Εκείνη είναι 20 ετών (σ.σ. στην πραγματικότητα ήταν 27). Ομορφιά διάσημη στην Ελλάδα κι έχει για όνομα ένα κελάηδημα: Αλίκη. Γι’ αυτήν ο πρίγκιψ Κωνσταντίνος έχασε το μυαλό του: “Θέλω να την παντρευτώ”. Αλλά ο Βασιλεύς Παύλος απαντά: “Πρέπει να διαλέξεις ένα από τα δύο: την Αλίκη ή το στέμμα”».
Φυσικά, κάτι τέτοια άρθρα από την αλλοδαπή έπαιζαν, στην χώρα, διττό ρόλο. Από την μια συντηρούσαν αυτό το όργιο φημών, που το γούσταρε ο κόσμος (όταν λέμε «ο κόσμος» εννοούμε, πάντα, μερίδα του κόσμου), αλλά από την άλλη διαψεύδονταν σε ημι-επίσημη βάση, καθότι θα έπρεπε να διαφυλαχθεί, πάση θυσία, η τιμή και η υπόληψη της βασιλικής οικογένειας. Οι «Εικόνες» αναλάμβαναν, έτσι, τη δουλειά:
«Παραμύθι σπουδαίο έχει πλάσει ο γαλλικός Τύπος γύρω από το φανταστικό ειδύλλιο του διαδόχου Κωνσταντίνου και της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Σ’ ένα τελευταίο τεύχος τού Jours de France το ειδύλλιο περιγράφεται με λεπτομέρειες τόσο ξένες προς την πραγματικότητα, ώστε να είναι σχεδόν γελοίες... Πάντως, μια ωραιοτάτη φωτογραφία της Αλίκης δίνει στην Ελληνίδα πρωταγωνίστρια ιδιαίτερη και πολύτιμη διεθνή προβολή. Αλλά... ο διάδοχος ας μη παραπονεθή. Τα ίδια είχε πάθει προ πολλών ετών και ο Βασιλεύς, όταν ήταν διάδοχος, και πολύ πιο εντατικά... ο ξένος Τύπος είχε δημιουργήσει άλλο ανύπαρκτο αισθηματικό μυθιστόρημα.(...)».
Τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέματα σε αυτά τα ζητήματα δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να υπάρχουν «ειδήσεις» και να προκαλείται ντόρος στα μίντια. Όλα τα υπόλοιπα είναι τριτεύοντα, καθώς αφορούν μόνον τους... Σέρλοκ Χολμς των βασιλικών οίκων, που θα εξυφάνουν τα νέα σενάρια.
 
Η συνέχεια εδώ...
https://www.lifo.gr/blogs/retronaut/i-pop-dimofilia-toy-konstantinoy-sta-60s

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου