Το Trio San είναι
ένα καινούριο trio, που τώρα κάνει το δισκογραφικό ντεμπούτο του, μέσω του
άλμπουμ “Hibiki” [Jazzdor Series, 2023]. Μία
ιδιομορφία, ας την πούμε έτσι, τού trio αυτού είναι
πως αποτελείται από τρεις Ιαπωνίδες, τις γνωστές μας από τα σχετικά reviews
εδώ στο blog Satoko Fujii πιάνο και Taiko Saito βιμπράφωνο,
συν την ντράμερ Yuko Oshima.
Οι τρεις μουσικοί, που ζουν σε διαφορετικές πόλεις (η Fujii στο Τόκιο, η Saito στο Βερολίνο και η Oshima στο Στρασβούργο), θα βρίσκονταν στις 8 Ιουνίου 2022 στο Kesselhaus Berlin (στο πλαίσιο του Festival Jazzdor Strasbourg-Berlin-Dresden) δίνοντας μία παράσταση, η οποία θα ηχογραφείτο προκειμένου να αποτελέσει το άλμπουμ “Hibiki”.
Οι Satoko Fujii και Taiko Saito είναι παλαιές γνωστές, καθώς οι δυο τους αποτελούν και το ντούο Futari (στο blog έχουμε γράψει για τα άλμπουμ τους “Beyond” από το 2020 και “Underground” από το 2021, αμφότερα στην Libra Records), ενώ και η Yuko Oshima, που ζει στην Γαλλία από το 2000, είναι γνωστή βασικά από την παρουσία της σε πολλά και διάφορα γκρουπ (Bululú, Donkey Monkey, Gakusei Jikken Shitsu, Ganjin, Lauroshilau, Gunkanjima, Notebook Large Ensemble), που κινούνται στο χώρο της δημιουργικής τζαζ και του αυτοσχεδιασμού.
Στο ίδιο περιβάλλον τοποθετείται, φυσικά, και το “Hibiki” –κάτι αναμενόμενο, προφανώς, αναλογιζόμενοι το παρελθόν των τριών οργανοπαικτριών–, ένα άλμπουμ απολύτως συναρπαστικό στην εξέλιξή του, με tracks (έξι στον αριθμό) που έχουν τον τρόπο να σε κάνουν να τα προσέξεις.
Μπορεί να μην υπάρχει μια «λογική» ροή στις συνθέσεις των Ιαπωνίδων (δημιουργούν και οι τρεις τούς βασικούς οδηγούς), αλλά είναι τόσο αφομοιώσιμα, ακόμη και από το ελαφρώς «γυμνασμένο» αυτί, όσα παράγουν, ώστε να αναρωτιέσαι, τελικώς, σε σχέση με το πού μπορεί να τελειώνει το συνθετικό κομμάτι και πού ακριβώς δύναται να αρχίζει το αυτοσχεδιαστικό.
Φυσικά, εδώ ακούς «τα πάντα». Εννοούμε από patterns ήπια, ήσυχα, διαλογιστικά, εκστατικά, με ανεπαίσθητα χαμηλά παιξίματα από prepared piano, βιμπράφωνο και ντραμς (πιατίνια βασικά), έως... ηφαιστειακά ξεσπάσματα με καταιγισμούς από clusters και heavy drumming ή ακόμη λυρικές-ιμπρεσιονιστικές μελωδίες και σόλο ντραμς, που ταιριάζουν περισσότερο σε μια ροκ αφήγηση, παρά σε μία improv.
Ανά φάσεις όλα αυτά, γιατί οι φάσεις πρωταγωνιστούν στο “Hibiki”, ένα άλμπουμ με μεγάλης γενικώς διάρκειας tracks (ένα 13λεπτο, τρία 10λεπτα κ.λπ.) και άρα με διαθέσιμους τους άπλετους χρόνους, ώστε να καταστεί ευχερής η ηχητική περιπέτεια.
Επαφή: www.satokofujii.com, www.taikosaito.net, www.yukooshima.com
Οι τρεις μουσικοί, που ζουν σε διαφορετικές πόλεις (η Fujii στο Τόκιο, η Saito στο Βερολίνο και η Oshima στο Στρασβούργο), θα βρίσκονταν στις 8 Ιουνίου 2022 στο Kesselhaus Berlin (στο πλαίσιο του Festival Jazzdor Strasbourg-Berlin-Dresden) δίνοντας μία παράσταση, η οποία θα ηχογραφείτο προκειμένου να αποτελέσει το άλμπουμ “Hibiki”.
Οι Satoko Fujii και Taiko Saito είναι παλαιές γνωστές, καθώς οι δυο τους αποτελούν και το ντούο Futari (στο blog έχουμε γράψει για τα άλμπουμ τους “Beyond” από το 2020 και “Underground” από το 2021, αμφότερα στην Libra Records), ενώ και η Yuko Oshima, που ζει στην Γαλλία από το 2000, είναι γνωστή βασικά από την παρουσία της σε πολλά και διάφορα γκρουπ (Bululú, Donkey Monkey, Gakusei Jikken Shitsu, Ganjin, Lauroshilau, Gunkanjima, Notebook Large Ensemble), που κινούνται στο χώρο της δημιουργικής τζαζ και του αυτοσχεδιασμού.
Στο ίδιο περιβάλλον τοποθετείται, φυσικά, και το “Hibiki” –κάτι αναμενόμενο, προφανώς, αναλογιζόμενοι το παρελθόν των τριών οργανοπαικτριών–, ένα άλμπουμ απολύτως συναρπαστικό στην εξέλιξή του, με tracks (έξι στον αριθμό) που έχουν τον τρόπο να σε κάνουν να τα προσέξεις.
Μπορεί να μην υπάρχει μια «λογική» ροή στις συνθέσεις των Ιαπωνίδων (δημιουργούν και οι τρεις τούς βασικούς οδηγούς), αλλά είναι τόσο αφομοιώσιμα, ακόμη και από το ελαφρώς «γυμνασμένο» αυτί, όσα παράγουν, ώστε να αναρωτιέσαι, τελικώς, σε σχέση με το πού μπορεί να τελειώνει το συνθετικό κομμάτι και πού ακριβώς δύναται να αρχίζει το αυτοσχεδιαστικό.
Φυσικά, εδώ ακούς «τα πάντα». Εννοούμε από patterns ήπια, ήσυχα, διαλογιστικά, εκστατικά, με ανεπαίσθητα χαμηλά παιξίματα από prepared piano, βιμπράφωνο και ντραμς (πιατίνια βασικά), έως... ηφαιστειακά ξεσπάσματα με καταιγισμούς από clusters και heavy drumming ή ακόμη λυρικές-ιμπρεσιονιστικές μελωδίες και σόλο ντραμς, που ταιριάζουν περισσότερο σε μια ροκ αφήγηση, παρά σε μία improv.
Ανά φάσεις όλα αυτά, γιατί οι φάσεις πρωταγωνιστούν στο “Hibiki”, ένα άλμπουμ με μεγάλης γενικώς διάρκειας tracks (ένα 13λεπτο, τρία 10λεπτα κ.λπ.) και άρα με διαθέσιμους τους άπλετους χρόνους, ώστε να καταστεί ευχερής η ηχητική περιπέτεια.
Επαφή: www.satokofujii.com, www.taikosaito.net, www.yukooshima.com
Dionissis Stefanopoulos
ΑπάντησηΔιαγραφήSatoko Fujii μια κατηγορία μόνη της...