Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 578

29/5/2024
Κατά της ποδοσφαιρομανίας
[ποίημα δεν βάζω, αλλά έχω τραγούδι στα σχόλια]

29/5/2024
Για τις Ολυμπιάδες Τραγουδιού, που γίνονταν επί χούντας, στο Παναθηναϊκό Στάδιο, τα καλοκαίρια, από το 1968 έως το 1973, έχουν γραφτεί κάποιες από τις μεγαλύτερες βλακείες, από καλλιτεχνικούς και πολιτικούς συντάκτες (που ασχολούνται με το «χθες»). Βασικά, γιατί τις μπερδεύουν με τις αντικομμουνιστικές γιορτές της «Πολεμικής Αρετής των Ελλήνων».
Στις Ολυμπιάδες Τραγουδιού δεν υπήρχαν άρματα με ψευτοαρχαίους έλληνες, δούρειοι ίπποι, και παρελάσεις «σωμάτων ασφαλείας», ούτε φυσικά χυδαίος αντικομμουνισμός. Ήταν μία καλλιτεχνική διοργάνωση, όπως ακριβώς ήταν το Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης ή το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου (που είχαν διορισμένες χουντικές διοικήσεις, και που βράβευαν, μέσα από επιτροπές, Αγγελόπουλο και Δαμιανό), με τη διαφορά πως οι Ολυμπιάδες Τραγουδιού (ως Ολυμπιάδες) είχαν παγκόσμιο ενδιαφέρον, και όχι μόνον ελληνικό.
Για όλες τις Ολυμπιάδες έχω γράψει ξεχωριστά κείμενα στο Δισκορυχείον, τα οποία φυσικά ήταν τα πρώτα που γράφτηκαν ποτέ – καθώς, μετά, θα τα αντέγραφαν και οι γιουροβιζιονιστές και όποιοι άλλοι, όταν θα ανακάλυπταν τις Ολυμπιάδες, που κατά βάση ήταν παγκόσμιες Eurovision.
Στις Ολυμπιάδες Τραγουδιού αναφέρομαι και στη νέα έκδοση του βιβλίου μου «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία, σε σχέση με τους Rocky Roberts, Aris San, Dave Carroll and The Sing-Sing Four, Fred Bongusto, Ajda Pekkan και Bruno Lomas, που είτε εμφανίζονταν ως guests (όπως ο Aris San) είτε διαγωνίζονταν κανονικά, ηχογραφώντας μάλιστα και ποπ τραγούδια στη γλώσσα μας.

28/5/2024
Ένα ποίημα της (και ηθοποιού) Μαρίας Ξενουδάκη αφιερωμένο στον οργανίστα των Ακρίτας Άρη Τασούλη - από τα σέβεντις φυσικά.

28/5/2024
Διάβασα για πρώτη φορά για τον Πάνο Σαββόπουλο σ’ ένα άρθρο του Κώστα Αρβανίτη στο περιοδικό Μουσική. Δεν έχω χρόνο να ψάξω τώρα να βρω ποιο τεύχος ήταν, αλλά πρέπει να ήταν το 1983. Το άρθρο ήταν γενικότερο, περνούσε και από το ελληνικό ροκ, και κάποια στιγμή γινόταν λόγος για τον δίσκο «Επεισόδιο» κάποιου... Πάνου Σαββόπουλου (δημοσιευόταν μάλιστα και φωτογραφία του, την οποία πολλά χρόνια αργότερα θα την εύρισκα σ’ ένα «Φαντάζιο» - είναι αυτή που βλέπετε). Μου είχε κάνει εντύπωση τότε το ονοματεπώνυμο «Πάνος Σαββόπουλος». Έλεγα, ας πούμε... ποιος είναι πάλι αυτός, και τι σχέση μπορούσε να έχει με το ροκ ή με τον Διονύση Σαββόπουλο;
Όλα τα επόμενα χρόνια και μέχρι την επανακυκλοφορία των δύο LP του Π. Σαββόπουλου σε CD, το 1996, δεν πρέπει να ξανάκουσα γι’ αυτόν (αν εξαιρέσεις την παρουσία του στο άλμπουμ «Η φαντασία στην εξουσία» του Στέλιου Βαμβακάρη κι ένα μικρό σημείωμα του Ντίνου Δηματάτη στο πρώτο βιβλίο του), καθότι οι δουλειές του από τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 ήταν παντελώς αγνοημένες, από τους γραφιάδες και τα περιοδικά.
Επίσης δεν θυμάμαι ποτέ να έψαχνα για τους δίσκους του, στα δισκάδικα των έιτις. Δεν θυμάμαι, δηλαδή, να είπα το όνομά του στους δισκοπώλες, όπως έλεγα άλλων καλλιτεχνών ή γκρουπ. Δεν ήξερα καν, έως το 1996, αν είχε σχέση με το ροκ ο Πάνος Σαββόπουλος ή όχι. Το καλό με την υπόθεση είναι πως ίσα που είχα προλάβει να ακούσω το CD του ’96, και επί του πιεστηρίου, όπως λέμε, να συμπεριλάβω, τα άλμπουμ «Το Δωμάτιο» και «Επεισόδιο» στην πρώτη έκδοση του «Ραντεβού στο Κύτταρο».
Τον Πάνο Σαββόπουλο τον γνώρισα από κοντά το 1997, στο Καφέ Παράσταση, του Θέμη Ροδαμίτη στα Εξάρχεια. Συνεργαστήκαμε σε διάφορα θέματα, μέσα στα χρόνια (είχαμε κάνει και μια μεγάλη συνέντευξη για το Jazz & Τζαζ τότε), και είχα τη χαρά να συμβάλλω με κείμενα κ.λπ. στις πολύ καλές LP-επανεκδόσεις της Anazitisi Records του Νίκου Καραθανάση, το 2009. Επίσης έγραψα κείμενα και για το εξαιρετικό «Δια Ταύτα...» (2011), πάλι της Anazitisi, με τα φοβερά ανέκδοτα τραγούδια του από το 1973.
Μπορώ να πω πολλές ιστορίες σχετικές με τον Πάνο Σαββόπουλο, τον οποίον ο κόσμος θα τον μάθαινε κυρίως από τις εκπομπές και τα βιβλία του για το ρεμπέτικο (όπως, ας πούμε, το πώς είχα βρει τελείως συμπτωματικά τα αυθεντικά βινύλιά του στα late 90s, σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας σχεδόν ταυτόχρονα! – τους χαιρετισμούς μου στον φίλο, και εδώ μέσα, Νίκο Πετρουλάκη), αλλά κάπου εδώ ας σταματήσω. Και δεν νομίζω πως χρειάζεται να εξηγήσω πλέον γιατί το «Επεισόδιο» είναι ένα από τα κορυφαία ροκ άλμπουμ της ελληνικής δισκογραφίας – και ας μην έχει μέσα ηλεκτρικές κιθάρες.
Κατά τα λοιπά για τα 45άρια και τα LP του Πάνου Σαββόπουλου γράφω φυσικά και στη νέα έκδοση του βιβλίου μου «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που υπάρχει τώρα στα βιβλιοπωλεία και σας περιμένει...

27/5/2024
Το ότι έχουν βάλει στόχο να διαλύσουν τις πόλεις μας, και κατ’ επέκταση τις κοινωνίες, αφήνοντας ανεξέλεγκτη την επέλαση των επιχειρηματικών συμφερόντων είναι ηλίου φαεινότερον. Το είδαμε και στο κέντρο της Αθήνας με τη γελοιότητα του «μεγάλου περιπάτου», το βλέπεις στα Εξάρχεια και αλλού.
Στην Καισαριανή, στην πόλη, στον δήμο που ανήκω, αυτή τη στιγμή συντελούνται τρία περιβαλλοντικά εγκλήματα (για να μην πω και για ένα τέταρτο, που ετοιμάζεται).
Το πρώτο έχει να κάνει με τη χωροθέτηση του σταθμού της γραμμής 4 του μετρό «Πανεπιστήμιο». Τα έργα έχουν καταλάβει εκτάσεις εκατέρωθεν του δρόμου, μέσα στο δάσος, με αθρόες κοπές δέντρων – και με το σταθμό να μην εξυπηρετεί τους φοιτητές, γιατί είναι πολύ χαμηλά στις σχολές, αλλά αλλότρια συμφέροντα. Προφανώς ο σταθμός έπρεπε να γίνει πολύ πιο πάνω, σε έτοιμο και άπλετο χώρο χωρίς βλάστηση, εκεί κοντά όπου είναι το τούνελ, το γνωστό και από τις ταινίες 80s του Δαλιανίδη (με τις κόντρες των μηχανόβιων). Μόνο το σημείο εκείνο εξυπηρετεί αμέριστα τους φοιτητές, δίχως να επιβαρύνει το περιβάλλον, τουλάχιστον τόσο όσο η υπάρχουσα χωροθέτηση. Δηλαδή το έγκλημα των Εξαρχείων δεν είναι μόνο του. Ένα αυτό.
Δύο. Διαλύσανε την πλατεία της Καισαριανής και στη θέση της έχουν έτοιμο ένα μπετοναρισμένο έκτρωμα. Τα κυβικά του μπετόν, με την συμφωνία και των παπάδων (γιατί είναι και η εκκλησία της «Παναγίτσας» εκεί πέρα), που έχουνε πέσει και από τις δυο μεριές της πλατείας είναι αδιανόητα, για τόσο μικρό σε έκταση μέρος, ενώ και η προηγούμενη βλάστηση έχει διαλυθεί στο μεγαλύτερο μέρος της. Η πλατεία θα έχει πλέον νόημα μόνο σαν τσιμεντένια αλάνα και... πάρκιν φαγάδων.
Τρίτο και χειρότερο; Θέλουν να διαλύσουν και το Σκοπευτήριο – ένα καταπληκτικό και ευτυχώς αναξιοποίητο ακόμη πάρκο, πλήρους ελεύθερης πρόσβασης, που έχει μετατραπεί σε χώρο μάζωξης της νεολαίας της πόλης και των φοιτητών, με καθημερινά πικνίκ, με παρέες και συγκεντρώσεις κάτω ή γύρω από τα δέντρα.
Πατώντας πάνω σε μια γελοιότητα που αποκαλείται «Χάραμα» ο δήμος, που είναι ΚΚΕ, επιζητά εναγωνίως την αξιοποίηση της παράγκας του Χαράματος, προκειμένου να χτιστεί εκεί πολιτιστικό κέντρο λέει, θέατρο 800 θέσεων, αναψυκτήριο και δεν ξέρω τι άλλη μ@λακία τους έχει κατεβεί στο κεφάλι.
Όλες οι παρατάξεις ψηφίσανε υπέρ της αξιοποίησης, ΚΚΕ, ΝΔ, Σύριζα, Πασόκ, ενώ κάποιος αριστεριστής ψήφισε λευκό, όπως έμαθα χθες – ούτε αυτός δεν είπε «όχι». Η συμπαιγνία είναι τρομερή.
Το σημερινό Χάραμα είναι μία τρώγλη, χωρίς κανένα νόημα και χωρίς καμία πολιτισμική σημασία. Μόνο γκρέμισμα του πρέπει και απόδοση του χώρου στους πολίτες – με παράλληλη επέκταση του πράσινου. Απεναντίας ήδη έχουν «λαμαρινιάσει» τον τόπο εκεί, κι είναι έτοιμοι να πετσοκόψουν κάμποσα ακόμη δέντρα.
Στάβλοι του βασιλιά ήτανε κάποτε το Χάραμα, που κάποια στιγμή έγιναν ξενυχτάδικο, το οποίο επί χούντας, όπως κάθε ξενυχτάδικο, πήρε τα πάνω του, τελείως ανεξέλεγκτα τοποθετημένο, δίπλα σε κατοικήσιμη περιοχή (και όχι μόνο). Μάζευε, θέλω να πω, όλη την ψευτο-μπουρζουαζία και την ξεπλυμένη ιντελιγκέντσια, που ανακάλυπτε στον Τσιτσάνη και την Μπέλλου ένα κάποιο είδος αυθεντικότητας, την οποία όλοι εκείνοι, που ερχόντουσαν με τις κουρσάρες τους από τις καλές γειτονιές της Αθήνας, είχαν ήδη ξεπουλήσει.
Αφήνω δε το γεγονός της ευθείας προσβολής του ιερού χώρου του Σκοπευτηρίου, που είναι δίπλα, με τους 200 νεκρούς κομμουνιστές την Πρωτομαγιά του ’44, το αίμα των οποίων, όπως τους κουβαλάγανε, έρρεε «ποτάμι» μέχρι το Παγκράτι.
Εκεί όπου θα έπρεπε να ήταν ένα πάρκο μνήμης και σιωπής, με τελείως ήπιες δράσεις, σε λίγο θα γίνεται «το σώσε» ή «της πουτ@νας», όπως θέλετε πείτε το, από τους... αξιοποιητές.
Κι εντάξει για τους... δεξιο-αριστερό-σοσιαληστές, αλλά και για το ΚΚΕ ρε φίλε; Κρίμα, πολύ κρίμα.
Ο χειμαζόμενος λαός είναι μόνος του. Παίζονται μπροστά στα μάτια του τα χειρότερα παιγνίδια, με τον ίδιο να παρακολουθεί ανήμπορος να αντιδράσει, καθώς τα τελευταία ψίχουλα είναι έτοιμα να πέσουν από το τραπέζι, για να του κλείσουν και το στόμα. Γιατί τα μάτια και τ’ αυτιά του τα έχουν ήδη κλείσει.

27/5/2024
>>Νομίζω ότι, ως δημοσιογράφοι, δεν ζήσαμε μόνο σε πλοίο τρελών, αλλά σε παράδεισο τρελών. Για παράδειγμα, επί δεκαετίες, η ενασχόληση με τις ΗΠΑ στην αρθρογραφία και τη μυθοπλασία προκαλούσε υποψίες: αχά… Κατάσκοποι της CIA… Αχά…<<
[Σώτη Τριανταφύλλου στην A.V.]
Αγαπητή Σώτη υποψίες έπρεπε να προκαλέσει σε σένα πρώτα-πρώτα. Άσε τώρα το τι πίστευαν οι άλλοι, γι' αυτά που έγραφες…
>>Αισθάνομαι, μερικές φορές, πως έχω δουλέψει χωρίς να το θέλω σαν πράκτορας υπέρ της παγκοσμιοποίησης. Και αυτό με βαραίνει. Όσα πιστεύαμε τότε και ήμασταν πρωτοπόροι, σήμερα εισχώρησαν υποβολιμαία στο κοινωνικο-πολιτικό σύστημα. Η επαναστατικότητα εκείνη νοθεύτηκε, έγινε αυτό που μας επιβάλλεται<<
[Μαρία Μήτσορα]

27/5/2024
30 χρόνια γράφω (και θα συνεχίσω να γράφω) για τους δίσκους, τις ταινίες και τα βιβλία των άλλων. Τώρα, όμως, έχει έρθει η ώρα να γράψω και για τα δικά μου βιβλία...
Το «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο 2024] κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία και σας περιμένει..
[η φωτό με τη διαφημιστική καταχώριση από το Rodeo του Σαββόπουλου, περιέχεται στο βιβλίο μου – όπως και διάφορα άλλα φωτογραφικά ντοκουμέντα, που θα βρείτε στις σελίδες του]

26/5/2024
Πάντα είχα την εντύπωση πως η Amanda Lear έκανε drag show υποδυόμενη τη Μελίνα Μερκούρη. Η φωνή τους ήταν ίδια κατ' αρχάς. Δεν ξέρω αν έχει περάσει ποτέ απ' το μυαλό σας...
https://www.youtube.com/watch?v=duuOwPJh7b0

25/4/2024
Για τον Παύλο Σιδηρόπουλο έχω γράψει δεκάδες φορές μέσα στα χρόνια. Τον Σιδηρόπουλο τον θεωρούσα πάντα τίμιο και ειλικρινή καλλιτέχνη και αγόραζα τους δίσκους του με το που εμφανίζονταν στα δισκάδικα, ενόσω ζούσε, ασχέτως αν με εξέφραζαν ή όχι. Ακόμη και τα μισά τραγούδια του να με εξέφραζαν ή και λιγότερα δεν είχα θέμα. Πάντα, αγοράζοντας τους δίσκους του, ήξερα ότι θα βρω μέσα κομμάτια που θα μ’ αρέσουν.
Δεν θυμάμαι πότε συνειδητοποίησα ότι ο Σιδηρό ήταν ο άνθρωπος που τραγουδούσε το Τούμπου τούμπου ζα, που το άκουγα, όπως και όλη η Ελλάδα, όταν βγήκε, στη μέση των σέβεντις, όμως πάντα θεωρούσα ότι τα τραγούδια του με Δάμονα και Φιντία, και Μπουρμπούλια, από τα early 70s, ήταν τα καλύτερα που θα ηχογραφούσε ποτέ, και τα οποία τα τοποθετώ (και αυτά) στην κορυφή του ελληνικού ροκ (μαζί με όλα τα υπόλοιπα γνωστά της περιόδου).
Φυσικά τον Σιδηρό τον είχα δει και live στα έιτις, τουλάχιστον τέσσερις φορές, σε προβληματικές συναυλίες, κι είχα μεσολαβήσει κιόλας ώστε να έρθει να τραγουδήσει σε εκδήλωση της ΠΑΣΠ, στην Πάτρα, στο παράρτημα του Πανεπιστημίου, σ’ ένα ακόμη επεισοδιακό live, στη μέση της δεκαετίας του ’80...
Φυσικά, για ό,τι ηχογράφησε ο Σιδηρό μέχρι και το Εν Λευκώ γράφω και στο «Ραντεβού στο Κύτταρο» [Όγδοο, 2024], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία και σας περιμένει...

25/5/2024
Τον είχα δει live στο Half Note τον Bill Perry, φοβερός bluesman, αλλά πέθανε νέος ο φουκαράς. Μεγάλη, ψυχωμένη διασκευή αυτή, από τις πολύ πρώτες σ' αυτό το θρυλικό τραγούδι...
https://www.youtube.com/watch?v=qTmkvrPz4OE

24/5/2024
Κακώς δεν ανέφερα στο "Ραντεβού στο Κύτταρο" αυτό το φοβερό μπλουζ (όχι blues) των New Hopes - ένα από τα καλύτερα της δεκαετίας. Για το γκρουπ γράφω βέβαια (στη σελ.336). Στην επόμενη έκδοση...
https://www.youtube.com/watch?v=Xob8xkEwFN4

8 σχόλια:

  1. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Τον είχα δει live στο Half Note τον Bill Perry"...

    Vangelis Aragiannis
    Καθηλωτική εκτέλεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Για τον Παύλο Σιδηρόπουλο έχω γράψει δεκάδες φορές μέσα στα χρόνια"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=qe5Zv-KpHQ0
    Δάμων & Φιντίας - Ο γερο Μαθιός | Official Audio Release

    Kwstas Agas
    .... Και για μια ακόμη φορά βρίσκω την ευκαιρία να ... αναφερθώ στα δικά μου: αν έφτασα σε σημείο να ηχογραφήσω 9 δισκογραφικές δουλειές (ίσως να αξίζουν, ίσως να μην αξίζουν, ίσως κάτι να λένε ίσως να είναι ασήμαντες), το οφείλω στον ΠΑΝΤΕΛΉ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΊΔΗ , που ήταν το ... έτερον ήμισυ του Παύλου Σιδηροπούλου στους Δαμων και Φιντίας!! Την περίοδο 1999/2000 ηχογράφησα στο στούντιο του στην άνω Τούμπα τον τοοοοτε δεύτερο δίσκο μου και υπό την έντιμη, συνετή και γεμάτη ειλικρίνεια και ντομπροσύνη καθοδήγηση του ΕΜΑΘΑ ΠΩΣ ΓΊΝΕΤΑΙ Η ΗΧΟΓΡΆΦΗΣΗ - ΔΙΣΚΟΓΡΆΦΗΣΗ με αξιοπρεπή παραγωγή!! Και για μένα, που μπήκα στο χώρο της δισκογραφίας τελείως άσχετος (η βιοποριστικη δουλειά μου δεν έχει καμία σχέση με αυτά), χωρίς γνωριμίες κλπ, το να συναντήσω αυτόν τον άνθρωπο στο διάβα μου, για να μου δείξει πέντε πράγματα και να με κατευθύνει ΜΕ ΤΙΜΙΟΤΗΤΑ εκεί που έπρεπε, κάνοντας με να καταλάβω πώς να αποφεύγω τις "κακοτοπιές" (ήτοι τους ... πωλώντες φύκια για μεταξωτές κορδέλες ιδίως σε κάτι χαζούλιακες - αφελείς - άπειρους, σαν κι εμένα εν έτει 1999 , που λαχταρούν να ηχογραφήσουν), ήταν πολύ σημαντικό για μένα!! Έτσι δεν θα παυσω ποτέ να τον ευγνωμονώ, να πίνω νερό στο όνομα του και να λέω "ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει" (έφυγε από τη ζωή πριν 50ρησει...)!! Τελοσπαντων, αυτά τα μικρά δισκάκια με Δαμων και Φιντίας και Μπουρμπούλια τα θυμάμαι, με περισσή συγκίνηση, να τα έχει σε βιτρίνες στον τοίχο του στούντιο ηχογραφήσεων του στην Άνω Τούμπα.....

    Costas Indictos Koutsaris
    μια από τα ίδια, μου πήρε τουλάχιστον 5 χρόνια από την στιγμή που πήρα τον δίσκο και αφότου ήδη τον είχα δει live (στην θρυλική Σελήνη)

    Ferris Costas
    Είχαμε συμφωνήσει να παίξει στους Εμπόρους των Εθνών (1973), δεν θυμάμαι σε ποιό ρόλο, αλλά τελευταία στιγμή έκλεισε τη δουλειά με τον Μαρκόπουλο για τον Θεσσαλικό κύκλο ( και δεν προλάβαινε. Τον... αποζημίωσα πολλά χρόνια αργότερα, όταν τον κάλεσα κι έπαιξε στην Οικογένεια Ζαρντή.

    Φώντας Τρούσας
    Ναι, τον θυμάμαι στην Οικογένεια Ζαρντή. Ωραία έπαιζε. Πιο ωραία από τον Ασυμβίβαστο.

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    το φλου είναι κορυφαίο άλμπουμ με 10 κομμάτια το 1 πιο καλό από το άλλο.Και με υποκειμενικές προσεγγίσεις,κάπου είχα διαβάσει ,δε θυμάμαι αν είναι ο Αργύρης Ζήλος ή κάποιος άλλος που το έγραψε,ότι το ξέσπασμα και το 69 ήταν τα πιό αδύναμα κομμάτια του άλμπουμ.Επί της ουσίας το φλου δεν ξεπεράστηκε και ο Ζήλος έκανε την πιό άστοχη δήλωση το 1999 στο δίφωνο ότι το κατά τα άλλα καλό ΄'Παιχνίδια με τον διάβολο'' του Νίκου Πορτοκάλογλου ήταν ότι καλύτερο είχε ως τότε παράγει το Ελληνικο ροκ

    Giorgis Gavalas
    με το συμπάθειο, γελάω με τη δήλωση του Ζήλου.

    Kirki Kiskira
    Το εξώφυλλο απο που είναι;

    Φώντας Τρούσας
    Ποιο εξώφυλλο; Του βιβλίου μου; Το γράφω μέσα...

    Alfani Diakosiapente
    εξώφυλλο κόμικ ΄Γκαουρ Ταρζαν΄ με την ιδια "θεματολογία" που είχε και το εξώφυλλο του δισκου "Ζωντανοί Στο Κύτταρο"

    Φώντας Τρούσας
    'Ιδια θεματολογία ναι, ίδιος σχεδιαστής ναι, αλλά δεν είναι Γκαούρ-Ταρζάν το δικό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πάντα είχα την εντύπωση πως η Amanda Lear έκανε drag show υποδυόμενη τη Μελίνα Μερκούρη"...

    Harry Gordon
    Η μελινα μερκουρη ηταν που την ειχαν φυγαδευσει μικρη στην Αργεντινη

    George Floudas
    ο 5ος στόλος;

    Harry Gordon
    κατα την ιστορια πολλοι της nsdap οταν επεσε το 3ο ραιχ, φυγαδευτηκαν σε Αργεντινη και Χιλη. Πολλους δε, τους πηραν οι ΗΠΑ.. Επιστημονες και γιατροι γαρ. Η Μελινα Μερκουρη καταγοταν απο ενα σοι με περιεργη ιστορια κατα τα χρονια του ΒΠΠ στην Ελλαδα. Γιαυτο ο "συνειρμος" περι αργεντινης!

    Aris Karampeazis
    https://www.youtube.com/watch?v=uQZ3aEDG3rk
    Ιταλοί χωρίς στεγανά πάντοτε.
    CCCP – Fedeli Alla Linea, Amanda Lear – Tomorrow

    Stathis Nikokavouras
    Μολις ειδα οτι εφυγε ο κιμπορτ πλευερ των αιρον μπατερφλαι.εδω κολαει το ασμα ασματων των 17 λεπτων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το ότι έχουν βάλει στόχο να διαλύσουν τις πόλεις μας, και κατ’ επέκταση τις κοινωνίες"...

    Andreas Frogoudakis
    ετσι και χειροτερα Φώντα...

    Nina Tsavou
    Χτίστε,χτίστε,χτίστε που έλεγε κι ένας παλιός,κακός δεξιός…

    Gregory Pap
    Η χωροθέτηση πολλών σταθμών της συγκεκριμένης γραμμής, αλλά και η χάραξη και προτεραιοποιηση είναι όντως πολύ περίεργα....

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    τίποτα δεν είναι περίεργο. Όλα είναι μελετημένη από την Κυβέρνηση ΑΕ. Εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων και ιδεοληψίες, όπως στην περίπτωση της οριστικής διάλυσης της πλατείας Εξαρχείων και της επικείμενης συμφόρησης της γύρω περιοχής.

    Dimitri- Mitsos Poulikakos
    Και πού είσ'ακόμα!!

    Yanis Bitsakis
    Το ΚΚΕ είναι ο μέγας μπετατζής του Βύρωνα και της Καισαριανής. Η ιδεολογία της ανάπτυξης σε όλο της το φριχτό μεγαλείο. Όσο για το έκτρωμα του μετρό, και λίγα λες. Έργα κόστους δις εξυπηρετούν μικροσυμφέροντα. Η Ελλάδα σε όλο της το μεγαλείο.

    Manos Monastiriotis
    έτσι είναι όπως τα γράφεις! Κι εγώ εκεί κοντά είμαι και τα βλέπω! Ειδικά το Σκοπευτήριο είναι η μοναδική όαση που έχει απομείνει

    Athina Pasalari
    Στο μεταξύ, λένε τάχα μου ότι το θέατρο θα προάγει... τον πολιτισμό! Πολιτισμός των βανδάλων-επισκεπτών, που θα τσαλαπατήσουν κάθε εναπομείναντα ελεύθερο χώρο, είτε με...ατομική τους πρωτοβουλία είτε μέσω παρκαδόρων (γιατί μη μου πείτε ότι θα έρχονται με τα πόδια). Που θα κρατά ξάγρυπνους τους περίοικους το καλοκαίρι (γιατί μη μου πείτε για τήρηση ωρών κοινής ησυχίας - αλλά και με τις υπόλοιπες, τι γινεται;). Σα να μη φτάνουν η Αιολία που είναι δίπλα, η αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου που φιλοξενεί πλήθος παραστάσεων του Πνευματικού Κέντρου, αλλά και άλλων φορέων όλο το χρόνο ή το ανοιχτό θέατρο "Αντώνης Καλογιάννης* στην είσοδο της πόλης από την Περιφερειακή του Υμηττού - και με άνετο πάρκινγκ κοντά). Με ελάχιστο κλάσμα του εγκεκριμένου για τα έργα ποσού, μπορούν να συντηρηθούν, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες της πολης. Και κάτι ακόμα :τι χρειάζεται το αναψυκτήριο στο άλσος;;; Για προώθηση κατανάλωσης εδεσμάτων σε χώρο άθλησης και αναψυχής; Βρύσες επαρκώς συντηρημένες χρειάζονται και κάδοι για διαχωρισμό απορριμμάτων στην πηγή, για ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης. ΤΊΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!

    Βαγγέλης Μπάκος
    Οπως τα είπες... Συμφωνώ απόλυτα

    Ferris Costas
    Φοβάμαι τως ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ!

    Nikos Zervos
    ALITHINOYPOURGO POLITISMOU THA VALOUNE;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Αυτά ακριβώς συμβαίνουν παντού τα τελευταία χρόνια. Καταστροφή των πάντων για το κέρδος.
    Όλες οι πλατείες της Αθήνας έχουν παραδοθεί στην Αττικό Μετρό, που έχει πετσοκόψει τα πάντα. Στην Ακαδημιά Πλάτωνος ετοιμάζουν ακραία σφαγή στο όνομα της πλήρους μετατροπής της πόλης σε τουριστικό αξιοθέατο.

    Bill Blues
    ΠΟΛΕΙΣ ΓΚΕΤΟ !!!!
    《 ΕΞΥΠΝΕΣ 》ΚΑΙ ΟΡΙΟΘΕΤΗΜΕΝΕΣ !!!!!
    ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ !!!!
    ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ......
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ........
    ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕΣ ΣΤΟ ΚΚΕ
    ΠΟΙΟ ΚΚΕ ???
    ΤΟ ΔΕΚΑΝΙΚΙ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ
    ΑΠΟ ΤΟ '74 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ???
    ΜΗ ΠΩ ΚΑΙ ΝΩΡΙΤΕΡΑ
    ΑΛΛΑ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ .....
    ΚΑΚΗ ΜΑΣ ΝΥΧΤΑ .......

    Vasilis Andrikopoulos
    Αγαπητε Φωντα, καθεσαι και παιδευεσαι,
    Ενω γνωριζεις πολυ καλα οτι η ομορφια καθε ειδους, εχει ηττηθει απο την ασχημια καθε ειδους,
    Παντως μπραβο σου!

    Thekla Tselepi
    Πάμε κατά διαόλου, ή μάλλον, είμαστε ήδη εκεί. Μη αναστρέψιμη η βλάβη και η κατάστασή μας.

    Dimitris Pliakas
    δυστυχώς μη αναστρέψιμη η κατηφόρα της "ανηφόρας" της "ανάπτυξής" τους...εμείς όμως που είμαστε; !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Πάνο Σαββόπουλο...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=j1E7ri64guY
    Πάνος Σαββόπουλος - Κίκος 70
    https://www.youtube.com/watch?v=QAYpCWwfpZ8
    Φυγή - Πάνος Σαββόπουλος - "Δια ταύτα"

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Γνωρίζεις ότι είναι ανιψιός 2 μητροπολιτών -ο ένας μάλιστα αγίασε, και γενικά η οικογένεια του μοσχοβολάει λιβάνι. Ο αγαπητός Πάνος στην Θεσσαλονίκη λατρεύτηκε από τον φοιτητόκοσμο, ιδιαίτερα τον θηλυκό. Στην Αθήνα έδωσε Συναυλία με άλλους της εποχής με τίγκα το μεγάλο κεντρικό κινηματοθέατρο. Ρώτησε τον...

    Φώντας Τρούσας
    Αυτά με τα λιβάνια δεν έχουν κανένα νόημα. Να αγοράσεις το βιβλίο και να δεις τι γράφω εκεί...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Το έβαλα για να τονίζω τη θρησκευτικότητα της οικογένειας.

    Φώντας Τρούσας
    Ο Π. Σαββόπουλος δεν έχει καμία σχέση με αυτά (για όποιον ξέρει τα άλμπουμ και τα κείμενά του). Θα παρακαλούσα να μείνουμε στα καλλιτεχνικά.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Στο ροκ όλα έχουν σχέση με τον καλλιτέχνη. Παρόλα αυτά σέβομαι την υπόδειξη σου, αν και ... Τέλος πάντως. Χαίρε. Το βιβλίο με χαρά μου θα το αγοράσω.

    Φώντας Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2018/09/1970.html
    ΠΑΝΟΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ μια συνέντευξη στο περιοδικό ΓΥΝΑΙΚΑ από τον Σεπτέμβριο του 1970

    Thodoros Papadopoulos
    Τραγουδούσε στην μπουάτ Σκαμια στην οδό διαλετη θεσ/νικης

    Alexandros Koukoulis
    Τελικά,έχει σχέση με τον Διονύση Σαββόπουλο;

    Φώντας Τρούσας
    Καμία

    Γεώργιος Ευαγγέλου Κουκουσούλης
    Περιοδικό Μουσική..
    Τεύχος 72/Νοέμβριος 1983 ... σελίδες 40(η φωτογραφία) και 41...

    Φώντας Τρούσας
    Αυτή που σκάναρα εγώ είναι από το Φαντάζιο, δεν είναι από τη Μουσική, όπως καταλαβαίνεις. Το έχω και το άρθρο της Μουσικής, το τυπωμένο εννοώ, και υπάρχει και στο δίκτυο βεβαίως. Σκάναρα του Φαντάζιο, που δεν υπάρχει.

    Vassilis Konstandopoulos
    Αχ, τα δικαιώματα, τι βάσανο. Τράβα μπροστά, Φώντα... Μακάρι να υπήρχε ένα σύστημα πληρωμής δικαιωμάτων για φωτογραφίες κλπ. και εγχωρίως.

    Φώντας Τρούσας
    Δεν είμαι και πολύ σίγουρος γι' αυτό. Μία απλή αναφορά στην πηγή είναι αρκετή για μένα. Αλλά παλιά στα περιοδικά, στα έντυπα, συχνά δεν γράφανε πηγές. Εδώ μεταφράζανε αυτολεξεί κείμενα και δεν έλεγαν από πού τα έπαιρναν (σε Ποπ & Ροκ κ.λπ.).

    Kiritsis Nik
    Από τον Πάνο Σαββόπουλο και τις καταπληκτικές ραδιοφωνικές εκπομπές του έμαθα την ιστορία του ρεμπέτικου σε βάθος. Θυμάμαι πριν 25 χρόνια είχε αφιέρωμα στο Βαμβακάρη το οποίο κράτησε 4 μήνες κάθε Κυριακή αν θυμάμαι καλά. Εγκυκλοπαίδεια. Δεν ήξερα ότι είχε και προσωπική δισκογραφία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Μαρία Ξενουδάκη...

    Ferris Costas
    Ήσαν παντρεμένοι νομίζω. Στον Άρη οφείλεται και ένα μέρος της σύνθεσης του Ακρίτα, το "κλασικίζον". Τρυφερό κι ευαίσθητο παιδί.

    Andrianopoulos Babis
    Η Μαρία Ξενουδάκη με το Αντιθέατρο;

    Φώντας Τρούσας
    Ναι

    Βασίλης Καμπούρης
    Τι ωραίο που υπήρξε το αντιθεατρο
    Τι ωραίο που υπήρξε η ομάδα θέαμα
    Τι ωραίο που υπήρξε το Αμόρε
    Τι ωραίο που υπήρξε η ομάδα Άσκηση
    Σιγά σιγά ( εντός κι εκτός θεάτρου ) όλα τακτοποιούνται σε μια λογική και ο πειραματισμός η βγαλμένη γλώσσα ,το ζύμωμα απλών diy υλικών, μοιάζουν να χάνονται για χάρη μιας αμερικανικής λογικής οργάνωσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Για τις Ολυμπιάδες Τραγουδιού, που γίνονταν επί χούντας, στο Παναθηναϊκό Στάδιο, τα καλοκαίρια, από το 1968 έως το 1973, έχουν γραφτεί κάποιες από τις μεγαλύτερες βλακείες"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=qn7GzPA7pP8
    Dave Carroll & The Sing Sing Four - Το Κορίτσι Του Μάη (Venus) | High-Quality
    https://www.youtube.com/watch?v=SC1h6ui-xIw
    BRUNO LOMAS - ΑΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ
    https://www.youtube.com/watch?v=dtf-zH63J8Y
    Ajda Pekkan - Den Rotises Pote (1970)

    Asser Moissis
    Το εχει τραγουδήσει κανείς στα ελληνικά αυτό? Ποιοι ειναι οι δημιουργοι δεν φαινονται καθαρα?

    Φώντας Τρούσας
    Στα ελληνικά το τραγουδάει η Τουρκάλα, ποιος άλλος να το τραγουδήσει; Ξένο τραγούδι με ελληνικούς στίχους της Σέβης Τηλιακού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Κατά της ποδοσφαιρομανίας"...

    Φώντας Τρούσας
    Για τον Δανδή μπορεί να μη γράφω στο «Ραντεβού στο Κύτταρο», γράφω όμως για τον Πετρίτση... https://www.youtube.com/watch?v=Leobhba6NsY
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΙΤΣΗΣ - ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΜΑΝΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή