Στο ρόστερ της Pyroclastic Records, μιας εκ των σοβαροτέρων
εταιρειών της σύγχρονης avant-jazz, ανήκει πλέον και ο Modney. Ένας βιολιστής, που
κινείται στο μεταίχμιο μεταξύ προχωρημένης jazz και σύγχρονης κλασικής, και που εδώ, στο blog, τον γνωρίζουμε από την παρουσία
του στο “Smoke Gets in Your Eyes”
(2022), του πιανίστα, συνθέτη και αυτοσχεδιαστή Cory Smythe.
Το “Ascending Primes” (2024), που είναι double CD (με τρία και δύο tracks ανά δίσκο), περιέχον κι ένα άψογο εικαστικώς 28σέλιδο booklet, είναι η πιο νέα προσφορά του Modney, ένα πολύ δυναμικό, πολύ πειραματικό και πολύ ιδιαίτερο έργο, που αποκλείεται να σε αφήσει αδιάφορο ή ασυγκίνητο. Κυρίως, γιατί το πείραμα του Modney έχει στόχο, δίχως να είναι αυτοαναφορικό, μα ούτε και ετεροκαθοριζόμενο – υπό την έννοια πως ο Modney συνθέτει και τα πέντε tracks του “Ascending Primes”, για τελείως διαφορετικά μεταξύ τους σχήματα.
Έτσι, το εισαγωγικό 7λεπτο “Ascender” αποδίδεται μόνον από τον ίδιο τον Modney, που παίζει σόλο βιολί με πεντάλι distortion, το 9λεπτο “Lynx” αφορά σ’ ένα τρίο, που το απαρτίζουν οι Modney βιολί, Mariel Roberts τσέλο και Sam Pluta ηλεκτρονικά, με το 25λεπτο “Everything around it moves”, που κλείνει το πρώτο CD να αποδίδεται από τους Modney βιολί, Gabriela Díaz βιολί, Kyle Armbrust βιόλα, Mariel Roberts τσέλο και Cory Smythe πιάνο.
Και για να πάμε και στο δεύτερο CD... Εδώ έχουμε το 27λεπτο “Fragmentation and the single form”, που αποδίδεται από το σεπτέτο των Charmaine Lee φωνή, ηλεκτρονικά, Ben LaMar Gay κορνέτα, συνθεσάιζερ, Modney βιολί με distortion, Erica Dicker βιολί, Cory Smythe πιάνο, Dan Peck τούμπα και Kate Gentile ντραμς, συν το 33λεπτο “Event horizon”, γραμμένο για τους Anna Webber τενόρο σαξόφωνο, Nate Wooley τρομπέτα, David Byrd-Marrow κόρνο, Dan Peck τούμπα, Modney βιολί, Eddy Kwon βιολί,, Joanna Mattrey βιόλα, Mariel Roberts τσέλο, Lester St. Louis τσέλο, Cory Smythe πιάνο και Kate Gentile ντραμς.
Με τέτοιες line-ups είναι φανερό πως στο “Ascending Primes” θα γίνεται «το σώσε». Και όντως, αφού το πρώτο CD διαθέτει τρία εκπληκτικά κομμάτια ηλεκτρονικής improv-jazz, για τα οποία θα μπορούσε να πεις πως διαθέτουν ροκ έπαρση, με συνεχή δυναμικά ξεσπάσματα, που φθάνουν έως τα όρια του noise, και όλα τούτα δίχως να ακούς ποτέ κάτι το παράξενο... για το παράξενο, και ακατέργαστο... για το ακατέργαστο. Όχι. Η μουσική είναι απολύτως... λογική, δίχως να «κλωτσάει» τον αμύητο ακροατή, προσφέροντας μόνον ευχαρίστηση και απόλαυση.
Όσον αφορά το δεύτερο CD, και ιδίως προς το τέλος του, αυτό εμπίπτει περισσότερο στην σύγχρονη avant, με την jazz να πρωταγωνιστεί βεβαίως κατά τόπους, βασικά μέσω των πνευστών (έξοχος ο Nate Wooley στην τρομπέτα) και με τη μουσική, γενικώς, να παραμένει δυναμική, εκρηκτική και απρόβλεπτη, δίχως να χάνει ποτέ την επαφή της με την πραγματικότητα. Μ’ εκείνο, εννοούμε, που αναμένει ν’ ακούσει ο καθείς από αυτές τις ομάδες των παικτών και από έναν συνθέτη του διαμετρήματος του Modney.
Για μιαν ακόμη φορά ένα σπουδαίο άλμπουμ από την Pyroclastic Records.
Επαφή: www.modney.art, www.pyroclasticrecords.bandcamp.com
Το “Ascending Primes” (2024), που είναι double CD (με τρία και δύο tracks ανά δίσκο), περιέχον κι ένα άψογο εικαστικώς 28σέλιδο booklet, είναι η πιο νέα προσφορά του Modney, ένα πολύ δυναμικό, πολύ πειραματικό και πολύ ιδιαίτερο έργο, που αποκλείεται να σε αφήσει αδιάφορο ή ασυγκίνητο. Κυρίως, γιατί το πείραμα του Modney έχει στόχο, δίχως να είναι αυτοαναφορικό, μα ούτε και ετεροκαθοριζόμενο – υπό την έννοια πως ο Modney συνθέτει και τα πέντε tracks του “Ascending Primes”, για τελείως διαφορετικά μεταξύ τους σχήματα.
Έτσι, το εισαγωγικό 7λεπτο “Ascender” αποδίδεται μόνον από τον ίδιο τον Modney, που παίζει σόλο βιολί με πεντάλι distortion, το 9λεπτο “Lynx” αφορά σ’ ένα τρίο, που το απαρτίζουν οι Modney βιολί, Mariel Roberts τσέλο και Sam Pluta ηλεκτρονικά, με το 25λεπτο “Everything around it moves”, που κλείνει το πρώτο CD να αποδίδεται από τους Modney βιολί, Gabriela Díaz βιολί, Kyle Armbrust βιόλα, Mariel Roberts τσέλο και Cory Smythe πιάνο.
Και για να πάμε και στο δεύτερο CD... Εδώ έχουμε το 27λεπτο “Fragmentation and the single form”, που αποδίδεται από το σεπτέτο των Charmaine Lee φωνή, ηλεκτρονικά, Ben LaMar Gay κορνέτα, συνθεσάιζερ, Modney βιολί με distortion, Erica Dicker βιολί, Cory Smythe πιάνο, Dan Peck τούμπα και Kate Gentile ντραμς, συν το 33λεπτο “Event horizon”, γραμμένο για τους Anna Webber τενόρο σαξόφωνο, Nate Wooley τρομπέτα, David Byrd-Marrow κόρνο, Dan Peck τούμπα, Modney βιολί, Eddy Kwon βιολί,, Joanna Mattrey βιόλα, Mariel Roberts τσέλο, Lester St. Louis τσέλο, Cory Smythe πιάνο και Kate Gentile ντραμς.
Με τέτοιες line-ups είναι φανερό πως στο “Ascending Primes” θα γίνεται «το σώσε». Και όντως, αφού το πρώτο CD διαθέτει τρία εκπληκτικά κομμάτια ηλεκτρονικής improv-jazz, για τα οποία θα μπορούσε να πεις πως διαθέτουν ροκ έπαρση, με συνεχή δυναμικά ξεσπάσματα, που φθάνουν έως τα όρια του noise, και όλα τούτα δίχως να ακούς ποτέ κάτι το παράξενο... για το παράξενο, και ακατέργαστο... για το ακατέργαστο. Όχι. Η μουσική είναι απολύτως... λογική, δίχως να «κλωτσάει» τον αμύητο ακροατή, προσφέροντας μόνον ευχαρίστηση και απόλαυση.
Όσον αφορά το δεύτερο CD, και ιδίως προς το τέλος του, αυτό εμπίπτει περισσότερο στην σύγχρονη avant, με την jazz να πρωταγωνιστεί βεβαίως κατά τόπους, βασικά μέσω των πνευστών (έξοχος ο Nate Wooley στην τρομπέτα) και με τη μουσική, γενικώς, να παραμένει δυναμική, εκρηκτική και απρόβλεπτη, δίχως να χάνει ποτέ την επαφή της με την πραγματικότητα. Μ’ εκείνο, εννοούμε, που αναμένει ν’ ακούσει ο καθείς από αυτές τις ομάδες των παικτών και από έναν συνθέτη του διαμετρήματος του Modney.
Για μιαν ακόμη φορά ένα σπουδαίο άλμπουμ από την Pyroclastic Records.
Επαφή: www.modney.art, www.pyroclasticrecords.bandcamp.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου