Δεν θα πω πως ο Αλέκος Καρακαντάς, που έφυγε χθες από τη ζωή
στα 70 χρόνια του, ήταν ο μεγαλύτερος έλληνας ηλεκτρικός κιθαρίστας –αυτό θα το
πουν οι συνάδελφοί του– θα πω όμως τούτο. Κανένας δεν είχε τον ήχο του, έναν
ήχο trademark, φτιαγμένο
από τη μεγάλη δεξιοτεχνία του κατά πρώτον και βεβαίως από το fuzzbox και τις
πατέντες του κατά δεύτερον. Αυτός ο ήχος, έστω και μία φορά να τον άκουγες,
κόλλαγε στη μνήμη σου για πάντα. Και είναι τούτη η απόλυτη μαγκιά των μεγάλων
κιθαριστών – να μπορεί να τους ξεχωρίσει ο καθείς, ακόμη και ο πιο αδαής,
ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους. Αυτό το σπάνιο προσόν το είχε στον απόλυτο βαθμό ο
Καρακαντάς.
Η καριέρα του παιδιού αυτού άνοιξε νωρίς στα sixties, όταν μπήκε σ’ ένα
από τα πρώτα αθηναϊκά γκρουπ της εποχής, τους Bellmonds. Εκείνη η παρέα ήταν που
εξελίχτηκε αργότερα σε Juniors,
σημαδεύοντας την πρώτη φάση του ροκ στην Ελλάδα. Ήταν ακριβώς στα μέσα της
δεκαετίας του ’60, όταν το άστρο του Καρακαντά αρχίζει να φωτίζει σιγά-σιγά,
στα κλαμπ της εποχής (Quinta,
Igloo κ.λπ.) και στις
πρώτες επιτυχίες του συγκροτήματος (“Ladys’ talk”, “Special yanka 65”, “Babies’ yanka”,
“It’s so easy”). Δυστυχώς όμως για ’κείνον,
αλλά και για το δυνατό συγκρότημα τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν καλά.
Το απόγευμα της Κυριακής 10 Οκτωβρίου 1965 ένα φοβερό
αυτοκινητικό δυστύχημα στην Εθνική Αθηνών-Λαμίας, εκεί κοντά προς τις εργατικές
κατοικίες της Νέας Φιλαδέλφειας, θα σημαδέψει για πάντα την πορεία των Juniors, αλλά κι εκείνη του
Αλέκου Καρακαντά. Ένα φορτηγό, λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος, θα περάσει
στο αντίθετο ρεύμα και θα πέσει πάνω στο αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν φίλοι
και μουσικοί του συγκροτήματος. Από τη σφοδρή σύγκρουση θα ανασύρονταν νεκροί ο
Γιάννης Κρασούδης, μάνατζερ της μπάντας, η σύζυγός του Ελένη ετών 26, ο Θάνος
Σουγιούλ οργανίστας και «ψυχή» των Juniors ετών 22 (γιός του μεγάλου συνθέτη
τού ελαφρού τραγουδιού Μιχάλη Σουγιούλ), η μνηστή του Νανά Μπενέτου 18 ετών
(χορεύτρια, που είχε περάσει και από το μπαλέτο του Φώτη Μεταξόπουλου), ενώ θα
τραυματιζόταν βαριά ο 19χρονος Αλέκος Καρακαντάς.
Το δυστύχημα συγκλονίζει την Αθήνα της εποχής, γίνεται πρώτο
θέμα στα μέσα και τον Τύπο, όπως ευρύτερο θέμα γίνεται και η ανύπαρκτη οδική
ασφάλεια, που στέλνει στον τάφο κάμποσους νέους, ή λιγότερο νέους, κάθε
βδομάδα.
Η συνέχεια εδώ…
Καλο ταξιδι Αλεκο Καρακαντα
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπουδαιος ,γνησιος μουσικος και ροκερ
Το τελευταιο πολυ ομορφο τζαμαρισμα του περυσι την ανοιξη,η τελευταια του συνεντευξη μολις πριν λιγους μηνες,και η προσφατη επανεκδοση του Ρωμανου,λειτουργουν ως tribute
Σπουδαίος κιθαρίστας ο Καρακαντάς που δυστυχώς άφησε λίγα δείγματα της τέχνης του. Οι προσωπικοί του δαίμονες και οι αντίξοες για αυτόν και τους περισότερους συνοδοιπόρους του στην λεγόμενη μεταπολιτευτική Ελλάδα δεν του επέτρεψαν να δώσει αυτά που μπορούσε . Κατά την ταπεινή μου γνώμη η κιθαριστική του αξία μόνο με αυτή του Σπάθα μπορούσε να συγκριθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή