Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

ΝΕA ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ KAI ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΟΙΟΙ ΑΠ’ ΕΞΩ σκληροπυρηνικό fusion, noise-rock, ambient, oriental / anadolu

7C: Compartment C [DeAmbula Records]
Οι 7C είναι τρίο, και αν κρίνω από τα ονόματά τους είναι Ιταλοί (Tony “Death” Berardinucci κιθάρες, θόρυβοι, Giuseppe Iubatti κονταμπάσο, θόρυβοι, Davide de Virgilio ντραμς, κρουστά, loopstation, σύνθια, θόρυβοι). Στην Ιταλία εξάλλου, στο Montesilvano (κοντά στην Πεσκάρα) στην Αδριατική, είναι ηχογραφημένο το “Compartment”, ένα επίσης σκληροπυρηνικό fusion άλμπουμ, πνιγμένο στους θορύβους, στα ηλεκτρονικά και τα σύνθια. Τώρα, να πούμε πως είναι πνιγμένο και στις κιθάρες το “Compartment” είναι μάλλον αυτονόητο. Εκείνο που δεν είναι, ενδεχομένως, αυτονόητο είναι ο βαρύς μεταλλικός ήχος, ορισμένες φορές, των κιθαρών, που πάντως περισσότερο τζαζίζουν παρά ροκάρουν. Περαιτέρω, όλο το υλικό φαίνεται να αποτελεί περισσότερο ένα προϊόν αυτοσχεδιασμού, παρά μιαν οργανωμένη προσπάθεια, που μπορεί ν’ ακολουθεί κάποιους κανόνες ανάπτυξης θεμάτων, μελωδικής διαχείρισης κ.λπ. Τίποτα απ’ όλα τούτα δεν συμβαίνει εδώ. Οι Ιταλοί αντιμετωπίζουν το υλικό τους εντελώς ελεύθερα, και με γνώση των κανόνων του πλέον βαρέως ηλεκτρισμένου improv, με τους υπαινιγμούς από Hendrix, κατά πρώτον, να είναι εντελώς σαφείς. Από ’κει και κάτω υπάρχουν κι άλλα φυσικά…
A SHAPE: Inlands [Atypeek Music / Jelodanti Records]
Λίγα στοιχεία από το bandcamp. Οι A Shape είναι Γάλλοι από την Τουλούζη, αποτελούνται από τη Sasha Andrès φωνή, στίχοι και τους Eric Pasquiet κιθάρες, Mathieu Le Gouge μπάσο, Tanguy Delaire ντραμς και περιγράφονται (πάντα στο bandcamp) ως noise rock group. Ακριβές. Έτσι, ευλόγως, μπορεί να αναζητήσει κάποιος σοβαρές επιρροές από τους Sonic Youth, και από άλλα συγκροτήματα εκείνης της εποχής (των eighties), παρά το γεγονός πως οι A Shape δεν μοιάζουν με συγκρότημα του ’80 – είναι ακόμη πιο πολύ κυνικοί, από διαφόρους προκατόχους τους… Οπωσδήποτε υπάρχει ενδιαφέρον εδώ, στο “Inlands”, που δεν εξαντλείται μόνο στις punky επεκτάσεις (ύφους Χ – του αμερικάνικου γκρουπ εννοώ), αλλά πηγαίνει και παραπέρα…
UENO PARK (MANUEL ADNOT): Feu Clair / Dix-Mille Yeux [Atypeek Music, Tropare]
Ο Manuel Adnot είναι ακουστικός κιθαρίστας και κάτω από το ψευδώνυμο Ueno Park κυκλοφορεί ένα σόλο άλμπουμ, που έχει τίτλο “Feu Clair / Dix-Mille Yeux”. Στο LP (ναι, κυκλοφορεί μόνο σε LP και digital) o Adnot ηχογραφείται σε διαφόρους χώρους (τυχαίους διαδρόμους, εκκλησίες, στούντιο) με σκοπό να διευρύνει τον ήχο του τη βοηθεία του περιβάλλοντος χώρου. Απ’ αυτή την άποψη θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς πως η βάση στο “Feu Clair / Dix-Mille Yeux” είναι η ambient, αλλά στην πράξη η μουσική ξεφεύγει απ’ αυτή τη βάση – γίνεται πιο δυναμική, πειραματική, παιγνιώδης. Χάνει δηλαδή εκείνους τους ανεπαίσθητους τόνους πάνω στους οποίους συχνά στηρίζεται η περιβαλλοντική μουσική αποκτώντας πιο «σκληρά» χαρακτηριστικά. Ναι, αυτό ισχύει γενικά, αλλά όχι πάντα. Αν και δεν έχει σχέση με τον αμερικανικό κιθαριστικό πριμιτιβισμό του John Fahey εντούτοις θα μπορούσε να αναζητηθούν κάποιες αμερικανικές αναφορές στον Moondog (αν δεις τη μουσική του όσο πιο απογυμνωμένη γίνεται).
SATHÖNAY: Lost a Home [Atypeek Music/ S. K. Records]
Sathönay είναι το… άλλο όνομα τού κιθαρίστα Nico Poisson (μέλος των NED και ιδρυτή της γαλλικής S.K. Records, που διαθέτει περισσότερες από 60 κυκλοφορίες). Κιθαρίστας είναι ο Poisson, αλλά εδώ στο δικό του άλμπουμ παίζει ηλεκτρικό σάζι, έχοντας δίπλα του την Leonore Grollemund τσέλο και τον François Virot στα ντραμς. Στο “Lost a Homeo Sathönay… κοιτάει ανατολικά, και το «ανατολικά» περιλαμβάνει και τη χώρα μας (φυσικά). Με υλικό oriental ούτως ειπείν και με διάθεση… anadolu rock (ή κάπως έτσι), ο Poisson κάνει ένα πολύ καλό LP, που θα ξεσηκώσει τους παλιομοδίτες. Ανάμεσα στο υλικό και η διασκευή του στην «Υπόγα» του Α. Κωστή (Κώστας Μπέζος), που συνδυάζεται με το «Καίγομαι καίγομαι» (Ξαρχάκος – Γκάτσος) από το «Ρεμπέτικο» – χωρίς να υπάρχει λόγος και αιτία. Τέλος πάντων… Το “Lost a Home” έχει αρκετά ενδιαφέρον σαν άκουσμα, δίχως τούτο να σημαίνει πως θα μας κάνει να ξεχάσουμε και τους μεγάλους Dissidenten.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου