Υπάρχουν εδώ και μερικά χρόνια οι Black Lesbian Fishermen, έχουν ηχογραφήσει ακόμη
ένα άλμπουμ το 2015 (“Ectopic Apiary”),
για να επανέλθουν τώρα, στα τέλη του 2019, μ’ ένα LP που αποκαλείται
“The Metaphysics of Natron” (2019), τυπωμένο
για την (ελληνική) Underflow Record Store
& Art Gallery.
Μέλη των Black Lesbian Fishermen είναι ο Νίκος Φωκάς modular synths, keyboards, treatments, tepaphon, η Αμερικανίδα R. Loftiss (Rebecca Loftiss) bowed guitar, vox, glass flute, synths,
toys, o Στρατής Σγουρέλλης
bass, treatments, o Βρετανός Alan Trench guitars,
fx, vox, synths και o Στέλιος Ρωμαλιάδης
φλάουτο.
Όλοι οι μουσικοί έχουν την ιστορία τους. Και οι Έλληνες και οι αλλοδαποί. Ο Νίκος Φωκάς έχει περάσει από τους Common Sense, έχει παίξει πλήκτρα σε εγγραφές των Lüüp και των Vault of Blossomed Ropes, ενώ έχει κι ένα δικό του άλμπουμ για το οποίο έχουμε γράψει εδώ στο δισκορυχείον, το “The Eternal Creak of the Icebreaker” [GER. MIDIRA Records, 2016]. Ο Σγουρέλλης έχει και αυτός παρουσία σε διάφορα σχήματα (Jonny Nel, Vault of Blossomed Ropes), όπως και ο Ρωμαλιάδης φυσικά (Lüüp, Vault of Blossomed Ropes, συμμετοχές σε άλμπουμ των Steve Jansen, Eziak J. Kriste κ.λπ.). Τα ίδια και για τους ξένους μουσικούς, βεβαίως, την Αμερικανίδα και τον Βρετανό, που τους συναντάμε σε διαφόρους σχηματισμούς ή και με προσωπική δισκογραφία.
Όλοι οι μουσικοί έχουν την ιστορία τους. Και οι Έλληνες και οι αλλοδαποί. Ο Νίκος Φωκάς έχει περάσει από τους Common Sense, έχει παίξει πλήκτρα σε εγγραφές των Lüüp και των Vault of Blossomed Ropes, ενώ έχει κι ένα δικό του άλμπουμ για το οποίο έχουμε γράψει εδώ στο δισκορυχείον, το “The Eternal Creak of the Icebreaker” [GER. MIDIRA Records, 2016]. Ο Σγουρέλλης έχει και αυτός παρουσία σε διάφορα σχήματα (Jonny Nel, Vault of Blossomed Ropes), όπως και ο Ρωμαλιάδης φυσικά (Lüüp, Vault of Blossomed Ropes, συμμετοχές σε άλμπουμ των Steve Jansen, Eziak J. Kriste κ.λπ.). Τα ίδια και για τους ξένους μουσικούς, βεβαίως, την Αμερικανίδα και τον Βρετανό, που τους συναντάμε σε διαφόρους σχηματισμούς ή και με προσωπική δισκογραφία.
Το “Metaphysics of Natron”
είναι ένα παράξενο (για τα ελληνικά δεδομένα άλμπουμ), αλλά ταυτοχρόνως και πολύ
ενδιαφέρον, δηλαδή εξαιρετικό. Το «παράξενο» σχετίζεται με το γεγονός πως
συνδυάζει με μαεστρία, με άνεση, με ουσία, με καίριο λόγο, πειραματικά-ηλεκτρονικά
και παλαιο-ψυχεδελικά στοιχεία. Αυτό δεν το συναντάς συχνά. Ή θα βρεις σχήματα improv / experimental, που ασκούνται με noises, εφφέ κ.λπ. ή θα βρεις
ακραιφνή νεο-ψυχεδελικά σχήματα, με τα κλασικά... κιθάρα, μπάσο, ντραμς,
όργανο κ.λπ., που παίζουν κατά τα διδάγματα των sixties.
Εδώ, στην περίπτωση του “Metaphysics of Natron” των Black Lesbian Fishermen, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Υπάρχει μία μόχλευση αβαντ-γκαρντίστικων και ψυχεδελικών στοιχείων θέλω να πω, την οποία δεν διακονούν, σήμερα, πολλοί. Αλλά και στο παρελθόν άμα ψάξεις κι εκεί δεν θα βρεις πολλά ανάλογα και σχετικά. Θα βρεις τους Orkustra, τους The Beat of the Earth, τους Mesmerizing Eye, τους Friendsound... και μένω στην Αμέρικα, και δεν ανακατεύω σώνει και καλά πρώιμους Pink Floyd, Soft Machine και τέτοια.
Εδώ, στην περίπτωση του “Metaphysics of Natron” των Black Lesbian Fishermen, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Υπάρχει μία μόχλευση αβαντ-γκαρντίστικων και ψυχεδελικών στοιχείων θέλω να πω, την οποία δεν διακονούν, σήμερα, πολλοί. Αλλά και στο παρελθόν άμα ψάξεις κι εκεί δεν θα βρεις πολλά ανάλογα και σχετικά. Θα βρεις τους Orkustra, τους The Beat of the Earth, τους Mesmerizing Eye, τους Friendsound... και μένω στην Αμέρικα, και δεν ανακατεύω σώνει και καλά πρώιμους Pink Floyd, Soft Machine και τέτοια.
Σε κάθε περίπτωση οι Black Lesbian Fishermen με tracks σαν
τα “Third rubric”
και “All of this is memory”
(χωρίς να εξαιρώ κανένα από τα τέσσερα υπόλοιπα) δείχνουν χαρακτηριστικά πολύ
μεγάλου γκρουπ, για το οποίο (γκρουπ) εύχομαι μόνον ένα πράγμα. Να συνεχίσει, με το ίδιο
πάθος, δύναμη και φαντασία πάνω και μέσα στο ίδιο πλαίσιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου