Το σχήμα, το συγκρότημα που έχουμε εδώ, δεν είναι
πρωτόφαντο. Ούτε οι Kaze
είναι πρωτόφαντοι φυσικά, μα ούτε οι Kaze με την Ikue Mori
συνεργάζονται τώρα για πρώτη φορά, αφού πριν από το τωρινό “Crustal Movement” [Libra Records,
2023] υπάρχει το “Sand Storm”
[Libra Records / Circum-Disc], από το 2020.
Τι ακριβώς έχουμε εδώ να το υπενθυμίσουμε. Πρόκειται για το σχήμα Kaze, δηλαδή τους Γάλλους Christian Pruvost τρομπέτα, φλούγκελχορν, Peter Orins ντραμς και τους Ιάπωνες Natsuki Tamura τρομπέτα, Satoko Fujii πιάνο, που συνεργάζονται με την ιαπωνίδα χειρίστρια των ηλεκτρονικών Ikue Mori.
Οι Kaze είναι ένα τελείως προχωρημένο jazz-avant κουαρτέτο, όπως το έχουμε σημειώσει αυτό και στο παρελθόν, γράφοντας για τα άλμπουμ τους “Atody Man”[Libra Records, 2018], “June” [HeliX, 2017] (ως Trouble Kaze), “Uminari” [Circum/ Libra Records, 2015] και “Tornado” [Circum/ Libra Records, 2013], ενώ και η Ikue Mori θεωρείται και είναι master των ηλεκτρονικών, με δεκάδες συνεργασίες (John Zorn, Wadada Leo Smith κ.ά.).
Η νέα «συνάντηση» των πέντε μουσικών είναι περίεργη, γι’ αυτό και τοποθετούμε την λέξη «συνάντηση» εντός εισαγωγικών. Και τούτο γιατί εξαιτίας των περιορισμών λόγω covid-19 οι Fujii και Tamura είναι ηχογραφημένοι στο Kobe (της Ιαπωνίας), η Ikue Mori στην Νέα Υόρκη και οι Pruvost και Orins στην Λιλ της Γαλλίας. Οπότε το βάρος για την ολοκλήρωση του “Crustal Movement” δεν μπορεί παρά να πέφτει στις πλάτες του Peter Orins που επιμελείται τη μείξη και κάνει το edit, και στον Mike Marciano (Νέα Υόρκη), που κάνει το mastering.
Φυσικά, ο ακροατής δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από τα επιμέρους του “Crustal Movement”. Εκείνο που αντιλαμβάνεται, εννοούμε, είναι ένα μόνιμο, διαρκές και συμπαγές ηχητικό προπέτασμα, που αναπτύσσεται με την δική του ανατρεπτική λογική, χωρίς κάποια γραμμικότητα, με συνεχείς αυξομειώσεις στην ένταση, διαρκείς επανατοποθετήσεις των timbre των οργάνων, αυτοματικές επινοήσεις και καλειδοσκοπικές μεταβολές, που προσδίδουν στο ηχογράφημα πολλά και ποικίλα γνωρίσματα –avant, improv, experimental, modern, lyrical, noisy, θριλερικά cinematique κ.λπ.– και τα οποία κρατούν το ενδιαφέρον του ακροατή, αμείωτο, μέχρι το τέλος.
Έξι τα κομμάτια εδώ, με διάρκειες από 4:51 έως 11:58 (τα τρία διαρκούν πάνω από δέκα λεπτά) και πολύ περισσότερες οι συναισθηματικές διαφυγές, που προσφέρει τούτο το ξεχωριστό CD.
Επαφή: www.satokofujii.com
Τι ακριβώς έχουμε εδώ να το υπενθυμίσουμε. Πρόκειται για το σχήμα Kaze, δηλαδή τους Γάλλους Christian Pruvost τρομπέτα, φλούγκελχορν, Peter Orins ντραμς και τους Ιάπωνες Natsuki Tamura τρομπέτα, Satoko Fujii πιάνο, που συνεργάζονται με την ιαπωνίδα χειρίστρια των ηλεκτρονικών Ikue Mori.
Οι Kaze είναι ένα τελείως προχωρημένο jazz-avant κουαρτέτο, όπως το έχουμε σημειώσει αυτό και στο παρελθόν, γράφοντας για τα άλμπουμ τους “Atody Man”[Libra Records, 2018], “June” [HeliX, 2017] (ως Trouble Kaze), “Uminari” [Circum/ Libra Records, 2015] και “Tornado” [Circum/ Libra Records, 2013], ενώ και η Ikue Mori θεωρείται και είναι master των ηλεκτρονικών, με δεκάδες συνεργασίες (John Zorn, Wadada Leo Smith κ.ά.).
Η νέα «συνάντηση» των πέντε μουσικών είναι περίεργη, γι’ αυτό και τοποθετούμε την λέξη «συνάντηση» εντός εισαγωγικών. Και τούτο γιατί εξαιτίας των περιορισμών λόγω covid-19 οι Fujii και Tamura είναι ηχογραφημένοι στο Kobe (της Ιαπωνίας), η Ikue Mori στην Νέα Υόρκη και οι Pruvost και Orins στην Λιλ της Γαλλίας. Οπότε το βάρος για την ολοκλήρωση του “Crustal Movement” δεν μπορεί παρά να πέφτει στις πλάτες του Peter Orins που επιμελείται τη μείξη και κάνει το edit, και στον Mike Marciano (Νέα Υόρκη), που κάνει το mastering.
Φυσικά, ο ακροατής δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από τα επιμέρους του “Crustal Movement”. Εκείνο που αντιλαμβάνεται, εννοούμε, είναι ένα μόνιμο, διαρκές και συμπαγές ηχητικό προπέτασμα, που αναπτύσσεται με την δική του ανατρεπτική λογική, χωρίς κάποια γραμμικότητα, με συνεχείς αυξομειώσεις στην ένταση, διαρκείς επανατοποθετήσεις των timbre των οργάνων, αυτοματικές επινοήσεις και καλειδοσκοπικές μεταβολές, που προσδίδουν στο ηχογράφημα πολλά και ποικίλα γνωρίσματα –avant, improv, experimental, modern, lyrical, noisy, θριλερικά cinematique κ.λπ.– και τα οποία κρατούν το ενδιαφέρον του ακροατή, αμείωτο, μέχρι το τέλος.
Έξι τα κομμάτια εδώ, με διάρκειες από 4:51 έως 11:58 (τα τρία διαρκούν πάνω από δέκα λεπτά) και πολύ περισσότερες οι συναισθηματικές διαφυγές, που προσφέρει τούτο το ξεχωριστό CD.
Επαφή: www.satokofujii.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου