Σάββατο 3 Αυγούστου 2024

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΝΟΣ ένα ιαπωνικό άλμπουμ σε κασέτα

Ο Γιώργος Κατσάνος (George Katsanos) είναι γνωστός μουσικός, που τον έχουμε δει και σε προσωπικούς δίσκους του και ως μέλος σχημάτων και ως συνεργαζόμενο. Θυμόμαστε, για παράδειγμα το άλμπουμ του (μαζί με τους Νίκο Γιούσεφ και Ειρήνη Τηνιακού) “Adagios from the Underground” [Underflow Record Store & Art Gallery, 2020], την παρουσία του στους Ward of Cause, στα άλμπουμ των Burgundy Grapes κ.λπ. Το πιο πρόσφατο άλμπουμ του Κατσάνου έχει τίτλο “Yuki” (2024) και κυκλοφορεί αυτή την εποχή σε κασέτα και digital από την γνωστή μας Submersion Records. Όπως διαβάζουμε στο μέσα μέρος του εξωφύλλου της κασέτας:
«Γεννήθηκα στην Αθήνα, Ελλάδα, αλλά πέρασα τα πρώτα παιδικά μου χρόνια στην Ιαπωνία.
Λόγω της δουλειάς του πατέρα μου, που ήταν μηχανικός πλοίων, μετακομίσαμε στην Ιαπωνία και ζήσαμε πρώτα στο Χοκάιντο, μετά στην Ινοσίμα και μετά στη Χιροσίμα. Με μάγεψαν η ιαπωνική φύση και τα τοπία, η κουλτούρα της χώρας και ο ήχος της γλώσσας των ανθρώπων. Αυτά όλα θα άφηναν ένα μόνιμο αποτύπωμα στην ψυχή μου και πολλές ευχάριστες αναμνήσεις στο μυαλό μου. Έτσι, θεωρώ την Ιαπωνία ως δεύτερη πατρίδα μου. Αυτό το άλμπουμ ονομάζεται “Yuki”, που σημαίνει “χιόνι”. Θυμάμαι τις χιονισμένες μέρες στο Χοκάιντο σαν σε όνειρο παραμυθιού, όπως και τον πατέρα μου, που επίσης λάτρευε εκείνες τις μέρες. Τώρα που πέρασε στην άλλη πλευρά, κάθε φορά που χιονίζει, νιώθω το άγγιγμα του χιονιού στο πρόσωπό μου σαν χάδι από εκείνον. Ένα χάδι που μου λείπει τόσο πολύ»
.
Στο “Yuki” ο Κατσάνος χειρίζεται moog synthesizer, digital mellotron, kalimbas, ιαπωνικό ντραμ, ενώ χρησιμοποιεί και μηχανικούς ήχους ρολογιών, προκειμένου να περιγράψει όλες εκείνες τις εικόνες, που ανακαλεί στη σκέψη του η... ιαπωνικότητα. Οπωσδήποτε το κλίμα ambient είναι εκείνο που κυριαρχεί –με διαστάσεις ηλεκτρονικές φυσικά, μα ακόμη και ηλεκτροστατικές, πειραματικές, σινεματίκ, ονειρικές και τα ανάλογα– με το άκουσμα να είναι πλήρες, σίγουρα «εσωτερικό» και σε κάθε περίπτωση απολύτως ενδιαφέρον, με τα τέσσερα tracks (“Yuki I”, “Dreaming”, “Yuki II”, “Song for my father”) να... παραδίδουν τη σκυτάλη το ένα στο άλλο εντελώς ανεπαίσθητα, και με το έσχατο εξ αυτών να προκαλεί τα πιο ισχυρά συναισθηματικά vibes.
Μια αξιοπρόσεκτη παραγωγή.
Επαφή: https://submersionrecords.bandcamp.com/album/yuki

2 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από το fb...

    Φώντας Τρούσας
    https://submersionrecords.bandcamp.com/album/yuki
    Yuki, by George Katsanos

    Costas Arvanitis
    Πρώτη φορά ακούω σκρατς (βινυλίου) σε κασέτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή