31/10/2018
Παρτιτούρα του (και) συνθέτη Ναπολέοντος Λαπαθιώτη (31
Οκτωβρίου 1888 – 8 Ιανουαρίου 1944).
[Φωτογραφία μέσω του ακαταπόνητου ερευνητή της λόγιας μουσικής των Ελλήνων και των ελληνικής καταγωγής συνθετών φίλτατου Θωμά Ταμβάκου, από τον οποίον μαθαίνουμε πως στον Λαπαθιώτη ανήκουν 154 συνθέσεις και πως «η μουσική εργογραφία του αποτελείται κυρίως από ελεγείες (30), εμβατήρια, μικρές συμφωνικές σουίτες (3), βαρκαρόλλες, ταγκό, βαλς, και τραγούδια για φωνή και πιάνο».
[Φωτογραφία μέσω του ακαταπόνητου ερευνητή της λόγιας μουσικής των Ελλήνων και των ελληνικής καταγωγής συνθετών φίλτατου Θωμά Ταμβάκου, από τον οποίον μαθαίνουμε πως στον Λαπαθιώτη ανήκουν 154 συνθέσεις και πως «η μουσική εργογραφία του αποτελείται κυρίως από ελεγείες (30), εμβατήρια, μικρές συμφωνικές σουίτες (3), βαρκαρόλλες, ταγκό, βαλς, και τραγούδια για φωνή και πιάνο».
31/10/2018
Από εγγλέζικη LP-συλλογή το ακούω και όχι από 45άρι, αφού
κάτι τέτοια δισκάκια κοστίζουν συνήθως περιουσίες και τα έχουν ελάχιστοι.
Τέλη ’50, αρχές ’60 και ό,τι πιο κοντά στο πνεύμα του ροκ, που θα ξεσήκωνε τους πάντες μετά από λίγα χρόνια, είναι αυτά τα φοβερά r&b, που γράφονταν από αγνώστους μουσικούς σε μικρές ή… ανύπαρκτες εταιρείες.
Μετά ήρθαν το freakbeat στο Νησί και το garage-punk στην Αμερική…
Τέλη ’50, αρχές ’60 και ό,τι πιο κοντά στο πνεύμα του ροκ, που θα ξεσήκωνε τους πάντες μετά από λίγα χρόνια, είναι αυτά τα φοβερά r&b, που γράφονταν από αγνώστους μουσικούς σε μικρές ή… ανύπαρκτες εταιρείες.
Μετά ήρθαν το freakbeat στο Νησί και το garage-punk στην Αμερική…
30/10/2018
Στο αφιέρωμα στο ελληνικό queer cinema, που είναι ενταγμένο
στο φετινό 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που ξεκινά μεθαύριο, θα
προβληθούν 38 ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Από πολύ γνωστές (το Vortex
του Νίκου Κούνδουρου, το Μετέωρο και Σκιά του Τάκη Σπετσιώτη, η Στρέλλα του
Πάνου Χ. Κούτρα), μέχρι σχετικώς άγνωστες ή και εντελώς άγνωστες (στο ευρύτερο
κοινό), όπως ο Λίβυος του Γιώργου Καλογιάννη. Δεν θα προβληθεί όμως η Όπερα του
Ανδρέα Βελισσαρόπουλου, μια βραβευμένη και πλέον θρυλική ταινία 39 λεπτών από
το Φεστιβάλ του 1976, η οποία δεν υπάρχει πουθενά.
Όχι… δεν την έχω… ούτε την έχω δει. Έχω όμως δημοσιεύσεις γι’ αυτή από περιοδικά της εποχής, όπως κι αυτή τη σπάνια φωτογραφία που δεν θα την βρείτε εύκολα αλλού…
Όχι… δεν την έχω… ούτε την έχω δει. Έχω όμως δημοσιεύσεις γι’ αυτή από περιοδικά της εποχής, όπως κι αυτή τη σπάνια φωτογραφία που δεν θα την βρείτε εύκολα αλλού…
29/10/2018
Έφυγε από τη ζωή ο Δήμος Θέος, στα 83 του. Απώλεια για το
σινεμά, το βιβλίο και τη σκέψη...
Πιο κάτω βλέπετε μια σπάνια φωτογραφία από τη δεύτερη αυστηρά προσωπική ταινία
του, τη Διαδικασία από το 1976.
Βασικά εδώ ο Θέος αναπλάθει το μύθο της Αντιγόνης, διατηρώντας το μυθολογικό / ιστορικό background, αλλά βάζοντας τους ήρωες να συμπεριφέρονται εντελώς διαφορετικά (και) με όρους, θα έλεγα, της εποχής μας. Οι εξουσιαστικές δομές αλλάζουν χέρια (μητριαρχία-πατριαρχία, η συγγενική οργάνωση της κοινωνίας παραχωρεί τη θέση της στην οργάνωση με βάση τις παραγωγικές σχέσεις, ο στρατός αποκτά νέο ρόλο μέσα από μια ιμπεριαλιστική οπτική και πρακτική κ.λπ.).
Είναι δύσκολο να υπάρξει «περίληψη» της Διαδικασίας, που μάλλον αποτελεί την πιο «ερμητικά κλειστή» ταινία του ελληνικού κινηματογράφου… εντελώς αδύνατον να αποκρυπτογραφηθεί στην ολότητά της.
Αξίζει μια προβολή της, το προσεχές διάστημα, και μια συζήτηση επ’ αυτής, με αφορμή την απώλεια του δημιουργού της…
Βασικά εδώ ο Θέος αναπλάθει το μύθο της Αντιγόνης, διατηρώντας το μυθολογικό / ιστορικό background, αλλά βάζοντας τους ήρωες να συμπεριφέρονται εντελώς διαφορετικά (και) με όρους, θα έλεγα, της εποχής μας. Οι εξουσιαστικές δομές αλλάζουν χέρια (μητριαρχία-πατριαρχία, η συγγενική οργάνωση της κοινωνίας παραχωρεί τη θέση της στην οργάνωση με βάση τις παραγωγικές σχέσεις, ο στρατός αποκτά νέο ρόλο μέσα από μια ιμπεριαλιστική οπτική και πρακτική κ.λπ.).
Είναι δύσκολο να υπάρξει «περίληψη» της Διαδικασίας, που μάλλον αποτελεί την πιο «ερμητικά κλειστή» ταινία του ελληνικού κινηματογράφου… εντελώς αδύνατον να αποκρυπτογραφηθεί στην ολότητά της.
Αξίζει μια προβολή της, το προσεχές διάστημα, και μια συζήτηση επ’ αυτής, με αφορμή την απώλεια του δημιουργού της…
29/10/2018
Η ομήγυρη του «έντεχνου» συνθλίβεται συναισθηματικά μέσα από
τα δημόσια (αλλά μαγνητοσκοπημένα) δάκρυα του Νταλάρα για το Μάνο Ελευθερίου
(που δεν κόπηκαν στο μοντάζ, στην εκπομπή του Παπαδόπουλου στον ΣΚΑΪ… δάκρυα
είναι άσε τα να υπάρχουν), ενώ… αναπτερώνει το ηθικό της μέσα από τη συνεργασία
Αρβανιτάκη-Κότσιρα (κι ένα πλαδαρό τραγουδάκι, που, παλιά, δε θα εύρισκε θέση
ούτε μεταξύ των εικοσιτεσσάρων ενός διπλού LP).
Κουφάρι που επιπλέει είναι το «έντεχνο» της πίστας. Ιδίως αυτό το «μετά το ’90», που επιχειρούν κάποιοι να το αναζωπυρώσουν και που συνειρμικά θα το συνδέω, πάντα, με τις… βούτες του «εκσυγχρονισμού».
Κουφάρι που επιπλέει είναι το «έντεχνο» της πίστας. Ιδίως αυτό το «μετά το ’90», που επιχειρούν κάποιοι να το αναζωπυρώσουν και που συνειρμικά θα το συνδέω, πάντα, με τις… βούτες του «εκσυγχρονισμού».
27/10/2018
Ο αληθινά μεγάλος καλλιτέχνης δεν βγάζει ένα-δυο καλά
άλμπουμ στην αρχή της καριέρας του και μετά σαβούρα. Βγάζει πάντα μεγάλους
δίσκους.
Μόνο θλίψη για το χαμό τού ασύγκριτου Tony Joe White… κι ένα τραγούδι του από το 1998.
Μόνο θλίψη για το χαμό τού ασύγκριτου Tony Joe White… κι ένα τραγούδι του από το 1998.
Σχόλια από το fb περί Νταλάρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήGiorgis Gavalas
προγραμματισμένα θα τα χε τα δάκρυα.σαν και τον τρόπο που τραγουδάει
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ξέρω τι τα 'χε, αλλά εγώ πάντως, αν είχα λόγο, θα τα 'κοβα.
Βασίλης Καπετανίδης
με τρώει να σχολιάσω, ε; δλδ αν πέθαινε ο παπαδόπουλος, ίδια αντίδραση δε μπορεί να είχει ο οποιοσδήποτε νταλάρας; έλα ρε παιδιά τώρα. ντάξει.
Takis Akkos
Κλαψομουνιαση του λεγομενου εντεχνου...αχρωμο τραγουδι χωρις νευρο κ προταση...
Giorgis Gavalas
το θέμα είναι ότι λύγισε κι ο Νταλάρας.ποιος; ο ίδιος ο Ντάλαρας! γιατί άμα λύγισε κι ο Νταλάρας...
κι εγω θα τα έκοβα. δεν ήταν τοσο καλή η ερμηνεία τους!
Θανάσης Ζελιαναίος
Εγώ θα το ξαναπήγαινα!
Dimitris Patokos
Συγγνώμη αλλά δεν συλλαμβάνω τον συνειρμό... πως συνδέεται η συγκίνηση του Νταλαρα με τη συνεργασία Αρβανιτακη Κοτσιρα και το επίπεδο του έντεχνου.... αφορμη να βγάλουμε τη χολή μας γενικώς και αορίστως;;;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πρόκειται για δύο άσχετα μεταξύ τους γεγονότα, που αφορούν χοντρικά το ίδιο κοινό. Και που δείχνουν το τέλμα του "έντεχνου", δια της κακής αισθητικής προβολής του μέσα από τις γυαλιστερές τηλεταβέρνες και τις συνεργασίες της πυρκαγιάς.
Επίσης δεν έχω προσωπικά με τον Νταλάρα, ούτε με την Αρβανιτάκη και τον Κότσιρα για να βγάζω... χολή. Κριτική κάνω.
Dimitris Patokos
Με όλο το σεβασμό νομίζω οτι αυτο ειναι εξαιρετικά υποτιμητικό για τον Νταλαρα και την ιστορια του... με πενηντάχρονη πορεία δικαιουται να εχει διαπράξει και λάθη... αλλά αυτή η χολή εναντίον του πια εχει καταντήσει κουραστική εμμονή... λατρεύουμε να βρίσκουμε αφορμή για μίσος σε αυτή τη χώρα... όσον αφορά στα υπόλοιπα μάλλον συμφωνώ μαζί σου...
Giorgis Gavalas
να λάθος έκανε μόνο.που ασχολήθηκε με το τραγούδι.κατα τα άλλα όλα καλά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ξέρω τι κάνουν οι άλλοι, εγώ πάντως δεν έχω χολή για το Νταλάρα (ούτε για κανέναν). Κρίνω κάθε φορά ό,τι βλέπω. Για μένα η φάση με τα δάκρυα έπρεπε να κοπεί στο μοντάζ. Είναι η γνώμη μου. Άλλος το βλέπει διαφορετικά.
Vagelis Skiadas
δεν νομίζω να είχε άποψη στο μοντάζ ο Νταλάρας...
Τώρα στο κατά πόσο είναι αληθινα τα δάκρυα του είναι άλλη κουβέντα.
Από την άλλη βέβαια γιατί να παίξει θέατρο?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Καλά, αν ήθελε να το έκοβε, θα το έκοβε. Προφανώς δε θέλησε.
Dimitris Patokos
και για να ξεκαθαρίσω η χολή δεν αφορούσε εσένα!!! Εσυ έκανες απλά ένα καυστικό σχόλιο! Τρέφω μεγάλο σεβασμό για το έργο σου απο τότε που σε ένα φοιτητικό δωμάτιο στο Παρίσι ρούφηξα σε ενα βράδυ το βιβλίο σου Ζωντανοί στο Κύτταρο ! Θα ήταν 1997 ή 1998... δε θυμάμαι...
Γιάννης Ρότσιος
ΔιαγραφήΠοτέ δεν με άγγιξε το "έντεχνο" της μίρλρας και την δηθενιάς, παρά το ότι τα 90's ήταν στα φόρτε του. Ο Νταλάρας από την άλλη παραμένει μεγάλος.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, έχει καλή φωνή και τώρα. Τον άκουσα λάιβ την άνοιξη και ήταν πολύ καλός.
Γιάννης Ρότσιος
Έχει τραγουδήσει τα πάντα.
Δυστυχώς δεν υπάρχουν αξιόλογα τραγούδια, πλέον.
(Η ερμηνεία του στο "Missa Creola" υποσκελίζει όλες όσες μπόρεσα να βρω στο Youtube, από Τιτάνες κιόλας)
Κωσταντίνος Ματσούκας
Τραγουδάει καλά δεν αμφιβαλω αλλά μάρτυρας κατηγορίας στον Καζαντζιδη και υπερ του Νικολοπουλου?Λυπάμαι δεν συμερίζομαι .Νοιώθω οτι επαναληφκηκε η δίκη του Κολοκοτρώνη.
Sotiris Polizos
ο Νταλάρας είναι ένας πανέξυπνος, εργατικός ταλαντούχος τραγουδιστής. Αντικειμενικά. Τώρα αν σ αγγίζει ή όχι είναι άλλο πράγμα.
Βασίλης Καπετανίδης
ΔιαγραφήΕμένα πάλι με λειπεί - και πάλι - να βλέπω 90% υβριστικά σχόλια για το Νταλάρα (ειδικά στο youtube)... και το λέω ως ΛΑΤΡΗΣ ειδικά του Καζαντζίδη και του Πανούση, και του Ρασούλη και του Άκη Πάνου (με τους οποίους "σφάχτηκε" ο Νταλάρα). Και, ειδικά ο Νταλάρας, δεν έχει καμιά ανάγκη να κλάψει για να συγκινήσει. Δεν έχει κλάψει ποτέ live. Και... ποιος θα το κοβε αλήθεια; Θα χα εγώ στην εκπομπή τον Νταλάρα να κλαίει και θα το κοβα;;... Ή - θα μπαινα στη διαδικασία να πω μετά την εκπομπή να πάρω τηλ τον Παπαδόπουλο και να του πω: ΚΟΨΤΕ ΤΟ; Τι λέτε ρε παιδιά;; Θα κάνω εγώ υπεράσπιση στον Νταλάρα. Το χουμε χάσει εντελώς. Ή ο παμμέγιστος ο αγαπημένος ο Τζιμάκος ο μακαρίτης, που γαμωσταύριζε κι έβριζε Χριστούς και Παναγίες, στην πραγματικότητα είχε πνευματικό απ' το 2000; Τι βλακείες είν αυτές
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Και... ποιος θα το κοβε αλήθεια; Θα χα εγώ στην εκπομπή τον Νταλάρα να κλαίει και θα το κοβα;;...<< Δεν κατάλαβες. Ο Νταλάρας θα έπρεπε να ζητήσει να μην μπει η συγκεκριμένη σκηνή. Είναι η γνώμη μου αυτή.
Βασίλης Καπετανίδης
αυτό λέω ρε φώντα. οκ είπε πάνω στη σκηνή: κόψτε το. τώρα μεταξύ μας.... έχουν βγει με τον Ελευθερίου σε 200 εκπομπές μαζί κι είναι 50 χρόνια φίλοι. ε χέσε με
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Να σε πληροφορήσω επίσης ότι το γύρισμα της εκπομπής κρατάει 7-8 ώρες και κόβονται πολλά για να βγει τελικά αυτό το δίωρο-τρίωρο... δεν ξέρω πόσο διαρκεί.
Βασίλης Καπετανίδης
βρε το ξέρω. επίσης... η σκηνή που προβάλλεται είναι ήδη κομμένη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε τα είπαμε τώρα - μην ξαναλέμε τα ίδια. Για μένα είναι μια άτυχη στιγμή-σκηνή αυτή, για να χρησιμοποιήσω έναν ήπιο χαρακτηρισμό.
Βασίλης Καπετανίδης
Και για μένα είναι ατυχές το post σου. Γιατί ο δημοσιογράφος, γαμώ το στανιό μου, ψάχνει να βρει βαθύτερα. Δεν τάσσεται ανερυθρίαστα με το 90% του youtube. Με ειλικρινή εκτίμηση.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ρε μη λες ό,τι σου κατέβει. Χέστηκα για το YouTube εγώ. Ούτε που τα διάβασα τα σχόλια. Αυτή τη δουλειά θα κάνω;
Βασίλης Καπετανίδης
"Ρε" Φώντα άσε με τώρα. Άσχεται πράματα συσχετίζεις. Κότσιρας, Αρβανιτάκη, Νταλάρας. άσ' το
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άραξε και ηρέμησε.
Βασίλης Καπετανίδης
Δεν πίνω πια και δε μπορώ να τσακωθώ :) καλό βράδυ φώντα
Jimmy Musicfan
Διαγραφήφιλαρακο δε μετραει μονο αν τραγουδαει καλα, ο αριστερος με δεξιες τσεπες, που επειδη τραγουδαει καλα, έχει και δεκα διδακτορικά και καθονται οι λοιποι αγραμματοι και τον ακουνε σαν ειδήμονα επί παντός επιστητού; αϊ...και πολυ καλα του κανανε,,ολα τα λαμογια να πληρωσουν, μονο τσοχα..παπαντ και παπαγε...;
Giorgis Christodoulou
Κάποτε η Chavela Vargas έλεγε σε μια συνέντευξη, πως, πολλές φορές μου έρχεται να βάλω τα κλάματα -κι αν έχει περάσει πίκρες και ταραχώδη ζωή κι αυτή- κι ομως κρατιέμαι όπως μπορώ γιατί η σκηνή, έλεγε, έχει μια ηθική κι εγώ τη σέβομαι.
Βασίλης Καπετανίδης
Μάλιστα. Δηλαδή, με τη λογική σου, η μέγιστη Τσανακλίδου, που την παίρνουν συνέχεια τα κλάματα, δεν έχει ήθος. Κανένα νόημα.
Giorgis Christodoulou
Κατ' αρχάς, μάλλον θα πρέπει να ξαναδιαβάσετε αυτό που έγραψα. Πρώτον, δεν το είπα εγώ.
Όσον αφορά την κ.Τσανακλίδου, υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Έχει την τεχνική ενός ηθοποιού και χειρίζεται διαφορετικά τα εκφραστικά της μέσα. Ξέρετε, η σκηνική "αλήθεια" που πολύ αγαπά ο Έλληνας είναι κάτι πολύ σχετικό και σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Οι "μέγιστοι" μπορεί κι αυτοί να ξεφύγουν και να παραπέσουν σε "κλάψα" καμμιά φορά - άλλο το κλάμα κι άλλο η "μικροαστική κλάψα" που λέει κι ο Κραουνάκης. Όταν όμως ξέρουν τί θα πεί σκηνική οικονομία κι έχουν υπόβαθρο, τεχνική και καλό χειρισμό εκφραστικών μέσων, μπορεί να κάνουν και τέχνη.
Βασίλης Καπετανίδης
Το διάβασα. Επικαλείστε την "αυθεντία" ενός τρίτου, άρα συμμερίζεστε την άποψή του (εν προκειμένω της Chavela Vargas). Βλέπετε ότι δεν είναι τόσο απλά τα πράματα; Επίσης, οι μέγιστοι μπορούν να πέσουν στην κλάψα και να παραμείνουν μέγιστοι. Όσον αφορά το ήθος - ΠΑΝΩ στη σκηνή, το σχόλιο είναι ατυχές σχετικά με τον Νταλάρα (βλ. συνέπεια, δουλειά, ωραίες παραγωγές κλπ κλπ). Εν πάσει περιπτώσει, όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος συγκινείται. Πολλά τα παραδείγματα ανάλογων περιπτώσεων με του Νταλάρα. Κουβέντα να γίνεται.
Giorgis Christodoulou
Για κάποιους εδώ στο fb, ναι, είναι λόγια οτυ αέρα. Όταν όμως σε αφορά η δουλειά σου κι ανεβαίνεις εκεί πάνω, δεν είναι τόσο "κουβέντα να γίνεται".
Ειδικά όταν έχεις τη δύναμη (και το καλό γούστο) να "προφυλάξεις" τον εαυτό σου, έστω εκ των υστέρων, δεν είναι κατι αμελητέο. Καλημέρα.
Ferris Costas
ΔιαγραφήΑν ήταν στο χέρι μου, όχι μόνο δεν θα το έκοβα, αλλά θα πρόσθετα και την πρόβα... Όσοι δεν συνεργάστηκαν ποτέ με τον Νταλάρα (ή με την Τσανακλίδου) ας τους θαυμάζουν όσο θέλουν.
Βασίλης Καπετανίδης
έχετε συνεργαστεί κύριε Φέρρη με την Τσανακλίδου; τι χολή είν' αυτή ρε γμτ.
Ferris Costas
Λυπάμαι γιά το προσβλητικό σας ύφος, ναι, συνεργάστηκα, και με προσέβαλε όσο λίγοι άνθρωποι στον κόσμο. Ούτε να τη δω στα μάτια μου. Και ως γνωστόν (πασίγνωστον) σπανίως κρατάω κακία.
Βασίλης Καπετανίδης
προσβλητικό, επειδή γράφω ότι βγάζετε χολή για συνάδελφό σας ή συναδέλφους σας; όχι, κύριε Φέρρη. Δεν είναι προσβλητικό. Εν πάση περιπτώσει, μιλάτε εκ πείρας. Δεν ήξερα το παρασκήνιο της υπόθεσης. Καλό είναι, βέβαια, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να υπάρχει ένας συγκρατημός μεταξύ συναδέλφων.
Ferris Costas
Ευχαριστώ γιά τις συμβουλές... Πάντως οι προσβολές (χυδαίο υβρεολόγιο) δεν έλαβαν χώραν στα παρασκήνια, αλλά από σκηνής, με βροντερή σγουρή φωνή, και ενώπιον δεκάδων παραγόντων στην ίδια την πατρίδα μου, στην Κύπρο. Γιά να μην πω τη συνέχεια, που υπήρξε ακόμα χειρότερη. Και φυσικά αυτό δεν σας εμποδίζει να τη θαυμάζετε.
Βασίλης Καπετανίδης
Δεν ήξερα το σκηνικό. Λυπάμαι όταν ακούω τέτοια πράγματα. Και προφανώς έχετε τα δίκια σας.
Ferris Costas
Και εν πάση περιπτώσει, δεν είναι συνάδελφός μου...
George Magalios
ΔιαγραφήΤο δάκρυ του Νταλαρα σε ζώνη υψηλής τηλεθέασης...Δε μας χ@&€εις ρε Νταλαρα;��
Dimitris Mpakirtzis
ποτέ δεν με έπεισε...έπεσα με το ζάπινγκ στην εκπομπή και έφυγα αμέσως, δεν...Έχασα βέβαια το ασυνήθιστο θέαμα, διότι μέχρι τώρα έβγαινε επαγγελματίας και ασυναισθηματικός, μπορεί και να είναι άλλο το θέμα τώρα, ιατρικού απορρήτου...
George Nikolopoulos
Έπος !
Andreas Frogoudakis
Πειραζει που δεν μου αρεσει καθολου η φωνη του;
Mparpa Mimis
οτι και αν κανει τα ακουει ο Νταλάρας, το έχει η μοίρα του..
Dimitris Mpakirtzis
μπα, άμα κάθεται ήσυχος, όλα του πάνε καλά ... διαφωνώ.
Mparpa Mimis
απλα, νιιωθω οτι εχει φορτωθεί όλα τα δεινά του χώρου/χωρας κάποιες φορές.
Dimitris Mpakirtzis
μακάρι να ήταν πολιτκό το θέμα, που δεν με ενδιαφέρει, αδιαφορώ... εδώ αναφερόμαστε στη καλλιτεχνική του πλευρά και στο πέρασμα του στο συγκεκριμένο χώρο...
Mparpa Mimis
εγω αναφερομαι συνολικα στην κριτική που δεχεται.
Antoine Dourdous
Τσ τσ τσ ...ημαρταν......κλαίει η εικόνα...θαύμα..
γιαννης λημναιος
Αλλη τσιτωθηκε και επεστρεψε και αλλως επεστεψε με δακρυα
Stathis Nikokavouras
τζιμακος πανουσης
Dimitris Stefanatos
Το γελοίο υποκείμενο , του ένα και ένα μιλκο , θα έχει πάντα μια περίοπτη θέση στα ανέκδοτα του μέλλοντος . Τζιμακο rest in peace , Νταλάρας Νταλάρας Νταλάρας !
Σχόλια από το fb για την ταινία "Διαδικασία" του Δήμου Θέου...
ΑπάντησηΔιαγραφήMaria Dille
Δύσκολη ταινία,αν και ως προς το πιο «ερμητικά κλειστή» ταινία του ελληνικού κινηματογράφου θα διαφωνούσα,θεωρώ την αριστουργηματική Καρκαλού ως τέτοια.Ωστόσο είναι(η Διαδικασία)εκπληκτική.Αναζητήστε και τον Καπετάν Μειντάνο του Δήμου.Εξ ίσου καλή.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Με δυσκόλεψε πολύ η Διαδικασία. Πάρα πολύ. Είναι το θέμα τέτοιο. Το να μεταφέρεις φιλοσοφικά και κοινωνικοπολιτικά ζητήματα στο σινεμά, με όρους όχι πάντα κινηματογραφικούς. Ο Μπαλαμός θυμάμαι πως μου είχε φανεί πιο "δύσκολος" από την "Καρκαλού".
Maria Dille
Ως προς την παρακολούθηση θα έλεγα οτι την Διαδικασία την απόλαυσα-δεν την είδα σήμερα την είχα κατεβάσει πέρσι.Μου άρεσαν τα κοστούμια και γενικότερα μου θύμιζε αισθητικά Παζολίνι,την Μήδεια και τον Οιδίποδα(κάπως,όχι εντελώς).Ως προς το νόημα,είναι για σκληρους σινεφιλ,χρειάζονται γνώσεις ιστορικές,φιλολογικές και ίσως μια γνώση του Μαρξ.Τα θέματα,που θίγει είναι ακριβώς αυτά που αναφέρετε στο αρχικό σας post.
Θα είχε όντως ενδιαφέρον αν προβαλλόταν κάπου σήμερα αυτή ταινία,τι αντιδράσεις θα προκαλούσε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, μια "σωστή" κόπια, αποκαταστημένη.
Maria Dille
Μακάρι να αποκατασταθούν κάποτε αυτές οι ταινίες και το βασικότερο να ασχοληθεί μαζί τους το νεαρό σινεφίλ κοινό και να ψάξει τον πλούτο του κατασυκοφαντημένου ΝΕΚ.μόνο με τον Λάνθιμο ξέρουν να ασχολούνται..
Haris Mantellos
Την είδα -παραθέτω το σχετικό link παρακάτω- για τον Πουλικάκο και την Ελένη Μανιάτη, την οποία θεωρώ ιδιαίτερη ηθοποιό αλλά και ωραία γυναίκα, όπως και για τη μουσική του Χάλαρη. Άγνωστο πού βρίσκεται σήμερα η Μανιάτη, αν ξέρει κανείς ας μας ενημερώσει.
Haris Mantellos
http://greek-movies.com/movies.php?m=5991
Η διαδικασία (1976) ‒ Greek-Movies
https://quinlan.it/2017/09/20/diadikasia/
Diadikasia (1976) di Dimos Theos - Recensione | Quinlan.it
Stavros Raptis
Πολύ ωραία.ευχαριστουμε για το λινκ
Haris Mantellos
Ο σπουδαίος Κώστας Σφήκας σε σκηνή από την ταινία.
Σχόλια από το fb για την "Όπερα" του Ανδρέα Βελισσαρόπουλου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Λοιπόν στο σάιτ του Τσεμπερόπουλου υπάρχουν τρεις φωτό από τα γυρίσματα της Όπερας κάτω από τον τίτλο appearing. Λογικά ήταν φωτογράφος ή δεν ξέρω τι άλλο (όχι πάντως πρωταγωνιστής). Στην πρώτη φωτό φαίνεται η Μαρία Μήτσορα (που δεν έπαιζε στην ταινία). Μήπως η Όπερα είχε γυριστεί στο σπίτι της; https://tsemberopoulosyorgos.weebly.com/as-actor.html
tsemberopoulosyorgos.weebly.com
As Actor
Ferris Costas
Νομίζω ναι, αν θυμάμαι καλά.
Ο Γιώργος πρέπει να ήτανε βοηθός στην Όπερα. Αν έκανε τη διεύθυνση φωτογραφίας ο Πανουσόπουλος, σίγουρα ναι.
Vassilis Konstandopoulos
απίαρινγκ. Μπορεί, όλα. Το θέμα είναι ότι δεν βρίσκεται η ταινία, αυτές οι δουλειές (έρευνα για αρνητικά και υλικά κλπ.) ΔΕΝ γίνονται "ερασιτεχνικά", το έκανα κι εγώ 2 χρόνια, αποκαταστήσαμε το "Ο Γιάννης και ο δρόμος" της Τόνιας, αλλά ως εκεί. Ο Φέρρης έχει δίκιο, αυτά θέλουν λεφτά και εξειδικιευμένους ανθρώπους, αλλιώς, όπως περνάνε τα χρόνια, θα χάνονται όλο και πιο πολλά φιλμ.
Ferris Costas
Και προπαντός διαφάνεια, κριτήρια, και έλεγχος.
Vassilis Konstandopoulos
Δεν είναι και τίποτα πυρηνική φυσική όλα αυτά
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δυστυχώς δεν έχω όλα τα ονόματα των τεχνικών. Διαβάζω πάντως... εικονοληψία: Γιάννης Δασκαλοθανάσης, μοντάζ: Σπύρος Προβής.
Έχω τα ονόματα των πρωταγωνιστών. Δεν πρέπει να έπαιζε ο Τσεμπερόπουλος κάποιο ρόλο στην Όπερα. Δεν πρέπει να ήταν μπροστά από την κάμερα. Κάπου πίσω πρέπει να ήταν.
Ferris Costas
Σωατό. Πάντως ήταν η εποχή που όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλο στα γυρίσματα και την παραγωγή. Εγώ ο ίδιος, μαζί με τον Αντρέα... πηδήξαμε τον φράχτη κάποιας πρεσβείας γιά να μπούμε σε κάποια δεξίωση, να συναντήσουμε μιά Σουηδέζα (νομίζω) επίτροπο της ΕΟΚ, να της ζητήσουμε να αποτρέψει τον Καραμανλή να ψηφίσει νόμο γιά... την εξορία των ομοφιλοφύλων... Και το αποτέλεσμα ήταν ο Καραμανλής να πιάσει τα γέλια, και ν' αποσύρει το νομοσχέδιο... Ηρωϊκές εποχές.
Vassilis Konstandopoulos
ΔιαγραφήΦώντα, ανάθεμα κι αν ο Δασκαλοθανάσης κι ο Τσεμπερόπουλος θυμούνται τι ακριβώς έγινε τότε. Άλλες εποχές, όλοι με όλους. Αν δεν βρεθούν αρνητικά, θετικά, υλικά, δημοσιεύσεις, κέρατα, δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος και, το χειρότερο, θα γυρνάς γύρω γύρω κι από κοκό τίποτα, το φιλμ έχει σημασία. Υπάρχει τρομακτική υστέρηση έναντι όλου του γλόμπου στις αποκαταστάσεις (εδώ κι ο Δράκος παραμένει ρετάλι λέμε) και όσο περνάει ο καιρός, χάνονται χιλιόμετρα σελιλόιντ που θα φτάναμε στον Πλούτωνα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι το ξέρω, αλλά κάποια πρόσωπα ίσως κάτι να γνωρίζουν ή να θυμούνται... Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις ποιος μπορεί να έχει τι ή πώς μπορεί να βοηθήσει. Ο Τσεμπερόπουλος π.χ. έχει ρωτηθεί για την Όπερα; Yποθέτω πως ναι... H Μήτσορα; Άλλοι... άλλοι...
Ferris Costas
Πάντως θεωρώ απίθανο η "Όπερα" να μην υπάρχει στην Ταινιοθήκη. Εδώ βάζανε τον Φίνο να ξενυχτάει γιά να βγάλει αντίγραφα (κλοπή) των ταινιών του Melies, που είχε φέρει αυτοπροσώπως η κόρη του και τις εμπιστεύτηκε στον Αδαμόπουλο γιά 2 μέρες...
Vassilis Konstandopoulos
Φώντα, δεν ξέρεις πόσα γ...να τηλέφωνα έγιναν τότε, που ήταν και πιο πρόσφατη η ταινία. "Κάποιος" την είχε.
Στην ταινιοθήκη δεν υπάρχει, γκαραντί, η ταινιοθήκη έχει μετρημένα μμ (βασικά θετικά) και ως εκεί. τα άλλα, σε σκηνοθέτες (στην καλή περίπτωση), θειάδες, γκόμενες, πατάρια, σχολές και δεν ξέρω τι
Ferris Costas
Γιά τον παλιό Ελληνικό κινηματογράφο, υπάρχουν εκατοντάδες κόπιες στις αποθήκες των παλιών κινηματογράφω, στην Αίγυπτο, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, το Γιοχάνεσμπουργκ, την Αυστραλία, την Κύπρο και αλλού.
Και στον Καναδά.
Vassilis Konstandopoulos
βρε εδώ δεν ξέρουμε τι υπάρχει σε 130.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, θες και Καναδά; Να βγάλουνε ΕΣΠΑ να το αναλάβει "κάποιος"
Ferris Costas
Ακόμα, ταινίες του ΝΕΚ, υπάρχουν ΣΙΓΟΥΡΑ στις ταινιοθήκες της Γαλλίας και των Βρυξελλών.
Vassilis Konstandopoulos
Γιατί, ξέρουμε τι υπάρχει στην Ελληνική ταινιοθήκη μήπως; Υπάρχει κάποια λίστα ξερωγώ;
Ferris Costas
Βασίλη, αν έχεις το κουράγιο, οργάνωσε με την ΕΕΣ μιά επιτροπή, που να πάρει μάλιστα και Νομική υπόσταση, να κάνουμε κρούση στους αρμοδίους, να πιέσουμε, να κάνομε τέλος πάντων ό,τι περνάει από το χέρι μας.
Vassilis Konstandopoulos
τα έχουμε πει, εν τω μεταξύ παίζουν λεφτά στο ντορό, που ξέρεις καλά πού θα πάνε. Ως εδώ, μιλάμε από κοντά, υπάρχουν και νέα.
Τάκης Σπετσιώτης
ΔιαγραφήΦώντα, καλημέρα. ΄Ημουν σκριπτ στην ΄Οπερα του φίλου Αντρέα Βελισσαρόπουλου. Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος -τα λέγαμε πριν κάποιες μέρες- έκανε μια εμφάνιση ως ηθοποιός. Το σπίτι των φωτογραφιών που αναφέρεις ήταν το σπίτι του σκηνοθέτη στην οδό Τιμολέοντος Βάσσου, πίσω απ' την αμερικάνικη πρεσβεία. Έγιναν κάποια γυρίσματα εκεί, καθώς και στην ταράτσα της πολυκατοικίας- νυχτερινά. Ο Γιάννης Τριτσιμπίδας έγραψε πριν λίγες μέρες ότι είχε παραλάβει απ' τον αδερφό του Ανδρέα Βελισσαρόπουλου την κόπια γύρω στα μέσα της δεκαετίας του '90 και την είχε προβάλει στο κέντρο τέχνης Ιλεάνα Τούντα και κάπου στο Λονδίνο. Με διαβεβαίωσε ότι, μετά τις προβολές την επέστρεψε στον κ. Βελισσαρόπουλο. Την κόπια των 16 χιλστ. παραγωγής Γιώργου Εμιρζά.Γιατί θέλω να διευκρινίσω ότι ο Αντρέας Βελισσαρόπουλος γύρισε την ΄Οπερα ...2 φορές, θα πρέπει να το θυμάται κι ο Νίκος Μουρατίδης. Πρώτα σε φιλμ 8 χιλστ. το οποίο δεν έκανε - όπως γράφεται -, μπλόου απ σε δεκαεξάρι. Την ξαναγύρισε - ίδια, με κάποιες παραλλαγές- απ' την αρχή σε 16 χιλστ. και εκεί ήμουν σκριπτ εγώ- ξέρω καλά. ΄Αρα ψάχνουμε για 2 χαμένες κόπιας της Όπερας- την κόπια 8 χιλστ, και την μετέπειτα βραβευμένη των 16 χιλστ.
Υ.Γ. Στην ομάδα του Φεστιβάλ βέβαια, ο κ. Βελισσαρόπουλος είπε ότι δεν είχε... την κόπια.
Vassilis Konstandopoulos
Καλημέρα κύριε Σπετσιώτη. Ψάχνοντας τότε για την κόπια (στα πλαίσια ενός μεγάλου αφιερώματος που κάναμε στην ΕΕΣ με παλιά μικρού μήκου, κάπου το 95 - 96), αν θυμάμαι καλά πρέπει να είχα αρχίσει από τον Καραγιάννη (Λίβυος) και μετά ακολούθησε κύκλος τηλεφωνημάτων (θυμάμαι είχα μιλήσει με τον κύριο Τριτσιμπίδα και την Κυρία Ζαχμανίδου μεταξύ άλλων). Όλοι κατέληγαν ότι "κάποιος" πήρε την κόπια (τώρα αντιλαμβάνομαι ότι μιλάμε για "κόπιες"), μετά τον θάνατο του σκηνοθέτη και για δικούς του λόγους δεν την εμφανίζει. Αναφέρθηκαν και κάμποσα ντεσού τα οποία τώρα λησμονώ ή θυμάμαι αχνά, από ένα σημείο και ύστερα δεν έδινα προσοχή είναι αλήθεια, γιατί ήταν προφανές ότι κανείς δεν είχε (ή δεν έδινε) κάποιο σαφές στοιχείο για τον πιθανό κάτοχο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Καλημέρα Τάκη, ξέρουμε αν είχε και η Μήτσορα κάποιο ρόλο στην ταινία;
Τάκης Σπετσιώτης
αυτό, για να είμαι ειλικρινής, δεν το θυμάμαι, Φώντα. Δεν είχε καλά- καλά εκδώσει η Μήτσορα ακόμη τότε..΄Ηταν όμως φίλη του Αντρέα και χρησιμοποίησε το όνομά της και τη διεύθυνση του σπιτιού της ως εκδότριας του ΑΜΦΙ 1977- 78, αν δε γελιέμαι. ΄Η πρωτοεξέδιδε.. το Άννα να ένα άλλο..
Ferris Costas
Ξέρει κανείς αν υπάρχει κάπου το αρχείο του Εμιρζά;
Ferris Costas
ΔιαγραφήΠότε επιτέλους θα γίνει κάποια σοβαρή έρευνα γιά τις χαμένες ταινίες; Και πότε θα γίνει η ψηφιοποίηση και αποκατάστασή τους όπως γίνεται σ' όλες τις σοβαρές χώρες; Τι κάνει με τα κονδύλια της ΕΕ η Ταινιοθήκη; Και πότε θα μας πουν τι έκαναν ως τώρα με τα τεράστια κονδύλια που πήραν γι αυτό το σκοπό οι άλλοι οργανισμοί (π.χ. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου); Άντε μην ανοίξουμε το στόμα μας...
Vassilis Konstandopoulos
κουκουρούκου
όσον αφορά τη συγκεκριμένη, την εποχή που κάναμε ένα μεγάλο αφέρωμα στα μμ των δεκαετιών 60, 70, 80 στην ΕΕΣ, έσκαψα πολύ προσωπικά, με πολλά τηλέφωνα σε "επώνυμους", τα πάντα συνέτειναν ότι "κάποιος" πρέπει να είχε λουφάρει το 16ρι (θετικό, ή αρνητικό ή και τα δύο) και δεν θέλει να το δώσει πουθενά, ένεκα διαφόρων θεμάτων εσωτερικών πιθανώς του ΑΚΟΕ μέσα σ' όλα. Στο "ψάξε" για τα φιλμ, όλο και κάτι έβγαινε, πχ. με το "Σαββατοκύριακο" του Παπακυριακόπουλου, μας είπε ότι το είχε κάποια γκόμενα στο Βέλγιο που δεν θέλει να τον δει κλπ., κι ο Καραγιάννης ακόμα που τον πρόλαβα μου έλεγε ότι δεν έχει τον "Λίβυο" (που ευτυχώς προβάλλεται) και άλλα πολλά. Δεκαετία του 90 ήτανε κι όλα αυτά γίνονταν άνευ πόρων, for the hell of it. Ακόμα παραμένουν έτσι
Ferris Costas
Σήμερα έμαθα πως ο γιός του Ρουσόπουλου "δώρισε" (με το αζημίωτο) όλο το αρχείο του εργαστηρίου, μιλάμε γιά αρνητικά εκατοντάδων ταινιών, στην Ταινιοθήκη, κι ο κ. Θόδωρος Αδαμόπουλος φέρεται σκαιότατα και προσβλητικά σ' όποιον δημιουργό ψάχνει την ταινία του. (Αυτό το τελευταίο το έζησα και προσωπικά, με τη φράση "Άε γ--ήσου ρε Φέρρη, τη Φόνισσα αν γουστάρω θα την κάψω!" και τη φράση αυτή την εοανέλαβε στη Βούλα Γεωργακάκου).
Vassilis Konstandopoulos
Ο ένας "δωρίζει" ο άλλος "δεν ξέρει", ο τρίτος "¨ξεχνάει", σε λίγα χρόνια θα έχουμε χαιρετήσει και θα μας ψάχνουνε.
Σχόλια από το fb περί Ναπολέοντος Λαπαθιώτη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάκης Σπετσιώτης
154 ήταν όλες οι συνθέσεις του, όσες τα ποιήματα κου Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ – εξαφανισμένες
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολλά από τα ποιήματά του ο ίδιος ο Λαπαθιώτης τα αποκαλούσε "τραγούδια", που σημαίνει πως τα έγραφε και με γνώμονα τη μελωδική αξιοποίησή τους. Ίσως να τα μελοποιούσε και ο ίδιος - πριν από τους διαφόρους, που τα ανακάλυψαν μετά το '60.
Μεγάλη απώλεια ο χαμός του Δήμου Θέου ,υπήρξε δάσκαλος μου αλλά και φίλος μου .Τώρα που το σκέπτομαι ο Δήμος κατάφερνε με έναν μαγικό τρόπο να κάνει τους μαθητές του φίλους του.Αξίζει δε ιδιαίτερης μνείας ο συγκινητικός αποχαιρετιστήριος λόγος του φίλου και συναδέλφού του Κώστα Φέρη στην κηδεία.Νάσαι καλά Κώστα Φέρη
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Μα