Βλέπω πολλούς να ποστάρουν τραγούδια του Daniel Johnston,
που πέθανε προχθές, στα 58 του, και εντυπωσιάζομαι. Τόσο γνωστός ήταν και στην Ελλάδα,
και τόσο πολύ τον εκτιμάει ο κόσμος; Έλα Παναγία μου! Μετά απ’ αυτό, όλα πλέον
μπορείς να τα περιμένεις...
Ο Johnston ήταν κάποιος Αμερικάνος που νόμιζε πως ήταν τραγουδοποιός, ένας
παρανοημένος τύπος (δεν υπέγραψε στην Elektra, λέει, επειδή εκεί είχαν
υπογράψει οι... σατανιστές Metallica!!), που είχε την πετριά της μουσικής, και
γι’ αυτό έγραφε κάτι ο θεός-να-τα-κάνει-τραγουδάκια, πρωτόλεια, γεμάτα φάλτσα,
τελείως βαρετά και κουραστικά, σαν αυτά που μπορεί να γράψει ο καθένας από
εμάς, με μια ξεκούρδιστη κιθάρα ή ένα πιάνο, τραγουδώντας... περνάει-περνάει η
μέλισσα, αλλά δεν το κάνει (ο καθένας από εμάς) ούτε φυσικά το προβάλλει, γιατί
έχει μιαν αίσθηση της πραγματικότητας και σκέφτεται το τι θα πει ο κόσμος.
Σκέφτεται ότι θα τον πάρουν οι άλλοι στο ψιλό. Και πολύ σωστά.
Ο Johnston, όμως, δεν το είχε αυτό το πρόβλημα. Αδιαφορούσε για την εντύπωση που θα προκαλούσαν στους άλλους τα ορνιθοσκαλίσματά του – ασχέτως αν στην απέραντη κασετογραφία-δισκογραφία του μπορεί να βρεις και 3-4 κομματάκια, ικανά να κοροϊδέψουν κάποιους, ώστε να τον πάρουν στα σοβαρά.
Ο Johnston, όμως, δεν το είχε αυτό το πρόβλημα. Αδιαφορούσε για την εντύπωση που θα προκαλούσαν στους άλλους τα ορνιθοσκαλίσματά του – ασχέτως αν στην απέραντη κασετογραφία-δισκογραφία του μπορεί να βρεις και 3-4 κομματάκια, ικανά να κοροϊδέψουν κάποιους, ώστε να τον πάρουν στα σοβαρά.
Το "καλύτερο" άλμπουμ του Daniel Johnston, στην
Shimmy Disc το 1990
|
Τον Johnston τον έκανε φίρμα ο Cobain, όταν βγήκε κάποτε να τραγουδήσει
φορώντας ένα μπλουζάκι, που είχε σαν στάμπα κάτι σκίτσα από μια κασέτα του,
όμως εγώ δεν τον έμαθα τον Johnston από τον Cobain, αλλά από τη συλλογή “Songs
in the Key of Z”, το 2000, όταν ανθολογήθηκε εκεί μαζί με διάφορα άλλα «φρούτα»
(The Shaggs, Lucia Pamela, Jandek, Peter Grudzien κ.λπ.). Στην ίδια συλλογή
υπήρχαν κι ένα-δυο σοβαρά ονόματα, που μέσα στην παρανοϊκότητά τους είχαν να
παρουσιάσουν και έργο (γιατί ήταν αληθινοί δημιουργοί), όπως ο Captain
Beefheart, αλλά τα περισσότερα tracks από ’κείνο το άλμπουμ ήταν της πλάκας,
γραμμένα από δήθεν-καλλιτέχνες, που έπαιρναν στα σοβαρά τον εαυτό τους (και
αυτό είναι παρανόηση).
Φυσικά, και για τον Johnston βρέθηκε ακροατήριο –κάποιοι, μάλιστα, πιο… παρανοημένοι από εκείνον προφανώς, έφθασε να τον συγκρίνουν ακόμη και με τον Syd Barrett!!–, αφού τα τραγούδια του απασχόλησαν τους Yo La Tengo, τους Pearl Jam και τους Sonic Youth, τα κατορθώματά του έγιναν μουσικό ντοκιμαντέρ (αυτή η μάστιγα των μουσικών ντοκιμαντέρ!) κ.λπ., κ.λπ. Οποία κατάπτωση!
Ο Johnston υπήρξε η κλασική περίπτωση του cult, με τα τραγούδια του να έχουν την αισθητική αξία που έχουν και οι φαιδρές ταινίες του Ed Wood. Αυτή είναι η σωστή αντιστοίχιση.
Α, και κάτι ακόμη. Υπάρχουν και στην Ελλάδα τέτοιοι... ντανταϊστές καλλιτέχνες, που κάνουν τραγούδια την... χαμένη αθωότητά μας. Και γι’ αυτούς (τους Έλληνες) έχουν βρεθεί κάποιοι που παίρνουν τα τραγούδια τους στα σοβαρά, αποκαλώντας τους μάλιστα και... underground προσωπικότητες.
Φυσικά, και για τον Johnston βρέθηκε ακροατήριο –κάποιοι, μάλιστα, πιο… παρανοημένοι από εκείνον προφανώς, έφθασε να τον συγκρίνουν ακόμη και με τον Syd Barrett!!–, αφού τα τραγούδια του απασχόλησαν τους Yo La Tengo, τους Pearl Jam και τους Sonic Youth, τα κατορθώματά του έγιναν μουσικό ντοκιμαντέρ (αυτή η μάστιγα των μουσικών ντοκιμαντέρ!) κ.λπ., κ.λπ. Οποία κατάπτωση!
Ο Johnston υπήρξε η κλασική περίπτωση του cult, με τα τραγούδια του να έχουν την αισθητική αξία που έχουν και οι φαιδρές ταινίες του Ed Wood. Αυτή είναι η σωστή αντιστοίχιση.
Α, και κάτι ακόμη. Υπάρχουν και στην Ελλάδα τέτοιοι... ντανταϊστές καλλιτέχνες, που κάνουν τραγούδια την... χαμένη αθωότητά μας. Και γι’ αυτούς (τους Έλληνες) έχουν βρεθεί κάποιοι που παίρνουν τα τραγούδια τους στα σοβαρά, αποκαλώντας τους μάλιστα και... underground προσωπικότητες.
Τραγούδι του Αμερικάνου δεν μου πάει να βάλω, αλλά αν
θέλετε ακούστε Κουκουτάρα, τον Έλληνα Daniel Johnston, που δεν έχει γίνει
ακόμη... μουσικό ντοκιμαντέρ. Περαιτέρω, δεν βρίσκω ετικέτα και για να τον κατατάξω...
Σχόλια από το facebook...
ΑπάντησηΔιαγραφήAngelos Krallis
"Ο Johnston ήταν κάποιος Αμερικάνος που νόμιζε πως ήταν τραγουδοποιός, ένας παρανοημένος τύπος που είχε την πετριά της μουσικής"
Φώντα ποιά είναι η γνώμη σου για το κοινωνικό στίγμα σε σχέση με την ψυχοπαθολογία το 2019;
Γιατί καταλαβαίνω πως η πετριά της μουσικής δεν μας βρήκε όλους στι κεφάλι, αλλά ειδικά τις πρωινές ώρες δεν μπορώ να βρώ κανέναν λόγο να μιλάει κάποιος με τέτοια λόγια.
Xenofondas Dia
μην την ψάχνεις κι εσύ με τέτοιες ευαισθησίες μωρέ...
για τον Καιάδα είναι η φάση? σωστά συνονόματε?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Συνέλθετε ρε. Επειδή ο άνθρωπος είχε ψυχολογικά ζόρια, θα πρέπει να τον αποδεχθούμε σαν μεγάλο καλλιτέχνη, ενώ ήταν σκράπας; Μην συσχετίζετε άσχετα μεταξύ τους θέματα.
>>για τον Καιάδα είναι η φάση? σωστά συνονόματε?<<
συμπεραίνεις ό,τι να'ναι, σύνελθε, το ξαναλέω.
Aris Karampeazis
Φώντα, απλώς δεν είναι η ώρα τώρα να πούμε αν ήταν μάπα ως καλλιτέχνης ο Johnston ή αν ήταν ο Syd Barrett. Αυτό είναι το θέμα και αυτό πιστεύω λένε όλοι παραπάνω και δικαίως το λένε. Όπως προχθές δεν βγήκαμε να πούμε αν, πόσο και τι είδους μάπα ήταν ο Μαχαιρίτσας, που για πολλούς από εμάς ήταν. Μπορούσαμε να το πούμε εδώ και χρόνια και για τους δύο, και οι περισσότεροι το λέγαμε και το υποστηρίζαμε και θα μπορούμε να το λέμε και για πολλά χρόνια ακόμη.Και θα το κάνουμε, θεωρώ και στη συνέχεια μιας και τα τραγούδια του θα μας "ταλαιπωρούν" για χρόνια ακόμη (όσους, όσα και όπως τυχόν μας ταλαιπωρούν). Αντίστοιχα το ότι ξαφνικά αναγορεύτηκε σε μέγας καλλιτέχνης ο Μαχαιρίτσας από πολλούς που τον χλεύαζαν εν ζωή ακόμη και με την πλέον προφανή παραλλαγή του επωνύμου του, το θεωρώ εξίσου ανόητο. Χρειάζεται μια κάποια ψυχραιμία για όλα αυτά. Τη στιγμή του θανάτου κάποιου γενικώς καλό θα είναι να προέχουν τα συναισθήματα που το γεγονός δημιουργεί στον καθένα και όχι η αποτίμηση, και δη εξ αυτών η αρνητική. Πιστεύω κατανοείς τον λόγο που χτύπησε τόσο άσχημα το ποστ, ειδικά και σε σχέση με την χρήση του χαρακτηρισμού 'παρανοημένος', ο οποίος το μόνο σίγουρο είναι ότι μπορεί να... παρανοηθεί περαιτέρω. Τέλος, θεωρώ ατυχή τον παραλληλισμό με τον Κουκουτάρα, έχουν εντελώς διαφορετική αφετηρία, προθέσεις, αλλά και αισθητικό αποτέλεσμα, όσο και αν αόριστα μπορείς να τους εντάξεις στα όρια ενός καλώς εννοούμενου ερασιτεχνισμου, που προσωπικά με "συγκινεί" και στους δύο, παρότι θα προτιμήσω τον Johnston.
Xenofondas Dia
Διαγραφήεσύ σύνελθε!! σε κράζουν όλοι και κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις!
δεν βρέχει, σε φτύνουν...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είσαι βλάκας.
Angelos Krallis
Φώντα δεν απαντάς ��
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ισχύουν αυτά που λες Καραμπεάζη. Σεβόμαστε όλους τους νεκρούς, αλλά οι περιπτώσεις των δύο δεν μπαίνουν στην ίδια ζυγαριά, για πολλούς λόγους. Δεν υπάρχει λόγος να περιμένω ένα μήνα για να γράψω πως μακαρίτης ήταν σκράπας. Το ότι ήταν παρανοημένος το γράφει μέχρι και η Wikipedia, (αφού δεν υπέγραψε στην Elektra, επειδή εκεί είχαν υπογράψει οι σατανιστές Metallica!! - αυτό δεν είναι παρανόηση;). Και μια χαρά ήταν και ο παραλληλισμός με τον Κουκουτάρα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Angelos Krallis
Απάντησα.
Angelos Krallis
2019 αλερτ, δεν μιλάμε έτσι πια ξέρεις.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μια χαρά τα έγραψα. Κόλλησες κι εσύ στο "παρανοημένος" που ισχύει 100%.
Xenofondas Dia
δεν έχεις δίκιο. ο Μέγας Μουσικοκριτικός μίλησε. τέλος. παρακαλούνται όπως αποσυρθούν άμεσα όλα τα σχόλια που διαφωνούν με τις θέσεις του Μουσικοκριτικού.
α! και σταματήστε τα likes στο σχόλιό μου. δεν ξέρω τίποτα εγώ.
Stathis Nikokavouras στον Xenofondas Dia
οταν θα σταματησεις να μετρας τα λαικς πηγαινε βγαλε το σκουλαρικι απο την μυτη γιατι γελαμε εμεις που σε αυτη την ηλικια το παιζεις μπεμπα και γελαει και ο τοπ στην φορμουλα ο χαμιλτον..και αυτος εχει τρια αλλα βαζει ενα καθε φορα που ο μαζευει 50 εκ οχι γιιαουρτια ..λιρες..
Andreas Frogoudakis
Ασχολούμαι περίπου πενήντα χρόνια με τη μουσική και το τύπο δε τον ήξερα καθόλου μέχρι που διάβασα τα περί του θανάτου του και έκατσα και άκουσα μερικά τραγούδια του και δε νομίζω ότι έχασα και κάτι....
Οσοι πιστευουν οτι ο Daniel Johnston ανηκει στα παρατραγουδα γελιουνται οικτρα.Ακομα και ο Kim Fowley ηθελε να συνεργαστει μαζι του.
ΔιαγραφήΤα αλμπουμ "Fun" και "Artistic Vice" απο τα 90's ειναι αρκετα καλα και θα μπορουσες να τα ακουσεις μαζι με δισκους απο τον Jonathan Richman η και Violent Femmes
Και ενα ενδιαφερον σχολιο που βρηκα στο u tube (το οποιο ειναι
και παλιο)
I sold all my records and cassettes years ago.The only ones i kept were
Daniels Johnstons
Aggeliki Marinou
ΑπάντησηΔιαγραφήAποκλείεται για κάποιους το παρακάτω να είναι απόλυτα γοητευτικό και καλλιτεχνικό από μόνο του ; Για μένα είναι δηλαδή.
"Ο Johnston, όμως, δεν το είχε αυτό το πρόβλημα. Αδιαφορούσε για την εντύπωση που θα προκαλούσαν στους άλλους τα ορνιθοσκαλίσματά του "
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τίποτα δεν αποκλείεται. Στο καλτ θα δεις τα πιο απίστευτα πράγματα να κατακρατούν αξία.
Aggeliki Marinou
Ναι θέλω να πω, ότι η πρόσληψη της τέχνης δεν ειναι μονοσήμαντη, δεν θα σχολιάζα, αν δεν είχες περιγράψει με ακρίβεια αυτό που μου τον κάνει εμένα πολύ συμπαθητικό και σένα μάλλον σου δημιουργεί αποστροφή :)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μεγάλος καλλιτέχνης, μεγάλη προσωπικότητα (δεν θέλω να πω κάτι άλλο) ξημεροβραδιαζόταν βλέποντας Ερωτοδικείο. Και του άρεσε, για τους χι ψι λόγους. Δεν βρίσκεις άκρη σε αυτά.
Aggeliki Marinou
είναι άδικη η σύγκριση κτγμ μου. Το ειπες πολυ ωραία "Ο Johnston, όμως, δεν το είχε αυτό το πρόβλημα. Αδιαφορούσε για την εντύπωση που θα προκαλούσαν στους άλλους τα ορνιθοσκαλίσματά του" αρκεί. Δεν έχει σημασία η αρτιοτητα, η επεξεργασία, το υψηλό επίτευγμα, μερικές φορές συναίσθημα μπορεί να προκάλεσει και κάτι που είναι συγκινητικά παιδικο. Η ένσταση μου είναι στην κατακραυγή όσων τον συμπαθούν αν και καταννοώ οτι τους προσάπτεις οτι δεν θα τον ηξερε κανενας αν δεν τον εκανε μοδα Cobain. Oυτε αυτο πειραζει.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όχι δεν είναι αυτό. Είναι όλα τα άλλα.
Aggeliki Marinou
Δεν παρασυρεσαι καθόλου απο την γοητεία του ανεπητίδευτα άστοχου λοιπόν <3
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κοίταξε τώρα. Ο άνθρωπος αυτός ήταν ειλικρινής, δεν υποκρινόταν τον ανεπιτήδευτο. Ήταν ανεπιτήδευτος. Τούτο όμως δεν έχει ουδεμία σημασία. Το αποτέλεσμα κρίνεις. Και το αποτέλεσμα ήταν κακό στην περίπτωσή του.
Aggeliki Marinou
συμφωνούμε ως προς το τι ηταν, διαφωνούμε για το αν το αποτέλεσμα εξετάζεται (οχι ορθολογικα πάντα) ανεξάρτητα από την διαύγεια της πηγής που το παράγει. Αλλα ισως για αυτό δεν θα μπορουσα ποτέ να είμαι κριτικός.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όλοι μπορούμε να κρίνουμε. Ο καθένας μας έχει τον δικό του τρόπο να κρίνει.
Ilias Piknadas
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά διασκεδάζω με τους γραφικούς, αλλά που και που με εκνευρίζουν αφόρητα
Kostis Kilymis
Κι εγώ κάπως έτσι είμαι με το παραπάνω κείμενο
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σύνελθε. Ως άνθρωπο και ως ασθενή τον σέβομαι. Ως καλλιτέχνης ήταν σκράπας.
Xenofondas Dia
χαχαχα!!! copy paste την έχουμε αυτή την απάντηση? σε όλους το ίδιο πετάμε? ωραία...
Leonidas Geranios
Κύριε Φώντα Τρούσα Δισκορυχείον καλό θα ήταν να κατανοήσετε ότι ήταν ατυχές το κείμενό σας. Καλό θα ήταν να το κατεβάσετε και να ανεβάσετε ένα παλιότερο κείμενό σας. Ίσως εκείνο για τον Χατζηγιάννη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ευχαριστώ για την υπόδειξη. Δεν θα λησμονήσω.
Leonidas Geranios
Χαρά μου. Αναμένω!
Panagiotis Peristrefomenos
Εμένα πάντως κάποια τραγούδια του με συγκίνησαν αρκετά. Αυτό είναι τέχνη.
Ευθύμιος Ραγκούσης
Ε εισαι ασχετος τοτε ����
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πάντως και με τον Ξανθόπουλο έβαζε τα κλάματα η μισή Ελλάδα, αλλά αν ήταν τέχνη εκείνο που έκανε είναι ένα θέμα....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Ευθύμιος Ραγκούσης
Να μην ειρωνεύεσαι, δεν γουστάρω. Άμα δεν σ' αρέσουν αυτά που γράφω, να μην έρχεσαι εδώ.
Stylianos Tziritas
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Johnston δεν διαφωνώ στο οτι δεν είχε κάποια σπουδαία συνθετική φλέβα. Ήταν όμως μέρος αυτής της άτυπης παρέας που με τις όποιες διαφορές τους (Jad Fair ο ενας από αυτούς, ο πρώιμος Chandbourne) είχαν μία ελευθεριοτητα αξιοσημείωτη κ ερχόμενη κατευθείαν απο τα 70s
Angelos Krallis
"Ο Johnston δεν διαφωνώ στο οτι δεν είχε κάποια σπουδαία συνθετική φλέβα"
good chat 10/10, σε κάποιες μέρες δεν θα έχει καμία φλέβα οπότε να μια καλή ευκαιρία να κρατήσετε μία γνώμη για τον εαυτό σας. Κυρίως γιατί προχθές, όπως πολύ ευστοχα έγραψε ο Φώντας, θα κάνατε ακριβώς αυτό.
Stylianos Tziritas
δεν κατάλαβα το σχόλιο σα, ειλικρινώς. Αν έχετε την καλοσύνη να αναλύσετε πιο διεξοδικά για να μπορέσω να απαντησω μιας κ αναφέρεστε προσωπικά σε μένα θα ήμουν ευγνώμων.
Angelos Krallis
Ενικό παρακαλώ, και στο ραδιόφωνο στον ενικό μιλούσαμε. Λέω πως το να βάζουμε αδιάλλακτα στο ίδιο τσουβάλι τη θλίψη, τον πόνο και τον θάνατο μαζί με το ό,τι ονομάζει ο καθένας "ταλέντο" (as far as I'm concerned σας τη χαρίζω αυτή τη λέξη) - που στη πραγματικότητα δεν είναι τίποτα παραπάνω από προσωπικές ποταπές προσδοκίες (να ήταν λίγο πιό έτσι, κάπως σαν αυτό, να το ήξερα μόνο εγώ)- προκαλεί σοβαρές εμπλοκές που πρέπει να κρατάμε κατά νου, ειδικά όταν το κάνουμε για να παράξουμε social currency.
Stylianos Tziritas
μάλλον με μπερδεύετε με το ποστ του Φώντα, με το οποίο δε συμφώνησα ούτε καν σε επίπεδο like (μιας κ μιλάτε για δημόσιες εικόνες) αφενός και αφετέρου καλό θα ήταν να μην κάνετε μοντάζ, να βλέπετε τη συνολική θέση κάποιου, στην προκειμένη περίπτωση ολόκληρη τη φράση μου.
Δεν θεωρώ οτι ειναι ύβρις αυτό που είπα, μιλησα για τη συνθετική του ικανότητα θέτοντας όμως οτι η συνολική του κοινωνική θέση (ως αυτά που έπραττε κ πρότεινε) έχουν κατ' εμέ σημαντικότατη αξία.
Εν ολίγοις υποστηρίζω τον καλλιτεχνη χωρίς να βάζω στο συλλογισμό μου τα περί ψυχικής κ ψυχολογικής του υπόστασης.
Angelos Krallis
Κυριε στυλιανέ δεν σας μπερδευω με κανέναν. Αυτά που λέτε, μόλις τα είπατε. Καταλαβαίνω πως οι ηλικιωμένοι άνθρωποι έχετε μια περίεργη σχέση με τα social media, αλλά να ξέρετε πως αυτή τη συλλογιστική των likes δεν την έχει κανείς άλλος. Ουτε που κοιταξα αν και ποιος εχει κανει λάικ και πραγματικα ποιος το κάνει αυτό; Διάβασα όμως την απάντηση σας σε ένα κείμενο βουτηγμένο στο στίγμα και αυτό που είχατε να πειτε ήταν κάτι για τη φλέβα του νεκρού και μερικές αερολογίες σε σχέση με τα ελεύθερα 70ς. Χαίρομαι που μοιραζόμαστε τις ίδιες ευαισθησίες δεν θα το κρύψω, λυπάμαι που κάνετε το γούστο σας σημαία.
Stylianos Tziritas
Εγώ λυπάμαι αντιθέτως που προσπαθώντας να υποστηρίξετε κάτι σκουπίζετε με φράσεις τυπου "αερολογίες" αυτο που είπε ο άλλος, βάζοντας και ωραία πυροτεχνήματα του στυλ "τη συλλογιστική των likes δεν την έχει κανείς άλλος". Ενδιαφέρον επίσης οτι προσπαθώντας να στιγματίσετε μία (υποτιθέμενη) απαξίωση απο μεριάς μου (την οποία ξαναλέω οτι δε στηρίζετε που βρίσκεται το αηθές της) χρησιμοποιείτε όρους τύπου "ηλικιωμένοι". Δεν θυμάμαι να στιγμάτισα το λόγο κ τα επιχειρήματα σας ως προΐόντα " νιάνιαρου", σωστα? Συζητάμε ως ισότιμοι πολίτες πέρα από τέτοιες τετριμμένες κ συντηρητικές λογικές.
Angelos Krallis
Επειδή χοντραίνει η κουβέντα επικίνδυνα, δεν ειμαι εδω για να τα πουμε. Ειμαι εδω για να σας πω πως δεν θα μιλάτε έτσι και πως η σιωπή δεν είναι πια επιλογή. https://youtu.be/bmRjGBFg1a0
Daniel Johnston- Honey i sure miss you
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσα
Διαγραφή>>σε ένα κείμενο βουτηγμένο στο στίγμα <<
Το δικό μου κείμενο είναι βουτηγμένο στο στίγμα Κράλλη; Λυπάμαι γι' αυτά που γράφεις. Είσαι φανατασιόπληκτος, για να μην πω τίποτ' άλλο βαρύτερο.
Angelos Krallis
πες το δυνατά να το ακούσουμε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αυτά που ήταν να γράψω τα έγραψα. Και τα αιτιολόγησα πλήρως και στο ποστ και στις απαντήσεις στα σχόλια. Και τις αντιδράσεις τις περίμενα. Δεν εξεπλάγην. Ξέρω τι παίζει και ξέρω πώς σκέφτονται ορισμένοι. Θα τα ξαναπούμε... (Δεν το λέω ως απειλή).
Angelos Krallis
Δεν με απασχολεί η γνώμη σας για τον Johnston και το έργο του. Ούτε με πειράζει που την εκφράζεις σήμερα, κάνεις τη δουλειά σου. Όλοι έχουμε μία δουλειά στο κάτω κάτω, σε αντίθεση με εσάς (τη γερολαία) δεν είμαι εδώ για να ηθικολογήσω.
Είμαι εδώ για να σας πω, πως η επιλογή σας να είστε αισθητικά υποκείμενα είναι απολύτως σεβαστη, αλλα να μη ξεχνάτε πως υπάρχει και ο κοινός αισθητός πολιτικός μας βίος και αυτόν επικαλούμαι αυτή τη στιγμή.
Το ένα και μοναδικό πράγμα που έχω να σας πω, όχι σαν παραίνεση, ούτε σαν food for thought αλλά σαν απαίτηση, είναι το ότι δεν θα μιλάτε έτσι. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν υποφέρει πάρα πολύ από τον κυρίαρχο καταπιεστικό λόγο που ξεπροβάλλει από το στόμα σας, και εγώ κάθε φορά που θα βρίσκει τον δρόμο του στα αυτιά μου, θα σας ψυθιρίζω στο αυτί τί μου λένε οι φωνούλες το βράδι, μέχρι η αστική σας μικρότητα να χεστεί πάνω της.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σαχλαμάρες. Διάβασε εδώ για να ξεστραβωθείς. «Ο ρόλος της κριτικής είναι ένας ρόλος ανάμεσα σε άλλους. Χειρότερος από αυτόν των πρωταγωνιστών του αισθητικού γεγονότος, όταν οι πρωταγωνιστές είναι καλοί, και καλύτερος από αυτόν των πρωταγωνιστών του αισθητικού γεγονότος, όταν οι καλλιτέχνες νομίζουν πως είναι καλλιτέχνες – κι άντε μετά να τους πείσεις πως δεν είναι. Θα σου βγάλουν το μάτι, γιατί σε θέλουν κι εσένα στραβό σαν την αφεντιά τους».
Βασίλης Ραφαηλίδης
Άμα θες "στραβούς" τράβα αλλού. Να μην ξανάρθεις εδώ πέρα. Και θα μιλάω και θα γράφω όπως γουστάρω. Δεν θα σου ζητήσω την άδεια.
Angelos Krallis
ειμαι παντού ξέρεις
δεν είπες το βαρύ όμως και περιμένουμε
πες αυτό που μου λένε δασκάλες, μπαρμπάδες, μπάτσοι και παπάδες από τα μικράτα μου
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Με απειλείς;
Angelos Krallis
με έδιωξες από το διαδίκτυο και σου απάντησα πως είμαι παντού, δεν σε απειλω, τσίλαρε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είσαι ελεύθερος να εκφράζεις ό,τι θέλεις, κι εδώ ακόμη, τον αντέχω τον διάλογο, αλλά υποδείξεις για το ύφος μου, γι' αυτά που λέω και για τον τρόπο που τα λέω, δεν πρόκειται να δεχθώ.
Angelos Krallis
Δεν εχει να κάνει με το ύφος σου, και δεν είναι προσωπικό. Ειναι απλά ένας αγώνας για στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα και όσο δεν το αντικρίζεις απλά εκτείθεσαι. Το να χωρίζεις τους ανθρώπους σε στραβούς και ίσιους σε σχέση με τη ψυχική τους υγεία και να τους γκρουπάρεις αντιστοίχως είναι βγαλμένο σαν λογική από τα πιο σκοτεινά συρτάρια της ιστορίας και μάντεψε, υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που θα φροντίσουν να μείνει εκεί.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ρε μεγάλε λες ότι σου κατέβει. Εκτιμώ ένα σωρό καλλιτέχνες που είχαν θέματα με την ψυχική υγεία τους (Syd Barrett, Roky Erickson, Νικόλας Άσιμος...), γιατί θα πρέπει να αποδεχθώ έναν ατάλαντο, ως καλλιτέχνη; Επειδή δεν είναι ψυχικά υγιής, και βλέπει παντού σατανάδες; Το είπα και πριν. Συνέλθετε.
Και εκτίθεται εκείνος που λογαριάζει τους σκράπες για ταλαντούχους. Που δεν μπορεί να ξεχωρίσει το ένα από το άλλο. Εκείνος εκτίθεται.
Γιώργος Γιαννόπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σχόλια επιβεβαιώνουν το κύριο θέμα του ποστ. Το οποίο αφορούσε στο όψιμο -αναδρομικό θα έλεγα- κοινό, φαινομένων τύπου κουκουτάρα. Κατά τα άλλα συγχέονται σκόπιμα τα προφανη. Η "τρέλλα" δεν συνδέεται πάντα με τη "μεγαλοφυία". Ούτε και -αντίθετα- απαξίωσε κανείς το έργο του barrett π.χ. που έπασχε από σχιζοφρένεια. Εδώ υπάρχει η απαίτηση από κάποιους να συναινέσεις ότι ο μακαρίτης ήταν εφάμιλλος του ντύλαν, υπό την απειλή ότι αν δεν το κάνεις, έχεις προκατάληψη εναντίον των ψυχικά ασθενών συνολικά, (και έμμεσα είσαι εξ ίσου ρατσιστής αν απλώς κριτικάρεις το όψιμο κοινό ενός καλτ φαινομένου, και τις υπεραντιδράσεις του στα social media)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Υπάρχουν και... παρανοημένοι σχολιαστές, που νομίζουν ότι εχθρευόμαστε τους ψυχικά ασθενείς. Τι να κάνουμε; ��
Achilleas Lefakis
υπάρχει και το θέμα του σεβασμού στη μνήμη ενός νεκρού για τον οποίο γράφονται απαξιωτικά σχόλια στο ποστ. Κι εγώ όπως γράφει και κάποιος άλλος δεν θεωρούσα μεγάλο καλλιτέχνη τον Μαχαιριτσα αλλά δεν βγήκα να τον απαξίωσω την επόμενη του θανάτου του. Το ύφος του ποστ ήταν επόμενο να προκαλέσει πολεμική διαμάχη. Η απαίτηση να συναινεσεις ότι ο Johnston ήταν ατάλαντος υπάρχει και στον απόλυτο τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση με τον οποίο αυτό υποστηρίζεται στο ποστ.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Η απαίτηση να συναινεσεις ότι ο Johnston ήταν ατάλαντος<<
δεν έχω καμία απαίτηση από κανέναν.
Οι περιπτώσεις Μαχαιρίτσα-Johnston είναι τελείως διαφορετικές, ως προς κάθε σημείο τους. Μα ως προς κάθε σημείο τους, και κακώς συσχετίζονται (ακόμη και σε σχέση με το... είναι ακόμη νωπό το χώμα).
Γιώργος Γιαννόπουλος
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι το ποστ αναφερόταν στην όψιμη -από δεύτερο χέρι- δημιουργία καλτ φαινομένων.Στο κοινό όχι στο νεκρό. Νομίζω δεν υπάρχει αναλογία με μαχαιρίτσα. Ο κουκουτάρας είναι πιο κοντινή περίπτωση.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τέθηκε το θέμα από δυο-τρεις πως είναι άκυρο το ποστ, επειδή δεν έχουν γίνει ακόμη τα "σαράντα" του Daniel Johnston. Ή τα τριήμερα, ξέρω 'γω...
Stathis Nikokavouras
εγω φωντα μου ξερω μονο του κωλου τα εννιαμερα..για σαραντα και τετοια πολλα θα ρωτησω την ιερωνυμου η την βαρθολομαιου..ολο και κατι παραπανω θα ξερουν..σαν τον παπα του χωριου μας τον καινουργιο..μαζεψε τις γριες στην εκκλησια και ειπε..δεν γινεται να κανετε στους πεθαμενους μια φορα τον χρονο τρισαγιο..καθε μηνα πρεπει για να μην τους ξεχνατε...12 μηνες επι 20 ευρουλακια την φορα το τρισαγιο [τα δυο ευρω τα περνει το παπαδοπαιδι] η καθε χηρα βγηκε το μεροκαματο...αμην...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άστα ρε Στάθη, γιατί ειπώθηκαν πολλά άστοχα και δεν μαζεύονται εύκολα. Από πού να πιάσεις και τι ν' αφήσεις... ��
Achilleas Lefakis
Δεν συγκρίνω Johnston Μαχαιριτσα ως καλλιτεχνική αξία. Ούτε παραβλέπω το κύριο θέμα του ποστ. Το ύφος του σχολιάζω που προκειμένου να στιγματίσει το φαινόμενο απαξιώνει εντελώς τον Johnston. Ήταν λογικό να προκαλέσει τόσο έντονες αντιδράσεις. Και ναι πιστεύω ότι οι δύο περιπτώσεις έχουν σχέση με το ότι είναι ακόμη νωπό το χώμα. Ιδιαίτερα όταν δεν έχουμε να κάνουμε με μια ήπια κριτική στο νεκρό.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Και ναι πιστεύω ότι οι δύο περιπτώσεις έχουν σχέση με το ότι είναι ακόμη νωπό το χώμα.<<
Δικαιολογία της πλάκας είναι αυτή, όσον αφορά στον Johnston. Και όποιος το καταλαβαίνει αυτό, το καταλαβαίνει.
Achilleas Lefakis
Γιατί είναι δικαιολογία της πλάκας; Έχει μήπως σημασία αν ο νεκρός τυγχάνει της αποδοχής μας ή όχι;
Γιώργος Γιαννόπουλος
Νομίζω ότι δεν πρόκειται για κριτική του έργου του. Αφήνεται να εννοηθεί ότι το θεωρεί εκτός πεδίου κριτικής.
ΓΕΜΑΤΟ ΦΑΛΤΣΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ Trout Mask Replica ΑΛΛΑ ....Guitar virtuoso Steve Vai praised the album and admitted the first time he heard it, he was appalled by how out of tune the album was and by Van Vliet's vocals, but after meeting him, he gave the album another chance and compared it to “a liberation”.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ποιος σου είπε ότι το "Trout Mask Replica" είναι ο καλύτερος δίσκος του Beefheart; Εγώ ποτέ δεν τρελαινόμουν γι' αυτό το άλμπουμ.
ΔιαγραφήΟ Beefheart είναι αληθινός καλλιτέχνης, που έχει γράψει και στίχους φοβερούς και μουσικές φοβερές (τραγούδια φοβερά δηλαδή) και ήξερε όλη την blues παράδοση απ' έξω κι ανακατωτά. Δεν ήταν Daniel Johnston.
Θα μπορούσες να μου πεις για τον Μητροπάνο ότι ήταν φάλτσος, αλλά κι εκεί δεν έχει ουδεμία σημασία το γεγονός. Γιατί υπάρχουν τραγουδιστές που έχουν εντάξει το φάλτσο στην ερμηνευτική περσόνα τους, δημιουργώντας υψηλά μεγέθη. Δεν είναι Daniel Johnston.
Xenofondas Dia
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΚΡΑΝ το κομπλεξικότερο κείμενο που έχω διαβάσει εδώ και πολύ καιρό!!! (δεν θα μιλήσω καν περί ασέβειας προς κάποιον που μόλις πέθανε. αυτά είναι προφανώς πολύ εκλεπτισμένες ανησυχίες για σας...)
Έχετε κάθε δικαίωμα να πείτε "δεν μου αρέσει, δεν με αγγίζει" ή οτιδήποτε τέτοιο. Όμως χαρακτηρισμοί όπως "ένας παρανοημένος τύπος" για έναν άνθρωπο που έπασχε από μια σοβαρότατη ψυχική ασθένεια -από την οποία επίσης υποφέρουν χιλιάδες άλλοι άνθρωποι στον κόσμο- είναι απλά χυδαιότητα! Και τεράστια προσβολή προς όλους τους άλλους ανθρώπους που πάσχουν από ψυχικές ασθένειες!!! Έλεος δλδ! ή μήπως τώρα γίνομαι πολύ "πολτικά ορθός" κι εσείς είστε ο τύπος που τα λέτε τα πράγματα "χύμα" και "όπως είναι"?
[περιμένω επόμενο κείμενο για αφροαμερικανό μουσικό να συνοδεύεται από χαρακτηρισμούς τύπου "σκυλάραπας", σωστά?]
Φάλτσος ε? Θέλετε να μετρήσουμε τους ανα τον κόσμο τραγουδοποιούς που κάναν σημαία τους και στυλάκι την γαϊδουροφωνάρα?? Από τον πατριάρχη Ντύλαν που η φωνή του είναι σαν ευνουχισμένη κατσαρίδα μέχρι τον εγχώριο Νιόνιο που εδώ και 50 χρόνια γκαρίζει, πότε αυτό το είδος τραγουδιού αναζήτησε τον επόμενο Παβαρότι?
Πόσω μάλλον φτηνές ειρωνείες σαν να είστε κάνα 10χρονο ("κάνουν τραγούδια την... χαμένη αθωότητά μας"). Θέλετε να μετρήσουμε πόσοι εν Ελλάδι και παγκοσμίως έχουν κάνει καριέρες και μας έχουν ζαλήσει τα @@ για την χαμένη τους αθωότητα?? Για κάθε άνθρωπο που παλεύει να κάνει ένα έργο τέχνης (οποιουδήποτε είδους) αυτό είναι το υλικό του, καλώς ή κακώς. Κάποιοι το κάνουν με τρόπο που περνάει σε κάποιους, κάποιοι άλλοι όχι.
Επίσης μιλάμε για έναν άνθρωπο που την εποχή που διαγνώστηκε, η φυσιολογική εξέλιξη για έναν τέτοιο ασθενή ήταν κλείδωμα σε κλινική και μπούκωμα χάπια όλη μέρα. σωστά? και εσάς σας πείραξε που αυτός ο άνθρωπος βγήκε λίγο έξω από το καβούκι και πάλεψε να κάνει κάτι περισσότερο...
Κρίμα συνονόματε, κρίμα.
υγ: όταν ένας άνθρωπος από την οικογένειά σας, διαγνωστεί με διπολική διαταραχή, υποφέρει από αυτήν την αρρώστια (αυτός και όλο του το περιβάλλον) και στο τέλος πεθάνει, θυμήστε μου να σας πω "έλα μωρε, πώς κάνεις έτσι? ένας παρανοημένος ήτανε..."
υγ2: επιβεβαιώνετε απόλυτα τον κανόνα: αυτοί που δεν μπορούν να κάνουν, γίνονται κριτικοί και βγάζουν το κόμπλεξ τους
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σύνελθε και μην γράφεις ό,τι να'ναι. Ως άνθρωπο και ως ασθενή τον σέβομαι. Το ότι παρανοούσε είναι προφανές - εδώ λέει ότι δεν υπέγραψε στην Elektra, γιατί εκεί οι υπήρχαν οι σατανιστές Metallica!! Ως καλλιτέχνης ο άνθρωπος αυτός ήταν σκράπας.
Xenofondas Dia
ΔιαγραφήΜε μεγάλη εγκράτια στις μπαρούφες που γράψατε, σας απευθύνομαι στον πληθυντικό και γι' αυτό κρατήστε κι εσείς το ίδιο. Δεν σας ξέρω, δεν με ξέρετε οπότε δεν χωράνε οι ενικοί.
Πάμε στην ουσία. Ως "άνθρωπο και ως ασθενή" δεν τον σέβεστε καθόλου! το ακριβώς αντίθετο μάλιστα! με ατάκες όπως "παρανοημένος τύπος" για έναν άνθρωπο που πάσχει από σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή, μόνο σεβασμό δεν δείχνει κάποιος! γιατί τέτοιοι χαρακτηρισμοί, στον άνθρωπο απευθύνονται και όχι στον καλλιτέχνη.
ναι? το χουμε? πάμε παρακάτω...
Τί ακριβώς σημαίνει ο όρος "σκράπας" για έναν καλλιτέχνη? Θέλετε να το εξηγήσετε και σε εμάς τους αδαείς?
Εγώ το μόνο που καταλαβαίνω είναι ότι απλά δεν σας αρέσει. Θέλετε να αρχίσουμε να λέμε ο καθένας εδώ μέσα ποιούς θεωρεί σκράπες? τρικυμία εν κρανίω...
το μεγαλείο ενός ανθρώπου φαίνεται πάνω απ' όλα στην αναγνώριση του λάθους του. και αυτό το κείμενο είναι λάθος από την αρχή ως το τέλος. take the high road που λένε και οι Αγγλοσάξονες και αναγνωρίστε το λάθος σας...
υγ: "ψυχολογικά ζόρια" που γράφετε πιο κάτω έχει κάποιος που τον παράτησε η γκόμενα ή έχασε τη δουλειά του. η σχιζοφρένεια και η διπολική διαταραχή είναι άλλη πίστα. γκεγκε?? (πάτε να το σώσετε και το κάνετε και χειρότερο...)
υγ2: για να το πω και με δικούς σας όρους, μάλλον εσύ σύνελθε!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μεγάλε άδειασέ μου τη γωνιά, γιατί είσαι άσχετος. Υπάρχουν ψυχολογικά ζόρια διαφόρων ειδών. Άλλα μικρής σημασίας και εμβέλειας και άλλα μεγάλης. Κι εγώ δεν υποτιμάω κανένα ζόρι, ενώ εσύ ο υπερ-ευαίσθητος υποτιμάς το ζόρι κάποιου, που μπορεί να τον παράτησε η γκόμενά του και να πήγε μετά να αυτοκτονήσει.
Stathis Nikokavouras
Διαγραφήρε φωντα σε παρακαλω[εγω σε λεω ρε και γουσταρω γιατι εισαι παιδι δικο μας] μηπως αυτος ο ξενοφωντας ειναι ο αλλος σου εαυτος που γραφει και τσακωνεται μαζι σου?και το κανεις επιτηδες πρωι πρωι μεσημεριατικα που λεει και η τρελλη του χωριου?γιατι αν ειναι ο αλλος σου εαυτος οκ αν δεν ειναι τοτε ειναι μεγαλος μαλακας..μπαινει στο δικο σου φεισμπουκ και σου λεει να του μιλας στον πλυθηντικο οπως και αυτος..δεν με ξερεις δεν σε ξερω...και τοτε γιατι βρε καραγκιοζη μπαινεις εδω?σιγα τον καλιτεχνη που εκρινε..παγκοσμιως αγνωστος.και στα ουμπαλα μας αν ειχε τρελλα η διπολικη ταραχη..και εγω εχω διπολικη μπαταρια στο παπακι..καλα ποσα βληματα εχει η ελλαδα?δεν μπορει να συμβαινει αυτο..μην σβησεις σε παρακαλω τιποτα εχω νευρα..μολις γυρισα απο λονδινο και ειδα ενα παληκαρι 28-30 στο γκατγουικ με μια μπλουζα σκουρα που εγραφε war zone...και τα δυο του ποδια ηταν κομενα απο ναρκη μαλλον αφγκανισταν γιατι ηταν πολυ νεος για ιρακ..ενα προσωπο που καθε γυναικα θα γονατιζε μπροστα του...και δεν ειχε ποδια αυτος ο κουκλος..και σου λεει ο μαλακας ο αλλος δεν με ξερεις δεν σε ξερω...ρε ουστ απο εδω νουμερο..ακου εγινες κριτικος επειδη δεν μπορουσες να παιξεις μουσικη..σβηστον τον βλακα ταχω παρει σημερα ...σβηστον..
Regimiento Cinqo
Ε ναι δίκιο έχουν τα παιδιά. Έχουμε δικαίωμα να λέμε "μ'αρέσει δεν μ'αρέσει", δεν έχουμε δικαίωμα να επιχειρηματολογούμε , άμα δε ο άλλος λέει ότι είναι σατανισμός η τάδε εταιρία δεν πρέπει να τον πούμε τίποτα - διότι η άποψή του είναι και στο φινάλε μπορεί και να έχει δίκιο ότι είναι σατανιστές στην Electra. Και γαμώ ξερωγώ..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έτσι είναι. Η παπαρογνώμη του καθενός, μπαίνει στην ίδια ζυγαριά με την επιχειρηματολογία του άλλου. Έτσι το θέλει η "νέα εποχή" να εξισώνει γνώμες με επιχειρήματα.
Patritsopoulos Nikos
πειραζει που το βρηκα φοβερο το ποστ αυτο και τους διαλογους?
Elias Zaikos
Τα μάτια μου διαφωνούν με τον Φώντα, τ'αυτιά μου συμφωνούν. Σκληρό κείμενο, αλλά -μας αρέσει η όχι- κάπως έτσι είναι η δουλειά του κριτικού. Δύσκολη υπόθεση να συζητάς για τέχνη, peace.
Γιάννης Τσουκαλάς
Eμεις παντως τον μαθαμε καμια τριανταρια χρονια πριν οταν ο μεγιστος Emil Katsur εφερνε κατα κορο τα βινυλια της Shimmy Disc
Aggelos Bizelopoulos
Καλημέρα ,μπορεί και να ισχύουν όλα τα παραπάνω ,εμένα μου άρεσε ο Daniel , αντίστοιχο του στον ελληνικό χώρο θα έβαζα τον Άγγελο Κυρίου .
Και επειδή έχει πάρει και μια τροχαία περίεργη ,διευκρίνιση σεχετικα με το Άγγελο κυρίου ,έχει να κάνει με την κοντινή αισθητική κατά την γνώμη μου
Petros Yarmenitis
Ακούμε εδώ ένα χαρακτηριστικό δείγμα τραγουδιού γραμμένου από ατάλαντο παρανοημένο τύπο, σαν αυτά που θα μπορούσε να γράψει ο καθένας μας, κάτι σαν το περνά περνά η μελίσσα δηλαδή
https://m.youtube.com/watch?v=TV6LPx1ezYs
Daniel Johnston - Some Things Last A Long Time
Spyros Zoupanos
πω πω κομματάρα!!!!
πσωμ μη αδης
ειδα ενα τιτλο προχθες σε ενα αρθρο. πεθανε λεει ο θρυλος της ροκ.χαχαχαχαχχα. ακομα γελαω. απ τα καλυτερα σου.
Matt Karampalios
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαράδεκτο κείμενο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σύνελθε και μην γράφεις ό,τι να'ναι. Ως άνθρωπο και ως ασθενή τον σέβομαι. Το ότι παρανοούσε είναι προφανές - εδώ λέει ότι δεν υπέγραψε στην Elektra, γιατί εκεί οι υπήρχαν οι σατανιστές Metallica!! Ως καλλιτέχνης ο άνθρωπος αυτός ήταν σκράπας.
Matt Karampalios
Μουσικός σκράπας ο οποίος επηρέασε και διασκευάστηκε από μουσικούς σαν τον Tom Waits. Αλλά θα'ναι υπερεκτιμημένος κι αυτός φαντάζομαι.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και τι σημαίνει αυτό; O οποιοσδήποτε μπορεί να γράψει μισό τραγούδι που να στέκει και να διασκευαστεί από οποιονδήποτε.
Matt Karampalios
Υπήρξε ολόκληρο tribute album από αντίστοιχου βεληνεκούς καλλιτέχνες, αν έχεις υπόψη σου. Και αυτό για οποιονδήποτε μπορεί να γίνει;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Φυσικά. Μέχρι και ταινία έγινε.
Matt Karampalios
Δε βγάζει νόημα η απάντησή σου. Το ότι επηρέασε ένα σωρό μουσικούς τα τελευταία 20+ χρόνια είναι γεγονός. Αν τον θεωρείς "σκράπα" διότι ήταν φάλτσος ή επειδή ηχογραφούσε στο δωμάτιό του και δεν έπαιξε ποτέ το παιχνίδι των δισκογραφικών, όλα αυτά είναι εντελώς άσχετα με την ουσία. Το κείμενό σου, όπως είναι διαρθρωμένο και πέραν του μουσικού γούστου του καθενός, δείχνει μόνο την ασχετοσύνη σου ή (ακόμη χειρότερα) έναν αυτοσκοπό attention-whoring με τη χρήση προκλητικών (για την πρόκληση και μόνο) δηλώσεων. Και όταν αυτό έρχεται με αφορμή τον θάνατο ενός ανθρώπου, είναι έως και λίγο ανήθικο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν βγάζουν νόημα αυτά που λες εσύ. Και o Ed Wood έγινε ταινία από τον Τιμ Μπάρτον, και τι έγινε; Σημαίνει ότι ο Ed Wood ήταν μεγάλος καλλιτέχνης; Παπάρια ήταν.
Matt Karampalios
Καραμέλα ο Ed Wood, το ανέφερες πόσες φορές ως τώρα. Καμία απολύτως σχέση σε κανένα επίπεδο. Διάβασε και λίγο τι λέει ο άλλος και όχι μόνο να πεις τα δικά σου.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΈλα ξεκόλλα τώρα. Τι να απαντήσω; Στο ότι δεν έπαιζε τα παιγνίδια των δισκογραφικών; Αυτά είναι αστειότητες!
Akis Kapranos
Ο Τιμ Μπάρτον έκανε ταινία τον Εντ Γουντ όχι για να χλευάσει εναν σκράπα καλλιτέχνη, ούτε για να τον παρουσιάσει σαν το νεο Ταρκόφσκι αλλά για να εξυμνύσει το πάθος του για το σινεμά (γι αυτο και φιλμαρει αυτον τον φανταστικό - μεταφορικα και κυριολεκτικα - διάλογο του με τον Όρσον Γουέλς), εντελώς άσχετο παράδειγμα.
Από την άλλη εννοείται πως αυτοι που διασκευασαν τον Johnston τον εκτιμουσαν ΚΑΙ σαν καλλιτέχνη. Αλλά τι ξέρουν αυτοί, σωστά;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και ποιος σου είπε εσένα ότι εγώ δεν κατάλαβα γιατί έκανε τον Εντ Γουντ ταινία ο Μπάρτον; Αυτό συμπέρανες εσύ; Πήρε ένα "σκουπίδι" του σινεμά και το έκανε ταινία. Και λοιπόν; Σημαίνει ότι ο Εντ Γουντ ήταν μεγάλος καλλιτέχνης; Μήπως θα πρέπει να τον βάλουμε κι εμείς δίπλα στον Όρσον Ουέλες; Ξαναλέω ότι πάντα κάποιοι θα βρεθούν να παίξουν με τα "σκουπίδια", γι' αυτό υπάρχει και το καλτ εξάλλου.
Akis Kapranos
Αντε παλι.
Καμια σχεση δεν εχει το παραδειγμα του Τιμ Μπαρτον με αυτο του Johnston. Δεν εχει καμια σύνδεση με αυτο που προσπαθεις να διατυπώσεις.
ΔΕΝ πηρε ενα "σκουπιδι" του σινεμα, έκανε ταινια για εναν ανθρωπο που αγαπουσε το σινεμα παρ'ολο που δεν το κατείχε.
Αυτο ΔΕΝ συνδέεται με τους καλλιτέχνες που ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΑΝ Johnston. Ο Μπαρτον ΔΕΝ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΕ Εντ Γουντ. Και οι καλλιτεχνες που διασκευασαν Johnston δεν το εκαναν επειδη τον θεωρούσαν σκουπίδι, αλλά επειδή τον εκτιμουσαν και σαν καλλιτέχνη. Αυτο ειναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Αν εσυ δεν τον εκτιμας, no prob. Αλλά οκ, ας εχει ο καθενας τα κριτήρια του.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και ο Ζάπα γούσταρε τις Shaggs, και τι έγινε; Κάθε καλλιτέχνης αντιδρά όπως νομίζει απέναντι στην παλιοποιότητα. Για κάθε Ζάπα όμως που μπορεί να γουστάρει τις Shaggs (για τον χι ψι λόγο) υπάρχουν χιλιάδες άλλοι που θα πούνε ότι ήταν για τα μπάζα.
Ο Μπάρτον αγαπούσε τις σκουπιδοταινίες του Εντ Γουντ, γι' αυτό ασχολήθηκε μαζί του. Αλλά αυτό, ξαναλέω, δεν σημαίνει ότι ο Εντ Γουντ ήταν μεγάλος καλλιτέχνης. Και αυτοί οι λίγοι "επώνυμοι" που έχουν διασκευάσει Johnston το κάνουν προφανώς επειδή κάτι βλέπουν σ' αυτόν. Η αναλογία είναι προφανής. Επειδή δηλαδή τώρα οι Yo La Tengo συνεργάστηκαν με τον Daniel Johnston σημαίνει αυτό πως ο Johnston ήταν καλλιτέχνης; Για μένα δεν ήταν. Μηδέν. Και αυτό υποστηρίζω στο ποστ.
Akis Kapranos
Εντάξει, δεν ηταν :D
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Επίσης.
Matt Karampalios
Τι θα πει μωρέ "ήταν καλλιτέχνης"; Υπάρχει καλλιτεχνόμετρο; Χέστηκα για τον όρο "τέχνη" όταν χρησιμοποιείται με ελιτίστικη χροιά. Πάρε χαμπάρι ότι ο Johnston ήταν αρεστός, επηρέασε έναν τόνο σημαντικούς μουσικούς και είχε κοινό, αυτό το λέει η ιστορία. Δικαίωμά σου σαφώς να μη σου αρέσει, αλλά εδώ μιλάμε για ένα κείμενο γεμάτο φάουλ σε γενικές γραμμές (μουσικές και μη). Είσαι και "επαγγελματίας" γραφιάς πανάθεμά σε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αμόλα, γιατί θα σε πάρω με τις πέτρες. Και ξεστραβώσου διαβάζοντας αυτά τα λόγια του Ραφαηλίδη:
«Ο ρόλος της κριτικής είναι ένας ρόλος ανάμεσα σε άλλους. Χειρότερος από αυτόν των πρωταγωνιστών του αισθητικού γεγονότος, όταν οι πρωταγωνιστές είναι καλοί, και καλύτερος από αυτόν των πρωταγωνιστών του αισθητικού γεγονότος, όταν οι καλλιτέχνες νομίζουν πως είναι καλλιτέχνες – κι άντε μετά να τους πείσεις πως δεν είναι. Θα σου βγάλουν το μάτι, γιατί σε θέλουν κι εσένα στραβό σαν την αφεντιά τους».
Και να γελάς με τις μαλακίες που γράφεις. Άιντε, γιατί το ξεφτιλίσατε ορισμένοι και θα φάτε μπλοκ. Έχει και η ανοχή τα όριά της.
Matt Karampalios
ΔιαγραφήΜπορώ να σου αναφέρω ένα σωρό σύγχρονους μουσικούς και σχήματα τους οποίους πάω στοίχημα ότι θα κρίνεις ως "μη καλλιτέχνες". Αυτό δε σημαίνει απολύτως τίποτα, ούτε για μένα, και προφανώς ούτε για τους ίδιους οι οποίοι ακολουθούνται από εκατομμύρια. Η κριτική είναι δεκτή όταν ο κριτικός κατέχει αυτό που κρίνει.\, γιατί λογικό είναι να απορρίψει ό,τι του είναι ξένο. Όταν, δε, ξεκινάει και με αλαζονική αφετηρία, να τα αποτελέσματα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, εντάξει...
Ηρεμία. Όπως έλεγε ο μαέστρος στο τέλος του "Πρόβα Ορχήστρας", ας πιαστούμε από την μουσική. Κομματάρα μεγατόνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=TV6LPx1ezYs
Σχόλια που έχουν να κάνουν με όσα ειπώθηκαν στο fb δεν δημοσιεύονται. Το έχω ξαναπεί αυτό. Οι σχολιαστές του fb δεν παρακολουθούν και τα σχόλια στο δισκορυχείον. Οπότε οφείλω να τους "προστατεύσω".
ΑπάντησηΔιαγραφήΌποιος θέλει να σχολιάσει σχολιάζει μόνο όσα γράφω εγώ ή λέει τη δική του άποψη για το θέμα της ανάρτησης.