Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 190

19/9/2019
Σήμερα συμπληρώνονται 70 χρόνια από το θάνατο του Νίκου Σκαλκώτα. Ένα αριστούργημα, η ελληνική αίσθηση του μέτρου. Αποδίδει η Ορχήστρα των Χρωμάτων υπό τον Μίλτο Λογιάδη.

18/9/2019
Ακόμη και μέχρι το 10 να μετρήσεις είναι πολύ πιθανό να βρεθεί κάποιος βλάκας και να σου πει πως παρέλειψες το ενάμισι...

18/9/2019
Ξέρετε, μήπως, ποιος έλεγε αυτό το τραγουδάκι στο τέλος; Ψάχνουμε συνθέτη, στιχουργό και ερμηνευτή. Έχω δύο πρόσωπα κατά νου, αλλά θα ήθελα κάτι τεκμηριωμένο ή έστω στο περίπου... (1969)

17/9/2019
Πέθανε χθες στα 87 του ο John Cohen, τρανή μορφή του folk revival στην Αμερική στα τέλη του '50 και στις αρχές του '60, κιθαρίστας βασικά στους New Lost City Ramblers και ακόμη μουσικολόγος, σκηνοθέτης ερευνητικών μουσικών ντοκιμαντέρ (για τις μουσικές των Απαλαχίων κ.ά.) και άλλα διάφορα.
Ένα σκανάρισμα, από ένα άλμπουμ των New Lost City Ramblers στην Verve Folkways το 1964-65, κι ένα τραγούδι, το κλασικό “Man of constant sorrow”, με την παρουσίαση του γκρουπ, στην αρχή, από τον Pete Seeger...

16/9/2019
Δεν υπήρξε ποτέ στην Τέχνη ρεύμα αφρο-φουτουρισμού. Αυτές είναι σαχλαμάρες των πανεπιστημιακών, μετά την πτώση του «κομμουνισμού» και το ξεκίνημα της παγκοσμιοποίησης, που βοηθάει να γραφτούν διδακτορικά της πλάκας και να πουληθούν άσχετα μεταξύ τους θέματα, πρόσωπα και καταστάσεις, τα οποία γκρουπάρονται κάτω από σαθρές ταμπέλες. Θα τρίζουν τα κόκαλα του Eldridge Cleaver.
Τώρα, βλέπεις την Sun Ra Arkestra να την πλασάρουν για... αφρο-φουτουριστική – ένας ανύπαρκτος όρος για όσο ζούσε ο ίδιος ο Sun Ra και που αναπαράγεται με περισσή αδεξιότητα.
Τα έχουμε ξαναπεί. Ο άνθρωπος που έκανε γνωστό στους λευκούς τον Sun Ra, και άρα και στα μίντια, ήταν ο John Sinclair στα τέλη του ’60. Για τους μαύρους (μουσικούς και ακροατές) παρέμενε πάντα ένας περιθωριακός, απολιτίκ, «εξωγήινος», που δεν είχε καμμία σχέση με το new thing της jazz. Εντάξει, υπήρχαν και κάποιοι μουσικοί που τον γούσταραν, όπως ο Dewey Redman ή ο Marion Brown, αλλά για τους περισσότερους ήταν ένας γραφικός, στα όρια του τσαρλατάνου.
Τώρα; Tώρα τρώει μια άλλου τύπου ακύρωση, ο Sun Ra, μέσα από τον... φουφουτοτουρισμό, αφού τον ανακατεύουνε με την Beyoncé και την Rihanna!!

16/9/2019
Το Πολυτεχνείο υπήρξε η σημαντικότερη λαϊκή εξέγερση της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Ξεκίνησε από τους φοιτητές, και όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και στην Θεσσαλονίκη και την Πάτρα και τα Γιάννενα, ενώ γρήγορα βρέθηκαν δίπλα στους φοιτητές, βιομηχανικοί εργάτες, αγρότες, οικοδόμοι, υπάλληλοι, μαθητές, ελεύθεροι επαγγελματίες κ.ά. Ήταν μια κανονική κοινωνική εξέγερση από τα κάτω, που καταπνίγηκε στο αίμα εν τη γεννέσει της.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου έριξε το μήνυμα πως μόνο ο αγώνας θα μπορούσε να ανατρέψει τη δικτατορία (και όχι η παθητική στάση φυσικά), πως μόνο η μαζική κινητοποίηση θα μπορούσε να ταρακουνήσει τους συνταγματάρχες και περαιτέρω πως οι μάζες ήταν τελικά καταδικασμένες μπροστά στη στρατιωτική υπεροπλία του καθεστώτος. Αυτά τα συμπεράσματα χοντρικά αποτελούν την παρακαταθήκη του Πολυτεχνείου και αυτά τέλος πάντων μνημονεύονται, μαζί με τους νεκρούς, κάθε 17 Νοέμβρη.
Το Πολυτεχνείο δεν αποτελεί «μνήμη» ούτε για τους καλοζωισμένους, ούτε για τους βολεμένους, ούτε για τους διάφορους νεροκουβαλητές, ούτε για τους από καθέδρας τοποτηρητές, ούτε για τους φιόγκους και τους κόλακες της εξουσίας. Κι έχουν «δίκιο» όλοι αυτοί να θέλουν την κατάργησή του. Την κατάργηση της σχολικής αργίας, της πορείας, του προσκυνήματος, των εκδηλώσεων κ.λπ. Δεν πρέπει να μας προξενεί, κάτι τέτοιο, ουδεμία εντύπωση. Όπως και το γεγονός, πως όλοι αυτοί πάντα θα σκυλιάζουν τις παραμονές της «μνήμης» ή με οποιαδήποτε άλλη ευκαιρία.
>>Ίσως βοηθήσει η κατάργηση της αργίας στις 17 Νοεμβρίου: η αργία είναι περιττή, η γνώση είναι απαραίτητη<<
[Σώτη Τριανταφύλλου, liberal.gr, 16 Σεπτ. 2019]

15/9/2019
Έχω φάει τον τόπο να βρω κάτι που θέλω (για ένα κείμενο), το οποίο το έχω σίγουρα, αλλά δεν έχω μπορέσει ακόμη να το βρω και πλέον θα εγκαταλείψω την προσπάθεια. Αντί για κείνο που έψαχνα βρήκα, φυσικά, διάφορα άλλα άσχετα...
Δημοψηφίσματα δεν έκανε μόνο η χούντα και ο Τσίπρας, έκανε και το Ποπ & Ροκ. Και τσίμπαγες και κανα δώρο κιόλας, όχι σαν τα άλλα...
(Εδώ το ψηφοδέλτιο. Είχε και πίσω πλευρά που την συμπλήρωνες και το έστελνες - επιστολική ψήφος όπως λέμε...)

14/9/2019
18 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα του Σταυρού, χωρίς τον Στέλιο Καζαντζίδη. Τη φωνή των αιώνων. Όπως κι αν είσαι, στενοχωρημένος, σκεφτικός, με όρεξη για δουλειά, αισιόδοξος, προβληματισμένος ή ό,τι άλλο η φωνή του Στέλιου θα δουλεύει πάντα για σένα. Για τη δική σου ανάταση, για να γίνεις καλύτερος άνθρωπος...

14/9/2019
Αν ο Τάκης Σπυριδάκης δεν είχε κάνει τις διαφημίσεις του Αγαπούλα (καλώς τις έκανε, η δουλειά δεν είναι ντροπή), θα είχαμε γλιτώσει σίγουρα από τα πρωτοσέλιδα της δεκάρας, που δεν σέβονται ούτε ιερό ούτε όσιο.
Είναι αίσχος να πεθαίνει ένας καλλιτέχνης και με το πρωτοσέλιδο που βγάζεις να αποδεικνύεις, μόνο, πως είσαι ένας φελλός, που απλώς θέλεις να πάρεις κάποιες χιλιάδες κλικ ακόμη.
Όταν γράφεις, σε ανώνυμο κείμενο, ότι τον Σπυριδάκη «τον είχαμε πρωτοδεί στο Λούφα και Παραλλαγή» δεν είσαι απλά άσχετος, τη δεδομένη στιγμή είσαι κι ένας ξεδιάντροπος, καθότι δεν χαλάλισες ούτε ένα δευτερόλεπτο για να ψάξεις και να βρεις πότε και σε ποια ταινία εμφανίστηκε, για πρώτη φορά, ο εκλιπών, τον οποίον, μέσω του άρθρου σου, υποτίθεται πως θέλεις να τιμήσεις.
Πρόκειται για κλασική περίπτωση ασεβούς και ψεκάστε-σκουπίστε προσέγγισης, που ταιριάζει μόνο σε επαγγελματίες της πλάκας.

12 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb σχετικά με το δημοψήφισμα από το Ποπ & Ροκ...

    Nikos Kouteris
    δισκάδικο ΚΡΑΝΑΣ στη Δοιράνης, Καλλιθέα !!, να και κάπου που δεν μπήκαμε ποτέ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είχε τα άπαντα του krautrock και του french prog...��
    Πλάκα κάνω Νίκο. Ούτε εγώ είχα πάει ποτέ. Πολλά χρόνια αργότερα, στα 90s είχα πάει εκεί κοντά σ' ένα δισκάδκο στην Ανδρομάχης (μάλλον), πίσω από την πλατεία Δαβάκη, και κάτι είχα βρει ξεχασμένο.

    Nikos Kouteris
    πότε μιλάμε ? 1985 περιπου ?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι, στα 90s.

    Nikos Kouteris
    ρε συ με αρρώστησες !!!!!!!!!!!!

    Andreas Tsourinakis
    Στη Δοϊράνης (Καλλιθέα) ήταν τότε τα γραφεία του ποπ & ροκ. Έτσι εξηγείται.

    Aris Karampeazis
    Κάνει νομίζω και το Metal Hammer ακόμη. ΚΑΙ με δώρα επίσης.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ανήκει και αυτό στη Μεγάλη Δημοκρατική Παράταξη.

    Kwstas Agas
    το δημοψήφισμα του metal hammer παραμένει το πιο τίμιο και καθαρό. Παρέχει στον αναγνώστη την ευχέρεια να ψηφίσει ως δίσκο, κιθαρίστα, εξώφυλλο κλπ της χρονιάς ο,τι θέλει ελεύθερα. Το δημοψήφισμα που έθετε το Δίφωνο ήταν λιγάκι εκ του πονηρού: ψήφιζες "καλύτερο δίσκο της χρονιάς" αλλά ... ανάμεσα σε 50 δίσκους που είχαν ΠΡΟΕΠΙΛΕΞΕΙ οι συντάκτες του περιοδικού. Έτσι το 2003 είχα βγάλει κι εγώ τον 3ο δίσκο μου "Η τριήρης και άλλα αληθινά παραμύθια" κι οι μοναδικοί 75 άγνωστοι μου ακροατές που ενδιαφέρθηκαν να τον αποκτήσουν ήταν αναγνώστες του Δίφωνο (μιας και μονάχα εκεί υπήρξε δισκοκριτικη για την τότε δουλειά μου, από Αλέξη Βάκη που έγραψε θετικότατα σχόλια, και στην οποία, κατόπιν δικής μου επισήμανσης, αναφερόταν κι ο αριθμός τηλεφώνου μου για να βρει τον δίσκο οποίος ενδιαφερόταν). Όμως στο δημοψήφισμα του 2003 η δική μου δουλειά δεν περιλήφθηκε στις 50 προεπιλογές των συντακτών του περιοδικού (όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο). Ίσως κάποιος, έστω κι ένας, από αυτούς τους 75 νοματαίους να είχε την άποψη ότι η δουλειά μου είναι μία από τις καλύτερες που άκουσε το 2003. Γιατί να μη μου δώσουν την ευκαιρία να το μάθω??? (Πάντως ... πάλι καλά που σε εκείνη την προεπιλογή οι συντάκτες του Δίφωνο βάλανε, έστω και στην 50ή θέση, το bahar του εξαιρετικού Μάκη Αμπλιανίτη ... Κααατι ήταν κι αυτό...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θανάσης Ζελιαναίος
      Να ποιος είχε ξηγηθεί καλύτερα απ'όλους. Ο Μάνθος στα δεκάχρονα του ΠΟΠ+ΡΟΚ. Τεύχος 119, Απρίλιος 1988.
      22 ερωτήσεις για τον ξένο χώρο, 11 για τον ελληνικό! Αν έχεις το Θεό σου! Το αποκορύφωμα αυτή για τον πιο καλοντυμένο μουσικό!!!

      Patritsopoulos Nikos
      το zeit των tangerine dream ξεχασμενο σε δισκαδικο της Λαρισας,σε αψογη κατασταση πριν 2 δεκαετιες....

      Nikos Gkikas
      Ο μακρυμαλης στα αριστερά της φωτογραφίας, στο μέσον, ποιος είναι? Καταλαβαίνει κάποιος?

      Kwstas Agas
      .... αν και θα προτιμούσα να κερδίσω κάποια από τις άγραφες κασέτες (το πόσο χρόνο περάσαμε εκείνα τα χρόνια γεμίζοντας άγραφες κασέτες δεν περιγράφεται), ή μια κιθάρα, ή τα 5 lp του δισκοπωλείου...
      Και υπ' αριθμ. 1 δώρο ένα ηλεκτρονικό ρολόι!!! Εμείς που τα φορούσαμε στα 80ς προδίδουμε τα χρονακια μας, χε χε ....

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb σχετικά με τη δήλωση Τριανταφύλλου περί Πολυτεχνείου...

    Andreas Tsourinakis
    Να θυμίσω. Πριν την έλευση του Πασόκ, ήταν ημέρα αποχής στα περισσότερα γυμνάσια/ λύκεια και συμμετοχή στην πορεία για πολλά σχολεία. Εναλλακτικά, αν ο γυμνασιάρχης /λυκειάρχης δεν ήταν δεξιόστροφος, επέτρεπε εκδήλωση (γιορτή), συνήθως τις δύο τελευταίες ώρες.

    Athena Delcosta
    Εξαιρετικά ώριμη πολιτική σκέψη αυτή. ��

    Παναγιώτης Φιλιππάτος
    σημεια των καιρων. ελπιζω τουλαχιστον

    George Ioakeimidis
    Συμφωνώ, επικροτώ και επαυξάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb σχετικά με το τραγούδι του "νέου κύματος"...

    Stavrakakis Giorgos
    Νομίζω Γιωργος Μενελάου Μαρίνος.Εζησε στην Δανία και τώρα ζει στην Αίγινα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μάλλον αδύνατον, μάλλον. Γιατί αυτός τότε ήταν ήδη στο εξωτερικό.
    Αλλά δεν αποκλείεται κιόλας, γιατί λογικά θα ερχόταν και στην Ελλάδα ανά διαστήματα. Έχεις από κάπου την πληροφορία;

    Stavrakakis Giorgos
    οχι,μια αμυδρή ανάμνηση...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ίσως η Mary Dalakou να μπορεί να μας πληροφορήσει...

    Mary Dalakou
    έλειπα και μόλις τώρα σε είδα....Εγώ από τον Γιώργο Μαρίνο το θυμάμαι...ποιανού ήταν? σπάω το κεφάλι μου...το θυμάμαι όμως πολύ καλά....Αμφιβάλλω ότι είναι του Πάνου Τριανταφυλλίδη...

    Mary Dalakou
    Εύρηκα!!! το τραγούδι είναι του Γιώργου Δασκαλόπουλου, που ήταν πιανίστας και συνθέτης μιας ανάλογης σειράς τραγουδιών όπως π.χ. 'Το Τέρας"που τα τραγουδούσε ο Γιώργος Μαρίνος όπως αρχικά μου ήρθε στο μυαλό.
    Αυτός είχε περάσει από την "Κατακόμβη" και τα "Ταβάνια" συνόδευε τον Γιώργο, πριν αυτός πάει στις μεγαλύτερες σκηνές...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μοιάζει το στυλ με το Τέρας, όντως. Κοίταξα τώρα και τον δίσκο του Μαρίνου. Γράφει, για το "τέρας" (Γ. Δασκαλόπουλος - Φ. Μπαρλού), που σημαίνει πως τα στιχάκια δεν ήταν δικά του.
    Φαίδρος Μπαρλάς, κατά πάσα πιθανότητα.

    Mary Dalakou
    Αυτόν σκέφτηκα κι' εγώ...θυάμαι μια ολόκληρη σειρά από αυτού του ύφους τραγούδια...Αυτός ήταν λίγο σαλταρισμένος...μετά τα παράτησε για να καλογερέψει...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ιδιαίτερη περίπτωση ο Μπαρλάς, αλλά θα πρέπει να δούμε αν είναι όντως δικό του το "Ανοίγω το συρτάρι".

    Mary Dalakou
    Θα το ψάξω κι' εγώ,,,μέσα από κάποιον συνεργάτη του Μαρίνου ίσως... κι' αν βρω κάτι θα σου πω...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Stavrakakis Giorgos
      Νομίζω Γιωργος Μενελάου Μαρίνος.Εζησε στην Δανία και τώρα ζει στην Αίγινα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μάλλον αδύνατον, μάλλον. Γιατί αυτός τότε ήταν ήδη στο εξωτερικό.
      Αλλά δεν αποκλείεται κιόλας, γιατί λογικά θα ερχόταν και στην Ελλάδα ανά διαστήματα. Έχεις από κάπου την πληροφορία;

      Stavrakakis Giorgos
      οχι,μια αμυδρή ανάμνηση...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ίσως η Mary Dalakou να μπορεί να μας πληροφορήσει...

      Mary Dalakou
      έλειπα και μόλις τώρα σε είδα....Εγώ από τον Γιώργο Μαρίνο το θυμάμαι...ποιανού ήταν? σπάω το κεφάλι μου...το θυμάμαι όμως πολύ καλά....Αμφιβάλλω ότι είναι του Πάνου Τριανταφυλλίδη...

      Mary Dalakou
      Εύρηκα!!! το τραγούδι είναι του Γιώργου Δασκαλόπουλου, που ήταν πιανίστας και συνθέτης μιας ανάλογης σειράς τραγουδιών όπως π.χ. 'Το Τέρας"που τα τραγουδούσε ο Γιώργος Μαρίνος όπως αρχικά μου ήρθε στο μυαλό.
      Αυτός είχε περάσει από την "Κατακόμβη" και τα "Ταβάνια" συνόδευε τον Γιώργο, πριν αυτός πάει στις μεγαλύτερες σκηνές...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μοιάζει το στυλ με το Τέρας, όντως. Κοίταξα τώρα και τον δίσκο του Μαρίνου. Γράφει, για το "τέρας" (Γ. Δασκαλόπουλος - Φ. Μπαρλού), που σημαίνει πως τα στιχάκια δεν ήταν δικά του.
      Φαίδρος Μπαρλάς, κατά πάσα πιθανότητα.

      Mary Dalakou
      Αυτόν σκέφτηκα κι' εγώ...θυάμαι μια ολόκληρη σειρά από αυτού του ύφους τραγούδια...Αυτός ήταν λίγο σαλταρισμένος...μετά τα παράτησε για να καλογερέψει...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ιδιαίτερη περίπτωση ο Μπαρλάς, αλλά θα πρέπει να δούμε αν είναι όντως δικό του το "Ανοίγω το συρτάρι".

      Mary Dalakou
      Θα το ψάξω κι' εγώ,,,μέσα από κάποιον συνεργάτη του Μαρίνου ίσως... κι' αν βρω κάτι θα σου πω...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ευχαριστώ πολύ.

      Ferris Costas
      Κάτι μου λέει, κάτι μου λέει, μα δε μούρχεται. Το τραγούδι πάντως είναι (νομίζω) του Τριανταφυλλίδη, πατέρα της Νίκης. Ύστερα απ' αυτό έγραψε ο Μαρκόπουλος τον Νεκροθάφτη.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τον Πάνο Τριανταφυλλίδη δεν τον σκέφτηκα. Για να το ψάξω και προς τα κει.

      Ferris Costas
      Αν δεν με απατά η μνήμη μου, ήταν ο Πάνος, και το τραγουδούσε στα Ταβάνια, πριν την Αγγέλα.

      Mary Dalakou στον Ferris Costas
      Ο Πάνος δεν τραγουδούσε Κώστα μου, έγραψα παραπάνω στον Φώντα, ότι το τραγούδι αυτό όπως και Το Τέρας το έγραψε ένας παλιός πιανίστας - συνθέτης Γιώργος Δασκαλόπουλος,ο οποίος και συνόδευε τον Γιώργο Μαρίνο που τα τραγουδούσε, στην Κατακόμβη και στα Ταβάνια...

      Ferris Costas
      Του Δασακαλόπουλου, όντως! Θυμόμουνα το πιάνο, γι αυτό και τον μπέρδεψα με τον Ηρακλή (όχι τον Πάνο) Τριανταφυλλίδη. Και μάλιστα, στα Ταβάνια! Όσο γιά το Φ.Μ., νομίζω πως ήταν ψευδώνυμο της πλάκας, και πως οι στίχοι είναι του ίδιου. Αλλά μπορεί και να κάνω λάθος.

      Διαγραφή
    2. Γιώργος Χαρωνίτης
      Ποιος έχει γράψει το κείμενο;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι κάποιο αξιοπρόσεκτο πρόσωπο - άγνωστος...

      Chris Pihas Apostolopoulos
      Μοντάζ

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τι εννοείς?
      Αυτό ε;
      https://www.youtube.com/watch?v=dJbXVGk9I4I
      Μοντάζ - Ο Δολοφόνος | Official Audio Release

      Chris Pihas Apostolopoulos
      Ναι,αυτό εννοούσα! Αλλά δεν είχα διαβάσει καλά τι ρωτούσες! Έχει άλλους στίχους αυτό!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι, το άκουσα. Κάτι ήξεραν οι Μοντάζ, δεν μπορεί...

      Ferris Costas
      Αυτό το τραγούδι χρησίμευσε ως βάση γιά ένα κατοχικό αδέσποτο τραγούδι (είχε παρέμβει και ο Βαγγέλης Παπάζογλου) του οποίου τους στίχους παραθέτω στο επόμενο.
      https://www.youtube.com/watch?v=EGveTSQbH30
      The Andrews Sisters - Bei Mir Bist Du Schön 1937
      --------------
      Πατάω ένα κουμπί
      και βγαίνει μια χοντρή
      και λέει στα παιδάκια "νιξ" φαΐ.
      Θα πάω να το πω
      στον Ερυθρό Σταυρό,
      πως είσαστε συνέταιροι κι οι δυο.
      Εσύ με το ρολό,
      που κλέβεις το χυλό
      και κάνεις παπουτσάκια με φελλό!
      Κι εσύ κυρά ξανθιά,
      που κλέβεις τα γλυκά
      κι αφήνεις τα παιδάκια νηστικά.
      Θα πάω να το πω
      στον Ερυθρό Σταυρό,
      πως είσαστε συνέταιροι κι οι δυο.
      Κι εσύ ο φαφλατάς
      τα όσπρια βουτάς
      και νηστικό τον κόσμο τον κοιτάς.
      Με πόση απονιά
      κι εσύ ομορφονιά,
      που κλέβεις το χαρούπι του ντουνιά.
      Θα πάω να το πω
      στον Ερυθρό Σταυρό,
      πως είσαστε συνέταιροι κι οι δυο.
      Και "ντύνεστε" παρά
      και λίρες με ουρά,
      κι ο κόσμος έχει μαύρη συμφορά.
      Μα και γερμανικές
      κονσέρβες μερικές,
      βουτάτε με "μασιέν" αρπαχτικές.
      Θα πάω να το πω
      στον Ερυθρό Σταυρό,
      πως είσαστε συνέταιροι κι οι δυό.
      ------------------
      Δε νομίζω πως τα δύο αυτά τραγούδια έχουν σχέση μεταξύ τους, παρά μόνο ως συνειρμική μνήμη του συνθέτη.

      Διαγραφή
    3. Pitsoulis Achilleas
      Η μανα μου το άκουσε απο Σαββόπουλο στα πρωτα του σε μπουάτ.
      Ξέρω δεν θεωρείται εγκυρο.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Το θυμάμαι ως ανέκδοτο στο σχολείο. Βρήκα αυτό με μια πρόχειρη αναζήτηση >>>"Μηπως,λεω μηπως...γνωριζει κανεις ενα τραγουδι με τιτλο
      "Η ντουλαπα με τα σφάγια"??
      Το τραγουδουσε πριν καμμια 20-30 χρονια ο Γιωργος Μαρινος και κατεληγε στο εξης επικο..
      "....εχω μεινει μονος,γιατι ειμαι ο δολοφονος!!"" https://venus.cs.aueb.gr/forum/viewtopic.php?t=4609&start=22
      Τραγούδια που ψάχνουμε - Page 2 - Venus AUEB Forum

      Thodoris Antonopoulos
      Σα ρεπορτάζ του Σκάι με τη μανα ρειβερ
      ...άλλη μια απόδειξη πόσα κοινά - παρά τις αυτονόητες διαφορές - είχαν τα 60's με τα 90's :)

      Alfani Diakosiapente
      https://youtu.be/twZxFrgEI50
      δεν αυτο που ψαχνεις αλλα παρομοιο

      Ferris Costas
      ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΩΡΑ: Γύρω στα 1970, τα μικρά παιδιά στην Κύπρο, τραγουδούσαν και τους στίχους: Ανοίγω το ψυγείο / Βρίσκω νεκρό το θείο / Ανοίγω το ντουλάπι / Βρίσκω νεκρό το ναύτη !

      Alfani Diakosiapente
      http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=2011-10-02...
      Έντυπη Έκδοση | Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπίας

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ψάχνουμε συνθέτη, στιχουργό και ερμηνευτή του τραγουδιού.

      Alfani Diakosiapente
      ναι το ξερω το βρηκα σε διαφορα κειμενα κι εψαξα μηπως αναφερεται

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έχω ψάξει, κάπως, στο νετ, αλλά δεν βρήκα τίποτα διαφωτιστικό.

      Alfani Diakosiapente
      ξερουμε οτι ειναι νεο κυμα, ξερουμε στιχους...

      Haris Mantellos
      Γιάννης Αργύρης μήπως?
      Εννοώ στο τραγούδι ο Αργύρης, εάν έγραψε και τους στίχους δεν το γνωρίζω αλλά μάλλον αγνώστου πατρός φαίνεται να είναι.

      Alfani Diakosiapente
      http://quotations.gr/quotes/352955
      Quote by Από τραγούδι του Νέου Κύματος της δεκαετίας του ’60 on Έγκλημα |…

      Διαγραφή
  4. Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια ένα αφιέρωμα στο Νέο Κύμα που είχε κάνει,το περιοδικό "Ο Ταχυδρόμος" νομίζω. Το απέδιδε στο Διονύση Σαββόπουλο. Αφού άνοιγαν διάφορα σύμφωνα με τους στίχους, οι ακροτελεύτιοι έλεγαν:Κι εγώ που ζω εδώ μόνος/είμαι ο δολοφόνος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για μεν το συζητούμενο «δολοφονικό» στιχούργημα, δεν μπορώ να βοηθήσω. Εικάζω ότι θα προέκειτο για καμμιά παρλάτα της εποχής (1969), από τον Γ. Αργύρη π.χ. ή και τον Γ. Μαρίνο

    Εκείνο που μετά βεβαιότητας θα υποστήριζα είναι ότι αποκλείεται να έγραψε ποτέ ο ποιητής Φαίδρος Μπαρλάς τέτοιο χθαμαλό στιχούργημα σαν το «Τέρας» που τραγουδάει ο Μαρίνος. Η όλη παρεξήγηση οφείλεται στο ότι το του Μαρίνου «Τέρας» φέρεται να είναι κάποιου «Φ. Μπαρλού», και από την άλλη όντως ο ποιητής Φ. Μπαρλάς έχει γράψει ένα ομότιτλο ποίημα. Ωστόσο καμμία σχέση δεν έχει το ένα στιχούργημα με το άλλο. Εδώ το Τέρας του Μπαρλά:

    Το αγαθόν, το γενναίο, το πανάσχημο Τέρας,
    που καθυβρίζεται με σκαιότητα στις ταινίες του Χόλλυγουντ,
    το Τέρας όπου μεροληπτεί εναντίον του το κοινόν,
    το Τέρας, «που κερδίζει τας μάχας
    και χάνει» - πάντα –«τον πόλεμον»,
    α το Τέρας, πώς θάθελα να το σώζω,
    επεμβαίνοντας την τελευταίαν στιγμήν,
    με οποιοδήποτε όπλον
    –το ξίφος, την σφενδόνην, το δηλητήριον –
    ή θρυμματίζοντας με ένα ρόπαλο
    τον φακό του οπερατέρ!..

    Κακώς λοιπόν, όπου κοίταξα στο διαδίκτυο, ο ποιητής Φ. Μπαρλάς θεωρείται στιχουργός του μαρίνειου Τέρατος… (άσε που δεν ήταν και το επίπεδό του τέτοιο…)
    Κ. Βλησίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί να αποκλείσω κάποια διασκευή του δικού του τέρατος (του Μπαρλά εννοώ) για τραγούδι;
      Τώρα Κώστα εσύ λες ότι είσαι βέβαιος. Ok. Εγώ όμως δεν μπορώ να αποδεχθώ έτσι καθαρή τη καρδία πως το Φ. Μπαρλού δεν έχει κάποια σχέση με το Φαίδρος Μπαρλάς. Εδώ ο Γκάτσος έγραφε.. ντόνα μαντόνα γλυκιά Κεφαλονίτισσα. Έναν στίχο που αν δεν ήξερες ότι είναι του Γκάτσου δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να πεις ότι ήταν δικός του.
      Κατά τα λοιπά είμαι σε φάση ψαξίματος...

      Διαγραφή
  6. Πάντως, ξεφυλλίζοντας κανείς τα ΑΠΑΝΤΑ του Μπαρλά (όπου περιέχονται τα πάντα πράγματι, ακόμη και αδημοσίευτα) δεν βρίσκει τέτοιο στιχουργικό ίχνος. Όσο για το ενδεχόμενο διασκευής κλπ, εάν κανείς βάλει δίπλα δίπλα τα 2 «Τέρατα», θαρρώ πως θα διαπιστώσει ευχερώς πως δεν μπορούμε με τίποτα να «περάσουμε» από το ένα στο άλλο, όσο και να «διασκευάσουμε», όσο και να «κατασκευάσουμε». Είναι τόσο ξένα μεταξύ τους από πλείστες απόψεις, είναι, πώς να πω, άλλης «οντολογικής» τάξης το ένα και άλλης το άλλο. Και επίσης, είναι δυνατόν να έγραψε άπαξ στιχούργημα προς δισκογράφηση, και μάλιστα μόνο το συγκεκριμένο;
    Κ. Βλησίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι λογικά τα ερωτήματα, δεν λέω. Και δεν επιμένω φυσικά πως πρόκειται για στιχάκια του Μπαρλά 100%. Εξάλλου από την αρχή έγραψα... "Φαίδρος Μπαρλάς, κατά πάσα πιθανότητα". Τώρα το πόσο πιθανό είναι να πρόκειται όντως για λόγια του Μπαρλά παραμένει για μένα ένα ζήτημα.
      Αν και το μεγαλύτερο ζήτημα είναι το "ανοίγω το συρτάρι". Ποιος τη μουσική, ποιος τους στίχους, ποιος το τραγούδι;
      (Για το άλλο του Μαρίνου ξέρουμε συνθέτη και... Φ. Μπαρλού).

      Διαγραφή