Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 332

4/1/2021
Μαθεύτηκε σήμερα ο θάνατος του Gerry Marsden, στα 78 του, leader των Gerry and The Pacemakers, οι οποίοι το 1964, στο Λίβερπουλ, ήταν δεύτεροι πίσω μόνον από τους Beatles.
Το συγκρότημα έχω την αίσθηση πως δεν ακούστηκε πολύ στην Ελλάδα των σίξτις, δεν έγιναν εξώφυλλο στους Μοντέρνους Ρυθμούς, δεν κυκλοφόρησαν πολλά 45άρια τους στη χώρα και εννοείται κανένα LP (τρία singles φαίνονται στο discogs, και δεν έχω χρόνο, τώρα, να κοιτάξω καταλόγους) και κανένα, μάλλον τραγούδι τους δεν έγινε, εδώ, η πολύ μεγάλη επιτυχία.
Το δυνατό χαρτί των Gerry and The Pacemakers ήταν οι pop-ballads, και σ’ αυτές διέπρεψαν. Μία από τις ωραιότερές τους ήταν και η “Don’t let the sun catch you crying” (1964), που διασκεύασαν αργότερα (1969) οι Olympians ως «Γράψε στ’ αστέρια τ’ όνομά σου». Πολύ καλή διασκευή, μην πω καλύτερη και από το πρωτότυπο – κάτι που συνέβαινε συχνά τότε με τις διασκευές των ελληνικών γκρουπ. Στη μνήμη του Gerry Marsden…
https://www.youtube.com/watch?v=DOh8zRJ9CrA

4/1/2021
Πέθανε στα 89 της η Barbara Shelley, ίσως η ωραιότερη παρτενέρ του κινηματογραφικού Δράκουλα. Αξέχαστη στο Prince of Darkness (1966) του Terence Fisher, έναν από τους τρεις-τέσσερις καλύτερους «δράκουλες» όλων των εποχών.

4/1/2021
Η αναγωγή που γίνεται σε δρώμενα κ.λπ. της χούντας, όταν μιλάμε για την κυβέρνηση του Μητσοτάκη, είναι απολύτως σωστή και αισθητικώς άψογη, και πρέπει να πάρει το χαρακτήρα χιονοστιβάδας. Και γιατί συνδέεται με την «αλήθεια» τής σημερινής ακροδεξιάς (με ό,τι ζούμε και γινόμαστε μάρτυρές του), και γιατί τους κάνει να σκυλιάζουν (αν και ορισμένοι από δαύτους, χουντικοί τωόντι, ξερογλείφονται κάτω απ’ τα μουστάκια τους).
Προσωπικά, χαίρομαι που βλέπω από «επώνυμους» (την Ακρίτα π.χ.), έως και «ανώνυμους» φίλους και γνωστούς, να ποστάρουν χουντικές φαιδρότητες με στόχο τη δεξιά του Μητσοτάκη –που έκανε ανασχηματισμό μόνο και μόνο για να τσιμεντάρει ακροδεξιό και φιλελέδικο ακροατήριο– και κάπως έτσι συμβάλλω κι εγώ στη γιορτή, μ’ ένα ποιηματάκι από τη «Λαϊκή Μούσα» (1969), που, αν παίξεις λίγο με τα ονόματα και με τις ιδιότητές τους, είναι ταμάμ για την περίπτωση.

3/1/2021
Να πάμε κι εμείς στο Ντουμπάι για δουλειές. Να πεταλώνουμε γκαμήλες...

3/1/2021
Παλιά ακούγαμε ελληνικά συγκροτήματα, που τραγουδούσαν στ’ αγγλικά, αλλά καταλαβαίναμε πως ήταν ελληνικά από χιλιόμετρα – ενώ τώρα όλοι σχεδόν οι αγγλόφωνοι τραγουδάνε σαν... λόρδοι.
Το να λες σε κάποιον έλληνα τραγουδιστή ότι δεν τον ξεχωρίζεις από Εγγλέζο δεν ξέρω αν πρέπει να μετράει ως κομπλιμέντο ή ως μομφή τελικά...
[πριν το Elementary - άξια τέκνα της αδούλωτης ράτσας... ]
https://www.youtube.com/watch?v=DDjpnnadhgg

3/1/2021
ΕΡΩΤΗΣΗ
Ποιο ελληνικό περιοδικό της παλιάς εποχής (επί χούντας) γράφει σ’ ένα τεύχος του για Norman Mailer, για Kent State Ohio massacre, SDS, Νέα Αριστερά, hippies και οικολογία, για τον ψυχεδελισμό στην Ελλάδα, για Eugène Ionesco (συνέντευξη), για Fernando Arrabal, για Michael X (όχι Malcolm X), για Rudi Dutschke κ.λπ. και σ’ ένα επόμενο τεύχος του (επίσης επί χούντας) γράφει για Νίκο Σπάνια, για σεξολογία και πορνογραφία, για το underground περιοδικό OZ, για Andy Warhol, για τους Άγγλους Hells Angels, για Catch 22, για Janis Joplin, Paul McCartney κ.λπ.;

2/1/2021
Αυτό το αριστερό περιοδικό (που βλέπετε στη φωτό) ήταν πολύ πιο κοντά στην έννοια του underground απ' όλα τα περιοδικά, για τα οποία έγινε λόγος, στη σχετική εκπομπή της φίλης Μαρίνας Δανέζη στην ΕΡΤ2. Αλλά εδώ θα μου πείτε πως δεν ακούστηκε τίποτα για το ένα και μοναδικό (ας εξαιρέσουμε την Ανοιχτή Πόλη) πατενταρισμένο underground έντυπο που βγήκε ποτέ στην Ελλάδα, το Residu. Anyway... αν βρω κάποια στιγμή χρόνο, ίσως γράψω κάτι.
[ούτε για την Ανοιχτή Πόλη ακούστηκε κάτι πάντως]

17 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτό το αριστερό περιοδικό (που βλέπετε στη φωτό) ήταν πολύ πιο κοντά στην έννοια του underground"...

    Nikos Zervos
    GIA TO PANDERMA;;;;;;TO IDEODROMIO TOU LEONIDA XRISTAKI;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, για τα περιοδικά του Χρηστάκη (Κούρος, Panderma, Ιδεοδρόμιο...) ακούστηκαν αρκετά.

    Nikos Zervos
    OK

    Γιάννης Ε. Μανιάτης
    μπαμπάσικη εκπομπή

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ώχ μωρέ τώρα μην με προκαλείς...

    Γιάννης Ε. Μανιάτης
    καλά ντε - δεν τον είπαμε και καμπούρη

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι εντάξει ρε φίλε, απλά θα γίνω κακός ξανά αν μιλήσω...

    Γιάννης Ε. Μανιάτης
    μαζί μου; άλλος "κυκλοφορά κι οπλοφορά"

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι ρε μαζί σου. Τι μου έκανες εσύ; Αν μιλήσω γι' αυτά που άκουσα στην εκπομπή...

    Giorgos Tselonis
    Επίσης, μεταξύ κάποιων ακόμη παραλείψεων, δεν αναφέρθηκαν διόλου στο όνομα του Τέο Ρόμβου (ακούστηκε μόνο μια φορά το βιβλιοπωλείο του, Octopus, και είδαμε στην οθόνη εξώφυλλο τεύχους της "Τρύπας", αλλά δεν επιχειρήθηκε καμία "σύνδεση" με το όνομά του).

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτές οι εκπομπές είναι καταδικασμένες από τη γέννα τους. Αλλά τηλεόραση είναι... Αν δεν υπάρχει ένας πιο ειδικός άξονας... πολιτικά περιοδικά στην εποχή της δικτατορίας, φεμινιστικά της εποχής της μεταπολίτευσης κ.λπ., χάνεται η μπάλα. Λένε διάφοροι διάφορα, από σωστά μέχρι ό,τι να’ναι, και τελικά αυτός που δεν ξέρει πολλά πράγματα, και θέλει κάτι να μάθει, φεύγει μπερδεμένος και παραπληροφορημένος. Εκτός και αν η εκπομπή γίνεται για τους συμμετέχοντες... στο στυλ... συντονίσου, να με δεις, βγαίνω στην τηλεόραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kostas Giannakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      αν κρίνω από ένα άτομο που τον ξέρω από αυτά που γράφει εδώ στο Fb και μίλησε και στην συγκεκριμένη εκπομπή, μαλλον εχεις δίκιο στο τελευταίο

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ξέρω σε ποιον αναφέρεσαι (ούτε θέλω να μάθω), όμως υπήρξαν μερικοί άνθρωποι στην εκπομπή που είπαν σωστά λόγια, όπως υπήρξαν και διάφοροι που έλεγαν ό,τι να'ναι. Με βάση το πώς βλέπω εγώ αυτά τα πράγματα, έτσι;

      Giorgos Tselonis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Φιλότιμη προσπάθεια για τον περιορισμένο χρόνο της ωριαίας εκπομπής. Σίγουρα όμως δεν θα μπορούσε να καλυφθεί πλήρως το θέμα ούτε με μια δεύτερη (κι ενδεχομένως ούτε με μια τρίτη και... και...)...

      Kostas Giannakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      παρουσιασε την κατασταση λιγο ως "δηθεν", με παραξενα ονοματα περιοδικών κλπ, που δε μπορουσες να βρεις καποιον να επικοινωνήσεις , ηθελα να ξερα τι σχεση μπορει να χε αυτος ποτε με την ολη φαση

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μίλησε ο Πατίλης, ένας σοβαρός άνθρωπος (ποιητής), που έβγαζε λογοτεχνικά περιοδικά. Τι να πεις για τα λογοτεχνικά περιοδικά; Είναι χάος. Θες τουλάχιστον ένα δίωρο, μόνο για τα απ' έξω-απ' έξω. Χωρίς να μπεις στην ουσία.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Kostas Giannakis
      ναι, το άκουσα αυτό, αλλά δεν θυμάμαι τώρα ποιος απ' όλους το είπε

      Γιάννης Ε. Μανιάτης
      "είδαμε πόσο πάναπλα η Μεταπολίτευση εξισώθηκε με την Χαρτοδιαπλοκή" δεν μιλάω άλλο καληνύχτα (και στα επόμενα σχόλια)

      Thodoris Antonopoulos
      Την έδειξαν την ΑΠ σε φωτο μαζί με άλλα περιοδικά και είπε κάτι γι'αυτή ο Μπαμπασακης. Αλλά όπως είπαμε κ σε άλλο τοίχο, είχε τοσο αυτη πσο και άλλες τρανταχτες ελλείψεις, Αμφι, Κράξιμο κ.α.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν πρόσεξα αν την έδειξαν απλώς, αλλά αυτό που είπε ο Μπαμπασάκης δεν ήταν τίποτα. Εν τη ρύμη του λόγου αναφέρθηκε η ΑΠ για άσχετο θέμα. Ότι έγραφαν κάποιοι κι εκεί, που έγραφαν και στο Ιδεοδρόμιο, αν και αυτό ελέγχεται. Όλα πρέπει να ελεγχθούν, γιατί ακούστηκαν απίστευτα πράγματα. Έτσι και ξαναδώ την εκπομπή, όταν ανεβεί στο σάιτ της ΕΡΤ, γιατί δεν τα θυμάμαι όλα τώρα, γράφω βιβλίο όχι άρθρο...

      Τάσος Φωτεινός
      Υπήρχε και το Speak Out του Ρασσιά, αρκετά χρόνια πριν την Ανοιχτή Πόλη.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Άσε τώρα το τι υπήρχε... Χάος...

      Nikos Zervos
      YPIRXE KAI I XIONATI GIA MEGALOUS TOU FILOU MOU VAGELI KOTRONI

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι είπαν και γι' αυτό, μόνο που ο Μπαμπασάκης στην αρχή το είπε... Η Χιονάτη και οι Εφτά Νάνοι...

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Πάντως έγραφε και εκεί ο μπαμπασάκης

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Παντού έχει γράψει ο Μπαμπασάκης. Και στη Φωνή του Κυρίου μπορεί να έχει γράψει...

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "ΕΡΩΤΗΣΗ Ποιο ελληνικό περιοδικό της παλιάς εποχής (επί χούντας)"...

    Billy Wumang
    ΚΟΜ.ΕΠ. ;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    H KOMΕΠ που τότε ανήκε στο ΚΚΕ εσωτ. και όχι στο ΚΚΕ, και που ήταν παράνομη εννοείται, έγραφε για άλλα θέματα...

    Billy Wumang
    σαπό !

    Δημητρης Σαλτος
    Νέοι στόχοι;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι. Δεν ήταν τόσο προχωρημένοι σ' αυτά τα θέματα.

    Δημητρης Σαλτος
    Ε, νέα αριστερα είχαν αρκετή. Με τις τέχνες δεν τα πήγαιναν καλά. Μπορεί τότε να ήταν κάνα έτσι εμπορικο/μικροαστικο, που πέταγε μέσα και κάνα "ανατρεπτικό άρθρο"
    Πέθανε και ο Θύμιος Παπανικολάου κάπου διάβασα. Το περιοδικό νέοι στόχοι και οι εκδόσεις τους ήταν πολύ καλα, και ακόμα αξίζει να τα τσιμπάς στα παζάρια για τα άρθρα τους, αν και ο ίδιος μετά το παραπηγε εθνικιστικά, περισσότερο και από τον καραμπελια, και σταμάτησα να τον παρακολουθώ,
    Θυμήθηκα και το άρθρο σου για τα 15 περιοδικά επι χούντας. Μου έκανε πολύ θετική εντύπωση και έτσι είχα γνωρίσει την αρθρογραφία σου. Είδα και πως το είχα αναφέρει στο προφίλ μου και σου έκανα ελαφριά κριτική πως ξέχασες το περιοδικό Δευκαλίων.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι να ξεχάσω; Θα μπορούσα να γράψω για 100 περιοδικά επί χούντας και τα απείρως περισσότερα να έμεναν απ' έξω. Είναι άπειρα τα περιοδικά. Χάνεται η μπάλα σ' αυτά τα θέματα...
    Έχω 2-3 τεύχη από Δευκαλίων και μάλιστα θυμάμαι πως σ' ένα από αυτά έχω βρει κάτι πολύ ενδιαφέρον (ενδιαφέρον και για σήμερα εννοώ) και κάποια στιγμή θα ασχοληθώ...

    Δημητρης Σαλτος
    Πάλι καλά που τα έχουν όλα διαδικτυακώς. https://pasithee.library.upatras.gr/deukali.../issue/archive
    PASITHEE.LIBRARY.UPATRAS.GR
    pasithee.library.upatras.gr

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Α μάλιστα, δεν το είχα πάρει χαμπάρι. Εννοούσα τεύχη επί χούντας, όχι τα μεταγενέστερα...

    Δημητρης Σαλτος
    Κάπου θυμάμαι ένα άρθρο (δικό σου;) μια συνέντευξη ενός εκδότη επί χούντας, που τον είχαν καλεσει να τον επιπληξουν επί χούντας γιατί έγραψε για το ΕΑΜ, και του λέγανε τέτοια θεωρητικά σαν του "νέους στόχους" βγάλε όσα θες, το ΕΑΜ μας πειράζει. Μήπως θυμάσαι ποιο είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      «Η χούντα μπορεί να ξεκίνησε με την περίφημη λίστα των απαγορευμένων, αλλά ελάχιστα βιβλία απαγόρεψε μετά. Και όχι μόνο αυτό, αλλά θέλοντας να δείξει μιαν επίφαση δημοκρατικότητας άφηνε να βγαίνουν τα πάντα: Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Στάλιν, Μάο, Τρότσκυ, "Πού έκανε το λάθος ο Μαρξ" και δε συμμαζεύεται. Απαγόρευε μόνο ό,τι την ενοχλούσε. Απαγόρεψε το βιβλίο του Ανδρέα Παπανδρέου. Τους ενοχλούσαν τα βιβλία, που έθιγαν άμεσα το καθεστώς. Από τα δικά μας βιβλία μόνο τα ποιήματα του Άρη Αλεξάνδρου αποσύρθηκαν και είναι χαρακτηριστική η κουβέντα του Μάλλιου, όταν με κάλεσε στην Ασφάλεια. – Αναφέρονται οι λέξεις ΕΑΜ-ΕΠΟΝ-ΕΛΑΣ. Να αποσυρθεί αμέσως. – Μα εδώ βλέπω δεκάδες μαρξιστικά βιβλία (και δείχνω μια βιβλιοθήκη με όλα τα βιβλία που είχαν κυκλοφορήσει μέχρι τότε). Μια ποιητική συλλογή σας πείραξε; – Τέτοια βγάζε όσα θέλεις. Και μου έδειχνε βέβαια εκείνες τις κακορίζικες τρισάθλιες εκδόσεις "Νέοι Στόχοι". Από τον αντίπαλο μαθαίνεις πολλά.(...)».
      https://www.lifo.gr/.../filippos-vlaxos-o-thrylikos...
      Φίλιππος Βλάχος: ο θρυλικός τυπογράφος και «ψυχή» των εκδόσεων Κείμενα

      Ilias Papavlopoulos
      Νίτρο;

      Dimitris Panayiotatos
      Ποια χρόνια,;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Επί χούντας, μετά τον Μάιο του '70, αφού λέμε και για Kent State Ohio massacre.
      Froy Wroy
      Φαντάζιο;

      Nektarios Papadimitriou
      Επικαιρα

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Σωστός! ΕΠΙΚΑΙΡΑ!

      Nektarios Papadimitriou
      μερσι μερσι

      Antonis Vathis
      Ουι και φωτό εκτέλεσης τσε
      Νησο Ουάιτ συναυλια

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το είχε εξώφυλλο το φεστιβάλ στο Νησί. Εδώ έχω και φωτογραφίες... https://www.lifo.gr/.../50-xronia-apo-to-trito-isle-of...
      50 χρόνια από το τρίτο Isle of Wight Festival

      Antonis Vathis
      κάπου τοχω

      George Floudas
      Και Χωρίς την Allure του Επαναστάτη...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και του δήθεν underground.

      Διαγραφή
    2. Dimitris Panayiotatos
      κοίτα να δεις! Διαβάζαμε ό, τι εναλλακτικό και μας διέφυγαν τα mainstream "Επίκαιρα"!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Οι ΕΙΚΟΝΕΣ του '68 ήταν φοβερές. Όχι της Βλάχου, του Πουρνάρα. Είχαν γραφεί απίστευτα πράγματα σε μιαν εποχή όπου δεν είχε καταργηθεί ακόμη η προληπτική λογοκρισία. Όπως γράφω και στο κείμενο... τζάμπα τους πληρώνανε τους λογοκριτές. https://diskoryxeion.blogspot.com/2013/01/blog-post_14.html
      ξεφυλλίζοντας ΕΙΚΟΝΕΣ

      Dimitra Alexopoulou
      φοβερό άρθρο, ευχαριστώ!

      Vassilis Serafimakis
      Το ζουμί στο άρθρο σου γιά μένα είναι η επικριτική αναφορά στη κίνηση τής Ελένης Βλάχου να κλείσει όλα της τα έντυπα ως διαμαρτυρία της γιά την δικτατορία αλλά και επειδή δεν ήθελε να γράφει κάτω από λογοκρισία. Μέγα λάθος της!
      Ωραία επίσης επισημαίνεις τήν ακριβή θέση της στον ιδεολογικό χάρτη. Σύγχρονης ιστορίας κείμενο βιβλίου.

      Dimitris Panayiotatos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      καταπληκτικό άρθρο. Όσο για τη Βλαχου, δεν ξέρω αν ήταν καν μια φιλελεύθερη αστη, έχω διαβάσει όμως με ντοκουμέντα από την ΕΦΣΥΝ ότι ήταν ακραιφνής αντικομμουνιστρια.

      Dafni Moustaklidou
      Καταπληκτικό άρθρο! Ευχαριστούμε!

      Vagelis Papageorgiou
      Τρανή απόδειξη του ότι οι άνθρωποι που αγαπούν τη δουλειά τους μπορούν να προσαρμοστούν και στις πιο αντίξοες συνθήκες και να την αναδείξουν -βέβαια με συνέπεια και συνεχή σκληρή προσπάθεια-, χωρίς να ψάχνουν δικαιολογίες ή ρίχνοντας σε άλλους τις ευθύνες σε τυχόν αποτυχίες, δηλώνοντας αποστροφή και παραίτηση.

      Karma Screen
      Το ρομάντζο

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Παλιά ακούγαμε ελληνικά συγκροτήματα, που τραγουδούσαν στ’ αγγλικά, αλλά καταλαβαίναμε πως ήταν ελληνικά από χιλιόμετρα"...

    Froy Wroy
    Κάτι που πέρασε και στο ραδιόφωνο, ελληνικά με ελαφρά προφορά αγγλικών

    Vassilis Serafimakis
    Σε κάποια φάση είχαμε και τραγουδιστές Έλληνες που τραγουδάγανε με ελαφριά ιταλική προφορά χωρίς να έχουν σχέση με Ιταλία. Άς όψεται ο Tony Pinelli!

    George Makris
    Εύρημα δίσκος ιπτάμενος!

    Nektarios Papadimitriou
    εγω φτιαχνομαι επι χρονια με τα Kraut που τραγουδανε αγγλικα αλλα κανουν μΠΑΜ απο χιλιομετρα οτι ειναι γερμανοι!

    George Floudas
    Νομίζω ότι, by far, τη χειρότερη προφορά είχαν οι yell-o-yell
    Και την καλύτερη η Sigma Fey.

    Miltos Marathon
    Ο μέσος ακροατής δεν μπορεί να διακρίνει την διαφορά της προφοράς μεταξύ ενός Σκοτσέζου με ενός Ουαλού η ενός της Οξφόρδης δεν μιλάω καν για την προφορά των Αμερικανών (η οποία ποικίλει ανά πολιτεία) ... των Καναδών, των Νέο Ζηλανδών η των Αυστραλών .....Όσο καλή και να είναι η προφορά σου στα Αγγλικά όταν είσαι ξένος στα αυτιά των native speakers θα ακούγεσαι πάντα κάπως περίεργα.... Όταν όμως τους τα λες στην γλώσσα τους αλλά με το ιδίωμα της προφοράς της χώρας που κατάγεσαι το θεωρούν απόλυτα φυσικό και δεν τους παραξενεύει καθόλου ίσα ίσα το αποδέχονται κιόλας Χαρακτηριστικό παράδειγμα η προφορά του Bob Marley πχ η του Manu Chao είναι πολλοί ακόμη καλλιτέχνες που αδύνατο να τους αναφέρουμε εδώ... Στο Holywood οι Ιταλοί κάναν καριέρα με την προφορά τους ..οι Ιρλανδοί επίσης!..Θέλω να πω πως όσο και να προσπαθείς πάντα στα μάτια ενός εκ γενετής ομιλούντα την Αγγλική θα είσαι πάντα ξένος...
    Εγώ προσωπικά στα τραγούδια μου την υπέρ προβάλω την Ελληνική προφορά της Αγγλικής και πιστεύω ότι όλα τα Ελληνικά γκρουπ θα πρέπει να το κάνουμε αυτό γιατί έτσι δημιουργούμε μια "ταυτότητα"... και μεταξύ μας κιόλας στα 30 χρόνια που παίζω με όσους φίλους από το εξωτερικό που με ακούνε και το συζήτησα αυτό κανένας δεν είχε πρόβλημα με την προφορά...μόνο εδώ σε αυτήν την καημένη Ελλαδίτσα μας τους... ξινιζ η τροπς πω τ'μλαω τ'Αγγλκα!!!

    Vassilis Serafimakis
    πολύ ωραίο μήνυμα!.

    Miltos Marathon
    Να είσαι καλά φίλε μου σε ευχαριστώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Aπό κριτική του 2015...
      >>Ξαφνικά μάθαμε όλοι αγγλικά και μιλάμε σαν… λόρδοι. Λες και γεννηθήκαμε στο Χαλ και όχι στο Χιλιομόδι. Ανώμαλες καταστάσεις… Πήγε ο άλλος κι έκανε μισό μάστερ στην Αγγλία και γυρνάει… προφέσορας, δένοντας κοτσίδα τη γλώσσα του. Ξέρεις, ορισμένες φορές μπαίνεις σ’ ένα τριπ, και θεωρείς πολλά απ’ αυτά που ακούς ως δεδομένα κι αυτονόητα. Είναι; Ναι, είναι. Ας είναι δηλαδή. Αλλά γιατί να είναι έτσι κάθε φορά; Γιατί, θέλω να πω, θα πρέπει να μιλάμε όλοι ωραία αγγλικά σαν τον... Βαρουφάκη και όχι χάλια σαν τον Τσίπρα; Αυτό είναι ένα σωστό ερώτημα… και οι Miltos Marathon έχουν την απάντηση. Γουστάρουμε και τ’ αγγλικά, όταν τα γουστάρουμε, που άλλοτε «κολλάνε» και καλύτερα με όσα θέλουμε να τραγουδήσουμε, αλλά θέλουμε να τα λέμε και σαν Έλληνες… βγάζοντας τη γλώσσα μας. Το έχουμε αυτό το δικαίωμα μάγκες μου, ναι ή όχι; To ’χουμε, και καλό είναι, πάντα, κάτι να συμβαίνει για να σπάει η καταραμένη η μανιέρα – ακόμη κι όταν είναι η σωστή ή η πρέπουσα.
      Αυτό λοιπόν που, γενικώς, θεωρούμε μειονέκτημα στα ελληνικά αγγλόφωνα συγκροτήματα (κακή προφορά της ξένης, ελληνική νοηματική σειρά) στην περίπτωση των Miltos Marathon ήχησε στ’ αυτιά μου σαν γάργαρο νεράκι. «Κωνσταντίνος γουώς χις νέιμ/ εντ γουώς πλέιν δε γκιτάρ/ όλγουεϊς σμάιλιν όλγουεϊς χάπι/ δε γουέι χι πλέιντ αΐλ όλγουεϊς λαβ./ Χι γουώς μπορν ιν Λάρισα/ ιν δε άουτσκερτς οφ δε τάουν/ ολ δε πιπλ λάβντ χιμ/ σαντ γουώς δε ντέι χι ντάιντ». Αυτές είναι ρε δικέ μου… μπιούτιφουλ μέλοντις φρομ ε ρομάντικ τάιμ… είπα, καθώς τελείωνε το… βαρύ με απανωτά κιθαρωτά riffs και πλήκτρα θεσπέσια στο background… “Real light”. << https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/10/marathon.html
      ο ΜΙΛΤΟΣ ΧΑΛΚΙΔΗΣ και οι MARATHON

      Miltos Marathon
      Nα είσαι καλά φίλε μου και ευχαριστώ για το support στις μουσικές μου όλα αυτά τα χρόνια!

      Alfa Bhta
      https://www.ogdoo.gr/.../100-3-apo-ta-kalytera-almpoum
      Κοιτάω αυτή τη λίστα με πολλά αγγλόφωνα άλμπουμ και αναρωτιέμαι σε πόσους έχουν φτάσει αυτά τα τραγούδια και τι έχει μείνει ?.. το ίδιο και με πολλά στα ελληνικά βέβαια ... Δεν είμαι με καμία γλώσσα. Το μόνο που διαπιστώνω (και διαπίστωνα από το 80) είναι ότι δεν πολυκαταλάβαινα τι λένε όταν τραγουδούσαν αγγλικά και ότι όταν γράφανε τραγούδια που περιγράφανε μακρινά πράγματα (πχ desert rock στην Αριζόνα) μου ερχόταν κάπως "αμήχανα"..
      100+3 από τα καλύτερα άλμπουμ της Ελληνικής Σκηνής (2000-2020)

      Sugahspank Georgia Kalafati
      Ρε φίλε δεν ξέρω αν είναι τελικά θέμα προφοράς. Τούτος εδώ τραγουδάει με την καρδιά του, κ τζιριτζάντζουλες να έλεγε, με πείθει. Όσες φορές έχω πει κάτι για την προφορά, τελικά αυτό που σχολιάζω καταβαθως είναι που ακούγεται συνήθως σαν ξενέρωτο έντεχνο ή τυρορόκ. Αν αυτός που τα λέει έχει το γκαυλωσι, ότι κ να λέει, όπως κ να το λέει, με καλή ή "κακή" προφορά, μιλάει τη σωστή γλώσσα, αυτήν πέραν της γραμματικής. Γιατί συμφωνούμε πως δεν υπάρχει κακή προφορά, όλες οι προφορές ωραίες είναι.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      H τοποθέτηση είναι γενικότερη και δεν βγάζει απ' έξω και το σινάφι μου. Σε κάθε τι πρέπει να ψάχνουμε να βρούμε μιαν αυθεντικότητα. Αυτό έχει νόημα, για μένα. Αυτό είναι το ζητούμενο. Έχω σημειώσει ένα σωρό φορές πως πρέπει να γράφουμε σαν Έλληνες και όχι σαν... αμερικανάκια. Διαβάζεις ένα κείμενο, στα ελληνικά, π.χ. για τους Μπητλς ή για την Μαντόνα και λες, επ... αυτό θα μπορούσε να το έχει γράψει κι ένας Αυστραλός ή ένας από το Μανχάταν. Κι ενώ ένα τέτοιο κείμενο μπορεί να έχει ένα ενδιαφέρον, στο πρωτότυπό του, γιατί αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη κουλτούρα, ένα ανάλογο ελληνικό μοιάζει σαν να είναι υπαγορευμένο από τον δυνάστη στον άποικο. Πολλές φορές δε αυτή η αλλοτρίωση συμβαίνει και υποσυνείδητα. Γινόμαστε άποικοι του υποσυνείδητου.

      Διαγραφή
    2. Nikos Sarros στην Sugahspank Georgia Kalafati
      επειδή τον ξέρω και έχω ρωτήσει σχετικά, οι στίχοι ήταν γραμμένοι με ελληνικά γράμματα... Και δεν ήξερε γρι Αγγλικά,αλλά ήταν μέσα στην "γκαυλα" όταν το έλεγε...

      Sakis Bwanas
      νομίζω ο Βέντερς είχε γράψει ότι "οι αμερικανοί έχουν αποικίσει το υποσυνείδητό μας"

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι, από τον Βέντερς το έκλεψα.

      Sakis Bwanas
      νομίζω ότι κι εγώ το είχα διαβάσει σε κείμενο του Βακαλόπουλου

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Δυστυχώς όμως σήμερα οι πολυεθνικές και ο καταναλωτισμός τα κάνουν όλα χάλια. Αντί δηλαδή να παίζουμε τα ξένα όπως θέλουμε εμείς ή να τα αγνοούμε, ή να τα μεταπλάθουμε, παραδίνουμε τα δικά μας και δεχόμαστε ότι το ξένο είναι πάνω απ’ όλα.<<
      Πάνος Κουτρουμπούσης

      Vassilis Konstandopoulos
      Η ατάκα είναι από τον Χανς Τσίλερ στο "Πέρασμα του χρόνου" του Βέντερς (μάλιστα, ενώ διανυκτέρευε με τον on the road παρτενέρ του Ρούντιγκερ Φόγκλερ σε ένα ερημωμένο μπούνκερ κοντά στα σύνορα με την ΛΔΓ.)

      Sakis Bwanas
      το Kings of the Road, ε; μια φορά το είχα δει στον Απόλλωνα, κάπου προ εικοσαετίας...

      Vassilis Konstandopoulos
      Ναι, Kings of the Road είναι ο Αγγλικός τίτλος, ο πρωτότυπος είναι ίδιος με τον Ελληνικό.

      Vassilis Serafimakis
      Κάλλιστα θα μπορούσε να ήταν τεξάνικο γκαράζ με μεξικανοαμερικάνο τραγουδιστή, ο οποίος περίπου τέτοια προφορά θα είχε. Τουλάχιστον έτσι το ακούω - πριν κάτι μήνες πήγα και ωριλά.
      Υπάρχει μέγα, μέγιστο θέμα (γιά μένα) με την ιδιοκτησία τής κουλτούρας, κι ένα κομμάτι θίγεται κι εδώ με τα περί προφοράς άλλης γλώσσας από τραγουδιστές. Σηκώνει ένα τόνο χαρτί αλλά εν συντομία αυτό - σε κανέναν ζώντα ή τεθνεώτα δεν ανήκει τίποτα! Πχ η αρχαία Ελληνική φιλοσοφία μπορεί να γεννήθηκε στην Ελλάδα αλλά δεν ανήκει ούτε στους αρχαίους Έλληνες ούτε στούς νεοέλληνες. Είναι παγκόσμια, όπως *ακριβώς* είναι παγκόσμια τα μπλούζ τού Δέλτα, το κινέζικο θέατρο σκιών, η μακαρονάδα μπολοναίζ, κτλ. Το να προσπαθεί ένας Ελληνας να τραγουδήσει/μιλήσει με προφορά πχ Geordie δηλ από περιοχή Newcastle είναι χειρότερο από γελοίο - είναι λάθος.
      Αυτό προς το παρόν και συγγνώμη αν ξέφυγα.

      Διαγραφή
    3. Vassilis Konstandopoulos
      Και κάπου εδώ έρχεται ο Ζαν Ρενουάρ με τον αφορισμό του "Όσο πιο εθνικό είναι κάτι, τόσο πιο παγκόσμιο γίνεται". Αφήνοντας την φιλοσοφία, που δεν συγκρίνεται με την συγκεκριμένη πολιτιστική παραγωγή, ουδέν ενδιαφέρον παρουσιάζει (για μένα), η αναπαραγωγή μπλουζ του Δέλτα από Δανούς, ή κινεζικού θεάτρου σκιών από Πολωνούς, ανεξαρτήτως του πόσο επιτυχημένα γίνεται. Η μπολοναίζ, είναι μπολοναίζ, εφόσον ακολουθείται η συγκεκριμένη εθνική συνταγή. Οι επιμειξίες και ο διάλογος φυσικά είναι απόλαυση, αρκεί (πάντα για μένα) να ξέρουμε που πατάμε και πού βρισκόμαστε. Φυσικά και απολαμβάνω τα "γκρουπάκια" που "το παίζουν" Αμερικανάκια, Εγγλεζάκια, Ρωσάκια, δεν ξέρω τι άλλο, αλλά στην μεγάλη κλίμακα (και σημαντικότητα), δεν θα είναι αυτά που θα μείνουν να παρακολουθώ και να συνδιαλέγομαι, τουλάχιστον με όσα δεν έχουν συνείδηση του πού βρίσκονται και του τι κάνουν.

      Salaok Presents
      https://www.youtube.com/watch?v=v3uT1ticPFc
      The Rabbits-I'm Looking In The Universe

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Η αναγωγή που γίνεται σε δρώμενα κ.λπ. της χούντας, όταν μιλάμε για την κυβέρνηση του Μητσοτάκη, είναι απολύτως σωστή"...

    Δημητρης Σαλτος
    Λεπεν-ος; τι μας κρύβουν; επίσης από ρίμες και μέτρα, χάλια ο χουντοποιητης; αλλά μάλλον ο ενθουσιασμός μετρά εδώ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Υπάρχει και χωριό Λεπενού στην περιοχή.

    Vasilis Kordatos
    Το ακραίο κέντρο εντωμεταξύ χαίρεται πολύ για το φοβερό, τρομερό, πρωτοφανές, υπερπροοδευτικό κλπ γεγονός της υπουργοποίησης του Γιατρωμανωλάκη...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Γιατί όλο και περισσότεροι ομοφυλόφιλοι Γάλλοι υποστηρίζουν τη Λεπέν;<<
    https://www.lifo.gr/articles/lgbt_articles/141917
    Γιατί όλο και περισσότεροι ομοφυλόφιλοι Γάλλοι υποστηρίζουν τη Λεπέν;
    Τα θέματα των ΛΟΑΤΚΙ+, τα οποία ήταν συστατικό στοιχείο της αντικουλτούρας των long sixties (όπως και το φεμινιστικό κίνημα και άλλα τινά), πέρασαν προοδευτικά, δηλαδή εκλάπησαν από το φιλελέδικο-ακροδεξιό στρατόπεδο και προβάλλονται, εδώ και χρόνια, ως κομμάτι της ατζέντας του. Η υποκρισία και η κοροϊδία σπάει μπετά.

    Daniil Gkorgkolis
    ενώ σε μας; υπήρχε καν στην ατζέντα τους στα 90ς; και όταν βασικά ήρθε, μέσω ενσωμάτωσης ευρωπαϊκών νόμων, τους είδαμε να τα ψηφίζουν;
    Επίσης ναι θυμάμαι την απάντηση του Ζουραρη στο νομοσχέδιο τότε (ήταν σα να'χες ένα παιδάκι σ' ένα υαλοπωλειο, απλά έμπαινε μέσα για να κάνει φασαρία) & παράλληλα έχουν δει διάφορες καπηλευσεις απτό ΑΡ τόξο, για δημιουρ εντυπώσεων
    Αλλα έξω απ όλα αυτά, δε νομίζω να είχαν στις πτέρυγες τους, νεωτεριστικα μυαλά - (παρένθετη γνώμη εδώ) αλλά ίσως οποίες πιθανές φωνές θα ήθελαν να φέρουν μια ανανέωση, χάθηκαν μες το ωρυμαγδο του συμτηριτισμου που επικρατούσε στους κύκλους τους

    Vasilis Kordatos
    Άσε το άλλο υφυπουργός αρμοδίος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ο πρώην νταραβεριτζής του ιδρύματος Νιάρχου!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Daniil Gkorgkolis
    Ξέρουμε τι κοινωνία είναι η ελληνική σε τέτοια θέματα, και πως τελευταίοι και ασθμαίνοντες θα ακολουθούσαμε. Και οι ευθύνες της αριστεράς είναι και σοβαρές και υπαρκτές μέσα στα χρόνια. Αλλά ρε φίλε εδώ μιλάμε πλέον για πλήρη καπηλεία από την ακροδεξιά.

    Daniil Gkorgkolis στον Vasilis Kordatos
    Τώρα μαθαίνω για το άτομο αυτό,πρώτη φορά ακούγεται (?) κάτι στην επικαιρότητα εννοώ.
    Απότι φαίνεται ήρθε 'πακέτο' εξ Αμερικής
    https://m.facebook.com/NicholasYatromanolakis/posts/130261941998921

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Daniil Gkorgkolis
    Βλέπεις και σχόλια από κάτω... "Που'σαι Παπαδόπουλε" κτλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Daniil Gkorgkolis
      οκευ κατανοητό, περί καπηλειας.
      Αλλα σε ορους πολιτική, εγώ το βλέπω ως αγώνα δρόμου {ποιος θα προλάβει να σηκώσει τα χρώμα του Rainbow, πρώτος στη σημαία της παράταξης του) ενδεικτικά ο σύριζα απέτυχε, και απ'οσα μπορούμε να κρίνουμε το έκανε ως κίνηση εντυπωσιασμου, λίγο πριν φύγουν άπαντες απτή καρέκλα τους.
      Περί ελληνικής κοινωνίας.. Είσαι περισσότερο στα πράγματα από μένα / πχ εγώ θυμάμαι ένα Μαρίνο στο Ράδιο /θέατρο στα 80ς κ μετά τον Ζαχαρατο τέλη 90ς.Αλλα κανένα αρτίστα (& 1000% πολιτικό) να βγαίνει στον αφρό της επικαιρότητας... Γιατί η γενιά των 60ς, είχε ενσωματωθεί στο καλούπι των γονιών της
      Σημείωσε εδώ ενδεικτικά.. Ότι η τωρινή γενιά, είναι θ
      Υπερσυντηριτικη/μπροστά τους ή γενιά που μεγάλωσε με 80ς ταινίες & χιούμορ Μουστάκα /Ψάλτη, δείχνουν αλητάμπουρας της τρουμπας.
      Επίσης όταν μιλούσα περί Αρηστερας, είχα στο ου μου το υπέρ-συντηρητικό τόξο του ΚΚ, και διαφόρων αποσχιστικων τάσεων του. Αποψη μου εδώ, αλλά τους βλέπω κολλημένους με το παρελθόν.
      Επίσης σε πιο σημαντικά θέματα, όπως σε εργασιακές συμβάσεις /ανανεώσεις δλδ.... Κυριολεκτικά τους έβλεπες να περνούν μια ντουντούκα (πχ στο σύνταγμα, ερχόντουσαν παρέα με κάποιο team της ερτ) και απλά έλεγαν ότι τάσσονται με το μέρος μας..
      Κλασσική ατάκα :- βρε γιατί δεν έρχεσται με το μέρος μας;
      ...... Έτσι στο άσχετο, και σε όποιον πιάσει...

      Sakis Bwanas στον Daniil Gkorgkolis
      https://youtu.be/Ggqa-yYYNi4
      Καφάσι

      Jacques Vache στον Sakis Bwanas
      μιας και το λέει και το όνομα-

      Daniil Gkorgkolis στον Sakis Bwanas
      υπάρχει κ μια διασκεύη.. Μ'εναν που πάει να του χώσει το καφάσι, αχεμ..... Αλλού Σε φχαριστω πάντως για το κλιπ, πρώτη φορά τη βλέπω, νόμιζα ότι ήταν νέο πες πο, αλλά ήταν υποψήφιος με το ποτάμι... Χρόνια πριν

      Vasilis Kordatos στον Daniil Gkorgkolis
      τι λέτε;

      Διαμαντής Καράβολας
      Φτωχές μανάδες γέννησαν τους τέσσερις μεγαλους
      Τον Γιώργη Παπαδόπουλο, τον Πατακο και άλλους...

      Aris Karampeazis
      πολύ έυστοχο πάντως το τελευταίο δίστιχο για τα θέλω του λαού και στην εποχή μας τελικά...

      Lampros Papalexis
      Ρε συ, αυτο το ποίημα με βάλανε να το πω 21 Απρίλη του '72 στο Δημοτικό σε γιορτή της χούντας και ο θείος που με μεγάλωνε τότε καθώς οι γονείς μου ήταν στη Γερμανία δεν με άφησε να πάω σχολείο και με δήλωσε με το ζόρι άρρωστο αν και ήταν δεξιός.

      Διαγραφή
    2. Ανδρεας Μπικουβαρακης
      ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ στην Ορμπανανία
      Σταϊκούρας: Παρών
      (ο Υπ. Οικονομικών που μέσα Μάρτη "προέβλεπε" ανάπτυξη λίγο πάνω από 0%, αλλά πάμε για ύφεση πάνω από 10%)
      Γεωργιάδης: Παρών
      (ο Υπ. Ανάπρυξης που διαψεύδει τον εαυτό του πιο γρήγορα κι από τη σκιά του)
      Δένδιας: Παρών
      (ο ΥπΕξ με τις μεγαλύτερες διπλωματικές ήττες και γκάφες της μεταπολίτευσης)
      Χρυσοχοΐδης: Παρών
      (ο ΥΠροΠο που έχασε την ηγεσία των ναζί κάτω από τη μύτη του, που ασκεί υπέρμετρη βία και είπε το πιο ξεδιάντροπο ψέμα στην ιστορία: 600 άτομα με 150 μολότοφ επιτέθηκαν στο Εφετείο!)
      Κεραμέως: Παρούσα
      (η Υπ. Παιδείας που πέρασε τρία νομοσχέδια με ξεκάθαρο στόχο να καταστρέψει τη δημόσια Παιδεία και να προωθήσει την ιδιωτική και οι εκπαιδευτικοί γελάνε με τις γελοίες εγκυκλίους της)
      Χατζηδάκης: Παρών
      (ο Υπ. Ενέργειας που διαφήμιζε ιδιωτική εταιρία παροχής ρεύματος)
      Κικίλιας: Παρών
      (ο πρώτος Υπ. Υγείας χωρίς χαρτοφυλάκιο που ξεδοντιάζει καθημερινά το ΕΣΥ, και κυρίως τις ΤΟΜΥ και τα ΚΥ)
      Μενδώνη: Παρούσα
      (η Υπ. Πολιτισμού της διαπλοκής: αρχαία στη Θεσσαλονίκη, πνευματικά δικαιώματα, ξεπούλημα των αρχαίων, φωτιά στις Μυκήνες...)
      Τσιάρας: Παρών
      (ο Υπ. Δικαιοσύνης που κατάργησε την Εισαγγελία διαφθοράς προκειμένου να εξαφανίσει την Τουλουπάκη και να θάψει το σκάνδαλο Νοβάρτις)
      Βορίδης: Παρών
      (ο αρχηγός την χουντικής νεολαίας, αντικαταστάτης του Μιχαλολιάκου, που ονειρεύεται να ξαναστείλει τους αριστερούς στα ξερονήσια)
      Καραμανλής: Παρών
      (ο Υπ. Μεταφορών που μείωσε τα δρομολόγια των ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας)
      Θεοχάρης: Παρών
      (ο Υπ. Τουρισμού που έκανε τεμενάδες στην TUI και προκάλεσε το δεύτερο κύμα της πανδημίας)
      Βρούτσης: Παρών
      (ο Υπ. Εργασίας που εξαφάνισε όποιο εργασιακό δικαίωμα είχε μείνει όρθιο μετά τα μνημόνια)
      Πλεύρης: Παρών
      (το παιδί της ακροδεξιάς πολυκατοικίας, κολλητάρι των νεοναζί δολοφόνων)
      και πάνω απ' όλα:
      Μητσοτάκης: Παρών
      Ο ηγέτης της απευθείας ανάθεσης, της διαπλοκής, της οικογενειοκρατίας, της ευννοιοκρατίας, του ολοκληρωτισμού στην ενημέρωση, της αλαζονείας, του κοινωνικού αυτοματισμού, του εξοπλισμού της αστυνομίας και του παροπλισμού του ΑΕΣΠ και της δημόσιας Παιδείας και Υγείας

      Salvo Coleman
      Αν ζούσε η γιαγιά μου που ήταν από τη Βόνιτσα, θα το έσφαζε στο γόνατο αυτό το φασιστοειδές! Με πιρούνι, όχι με μαχαίρι!

      Nikos Kouteris
      Ρε Φώντα από τα Αστυνομικα Χρονικά των 70’s ανασύρεις αυτά τα κείμενα ? Είναι εντυπωσιακό το πόσο κοντά είναι !

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Βιβλίο ολόκληρο, με λαϊκά... ποιήματα για τη χούντα.

      Γιωργος Βουδουρης
      ..πιο ...ταμάμ πεθαίνεις...!!!

      Kostas Kingdomcome
      Eisoun o prwtos pou eipe sxedon me to pou prwtovgike oti i kivernisi mitsotaki tha einai i pio akrodeksia twn teleytewn dekaetiwn,den mporw na katalavw pws to eixes antilifthi alla eisoun 100% mesa.Otan o gios tou pleyri liges meres prin tis ekloges eihe kanei to videaki ksimerwmata sta exarheia,oloi gelagan,alla opws apodeixthike ola eginan opws ta elege!afou akolouthise mia aney proigoumenou katastoli stin periohi,me epanidrisi eidikwn astinomikwn dynamewn ktlp,simptwsi pou oli auti i astinomokratia tou mitsotaki,tou eirthe ganti gia ton koronoio?les kai etimazontan apo tote

      Πετρος Μιχελιουδης
      ο ιος απλως τους εκατσε κουτι ,μη ξεχνας τι ελαγαν πριν βγουν ''θα ερθουμε κ θα τα ισοπεδωσουμε ολα''

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Barbara Shelley...

    Dimitris Panayiotatos
    Ανυπέρβλητη και στο THE GORGON του Τερενς Φίσερ...

    Takis Patramanis
    Δρακουλας Ο Αρχων Του Σκοτους ! Γενικα Ολες Οι Ταινιες Του Τerence Fisher Στην Hammer , Ειναι Εξαιρετικες !

    Antonis Boskoitis
    Το ωραιοτερο παλουκωμα γυναικας - βρυκόλακα απο τους καλόγερους! Αιωνία της η μνήμη.
    Τι ταινία! Το'χα δει σινεμά στα 80s και πρωτη προβολη στο MEGA αρχες του '90

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Οι πέντε ωραιότερες γκόμενες που δαγκώθηκαν από τον Κρίστοφερ Λι με ιεραρχική σειρά:
    1) Soledad Miranda (El Conte Dracula, 1969, Jesús Franco)
    2) Caroline Munro (Dracula 1972 AD, 1972, Alan Gibson)
    3) Veronica Carlson (Dracula Has Risen from the Grave, 1968, Freddie Francis)
    4) Anouska Hempel (Scars of Dracula, 1970, Roy Ward Baker)
    5) Barbara Shelley (Dracula: Prince of Darkness, 1965, Terence Fisher)
    Όσο καλυτερεύουν οι γυναίκες τόσο χειροτερεύουν οι ταινίες. Οι 70s γκόμενες ήταν καλύτερες αλλά οι αντίστοιχες ταινίες δεν έλεγαν και πολλά γιατί η Hammer ήταν ήδη στην παρακμή της. Η Shelley ήταν παλιακό πράμα. Όσο όσο για αυτές που παίζανε στον πρώτο Δράκουλα του '58 άστα να πάνε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εμένα οι μεταγενέστερες δεν μου αρέσουνε και τόσο. Είναι εντελώς σεξουλιάρες και δεν κρύβουν τίποτα. Η Shelley ήταν υπαινικτική και γι' αυτό πιο κ@βλωτική.
    Και σαν ταινίες, από αυτές, μόνο το Scars of Dracula θεωρώ καλύτερη του Prince of Darkness, που είναι ο καλύτερος "δράκουλας" για μένα. Πρέπει να το είχα ξαναγράψει πρόσφατα αυτό - εδώ ή αλλού.

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Για το Scars of Dracula συμφωνώ απόλυτα, και εγώ νομίζω ότι ήταν η καλύτερη. Οι δύο πρώτες παραήταν συντηρητικές κατά τη γνώμη μου. Απ'την άλλη οι δύο τελευταίες ήτανε κάτι σαχλαμάρες που μπλέξανε μέσα χίπηδες, μαύρη μαγεία και άλλα τέτοια που ήταν στη μόδα εκείνη την εποχή. Στο μεσοδιάστημα νομίζω ήταν τα καλύτερα από αισθησιακή άποψη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, ο Δράκουλας 1972 πολύ μάπα, αλλά έχει μέσα τους Stoneground και την Marsha Hunt!!

    Dionysis Tsaglis
    Θα δινα την πρωτιά στην Caroline Munro αλλά όντως η Σολεδαδ ήταν θάνατος!!!!!

    Takis Patramanis
    Veronica Και Caroline !

    Dimitris Panayiotatos
    Γενικά πάντως οι Άγγλοι δεν τα πάνε καλά με τον ερωτισμο, ακόμα κι όταν διαθέτουν πανέμορφες πρωταγωνιστριες. Φταίει ο καθωσπρεπισμος, η ηθικολογία τους; Ενώ οι Ιταλοί, ο Μπαβα, ο Φρεντα, και κυρίως όλα τα gialli... Ακόμα και τις λιγότερο όμορφες πρωταγωνιστριες ήξεραν να τις κάνουν απίστευτα ερωτικές...

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Μεγάλο κεφάλαιο ανοίγεις τώρα και μεγάλοι μάστορες οι Ιταλοί. Μάλιστα αυτοί κάνανε και τη ματσαραγκιά να τσιμπάνε όλες τις μη Ιταλίδες για να λένε ότι έχουνε διεθνές κάστ. Περίπου το ίδιο κάνανε και στους άντρες. Από τις σημαντικότερες πρωταγωνίστριες των gialli μόνο η Φένεκ νομίζω ότι ήταν καθαρά Ιταλίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εγώ βρίσκω ερωτική, σε ταινίες, ακόμη και την αείμνηστη Ντάρια Νικολόντι.

      Vassilis Serafimakis
      Ήταν μιά παρέα Παγκράτι ημιεπαγγελματίες μουσικοί ροκ, φανατικοί όλων τών έργων με Δράκουλα. Είχα πάει μιά φορά μαζί τους σινεμά, εμπειρία!.. Θυμήθηκα παλιότερες εποχές που με έπαιρνε η θεία όταν πήγαινε να δεί Νίκο Ξανθόπουλο και μετά το έργο λέγανε μεταξύ τους, "Φχαριστήθηκα κλάμμα, απόψε!"

      Koma Gaeshi
      Και βέβαια υπάρχει και ο Blacula...
      https://www.youtube.com/watch?v=lKgcLOOW-3Y
      Blacula Official Trailer #1 (1972) HD

      Dionysis Tsaglis
      "Αυστηρώς Ακατάλληλον" το θυμάμαι σαν χθες όταν περνούσα έξω από το ΣΙΝΕΑΚ και βασανιζόμουνα "τι να δείχνει άραγε;" Μου λύθηκαν όλες οι απορίες αν θυμάμαι καλά 8 χρόνια αργότερα σε μία βιντεοκασέτα. Φοβερή ταινία του είδους

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Gerry Marsden...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=LKta_gRc2gA
    Don't Let the Sun Catch You Crying - Gerry and The Pacemakers

    Vassilis Serafimakis
    Η φωτογραφία στο κλιπ είναι από την εποχή όπου οι οδοντοτεχνίες δεν είχαν ακόμα γίνει ομοιόμορφες στην Αγγλία.

    Manolis Stavroulakis
    Κι εγώ τη θεωρώ ανώτερη του πρωτότυπου (αλλά ντρεπόμουν να το πω δημόσια - lol)! Καλή χρονιά!!!!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Επίσης!

    George Floudas
    Κάθε ελληνική διασκευή στα 60s ήταν καλύτερη από το πρωτότυπο! Από το Μάθημα ως το Μύλος η καρδιά μου, από το Γιεζαέλ ως το Κορίτσι του φίλου μου.

    Nikos Markakis
    και το «τον είδα σαν Θεό» (Lady in black) της Τάμμυ!

    Spyros Kalorizos
    Ψάχνοντας την ελληνική ποπ-ροκ του '60, '70, κατόπιν αφορμής που μου δίνουν τα εμβριθή σχόλιά σου Φώντα, έπεσα πάνω στο "Ποιος Είναι Αυτός Που Αγαπάς;" από τους Sounds (έχεις γράψει γι' αυτούς). Δεν το είχα ακούσει ποτέ μου και έπαθα πλάκα! Όμως, εξίσου πλάκα έπαθα και με το πρωτότυπο Indian Reservation του Don Fardon (1968) -επίσης δεν είχα ακούσει ποτέ μου- το οποίο όμως, νομίζω, ότι έχει την ιδιαιτερότητα να είναι πιο blues-y- ποπ-ροκ δεν ανήκει στη συνηθισμένη μπίτ-ποπ-ροκ πηγή επιλογών για τις ελληνικές επανεκτελέσεις της εποχής.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Οι Sounds έκαναν φοβερές διασκευές. Εξαιρετικοί μουσικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στις παραπάνω εκτιμήσεις και προτιμήσεις των φίλων του blog, να προσθέσω και την δική μου όσον αφορά τον κύριο Μαρκάκη και την Tammy για την διασκευή στο "Lady in black". Νομίζω ότι η διασκευή αυτή την αδικεί κάπως. Η ηχογράφηση του δίσκου είναι ελαφρώς χαλιά και ακούγεται περισσότερο ψευδή απ' ότι είναι. Σε σχέση με άλλες της ηχογραφήσεις νομίζω ότι σ' αυτό το τραγούδι μάλλον αδικείται το ταλέντο της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή