Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 338

20/1/2021
ΖΗΤΩ Η ΑΜΕΡΙΚΗ (AMERICA HURRAH)
Το «Ζήτω η Αμερική» ή «Αμέρικα Ουρρά!» του Jean-Claude van Itallie (ο τίτλος είναι ειρωνικός φυσικά) είναι ένα κλασικό θεατρικό του underground από την δεκαετία του ’60, που είχε ανεβεί και στην Ελλάδα από το Θέατρο Τέχνης του Κουν, το 1972, σε σκηνοθεσία Γιώργου Λαζάνη.
Το έργο αποτελείτο από τρία ξεχωριστά μικρότερα «κεφάλαια», τη Συνέντευξη, την Τηλεόραση και το Μοτέλ.
Στο πρώτο, την Συνέντευξη, κάποιοι ζητούν εργασία, αλλά ταπεινώνονται μέσα από μια απάνθρωπη και απρόσωπη διαδικασία (συνέντευξη) που τους αντιμετωπίζει ως ανώνυμους αναλώσιμους και όχι ως ευδιάκριτα πρόσωπα.
Στην Τηλεόραση προβάλλεται, αλλά και βάλλεται, η μαζική ενημέρωση μέσω τριών κριτών τηλεοπτικών προγραμμάτων. Πίσω από τις λαμπερές εικόνες των πρωταγωνιστών, μα και των διαφημιστικών προϊόντων, αναδύεται η Αμερική τού πολέμου (στο Βιετνάμ) και οι απάνθρωπες σφαγές των αμάχων. Τελικά η αποχαύνωση θα αποδειχθεί ισχυρότερη της χειραφέτησης.
Το Μοτέλ, σαν χώρος, αντιπροσωπεύει την καταναλωτική κοινωνία. Η υδροκεφαλική ανάπτυξη του τεχνικού / τεχνολογικού εξοπλισμού οδηγεί στην αποξένωση και την αυτοκαταστροφή.
Μισόν αιώνα πίσω το «Αμέρικα Ουρρά!», αλλά και πάντα επίκαιρο...

20/1/2021
Άρχισαν τα όργανα, αυτογελοιοποιούνται οι «πρόθυμοι»...

20/1/2021
Είδα τις προάλλες ξανά, μετά από πολλά χρόνια, το Προξενιό της Άννας (1972) του Παντελή Βούλγαρη. Εξαιρετικό. Κρίμα που δεν έκανε καλύτερη ταινία, όλα τα επόμενα χρόνια, έως και σήμερα, ο Βούλγαρης. Τόσο γρήγορα ξεφούσκωσε; Είναι ν’ απορείς...
Τρομερή η Βαγενά, εξαιρετική η γριά, η Σμάρω Βεάκη, και καλοί όλοι οι υπόλοιποι ρόλοι, ακόμη και ο «υποψήφιος» Σταύρος Καλάρογλου (που απ’ όσο είδα έχει παίξει μόνο σε ταινίες του Βούλγαρη).
Μια πολύ κακή Ελλάδα βλέπουμε στην ταινία... μίζερη, μισερή, αποτρόπαια, καταπιεστική, χωρίς ίχνος ειλικρινούς συγκίνησης, δίχως μιαν άνεση απέναντι στη χαρά και την ευτυχία...

Υπήρξε αυτή η Ελλάδα. Και τώρα, βέβαια, τα πράγματα σκ@τά είναι, αλλά ίσως λίγο καλύτερα από τότε...

19/1/2021
Φαν του Πορτοκάλογλου δεν ήμουν ποτέ. Κατά καιρούς βέβαια μου άρεσαν κάποια, λίγα, τραγούδια του, αλλά αυτό δεν λέει τίποτα. Δυο-τρία τραγούδια μπορεί να μου αρέσουν από τον οποιονδήποτε. Οι Φατμέ μου άρεσαν, βασικά στα δύο πρώτα LP τους και κυρίως στο δεύτερο, στα «Ψέμματα», που το θεωρώ σημαντικό άλμπουμ. Στο πρώτο ήταν σφόδρα επηρεασμένοι από τους Police, αλλά στο δεύτερο είχαν βρει τα δικά τους πατήματα, τον δικό τους ήχο.
Συνδέω τους Φατμέ όχι με τον Πορτοκάλογλου (δεν υποτιμώ την προσφορά του στην αρχική τους φάση), αλλά με τον μπασίστα τους, τον Δημήτρη Καλατζή. Όταν ο Καλατζής φεύγει από το γκρουπ, μετά τα δύο πρώτα LP, το γκρουπ αλλάζει, γίνεται περισσότερο Πορτοκάλογλου, παρά Φατμέ, κι εγώ σταδιακά τους εγκαταλείπω.
Ποτέ έναν καλλιτέχνη δεν τον κρίνω από τα τραγούδια του μόνο, από την στιγμή που μπορώ να γνωρίζω και τις ευρύτερες απόψεις του. Φυσικά, ένα καλό ερωτικό τραγούδι π.χ. είναι πάντα ένα καλό ερωτικό τραγούδι (άμα είναι) και ας το τραγουδάει και φασίστας, αλλά έναν καλλιτέχνη συνολικά τον κρίνεις και από το έργο του, και από αυτά που λέει ή κάνει και που βγαίνουν κι αυτά στην δημοσιότητα.
Ο Πορτοκάλογλου για μένα είναι εδώ και... αιώνες «πεθαμένος» καλλιτεχνικά. Σχεδόν πάντα ήταν χλιαρός, άνευρος, χωρίς ψυχή, προβλέψιμος, χωρίς βάθος, ενώ τα τελευταία κάμποσα χρόνια, με την προσχώρησή του στη συντήρηση, στον νεοφιλελευθερισμό, λέγοντας «ναι» σε όλες τις καίριες επιλογές τής άρχουσας τάξης (πολιτικής, μεγαλοαστικής, οικονομικής κ.λπ.), που μας έφερε σ’ αυτό το χάλι, της χρεοκοπίας και του εξανδραποδισμού, της καθημερινής υποδούλωσης, είναι οριστικά πλέον διαγραμμένος (από μένα). Άμα γράψει κανα καλό τραγούδι, θα το πω, άμα είναι καλό, αλλά ούτε επ’ αυτού υπάρχει φως...
Ο Πορτοκάλογλου σε μια συνέντευξή του στον Δανίκα, που την διάβασα σήμερα, λέει πως είναι «ανένταχτος», πως «ποτέ δεν προσχώρησε σε κάποιο κόμμα» και πως... «σε όλη την περίοδο της Μεταπολίτευσης, αν δεν ήσουν αριστερός, δεν είχες καμία τύχη, το ίδιο και πριν από τη χούντα, αν δεν ήσουν εθνικόφρων, δεν είχες τύχη».
Φαιδρότητες. Ασυναρτησίες. Από πότε το «ανένταχτος» και η «μη προσχώρηση σε κάποιο κόμμα» θεωρείται θέσφατο υγιούς πολιτικού σκεπτικού; Υπάρχουν «ανένταχτοι» που είναι ηλίθιοι, φασίστες, κουμάσια, όπως υπάρχουν και «ενταγμένοι» σε κόμματα, που είναι «σωστοί». Που πήγαν εκεί, επειδή πίστεψαν σε κάποιες ιδέες και παλεύουν γι’ αυτές. Εγώ δεν μπορώ να ξεχωρίσω τους ανθρώπους σε «ενταγμένους» και σε «ανένταχτους», αλλά σε ανθρώπους που λένε και πράττουν σωστά πράγματα ή όχι. Εξάλλου τα κόμματα είναι ο πυλώνας της αστικής δημοκρατίας, και ο Πορτοκάλογλου που ορκίζεται σ’ αυτό το σύστημα, με νύχια και με δόντια (και καλά κάνει από την μεριά του), θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικός, γιατί εδώ φάσκει και αντιφάσκει.
Φυσικά, κι αυτό ισχύει από παλιά, όταν κάποιος λέει πως... δεν ανήκω σε κόμματα, είμαι υπερκομματικός κ.λπ. το πιο πιθανό είναι να είναι δεξιός, αλλά αυτό το αφήνω (γιατί είναι δική μου, προσωπική, διαπίστωση κατ’ αρχάς).
Ο Πορτοκάλογλου θα ήθελε πολύ να είχε την συστημικά... υπερκομματική θέση του Σαββόπουλου, στην κοινωνικοπολιτική σφαίρα, στο μέλλον. Κατά κει το πάει, αλλά δεν έχει την αύρα τού Σαββό, καθώς θα είναι πάντα... ανθυποΣαββό σαν εκτόπισμα. Μέσα σ’ αυτό το σαββοπουλικό νεφέλωμα που ζει λοιπόν, ο Πορτοκάλογλου, δεν παύει να λέει αυτά που έχει πει παλιότερα ο Σαββόπουλος, αλλάζοντας απλώς τις λέξεις.
Παλιότερα ο Σαββόπουλος είχε πει πως «στη Μεταπολίτευση άμα δεν ήσουν αριστερός, δεν έβγαζες ούτε γκόμενα» και ο Πορτοκάλογλου, που τον αντιγράφει και τον ακολουθεί κατά πόδας λέει τώρα πως «σε όλη την περίοδο της Μεταπολίτευσης, αν δεν ήσουν αριστερός, δεν είχες καμία τύχη το ίδιο και πριν από τη χούντα, αν δεν ήσουν εθνικόφρων, δεν είχες τύχη».
Σαββόπουλος και Πορτοκάλογλου θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε πως στην Μεταπολίτευση κυβερνούσε η αριστερά(!) και όχι η ακροδεξιά, με ψευτοδημοκρατικό προσωπείο.
Όλη η πρώτη περίοδος της Μεταπολίτευσης, και μέχρι να έρθει το ΠΑΣΟΚ, στην πράξη, στην καθημερινότητα, ήταν ένα από τα ίδια με τη χούντα. Μπορεί να είχε κλείσει η Γυάρος και να είχε συντελεστεί το αφαλοκόψιμο του ΚΚΕ (δια της νομιμοποίησής του), αλλά υπήρχε η ίδια ανελευθερία, ο ίδιος χαφιεδισμός, η ίδια κρατική βία και τρομοκρατία, τα ίδια αντιδημοκρατικά νομοσχέδια (που είχαν αντικαταστήσει τα χουντικά νομοθετικά διατάγματα), ενώ στην κρατική μηχανή μόνον εθνικόφρονες μπορούσε να τρυπώσουν, καθώς τα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων καταργήθηκαν μετά το ’81.
Ο πλήρης αποπροσανατολισμός, που καθοδηγείται από το ακραίο κέντρο, στο οποίο ομνύουν οι διάφοροι... σκεπτόμενοι «ανένταχτοι» (οι μη σκεπτόμενοι απαρτίζουν απλώς τους φασίστες και την ακροδεξιά), στο μόνο που στοχεύει είναι στη συκοφαντική δυσφήμιση της αριστεράς. Θεωρούν το κράτος διαχρονικά δικό τους, φέουδό τους, αναπαλλοτρίωτο δικαίωμά τους, επιχειρώντας δια των ψεμάτων και των συκοφαντιών να κλείσουν και τις τελευταίες χαραμάδες, από τις οποίες θα μπορούσε να εισχωρήσουν τα... μιάσματα.
Πάμε τώρα ν’ ακούσουμε κανα Led Zeppelin από το κρατικό Μουσικό Κουτί, σαν γνήσιοι ροκάδες...

18/1/2021
Τρέμετε βατραχάνθρωποι! Βγήκε ο... Κώστας Κακκαβάς από τα gym και diet, για να τον εμβολιάσουνε. Πού πας ρε τζόβενο της πυρκαγιάς, χωρίς φανέλα χειμωνιάτικα;

18/1/2021
Πάνε κάποιοι να γράψουνε σήμερα topical songs, τραγούδια που δανείζονται στοιχεία από κοινωνικά / πολιτικά γεγονότα της εποχής μας, και γράφουνε κάτι σαχλαμάρες άνευ προηγουμένου. Ούτε χιούμορ, ούτε ουσία, ούτε τίποτα. 
Πού να βρεθεί Μητσάκης, που έφτιαχνε τραγούδια για... κρουαζιέρες στη Σελήνη, την εποχή όπου έσκιζαν τον ουρανό ο Σπούτνικ και η Λάικα; Space song...
https://www.youtube.com/watch?v=73uqfFozH1M

16 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Μητσάκη...

    Αθανασιος Αθανατος
    https://m.youtube.com/watch?v=9TIPTCpExec
    ''ΚΟΣΜΟΝΑΥΤΙΣΣΑ''- ''ΘΑ ΣΕ ΠΑΩ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ'' δυο τραγουδια για το ''ΔΙΑΣΤΗΜΑ'με τον ΓΡ.ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τρέμετε βατραχάνθρωποι!"...

    Amaso Ulman
    https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi2.wp.com%2Fkazunderworld.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F03%2FKaz-Underworld-Nuzzle-Panel.jpg%3Ffit%3D1684%252C1955%26ssl%3D1&imgrefurl=https%3A%2F%2Fkazunderworld.com%2Fnuzzle%2F&tbnid=QNgybmik1gfNFM&vet=12ahUKEwj_5pXa2aXuAhUO2xoKHW_wDEMQMygHegQIARBP..i&docid=TyzdcwMzedTpuM&w=1684&h=1955&q=kaz%20comics%20junkie&ved=2ahUKEwj_5pXa2aXuAhUO2xoKHW_wDEMQMygHegQIARBP
    Image: Nuzzle | kaz's Underworld

    Evgenia Karlafti B
    Φτήνια

    Anastasios Babatzias
    Του ειπανε οτι ειναι γκομενος κ το πιστεψε

    Konstantinos Fountas
    Σκχληρός καργιόλης...!!!!

    Petros Pihas
    κορμαρα ομως ...

    Iwanna Iwannou
    Mια φανέλα στο χιονια δεν έβαλε.

    Ntinos Dimatatis
    Την είχε ανταλάξει με τον Κοτσούμπα στον τελευταίο αγώνα μεταξύ τους στην Βουλή

    Eleni Founti
    Ας μας απαλλάξει κάποιος από αυτό το πάρα πολύ καλαίσθητο θέαμα, δεν αντέχουμε άλλο.

    Stylianos Tziritas
    Έλα ρε Φώντα μου και έφαγα φάβα το μεσημέρι...Μου έχουν γυρίσει τ' άντερα...

    Giorgos Papagelis
    https://www.youtube.com/watch?v=uP16qzqM52A&has_verified=1
    Ειναι μυθος - Δημητρης Σταροβας, Einai mythos- dimitris starovas

    Maria Kalogeraki
    Πολύ τριχωτός για τα γούστα μου, δεν θα πάρω. Χάθηκε να βάλει μια φανέλα όπως ο Τσιοδρας

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Επιτέλους επαληθεύτηκε η "Μα τι γκόμενος που είσαι εσύ!"
    Είμαστε πολύ λίγοι σαν λαός για αυτόν τον Ηγέτη!

    Stylianos Tziritas
    Ε ναι ρε Αντρέα! Έχεις τέτοιο στέρνο εσυ ή εγώ δύναμαι να έχω τέτοιο βράχο?

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Για να είμαι ειλικρινής, στέρνο έχω καλύτερο, αλλά δεν τριμάρω τις τρίχες, είμαι νάτσουραλ. Το έιτ πακ μου έχει χαλαρώσει λίγο τον τελευταίο καιρό που έκλεισαν τα τζιμ...

    Stylianos Tziritas
    έχεις και εσύ τα θεματάκια σου βλέπω....

    Patritsopoulos Nikos
    Και σκουλαρίκια βλέπω

    Koma Gaeshi
    Ο Κακκαβάς και ο κοκοβιός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Πορτοκάλογλου...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.protothema.gr/life-style/article/1085745/o-nikos-portokaloglou-ston-dimitri-danika-sti-metapoliteusi-an-den-isoun-aristeros-den-eihes-tuhi/

    Μαριάνθη Πελεβάνη
    Έτσι ακριβώς!

    Lampros Papalexis
    Σκατοπασόκος, χοντροκονόμησε

    Petros Kozakos
    Ότι γράφεις είναι η μια πλευρά της πραγματικότητας.
    Υπαρχει επίσης η άλλη ισοβαρής πλευρά, εκεινη των ιδιοτελών ενταγμένων στο ΠΑΣΟΚ ΚΚΕ ΓΣΕΕ κλπ Συνδικάτων και EκκληCiA που αποδειχτηκαν τα ίδια κουμασια με όσα αναφέρεις δεξιά έως φασιστικά, τα οποία τα περιγράφει μια χαρά ο Ζ. Π Σάρτρ στο "Κεκλεισμένων των θυρών του".

    άρης φίλιππας
    Όποτε αναφέρεται το "Κέντρο" θυμάμαι πάντα τον Ραφαηλίδη

    Dionisis Bilalis
    Υπερκομματικοί πιθανόν. Ανενταχτοι δεν υπάρχουν. Αν και τείνω να πιστεψω οτι όλα ειναι ζήτημα οπτικής

    Regimiento Cinqo
    Ε ναι πια. Σ'όλη τη μεταπολίτευση ο χαφιές ήταν από πίσω, πολλές φορές και "μέσα" στο σύλλογο, το συνδικάτο ή την οργάνωση . Αύρες, τα καινούργια τότε ΜΑΤ, νεκροί διαδηλωτές ( Σωτηρία, Κουμής, Βασιλόπουλου, ο 70χρονος αντιστασιακός στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης). Αποχουντοποίηση μόνο στα λόγια, οι εθνικόφρονες και οι χουνταίοι στις πανεπιστημιακές έδρες. Το μόνο που είχε αλλάξει ήταν πως όλα αυτά πλέον ο λαός δεν τα νομιμοποιούσε, και η νεολαία ακόμα περισσότερο. Αυτή ήταν η διαφορά της μεταπολίτευσης από πιο πριν, το ότι ο κόσμος ήταν άφοβος. Η "ουδετερότητα" δε σήμαινε και τίποτα , μπροστά στα μάτια σου γίνονταν πράματα και θάματα..

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Η λέξη "ανένταχτος" είχε νόημα μέσα στη φράση "ανένταχτος αριστερός". Αυτό που εννοεί ονομάζεται "απολιτίκ".

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Απολιτίκ όσο το Ποτάμι. Δηλαδή νεοφιλελεύθεροι και συστημικοί μέχρι τέλους.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Συνήθως οι απολτίκ είναι ευχαριστημένοι με το στάτους κβο

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Άαρα δεξιοί.

    Nikos Zervos
    KIOMOS GIA ARISTEROUS EIXE DIKIO

    Michael Polychronis
    Άσε που στα 00ς στο κρατικό "περνουσε" ο λόγος του...

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Μέσα στο γενικευμένο πλαίσιο του αναθεωρητισμού: Για όλα φταίει η Αριστερά, που ουσιαστικά δεν κυβέρνησε ποτέ τη χώρα.
    Και φυσικά ξέπλυμα της ΝΔ που μετά από κάποια χρόνια έβγαλε τον κεντρώο μανδύα της και λειτουργεί και πάλι ως (νεοφιλελεύθερη πλέον) ακροδεξιά.

    Nick Fysakis
    Πολύ ευστοχη ανάλυση Φωντα...

    Maria Mylonaki
    Σωστός!

    Χρήστος Κωνσταντινίδης
    Εγραψες!!!Με συγκινησες γμτ....

    Stathis Androutsakis
    Γειά σου ρε Φώντα..!!

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    υπέροχο κείμενο και εξαιρετικός επίλογος, συμφωνώ και επαυξάνω φίλε (το μόνο που διαφωνώ είναι ότι σε μένα ο πρώτος δίσκος δε μου θύμιζε ποτέ Police, αυτό που θυμάμαι πάντα είναι τα 'θαμμένα' φωνητικά , σκόπιμα? άσχετοι στη μίξη? δε κατάλαβα ποτέ, μάλλον τον καλύτερο Πορτοκάλογλου εγώ τον βρήκα στους....χάνομαι γιατί ρεμβάζω, εκεί στον πρώτο δίσκο στο πρώτο τραγούδι

    Stylianos Gabriel
    στον πρώτο δίσκο ηχοληψία και παραγωγή νομίζω έκανε ο Αντώνης Καφετζόπουλος αν λέει κάτι αυτό!!!

    Michalis Matthaiou
    ο ειδικός δηλαδή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vassilis Serafimakis
      Δεν μπορεί να έχει κάποιος αντίρρηση γι'αυτά που αναφέρεις μιάς κι είναι ιστορικά γεγονότα. Πάντως οι Σαββόπουλος, Πορτοκάλογλου, όπως νομίζω κι ο Νίκος Ζερβός πιό πάνω, αναφέρονται στην ηγεμονία τών αριστερών στον χώρο τής κουλτούρας τής μεταπολίτευσης, την ηγεμονία που μεταξύ άλλων κατασπάραξε ονόματα όπως ο Γιώργος Οικονομίδης, ο Φώτης Δήμας, κ.ά.π.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ισχύουν αυτά. Ο Φώτης Δήμας είχε σταματήσει να τραγουδάει από το 1968 και ο Οικονομίδης (που τον πούλησαν οι δεξιοί) δούλευε στο Άλσος. Μέχρι και ο Σαββόπουλος της Μακρονήσου (Χάππυ Νταίη) συνεργαζόταν με τον Σώτο Παναγόπουλο (αγαπημένο καλλιτέχνη των χουντικών). Και όλοι οι ροκάδες, τα χαϊδεμένα παιδιά της χούντας, μεταπήδησαν εν μία νυκτί στις μπουάτ και παίζανε αντάρτικα. Υπήρχε ψωμάκι για όλους στην αγορά... Επί ΠΑΣΟΚ μόνο έπεσαν σε δυσμένεια κάποιοι λίγοι καλλιτέχνες και μάλιστα από τους πιο αγαθο-δεξιούς, αλλά αυτά συμβαίνουν διαχρονικά. Γίνονται και λάθη. Μόνο σήμερα δεν γίνονται λάθη, γιατί όλα συμβαίνουν από σκοπού, με σχέδιο και σύστημα.

      Diamond Pr
      Στην Ελλάδα επιβεβαιώνεται η επιλογή των κυβερνήσεων να εργαλειοποιήσουν το ροκ. Στις H.Π.Α. με έμμεσο τρόπο, εδώ στα Βαλκάνια χωρίς τακτ. Απλά δεν γουστάρω οι "παλιοί", που δεν είχαν καν τα κότσια να βγουν εκεί έξω ούτε και με τις πλάτες του Μάτσα και βολεύτηκαν με μπουάτ, ΠΑΣΟΚ και Ελλάδα, να κουνάνε το δάκτυλο. Πολύ δίκιο έχεις και δεν είναι μόνο ο Πορτοκάλογλου.

      Aris Karampeazis
      "Ο άνθρωπος με την σκονισμένη κιθάρα" και ο Πορτοκάλογλου, για να παραφράσουμε την αλήστου μνήμης φράση του Νίκου Ξανθόπουλου. Τον χτύπησε αλύπητα η δυσμένεια της μεταπολίτευσης, καλά που πήραμε και κάτι ευρωμπάσκετ και βρήκε πεδίο δράσης η ανεξάντλητη έμπνευση του.

      Nikos Markakis
      Μιας και όλοι οι «ανένταχτοι-απολιτίκ-κεντρώοι» τραγουδοποιοί κρίνονται ελλειποβαρείς, ποιοι είναι τέλος πάντων, οι αριστεροί καλλιτέχνες με εκτόπισμα και απήχηση στην κοινωνία;
      Και τον Πορτοκάλογλου, τον βάζω κάπου στο 6/10, περίπου όπου τον Μαχαιρίτσα, και πιο κάτω από τους Κατσιμιχαιους

      Διαγραφή
    2. Alexis Tambouras
      Μόνον ο Τρούσας μπορεί να παραμένει συμπαθής μετά από κάποιες τερατολογίες που πετάει για να διανθίζει τις κατα πλειοψηφία ορθώτατες παρατηρήσεις του. Οπως για παράδειγμα πως το Πασοκ που αποτέλεσε την επιτομή της καταστροφικής μεταπολίτευσης ήταν ακροδεξιό φασιστικό κόμμα επειδή δεν εφάρμοσε τις αρχικές προς ακροαριστερούς υποσχέσεις του για κοινωνικές μεταρυθμίσεις με αποτέλεσμα να περάσουν αυτοί (η ακροαριστερά πτερυγα του ΠΑκ )στον ...ένοπλο αγώνα που τους έριξε στην αγκαλιά των ξένων μυστικών υπηρεσιών . Εικοσι χρόνια τους πήγαινε ο Παπανδρεου την ελληνική πολιτική σκηνή ψηλό γαζί ,φορώντας τον αριστερό σοσιαλισμό σαν κουστούμι. Δίπλα σε έναν πρώην ισχυρό Καραμανλή που έσκαγε από τη ζήλεια του και έλεγε " Αν ήμουν 20 χρόνια νεώτερος θα ειχα φέρει εγώ τον σοσιαλισμό στην Ελλάδα και τότε θα σας έλεγα εγώ ! " Κι αποδείχθηκε τυχερός ο Ανδρεας παρά την ανεντιμότητά του ( που κληρονόμησε από τον πατέρα του ) διότι επι των ημερών του γνώρισε η χώρα ευημερία που κανένα απο τα κομματόσκυλα και τραμπούκους της δεξιάς δεν θα της επέτρεπαν να γνωρίσει σαν κομπλεξικοί αχρηστοι που είναι . Εκείνο που μας τρώει εμάς τους έλληνες είναι ένα μόνο πράγμα που σφραγίζει τη μοίρα μας με τον πιό τραγικό τρόπο : θέλουμε απαρέγγλιτα με πρόφαση πολιτικές διαφορές να βγάζουμε ο ένας το μάτι του άλλου- σαν να μην έχει κανείς τίποτα άλλο να κάνει στην ζωή του -- κι επειδή κανείς δεν αντέχει να το παραδεχτεί το ρίχνουμε πάντα αλλού κατασκευάζοντας συχνά ακόμα και φαντάσματα . Στον κομουνισμό , στο φασισμό, στον νεοφιλελευθερισμό , στον Τροτσκισμό , στην γραφειοκρατία και τον Φροϊντισμό , και πάντα βρίσκουμε να το αποδώσουμε οπουδήποτε εκτός απο εκεί που η ευθύνη πραγματικά βρίσκεται αλλά πάντα στους Τούρκους , στους Αμερικανούς ,στους Εγγλέζους και τους Γερμανούς ( μόνο οι Ιρλανδοί και οι Νεοζηλανδοί την έχουν γλυτώσει)τους Εβραίους κι όλους τους άλλους:
      Ενώ πρώτιστα φταίμε εμείς κομπλεξικοί και ευερέθιστοι , πάντα τόσο ευσυγκίνητοι κατα τα άλλα και ευαίσθητοι που μισούμε και ζηλεύουμε ο ένας τον άλλο --σαν την γάτα με τον παπαγάλο . Αυτό είναι το παλούκι το μεγάλο-- που ουτε μια ομοιοκαταληξία δεν μπορεί να διασκεδάσει παρά μόνο ο Τρούσας όταν ακούει τους Lead Zeppelin σαν αριστερός και μπορεί νά βλέπει ακόμα και τους Beatles σαν Σταλινικούς να προπαγανδίζουν την παλιά καλή Σοβιετία τραγουδώντας το" You don't know how lucky you are !Back in the USSR ! " μια που είναι και τόσο ωραίο δροσερό κομμάτι και προπαντός οταν είναι τόσο πειστικός που η όποια πραγματικότητα που μπορεί να μην συμβαδίζει με όσα λέει απόλυτα-- να μπαίνει θέλοντας και μή σε δεύτερη μοίρα κατά τρόπο ενίοτε ακόμα και απολυταρχικό και να καθίσταται ασήμαντη.( οπότε τύφλα να έχει ο Παπανδρέου ή ο Ζορρό που ερωτευόταν ο Ασιμος!).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Μόνον ο Τρούσας μπορεί να παραμένει συμπαθής μετά από κάποιες τερατολογίες που πετάει<<
      Ποιες είναι ακριβώς οι τερατολογίες με δυο λόγια; Το λέω γιατί είναι μπερδεμένα αυτά που διαβάζω στο σχόλιο. Δεν έγραψα κάτι για ΠΑΣΟΚ στο ποστ...

      Διαγραφή
    3. Stylianos Gabriel στον Alexis Tambouras
      πολυ καλό τελικα το μαγικό φίλτρο του δρυίδη Πανοραμίξ που χρησιμοποιείτε!!!

      Vassilis Serafimakis στον Alexis Tambouras
      : "Eπι των ημερών [τού Ανδρέα Παπανδρέου] γνώρισε η χώρα ευημερία που κανένα απο τα κομματόσκυλα και τραμπούκους της δεξιάς δεν θα της επέτρεπαν να γνωρίσει σαν κομπλεξικοί αχρηστοι που είναι."
      Πολύ σύντομα διότι τα έχω ξαναγράψει και αφορούν αριθμητικά μεγέθη, και εκεί δεν χωράνε πολλές "απόψεις": Η χώρα μας βγαίνοντας από τον πόλεμο και τον εμφύλιο ήταν μία ρημαγμένη οικονομικά αγροτική & κτηνοτροφική βασικά χώρα.
      Ξεκινώντας από το 1953 με υπουργό Μαρκεζίνη και μέχρι τα μέσα περίπου τών 1980s η χώρα μας αναπτύχθηκε με ετήσιο ρυθμό υψηλώτερο ακόμα και τής Δ.Γερμανίας, και έγινε χώρα βιομηχανική - και μάλιστα με βαριά βιομηχανία, η οποία σε τρείς στρατηγικούς τομείς ήταν και εξαγωγική, ήτοι πετρελαιοειδή, τσιμέντο, και χάλυβα. Αυτά έγιναν. Να συζητήσομε αιτίες και συνθήκες όσο θέλετε αλλά όχι να λέμε ότι μόνο επί Πασόκ είχαμε ευημερία.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Της πλάκας ευημερία, αγαπητέ Βασίλη, με τη μετανάστευση στα ύψη, και με μεροκάματα, για όσους τύχαινε να βρουν δουλειά εδώ, της φτώχειας και της ένδειας. Επί ΠΑΣΟΚ έφαγε ψωμάκι ο κόσμος.

      George Avgeris στον Alexis Tambouras
      Ακατάληπτο το κειμενάκι σας

      Vassilis Serafimakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      είχαμε μετανάστευση όπως είχε και η Ιταλία (και άλλες χώρες) διότι η κατάστασή μας μέχρι να φτάσομε ένα κατά κεφαλήν εισόδημα αξιοπρεπές περάσανε πολλά χρόνια! Το ότι γιά να φτάσομε εκεί χτυπάγαμε ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης μεγαλύτερους ακόμα κι από μία Δ.Γερμανία (τής οποίας σχεδόν το 40% τής βιομηχανικής παραγωγικής ισχύος εξήλθε σώο από τούς βομβαρδισμούς) δείχνει πόσο πίσω ήμασταν.
      Δικαίως αποκαλείται η περίοδος που ανέφερα το "Ελληνικό οικονομικό θαύμα". Τα αριθμητικά στοιχεία συνηγορούν γιά τον όρο αυτό. Γιά την βιομηχανία είπα, ορίστε και το κατά κεφαλήν εισόδημα διαχρονικά (από εργασία τού Γ. Μηλιού):
      YΓ Το ΠΑΣΟΚ έφερε πολλά θετικά κυρίως στη νομοθεσία, με ισότητα φύλων, εξάλειψη τού θεσμικού κράτους τής Δεξιάς, κτλ. Ακολούθησε όμως σε ορισμένους κλάδους με ένταση εργασίας οικονομική πολιτική αλόγιστη, πχ αυξάνοντας κατώτατους μισθούς (σωστό) χωρίς να φροντίσει να καλύψει τη διαφορά κόστους τών επιχειρήσεων πχ με ελάφρυνση φορολογίας (λάθος).
      Συνέπεια ήταν να χάσομε πάμπολλες βιοτεχνίες όπως ήταν κλωστοϋφαντουργικές (φτιάχναμε φασόν τα μεγαλύτερα ονόματα ένδυσης!), ενώ μερικές πολλά υποσχόμενες μονάδες έκλεισαν ή έφυγαν - μία μονάδα συναρμολόγησης οχημάτων πήγε Τουρκία!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια. Φυσικό είναι μετά τον πόλεμο και την καταστροφή να υπάρχουν μεγάλοι ρυθμοί ανάπτυξης - με τη διαφορά πως στην περίπτωσή μας ήταν ανάπτυξη για λίγους. Δεν ήταν ανάπτυξη που διαχύθηκε στην κοινωνία. Ο κόσμος ψωμοζούσε, ενώ η μισή Ελλάδα ήταν κυνηγημένη. Ξαναλέω πως μόνον επί ΠΑΣΟΚ λίγδωσε το άντερο του κοσμάκη. Τώρα, το τι λάθη γινήκανε από το ΠΑΣΟΚ (στην πρώτη 4ετία), και κάτω από ποιες συνθήκες, είναι μεγάλη κουβέντα και πάντως όχι για εδώ.

      Διαγραφή
    4. Vassilis Serafimakis
      περιμένεις να αμφισβητήσω τα περί οικονομικών ανισοτήτων στην μετεμφυλιακή Ελλάδα; Δεν σφάξανε! Αλλά οι ανισότητες που υπήρχαν πριν ξεκινήσει η ραγδαία άνοδος τού ΑΕΠ και τού κατά κεφαλήν εισοδήματος μειώθηκαν μέσω τής πολύχρονης ανάπτυξης και κατά την διάρκειά της. (Bλ. "Trends in Mediterranean Inequalities 1950-2015")
      Μετά την δεκαετία τού 1980 είναι που αρχίζει η ανισόρροπη αύξηση τού πλούτου στα ρετιρέ, με τις κυβερνήσεις Κων/νου Μητσοτάκη και Σημίτη.
      Οσο γιά τα νούμερα, δουλεύομε με αυτά που/όσα έχομε μέχρι να έχομε λόγο συγκεκριμένο να τα αμφισβητήσομε.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μα δεν συζητάμε για Μητσοτάκη και Σημίτη. Αυτούς τους δύο θα τους πληρώνουμε για τα επόμενα 100 χρόνια.
      Επίσης να διευκρινίσω πως όταν γράφω για ΠΑΣΟΚ αναφέρομαι μόνο στην πρώτη τετραετία, πριν ο Σημίτης γίνει υπουργός εθνικής οικονομίας.

      Alexis Tambouras
      Δεν μπορώ να διαφωνήσω σε αυτό . Και θα το πάω πιο περα τον συλλογισμό . Λοιπόν απο κάθε περίπτωση που ενα κειμενάκι δεν γίνεται κατανοητό συμπεραίνεται οτι κάποιοι δεν μπορούν να το κατανοήσουν και άλλοι δεν θέλουν να το κατανοήσουν . Και στις δύο περιπτώσεις τώρα εγώ τι πρεπει να κάνω ? Να δώσω περαιτέρω εξηγήσεις κι αναλύσεις η πρέπει να γίνει και δικό μου πρόβλημα οτι κάποιοι δεν μπορούν η δεν θέλουν να το καταλάβουν . Αν ως εκ τούτου το κειμενάκι είναι ακατάληπτο για κάποιους το σχόλιο που το επιβεβαιώνει σε τί ακριβώς συνεισφέρει ?

      Σπυρίδων Παπαδημητρίου
      Παλι σωστος ο Φωντας.

      Giannis Mellios
      Αηδιαστικοί όλοι οι αυλοκόλακες που παίρνουν εκπομπούλες κ άλλες διευκολύνσεις, ενώ ανταποδοτικά λιβανίζουν την κυβέρνηση όπου σταθούν κ όπου βρεθούν, χωρίς να βγάζουν μιλιά για τους χιλιάδες συναδέλφους τους που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας...

      Yorgos Mouzakitis
      Η πλήρης ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς ήταν δεδομένη στον ευρύτερο πνευματικό χώρο και αυτό έσφιγγε ασφυκτικά τον προσωπικό χώρο κάθε καλλιτέχνη..
      Ήταν η αρχή μιας μεγάλης συναλλαγης

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Υπερβολές. Η αριστερά παρήγαγε πολιτισμό, λαϊκό πολιτισμό. Και η πεφωτισμένη δεξιά βέβαια παρήγαγε πολιτισμό, η οποία όμως δεν τα είχε ποτέ καλά με το λαό. Όλοι έβρισκαν τρόπο να εκφραστούν και να έχουν το κοινό τους (από την Μεταπολίτευση και πέρα). Τώρα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα...

      Nikos Stathas
      Νομίζω πως είναι ένα πολύ εύστοχο σχόλιο και πολύ συγκροτημένο κείμενο κύριε Τρουσα που με βρίσκει σύμφωνο.

      Joanna Meliopoulou
      “Οσοι λενε πως δεν ειναι ενταγμενοι, ειναι συνηθως δεξιοι» προσυπογραφω και με τη δικη μου εμπειρια

      Theofanis Andreas Chatzigrivas
      Πες τα Χρυσόστομε!

      Evagoras Karageorgis
      Φώντα, από όλα τα πιο πάνω θα σημειώσω και θα διαφωνήσω με το "Τα κόμματα είναι ο πυλώνας της δημοκρατίας". Ίσως, τουλάχιστο, θα εννοείς ότι ΕΠΡΕΠΕ να είναι ο πυλώνας. Το άλλο που θα συμφωνήσω μαζί σου αφορά τα λεγόμενα του Πορτοκκάλογλου και Σαββόπουλου για τη μεταπολίτευση... Δεν έβγαζες ούτε γκόμενά αν δεν ήσουν αριστερός κτλ. Στο δίσκο του 1979, Ρεζέρβα του Δ Σ. είναι δηλωμένη η στάση της μεταπολίτευσης με τη μασημένη μαγνητοταινία στο Μακρύ ζεϊμπέκικο. Η στροφή προς τα αριστερά κατά τη μεταπολίτευση, πιο πολύ ήταν μια ουτοπία παρά πραγματικότητα. Απλά, ο κόσμος παρασύρθηκε μέσα από την Θεοδωρακικό και προοδευτικό τραγούδι προς αυτή την ουτοπία.

      Διαγραφή
    5. Kostas Karabetsos
      τον πετυχαινω..σε ζαππινγκ..αλλα προτιμω τα τελεμαρκετινκ...

      Αντώνης Κόντος
      Τι σχόλιο να κάνει κανείς σε ένα κείμενο που τα λέει όλα...

      Γιάννης Τσουκαλάς
      Αυτος ο γαμημενος ιός της 26ης Γενάρη του 2015 τελικά εχει πλήξει πολυ κόσμο ! Δυστυχώς ομως απέναντι στα καθαρματα που μας κυβερνάνε σημερα υποστηριζόμενο σφόδρα απο τους νεουπερδεξιους οπως τους αναφέρω και οχι ακραίο κέντρο των δήθεν προχω , εχουμε αντιπολίτευση κατι ημιηλιθιους σχετικά τίμιους , με τη γραφική πολιτική μανιέρα μιας οπισθοδρομικής νέο αριστεράς που γινεται για πλάκα βορά στις ορέξεις της συστημικής ολιγαρχίας και των δούλων της μέσω των μέσων χειραγώγησης που ελέγχουν

      George Avgeris
      Νερόβραστος μουσικά, νερόβραστες και οι απόψεις του, τι περιμένατε; Ο ορισμός του ατάλαντου είναι ο Πορτοκάλογλου

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Όντως το "ψέμματα" είναι ο καλύτερος δίσκος -και από τους φατμέ και από τους προσωπικούς. Απέχει αρκετά και από τον πρώτο, και από το "ρίσκο" (οι υπόλοιποι δίσκοι των φατμέ είναι πολύ μέτριοι). Απλώς δεν ξέρω γιατί θεωρείς ότι ήταν τόσο σημαντικός μουσικά ο ρόλος του καλαντζή (ο οποίος -απ ότι είχα αντιληφθεί, από κάποια φάση στο ροντέο- δεν πολυταίριαζε σαν προσωπικότητα με το δίδυμο πορτοκάλογλου τσάκαλος, και αυτό το στυλ "χλιαρός νέος").

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μα γι' αυτό ήταν σημαντικός, επειδή δεν ταίριαζε με τους άλλους και γιατί είχε άποψη για τον ήχο του γκρουπ, πράγμα που φάνηκε όταν έλειψε. Το πόσο σημαντικός ήταν φαίνεται επίσης από το πώς ηχούν τα «ψέμματα» (το μπάσο του πετάει φωτιές σε κομμάτια όπως το «πάλκο»), ενώ είχε και μια ιδιαίτερη σχέση με το λαϊκό (με τον Άκη Πάνου ας πούμε), που επίσης αποδείχθηκε καθοριστική στο συγκεκριμένο άλμπουμ. Πρέπει να ήταν σε κόντρα με τον Πορτοκάλογλου και γι’ αυτό την έκανε.

      Ntinos Dimatatis
      Για μένα εξαιρετικός μουσικός και με πολύ ωραίο στίχο . Στην εποχή των Φατμέ σκηνικά ήταν άνευρος ,αργότερα βελτιώθηκε ,σήμερα είναι αρκετά καλός και στον τομέα αυτό . Μην τα μπερδεύεται όλα με τα πολιτικά ...

      Aris Karampeazis
      ο στίχος του ήταν ανέκαθεν λίγο Παολο Κοέλιο εδώ που τα λέμε

      Ntinos Dimatatis
      Aρη μου ,εγώ κατέθεσα την προσωπική μου άποψη για τον Πορτοκάλογλου ως καλλιτέχνη . Αλλά όπως βλέπεις τσιμπάνε αρκετοί στο ποστάρισμα του Φώντα και οδηγούν τα σχόλια σε άλλη κατεύθυνση ....μπερδεύουν δεξιά,αριστερά,ΠΑΣΟΚ,μετανάστευση ,βιομηχανίες,χάλυβα ....κλπ. Εδώ έχω τις ενστάσεις μου και τις εκφράζω στην τελευταία πρόταση του σχολίου μου ...

      Aris Karampeazis
      Όχι άλλος Χάλυβας Ντίνο!

      Ntinos Dimatatis
      Kαι ατσάλι Αρη

      Aris Karampeazis
      αυτό δένει με τα κομμάτια του Νταλάρα, δεν έχει ανάγκη.

      Grigoris Agyralidis
      Πολύ ωραία τοποθέτηση. Συμφωνω απολύτως!

      Jacques Vache
      πολύ σωστά τα γράφεις!

      Panagiotis Giannelis
      ...καταπληκτικό κείμενο...όσον αφορά δε το "όταν κάποιος λέει πως... δεν ανήκω σε κόμματα, είμαι υπερκομματικός κ.λπ. το πιο πιθανό είναι να είναι δεξιός, αλλά αυτό το αφήνω..." μην το αφήνεις απ'έξω...περιγράφεις το ΑΚΡΙΒΈΣ...Φοβού τους απολιτίκ και δεξιά φέροντες...

      Διαγραφή
    6. Vasilis Papadopoulos
      Καλησπερα. Κι εγω απ τη μερια μου εκτιμω οτι το Ρισκο ηταν η κορυφωση των Φατμε. Οι δυο πρωτοι δισκοι κρατουσαν μεγαλυτερη επαφη με το ροκ (το Ψεματα ειναι πραγματι αγαπημενο) αλλα αυτο που προσεφερε αυτη η γενια, της μεταπολιτευσης η καημενη γενια, ειναι η δημιουργια του εντεχνου (στο μουσικο κουτι τουλαχιστον στην πρωτη εκπομπη στο ραφι των δισκων, ειχε Σαββοπουλο, Εκδικηση της γυφτιας και ενα μπλουζ η σοουλ δισκο που δεν μπορουσα να διακρινω- Καλεσμενοι ηταν η Μποφιλιου και ο Δεληβοριας). Μην το βριζετε το εντεχνο, ειναι η συγχρονη ελληνικη λαικη μουσικη. Ο Πορτοκαλογλου, αυτο που κανει σημερα ειναι αυτο που εκανε ο Σαββοπουλος το 1985. Παρουσιαζει τα καλυτερα της επηρεασμενης απο το ροκ εντεχνης μουσικης. Αφου δεν μπορουν να το κανουν οι Κατσιμιχαιοι, το κανει αυτος. Αν τα 1980ς καποιος εβαζε πανκ στην τιβι, θα γινοταν επανασταση. Σημερα βαλτε hip hop για την αναλογια. Ας μην κρινουμε τους καλλιτεχνες για την πολιτικη τους τοποθετηση.

      Thodoros Papadopoulos
      Den peZese sto Thapsimo!!!!

      Alexandra Fremi
      Πρέπει να υπάρχουν τα φόντα για να γράφεις κάπως έτσι!!!
      (Fons, ως πηγή και υποδομή.)

      Thanasis Tsatsouli
      ''..Είμαι μετρίως μέτριος
      και πάντα μετρημένος...'' ο πιο αντιπροσωπευτικός του στίχος , από το '83...

      Panos Loukidis
      Άξιος ο μισθός του από αυτούς που ονειρευόταν να υπηρετήσει. Ακρο-κέντρο-βατης!

      Μπλάκυ Δημήτρης
      Σωστός Φώντα, στη σχέση Σαββοπουλου, Πορτοκαλογλου με την κατάσταση στην χώρα...
      Και σκέψου οτι έλυνε και έδενε για πολλά χρόνια ο Νιονιος στα μουσικά...
      Τους συστημικούς τους Ζeppelin τι τους ήθελες στο τέλος? Που αν δεν ήταν ο Bonham και ο John Paul, θα σκότωναν μύγες...
      Δεν έλλεγες κανα Gary Moore, κανα Rory Gallagher, αγωνιστές και άνθρωποι και οι δυο τους...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ειρωνική ήταν η αναφορά στους Zeppelin.

      Erifyli Vassilikaki-Tata
      Συμφωνω

      Kostas Giannakis
      Παντως το ότι ο Πορτοκάλογλου θεωρείται απο αρκετούς πως έχει κάποιο αξιόλογο έργο να επιδείξει στην πορεία των χρόνων με ξεπερνάει

      Θανάσης Αντωνίου
      Καλησπέρα και καλή χρονιά σε όλη την εκλεκτή παρέα. Συγχαρητήρια για το κείμενο. Δεν διάβασα τη συνέντευξη αλλά αν ειπώθηκε αυτό από τον Πορτοκάλογλου («σε όλη την περίοδο της Μεταπολίτευσης, αν δεν ήσουν αριστερός, δεν είχες καμία τύχη, το ίδιο και πριν από τη χούντα, αν δεν ήσουν εθνικόφρων, δεν είχες τύχη»), ντροπή του. Ας πάει να τα πει αυτά στους Κουμή, Κανελοπούλου, στη Σωτηρία Βασιλακοπούλου, στον Κασσίμη, στον Μιχαλάκη Καλτεζά. Και συμφωνώντας απόλυτα με τον Φ. Τρούσα θα πως κι εγώ με τη μικρότητά μου: Πάμε τώρα ν’ ακούσουμε κανα Black Sabbath από το κρατικό Μουσικό Κουτί, σαν γνήσιοι ροκάδες...

      Kostas Kingdomcome
      O portokaloglou ta teleytaia hronia hrhsimopoiei mousikes formes apo plj

      Panos Muchteros
      Τωρα τελευταία είναι κι άλλοι τέτοιοι από κοντά, Γαλάνη, Δρογώσης, Μαραβέγιας κλπ. Ένα μπουκέτο που ενώ απλά είναι αντίΣΥΡΙΖΑ πλασάρονται ως τάχα «ανένταχτοι», με πράξεις και λόγια όμως που δείχνουν εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις. Εγώ θα πω στον Πορτοκαλογλου ότι η εκπομπή που κάνει είναι όντως υπέροχη. Να θυμηθεί όμως μια φορα να πει ότι την ΕΡΤ την έκλεισαν με μαύρο αυτοί οι ίδιοι που τώρα τον πληρώνουν και το παίζουν προασπιστές της ποιότητας και της αξίας που έχουν τα γράμματα ΕΡΤ. Εκεί θα τον παραδεχτώ. Χαίρετε.

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ για το "Προξενιό της Άννας" του Παντελή Βούλγαρη...

    Stylianos Tziritas
    Ταινιάρα, καταπληκτική ηθογραφία

    Aggeliki Marinou
    χωρίς ίχνος ειλικρινούς συγκίνησης, δίχως μιαν άνεση απέναντι στη χαρά και την ευτυχία - εγω νομίζω αυτό ισχυει ακόμα αρκετά

    Vana Iacovidou
    Μου άρεσε πολύ ο Ρηγόπουλος, τον είχα μισήσει, θυμάμαι!

    Akis Kapranos
    Αν μου επιτρέπεις Φώντα, άλλο "δεν έκανε καλύτερη" και άλλο "ξεφούσκωσε". Έχει και πολύ καλές ταινίες, έχει και αποτυχίες, αλλά ακόμα στις άνισες του (που οι περισσότερες είναι, ok) θα υπάρχει πάντα μια σκηνή που θα σου καρφωθεί.
    Συμφωνούμε πως προκειται για σπουδαίο φιλμ πάντως. Αψογο σε όλα του.

    Stylianos Tziritas
    Το Ακροπόλ και το Happy Day είναι εξαιρετικές ταινίες

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Akis Kapranos
    Όσες έχω δει του Βούλγαρη και τις έχω δει σχεδόν όλες, αν όχι όλες, είναι πολύ κατώτερες. Τελείως επιφανειακές. Ανούσιες, κατά βάση.

    Akis Kapranos
    Αν αυτο συμπεριλαμβάνει τις Ησυχες Μερες του Αυγουστου και το Όλα Είναι Δρόμος, σε βρισκω πραγματικά πολύ σκληρό.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτές τις ταινίες δεν τις παίρνω στα σοβαρά, γιατί είναι σπονδυλωτές. Τις βλέπω σαν μικρού μήκους, κολλημένες η μία με την άλλη εννοώ. Δεν έχουν ουσία για μένα. Πέραν του ότι ο Βέγγος είναι κακός παντού, μετά τη χρυσή εποχή του.
    Ο Τζίμης ο Τίγρης ναι, σαν μικρού μήκους μετράει.
    Και το Τελευταίο Σημείωμα που είδα πέρυσι, πολύ μέτριο.

    Akis Kapranos
    Εχουμε πολύ διαφορετική γνώμη σχεδόν σε κάθε τι που ανέφερες (εκτός του Τζίμη) αλλά δε τρέχει μία. Παντως όταν ο Βουλγαρης κάνει μια ταινία, ό,τι και να ειναι αυτη, εγω θελω να τη δω, το εχει κερδισει μεσα μου αυτο (με ενοχλησαν λιγο οι ερμηνειες στο Σημειωμα τωρα που το ξαναδα ειναι η αλήθεια).

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μα κι εγώ τις βλέπω τις ταινίες του, αλλά είναι χλιαρός και αβαθής σαν τον... Πορτοκάλογλου.

    Pantelis Tsalouchidis
    μα Πορτοκάλογλου; Τόσο σκίσιμο;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας

    Pantelis Tsalouchidis
    Ε καλά, όλοι τον εκθειάζουν τον Πορτοκάλογλου, ας γράψει και κάποιος κάτι άλλο. Αν κι εγώ δεν είχα σκοπό να γράψω, αν δεν διάβαζα την συνέντευξη στον Δανίκα.

    Vassilis Serafimakis
    έγραψες κάτι που γιά μένα είναι πολύ πιό βαρύ από όσα έγραψες γιά τον Παντελή Βούλγαρη. Εντάξει, άλλος ένας δημιουργός στη χώρας μας αποδεικνύεται κατώτερος τών προσδοκιών αλλά και τών εγκωμίων - δεν συγκρίνεται αυτό με την κατεδάφιση τού ύστερου Βέγγου.
    Και δυστυχώς συμφωνώ, διότι ο Βέγγος έφτασε να παίζει μονίμως παραλλαγές τού πραγματικού εαυτού του. Οσο αυτό γινόταν μέσα σε μπουφόνικες, κωμικές καταστάσεις ήταν θεμιτό και δημιουργικό. Αλλά τον κάναμε εθνικό πολίτη επειδή οι χαρακτήρες τών ταινιών του ήταν τελικά ο "καημένος ο Ελληνας", εμείς. Typecasting αντίστροφης πορείας, από το πανί προς την ζωή. Αλλά αυτό δεν είναι ηθοποιία, είναι κάτι άλλο.
    Τον λάτρεψα τον Βέγγο στις ταινίες γέλιου - αλλά όταν μιλάμε γιά ΗΘΟΠΟΙΙΑ αυτή την κατείχαν άλλοι, όπως πχ ένας Διονύσης Παπαγιαννόπουλος που ζωντάνευε κάθε είδος. Ηταν δυνατόν να παίξει ο Βέγγος τον κακό; Θα έπεφτε η αίθουσα!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μόνον ο Γλυκοφρύδης και ο Κατσουρίδης είχαν αντιληφθεί το μέχρι πού μπορεί να φθάσει ο Βέγγος υποκριτικά. Όλοι οι υπόλοιποι... οικτρή αποτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Πέρυσι, σε κάποια κουβέντα, που είχε γίνει εδώ, με αφορμή 12 ταινίες που είχε διαλέξει ο Γιάννης Οικονομίδης ως "οι καλύτερές του". Να σημειώσω πως είχα πάνω από 20 χρόνια να δω το Προξενιό της Άννας. Και άμα μια ταινία δεν την έχεις δει πολύ πρόσφατα, μπορεί και να την αδικείς...
      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Βούλγαρης με τίποτα στη 12άδα - καμμία. Είμαι λίγο σκληρός με το Βούλγαρη. Πολύ δυνατό το Από την Άκρη της Πόλης.
      Lefteris Karkas
      Γούστα είναι αυτά. Τον βρίσκω πολύ τρυφερό. Μην σας επηρεάζουν τυχόν στραβοπατήματα ("Ψυχή βαθειά", "Νύφες"). Ο Γιάνναρης είναι ο δικός μας Quentin Tarantino (και καλύτερος στη ματιά του ως ντόπιος!).
      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μου αρέσει το Προξενιό και το Χάππυ Νταίη - χωρίς να τρελαίνομαι για κανένα. Καλός είναι και ο Αρμένης στο επεισόδιο με το Βιετνάμ.
      Lefteris Karkas
      Το "Βιετνάμ" ,οι ατάκες, ο χαρακτήρας, ειναι μέρος πια του συλλογικού μας υποσυνείδητου. Αυτό κάτι λέει.
      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι λίγο καρικατούρα αυτό το επεισόδιο σε σχέση με τη ζωή των σκυλάδων, αλλά ok. Σε κάθε περίπτωση είναι ένας διαφορετικός Βούλγαρης. Τα άλλα δύο επεισόδια όμως είναι πολύ κατώτερα (το επεισόδιο με τον Βέγγο είναι κακό) κι έτσι η ταινία γενικά δεν λέει.

      Lefteris Karkas
      με ξάφνιασες ευχάριστα! Έχω ακόμα την ίδια άποψη για τον Βούλγαρη Φώντα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το θυμόμουνα και το έψαξα, και το βρήκα.

      George Ioakeimidis
      Θεωρώ αριστούργημα το "Όλα είναι δρόμος". Αν εξαιρέσω το πρώτο επεισόδιο με τον Καταλειφο'. Έγραψε ιστορία ο Αρμενης. Ακόμα Μάκη τον αποκαλούν διάφοροι. Καθώς και ο συγκλονιστικος Βέγγος στο Δέλτα του Έβρου!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Βέγγος με τίποτα. Τσετσένογλου ok.

      George Ioakeimidis
      Sen bilirsin...

      Fotis Vallatos
      Αριστούργημα

      Δανιήλ Κόντζογλου
      τις ήσυχες μέρες του Αυγούστου, τις έχετε δει να υποθέσω

      Lampros Papalexis
      Μπα, αυτή την Ελλάδα θέλουν να ξαναφέρουν στο προσκήνιο... Μας ξαναγυρίσανε 70 και 80 χρόνια πίσω

      George Floudas
      Αυτή την Ελλάδα την έχω ζήσει στα μικράτα μου και την ξέρω καλά. Ακόμα τη βλέπω γύρω μου. Γιατί Αυτή είναι η Ελλάδα. Το μόνο που άλλαξε μέσα στα χρόνια ήταν οι φαντασιώσεις μεγαλείου που απέκτησε μεταξύ στα 90’s και 10’s, τότε που νόμισε (κι ακόμα νομίζει, αν και με φθίνουσα ένταση) ότι είναι το κέντρο του κόσμου. Μετά Ξημέρωσε Χρυσά! Και ξύπνησε άγαρμπα.

      Διαγραφή
    2. Vassilis Papaefstathiou
      Εξαιρετική ταινία το Προξενιό. Κατά τα άλλα διαφωνώ εντελώς όσον αφορά τον Βούλγαρη, είναι από τους λίγους δημιουργούς που κάθε ταινία του έχει κάτι να πει, με αφέλεια ίσως ή με ρομαντισμό αν θέλετε, αλλά έχει κάτι να πει και σκηνοθετικά είναι άρτιος. Οι Ησυχες Μέρες είναι εξαιρετικές, το Ακροπόλ είναι καταπληκτικό (και μας χάρισε τον Βογιατζή στο πανί σε μια καλή ερμηνεία - αν και σπουδαιος σκηνοθέτης, ως ηθοποιός υστερούσε), το Ολα ειναι Δρόμος είναι φανταστικό (σπονδυλωτό μεν, αλλά μοναδικό στα δικά μας) και διαφωνώ και για την ερμηνεία του Βέγγου εκεί, .
      Οσον αφορά τις συνεντεύξεις, αυτή την μάστιγα, δύσκολα μπορεί να διαβάσει κάποιος κάτι και να μην εκνευριστεί...

      Βασίλης Καμπούρης
      Εμένα μου αρεσουν κι αλλες ταινίες του αλλα αυτο ειναι θεμα γουστου διάθεσης προσλαμβανουσων στιγμής θεασης σημειων ταυτισης κλπ. Θέλω να σταθω σε αυτην την παρατήρηση: μίζερη, μισερή, αποτρόπαια, καταπιεστική, χωρίς ίχνος ειλικρινούς συγκίνησης, δίχως μιαν άνεση απέναντι στη χαρά και την ευτυχία... Εγω λοιπον συμφωνωντας, βλέπω και σημερα μια ιδια ελλαδα.Ολοιδια στις ουσιες της πρότασης.Πιο κακαβρακατη, με περισσοτερες επιφασεις δηθεν αουα ,αλλα ιδια ,"χωρίς ιχνος ειλικρινους συγκίνησης,χωρίς καμια ανεση απεναντι στη χαρα και την ευτυχία"

      βαγγελης χαλικιας
      μέχρι τελευταίας γραμμουλας

      Nikos Daskalakis
      Συμφωνώ απολύτως! Να προσθέσουμε όμως και τον "Τζίμη τον Τίγρη". Μετά το Χάπι Ντέι, μεγάλη πτώση..

      Dimitris Stratakis
      Πολυ καλή ταινία! πραγματι δεν έκανε αλλη στην πραγματικότητα

      Ntinos Dimatatis
      Eξαιρετική ταινία ,υπέροχη η Αννα Βαγενά .

      Christos Giokalas
      Αρκετές μέτριες ταινίες αλλα απο κάστιγκ μεγάλος μυρωδιάς αναφέρομαι στον ''ποδοσφαιριστή'' Τζώρτζογλου στη ''Φανέλλα με το 9''.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καλά ναι, στο κάστινγκ υπάρχει θέμα.

      Panayotis Chalemos
      Έκανε ΄΄την ταινιάρα΄΄.Τα ΄΄πέτρινα χρόνια΄΄.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ωραία ταινία, για όλη την οικογένεια, την γούσταρε όλος ο κόσμος, αριστεροί, δεξιοί, οι πάντες... (ειρωνικό το σχόλιο, για την ταινία)

      Thanasis Zlatanos
      μ αρεσει που κανεις δηκτικα σχολια χωρις να περιμενεις likes απο κομματοσκυλα.

      Διαγραφή
    3. Vassos Georgas
      δυστυχώς η βίαιη ρήξη του παλιού εμπορικού και του κάποτε νέου "ποιοτικού" κινηματογράφου δημιούργησε ένα βαθύ χάσμα και σε επίπεδο γνώσεων και παραγωγής και σε επίπεδο απεύθυνσης... ελάχιστοι ξέφυγαν απ αυτή τη μαύρη τρύπα....
      Ο Χιούστον ερωτηθείς στην τελευταία συνέντευξη [περ. american film] γιατί δε γυριζόντουσαν εκείνη την εποχή σπουδαίες ταινίες είχε απαντήσει κάπως έτσι: "εγώ ο Φόρντ, ο Χίτσκοκ ήμασταν αναγκασμένοι από συμβόλαια πολλές φορές να κάνουμε μέχρι και τρεις ταινίες μέσα στον ίδιο χρόνο. Κάποιες ήσαν μέτριες, κάποιες κακές μα κάποιες ξεπερνούσαν τον μέσο όρο" - εννοώντας σαφώς την ύπαρξη συνθηκών παραγωγής που έδινε την ευκαιρία στους δημιουργούς και να πειραματιστούν και να ρισκάρουν και να διδαχτούν από τις αποτυχίες τους....
      Φυσικά στη χώρα μας δεν υπήρξε ποτέ πλαίσιο [ούτε καν νομικό] που να υποστηρίξει τέτοια παραγωγή....
      Φαντάζομαι πως ο Βούλγαρης σε άλλες συνθήκες ή σε μια άλλη χώρα θα είχε εξαφανιστεί εντελώς ή θα είχε πραγματικά φτιάξει πολύ περισσότερο σπουδαίες ταινίες...
      Κατά τη γνώμη μου οι ΗΣΥΧΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ είναι μια από τις 20 πολύ καλές ταινίες [όχι στις πρώτες θέσεις, όπως η καταπληκτική ταινία του Κώστα Μανουσάκη Ο ΦΟΒΟΣ] αλλά πολύ σημαντική για να μνημονεύεται για πάρα πολλά χρόνια... - αλλά αυτό είναι προσωπική μου άποψη [και ποίος νοιάζεται εδώ που τα λέμε]
      Και βέβαια δεν τσιμπάει κανείς στον τάχα "αμέριστο θαυμασμό" του Μάρτιν Σκόρσεζε, αλλά ατάλαντο σκηνοθέτη δεν τον λες... Μπορεί άνευρο... μπορεί άτολμο... μπορεί κάποιες στιγμές επιφανειακό... Αλλά είναι εδώ ενεργός και το παλεύει με απέραντες δυσκολίες... Και ο κάθε δημιουργός έχει δικαίωμα και στην επιτυχία και στην αποτυχία... Για το ό,τι ακόμα προσπαθεί να εκφράσει ένα προσωπικό λόγο στον κινηματογράφο γι αυτό και μόνο αξίζει τον σεβασμό μας... [για άλλα πράγματα ίσως όχι]

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Άρχισαν τα όργανα, αυτογελοιοποιούνται οι «πρόθυμοι»..."...

    Κώστας Οικονόμου
    Ο Παστίτσιος είχε προβλέψει και την έλευση του Μωυσή;;;

    Γιωργος Βουδουρης
    ..νά ' χετε το νου σας...είν' η ζωή μια θάλασσα κι εσείς καπεταναίοι ...

    Dimosthenis Mavrochis
    Για Παναθηναικό και Champions League τίποτα;

    Ntinos Dimatatis
    Και για την Παναχαική και τον Προμηθέα ...???

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Νίκος Κοτζιάς
    Ο Μητσοτάκης ξέχασε να πει στη βουλή ότι φοβισμένη η κυβέρνηση του ευνουχησε έτοιμη δουλειά που είχε γίνει επί υπουργίας μου, αφήνοντας απέξω τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, πιο αναλυτικά
    Ανακοίνωση του ΠΣ του ΠΡΑΤΤΩ: Για τους κόλπους και την αιγιαλίτιδα ζώνη
    1. Κάθε επέκταση της κυριαρχίας της χώρας είναι μια θετική πράξη αρκεί να γίνεται με ευθύνη και τη σωστή εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου, με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που αυτό παρέχει και των δικαιωμάτων που διασφαλίζει.
    2. Η κυβέρνηση παρουσιάζει ως έργο της την επέκταση των 12 μιλίων στο Ιόνιο, ενώ το μόνο που έκανε ήταν να πάρει έτοιμη εργασία και να την ευνουχίσει πολιτικά:
    - Αντί να κλείσει πρώτα τους κόλπους και κατόπιν να ορίσει την ΑΟΖ με την Ιταλία και την Αίγυπτο στη βάση των νέων ευθείων γραμμών βάσης αντέστρεψε το ορθό: οριοθέτησε πρώτα την ΑΟΖ, με βάση την ακτογραμμή, αφαιρώντας από την Ελλάδα πολύτιμο «μη ξερό έδαφος» κυριαρχίας.
    - Ταυτόχρονα, έκανε παραχωρήσεις κυριαρχίας στην Ιταλία, μέσα στην ίδια την αιγιαλίτιδα ζώνη, παγκοσμίως πρωτοφανές. Πράξη εθνικά επιζήμια.
    - Σε αντίθεση με τα έτοιμα ΠΔ από το 2018, η κυβέρνηση της ΝΔ φοβήθηκε να επεκτείνει την αιγιαλίτιδα ζώνη των Κυθήρων και Αντικυθήρων. Κατά προέκταση δεν χάραξε διεθνείς διαδρόμους ναυσιπλοΐας.
    3. Από το καλοκαίρι του 2018 υπήρχε ένα σχέδιο ολοκλήρωσης εντός του έτους της επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα και σε εκείνα τα νησιά για τα οποία δεν υπάρχουν ειδικές συνθήκες. Η Κυβέρνηση στην πράξη τον παραλείπει. Με αυτό τον τρόπο άφησε αναπάντητη και την πιο προφανή παρανομία της Τουρκίας να ορίσει με δικό της εσωτερικό νόμο ως τουρκική ζώνη «έρευνας και διάσωσης» το μισό Αιγαίο, μέχρι και τον 25ομεσημβρινό. Πράξη με την οποία η Άγκυρα παραβιάζει όχι μόνο το Διεθνές Δίκαιο, αλλά και την κάκιστη για τα ελληνικά συμφέροντα Συμφωνία της Μαδρίτης. Δεν είναι η πρώτη παραβίαση αυτής της Συμφωνίας από την Τουρκία. Ως συνήθως η Κυβέρνηση της ΝΔ σιώπησε.
    4. Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να μελετήσει τον τρόπο που ένα διεθνές δικαστήριο, όπως αυτό της Χάγης, θα προσδιορίσει στις σημερινές συνθήκες την Υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ, διότι το Δικαστήριο θα ζητήσει χάρτες-προτάσεις και από τις δύο πλευρές, όπου η Τουρκία θα θέσει και τις παράνομες διεκδικήσεις της ως αφετηρία «σημείων βάσης».
    5. Η κυβέρνηση της ΝΔ, και όχι μόνο, οφείλει συγγνώμη στα στελέχη του ΠΡΑΤΤΩ που υβρίστηκαν ως προδότες και δέχτηκαν απειλές ακόμα και για τη ζωή τους μόνο και μόνο επειδή ανέσυραν από τα συρτάρια τα δικαιώματα που δίνει στην Ελλάδα το Δίκαιο της Θαλάσσης. Στελέχη που με επικεφαλής των τότε Υπουργό Εξωτερικών, εκπόνησαν την πολιτική χάραξης και προσδιορισμού των κόλπων και των ευθείων γραμμών βάσης. Δικαιώματα τα οποία επιδεικτικά και φοβικά «αγνοούσαν» επί δεκαετίες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Οσο για ορισμένα στελέχη της αντιπολίτευσης, καλό είναι να ανακαλύψουν το μέτρο της Αλήθειας.
    Αθήνα 20.1.2021

    Vasilis Papadopoulos
    Ναιιιιιιιιιι

    Kostas Kingdomcome
    Tin katsame an dialithi,apo pou tha agorazoume,psigia,kouzines,plintiria,kaltses,fanelakia,sovraka?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για το America Hurrah...

    Βασίλης Καμπούρης
    Το έχω δει απο το θίασο του Περικλή Μουστακη πίσω απο το Πάντειο πριν απο καμια δεκαρια χρόνια απίθανη παράσταση και σκηνοθεσία

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το είχα δει κι εγώ, αλλά το περίμενα καλύτερο. Δεν θυμάμαι τώρα λεπτομέρειες, αλλά είχα άλλη εικόνα για το έργο και δεν ξέρω πόσο μπορεί να το είχε αλλάξει...
    Άλλο πράγμα όμως να το έβλεπες αυτό από Θέατρο Τέχνης και επί χούντας...

    Βασίλης Καμπούρης
    Είχε τόσο συγκλονιστική σκηνοθεσία ( βασικά οτι δικο του έχω δει με αυτον ως μαέστρο διδασκαλίας ηθοποιών και σκηνοθεσίας) που αναδείκνυε τα νοήματα τις κρυφές μεριές η έκανε τον θεατή να προβάλλει δικές του σκέψεις που βελτίωναν το οποίο έργο. Εχω δει θειο Βάνια δικο του πχ που μου χε φύγει το κεφάλι ενω περιμενα πως θα δω το κλασσικο ίδιο έργο.Πολύ κρίμα που ηταν τόσο καλός ( και ιδιόμορφος σαν πρόσωπο βέβαια) που δεν στηρίχθηκε το έργο του απο κανέναν ( εννοώ που νάναι στα κόλπα)
    αααα απο τον Μουστακη;σορρυ δεν το πιασα νόμιζα πως το Χες δει σαν έργο γενικως.
    Ε ναι απο το Θ.Τ. και μέσα στη Χούντα και το να το δει απλως κανεις ηταν πολιτική πραξη

    Antonis Vathis
    Βεβαίως νωμιζω ότι είναι γι'αυτό το έργο η κριτική του Φραγκοπούλου του ποιητή ότι ο Κουν ξεδοντιαζει ένα αναρχικό έργο αισθητικοποιοντας στα μέτρα του

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είχε ανεβάσει διάφορα τέτοια ο Κουν, επί χούντας. Π.χ. Φερνάντο Αραμπάλ...

    Antonis Vathis
    το ξέρω

    Antonis Moras
    Συγκλονιστική η παράσταση (έχει γίνει κατάχρηση της λέξης ομολογουμένως). Βοηθούσε ο χώρος πολύ οπότε στην τελευταία σκηνή άλλαζε η γκαραζοπορτα και φωτιζόταν ο χώρος με τους προβολείς οχήματος. Το σάουντρακ της παράστασης από τον Tolik Kromee ευστοχοτατο με τους Godspeed you black emperor να στρηιγγλιζουν τα dead flag blues τους. Ο κατάλογος 50 σελίδων ο οποίος απεικονίζεται στις φωτογραφίες επίσης πολύ προσεγμένος με ιστορικά και κολάζ φωτογραφιών κατάλληλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ξαναλέω πως σχόλια από αναγνώστες του δισκορυχείου, που απευθύνονται σε σχόλια σχολιαστών του facebook (επιζητώντας διάλογο μαζί τους) δεν δημοσιεύονται, επειδή οι σχολιαστές του facebook δεν παρακολουθούν αναγκαστικώς και το δισκορυχείον, ώστε να απαντήσουν.
    Εδώ, μόνον προσωπικές απόψεις των αναγνωστών μας, διάλογος μ' εμένα και φυσικά με σχολιαστές του δισκορυχείου (και όχι με σχολιαστές του facebook).
    Ζητώ την κατανόησή σας σε αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή