26/10/2018
23/10/2018
Κάτι σαν κι αυτά άκουγαν στην Ελλάδα τέτοιαν εποχή
πάνω-κάτω, πριν από 50 χρόνια. Καθόλου άσχημα... (Για ελληνικές εκτυπώσεις λέμε).
24/10/2018
'Ηταν αριστούχος. Σίγουρα τον μπλέξανε...
23/10/2018
Οι τιποτένιοι, οι γελοίοι, οι εγκληματίες με τα κολάρα, οι
τραμπούκοι των αγορών, που δεν έχουν ουδεμία δημοκρατική νομιμοποίηση, δεν
εκλέχτηκαν από κανέναν και δεν εκπροσωπούν κανέναν εκτός από τ' αφεντικά τους,
τους τοκογλύφους, εναντίον μιας νόμιμης κυβέρνησης, εκλεγμένης από τον ιταλικό
λαό με σπάνια πλειοψηφία στη βουλή και στην κοινωνία.
Ιταλοί γράφτε τους στ’ @@ σας – άμα το θέλετε αληθινά και άμα μπορείτε. Γιατί
μόνον εσείς, αυτή τη στιγμή, μπορείτε. Μην περιμένετε πως θα το πράξουν ποτέ οι
λιγδιασμένες κυβερνώσες ψευτοαριστερές…
23/10/2018
Άκουγα ένα ποπ ελληνικό (αγγλόφωνο) συγκρότημα το απόγευμα
και σε κάποιο τραγούδι του, στα κουπλέ, μου θύμισε… Kevin Ayers. Για κοίτα…
είπα, αλλά μπορεί να ήταν και τυχαίο. Πόσα θα είχαν να μάθουν όλοι, αν έδιναν
λίγο παραπάνω προσοχή σ’ αυτόν τον πολύ σπουδαίο τραγουδοποιό!
Από το τελευταίο άλμπουμ του, το 2007, πριν αναχωρήσει οριστικώς και αμετακλήτως, είναι αυτό που παίζει παρακάτω, και είναι αριστούργημα.
Τα στάνταρντ είναι πολύ υψηλά και μόνο με τέτοια στάνταρντ το τραγούδι μπορεί να πάει πιο μπροστά, αλλιώς... μη μας βασανίζετε.
Από το τελευταίο άλμπουμ του, το 2007, πριν αναχωρήσει οριστικώς και αμετακλήτως, είναι αυτό που παίζει παρακάτω, και είναι αριστούργημα.
Τα στάνταρντ είναι πολύ υψηλά και μόνο με τέτοια στάνταρντ το τραγούδι μπορεί να πάει πιο μπροστά, αλλιώς... μη μας βασανίζετε.
23/10/2018
Εσείς οι νέοι, που γράφετε παπαριές για το Χατζιδάκι (τις
περισσότερες βέβαια παπαριές τις γράφουν οι συνομήλικοί μου) διαβάστε τι έχει
πει για εσάς και… όταν ποτέ τον δείτε σφίξτε του το χέρι…
«Eγώ βασικά πιστεύω ότι οι νέοι κατά κανόνα –ας μου επιτραπεί η λέξη– είναι ηλίθιοι. Κι αυτό γιατί ανήκουν σε μια ηλικία, που δεν επιλέγουν αλλά επιλέγονται. Και φυσικά το μεγαλύτερο μέρος των νέων και σήμερα είναι επιπόλαια πληροφορημένο, σχεδόν απαίδευτο και ζει τις δυνατότητες που του προσφέρει η ευμάρεια των καιρών με την πιο ανεύθυνη αντιμετώπιση.(...)
Ο προβληματισμός ενός νέου μου είναι αδιάφορος, γιατί είναι προβληματισμός υποανάπτυκτου ανθρώπου. Είναι προβληματισμός που αφορά ανθρώπους με μειωμένη ευαισθησία εν γένει. Εκτός βέβαια απ’ τις εξαιρέσεις που υπάρχουν σε κάθε γενιά άλλωστε».
[ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, περιοδικό ΗΧΟΣ & HI FI, Νοέμβριος 1979]
«Eγώ βασικά πιστεύω ότι οι νέοι κατά κανόνα –ας μου επιτραπεί η λέξη– είναι ηλίθιοι. Κι αυτό γιατί ανήκουν σε μια ηλικία, που δεν επιλέγουν αλλά επιλέγονται. Και φυσικά το μεγαλύτερο μέρος των νέων και σήμερα είναι επιπόλαια πληροφορημένο, σχεδόν απαίδευτο και ζει τις δυνατότητες που του προσφέρει η ευμάρεια των καιρών με την πιο ανεύθυνη αντιμετώπιση.(...)
Ο προβληματισμός ενός νέου μου είναι αδιάφορος, γιατί είναι προβληματισμός υποανάπτυκτου ανθρώπου. Είναι προβληματισμός που αφορά ανθρώπους με μειωμένη ευαισθησία εν γένει. Εκτός βέβαια απ’ τις εξαιρέσεις που υπάρχουν σε κάθε γενιά άλλωστε».
[ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, περιοδικό ΗΧΟΣ & HI FI, Νοέμβριος 1979]
Νέε μου, κάνε μου τη χάρη, μη θεωρείς τον εαυτό σου
«εξαίρεση», δεν βοηθάει την κατάστασή σου...
21/10/2018
Υπάρχουν μερικά ελληνικά άλμπουμ, που ήταν, είναι και θα
παραμένουν cult. Αληθινά cult τώρα, όχι τρίχες. (Το λέω γιατί οι περισσότεροι
δεν ξέρουν τι σημαίνει cult, θεωρώντας π.χ. cult τον Φλωρινιώτη). Ένα απ’ αυτά
είναι και η «Ωδή Λυτρωμού» του Φώτη Κοκκότη, που είχε βγει στη Venus το 1975,
με κωδικό V 1012. (Γράφω τον κωδικό, επειδή ο V 1013 ήταν Τα 4 Επίπεδα της
Ύπαρξης).
Το άλμπουμ αυτό το είχα αγοράσει από το δισκάδικο του Άρη στην Κυψέλη, στα τέλη των nineties, επειδή είχε ωραίο εξώφυλλο, στίχους ηθικοπλαστικούς τυπωμένους στο backcover και εντεχνο/φολκ-ροκ ενορχηστρώσεις από τον Νίκο Ιγνατιάδη. Όταν τέτοια άλμπουμ τα βρίσκεις φτηνά… τα παίρνεις. Και ό,τι βγει…
Το άλμπουμ αυτό το είχα αγοράσει από το δισκάδικο του Άρη στην Κυψέλη, στα τέλη των nineties, επειδή είχε ωραίο εξώφυλλο, στίχους ηθικοπλαστικούς τυπωμένους στο backcover και εντεχνο/φολκ-ροκ ενορχηστρώσεις από τον Νίκο Ιγνατιάδη. Όταν τέτοια άλμπουμ τα βρίσκεις φτηνά… τα παίρνεις. Και ό,τι βγει…
To άλμπουμ τού Κοκκότη θα μπορούσε να έχει κάτι από την
καλτίλα του Κουκουτάρα, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον ορισμένων που τη ψάχνουν με
τέτοιες εγγραφές. Μάθετέ τον, τώρα…
22/10/2018
Τα μελλοντικά γκαρσόνια και ντελιβεράδες με πτυχία δικαίως
παραπονιούνται στο Γαβρόγλου. Οι πτυχιούχοι της προηγούμενης δεκαετίας έφταναν μέχρι ταξιτζήδες…
Σχόλια από το fb περί Φώτη Κοκκότη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργος Γιαννόπουλος
1975. Πολύ κόντρα στο ρεύμα. Θυμάμαι πάντως ότι υπήρχαν και ορθόδοξοι των οργανώσεων, που -σοκαρισμένοι από την μεταπολίτευση- προσπάθησαν να αντιδράσουν με αντίστοιχη ρητορική.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Βασικά αυτός είναι επηρεασμένος από το Χατζή, που άνοιξε το σχετικό δρόμο στη δισκογραφία (με τέτοια θεματολογία).
Γιώργος Γιαννόπουλος
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details...
stixoi.info: Τουρίστας
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και ο Τουρνάς με τα Λευκά Φτερά έκανε καθαρό xian-rock άλμπουμ.
Και οι Poll είχαν τέτοια τραγούδια, στο χίπικο υποτίθεται στυλ. Ο Σπανουδάκης και άλλοι πολλοί. Είναι μεγάλη ιστορία.
Michalis Matthaiou
Κουκουτάρας τζούνιορ αλλά και μπουζουκλής.. :) https://www.youtube.com/watch?time_continue=61&v=uwAFFaJf6Qo
ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΤΥΦΛΟΣ - ΦΩΤΗΣ ΚΟΚΚΟΤΗΣ (Φ. ΚΟΚΚΟΤΗ)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Xian-folk… ��
Michalis Matthaiou
underground label small pressing ultra rare,νατο το χιλιάρικο Φώντα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=8H-x9GgKTl8
ΣΥ ΜΙΚΡΕ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ - ΦΩΤΗΣ ΚΟΚΚΟΤΗΣ
https://www.discogs.com/%CE%A6%CF%8E%CF.../release/12404314
Φώτης Κοκκότης - Ωδή Λυτρωμού
Nikos Fotakis
Για οικονομία, οτιδήποτε έχει ετικέτα Venus είναι cult, όχι;
Τζιμ Μπανανας
μου θυμίζει τον Μίκη λίγο ο τρόπος που τραγουδάει
Win Berry
ρησπέκτ Φώντα
Σχόλια από το fb περί Μάνου Χατζιδάκι...
ΑπάντησηΔιαγραφήDimitris Kiranastasis
να προσβληθώ τώρα...;ή η γενιά των 30 δεν είναι πια νέοι;;Δηλαδή από όλο το έργο του Μάνου αυτό διαλέγεις....;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Διαλέγω και κάποιους δίσκους, αλλά γι' αυτά τα λένε άλλοι. Τα έχω πει κι εγώ δηλαδή. Δε θα λέμε συνέχεια τα ίδια και τα ίδια...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' εσένα λοιπόν, που δυσανασχετείς σου προτείνω να διαβάσεις αυτό το άρθρο... https://www.lifo.gr/articles/music_articles/131817
Η ιστορία του θρυλικού άλμπουμ «Καπετάν Μιχάλης» του…
Dimitris Kiranastasis
Αυτό μου φαίνεται κάπως τι λίγο πιο παραγωγικό...και αν είναι τόσο βλαμμένοι οι νέοι τότε γιατί ο Μάνος απαευθύνθηκε με πάμπολλους τρόπους στους νέους....Λιλιπούπολη,Λογιάδης Δεληβοριάς κλπ κλπ επίσης θα θελα να δω που το γράφει αυτό για τους νέους γιατί από το συνολικό του έργο δεν μας δείχνει κάτι τέτοιο...τάπεινη μου άποψη πάντα....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μπορεί στο Δεληβοριά να είδε κάποια εξαίρεση. Κάνουν και λάθη οι άνθρωποι...
Τι πού το γράφει; Δεν είπα; Περιοδικό ΗΧΟΣ & HI FI, Νοέμβριος 1979
Dimitris Kiranastasis
σε Πλάτωνος,Μαραγκόπουλο,Κριεζή,Κυπουργό δηλαδή τι είδε;;;μήπως σου την πέσανε τίποτα πιτσιρικάδες και προσπαθείς να το πεις έτσι;με το συμπάθιο κι όλας....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μη λες βλακείες. Και μη γελάς, γιατί θα πάρεις πόδι.
Κόππα Ι. Κάππα
ΔιαγραφήΌρτσα τα πανιά...
Dionisis Nioniopoulos
δεν είμαι νέος, αλλά αφενός αυτά τα έγραψε για τους νέους της εποχής του, αφετέρου διεκδικεί το αλάθητο μετα τον Πάπα κ πρέπει να συμφωνήσουμε?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα έγραψε για τους νέους "σε κάθε γενιά άλλωστε". Θα σου πω σ' αυτό. Εκείνο που δε λέει εντελώς καθαρά, και σ' εκείνους που δεν τα χώνει εντελώς καθαρά είναι στους πληρωμένους αβανταδόρους της νεολαίας (που είναι φυσικά οι μεγαλύτεροι). Χωρίς αυτούς σίγουρα θα ήταν (οι νέοι) λιγότερο ηλίθιοι...
Spyros Kotortsis
Κατά κάποιον τρόπο το κάνει ένα χρόνο μετά:"Περιφρονώ αυτούς που δεν στοχεύουν στην αναθεώρηση και στην πνευματική νεότητα, τους εύκολα «επώνυμους» πολιτικούς και καλλιτέχνες, τους εφησυχασμένους συνομήλικους, την σκοτεινή και ύποπτη δημοσιογραφία καθώς και την κάθε λογής χυδαιότητα."(Νοέμβριος 80-Μάρτιος 81)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, και στο απόσπασμα που έβαλα, όταν λέει... "ανήκουν σε μια ηλικία, που δεν επιλέγουν αλλά ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ".
Κόππα Ι. Κάππα
κι άμα θέλουν. Εγώ λέω όποιος ήτο ηλίθιος νέος συνεχίζει ακάθεκτος και στο γήρας, κι όποιος ήτο " σωστός" συνήθως παραμένει. Ευχαριστώ.
Γιώργος Γιαννόπουλος
ΔιαγραφήΉταν αμοιβαία η απόρριψη στα χρόνια της μεταπολίτευσης, ειδικά από τους -πολλούς- νέους που ήταν στην αριστερά (και στην εξωκοινοβουλευτική, και στον αντιεξουσιαστικό χώρο).Κάπου εκεί , το 79, τον ξαναεκτίμησε ένα κομμάτι της νεολαίας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Λίγο πιο μετά, όταν αποκαταστάθηκαν οι σχέσεις του με τους Ρηγάδες σιγά-σιγά (πήγε και στο φεστιβάλ τους, το 1983), κ.λπ. Αργότερα τα βρήκε και με τους αναρχικούς.
Κείμενο του Χατζιδάκι - "Aναρχικός: ένας μύθος σύγχρονης καταδίωξης" Περιοδικό Το Τέταρτο, τεύχος 9, Ιανουάριος 1986. Εδώ τα βρίσκει.
Nikos Gkikas
Πάντως η φωτογραφία, που επέλεξες, δεν τον τιμά, αφήνει σοβαρές υπόνοιες για την εξέλιξη της υπαναπτυξης στις μέσες ηλικίες.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το ήθελα ένα τέτοιο σχόλιο.
Ζουλιάν Μπάλστον
Ζαχαρίας Χανεντες, Πετράκης Πελλοπονήσιος και άλλοι πολλοί επώνυμοι και ανώνυμοι της Πόλης που έδρασαν τον 17 και 18αιωνα. Χωρίς να προσθέτω Τούρκους, Αρμένιους κ.α Αιώνες πριν τους έντεχνους γράφοντας τραγουδάρες. Ποιος νοιάζεται για τον Χατζηδάκη; Χωρίς ελιτισμό, μου αρέσουν οι δίσκοι του, αλλά οι νεοέλληνες νομίζουν ότι η μουσική ιστορία της χώρας ξεκίνησε από τον Μάντζαρο και τους έντεχνους. Καλά....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Καλά, μην το πάμε τώρα τόσο μακριά. Δεν είναι κατάλληλη η αφορμή.
Ζουλιάν Μπάλστον
Ως εκεί φτάνει η παράδοση του έντεχνου τραγουδιού όμως, με τα μισμαγια, τα σαρκί. Με τα μακάμια. Απλά χαλάει το μύθο πως οι Ρωμιοί δημιουργούσαν επί Οθωμανικής κυριαρχίας.
Δεν βάζω καν τα βυζαντινά τραγούδια που έχουν βρεθεί σε χειρόγραφα μην με πουν εθνικοφρων (Αλβανός είμαι).
Για τους δυτικούς δεν είναι πρόβλημα, αλλαζονες είναι και βάζουν από Τροβαδουρικα, Μαδριγαλια, μέχρι Άριες στην ιστορία των τραγουδιών τους. Καλά κάνουν. Εμείς γιατί περιφρονούμε τα ανατολικά σαν παρακμή, και βασιζόμαστε στην πενιχρή παράδοση των νεοέντεχνων; Ακόμη και τα υπερτιμημένα χιπστερμπετικα, απλή ηχώ είναι αυτής της παράδοσης.
Οι Τούρκοι φυσικά έχουν ολόκληρη σχολή γι'αυτα όπου και μελετάνε και τους Ρωμιούς. Ο Τούρκος Kudsi Erguner έχει βγάλει δύο σιντι με συνθέσεις Ρωμιών. Εδώ έχει γίνει βρισιά το Ρωμιός, που σημαίνει απλά Ρωμαίος, ο Ελληνόφωνος Ρωμαίος. Που αυτό υπήρξαν. Μία καταπληκτική κληρονομιά.
Τελος πάντων.
Μία πολύ καλή αρχή.
https://youtu.be/0rc0SYwF2t0
Rast şarki (“Ὦ ματαιότις κόσμου”)
Kostas Laskos
ΔιαγραφήΈνα από τα καλύτερα κι εχθρικά προς κάθε μορφή βλακείας ποσταρισματα που έχω δει εδώ μέσα.
Nikolas Loukopoulos
Θα συμφωνήσω απόλυτα για τους νέους, όντας κι εγώ νέος και ανώριμος (δε το λεω ειρωνικά). Είμαι όμως ο μόνος που βλέπω ακόμα και τους "έμπειρους" ηλικιακά ανθρώπους να λειτουργούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο παρά την εμπειρία τους ως συν; Πάντα με εξαιρέσεις, όπως και παραπάνω άλλωστε. Συν τοις άλλοις, η επιπολαιότητα των νέων ίσως μπορεί να δικαιολογηθεί με αυτήν ακριβώς την έλλειψη εμπειρίας. Η επιπολεότητα του ώριμου ηλικιακά ανθρώπου είναι απότοκο είτε σφοδρού παρωπιδισμού, είτε καθαρής ηλιθιότητας. Στην ηλιθιότητα δεν υπάρχει γιατρειά. Σέβομαι τον Χατζηδάκι και αγαπώ τη μουσική του. Αλλά κάποιες φορές, ας μου επιτραπεί κι εμένα η έκφραση, τον θεωρώ ελιτιστή. Αυτά, με όλο το σεβασμό.
Sotiris Polizos
δεν έχει και πολύ άδικο. Βέβαια οι "εξαιρέσεις" είναι πάρα πολλές. Αυτή η ευμάρεια των καιρών έχει κάνει πολύ κακό. Και σήμερα βέβαια περισσότερο. Τόσο που ούτε οι εξαιρέσεις μπορούν να αντιδράσουν
ᾍδης οΠρεσβύτερος
https://www.youtube.com/watch?v=_KrKIYFGjw4
Κ.Βήτα - Ιντερλούδιο II (Τα Σχόλεια Του Τρίτου)
Σχόλια που έρχονται κατ' ευθείαν εδώ στο blog και τα οποία αναφέρονται (και μάλιστα ανώνυμα) με τρόπο οξύ σε σχόλια "φίλων" από το facebook ΔΕΝ θα δημοσιεύονται, επειδή οι "φίλοι" δεν είναι απαραίτητο να παρακολουθούν την κουβέντα στο blog και το πώς εξελίσσεται αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσοι θέλουν να σχολιάσουν όσα γράφονται στο fb ας έρθουν εκεί να τα πουν σε χρόνο πρώτο.
Φώντα καλησπέρα με αφορμή την διαφήμιση των δίσκων θα ήθελα να ρωτήσω κάτι. Έχοντας το 4πλο δίσκο των Chicago Live at Carnegie hall, εντοπίζω στο ένθετο που τον συνοδεύει την παγκόσμια περιοδεία τους στις αρχές των 70ς, όπου αναγράφεται συναυλία τους στην Αθήνα τον Ιούνιο του 71, αν δεν κάνω λάθος. Άραγε να έγινε αυτή η συναυλια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω. Μπορείς να βρεις ακριβή στοιχεία; Τι γράφει το ένθετο;
ΔιαγραφήΘυμάμαι πάντως πως με κάτι με Chicago είχε ανακατευτεί τότε ο Φαληρέας.
Να, το βρήκα από παλαιά ανάρτηση...
ΔιαγραφήΚατά βάση ο Φαληρέας μιλάει για το τέλος του rock, που ήταν μια πραγματικότητα μετά τα πρώτα χρόνια του ’70, καθώς εκείνο (το rock) μετακινείτο σταδιακώς από την... μπάντα των μεσαίων προς εκείνη των FM:
«Αρχές ’70 ήταν της μόδας οι Chicago Transit Authority, το πρώτο και το δεύτερο διπλό άλμπουμ με τα φοβερά μανιφέστα του James Guercio. Μου τηλεφώνησε ο φίλος μου ο Θόδωρος Σαραντής και μου λέει είναι οι Chicago στην Αθήνα, θα τους κάνουμε περιήγηση μ’ ένα λεωφορείο. Πάω πράγματι εκεί και αντιμετωπίζω κάτι τεράστιους Αμερικάνους, ακριβώς όμοιους με τους τουρίστες που λυμαίνονται κάθε χρόνο τις ακτές μας. Ο Παττακός με μακριά μαλλιά. Προφανώς οι άνθρωποι είχαν σπουδάσει σε κάποια μουσική σχολή, τους έκαναν εντύπωση οι τσολιάδες και η μυζήθρα, όσο για επανάσταση –που μας έκαιγε– η μόνη επανάσταση που ξέραμε ήταν αυτή του ‘Σκοπευτηρίου’. Το επεισόδιο αυτό(…) μας δημιούργησε τη βεβαιότητα ότι εκτός από ορισμένα και δοκιμασμένα δικά μας πράγματα, όλα τα υπόλοιπα (με εξαίρεση δέκα ονόματα) ήταν ένα βιομηχανικό σκουπίδι της Δύσης. Οι πολυεθνικές είχαν επιβάλλει ξανά το ύφος, το στυλ και το ρυθμό τους, όποιος δε γούσταρε διεγράφετο, έτσι κι εμείς σταματήσαμε ν’ ακούμε rock και αρχίσαμε να χασκογελάμε με τα περισσότερα από τα ξένα συγκροτήματα»
(Ήχος & Hi-Fi #287, 2/1997)
Σε παρακαλώ Φώντα να μου δώσεις λίγο χρόνο να σου στείλω φωτογραφία από το ένθετο, γιατί ο δίσκος είναι στο πατρικό μου (λόγω έλλειψης χωρου). Και εγώ πιστεύω πως συναυλία μαλλον δεν θα έγινε. Σχετικά με το σχόλιο του Φαληρεα είναι αλήθεια πως αυτός ο ήχος με τα πνευστά σε πρώτο πλάνο είχε κυριεύσει μεγάλο αριθμό αμερικανικών συγκροτηματων. Παντως σε ευχαριστω για την αμεση αποκριση και την τεκμηριωση. Και εγω εχω τον ηχο με αυτη την συνεντευξη και δεν θυμομουν τιποτε. Η τεκμηρίωση είναι που κάνει την δουλειά που μας προσφερεις σημαντικη. Φήμες και λόγια του αέρα δεν έχουν θέση στα γραφόμενα σου
ΑπάντησηΔιαγραφή