Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 255

4/5/2020
10 BINΥΛΙΑ ΑΠΟ ΤΑ 80s
1. The Vietnam Veterans: Crawfish for the Notary [FR. Lolita, 1984] 
2. The Broken Jug: Grand Junction [GER. Glitterhouse, 1985]
3. Plasticland: Wonder Wonderful Wonderland [USA. Pink Dust, 1985] 
4. The Chud: Silhouettes of Sound [GER. Love’s Simple Dreams, 1986]  
5. The Dizzy Satellites: Orbit Drive [GER. Music Maniac, 1986]  
6. Tyrnaround: Colour Your Mind [AU. Cleopatra 1986] 
7. Paul Roland: Danse Macabre [UK. Bam-Caruso, 1987]
8. The Bevis Frond: Triptych [UK. Woronzow, 1988]  

9. Purple Overdose: Exit #4 [GR. Pegasus, 1988]
10. S.T. Mikael: Visions of a Trespasser [SWE.
Xotic Mind, 1989] 


4/5/2020 
Από τα συγκροτήματα, για τα οποία έτρεφε μεγάλο σεβασμό ο Mod - και όλοι μας, όταν το πρωτακούσαμε εκεί στις αρχές των 80s...
Στη μνήμη του κι αυτό το track...

4/5/2020
Για τον Κώστα και τους Purple Overdose δεν μπορώ να γράψω, το λέω, θα περάσουν μέρες...

4/5/2020
Γνώριζα τον Κώστα τον Mod πολλά χρόνια, πριν βγάλει το πρώτο άλμπουμ με τους Purple Overdose. Υπάρχουν πολλές ιστορίες, που θα μπορούσα να πω, από διάφορες φάσεις, αλλά δεν έχουν νόημα. Κανένα νόημα. Μόνο η σιωπή και οι μουσικές του έχουν νόημα αυτή την ώρα...
Όσοι τον ξέραμε τον ξενυχτάμε, απόψε, ο καθένας με τον τρόπο του...

4/5/2020
Τρέχει μια πολύ σκληρή είδηση αυτή τη στιγμή στο fb, την οποία δεν θέλω να πιστέψω... O Mod δεν είναι πια μαζί μας...
 

3/5/2020
Πέθανε, στο Παρίσι, ο αλγερινός τροβαδούρος Idir στα 71 του.
Στα μέσα του ’70 όλος ο κόσμος τραγουδούσε το “A Vava Inouva” του.
Με συνδέουν πολλά με αυτό το τραγούδι στην ελληνική εκδοχή του – γιατί το θυμάμαι από τότε που βγήκε, καθώς το έβαζα συνέχεια στα τζουκ-μποξ το 1977. Το έχω συνδέσει, δε, με διάφορα γεγονότα εκείνου του καλοκαιριού, όχι δυσάρεστα, προσωπικά και ευχάριστα, αλλά σταματώ εδώ.
Σημασία έχει το τραγούδι τού Idir και ακόμη ο Γιάννης Κατέβας και η Έφη Στρατή (στα λόγια του Πάνου Φαλάρα), οι φωνές των οποίων ηχούν ακόμη στ’ αυτιά μου... 

3/5/2020
Λακωνία, Ευρυτανία και Φωκίδα οι τρεις νομοί, λέει, που δεν είχαν ούτε ένα κρούσμα κορωνοϊού μέχρι σήμερα.
Τα ποσοστά της δεξιάς+ακροδεξιάς σ’ αυτούς τους νομούς (βάσει των τελευταίων εκλογών) ήταν 53.6%, 49% και 48% αντιστοίχως.
Νομίζετε πως είναι τυχαίο; Εγώ δεν το νομίζω. Κι έχω διάφορες εξηγήσεις γι’ αυτό, που σχετίζονται με το πώς μπορεί να «πιάσουν» καλύτερα τα μέτρα σε τόπους στους οποίους κυριαρχεί η συντήρηση, η προκατάληψη απέναντι στον ξένο, που θα έρθει να μολύνει τάχα τους «υγιείς» κ.λπ. (Βαριέμαι να γράφω τώρα άλλα).

3/5/2020
Ωραίος ο κος υποπτέραρχος σήμερα – σπαθάτος, τσεκουράτος. Διάβασε το κείμενο σαν σε πρωινή αναφορά. Καλύτερα θα ήταν βέβαια κανας καραβανάς του στρατού ξηράς, κανας αρχιλοχίας τύπου Τσαχιρίδη, αλλά οκ. Από τον κο Τσιόδρα –που μου θυμίζει το σύζυγο τής κακιάς κυρίας Όλσεν από "Το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι"– είναι πάντως προτιμότερος.

3/5/2020
H Άννα Βίσση είχε πολύ καλή φωνή στα νειάτα της, όταν τραγουδούσε τα «έντεχνα» κ.λπ., αλλά τώρα έχει μεγαλώσει και η φωνή της έχει υποστεί το βαρύ... άγγιγμα του χρόνου. Το βασικό και κύριο ρεπερτόριό της, αυτό με τον Καρβέλα, εκτός ελαχίστων, ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων, είναι από μέτριο και κάτω (αυτός είναι ο κανόνας) και όπως και αν ενορχηστρωθεί αυτό (σκυλέ, lofi, ροκ, τζαζ, unplugged) δεν αλλάζει. Το κακό ή το μέτριο τραγούδι («Χωρίς το μωρό μου» κι όλα αυτά τα τριχοειδή) όπως και να το ακούσεις παραμένει τέτοιο – κακό και μέτριο.
Αν υπολογίσεις πως η Άννα Βίσση τραγουδάει 47 χρόνια (47 χρόνια δισκογραφία) όσο και να το παλέψεις δύσκολα θα γεμίσεις μια κασέτα 60άρα με καλά τραγούδια της (με την πλειονότητα αυτών να είναι πριν το 1980).
Η δική μου γνώμη είναι πως ο Καρβέλας την κατάστρεψε ρεπορτοριακά. Πράγμα που δεν θα συνέβαινε αν η Βίσση τραγουδούσε 10% Καρβέλα και 90% άλλους συνθέτες (συνέβη το αντίθετο).
Ο Καρβέλας δεν είναι ατάλαντος και έχει γράψει κάποια πολύ καλά τραγούδια στα σέβεντις βασικά με την αείμνηστη Βαρβάρα Τσιμπούλη (τα οποία δεν είχε πει, φυσικά, η Βίσση - άκου το καλύτερο στα σχόλια), αλλά από ένα σημείο και μετά παραέγινε εύκολος, κοινότοπος και άγριος μανιερίστας (εμπιστευόμενος, συν τοις άλλοις, και τον εαυτό του ως στιχουργό). Φτηνά τραγούδια, δίχως έρμα, δίχως τίποτα.
Όσο και να περνάνε τα χρόνια, όσο και να αντιμετωπίζουμε το παρελθόν με κατανόηση, νοσταλγία και τέτοια... η πλειονότητα των τραγουδιών του Καρβέλα εξακολουθεί να παραμένει στον πάτο αυτής της «δεξαμενής», που θα αποκαλούσαμε ελληνικό τραγούδι.
[Όλα αυτά καθώς είδα πριν λίγο τόπους-τόπους στο YouTube –από τις 2 ώρες και 10 λεπτά συνολικής διάρκειας, παρακολούθησα περίπου μισή ώρα– την απολύτως βαρετή εκπομπή της Άννας Βίσση στο MEGA «Μένοντας σπίτι με την Άννα»]

18 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ περί Άννας Βίσση...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτό είναι το ωραιότερο τραγούδι που έχει γράψει ποτέ ο Νίκος Καρβέλας - σε στίχους Βαρβάρας Τσιμπούλη φυσικά, όχι δικούς του. https://www.youtube.com/watch?v=lboafKL1Ly8
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΡΙΟΣ-ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ(ΝΙΚΟΥ ΚΑΡΒΕΛΑ)

    Konstantinos Zachopoulos
    Kαι από τα ωραιότερα που έχει ερμηνεύσει ο Πάριος

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σίγουρα, για την 60άρα MC του Πάριου. Πρώτο από την δεύτερη πλευρά.

    Yiannis Dellas
    Μου άρεσε αυτό με την... 60άρα κασέτα!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θα μπορούσα να πω και 80λεπτο CD-R (μέχρι εκεί...), αλλά εμείς κασέτες μάθαμε, κασέτες εμπιστευόμαστε.

    Yiannis Dellas
    Έτσι! Νομίζω υπήρχαν και 45άρες!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και 40άρες κ.λπ.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Η "κατρακύλα" ξεκίνησε, νομίζω, από το "Αυτός που περιμένω (αυτός, αυτός)"!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν ήταν κακό τραγούδι αυτό, ως ποπ, σε μια μεταβατική εποχή (1979). Το είχε γράψει και ο Σπύρος (από Λήδα - Σπύρος) σε λόγια του Ιατρόπουλου.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Ότι πιο όμορφο έχει τραγουδήσει η Άννα είναι η "Μεθυσμένη πολιτεία" του Μανώλη Μικέλη.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Το σηματοδοτώ, κυρίως, ως σημείο καμπής! Αλλαγή κατεύθυνσης που δεν έφερε κάτι σημαντικό.

    Steisy Mandaltsi στον Γιώργος Χαρωνίτης
    ξέχασες και τούτο του Κουγιουμτζή https://www.youtube.com/watch?v=nyFzvotf3Fw
    ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ-ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ

    Vagelis Skiadas
    Για τους Δαίμονες άποψη?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν έχω πλέον.

    Antonis Lahanopoulos στον Vagelis Skiadas
    σ αυτούς δεν είχε συμμετάσχει κι ο καθηγητής της νομικής Πάνος Λαζαράτος;

    Vagelis Skiadas
    δεν έχω ιδέα...

    Vagelis Skiadas στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    είχατε παλιά?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ίσως, δεν θυμάμαι. Αν είχα γράψει κάτι για Δαίμονες ή Μάλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Asser Moissis
      Δεν είναι εύστοχη η αξιωματική διατύπωση της κριτικής. Ο Καρβέλας έχει γράψει πολλά ωραία τραγούδια κι άλλα τόσα βαρετά. Μας ενδιαφέρουν κυρίως τα ωραία. Πολλά από αυτά τα έχει τραγουδήσει η Βίσση. Το αγαπημένο μου το έχει πει η Έφη Σαρρή. Το απωθημένο!
      Επίσης ο ίδιος έχει τραγουδήσει τα καλύτερα του νομίζω.
      ΥΓ Η εκπομπή μου έφερε λίγη πλήξη.
      https://youtu.be/7zg1znC9Neg
      Efi Sarri- Apothimeno

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν υπάρχει αξιωματική διατύπωση. Εκφράζω τη γνώμη μου. Και είμαι σίγουρος γι' αυτήν. Δεν είναι ανάγκη να συμφωνούν όλοι μαζί μου. Γενικώς ελάχιστοι θα συμφωνήσουν μαζί μου. Οι περισσότεροι λατρεύουν Άννα-Νίκο, κι ό,τι και να πούμε εμείς, εδώ, θα είμαστε πάντα μια ασήμαντη μειοψηφία.

      Νικος Παναγης Ζερβος στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      apo tis liges fores pou diafono mazi sou===gia karvela enoo----einai enas aoi tous ikanoterous ellines synthetes

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ικανός είναι. Δεν είναι ατάλαντος, το γράφω και στο ποστ. Αλλά...

      Νικος Παναγης Ζερβος
      kane ena kopo na akouseis karvela 2015---px rodweiler-----I MANIOKATATHLIPSI----THEORIA TON DEDOMENON----KLP
      OLA EINAI MESTO MYALO----ALBOUM---------

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Κάτι έχει πάρει τ' αυτί μου, αλλά θα το ακούσω καλύτερα (το Όλα είναι μεσ' στο μυαλό εννοώ).

      Νικος Παναγης Ζερβος
      OK

      Louiza Koulas
      Ευχαριστώ, διότι σ' εμάς τους μουσικούς συχνά σε συζητήσεις μάς απαγορεύεται να αρθρώσουμε άποψη, με την κατηγορία ότι κρίνουμε τις μουσικές με φίλτρο τις μουσικολογικές μας γνώσεις αγνοώντας το απλό (απλοϊκό;) αισθητήριο ενός μέσου ακροατή-καταναλωτή... Ο Καρβέλας φανερά προτίμησε τα εύκολα και γρήγορα λεφτά με γνωστούς τρόπους. Κι εμείς άμα κάτσουμε ένα απόγευμα, μια ντουζίνα στιχάκια κι άλλα τόσα τραγουδάκια των πέντε ακόρντων θα τα βγάλουμε πιστεύω...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τι να σου πω, δοκίμασε... Τη δόξα πολλοί εμίσησαν το χρήμα ουδείς... ��
      Και δεν απαγορεύει κανείς σε κανέναν να λέει τη γνώμη του για ό,τι θέλει και νομίζει. Κι εγώ έχω γράψει πολλές φορές γνώμες για συναδέλφους μου δημοσιογράφους. Εννοώ για κείμενά τους, όχι για τα πρόσωπα ως πρόσωπα.

      Γιώργος Χαρωνίτης
      Ένα διάστημα το κάναμε για πλάκα με ένα φίλο! Γράφαμε στίχους / μελωδίες απλοϊκές με στάνταρ σκυλούδες υπ' όψιν. Πολύ εύκολα και πολύ γρήγορα. Δεν ξέρω αν θα βγάζαμε λεφτά αν το προχωρούσαμε - ήταν όμως πανεύκολο, ξεκούραστο και είχε την πλάκα του!

      Διαγραφή
    2. Thanasis Tsatsouli
      Νομίζω σχετικά με τον Καρβέλα μια απάντηση μπορεί να μας δώσει η μαρτυρία του Κώστα Φέρρη όταν είχε ρωτηθεί αν αληθεύει πως αρχικά ο Νίκος Καρβέλας ήταν να γράψει τη μουσική στην ταινία Ρεμπέτικο.
      '' Βέβαια, ήταν γείτονάς μου και πολύ καλός μουσικός. Ήταν και πολύ καλός μίμος. Του λες, κάνε μου ένα στυλ Μπαχ, και σ' το βγάζει. Γράψε μου κάτι σαν Γιοβάν Τσαούς. Το ίδιο. Είναι εξαιρετικός και αυτό είναι πολύ δύσκολο..Κάποια στιγμή όμως διάβασε την επιθυμία του παραγωγού να μου γράψει μουσική ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και παρεξηγήθηκε. Ο Σταύρος ο Ξαρχάκος, που τον ήξερα από παλιά, το έμαθε πως κάνω ταινία και μου είπε να κάνει αυτός τη μουσική. Άλλο που δεν ήθελα.''

      Tsapralis Nikos
      https://www.youtube.com/watch?v=2X3LGfAGfr4
      Gia Sas Triadafilla

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ωραίο, το θυμάμαι. Είναι για την κασέτα.

      Giorgos Ftakas
      Τα καλύτερά της ήταν με τον Κουγιουμτζή ("Σ΄αγαπώ"/"Αχ, περιστέρι μου", "Νύχτωσα στην πόρτα σου", "Στα χρόνια της υπομονής" κ.ά.). Τα υπόλοιπα είναι τσιχλοτραγουδάκια (που έλεγε κι ο Πανούσης)!

      Haris Mavridis
      το γεγονός οτι αυτα τα μετρια (και κατω) τραγουδια εγιναν μεγαλες επιτυχιες με οτι αυτο συνεπαγεται (κυριως οικονομικα) κατι δειχνει για τις απαιτησεις και τις αναγκες του μεγαλυτερου κομματιου των ακροατων. (νομιζω οτι τα τραγουδια που εδωσε ο Καρβελας σε αλλους τραγουδιστες ηταν ακομα χειροτερα, αλλα πολλα απο αυτα εγιναν εμπορικες επιτυχιες) Εκτος απο την ποιοτητα του ρεπερτοριου η συνεργασια της Βισση με τον Καρβελα εφερε μεγαλη αλλαγη και στον τροπο ερμηνειας της. (πολλες αχρηστες "κορωνες" και ευκολοι ερμηνευτικοι εντυπωσιασμοι) Αυτο ειναι ολοφανερο αν ακουσει καποιος ποσο αβιαστα κυλαει η φωνη της στη "Μεθυσμενη Πολιτεια" και ποσο υπερτονισμενα και "εκβιαστικα" ερμηνευει τις δημιουργιες του Καρβελα.

      Patritsopoulos Nikos
      οι ενορχηστρωσεις αλλα και οι παραγωγες πριν το 80 ητανε πολυ πιο προσεγμενες,με ορχηστρες ,κλπ,νομιζω ανεβαζανε πολυ τα αντιστοιχα τραγουδια....

      Κάφριν Ντούβλη
      Το ένα και μοναδικό τραγούδι, η μεθυσμένη πολιτεία, θεωρώ οτι αξίζει από την αιώνια καριέρα της. Και θα προτιμούσα τελικά να το είχε πει κάποια άλλη φωνή. Τι τα θες... Κέρδισε το ελληνικό σλάγκερ, η φήμη και τα φράγκα...

      Λεωνίδας Σόμπολος
      Πάντως και το lp με τους TAXI δεν ήταν καθόλου κακό νομίζω πως όλα τα κομμάτια είναι δικά του.

      Christos Mamalakis
      Από τα τραγούδια του Σταυρού Κουγιουμτζή(φύτεψα στη πόρτα σου κλπ) μέχρι το αυτός που περιμένω πόση καλλιτεχνική κατρακύλα...
      Από εμπορική επιτυχία θα έβγαλε αρκετά φράγκα....
      Επιλογές είναι αυτές όμως....

      Mike Beles
      Ετσι είναι αλλα Οικονομησαν πολύ χρημα ,, που δεν θα το ειχαν ...αν γινοταν το αναποδο...

      Διαγραφή
    3. Paul Vigos
      φτηνα τραγουδια για φτηνους ανθρωπους

      Γιώργος Δαραβίγκας
      φτηνά τραγούδια και στον πάτο αυτά κρατάω,τα 4-5 καλά τραγούδια του σταγόνα στον ωκεανό με τόσα χρόνια που εμφανιζόταν στα μουσικά πράγματα.Ευτυχώς έκατσε στον πάγκο και ελπίζω να μην ξανασηκωθεί αν είναι να πλασάρει ξανά σκουπίδια.

      Louiza Koulas
      ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ������

      Stadalaras Pantagryel Gargantoyas
      Στη 01:00 είχε πάντως ένα πολύ ωραίο ντοκιμαντέρ για τα μπλουζ στο κρατικό, από την ομώνυμη σειρά του Σκορτσέζε.

      Konstantinos Mylonas
      Κοίτα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά πολλές τραγουδιστριες με εξαιρετικές φωνές της εποχής της και λίγο πριν. Είναι συγκυρία, είναι ανάγκη για σουξέ;, είναι αδιαφορία για την υστεροφημία;είναι θέμα ανάγκης κλπ. Το ίδιο ερώτημα αφορά λοιπόν και πολλές τραγουδιστριες με παρόμοια λαϊκή απήχηση τις οποίες αποκαλώ τραγουδιστριες του ενός τραγουδιού. Βλέπε Ρίτα Σακελλαρίου :Ιστορία μου αμαρτία μου.Λιτσα Διαμαντη:Νύχτα Στάσου. Παρομοίως Δούκισσα και άλλες. Αν το ψάξεις μόνο ένα τραγούδι τους είναι της προκοπής και από κει και πέρα του σωρού το κάγκελο.Επίσης ποτέ δεν κατάλαβα γιατί η Πίτσα Παπαδοπουλου θεωρείται ξαφνικά (ελλείψει άλλων ζωντανών λαϊκών φωνών;) μεγάλη κυρία του λαϊκού τραγουδιού. Για το "μη μιλάς δεν είναι απαραίτητο, θα φύγω σε ένα τέταρτο" η για το" και έχω το φως να ανάβει για να δεις πως δεν κοιμάμαι, τσάμπα καίει η λάμπα τσαμπα σε θυμάμαι" ; Η οποία όπου εμφανίζεται τραγουδά απλώς επανεκτελεσεις τραγουδιων της Αλεξίου. Από κει και πέρα να πούμε για την Μαρινελλα;;; Σωρεία τραγουδιών σαπουνοποιοιας. Η μοναδική τραγουδιστρια με ρεπερτόριο κόσμημα πάνω κάτω εκείνης της εποχής είναι η Χαρούλα Αλεξίου. Πρόκειται για απίστευτα ζηλευτό ρεπερτόριο αφού αποτέλεσε την μούσα των μεγαλύτερων συνθετών οι οποίοι μάλιστα της έδωσαν όλα τα διαμάντια τους. Στην περίπτωση της βέβαια νομίζω ότι έχουμε να κάνουμε και με έναν χαρακτήρα με πολύ υψηλό καλλιτεχνικό αισθητήριο ενώ είναι και η ίδια μουσικός και στιχουργός του εαυτού της (πχ η συγκλονιστικη αυτοβιογραφικη μπαλάντα της Ιφιγένειας)

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ρίτα, Διαμάντη, Δούκισσα έχουν σπουδαίο ρεπερτόριο ήδη από το '60 - δεν υπάρχει σύγκριση με Βίσση. Συγκριτικά η Βίσση πρέπει να έχει το πιο χάλια ρεπερτόριο απ' όλες. Ούτε με Μαρινέλλα υπάρχει σύγκριση, ούτε με Αλεξίου εννοείται κ.λπ. Φυσικά, κορυφαία τραγουδίστρια σε ρεπερτόριο, μακράν η πρώτη, μετά το '60, είναι η Μοσχολιού.

      Konstantinos Mylonas
      θέλει πολύ ψάξιμο πάντως για να βρω καλό ρεπερτόριο στις τρεις πρώτες συν πίτσα προσωπικά. απόδειξη ότι γνωρίζουμε ελάχιστα καλά τραγούδια τους ενώ για μοσχολιου πχ δεκάδες . Και παραμένει το ερώτημα γιατί τα επέλεξαν.

      Konstantinos Mylonas
      ναι Μοσχολιου εννοείται. Την θεώρησα παλαιότερη και δεν την είπα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εντάξει, άμα δεν ακούς λαϊκά του '60 και του '70 ας πούμε δεν θα βρεις.

      Konstantinos Mylonas
      Δηλαδή ποιο άλλο είναι αντίστοιχο του νύχτα στάσου της Διαμαντη;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εντάξει, εμένα μου αρέσουν πολλά της Διαμάντη, αλλά δεν είναι τώρα η ώρα. Το Συννεφιές το θεωρώ δέκα κλάσεις πάνω από το Νύχτα στάσου.

      Διαγραφή
    4. Βέρα Βασιλείου-Πέτσα στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      και το ''όποιος δει το παλικάρι'' του Λοϊζου.

      Voltnoi Brege
      Χωρίς το μωρό μου, λολ
      https://youtu.be/ZJ9Stc9ONyY
      Kraftwerk - Showroom Dummies

      Διαγραφή
    5. αν ακούς έστω και λίγο λαϊκά δεν μπορείς να λες ότι η Σακελαρίου και η Διαμάντη έχουν πει από ένα καλό τραγούδι . Λαϊκά έλεγαν τα οποία δεν είναι απαραίτητο οι στίχοι τους να παίρνουν νόμπελ ποίησης.Δηλαδή το ηλιοβασίλεμα της Ρίτας θα το βγάλουμε σκάρτο?

      Διαγραφή
    6. Καλησπέρα. Αρχικά διαβάζοντας το κείμενό σας στο ogdoo, βιάστηκα να συμπεράνω πως πρόκειται για άλλη μιά κακόβουλη, κίτρινη και μονοδιάστατη κριτική του σωρού απέναντι στην Άννα. Και σχολίασα αναλόγως εκεί. Έπειτα διαβάζοντας τα σχόλια εδώ,ένιωσα μιά cool θερμοκρασία και συμπαιρένω πως πρόκειται για μιά απλώς μονοδιάστατη κριτική.Αναφορικά λοιπόν με την Άννα Βίσση και το ρεπερτόριό της στο κείμενό σας, έχω να σχολιάσω κάτι που διάβασα κάπου και πολύ μου άρεσε:"Σημασία δεν έχει τι κάνεις, αλλά πως και γιατί το κάνεις". Παρακολουθώντας στη μικρή μου ζωή την τέχνη του σινεμά και της μουσικής, παρατήρησα πράγματι πως επιτυχία και διαχρονικότητα στην τέχνη έχουν οι άνθρωποι με στίγμα προσωπικότητας. Π.χ. ο Cubrick όταν έκανε τη "Λάμψη" και μας έδειξε όλα αυτά τα τρομερά που μπορούν να συμβούν στο ανθρώπινο μυαλό και τις τάσεις ψυχασθένειας υπό ορισμένες συνθήκες κλπ κλπ, μας έδειξε φρικτά πράγματα και όμως πέρασε στην ιστορία του σινεμά γιατί είχε στίγμα ως σκηνοθέτης και υπεραγαπούσε την τέχνη του. Αναλόγως και ο Σκορσέζε στον Νονό μας ταξίδεψε στους δρόμους της μαφίας με δολοφονίες κλπ και τα παραδείγματα βρίθουν. Και τα δύο αυτά αριστουργήματα σινεμά, στα χέρια κάποιου άλλου σίγουρα θα είχαν αποτέλεσμα με πρόσημο bmovie. Για να μην αναφέρω το Pulp Fiction του Ταραντίνο και ένα σωρό ταινίες που έγιναν ταινιάρες χάρη στη σφραγίδα του δημιουργού και όχι στο θέμα τους αυτό καθεαυτό. Και οι πίνακες; Οι πίνακες του Van Gogh, του Dali και πλείστων άλλων, έμειναν στην ιστορία λόγω του στίγματος της προσωπικότητας των δημιουργών τους που έβαζαν με μεράκι στην τέχνη τους, αλλιώς για ποιο λόγο ξεχωρίζουν εκείνοι και όχι κάποιοι άλλοι, αφού βρίθουν και οι ωραίοι πίνακες; Αναλόγως παρατηρώ πλήθος εξαιρετικών τραγουδιών να χάνονται και να ξεχνιούνται στο πέρας του χρόνου και να μην τα θυμόμαστε ποτέ,ούτε ποιος τα είπε ούτε ποιος τα έγραψε και αντιστοίχως απλά τραγούδια να περνάνε το τεστ του χρόνου χωρίς να πρόκειται για αριστουργήματα, αλλα γιατί είναι ντυμένα με την ψυχή και την χροιά ενός Στράτου, ενός Στέλιου κλπ. Παρακολουθώντας μεγάλες καριέρες όπως της Άννας, βλέπω πως είναι τελικά η προσωπικότητα ενός ερμηνευτή ή δημιουργού που κερδίζει την πολυπόθητη διαχρονικότητα και το μεράκι του. Η Άννα βάζει ψυχή σε ό,τι και αν πει και σε καθηλώνει. Αλλιώς η 47χρονη συνεχής παρουσία της είναι συνωμοσιολογία και κάτι μας κρύβουν. Δε με ενδιαφέρουν αυτά που της προσάπτουν για οικονομικά οφέλη, επειδή δεν υπάρχει διάσημος καλλιτέχνης παγκοσμίως που να μην έβγαλε χρήματα απο την τέχνη του, εκτός φυσικά από τους "άτυχους" που αναγνωρίστηκαν μετά θάνατο. Και η Αλίκη πριν 70 χρόνια την είπε τη "γατούλα" του Μάνου και ακόμη την τραγουδάμε κι εμείς και όλες οι γενιές, αλλά όσο ζούσε την υποτιμούσαν όλοι. Κι όμως πέρασε στην αθανασία και αυτή και η "γατούλα". Ειλικρινά αμφιβάλλω για την πορεία της "γατούλας" αν την τραγουδούσε μιά άλλη, χωρίς στίγμα και ψυχή. Είναι το στίγμα της προσωπικότητας και η ψυχή που βάζει κανείς. Τίποτε άλλο...

      Διαγραφή
    7. Επίσης ρε παιδιά, τι "νύχτωσα στην πόρτα σου" και "φύτεψα στην πόρτα σου"; Δίψασα στην πόρτα σου.

      Διαγραφή
    8. >>Καλησπέρα. Αρχικά διαβάζοντας το κείμενό σας στο ogdoo, βιάστηκα να συμπεράνω πως πρόκειται για άλλη μιά κακόβουλη, κίτρινη και μονοδιάστατη κριτική του σωρού απέναντι στην Άννα.<<
      Αγαπητή σχολιάστρια γράφω κείμενα για τη μουσική 30 χρόνια και τα 25 επαγγελματικά. Άμα δεν με ξέρεις δεν φταίω εγώ, ψάξε να με μάθεις. 4.500 χιλιάδες αναρτήσεις στο δισκορυχείον και καμιά 500αριά κείμενα στο LIFO.gr. Για να μην μιλήσω για τα άπειρα κείμενα (18 χρόνια δουλειά) στο περιοδικό Jazz & Τζαζ (και σε άλλα έντυπα).
      Να καθίσετε να μάθετε λοιπόν ποιος είμαι, τι έχω γράψει και μετά να κάνετε την κριτική σας. Εγώ δεν θα κριτίκαρα έτσι ελαφρά την καρδία κάποιον που δεν θα τον γνώριζα. Που δεν θα γνώριζα γενικότερα τις απόψεις του για το τραγούδι, τη μουσική και άλλα διάφορα θέματα.
      Αυτά τα λίγα.
      Όσον αφορά για την Άννα Βίσση ισχύουν στο ακέραιο αυτά που έγραψα στο ποστ. Δεν θα άλλαζα ούτε λέξη.

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Λακωνία, Ευρυτανία και Φωκίδα οι τρεις νομοί, λέει, που δεν είχαν ούτε ένα κρούσμα κορωνοϊού μέχρι σήμερα."...

    Θανάσης Αντωνίου
    Καλησπέρα. Κατάγομαι από τη Φωκίδα (Μαριολάτα, Παρνασσίδας, Γραβιά). Ο νομός μας, αν και ανέδειξε ήρωες στην Εθνική Αντίσταση και παλικάρια στον Εμφύλιο, είναι 'μαύρος' εδώ και δεκαετίες και οι κομματαρχαίοι της Δεξιάς έλυναν κι έδεναν (οι άθλιοι Γκελεστάθηδες κατάγονται από εδώ). Η απουσία κορωνοϊού οφείλεται στο οτι είναι ο δεύτερος πιο ορεινός της Ελλάδας (μετά τον Ευρυτανίας) και την εγκατάλειψη που βαστάει από το '60. Μας ξέχασε η πολιτεία, μας ξέχασε κι ο ιός φίλε...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ωραία η Φωκίδα. Έχει και παράλια ωραία, καταπληκτικά, δεν είναι μόνο βουνά. Επίσης σκέψου τη φράση "πώς μπορεί να «πιάσουν» καλύτερα τα μέτρα σε τόπους στους οποίους κυριαρχεί η συντήρηση".

    Θανάσης Αντωνίου
    Ναι, έχεις δίκιο. Υπάρχει συντήρηση. Ανάμεικτη με φόβο.

    Evelina Mahaira
    Λάθος σκεπτικό.... σωστό συμπέρασμα όμως.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καθόλου λάθος το σκεπτικό. Ο φασισμός σκοτώνει τον κορωνιό. ��Σκέψου τη φράση "πώς μπορεί να «πιάσουν» καλύτερα τα μέτρα σε τόπους στους οποίους κυριαρχεί η συντήρηση".

    Evelina Mahaira
    έτσι ναι έχεις δίκιο δε λέω... τα υπάκουα ρομποτακια ούτε ψάχνονται ούτε ρισκάρουν!

    Πετρος Μιχελιουδης
    ναι αλλα η καστορια?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Η Καστοριά την πάτησε από αλλού - αλλιώς θα ήταν και αυτή στους "καθαρούς" νομούς.

    Ανδρέας Ζησόπουλος
    Εδώ Σάλωνα Φωκίδας. Μην παρασύρεστε από τα ποσοστά των εκλογών . Ο λόγος που είμαστε αλώβητοι ακόμα, είναι γιατί δε μπατάει κανεις το πόδι του εδώ. Σαράντα πέντε χιλιάδες νοματαίοι είμαστε όλος κι όλος ο νομός. Για να 'ρθεις στα Σάλωνα βάζεις GPS.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σιγά μην δεν πατάνε στην Φωκίδα με τόσα αρχαιολογικά μέρη και τόσα φοβερά παράλια. Επίσης σκέψου τη φράση "πώς μπορεί να «πιάσουν» καλύτερα τα μέτρα σε τόπους στους οποίους κυριαρχεί η συντήρηση".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Christos Tzitzimikas
      Ακριβώς έτσι! κάποια στιγμή, εν μέσω καραντίνας, υπήρξε μια φήμη ότι θα σταλούν πρόσφυγες σε μια εστία στην Ευρυτανία, επενέβη ακαριαία ο εγγονός και τους είπε, μη φοβάστε εγώ είμαι εδώ...

      Βιβή Κωστογιαννοπούλου
      Η Καρδίτσα είχε;

      Hermis Kefalas στην Βιβή Κωστογιαννοπούλου
      Κ γω νόμιζα πως δν είχε

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Λακωνία έχει 1
      https://www.ppel.gov.gr/ena-neo-krousma-koronoiou-stin.../
      Ενα νέο κρούσμα κορονοϊού στην Περιφέρεια Πελοποννήσου - Περιφέρεια Πελοποννήσου

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καραντίνα, αμέσως, 100 Km, γύρω από το άτομο. ��
      Εδώ πάντως λέει ότι η Λακωνία δεν έχει...
      https://www.skai.gr/.../xardalias-koronoios-pou-eixame...
      Xαρδαλιάς- Κορωνοϊός: Που είχαμε περισσότερα κρούσματα- Οι 3 νομοί χωρίς ασθενείς | ΣΚΑΪ
      Φυσικά, ενδιαφέρον έχει και ο αριθμός στα ΒΠ (Χαλάνδρι, Κηφισιά κ.λπ.), που είναι υψηλός. Και αυτό εξηγείται φυσικά.

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Έχει τους γουναράδες η Καστοριά. Που μπαινοβγαίνουν ...

      Mike Beles
      Τα πιο φτωχά μέρη....τυχαίο ?

      Vassilis Papaefstathiou
      Μια λογικοφανή εξήγηση που μπορώ να σας δώσω για την Λακωνία είναι ότι είναι τρομερά αραιοκατοικημένη. Απουσιάζουν τα μεγάλα αστικά κέντρα, και νομίζω ότι το ίδιο γίνεται και σε Ευρυτανία - Φωκίδα.
      Η φράση που αναφέρετε "πώς μπορεί να «πιάσουν» καλύτερα τα μέτρα σε τόπους στους οποίους κυριαρχεί η συντήρηση" που την βρήκατε ? Ανατριχιαστική αν είναι έτσι...

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στα ποστ για τον πρόωρα χαμένο Κώστα Κωνσταντίνου των Purple Overdose...

    Michalis Matthaiou
    Ναι ρε Φώντα. Ο Κωστας ηταν σπουδαιος και μουσικος, τραγουδιστης και συνθέτης,στιχουργος.Αν ζουσε Αγγλία ή Αμερική θα'χε σπουδαία καριερα.Γνωριστηκαμε το '85 σ ενα σπίτι κι ειχα βάλει στο πικαπ Αρθουρ Μπράουν.Γουσταρε πολύ,και μου δωσε το χερι να με συγχαρει "Με λενε Κώστα,με φωναζουν Mod,ετοιμαζω μια νεα μπαντα,φουλ ψυχεδελεια".Αυτά τα ολίγα για το ξόδι του.

    Alexandros Richardos
    ��

    Stylianos Tziritas
    Ωραίος και μορφωμένος άνθρωπος. Τις ελάχιστες φορες που είχαμε πιασει κουβεντα έδινε την εντύπωση πολύ εντάξει ατόμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Από τα συγκροτήματα, για τα οποία έτρεφε μεγάλο σεβασμό ο Mod"...

    Vassilis Serafimakis
    Εξαιρετική σπονδή.

    Costas Pechynakis
    .....και ήταν έκδηλο στις δημιουργίες του

    Michalis Matthaiou
    το'θελε οριτζιναλ,δεν νομίζω να το πήρε ποτε.

    Avgeris Tokaris
    ...Δισκαρος.....!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για τους Νομούς της χώρας που αναφέρονται (είμαι από τη Λακωνία, όχι ότι θίχτηκα αλλά πάει κι αλλού ο νους μου επειδή γνωρίζω, το αναφέρει και άλλο σχόλιο), δείτε μια κατάταξη με τις πυκνότητες πληθυσμού. Εκεί υπάρχει μια άλλη, πιο πιθανή ερμηνεία για τα λίγα κρούσματα.

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
    www.badsadstories.blogspot.gr
    www.badsadstreetphotos.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θοδωρής Κρίθαρης4 Μαΐου 2020 στις 9:30 μ.μ.

    Γνωρίστηκα με τον Κώστα το 1978 συζητώντας ώρες για τον άσπρο δίσκο των POLL. Δεν υπάρχουν λόγια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'μαστε καλά να τον θυμόμαστε Θοδωρή.

      Διαγραφή
    2. Θοδωρής Κρίθαρης6 Μαΐου 2020 στις 3:36 μ.μ.

      Αυτό μας μένει φίλε Φώντα, τα τραγούδια του και οι μουσικές μας συζητήσεις θα είναι πάντα εδώ. Κουράγιο στους δικούς του ανθρώπους.

      Διαγραφή
  7. Αγαπητέ Φώντα ελπίζω να μου επιτρέψεις να δημοσιεύσω την παραπάνω κριτική σου στο βιβλίο που έγραψα για τους Purple Overdose με τις αναμνήσεις μου σαν μάνατζερ τους απο το 1999 μέχρι τον θάνατο του Κώστα. Στο βιβλίο που ελπίζω να κυκλοφορήσει στο τέλος του χειμώνα (2022) υπάρχει τμήμα με κριτικές των δίσκων τους απο διάφορα έντυπα και ιστοσελίδες που έχω συγκεντρώσει στο αρχείο μου. Έλειπε μόνο αυτή για το κύκνειο άσμα τους. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή