8/5/2020
Λεφτά στον πολιτισμό μόνο επί Αντρέα, επί παλιού Πασόκ.
Τρελά λεφτά με Γιωργάκη κ.ά. στα έιτις (Νέα Γενιά), μέχρι και το ροκ έφαγε καλά,
που κόπηκαν μονομιάς το 1990, όταν ανέλαβαν οι Μητσοτάκηδες. Δεξιά και
πολιτισμός δεν κολλάνε. Είναι πράγματα ασύμβατα. Απίστευτα λεφτά σε φεστιβάλ,
καινοφανείς δομές κ.λπ. Θυμάμαι χαρακτηριστικά μια γελοιογραφία του ΚΥΡ από
τότε, που έδειχνε μια γιαγιά-χωριάτισσα με τσεμπέρι στο κεφάλι, που τη ρωτούσε
κάποιος "πού πας γιαγιά;" και του απαντούσε
εκείνη "πάω να δω Μπρεχτ παιδάκι μου". Όταν έφθασε να γίνονται
γελοιογραφία τα λεφτά που πήγαιναν στον πολιτισμό σκεφθείτε τι συνέβαινε στην
πράξη... Εντάξει μπορεί να υπήρχε αδεξιότητα ή και κάποιες ρεμούλες, αλλά λεφτά
υπήρχαν και δίνονταν. Ποτέ δεν είχε συμβεί πριν, ούτε πρόκειται να ξανασυμβεί
αυτό στη χώρα. Και χωρίς Μέγαρα τότε, χωρίς Νιάρχους, χωρίς Ωνάσηδες, χωρίς
τίποτα...
7/5/2020
Λοιπόν, φίλοι μου αγαπημένοι...
Δεν ξέρω τι έγραφα για τους Kraftwerk πριν από 20 και 25 χρόνια (μπορεί να έγραφα και τίποτα σωστά, πρέπει να τα βρω να τα διαβάσω), αλλά σήμερα δεν τους γουστάρω σχεδόν καθόλου. (Οι άνθρωποι πρέπει να αλλάζουν γνώμες μέσα στα χρόνια, και καλά κάνουν). Έχω βέβαια τα τρία πρώτα άλμπουμ τους, που είναι kraut, και το Tone Float, αλλά από κει και κάτω δεν έχω τίποτα και δεν θέλω ούτε να τους ξέρω. Παλιά είχα και το “Autobahn”, αλλά το έχω «σκοτώσει» από τις αρχές των 90s.
Δεν ξέρω τι έγραφα για τους Kraftwerk πριν από 20 και 25 χρόνια (μπορεί να έγραφα και τίποτα σωστά, πρέπει να τα βρω να τα διαβάσω), αλλά σήμερα δεν τους γουστάρω σχεδόν καθόλου. (Οι άνθρωποι πρέπει να αλλάζουν γνώμες μέσα στα χρόνια, και καλά κάνουν). Έχω βέβαια τα τρία πρώτα άλμπουμ τους, που είναι kraut, και το Tone Float, αλλά από κει και κάτω δεν έχω τίποτα και δεν θέλω ούτε να τους ξέρω. Παλιά είχα και το “Autobahn”, αλλά το έχω «σκοτώσει» από τις αρχές των 90s.
Χοντρικά θεωρώ τους Kraftwerk κρυφοναζί (για να το
πω κομψά), και γι’ αυτό μου την σπάνε.
Το “Die Mensch•Maschine” έχει τα χρώματα της
σβάστικας, το ίδιο και οι γραμματοσειρές του, ενώ απεχθής και ψυχρή είναι και η
ρομποτική τεχνοκρατία, ο «γερμανισμός» τους, που μου φέρνει στο νου την
οργανωτική πειθαρχία των Ναζί. Υπήρχαν γερμανόφωνα συγκροτήματα του polit-rock,
στα late sixties-early seventies, που ήταν γαμάτα (κομμουνιστικά, αναρχικά και
άλλα), δεν είχαν ουδεμία σχέση με τις «κοσμοθεωρίες» και την αισθητική των
Kraftwerk, και τα οποία γουστάρω πολύ (και το λέω τούτο, για να μην νομιστεί
ότι καταφέρομαι, συλλήβδην, κατά της «γερμανικότητας»), αλλά οι Kraftwerk δεν
μου κάνουν.
Επίσης θεωρώ το “Das Modell”, μουσικά, αστείο κομμάτι (το ακούω σαν γιάνκα) και περαιτέρω δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου η επιρροή τους στο house του Τσικάγκο, στην electronica, στο techno, στο grime και σ’ όλo αυτό το κύκλωμα της dance culture (το οποίο θεωρώ, σε γενικές γραμμές, αισθητικά ευτελές).
Τέλος πάντων, εμένα αυτή είναι η γνώμη μου εδώ και πολλά χρόνια για τους Kraftwerk, και όταν γουστάρω να ακούσω σέβεντις synth-pop ρίχνω αυτό στο πλατώ, με το οποίο (και) μεγάλωσα.
Κομμάτι φωτεινό και ωραίο, που κάνει σκόνη το «μοντέλο»...
https://www.youtube.com/watch?v=o9Mh7KPtfcE
Επίσης θεωρώ το “Das Modell”, μουσικά, αστείο κομμάτι (το ακούω σαν γιάνκα) και περαιτέρω δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου η επιρροή τους στο house του Τσικάγκο, στην electronica, στο techno, στο grime και σ’ όλo αυτό το κύκλωμα της dance culture (το οποίο θεωρώ, σε γενικές γραμμές, αισθητικά ευτελές).
Τέλος πάντων, εμένα αυτή είναι η γνώμη μου εδώ και πολλά χρόνια για τους Kraftwerk, και όταν γουστάρω να ακούσω σέβεντις synth-pop ρίχνω αυτό στο πλατώ, με το οποίο (και) μεγάλωσα.
Κομμάτι φωτεινό και ωραίο, που κάνει σκόνη το «μοντέλο»...
https://www.youtube.com/watch?v=o9Mh7KPtfcE
7/5/2020
To πάρκο του Μετρό στον Ευαγγελισμό ποτέ δεν είχε τέτοια
χάλια. Εντελώς παρατημένο. Ζούγκλα. Βιετνάμ. Περπατάς και νομίζεις ότι θα βγουν
μπροστά σου, από τους θάμνους, βόες και κροταλίες...
[Μπακογιάννης: ο χειρότερος, με διαφορά, δήμαρχος της Αθήνας - αυτό το λέμε και ανεξάρτητα (γέλιο)]
[Μπακογιάννης: ο χειρότερος, με διαφορά, δήμαρχος της Αθήνας - αυτό το λέμε και ανεξάρτητα (γέλιο)]
7/5/2020
O δήμαρχος Νέας Σμύρνης Σταύρος Τζουλάκης:
>>Τους επισημαίνουμε (σ.σ. στους μαγαζάτορες) ποια είναι όλα τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται και αυτό έγινε και χθες, 21:00-23:00. Γίνεται σαφές ότι εάν δεν συμμορφωθούν, θα αναγκαστώ να κλείσω την πλατεία, πράγμα που θα επιδεινώσει την ήδη βεβαρημένη κατάστασή τους<<
>>Επίσης, πρόσθεσε πως επειδή η νεολαία πρέπει να ξεδώσει, το Σάββατο, θα μεταδοθεί ηλεκτρονικά και μέσω ηχείων που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή, η συναυλία του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα.<<
Δήμαρχος που ζει στον Μεσαίωνα, καθώς νομίζει ότι η νεολαία ξεδίνει με Μαχαιρίτσα (αφήνω τις γελοιότητες περί κλεισίματος της πλατείας).
Ας πληροφορήσει κάποιος τον δήμαρχο πως οι μαθητές και οι 20χρονοι ούτε καν τον ξέρουνε...
>>Τους επισημαίνουμε (σ.σ. στους μαγαζάτορες) ποια είναι όλα τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται και αυτό έγινε και χθες, 21:00-23:00. Γίνεται σαφές ότι εάν δεν συμμορφωθούν, θα αναγκαστώ να κλείσω την πλατεία, πράγμα που θα επιδεινώσει την ήδη βεβαρημένη κατάστασή τους<<
>>Επίσης, πρόσθεσε πως επειδή η νεολαία πρέπει να ξεδώσει, το Σάββατο, θα μεταδοθεί ηλεκτρονικά και μέσω ηχείων που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή, η συναυλία του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα.<<
Δήμαρχος που ζει στον Μεσαίωνα, καθώς νομίζει ότι η νεολαία ξεδίνει με Μαχαιρίτσα (αφήνω τις γελοιότητες περί κλεισίματος της πλατείας).
Ας πληροφορήσει κάποιος τον δήμαρχο πως οι μαθητές και οι 20χρονοι ούτε καν τον ξέρουνε...
7/5/2020
Η ύφεση -9,7% που υπολόγισε για την Ελλάδα η Κομισιόν
εντάσσεται, οπωσδήποτε, σε μια παγκόσμια πλεκτάνη που στοχεύει στην απαξίωση
των προβλέψεων του Σταϊκούρα για ύφεση -4.7% και του Στουρνάρα για -4%.
Kαι οι κουτόφραγκοι, μετά τους υπερατλαντιστές, τα έχουν βάλει με τα «κεφάλια» μας...
Kαι οι κουτόφραγκοι, μετά τους υπερατλαντιστές, τα έχουν βάλει με τα «κεφάλια» μας...
7/5/2020
Θετικά τα μέτρα για την αποστασιοποίηση στα θερινά σινεμά.
Γλιτώνουμε όσο να 'ναι από τους διπλανούς τυχάρπαστους, αυτούς που πάνε στα θερινά για το... αγιόκλημα και το γιασεμί και που τρίζουν τη σακούλα με τα πατατάκια, για κανα τέταρτο, δίπλα στ' αυτιά μας.
Γλιτώνουμε όσο να 'ναι από τους διπλανούς τυχάρπαστους, αυτούς που πάνε στα θερινά για το... αγιόκλημα και το γιασεμί και που τρίζουν τη σακούλα με τα πατατάκια, για κανα τέταρτο, δίπλα στ' αυτιά μας.
7/5/2020
Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό που γράφτηκε, πως θα επανέλθει η
εκπομπή του Σαββόπουλου «Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι» στην ΕΡΤ με νέα επεισόδια,
ισχύει στ’ αλήθεια ή πρόκειται απλώς για παρανόηση, επειδή μεταδίδονται τώρα,
ξανά, τα παλιά επεισόδια από τα έιτις, όμως την ΕΡΤ την έχει φοβηθεί το μάτι
μου από κάτι τέτοια. Να δίνει βήμα, δουλειές και λεφτά, εννοώ, σε 75άρηδες,
όταν οι 20άρηδες και οι 30άρηδες μετράνε κάτι πενηνταράκια.
Θυμάμαι π.χ. τον γέρο Λευτέρη Παπαδόπουλο, να κάνει εκπομπή στην ΕΡΤ 2 (πριν καμιά 15ετία), κάτι αστείες εκπομπές λέμε τώρα με θέμα το Ελληνικό Τραγούδι (με άριστα το 10 εγώ θα τους έβαζα 2 με το ζόρι), αφήνοντας στην απ’ έξω κόσμο και κοσμάκη (ο άνθρωπος είχε-έχει ασχοληθεί στη ζωή του μόνο με το 30% του ελληνικού τραγουδιού, άρα δεν μπορεί να έχει καν γνώμη γι’ αυτό) και λιβανίζοντας, συνεχώς και αδιαλείπτως, τα ίδια πρόσωπα και τον ίδιο καμένο «μέσον όρο».
Ελπίζω ο Σαββόπουλος να μην προχωρήσει, σ’ αυτή την ηλικία, σε μια τέτοια απονενοημένη πράξη, ελπίζω να μην περνάει καν από το μυαλό του, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση δεν θα προλαβαίνουμε να γράφουμε.
Δεν μπορούμε να κάνουμε και κάτι άλλο, εξάλλου...
Θυμάμαι π.χ. τον γέρο Λευτέρη Παπαδόπουλο, να κάνει εκπομπή στην ΕΡΤ 2 (πριν καμιά 15ετία), κάτι αστείες εκπομπές λέμε τώρα με θέμα το Ελληνικό Τραγούδι (με άριστα το 10 εγώ θα τους έβαζα 2 με το ζόρι), αφήνοντας στην απ’ έξω κόσμο και κοσμάκη (ο άνθρωπος είχε-έχει ασχοληθεί στη ζωή του μόνο με το 30% του ελληνικού τραγουδιού, άρα δεν μπορεί να έχει καν γνώμη γι’ αυτό) και λιβανίζοντας, συνεχώς και αδιαλείπτως, τα ίδια πρόσωπα και τον ίδιο καμένο «μέσον όρο».
Ελπίζω ο Σαββόπουλος να μην προχωρήσει, σ’ αυτή την ηλικία, σε μια τέτοια απονενοημένη πράξη, ελπίζω να μην περνάει καν από το μυαλό του, γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση δεν θα προλαβαίνουμε να γράφουμε.
Δεν μπορούμε να κάνουμε και κάτι άλλο, εξάλλου...
7/5/2020
Μια καλή ιδέα για τους καλλιτέχνες, που θίγονται και από την covid-19 και βασικά από τον τρόπο που τους αντιμετωπίζει η κυβέρνηση (η
κοροϊδία σε σχέση με τα "δικαιώματά" τους και όλα τα υπόλοιπα), θα
ήταν η κήρυξη ενός γενικού εμπάργκο τής παρουσίας τους στις εκπομπές της ΕΡΤ
(ραδιόφωνο, τηλεόραση). Για να μην το επεκτείνω και σε άλλα θέματα μεσοπρόθεσμα
(κρατικά φεστιβάλ κ.λπ.).
Απορώ (λέω τώρα) πώς δεν τους περνάει από το μυαλό...
Απορώ (λέω τώρα) πώς δεν τους περνάει από το μυαλό...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μια καλή ιδέα για τους καλλιτέχνες, που θίγονται και από την πανδημία..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Konstandopoulos
Φώντα μου, το ίδιο θα μπορούσε να γίνει με άλλες ειδικότητες. Πχ. Αν οι σκηνοθέτες, ηχολήπτες, μοντέρ κλπ. της τηλεόρασης τα στήνανε, θα σου έλεγα εγώ για πότε θα εξετάζονταν "κλαδικά" αιτήματα. Όμως, η μπανανία δεν μας αρέσει, μόνο οι μπανάνες.
Alegakis Vaggelis
....
Μάλιστα, αναφέρθηκε στην πρόθεση καλλιτεχνών να προχωρήσουν σε «καθολικές απαγορεύσεις των έργων μας», τονίζοντας πως πρόκειται για την «έσχατη λύση απελπισίας στην οποία μας οδηγούν». Από Φ.Δεληβοριά
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν είμαι σίγουρος αν αυτό που γράφτηκε, πως θα επανέλθει η εκπομπή του Σαββόπουλου «Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι» στην ΕΡΤ..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Daskalakis
Παρανοηση ηταν. Καποιοι μπερδευτηκαν με τις επαναληψεις και εσπευσαν μαλιστα να βρισουν τον Σαββοπουλο οτι ζητησε εκπομπη απο τον Μητσοτακη...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
>>Παρανοηση ηταν<< Το εύχομαι.
Δημητρης Σαλτος
Η εκπομπή πάντως του Παπαδόπουλου "η άλλη πλευρά του φεγγαριού" ήταν εξαιρετική παραγωγη, φοβερές εκτελέσεις. Μετά εντάξει, πιο φτηνές παραγωγές, και όλο μπουρου μπουρου
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν την θυμάμαι την εκπομπή, δεν ξέρω τι εννοείς "εξαιρετική". Πέρασε όλο το ελληνικό τραγούδι από κει ή μόνο το παπαδοπουλικό;
Δημητρης Σαλτος
90ς ήταν η εκπομπή νομίζω. Ο κίνδυνης πχ, δεν είναι γνωστός στο ευρύ κοινό, λίγοι ξέρουν το όνομα του και πόσο μάλλον όλο του το έργο, ειδικα όταν μιλάμε προ ίντερνετ εποχη. Γενικά πέρα από 5 ονόματα μεγάλα, τους αλλούς απλά τους έχουν ακουστά. Και οι μεγάλοι βέβαια για εμάς τους πιτσιρικάδες ήταν όαση αυτή η εκπομπή, ειδικα τότε που είχε ξεκινήσει η ιδιωτική σαβούρα, και ήταν και προσεγμένη παραγωγή για να σε κρατήσει. Ούτε εγώ τον συμπαθώ τον Παπαδόπουλο, αλλά εδώ παρουσίασε μια από τις πιο σήμαντικες εκπομπές του ελληνικού τραγουδιού, όπως και να έχει.
https://youtu.be/ihRK3ZRA2kQ
Νίκος Ρούτσος - Η άλλη μεριά του φεγγαριού (1997)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Δημητρης Σαλτος
Ναι, 60άρης ήταν στα 90s, όχι 50άρης στα έιτις, όταν έκανε τις εκπομπές. Ακόμα χειρότερα λοιπόν. Τις εκπομπές τότε έπρεπε να τις κάνει ένας νεότερος. Ο Τσάμπρας π.χ. που ήταν τότε 30άρης. Τόπο στα νιάτα ρε φίλε. Τόπο στα νιάτα.
Δημητρης Σαλτος
Οι άλλες εκπομπές που έκανε ήταν και για τραγουδιστές και για συνθέτες, άρα όπως λες, έβαλε τους παπαδοπουλαιους. Επειδή όμως η εκπομπή ήταν για χρόνια, και μόνο για στιχουργους, όταν στις δέκα πρώτες τελείωσε τα μεγάλα ονόματα, μετά όπως και να έχει πας στους πιο ασημους. Δε γίνεται αλλιώς.
Επειδή δεν είχε συνεντεύξεις δεν παπαδοπουλιζε. Ήταν αξιοπρεπής. Όταν έχεις χρόνο δες καμία. Αλλά σου λέω, είναι η παραγωγή της ερτ εξαιρετική, αυτή έδινε την αξία.. Ο Παπαδόπουλος την παρουσίαζε, ως όνομα, ας πούμε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, δεν έχω χρόνο να την δω τώρα. Έκανε το '88, που ήταν 50άρης, μια σειρά για τους στιχουργούς, που τους ήξερε. Είμαι σίγουρος πως πολλούς θα είχε παραλείψει, και θα ασχολήθηκε μόνο με τους πάνω-πάνω. Έκανε εκπομπή για τον Τάσο Μαστοράκη ή για την Βαρβάρα Τσιμπούλη; Λέω δύο τυχαία ονόματα.\
Δημητρης Σαλτος
Ήταν μόνο για στιχουργους, και κάλυψε παρα πολλούς του λαϊκού και έντεχνου. Θυμαμαι που την έβλεπα μικρός και μου άρεσε πολύ, ήταν η πρώτη μου επαφή με το ελληνικό τραγούδι. Ακόμα κρατάει καλά. Ειδικά οι εκτελέσεις είναι πολύ δυνατες και γενικά πολύ προσεγμένη παραγωγή. .
https://youtu.be/MN-V9B_tGh0
Αφιέρωμα στον Κώστα Κινδύνη - "Η άλλη μεριά του φεγγαριού" (1998)
Νικος Παναγης Ζερβος
MAKARI NA EKANE O SAVOPOULOS PALI EKPOMPI----OASI THA ITAN MESTIN GENIKI VLAKEIA
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΕίμαι σίγουρος πως δεν παρακολουθεί ούτε το 10% αυτών που συμβαίνουν σήμερα στη μουσική στην Ελλάδα. Αλλά ok μπορεί να είχε καλούς συμβούλους...
Vassilis Serafimakis
Η εκπομπή τού Σαββόπουλου ήταν εξαιρετική γιά την ταπεινότητά μου. Παρουσίασε ή προσπάθησε να παρουσιάσει ένα κατά κάποιο τρόπο πανόραμα τού τότε σύγχρονου Ελληνικού τραγουδιού εν Ελλάδι και το έκανε όντως με όχι ιδιαιτερα κριτική ματιά. Εξ ού και ο τίτλος Ζήτω ή Ζητώ το Ελληνικό Τραγούδι.
Κάτι άλλωστε σωστό μιάς κι η δομή τής εκπομπής ήταν "ζωντανή παρουσίαση αυτούσιου του καλλιτέχνη" και όχι μία τυχόν επικριτική κριτική, κάτι που γίνεται μέσα από άλλης δομής εκπομπές.
Θα ήταν τουλάχιστον αγενές να μάς λέει ένα σωρό επικριτικά λόγια γιά τον ΑΒΓ καλλιτέχνη ως εισαγωγή και μετά να τον καλωσορίζει στο πλατώ να τραγουδήσει!..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν θυμάμαι πολλά πράγματα. Την έβλεπα τότε, αλλά κάποια στιγμή, πριν 2-3 χρόνια, επιχείρησα να ξαναδώ λίγο στο YouTube και βαρέθηκα. Δεν μου προξένησε κανένα ενδιαφέρον. Ίσως, αν πίεζα τον εαυτό μου και την ξανάβλεπα κάτι να ανακάλυπτα...
Kostas Mouk
Έκατσα τυχαία και είδα τη χθεσινή επανάληψη, την οποία ως παιδί τότε την είχα δει στη πρώτη μετάδοση. Μέχρι και κάποιες φράσεις ή λέξεις από τη λογοδιάρροια του Νιόνιου και τις στιχομυθίες με τους συνεργάτες ακόμα υπήρχαν στο μυαλό μου και ανασύρθηκαν άξαφνα χτες παρακολουθώντας. Όμως πολλά από τα λεγόμενα που δεν κατανοούσα πλήρως τότε, ήρθαν τώρα να επαληθεύσουν το πόσο γλύφτης και συμβιβασμένος ήταν ο άνθρωπος αυτός με το σύστημα της εποχής. Το βλέπουμε και τώρα επίσης, με το σημερινό σύστημα. Ένας διαχρονικός "ειρηνοποιός του κώλου", μια "ενοποιητική" τάχα φιγούρα που πρακτικά δεν περνάει κόσκινο τίποτα και πουθενά δεν αναλαμβάνει ρόλο διανοούμενου καλλιτέχνη ασκώντας έλεγχο στην εξουσία όπως θα όφειλε.
Nikos Mitrogiannopoulos
και οι επαναλήψεις πληρώνουν, Φώντα. Σε μερικές περιπτώσεις περισσότερο από τα αρχικά επεισόδια.
Andreas Frogoudakis
ο Σαββόπουλος μπορεί να έχει καλές προθέσεις, απλα εδώ και πάρα πολλά χρόνια ζει "εντός των τειχών" γιαυτό ίσως δεν έχει την πραγματική εικόνα "του εκεί έξω"....
Lampros Papalexis
2 θα έβαζες στην εκπομπή του Παπαδόπουλου;;;... Φίλε Φόντα μακάρι να είσουν τόσο επιεικής και στους δίσκους μας!...χαχαχα!... ;-p
Kostas Karabetsos
δεν ξερω τι γνωμη εχεις για το RISE TV..το παρακολουθω αρκετα και με εχει εντυπωσιασει η θεματολογια του σε μουσικη-θεατρο-ρεπορταζ-παρουσιασεις νεων καλλιτεχνων απο ηθοποιους-djs-stand up comedy-festivals-τεχνολογια-food-new gen-περιεργα σπορ απο νταρτς μεχρι πεταγμα σαιτας κ,α..σε γενικες γραμμες θεματα που δεν συναντας ευκολα στα συμβατικα καναλια..οι εκπομπες του ειναι μικρης διαρκειας και επναλαμβανονται σε διαφορες ωρες..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν έχω γνώμη. Δεν το έχω δει ποτέ.
Dreliozis Panagiotis
Δεν θα γραφουμε Φωντα..Θα τον γραφουμε..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εσείς θα τον γράφετε. Εγώ θα γράφω.
Γιώργος Δαραβίγκας
η ΕΡΤ θα ήταν προτιμότερο να κάνει μια εκπομπή και να δώσει βήμα σε νέους καλλιτέχνες,αξιόλογους και άγνωστους στο ευρύ κοινό που δεν έχουν τρόπο να μας δείξουν τη δουλειά τους.Σημαντικό εργαλείο το YOU TUBE αλλά γι'αυτούς που ψάχνονται και δυστυχώς η μάζα των νέων ασχολείται με την mainstream μουσική σκηνή,τραγουδάκια της οκάς που χάνονται μετά ένα μήνα.
Aris Karampeazis
Ωχ...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Θετικά τα μέτρα για την αποστασιοποίηση στα θερινά σινεμά."...
ΑπάντησηΔιαγραφήKostas Ntaltas
Κι όχι μόνο. Μου έχει συμβεί με τύπο που μίλαγε στο κινητό του, λες κι ήταν στον δρόμο.
Pantelis Tsalouchidis
Θα έγραφα ότι είσαι λίγο γκρινιάρης και δύσκολος τύπος αλλά δεν το κάνω για να μη διαγράψεις το σχόλιο
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα έχω ακούσει πολλές φορές αυτά - αλλά δεν τα κατανοώ πλήρως, ούτε τους δίνω και πολλή σημασία. Δεν τρώω και δεν πίνω στο σινεμά. Ποτέ. Τρώω και πίνω πριν ή μετά. Είναι μια διαδικασία η θέαση μιας ταινίας έξω, που δεν μπερδεύεται με τίποτ' άλλο (για μένα).
Aggeliki Marinou
μα ποσο γκρινιάρης εισαι <3
Maria Aeraki
Πόσες φορές Ανυπομονώ να τελειώσει αυτή η σακουλα
Chrysanthi Tsimpouxi
Να θέλουμε να δούμε ταινία και να έχουμε δίπλα μας ψώνια!!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Με βρίζανε οι πιο πολλοί γι' αυτό, κάποτε, αλλά δεν πειράζει... https://www.lifo.gr/articles/opinions/112376
Υπάρχει, τελικά, μαγεία στα θερινά σινεμά και πόσο αυτή εξαρτάται από τους διπλανούς μας; Από τον Φώντα Τρούσα
Σχόλια από το fb στο ποστ "O δήμαρχος Νέας Σμύρνης Σταύρος Τζουλάκης:"...
ΑπάντησηΔιαγραφήAntonis Livieratos
Νομίζω πως κάποιος πρέπει να πει διακριτικά στον κυρ-Δημαρχο πως ο Μαχαιρίτσας έχει πεθάνει εδώ και καιρό. Αν προγραμματίζει συναυλία με ζόμπι να μας το πει ώστε να κανονίσουμε να παραστούμε κι εμεις διότι είμαστε διψασμενοι για νέες εμπειρίες.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
θα'χει καμία συναυλία από εφημερίδα σε DVD
Lampros Papalexis
Ωραιος ο Δημαρχος αντί να δώσει ψωμί σε κανέναν άνθρωπο...
Βιβή Κωστογιαννοπούλου
Θα μπορούσε να βάλει συναυλία Μαχαιριτσα στην πλατεία κι έτσι δε θα πάταγε κανένας πιτσιρικάς
Lampros Papalexis
Οχι! Αν έχει συναυλία Μαχαιρίτσα τι να κάνεις τους βασανισμούς της Ιεράς Εξέτασης; Ομολογώ! Ομολογώ! Είμαι Σατανιστής!..
Θαλεια Καραμολέγκου
Εδώ ακούγεται ότι θέλει να κάνει την Ομήρου open mall, πολύ καιρό τωρα
Pantelis Tsalouchidis
Μεταξύ μας, αν είναι να ακούνε αυτά που βάζουν και ακούμε στις εκδρομές, βολεύομαι και με Φρανκ Σινάτρα
Evelina Mahaira
Στη Γλυφαδα ο Δημαρχος εκλεισε παλι τη παραλια και τις μαρινες, στη Νεα Σμυρνη θα κλεισει τη πλατεία ο εκει Δημαρχος και παει λεγοντας....
Ο σκοπός ήταν να προστατεψουμε τους νεους η να τους τρελανουμε;;;;
Αντρέας Μπικουβαράκης
Μετά τα πάρκα και τα βουνά, σειρά έχουν οι πλατείες. Πιστοί στο αφήγημά τους περί δημόσιου χώρου οι δεξιοί.
Kostas Giannakis
συναυλια με Μαχαιρίτσα ρε, να βγάλουμε γούστα :p
Σχόλια από το fb στο ποστ "To πάρκο του Μετρό στον Ευαγγελισμό ποτέ δεν είχε τέτοια χάλια."...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Απορία - το ζήτημα καθαριότητας τού Μετρό είναι ευθύνη τής δημοτικής αρχής ή τής ιδιοκτήτριας εταιρείας; (Η ιδιοκτησία αυτού τού ΝΠΙΔ ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Λέω για το πάρκο πάντως, δεν λέω για το Μετρό.
Vassilis Serafimakis
Nαι, αυτό είναι καθαρά αρμοδιότητα& ευθύνη δημαρχίας!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έτσι νομίζω κι εγώ.
Θανάσης Αντωνίου
Καλησπέρα Φ. Αυτός πάντως λέει οτι με την ευκαιρία του κορωνοϊού, έκανε την πόλη λαμπίκο. Πως του ξέφυγε αυτή η γωνίτσα...
Αντρέας Μπικουβαράκης στον Vassilis Serafimakis
Μεταξουργείο-Ομόνοια-Κεραμεικός είναι πάντως στα μαύρα τους τα χάλια. Προχτές είδα να καθαρίζουν με ψεκαστικά στη Σταδίου, αλλά από εκεί και κάτω είναι ένα δράμα από το καλοκαίρι και μετά.
Giannis Mellios
Η φάση πάντως με Μπακογιάννη δημαρχο Αθήνας κ ταυτόχρονα να μπλέκεται ακόμα και τωρα σε αρπαχτή στην περιφερεια Στερεας θυμίζει την ατάκα " στην Κασσάνδρα κατουράτε και στη Βόλβη την πετατε "
( https://thepressproject.gr/mia-kabania-dyo-eteries-ke.../...)
Μια καμπάνια, δύο εταιρείες και στο βάθος η οικογένεια Μπακογιάννη - The Press Project - Ειδήσεις, Αναλύσεις, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Κώστας Οικονόμου
Ξεχνάς όμως ότι έβαλε χριστουγεννιάτικο δέντρο στο άβατο των Εξαρχείων!
Kostas Karabetsos
το θεμα ειναι οτι βγηκε δημαρχος..και δεν το χει παρει χαμπαρι...!!!!
Meof Curse
Έλα ρε Φώντα δε σου άρεσε τώρα με τον ιο που βγήκανε όλα τα ζώα και βολτάρουνε και η φύση οργιάζει;��
Σχόλια από το fb στο ποστ "Λοιπόν, φίλοι μου αγαπημένοι... Δεν ξέρω τι έγραφα για τους Kraftwerk..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήKonstantinos Kontogiannis
τελείως υποκειμενικό κείμενο, απέχει μακράν της μουσικής πραγματικότητας......
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
“I think there are two bands who now come close to a neo-Nazi kind of thing: Roxy Music and Kraftwerk”, o ομοϊδεάτης τους, εκείνα τα χρόνια, David Bowie
Akis Kapranos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
προφανως το ζητημα ειναι αισθητικό, οχι πολιτικό. Και ο Dario Argento ελεγε πως χρησιμοποιει metal επειδη εχει "nazi-like quality". Δλδ ειναι είδος "πειθαρχημένο" και "στρατιωτικό" - που δεν ειναι μονο αυτά, αλλά οταν ανατομείς ένα ιδίωμα σε αισθητικά επίπεδα κρατάς ό,τι σου κανει. Δεν είναι φορείς πολιτικών νοημάτων τα στοιχεία αυτά.
(Αλλά αμα θελει κανείς, είναι κιόλας)
Christos Galiatsatos
Είσαι λάθος Φώντα! Οι Space μαμάνε. ��
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
“I think there are two bands who now come close to a neo-Nazi kind of thing: Roxy Music and Kraftwerk”, o ομοϊδεάτης τους, εκείνα τα χρόνια, David Bowie
Christos Galiatsatos
Ίσως ο Bowie ήταν σε bad hair day �� ένα από τα πολλά άρθρα που στηρίζουν το αντίθετο
https://medium.com/.../kraftwerks-autobahn-helped-germany...
Kraftwerk’s ‘Autobahn’ Helped Germany Leave Nazism in the Rear-View Mirror
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
To έχω διαβάσει.
Thodoris Antonopoulos
Διαφωνώ κάθετα εννοείται και καμια σχέση με Kraftwerk ούτε οι Space ούτε οι Tangerine Dream αλλά ΟΚ, γούστα είναι αυτά, περί ορέξεως κασερόπιτα! Εκείνο που σίγουρα δεν βλέπω είναι η ναζί αισθητική, οι άνθρωποι υποδύονταν τα ανδροειδή ενός δυστοπικού ακόμα και στην ευθυμία του ρομποτοποιημένου μελλοντικού κόσμου, δεν τον προπαγάνδιζαν. Έχουν συνθέσει συγκλονιστικά κομμάτια, είδαν πάρα πολύ μπροστά, τα δε live τους, άπαιχτα!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
“I think there are two bands who now come close to a neo-Nazi kind of thing: Roxy Music and Kraftwerk”, o ομοϊδεάτης τους, εκείνα τα χρόνια, David Bowie
Φυσικά οι Tangerine Dream είναι κλάσεις πάνω από τους Space (και από τους Kraftwerk για μένα). Τους Space έτσι τους έβαλα, επειδή τους ακούγαμε παιδιά. Αν και το magic fly είναι πολύ ωραίο.
Αντρέας Μπικουβαράκης στον Thodoris Antonopoulos
Έχω την αίσθηση πάντως ότι δεν προβάλουν τη δυστοπική πλευρά της τεχνολογικής εξέλιξης. Μάλλον τη λατρεία της.
Thodoris Antonopoulos
Διαγραφήκαι τα δύο, θα έλεγα.
Thodoris Antonopoulos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
εκείνα τα χρόνια έπινε πολλά ο Ντέιβιντ, δεν ξέρω πώς την είχε δει και πόσο καλά τα έλεγε :) πάντως ούτε οι Roxy ούτε οι Kraftwerk κάνανε ποτέ από όσο ξέρω ευθείες αναφορές στους ναζί τύπου "You all forgot Rudolph Hess" όπως οι Joy του Ian (στο "At a Later Date" νομίζω στην εισαγωγή), που παραμένουν εντούτοις κορυφή
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
O Bryan Ferry πάντως είναι γνωστός (φιλο)ναζί, Μέχρι και σχετικά πρόσφατα έκανε φιλοναζιστικές δηλώσεις. Από το 2007: https://www.theguardian.com/.../2007/apr/16/news.joydivision
Bryan Ferry's not the first musician to get into Nazi trouble
Thodoris Antonopoulos
Ναι, εννοούσα δεν κάνανε ευθείες αναφορές στήριξης με την πολιτική έννοια. Η κουλτούρα τώρα των ναζί, ειδικότερα η ρομαντική, παγανιστική και επική πλευρά της είχε αρκετούς θαυμαστές στη ροκ και την πανκ που αν και δεν είχαν στην κυριολεξία οι περισσότεροι ναζιστικές αντιλήψεις, έδιναν είναι η αλήθεια μια αίσθηση φολκλόρ τρεντιάς στον ναζισμό
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Στο ροκ όχι. Και όταν λέω για ροκ εννοώ πάντα μέσα-σίξτις/early seventis (το ροκ της counterculture δηλαδή). Ο ναζισμός ήταν εξοβελισμένος από hippies, ψυχεδέλεια κ.λπ. Για μένα μετά το '72-'73 δεν υπάρχει ροκ. Και όχι μόνο για μένα, αλλά και για διάφορους ξένους μελετητές (ορισμένοι μάλιστα τοποθετούν το τέλος του ροκ ακόμη και το 1970). Στο πανκ ναι. Τους ναζί τους σκόρπισαν οι πανκ στη μουσική.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Αυτό που έγινε εκεί στα mid 70ς ήταν μια -μαζοχιστική, αυτοτιμωρητική- άρνηση (και αντιστροφή) των απελευθρωτικών προταγμάτων (αλλά και των συμβόλων) της αντικουλτούρας από τους ματαιωμένους νέους. Το μέλλον θα ήταν τελικά ζοφερό, δυστοπικό, ατομιστικό, και για να είσαι μοντέρνος πρέπει να επαγγέλεσαι αυτό το μέλλον - στο οποίο θα είσαι survivor, αν όχι και winner.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Υπάρχουν εξηγήσεις, άλλο τίποτε. Το θέμα είναι το δια ταύτα. Οι hippies, που υπήρξαν το σημαντικότερο νεανικό κίνημα όλων των εποχών, είχαν κόψει κάθε σχέση με τέτοια πράγματα (ναζήδες και μαλακίες). Μετά τους χίπις ήρθαν οι χριστιανοί-χίπις και μετά μέσω του γκλαμ σε Αγγλία και Αμερική (που κοινωνικά συμβόλιζε την φθορά) οι πάνκηδες, που δεν ήθελαν να αλλάξουν την κοινωνία, σαν τους χίπις, αλλά απλώς να επιβιώσουν με τον τρόπο τους σ' έναν όλο και πιο σκοτεινό κόσμο. Για μένα η μουσική (και η κοινωνική αποστολή της) τελείωσε το 1971, 1972, βαριά-βαριά 1973... Όλα τα άλλα από κει και κάτω τα ακούω εγκυκλοπαιδικά, μελετητικά, αισθητικά, και κατά βάση, σε προσωπικό επίπεδο, δεν με αφορούν.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Και βέβαια δεν ήταν εντελώς αυθόρμητο όλο αυτό, αλλά η έκβαση μιας πολυεπίπεδης ιδεολογικοαισθητικής μάχης, στα πλαίσια του ψυχρού πολέμου.
Σωκράτης Ακριβώς
ΔιαγραφήTo Man Machine εινα επηρεασμενο απο τη δεκαετια του 20', Τα γραφικα του αλμπουμ ειναι επηρεασμενα απο τη ρωσικη πρωτοπορία και ιδιατερα από τον Lizzitsky οποιος ηταν ρωσοεβραιος, ειχε διατελεσει εκπροσωπος της ΕΣΣΔ στη Γερμανια, ειχε συναντηθεί με μελη του Bauxaus και ειχε διδαξει στη Vouktemas. Υπαρχουν στιχοι στα ρωσικα... Δυο κομματια αναφερονται στο Metropolis του Friz Lang οποιος αρνηθηκε θεση που του προτειναν οι Ναζι και εφυγε απο την Γερμανια (ειχε εβραικη καταγωγη). Οι Ναζι εκλεισαν το Bauxaus ως αντρο "κομμουνιστων".....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα έχω διαβάσει αυτά, τα γράφει και η wikipedia. Ο καθένας πιστεύει, ό,τι θέλει εν τω μεταξύ. Εγώ πιστεύω και αξιολογώ πιο πολύ αυτό που είπε ο Bowie το 1976 (“I think there are two bands who now come close to a neo-Nazi kind of thing: Roxy Music and Kraftwerk”), παρά αυτά που μας μεταφέρεις εσύ.
Σωκράτης Ακριβώς
αρα οταν κανεις κριτικη σε ενα εργο δεν αναλυειςς τα στοιχεια που περιεχεις απλα μεταφερεις τη γνωμη σου βαση εξωτερικων ερεθισμάτων...Δεν με" ενδιαφερει" τι ειπε ο Βowie με "ενδιαφερει" τι λες εσυ για ενα συγκεκριμενο αλμπουμ.....
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ποιο έργο, και ποια στοιχεία; Τα έχω διαβάσει χίλιες φορές αυτά που μας λες. Εγώ βλέπω αυτό που βλέπω, εσύ βλέπεις αυτά που θες εσύ να δεις. Για μένα ακόμη και το όνομά τους είναι ναζιστικό. Εσύ πίστευε το αντίθετο.
Σωκράτης Ακριβώς
πανω στο δισκο δεν υπάρχουν συνεντευξεις τoυ Bowie...καλη συνεχεια
Nikos Filippaios
Προσωπικά εκτιμώ την dance μουσική και την αισθητική της, αλλά το γούστο είναι υποκειμενικό... Από κει και πέρα, κάποιες φορές η τόσο μηχανική-τεχνοκρατική μουσική των Kraftwerk με κουράζει, αλλά θεωρώ πως συνειδητά απαγκίστρωσαν τις ιδέες της επανάληψης, της πειθαρχίας και της μηχανής από τη ναζιστική ιδεολογία.
Aggeliki Marinou
αναποδα παμε, εγω στα 80ς δεν τους αντεχα καθολου και τωρα τους βρισκω ιδιοφυΐες.
Nikos Tzelepis
Εμ, μεγαλώνει ο άνθρωπος, και ωριμάζει σιγά-σιγά..
Alegakis Vaggelis
Στα 2005 είμασταν δεν είμασταν 3000 άτομα .Ακουγοντας το autobahn καταλαβαίνεις από που επηρεάστηκαν VANGELIS & jarre
Άγγελος Γαβριήλ
Carry on,turn me on...
Patritsopoulos Nikos
το metropolis των KW ,αλλα και το magic fly των space επαιζε πολυ στους ερασιτεχνες των 70ς στα μεσαια και στις διαφημισεις ....θυμαμαι το συμπαν(με εκο) και αλλες εταιρειες
Γιώργος Γιαννόπουλος
ΔιαγραφήΕμένα το autobahn και το europa endlos, μου άρεσαν.
Vassilis Bas Athanassiadis
Δισκάρα το magic fly, όπως και το deliverance, το δεύτερο τους.
Zak Famellos
Always in the bag.
Takis Psaltis
εγώ πιο μικρός τους μπέρδευα πάντα με τους devo.....
Pitsoulis Achilleas
Τους είδες-ακουσες live;
Stylianos Gabriel
Space disco!!!
Chris Pihas Apostolopoulos
Νομίζω οτι το "Das Model" το είχε επιλέξει και η ΝΟΠΟ σαν "ύμνο" της!
Alegakis Vaggelis
Έπος και αυτό
Γιώργος Δαραβίγκας
μου έχει μείνει το ''deliverance'' στο μυαλό από τον δίσκο
Patritsopoulos Nikos
Έχοντας πλήρη δισκογραφία και από τα 2 συγκροτήματα,τα θεωρώ κορυφές και όχι μόνο στο είδος τους, ειδικά την πολύ δύσκολη τότε εποχή για μουσικούς χωρίς κιθαρες
Giorgos Maridakis
Αυτό το lp πρέπει να είναι ο δεύτερος ή ο τρίτος δίσκος που αγόρασα, το 1979 νομίζω..
Vassilis Serafimakis
Νομίζω ότι περισσότερο καθρέφτιζαν παρά υπεράσπιζαν ή προέβαλαν. Υποδείκνυαν τον ολοκληρωτισμό που είναι κάτω από την ομοιομορφία αλλά συγχρόνως αναγνώριζαν και το σαγηνευτικό στοιχείο που περιέχει. Οταν μιλήσανε (τόσο νωρίς!) γιά μία Ευρώπη ενωμένη από τεχνικά άψογους (και άψυχους) τρόπους μεταφοράς φαινότανε ότι το πανηγύριζαν αλλά πίσω κρυβότανε ένας θρήνος ένα lament, όπως ακριβώς και στα κονσέρτα τής Κίνας τού J.M.Jarre.
Oι εικόνες τους περισσότερο μού θυμίζουν Ρωσικό constructivism παρά φασιστικά έργα.
Patritsopoulos Nikos
και κουκλοθεατρο στην υενεδ με την εισαγωγη στο man machine
Σωκράτης Ακριβώς
Υπάρχουν ανακρίβειες στο ποστ...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πες μία.
Win Berry
ΔιαγραφήΝομίζω τους αδικείς. Προσωπικά έχω πολλές φορές την εντύπωση ότι σατιρίζουν την γερμανία με ιδιοφυή τρόπο. Π.χ. στο autobahn νομίζω ότι και πλάκα κάνουν με την μανία των γερμανών με τις autobahn, αλλά και γουστάρουν τις autobahn όπως όλοι οι γερμανοί. Και με την γερμανική προφορά κάνουν πολύ χαβαλέ (σίγουρα επίτηδες). Αυτό που γράφεις για το Die Mensch•Maschine είναι, κατά την γνώμη μου, πολύ τραβηγμένη θεωρία - άσε που ο ίδιος ο τίτλος δεν ταιριάζει με την ερμηνεία. (και πέρα από αυτά, ο φασισμός έχει πολύ ισχυρές αντιυλιστικές τάσεις από την πολύ αρχή του (Σορέλ, Panunzio κτλ)• άλλο η εμμονή με την τεχνολογία ως έκφραση του ιδεώδους της βιας τύπου Μαρινέττι). Και το σημαντικότερο: πολύ συχνά εισβάλουν μέσα στο "ρομποτικό" περιβάλλον κάτι απίστευτα συναισθηματικές ποπ μελωδίες (άκου π.χ. το spacelab που ακολουθεί το die Roboter) ή κάτι βουδιστικές λούπες που υπονομεύουν ό,τι έχει προηγηθεί (να μια διαφορά τους από Σικάγο, Ντητρόιτ κτλ). Τέσπα, σαν έφηβος είχα κάτι κασέτες τους στο γουώκμαν και τους άκουγα χαζεύοντας τα βουνά της πελοποννήσου στο χωριό μου της παναγίας το απόγευμα πριν το πανηγύρι με τα κλαρίνα και ήταν τέλεια...
Αντρέας Μπικουβαράκης
Μου αρέσουν πολύ οι Kraftwerk. Γενικά συμφωνώ με αυτά που λέτε αλλά δεν αντιλαμβάνομαι το χιούμορ. Έχω την αίσθηση ότι κάνουν τα πάντα με μεγάλη σοβαρότητα και γερμανικότητα. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια.
Vassilis Bas Athanassiadis στον Αντρέας Μπικουβαράκης
αυτό είναι το γερμανικό χιούμορ, από ανεπαίσθητο έως ανύπαρκτο. Εν τούτοις, εκείνοι δεν παύουν να το θεωρούν χιούμορ.
Win Berry
ίσως το χιούμορ να μην είναι η σωστή λέξη (αν με αυτό εννούμε τους Marx Brothers). Ίσως πιο σωστό να είναι αυτό που λένε οι αγγλοσάξωνες tongue-in-cheek. Π.χ. Radioactivity οι στίχοι είναι απλοϊκές διαπιστώσεις και ξερά αδιαμφισβήτητα facts τα οποία δεν ταιριάζουν καθόλου με το απίστευτο υπερβατικό ριφάκι και την ευθεία αναφορά στην θρσηκευτική μουσική. Ανάμεσα σε αυτά σκάνε που και που κώδικες μορς ("ραδιενέργεια...ραδιενέργεια...")που παραπέμποουν σε fallout. Δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο το τι ακριβώς λένε, έχει πάρα πολλά επίπεδα και σίγουρα δεν εκφράζουν απλοϊκές πολιτικές θέσεις. Ούτε βλέπω, πέρα από επιφανειακές ομοιότητες, μεγάλη σχέση με την μουσική για κλάμπινγκ του Ντητρόιτ. Ίσως να κάνου μεγαλύερη ζημία στους Kraftwerk οι φίλοι τους παρά οι εχθροί τους...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Λεφτά στον πολιτισμό μόνο επί Αντρέα, επί παλιού Πασόκ."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2015/08/blog-post_27.html
ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΙΚΑΣ (που πέθανε χθες) και το ελληνικό ροκ
https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/03/80.html
οι… ΠΑΝΚ ΜΠΑΝΤΕΣ ΤΟΥ ’80 ΣΤΟ «ΕΘΝΟΣ» ή αλλιώς… βαράτε βιολιτζήδες
Sakis Bwanas
Ο Νίκος Σαραντάκος δεν είχε γράψει ένα πεζό με τίτλο "Φρη Τζαζ στα Φιλιατρά";
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τρώγανε όλοι. Και οι φριτζαζίστες... ��
Δήμος Θεσσαλονίκης 1988...
Vassilis Serafimakis
Τον Γιωργάκη τον συνάντησα πρώτη φορά όταν ήταν στο Υπ.Πολιτισμού στην πρώτη κυβέρνηση Πασόκ (αχχχ ρε, Μαργαρίτα!). Είχε γιά πολιτικό γραφείο μία μικρή μονοκατοικία στην Πλάκα και μέσα όλο κοπέλες μπροστά σε κομπιούτερ καθεμιά! Μιλάμε τώρα γιά 1982.
Είχα πάει να του εξηγήσω τα περί πνευματικής ιδιοκτησίας στο χώρο σινεμά και βίντεο και την ανάγκη να εισαχθούν στη χώρα έτοιμα τα σχετικά νομοθετήματα από το εξωτερικό, προτού φουντώσει ο κλάδος και αρχίσουν οι παρεμβάσεις τών καλοθελητών. Εκατσα μία ώρα να εξηγάω, ήταν ευγενέστατος, αεράτος, με τ'αστειάκια του, σαν να μίλαγα Ελληνικά σε Αμερικανάκι, έφυγα, δεν κατάλαβε χριστό.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πέρα από μεμονωμένα περιστατικά η παρουσία του Γιωργάκη τότε σ' αυτά τα πράγματα ήταν θετική. Είχε έρθει με ιδέες από την Σουηδία του Πάλμε, και είχε κάνει πολλά πράγματα. Θυμάμαι ανάμεσα στα πολλά και τα προγράμματα επιμόρφωσης στις φυλακές κι ένα σωρό άλλα.
Vassilis Serafimakis
Επαφίεμαι στα λόγια σου διότι αυτά δεν τα ξέρω. Κατέθεσα τι είδα και κατάλαβα. Μακάρι να τα είχε κάνει ο ίδιος αυτά που λες και όχι η Μελίνα. Ο ίδιος ήταν υφυπουργός και μπορεί ναχω μπερδέψει ημερομηνίες αλλά δεν έχει σημασία.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Η Μελίνα, σαν Μελίνα, ήταν άσχετη. Τίποτα δεν έκανε. Είχε ανθρώπους δίπλα της που την πληροφορούσαν.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Από συναυλία σε φυλακή που διοργάνωνε τότε το υφυπουργείο Νέας Γενιάς... https://www.youtube.com/watch?v=QbGjmMIzDkI
Στέλιος Βαμβακάρης - Ο αμετανόητος | Official Audio Release
Γιώργος Γιαννόπουλος
Η νδ είχε κάνει κάποια παρόμοια ανοίγματα -προ μητσοτάκη- με τους δεξιούς δημάρχους των μεγάλων πόλεων να διοργανώνουν φεστιβάλ κλπ. Στη συνέχεια το άφησε στην "ελεύθερη αγορά", με την ιδιωτική τηλεόραση και τα ραδιόφωνα να δίνουν δουλειά -άμεσα και έμμεσα- σε αρκετούς, επανακαθορίζοντας βέβαια την έννοια του πολιτισμού και της ψυχαγωγίας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΠότε, για ποια ΝΔ λες; Ψίχουλα...
Το μεγαλύτερο δημοτικό φεστιβάλ στην Αθήνα το είχε κάνει ο Έβερτ το 1987. Με λεφτά του Πασόκ φυσικά. Έχω το πρόγραμμα. Θα πάθεις πλάκα. Blue Oyster Cult μέσα, Black Sabbath κ.λπ. Χαμός.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Ναι. Για έβερτ, ανδριανόπουλο αλλά και ... κούβελα λέω.Πήγαν να ανταγωνιστούν το πασοκ. Και το αφήγημα ότι η δεξιά έχει αισθητική (και οι πασόκοι είναι μπρουτάλ) προσπάθησαν να προωθήσουν, τότε με το "τέταρτο" των μπακογιάννη/κοσκωτά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Με λεφτά του Πασόκ αυτοί έκαναν παιγνίδι. Πού τα βρήκαν τα δικά τους; Οι Πασόκοι ήταν παντού τότε. Είχαν ανθρώπους παντού και κανόνιζαν. Οι δεξιοί δήμαρχοι ήταν άσχετοι με τον πολιτισμό. Σιγά μην ήξερε ο Μπουλντόζας τους Black Sabbath.
Γιωργάκης Κόφι
Μεγάλο λάθος της κυβέρνησης, ακόμα και τακτικά, αν υπολογίσεις την επιδραστικότητα -όλων- των καλλιτεχνών στο λαό. Δεν αρκεί να καλοπιάνει τα σώματα ασφαλείας και τους παπαδες για να κρατηθεί...
Vagelis Skiadas
Ο Χάρυ Κλυνν δεν είχε βγάλει ένα τραγούδι που σχολίαζε όλο αυτό με τον πολιτισμό??
Kostas Mouk
δεξιά και ρεμούλα με τα κολλητάρια όμως κολλάνε.. μετρ του είδους!
Παναγιωτης Πανταζιδης
Ο Σαββόπουλος μια χαρά φραγκακια πήρε στα 90'ς για να του στήνει λαιβ ο στρατός πάντως.
Νικος Παναγης Ζερβος
SEVASTEITE TON SAVOPOULO RE ASXETOI======
George Nikolopoulos
Ένα άρθρο , τόσα και βάλε σχόλια και δεν είδα ούτε μια φορά τη λέξη ..Νταλάρας ! περίεργο����
Panos Kounel
Mεγαλη αληθεια.
Vassilis Serafimakis
Θυμάμαι περιστατικό με τον Ντε Γκώλ και τον Υπουργό Πολιτισμού Αντρέ Μαλρώ (η Γαλλία ήταν από τα ελάχιστα κράτη που είχαν τέτοιο υπουργείο αλλά οι Γάλλοι την προσέχαν πολύ την κουλτούρα τους) όπου ο πρώην στρατηγός και τότε Πρόεδρος τής δημοκρατίας γκρίνιαζε στον υπουργό γιά κάποια κονδύλια προς καλλιτέχνες.
Και λέει στον Μαλρώ, "Μα τέλος πάντων, κάθε φορά δίνομε λεφτά σ'όλους αυτούς και δεν μάς δίνουν λογαριασμό και μετά μάς βρίζουν κι από πάνω! Δηλαδή επιτέλους ποιός είναι ο ρόλος μας εδώ ως κυβέρνηση;;"
Aπάντηση: "O ρόλος μας, κύριε πρόεδρε, είναι να τούς δίνομε λεφτά. Να μη τούς ρωτάμε τίποτα και να τούς δίνομε λεφτά!"
Lefteris Karkas
Διαγραφήβέβαια ο Μαλρώ γνώριζε πολύ καλά πως η τέχνη και η παιδεία για την Γαλλία ήταν και εξαγώγιμο προϊόν..
Vassilis Serafimakis
φίλε μου η Γαλλία είχε ανέκαθεν επικεφαλής άτομα που προσέχαν τα συμφέροντά της (γιά λόγους κυρίως πατριωτισμού). Γιαυτό πχ και πάλεψε κόντρα στην ΕΕ αλλά και στις ΗΠΑ και πέτυχε όλες αυτές τις εξαιρέσεις περί κρατικής βοήθειας κτλ γιά θέματα τέχνης. Ετσι μπόρεσε και πχ αντιστάθηκε στη λαίλαπα τού αμερικανικού σινεμά.
Nikos Mitrogiannopoulos
Θυμάμαι ακόμη τον υπεύθυνο της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς...πώς λεγότανε...που σε ανακοίνωση για επιδοτήσεις είχε βάλει σκόπιμα αριθμό από χαλασμένο τηλέφωνο, για να καταθέσει αίτηση μόνο το δικό του θεατρικό σχήμα...Το πρόβλημα με το ΠΑΣΟΚ είναι ότι σε εξαγόραζε, για να σου δώσει αυτό που δικαιούσαι. Ό,τι έκανε και με τις συντάξεις εθνικής αντίστασης και με τους επαναπατρισθέντες από Τασκένδη. Είχα ρωτήσει κάποτε έναν πρώην αντάρτη από Τασκένδη, σε σύλλογο που επρόσκειτο στο ΠΑΣΟΚ, γιατί δεν αντιδρούν σε κάτι. Μου απάντησε: "ποιος να αντιδράσει; Όταν ήρθαμε, άρχισαν να δίνουν εκατομμύρια για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στην Τασκένδη ή για συναυλίες, ενώ δεν είχε μείνει πίσω κανείς. Από εμάς περνούσαν αυτά τα χρήματα". Ακόμη κι αν έδωσε λεφτά για τον πολιτισμό, εν τέλει δεν δημιούργησε πολιτισμό. Άφησε διάχυτο το άρωμα της εξαγοράς. Επί υπουργείας Μικρούτσικου είχα φίλο που έπαιζε σε 3 ορχήστρες ταυτόχρονα και έβγαζε στα 23 του πάνω από 1.000.000 δραχμές το μήνα. Την ίδια εποχή έβγαζα 200.000 δραχμές από τα φροντιστήρια και δεν μπορούσα (το λέω και ντρέπομαι τώρα) να τα ξοδέψω. Προσπαθούσα και πάλι μένανε,Το πιο αστείο είναι πως επειδή δεν προλαβαίνανε τις πρόβες νοικιάζανε Ρουμάνους, Ρώσους, Αλβανούς μουσικούς και αυτοί πηγαίνανε μόνο στις παραστάσεις. Θυμάμαι, τέλος, τότε που είχε γίνει το δυστύχημα με το λεωφορείο στην Ακαδημίας και όλος ο κόσμος έβριζε Κολλάδες, Σταμούλους και το ΠΑΣΟΚ, τη Γαλάνη και τη Νικολακοπούλου που είχαν πάει να ευχηθούν χρόνια πολλά στη Λιάνη και έφευγαν από το σπίτι του Αντρέα με κουκούλες, για να μην τις δουν.Έτσι τις έπιασε και ο τηλεοπτικός φακός. Τα γράφω...δεν ξέρω τι χρειάζεται ο πολιτισμός. Η δεξια διόριζε σε Υπουργεία λογοτέχνες. Μπορεί να ήταν μια λύση. Όχι πολλά λεφτά, αλλά μια θεσούλα αργομισθίας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όλα αυτά που μου λες είναι μετά το '89 (Κολλάδες, Μικρούτσικος υπουργός κ.λπ.). Δεν μιλάω γι' αυτή την εποχή. Θεσμοί μείνανε από τότε (από τα πρώτα πασοκικά χρόνια). Το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας π.χ. που το ρήμαξε η Δεξιά μόλις βγήκε - τα έχω γράψει αυτά. Ξαναλέω, υπήρξε αδεξιότητα στην πρώτη εποχή, πιθανώς και κάποιες ρεμούλες, αλλά παρήχθη έργο. Λίγδωσε το αντεράκι του καλλιτέχνη. https://diskoryxeion.blogspot.com/.../blog-post_27.html...
ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΙΚΑΣ (που πέθανε χθες) και το ελληνικό ροκ
Nikos Mitrogiannopoulos
Το ότι "λίγδωσε το αντεράκι του καλλιτέχνη" (και όχι σε όλες τις περιπτώσεις) με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Για το ότι παρήχθη έργο αμφιβάλλω. Τι να πω, Φώντα. Αναρωτιέμαι κι εγώ. Μην αφήσω την εντύπωση ότι ξέρω τη λύση.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΥπήρξαν δομές που επιβίωσαν για χρόνια, και μετά το '90 (επί Δεξιάς). Γενικώς έπεφτε χρήμα πάντως και φτιάχτηκαν χαρακτήρες. Τις κινηματογραφικές λέσχες μόνο να βάλεις, τα φράγκα που πήραν και έφτιαξαν μια γενιά σινεφίλ. Είχα δει άπειρες ταινίες στις Λέσχες τότε. Κι εσύ φαντάζομαι. Ξέρεις, πέρασαν από μέσα μας πολλά πράγματα στη νεότητά μας, που τα θεωρούμε αυτονόητα Νίκο, αλλά έχουν την εξήγησή τους και την αρχή τους.
Γιωργος Βουδουρης
..το να περιγράφεις γεγονότα δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις τις αιτίες τους. Σε ότι αφορά στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες η εμπλοκή μας ήταν προδιαγεγραμμένη και απέρρεε από πολιτικές της ΕΟΚ προ και μετά την διάλυση της ΕΣΣΔ η δική μας οικονομική διείσδυση ήταν προπαρασκευαστική για τους Γερμανούς με δανεικά από τους Γερμανούς, για να κρατηθείς σαν ξένος επενδυτής πρέπει να μπορείς να ασκήσεις πολιτική ή πολιτιστική επιρροή,..ούτε το ένα διαθέταμε ούτε το δεύτερο μπορέσαμε να υποστηρίξουμε η ομόδοξη Ρωσία έπρεπε να ταπεινωθεί. η "τζιχάντ" ...προτιμήθηκε γιατί από την εποχή του Τρότσκι είχε αντισταθεί στην εγκατάσταση του προλεταριάτου, η "παγκοσμιοποίηση" ήταν φενάκη..! ..τα δανεικά ...πληρώνονται.!
Δημήτρης Ρουσόπουλος
Ήτανε τα πακέτα Ντελόρ τότε και έπεσε πολύ χρήμα...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είναι πιο πριν αυτά που λέω.