Κυριακή 10 Μαΐου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 258

10/5/2020
Τα μνημόνια είχαν τελικά πολλά οφέλη για τους Γερμανούς. Τις προσέχουνε τις αποικίες τους. Με τις ανεργίες ("μένουμε σπίτι" ούτως ή άλλως) και τις αφραγκίες (λιγότερες μετακινήσεις, ταξίδια κ.λπ.) που σπείρανε στη χώρα μάς κατέστησαν ασφαλέστερους και έναντι του κορωνοϊού, πράγμα που σημαίνει πως οι Φρίτσηδες δεν θα ξεκαλοκαιριάσουν φέτος στην Βάδη-Βυρτεμβέργη.
Ώ ρε πέδιλο και σοσόνι που θα πέσει...

9/5/2020
Κάτι τέτοια λένε και για τον Τσιτσάνη στην Ελλάδα, ότι ένωσε λέει δεξιούς με αριστερούς. Τέλος πάντων... πολύ μεγάλος Little Richard (RIP) 
[από το βιβλίο του David Kirby "Little Richard: The Birth of Rock n' Roll", εκδ. Continuum, New York 2009]

9/5/2020
Δεν είμαι αντι-νταλαρικός, όπως νομίζουν ορισμένοι. Ακούω Νταλάρα και έχω δίσκους του από τα σέβεντις. Μερικοί απ' αυτούς τους δίσκους είναι αριστουργήματα. Έχω τις απόψεις μου για το καλλιτεχνικό έργο του και γι' αυτά που λέει σε συνεντεύξεις κ.λπ., όπως και ο καθένας μας εξάλλου, αλλά με καθαρά καλλιτεχνικούς όρους εγώ δηλώνω φαν μόνο των σέβεντις τραγουδιών του. Από το '80 και μετά ελάχιστα τραγούδια του νοιώθω να με αφορούν και πολύ λίγα, μετρημένα στα δάχτυλα, μπορώ ν' ακούσω.
Έχω γράψει και παλιότερα εδώ στο fb πως ο Νταλάρας έχει ακόμη πολύ καλή φωνή (τον είχα δει live σχετικά πρόσφατα) και πως μπορεί και τώρα σ' αυτή την ηλικία των 70+ να υποστηρίξει ερμηνευτικά-φωνητικά το κλασικό του ρεπερτόριο. Και αυτό δεν είναι καθόλου αυτονόητο, για τραγουδιστές της ηλικίας του.

9/5/2020
Επειδή ασχολούμαι με την μουσική δεκαετίες έχω διαμορφώσει κάποιες απόψεις για κάποια πράγματα, και αν μιλάμε για καλλιτέχνες ξένης μουσικής μερικούς δεν τους γουστάρω για τους χι ψι λόγους. Θεωρώ π.χ. τους Velvet Underground κυνικούς, αντικοινωνικούς και τελείως έξω από την αντικουλτούρα των σίξτις, δεν γουστάρω Kraftwerk, Nico κ.λπ. για τους θεωρώ κρυφοναζί, δεν μ’ αρέσει ο Nick Drake γιατί τον θεωρώ εσχάτως υπερεκτιμημένο και βασικά ατάλαντο, έχω διαγράψει τον Neil Young γιατί υπήρξε υποστηρικτής του Ρόναλτ Ρήγκαν κ.λπ. Δεν σημαίνει κάτι το αν έχω δίσκους απ’ όλους αυτούς από παλιά (έχω και Kraftwerk τα πρώτα, έχω κρατήσει και την «μπανάνα», προσωπικά του Neil Young δεν έχω κρατήσει πια, Nick Drake ποτέ δεν είχα και δεν μ’ ενδιαφέρει να έχω, γιατί τον έχω πάρει στραβά από παλιά κ.ο.κ). Φυσικά, αν βγω και τα πω όλα αυτά δημοσίως θα πέσουν να με φάνε όλοι – ενώ αν γράψω πως κάποτε τσακωνόμουν με τον αείμνηστο Mod για την αξία ή όχι των Mystic Siva (εγώ τους θεωρούσα άσχετους και σαν οργανοπαίκτες) δεν τρέχει και τίποτα. Ποιος τους ξέρει τους Mystic Siva και ποιος ασχολείται μαζί τους;
Λοιπόν, δεν ενδιαφέρομαι να εξηγήσω σ’ ένα μακρύ κείμενο γιατί δεν γουστάρω την Nico και γιατί την θεωρώ κρυφοναζί. Δεν μ’ ενδιαφέρει να το κάνω ούτε για τους Kraftwerk, ούτε για κανέναν άλλον. Αυτά τα κείμενα θέλουν δουλειά. Πρέπει να κάτσω να ξανακούσω δίσκους, να ανοίξω βιβλία, να μελετήσω και να σκεφθώ... ποιος θα με πληρώσει γι’ αυτό; Γιατί να το κάνω; Για να με βρίζει ο ένας κι ο άλλος; Αν πληρωνόμουν αδρά θα το έκανα για τα λεφτά. Τώρα χέστηκα. Κι έτσι γράφω μόνο το συμπέρασμα κάθε φορά σε πέντε γραμμές – αν θέλω να πω κάτι.
Και σε τελευταία ανάλυση να πω και τούτο. Βασικά δεν μ’ ενδιαφέρει να γράφω για την Nico και τον Nick Drake. Ποιοι ασχολούνται μ’ αυτούς; Πενήντα άνθρωποι, εκατό; Τρίχες. Πιο πολύ μ’ ενδιαφέρει να γράφω για την Βίσση και τον Νταλάρα, παρά για τους Velvets και τον Neil Young.
Ζω στην Ελλάδα και μ’ ενδιαφέρει αυτά που γράφω να αφορούν δυνητικά τους πάντες – να μπορούν οι πάντες να με κρίνουν.
Στην δημοσιογραφική ζωή μου έχω γράψει κείμενα που αφορούσαν 20 αναγνώστες – δεν μετανιώνω γι’ αυτό και θα συνεχίσω να γράφω και για τις μειοψηφίες, επειδή γουστάρω (θα το κάνω από προσωπική ανάγκη). Κάποτε, με το ίντερνετ στα σπάργανα, είχα γράψει 4000 λέξεις για τον Joe Harriott, που τον ήξεραν τότε στην Ελλάδα 10 άνθρωποι, όμως, και επί της ουσίας, γράφουμε και για να απευθυνθούμε «στους πάντες».
Για να το πω απλά και με μια πρόταση. Θέλω να γράψω ένα κείμενο για τον Τόλη Βοσκόπουλο π.χ., αρκεί να πληρωθώ καλά για τον κόπο μου, και όχι για τους ναζί (κατά τον David Bowie) Roxy Music. Με αφορά περισσότερο ο Τόλης.

9/5/2020
Ένα σύντομο ποστ που έκανα εδώ στο fb, στις 3 Μαΐου, για την Άννα Βίσση και που έλαβε 147 likes (πάντα στο fb κάνω σύντομα ποστ – άμα θέλω να γράψω 5 χιλιάδες λέξεις τις γράφω αλλού), αναδημοσιεύθηκε στο ogdoo.gr (χωρίς να ερωτηθώ – δεν ήταν βέβαια και υποχρεωτικό, τα κείμενα πλέουν στον ωκεανό του διαδικτύου) κι έγινε ένας σχετικός χαμός. Προσωπικά, δεν θέλω να αναδημοσιεύονται κείμενά μου από το fb αλλού, επειδή είναι κείμενα σύντομα, περιεκτικά, «το ζουμί», χωρίς να δίνονται εξηγήσεις, ακολουθώντας μια ροή – κάτι που, οπωσδήποτε, έξω από το fb, αλλά και μέσα σ’ αυτό πολλές φορές, μπορεί να δημιουργεί παρεξηγήσεις. Όταν δεν παρακολουθείς τα ποστ του άλλου και δεν ξέρεις το σκεπτικό του γενικότερα, κι έρχεσαι σαν ούφο ξαφνικά να διαβάσεις κάτι, και να σχολιάσεις, είναι εύκολο να εξεγερθείς.
Κέρδισα αναγνώστες ωστόσο απ’ αυτή την ιστορία, ανθρώπους δηλαδή που τώρα με μάθανε, μετά από 30 χρόνια δουλειάς, βρίζοντάς με πρώτα βέβαια.
Κάνω αυτό το ποστ, αυτή την ώρα, όχι για να αυτοδιαφημιστώ φυσικά (είναι το τελευταίο που μ’ ενδιαφέρει), αλλά γιατί από τα σχόλια που δέχτηκα όχι εδώ στο fb, αλλά στο ogdoo.gr (95% αρνητικά, υβριστικά κ.λπ.), αντιλήφθηκα ότι υπάρχει μεγάλη κόντρα μεταξύ Γιώργου Νταλάρα και Άννας Βίσση (και των ανάλογων... κοπαδιών) και πως πολλοί θεώρησαν ότι είμαι ένας εγκάθετος τού Νταλάρα, που βάλθηκε να απαξιώσει την Άννα! (γέλιο)
Προφανώς αυτοί οι ούτως ή άλλως ηλίθιοι σχολιαστές δεν είδαν τι έγραψα για τον Νταλάρα λίγες ημέρες αργότερα (7 Μαΐου, 200 likes), όπως δεν θα έχουν δει και κανένα από τα χιλιάδες κείμενα που έχω γράψει στην δημοσιογραφική ζωή μου. Παρόλα αυτά θεώρησαν πρέπον, δόκιμο, σωστό, να βρίσουν, να απαξιώσουν και να φτύσουν. Δεν απορώ, ok, και μέσα σε όλα και το «βαλτός» από τον Νταλάρα είχε πολύ γέλιο.
[Νταλάρα δεν είδα χθες πάντως, το λέω – θα έβλεπα όμως, αν αντί για Τσιτσάνη και Θεοδωράκη τραγουδούσε Κοινούση και Πασχάλη]

8/5/2020
Πάνε καμιά 20αριά χρόνια από τότε που ένα ξένος DJ κ.λπ., φίλος-εξ-αποστάσεως, που δούλευε στο Λονδίνο, μου είχε ζητήσει να του προτείνω μια 12άδα ελληνικών κομματιών (τζαζ, φανκ κ.ο.κ.) προκειμένου να έβγαζε μια συλλογή. Του είχα γράψει μια κασέτα (έγραφα ακόμη τότε κασέτες) με κάποιες επιλογές, αλλά τελικά, παρότι το πάλεψε, δεν κατάφερε τίποτα. Τον είχα προειδοποιήσει. Του είχα πει ότι οι έλληνες εταιρειάρχες είναι άσχετοι και κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου, ενώ για ένα μόνο κομμάτι μπορεί να σου ζητήσουν τόσα λεφτά, όσα θα σου ζητήσουν οι ξένοι για 12. Το διαπίστωσε και μόνος του – και το σχέδιο πήγε στράφι. Βεβαίως υλοποίησε άλλα πολύ επιτυχημένα compilations.
Σ’ εκείνη την κασέτα lead track ήταν αυτό. Εκπληκτικό κομμάτι(!) από την Αϊτή, που το είχε πει μοναδικά ένας Αϊτινός, που έκανε καριέρα τότε στην Ελλάδα, με ελληνική ορχήστρα πίσω του. Έπος! Ο φίλος είχε πάθει πλάκα φυσικά. Δεν περίμενε τέτοια ηχογράφηση από την Ελλάδα του 1974. Ζαν Ρομπέρ...

8/5/2020
Εκτιμώ πολύ τους Βέλγους Telex, ένα από τα καλύτερα euro synth-pop σχήματα εκεί στα late 70s-early 80s.
Τους Telex τους άκουγα από ’κείνη την εποχή, στις αρχές του ’80, αλλά έπεσα από τα σύννεφα κάποια στιγμή στην δεκαετία του ’90, όταν ανακάλυψα ότι μέλος τους ήταν ο φοβερός και τρομερός Marc Moulin, που είχε κάνει εκείνες τις δισκάρες με τους πρώτους Placebo στο πρώτο μισό των σέβεντις (και άλλα διάφορα). Έτσι, ξανάκουσα στα 90s τους Telex με άλλο μάτι και με άλλο αυτί!
Ίσως το καλύτερο LP των Telex να ήταν το “Neurovision”, από το 1980, που είχε κυκλοφορήσει τότε στην Ελλάδα από την Music-Box, αλλά λίγοι πλέον το θυμούνται. Και τότε δηλαδή είχε περάσει απαρατήρητο. Φάτε τη σκόνη τους Γερμαναράδες... (γέλια)

8/5/2020
Μερικoί Βέλγοι είναι θελκτικότεροι στο electro και στην synth-pop από πολλούς Γερμανούς. Και αυτοί δεν είναι οι καλύτεροι, αλλά είναι πολύ καλοί. Ωραία διασκευή...

8/5/2020
Οι hippies, που υπήρξαν το σημαντικότερο νεανικό κίνημα όλων των εποχών, είχαν κόψει εξ αρχής κάθε σχέση με τους ναζήδες και όλες αυτές τις μ@λακίες. Μετά τους hippies ήρθαν οι χριστιανοχίπις και μετά, μέσω του glam σε Αγγλία και Αμερική (που κοινωνικά συμβόλιζε την φθορά), οι πάνκηδες, που δεν ήθελαν να αλλάξουν την κοινωνία, σαν τους hippies (να δημιουργήσουν δηλαδή μιαν εναλλακτική κοινωνία), αλλά απλώς να επιβιώσουν με τον τρόπο τους σ' έναν όλο και πιο σκοτεινό κόσμο (οι ναζήδες απλώθηκαν στην pop κουλτούρα μέσω του punk φυσικά).
Για μένα η μουσική (και η κοινωνική αποστολή της) τελείωσε το 1971, 1972, βαριά-βαριά το 1973... Όλα τα άλλα από κει και κάτω τα ακούω εγκυκλοπαιδικά, μελετητικά, αισθητικά, και κατά βάση, σε προσωπικό επίπεδο, δεν με αφορούν (δηλαδή δεν θα έχανα και τίποτα, αν δεν τα άκουγα).

15 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι hippies, που υπήρξαν το σημαντικότερο νεανικό κίνημα όλων των εποχών,"...

    Aggeliki Marinou
    ολοι χιππηδες ηταν καταβάθος, διαχειριση της αποτυχίας εγινε μετα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εμείς είμαστε με τους επιτυχημένους (χίπις), όχι με τους αποτυχημένους.

    Aggeliki Marinou
    αυτους της σιλικον βαλευ και της wall street ; προτιμω τον βισιους no future :p

    Aggeliki Marinou
    και μαλλον η ιδιοφυία των stooges καριερα στην σιλικον εκανε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>αυτους της σιλικον βαλευ και της wall street ;<<
    λέμε για σίξτις, όχι για το πώς κατέληξαν μετά κάποιοι απ' αυτούς. Μην κάνουμε το ίδιο λάθος με την "γενιά του Πολυτεχνείου", ότι είναι όλοι πουλημένοι και τέτοια, που λένε οι φασίστες.

    Aggeliki Marinou
    επειδη υπηρξαν αυτοί μετά, έκαναν οι άλλοι ότι έκαναν πάντως. Πειρακτικό ήταν το σχόλιο γιατί νομίζω ότι έχει μια σημασία και η πορεία, εκτός από τα σημεία :)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Στους περισσότερους οι πορείες είναι "σωστές". Μπορεί να μονάζουν, αλλά δεν πουλήθηκαν. Λίγοι λοξοδρομούν και φτήνουν τα ιδανικά των νειάτων τους. Εγώ το πιστεύω αυτό. Δεν κρίνω από 4-5 επίορκους, που πλασάρονται εντέχνως από τα μίντια, για να συκοφαντείται το παρελθόν.

    Aggeliki Marinou
    αν ήταν έτσι όπως το λες ο κόσμος θα ήταν αλλιώς :) Δεν συζητώ τώρα για κραυγαλεους και αγοραίους, λέω οτι τα 60ς δεν άλλαξαν τον κόσμο, τον αναπαρήγαγαν με πρωτοστάτες αυτήν την γενιά και είναι όπως τον ξέρουμε τώρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αγνοώ όλα τα θετικά.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>αν ήταν έτσι όπως το λες ο κόσμος θα ήταν αλλιώς<<
    δεν αλλάζει ο κόσμος εύκολα, ούτε οι hippies μπορούσαν να τον αλλάξουν, δεν μπορούσαν να κάνουν επανάσταση, οι επαναστάσεις δεν γίνονται με μουσικές, ψυχεδέλειες και τέτοια, πρότειναν όμως και στήριξαν όσο μπόρεσαν μιαν εναλλακτική κοινωνία, που δεν το έκανε κανένας άλλος - κι αυτό έχει σημασία.

    Aggeliki Marinou
    ναι βεβαια μεγάλη. Ομως, αν υπηρχε συνεπεια οπως λες στους περισσότερους κάτι θα είχε μείνει. Μεγάλη κουβέντα, ας διαφωνησουμε απο κοντα καποτε :)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εντάξει οι συνεπείς είναι αυτοί που μπορεί να υποστηρίζουν Μπέρνι Σάντερς, σήμερα, στην Αμερική. Υπάρχουν ισχυρά σπέρματα παντού. Μην απαξιώνουμε, και μην ζητάμε επαναστάσεις και τέτοια. Αυτά είναι άλλα θέματα, πιο πολύπλοκα.

    Lampros Papalexis
    Νομίζω σου διαφεύγει πως και τη δεκαετία του '60 είχαμε και την εμφάνιση τoυ φαινομένου των Hells Angels που έδρασε παράλληλα και πολές φορές μέσα και μοιραία όπως στο φεστιβάλ του Altamont με το κίνημα των hippies... Nομίζω ιστορικά η ακροδεξιά εκεί κάνει επίσημα την εμφάνισή της μέσα στο rock 'n roll... Aν κάνω λάθος διόρθωσε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και πιο πριν (βλέπε μαύρο δερμάτινο μπουφάν με Gene Vincent κ.λπ.), αλλά ήταν μεμονωμένες περιπτώσεις. Και οι Hells' Angels είναι περίεργη ιστορία, με διάφορες άκρες και όχι μόνο εγκληματικές-φασιστικές (βλέπε Χάντερ Τόμσον). Πάντως δεν είναι λάθος αυτό που υποστηρίζουν και αμερικανοί μελετητές πως το ροκ πέθανε το 1969 με Manson Family, Altamont κ.λπ. Η κυρίαρχη όμως άποψη μέσα στην αντικουλτούρα δεν ήταν το σκοτάδι του ροκ (ο Μάνσον, οι Angels κ.λπ.), αλλά η νέα αριστερά, οι πασιφιστές, ο Μαρκούζε, το κοινόβιο, τα expanded-mind ναρκωτικά, ο εναλλακτικός Τύπος, το ψυχεδελικό ροκ κ.λπ.

      Lampros Papalexis
      Ορθό το πως ενδυματολογικά και η εικόνα γενικότερα ταυτίστηκε με ιδεολογίες και τάσεις πολιτιστικές και ποπ κουλτούρες και πολλες φορές τις ενοχοποίησε κιόλας αλλά το θεωρώ και λίγο ακραίο με την έννοια πως τα ράσα δεν κάνουν το παππά εκτός και αν στεκεται κάποιος σε αυτό και μόνο και είναι αφελής πως φορώντας ένα δερματινο μπουφάν ή καστόρινα παπούτσια για παράδειγμα αυτοκαθορίζεται σαν κάτι διαφορετικό αν και βέβαια δυστυχώς αυτό συμβαίνει και βρισκόμαστε σε αυτό το παρανομαστή γενικότερα...

      Vassilis Serafimakis
      Δεν νομίζω να ήταν ιδιαίτερα επιδραστική γιά το ροκ ή τη μουσική γενικώτερα η ύπαρξη κι η δράση τών διαφόρων λεσχών και συμμοριών μοτοσικλετών στην Αμερική. (Καλά, στη Βρετανία ήταν αμελητέα ποσότης.)
      Πέρα από την (έμμεση) αναφορά σ΄αυτούς ενός Easy Rider και το Born to be Wild, το κονσέρτο στο Άλταμοντ και το σχετ.ντοκυμαντέρ, άντε και κάτι μουσικά κομμάτια γιά bikers, δεν υπάρχει κάτι.
      Οσο γιά τα ιδεολογικά, εξ αρχής οι Hells Angels ήταν υπερπατριωτική οργάνωση (κατά τη διάρκεια τού Βιετνάμ είχαν στείλει επιστολή στο Λ.Οίκο προσφερόμενοι να πάνε εκεί ως "ένοπλοι γορίλες" - έτσι έγραφαν), έδερναν τού διαδηλωτές κατά του πολέμου άμα τύχαινε, μισούσαν κάθε τι που μύριζε αριστερά, ήταν στην πράξη ρατσιστές, κτλ. Το βιβλίο τού Χ.Τόμσον παραμένει σπουδαίο, άσχετο αν στο τέλος έφαγε ένα βρωμόξυλο. :-)

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ήταν δίπλα στους hippies στην αρχή οι Angels (Grateful Dead κ.λπ.) και έδρασαν μέσα στην αντικουλτούρα (αλλά βασικά ήταν υπονομευτές της - κοινώς φασίστες). Και στην Αγγλία με Mick Farren είχαν και μια θετική συνεισφορά (πάντα ως σεκιούριτι).

      Sakis Bwanas στον Vassilis Serafimakis
      μήπως έχεις το σχετικό αποσπασμα πρόχειρο; Γιατί μου φαίνεται πιθανό να μπερδεύτηκες με το guerilla...

      Lampros Papalexis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καλά το δερμάτινο μπουφάν δεν μου λέει και τίποτα συμβολικά, στα άλλα συμφωνούμε εννοείται στο γενικότερο πλαίσιο

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Ο Farren ασχολείται με την πορεία του μαύρου δερμάτινου μπουφάν μέσα στην pop κουλτούρα, κάνοντας από την αρχή σχεδόν την πιο σωστή παρατήρηση: «Λυπάμαι που πρέπει να το πω, αλλά οι Ναζί παίζουν δυστυχώς έναν κύριο ρόλο στην όλη ιστορία του μαύρου δερμάτινου τζάκετ». Από ’κει και πέρα… Κόκκινος Βαρόνος, Marlon Brando, Horst Buchholz, Gene Vincent και κάτι λίγο από Vince Taylor, Diana Rigg, Jim Morrison, punk κ.λπ, κ.λπ., μία πολύ ωραία λαϊκή καταγραφή της διαδρομής του ρούχου, που θα κόλλαγε γάντι, ως επίμετρο να πούμε, στην περισσότερο επιστημονική (σημειολογική) Υποκουλτούρα: Το νόημα του στυλ [Γνώση, Αθήνα 1981] του Dick Hebdige.<<
      https://diskoryxeion.blogspot.com/2013/07/mick-farren.html
      για τον MICK FARREN

      Διαγραφή
    2. Yorgos Mouzakitis
      Όλη η αντικουλτουρα ηταν δύο κιλά ασιντ που χάρισε η ΣΙΑ στα πανεπιστήμια..Το νέο αριστερό κίνημα ελέγχθηκε με τον ίδιο τρόπο από το συστημα με τους αγανακτισμένους που ζήσαμε..
      Οι χίπις μαγικά μεταβλήθηκαν σε γιαπις όταν οι πρώτοι baby boomers εφτασαν ν αναλάβουν το μαγαζί γωνία που ήταν οι ΗΠΑ μετά το πόλεμο..Και αποδείχτηκαν οι πιο μάγκες και αδίστακτοι καπιταλιστές. Βλέπε τον Gates..
      Το ροκ παρέμεινε ο τρόπος ζωής τους σ όλες τις εισβολές που έκαναν στην συνέχεια..(ζεύγος Κλίντον). Πολιτιστικά ασήμαντο γεγονός στην συνέχεια της

      Vassilis Serafimakis στον Sakis Bwanas
      γιά το ξύλο που έφαγε ο gonzo ρεπόρτερ λες; :-)
      https://www.ozy.com/.../the-night-hunter-s.../74874/
      The Night Hunter S. Thompson Got Stomped by Hells Angels
      Yπόψιν το όνομα τους οι Hells Angels το έχουνε επίτηδες έτσι χωρίς απόστροφο, δηλ γραμματικά λάθος.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Yorgos Mouzakitis
      >>Όλη η αντικουλτουρα ηταν δύο κιλά ασιντ που χάρισε η ΣΙΑ στα πανεπιστήμια..<< μην λέμε τώρα ό,τι να'ναι.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Πάντως οι Angels είχαν μεγάλη πέραση στην Καλιφόρνια στα μέσα του '60. Ήταν στα μέσα και στα έξω σε όλα τα hippy events και προκαλούσαν τον θαυμασμό των πάντων - ακόμη και του Allen Ginsberg (το γράφει κάπου ο Hunter Thompson αυτό).

      Sakis Bwanas στον Vassilis Serafimakis
      όχι, εννοώ το απόσπασμα που οι οι ίδιοι αυτοχαρακτηρίζονται γορίλες

      Vassilis Serafimakis
      αυτό βρίσκεται εύκολα στο διαδίκτυο, πχ
      "...Back in 1966, for example, Sonny [Barger] led a herd of Angels into the middle of an antiwar march in Oakland. Several of the marchers were hurt. The country has enough 'peace creeps,' Sonny said, and a couple months later he sent a letter to Washington offering to volunteer his men as 'gorillas' in Vietnam. He was turned down; the country was too busy drafting 'peace creeps' to take on outlaw bikers best known for their police records."
      Hell's Angels on Trial: Tales of Drugs & Death

      Sakis Bwanas
      αυτό υποψιαζόμανε...��

      Tasos Sagris
      Το psychedelic trance είναι η φυσική συνέχεια του κινήματος των hippies μιας κ δυστυχώς ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης psy rock σκηνής ειναι hipsters (αν κ βγαινουν φοβερές μουσικές). Κοινωνικά μιλώντας καμιά μουσική σκηνή δεν είναι πλέον κίνημα, τα παγκόσμια κοινωνικά κινήματα τα τελευταία 20 χρόνια δεν συγκροτούνται πλέον γυρω απο πολιτιστικά μορφώματα αλλά γύρω από πολιτικά και κοινωνικά προτάγματα...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Το psychedelic trance είναι η φυσική συνέχεια του κινήματος των hippies<<
      δεν υπάρχει ουδεμία σχέση

      Tasos Sagris
      Ε... οκ,... δεν το λες κ ουδεμια σχέση απο τη στιγμή που όλοι οι καλλιτέχνες του psy trance θεωρούν τους εαυτούς τους απόλυτα επηρεασμένος από το hippy κίνημα και την σκηνή τους φυσική συνέχεια της παλιότερης ψυχεδελικής σκηνής. Επίσης είναι η μόνη σκηνή που σήμερα θεωρεί ακόμα τη κάνναβη κ το LSD ως βασικές της ουσίες και δομεί την κοινότητα γύρω απο Φεστιβάλ και travellers meeting points (Goa, Mexico, Bali, Αμαζονιος κ.α.) Οι συνέχεια είναι δεδομένη, δοκίμασε να έρθεις σε κάποιο free party ...ελπιζω να το επανεκτιμήσεις σαν εμπειρια...

      Διαγραφή
    3. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν έχουν ουδεμία σχέση αυτά με hippies, κοινόβια, αντιπολεμικό κίνημα κ.λπ. Μόνο τα ναρκωτικά κράτησαν. Και αυτά σε τελείως άλλη βάση και με φαιδρά, χοντρικώς, αποτελέσματα (για μένα). Κι έχω βρεθεί σε τέτοια πάρτυ μια-δυο φορές στα 90s.

      Meof Curse
      Φυσική συνέχεια είναι μεγάλη κουβέντα αλλά επιρροές υπάρχουν. Η μουσική πάντως δεν έχει και πολύ σχέση εκτός από τις ανατολίτικες κλίμακες που χρησιμοποιούνται με όχι και πολύ τέχνη από τους τρανσάδες. Επίσης το κύριο χαρακτηριστικό στα 90'σ ήταν ο κυνισμός ενώ στα 60΄σ το έργο ήταν άλλο... Η rave κουλτούρα ποτέ δεν είχε σχέση με την πολιτική γιατί ήταν άλλες οι εποχές. Κανένας κλασικός ρειβάς δεν ήθελε να αλλάξει τον κόσμο.

      Panagiotis Rillos
      Πόσο κριμα να διαβάζεις οτι τελειωσε η μουσική και η κοινωνική αποστολή της πριν τα mid 70s απο ανθρώπους που εχουν ασχοληθεί και μελετήσει...
      Δικαίωμα φυσικά του καθενός είναι..

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ρε φίλε είναι μια πραγματικότητα αυτό. Ποτέ η ποπ μουσική μετά το δεύτερο μισό του '60 δεν ήταν τόσο σημαντική για την κοινωνία. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ακούμε και σημερινά συγκροτήματα, τα οποία μπορεί να είναι και πολύ καλά ή εξαιρετικά, αλλά το πολιτικοκοινωνικό backgound δεν υπάρχει. Αυτό λέμε. Να καταλαβαινόμαστε.

      Μάνος Χρυσοβέργης
      https://www.psymposia.com/.../lucy-in-the-sky-with.../
      Διαφωνώ, ο ναζισμός στην pop κουλτούρα ξεκίνησε από τον charles manson που ήταν χιππης. Στους πανκηδες μέσω του oi/white power ξεκίνησε που θεωρήσε την τοξική αρρενωπότητα ως κάτι θετικό. Παραθέτω κι ένα κείμενο αναφορικά με την ένταξη της ψυχεδελικής κουλτούρας στην ακροδεξιά. (Επίσης στην Ελλάδα έχει ενδιαφέρον που το κοινό της uplifting psy trance ειναι σε μεγάλο βαθμό ακροδεξιολουμπεν
      psymposia.com
      Lucy In The Sky With Nazis: Psychedelics and the Right Wing

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Διάβασε τα σχόλια για να δεις. Στο ποστ γράφω "απλώθηκαν" ("οι ναζήδες απλώθηκαν στην pop κουλτούρα μέσω του punk φυσικά"). Η κάθε λέξη έχει τη σημασία της.

      Christophoros Godot
      Υπήρχαν και οι Υippies, οι πολιτικοποιημένοι αριστεροαναρχικοί Hippies

      Ferris Costas στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την ιστορική εξέλιξη. Οι hippies ήσαν ένα φιλειρηνικό και ενωτικό κίνημα. Peace and love. Άλλο αν βρέθηκαν ανάμεσά τους και κάποιοι λίγοι κερδοσκόποι και απατεώνες, ακόμα και εγκληματίες, με τις περιβόητες φάρμες τους. Οι Hells Angels ήσαν σε σύγκρουση με τους hippies. Βλέπε Altamont. Από τον συνδυασμό των Hippies με τους Beatnicks, προέκυψαν οι Yippies. Αυτοί ήσαν σαφώς πολιτικοποιημένοι, γι αυτό και ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΟΙ. Έτσι βρέθηκαν να τους αγκαλιάζει το Σύστημα, από τον Warhol ίσαμε τους χρηματιστές. έτσι, διασπάστηκαν στα δύο, και οι μισοί πέρασαν στην παρανομία, κι οι άλλοι μισοί αυτοανακηρύχθηκαν... Yappies. Το αποτέλεσμα ήταν ο Abbie Hoffman ν' αυτοκτονήσει, κι ο Jerry Rubin να σκοτωθεί περνώντας μιά διάβαση... μαστουρωμένος. Όπως και νάχει, όταν περνάς στη ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΗ φάση της πολιτικής, ή θα σε απορροφήσουν, ή θα σε σκοτώσουν. Γι αυτό και το κίνημα των hippies παραμένει το πιό αγνό κίνημα όλων των εποχών.
      The Fugs - CIA Man

      Βαγγέλης Αθανασόπουλος
      Το hip hop;

      Harry Gordon
      Οι mc5 δεν ηταν δεξιοι?
      Γραψε λαθος. Οι ramones ηθελα να πω. Γενικα αν ειναι να ακους μουσικη αναλογα με τις πολιτικες πεποιθησεις του καθενος, δεν θα πρεπε να ακουμε τιποτα.

      Διαγραφή
    4. George Homme στον Harry Gordon
      μονο ο johnny Ramone ηταν δεξιος

      Harry Gordon
      Στην φωτογραφία οι Ramones αντιδρούν σε ένα σύνθημα υπέρ της ψήφου στο κομμουνιστικό κόμμα. Φωτογραφία από τον Danny Fields, 1976.
      Τωρα με τους mc5 που ηταν πολιτικοποιημενοι με την αριστερα,black panthers και beatnik δεν ξερω τι σκαλωμα εφαγα

      George Homme
      και ο lemmy μονο συλλογη των ναζιστικων εμβληματων εκανε...οχι των ναζιστικων ιδεων... Η φωτογραφια ειναι μια φωτογραφια..ιστορικα δεξιος ηταν ο Johnny

      Harry Gordon
      Δεν αντιλεγω σε αυτα που λες αλλα οπως προειπα αν ειναι να ακους μουσικη συμφωνα με τις πολιτικες πεποιθησεις του εκαστοτε καλλιτεχνη, ας μην ακουμε τπτ

      Vasilis Angelopoulos στον Harry Gordon
      Αντικομμουνιστής δεν σημαίνει δεξιός. Αυτά τα ρεύματα ήταν κυρίως δημοκρατικά και φιλελεύθερα, οπότε σίγουρα κατά του κομμουνισμού.

      Harry Gordon
      και υπερ του ναζισμου πολλα απο αυτά

      Athanasia Tentolouri στον Harry Gordoν
      έφαγες σκάλωμα λόγω γκλαμ.

      Athanasia Tentolouri στον Vasilis Angelopoulos
      υπέρ του καπιταλισμού εν ολίγοις.

      Vasilis Angelopoulos στην Athanasia Tentolouri
      φυσικά, αφού ο καπιταλισμός τους διένειμε τους δίσκους τους παντού και τους επέτρεπε και να παίζουν

      Harry Gordon στην Athanasia Tentolouri
      που κολλανε οι mc5 με το γκλαμ?

      Athanasia Tentolouri
      παράλληλα με το γκλαμ πήγανε και αυτοί, μπορεί να είχαν διαφορετικά στοιχεία στη μουσική τους αλλά όλο το ατιντιουντ και το σταιλ είναι γκλαμ. Αφού λέμε είναι πρώιμο πανκ, είναι δυνατόν να μην είναι γκλαμ;

      Harry Gordon
      Ε με αυτο το σκεπτικο και τα texas flashback ειναι glam

      Athanasia Tentolouri
      δεν πάμε από γκαράζ σε πανκ κατευθείαν....υπάρχει μεταβατικό στάδιο. Το ακούς στον ήχο.
      και τι εννοείς με το texas flashback;

      Harry Gordon
      Κατι αρχιδατες συλλογες με garage punk 60s. Τελος παντων εγω glam ξερω τους t rex, new york dolls, sweet, bowie

      Athanasia Tentolouri
      ναι ρε οι συλλογές είναι garage. To garage χρονολογικά είναι πριν το glam.

      Διαγραφή
    5. Harry Gordon
      Κ mc5 πριν το glam

      Athanasia Tentolouri
      ότι είναι οι mc5 είναι και οι stooges. Glam. Το γκλαμ ειναι πιο μεγάλο από ότι το εχεις στο μυαλό σου. Τελοσπαντων αυτές οι λεπτομέρειες δεν έχουν και νόημα τελικά <3

      Harry Gordon
      Παω σε ποστ του Πανου να σιφιλιαστω περισσοτερο

      Athanasia Tentolouri
      το γκλαμ είναι πολύ πιο μεγάλο απο ότι αντιλαμβάνεσαι, ακριβώς γιατί το όνομα βγήκε από τα ρούχα και όχι από τη μουσική ;)

      Yiannis Stamatiou
      Συμφωνώ χωρίς να έχω ζήσει την εποχή εκείνη, η ιστορία έχει γράψει αρκετά για το κίνημα των hippies από τα κιμπούτς μέχρι προσπάθεια αιώρησης του Πενταγώνου!! Ο πιο σοβαρός αντίλογος είναι αυτό το docum.
      https://youtu.be/Bw0Rmt2S0uQ
      Why I Hate The Sixties (BBC, English Subs)

      Ferris Costas
      https://www.youtube.com/watch?v=St733RXSXpI
      The Fugs – Marijuana

      Vassilis Serafimakis
      Σχετικά με την αρχική ανάρτηση πάντως, θεωρώ το πανκ ένα κίνημα μουσικής με άκρως επιδραστικό αποτέλεσμα. Μουσική φτιαγμένη επίτηδες γιά νά μην αρέσει, ξεκινημένη από άτομα που αρνήθηκαν την δεξιοτεχνία! Καταγγελτικό τού corporatisation τής μουσικής που κορυφωνόταν τότε με τα πλατινένια Peter Frampton, κ.ά. Μετά τον σεισμογενή σπασμό τού πανκ, ναι, νομίζω το ροκ απαρνιέται (εκ τού αποτελέσματος) την όποια τυχόν συνολική κοινωνική "στράτευση." Δηλ "το τέλος" από αυτή την άποψη γιά μένα είναι μετά το 1979-80 περίπου.

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μερικoί Βέλγοι είναι θελκτικότεροι στο electro και στην synth-pop από πολλούς Γερμανούς...."...

    Aris Karampeazis
    Αυτοί είναι πολύ δυνατοί στο είδος που όψιμα ονομάστηκε minimal wave. Και σε παραγωγή ζαν ζακ μπαρνελ. Μαζί τους έκανε λίγο καλύτερη δουλειά από ότι με τους Μάτζικ Ντε Σπελ εδώ που τα λέμε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θα βάλω και κάτι άλλο πιο μετά ακόμα πιο καλό για μένα, που είχε βγει και στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, αλλά δεν του δώσανε σημασία. Πιο ποπ.

    Akis Kapranos
    https://www.youtube.com/watch?v=vrktBiJAqNQ
    τι έχουν οι βέλγοι μ' αυτό το κομμάτι
    Arno - Mother's Little Helper (The Rolling Stones cover)
    (live το λέει υπέροχα επίσης)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θυμάμαι και μια ωραία μετάφραση στα ελληνικά που είχε κάνει ο Πουλικάκος σ' αυτό το τραγούδι, την οποία ελπίζω να την έβαλε στο πρόσφατο βιβλίο του.

    Patritsopoulos Nikos
    ολοκληρη σχολη με front 242,κλπ απο αρχες 80ς
    https://www.youtube.com/watch?v=9MDYSB5jftY
    The Neon Judgement - Awful Day

    Aris Karampeazis
    αυτοί είναι τιτάνες του είδους, οι παραγωγές τους είναι απίστευτα μπροστά

    Patritsopoulos Nikos
    και ξεκινησανε πανκ σχεδον
    https://www.youtube.com/watch?v=QBjrGeVu2gs
    The Neon Judgement - B2.One Jump Ahead

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εκτιμώ πολύ τους Βέλγους Telex, ένα από τα καλύτερα euro synth-pop σχήματα εκεί στα late 70s-early 80s."...

    Aris Karampeazis
    Ναι! Τεράστιοι ασφαλώς. Εντελώς στιβαρή άποψη περί ηλεκτρονικού ήχου.
    Και η dance - house κλπ σκηνή τους έχει τιμήσει δεόντως με remixes κλπ Του Carl Craig στο Moskow Diskow θρυλικό.

    Σωκράτης Ακριβώς
    καλοι αλλα οχι σαν τους Yello

    Michail Agrafiotis
    Ωραιοι οι Telex. Πρωτη φορα τους ακουσα. Αλλά και οι σοσιαλιστες Βούλγαροι ανέπτυξαν το είδος την ίδια χρονιά... ;) https://www.youtube.com/watch?v=jkRSj3tan5E
    Трамвай №5 / Tramway No. 5 - Синя Вечност (disco, Bulgaria 1981)

    Aris Karampeazis
    https://thevinylfactory.com/.../belgian-disco.../amp/
    Τα βελγικά βγαίνουν πολύ στη φόρα τα τελευταία χρόνια
    Little-known Belgian disco from '75-'87 collected in new two-part compilation

    Christos Aggelopoulos
    Βελγικό beat και προβατίνα ❤

    Aris Karampeazis
    το πρόβατο των KLF έδειξε τον δρόμο

    Sakis Bwanas
    το θυμάμαι πάντως το Νeurovision σε πολλά και διαφορετικά σπίτια εκείνη την εποχή... ίσως να βοήθησε και αυτό:
    https://youtu.be/TXttMm_XvAc
    Telex Euro Vision

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Ζαν Ρομπέρ...

    Nicholas Hatziyiannis
    Υποψιάζομαι ότι το κανάλι είναι του γιου! Ενδιαφέρον θα είχε να γράψεις, αν τα έχεις κρατήσει, τι είχες προτείνει, και ποιες συλλογές επιμεληθηκε ο τύπος. Ρωτώ, καθώς από 98-04 ήταν ένα από τα καθήκοντα μου σε Sony κ Universal

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όνομα δεν λέω, ούτε συλλογές (γιατί από τις συλλογές βρίσκεται και το όνομα). Δεν έχω το δικαίωμα, γιατί πλέον δεν έχω επαφή με τον φίλο. Από κομμάτια είχα από Ηδύλη Τσαλίκη π.χ. και διάφορα τζαζ-φανκ των σέβεντις με Μαρίνα, Ελπίδα και τέτοια, κάπου την έχω την λίστα, αλλά πρέπει να ψάξω για να την βρω.

    Haris Mantellos
    Απ' ό,τι θυμάμαι δεν πρέπει αγαπητέ Φώντα να είχες συμπεριλάβει τον συγκεκριμένο δίσκο στο "Ραντεβού στο Κύτταρο" και αναφέρομαι ίσως ειδικότερα στο παράρτημα που αφορά την δισκογραφία. Υπήρχε κάποιος λόγος που έγινε αυτό π.χ. ο δίσκος δεν αφορούσε την ελληνική ποπ-ροκ σκηνή ή ήταν, ας πούμε, μια παράλειψη και σήμερα θα τον προσέθετες?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σήμερα δεν θα πρόσθετα τίποτα φίλε μου, γιατί δεν μ' ενδιαφέρει πλέον αυτό το πράγμα. Τότε, το 1996, είχε ένα νόημα, γιατί δεν υπήρχε ούτε ίντερνετ, ούτε ebay, ούτε discogs, ούτε τίποτα ακόμη και πολλά πράγματα ήταν αχαρτογράφητα. Τον ήξερα φυσικά τον Ζαν Ρομπέρ και τότε. Τώρα, γιατί δεν τον έβαλα στο βιβλίο... ποιος ξέρει. Τον ξέχασα; Τον υποτίμησα; Δεν θυμάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ένα σύντομο ποστ που έκανα εδώ στο fb, στις 3 Μαΐου, για την Άννα Βίσση και που έλαβε 147 likes..."...

    Andreas Frogoudakis
    αγνοώ παντελώς Βίσση και Νταλάρα.... πότε δεν ήταν του γούστου μου

    Ilias Frantzis
    Να σε δω με περιοριστικούς όρους όπως τον συγχωρεμενο...����

    Χρηστος Σατανιδης
    Υπάρχει ακόμα ένα κοινό της Βίσση, το οποίο ζει στα 90'ς και σκοτώνεται γι αυτήν.

    Anastassios Anastassiou
    "Όλοι θά ζήσουμε...."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Επειδή ασχολούμαι με την μουσική δεκαετίες έχω διαμορφώσει κάποιες απόψεις για κάποια πράγματα,..."...

    Vassilis Serafimakis
    Χαίρομαι ανελλιπώς όταν πέφτω πάνω σε άτομα που γράφουν ενδιαφέροντα πράγματα και ιδιαιτέρως όταν διαφωνώ με μερικά από αυτά! :-)
    Εδώ πχ συμφωνώ ότι οι Velvets ήταν "κυνικοί, αντικοινωνικοί, και τελείως έξω από την αντικουλτούρα των σίξτις" (ομολογημένο από τους ίδιους μιάς και κοροϊδεύανε αλύπητα τούς χίπις!) αλλά τούς θεωρώ κορυφαίους δημιουργούς ή ότι η Nico ήταν βασικά μία πολύ όμορφη γυναίκα πλην όμως ατάλαντη (όσο κι αν οι προσπάθειές της ως ατάλαντη συγκινούν κάποιο κοινό) αλλά έχω εντελώς άλλη άποψη περί Nick Drake (ιδίως περί ταλέντου του, έχοντας μάθει και μερικά πράγματα από μουσικούς περί παιξίματος του στην κιθάρα) ή Kraftwerk (οι οποίοι επηρέασαν σημαντικά την αφροαμερικάνικη χορευτική σκηνή).
    Από που αλλού όμως θα μάθω γιά Mystic Siva; Δεν τους ήξερα μέχρι να διαβάσω τώρα εδώ γι'αυτούς. Ή γιά όλα τ'άλλα; Keep on truckin'! :-)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κι ο Robert Williams είπαμε έχει γράψει τραγούδι για τον Παναγούλη και μετά τραγούδαγε ζήτω η Ελλάδα ζήτω η θρησκεία ζήτω η νέα δημοκρατία. Δεν λένε τίποτα αυτά. Άλλοι απέρριψαν τον Άκη Πάνου, επειδή σκότωσε. Τα ίδια με Σαββόπουλο κ.λπ. Εγώ αυτά για τον Neil Young τα είχα μάθει τότε, στα 80s, και γι' αυτό τον είχα σιχαθεί. Τα παλιά LP του τα είχα ακούσει και τα είχα κιόλας. Αλλά από το '90 και μετά δεν με ενδιέφερε ο τύπος. Και με Ζάππα διαφωνώ με πολλά που είχε πει. Και δεν είμαι άκριτος φαν του. Και Roxy Music έχω το πρώτο LP ακόμη, παρότι ο Ferry λέει μαλακίες συχνά. Δεν ποστάρω όμως Neil Young, ούτε Velvets, ούτε Nico, ούτε Nick Drake, ούτε Kraftwerk. Δεν γουστάρω να τους αβαντάρω. Και μου την δίνει, το λέω, να βλέπω να "χύνουν" άλλοι. Πολλοί εκ των οποίων είναι και άσχετοι με τη μουσική.
    Και δεν γουστάρω και Λου Ριντ, με Λόρι Άντερσον γιατί ήταν κολλητοί της γελοίας Μαντλίν Ολμπράιτ (εγκληματίας πολέμου) κι είχαν φωτογραφηθεί μαζί της. Δεν γουστάρω τέτοια άτομα ρε φίλε, πώς να το κάνουμε τώρα; Lou Reed είχα δέκα δίσκους, κι έχω κρατήσει μόνο το Berlin πια.

    Harry Gordon
    ποτε ηταν κολλητοι ο λου ριντ και λορι αντερσον με την εβραια?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    από νωρίς τα 90s διώχνω Λου Ρηντ, κράτησα αυτό το LP που μου άρεσε περισσότερο, το Berlin, είχα αγοράσει μέχρι και το "Mistrial" το '86 - τι να τα κάνεις, γεμίζει ο τόπος

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Harry Gordon
    δεν ξέρω αν είναι εβραία και τι σκατά είναι, εγώ ξέρω αυτά που έκανε, αυτά με νοιάζουν, όχι οι καταγωγές, ψάξε να βρεις

    Vassilis Serafimakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    κάτι έκανα και έπεσε το μήνυμά μου στο οποίο απαντάς. Είχα ρωτήσει αν η στάση τού Ρηντ ήταν η αιτία που έδιωξες δίσκους του.
    Και μία ανάμνηση"παράπλευρη" μιάς κι αναφέραμε Ζάππα. Είχα πρωτομάθει περί αυτού από ένα ηφαιστειώδες άρθρο τού Φαληρέα σε περιοδικό τού Χρηστάκη, νομίζω εκείνο με τον Κούρο, το οποίο άρθρο ήταν αδύνατον να μη με εντυπωσιάσει. (Υποθέτω το γνωρίζεις πολύ καλά.)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ήταν γεμάτο λάθη και ανακρίβειες εκείνο το άρθρο, αλλά είχε παίξει ρόλο. Καλύτερα για τον Ζάπα διάβαζες στο ΦΑΝΤΑΖΙΟ τότε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Harry Gordon στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      εμενα δεν με νοιαζουν αυτα που εκανε γιατι απλα ηταν γνωστη και μαθευτηκαν. Κανουν αγνωστοι πολλυ χειροτερα. Ειναι ουγγροεβραια, μια μλκια τετοια. Επισης ξερω τις ανδραγαθειες της, τις παρεες της δεν ξερω

      Joanna Meliopoulou
      Εχει λιγο πλακα η αναφορα της εβραϊκης καταγωγης ως «μια μαλακια τετοια» οταν η αναρτηση μιλαει για ναζι

      Patritsopoulos Nikos στον Harry Gordon
      Ζευγάρι

      Patritsopoulos Nikos στον Harry Gordon
      Ζευγάρι

      Harry Gordon στην Joanna Meliopoulou
      και κινεζοαυστραλεζα να ηταν μια μαλακια τετοια θα ελεγα. Ποιο το προβλημα σου ακριβως?

      Harry Gordon στον Patritsopoulos Nikos
      Ζευγαρι

      Patritsopoulos Nikos
      μορφή η laurie

      Harry Gordon
      ζευγαρι ομως χαχαχα

      Patritsopoulos Nikos
      ε,μα

      Harry Gordon
      ρε παρεα ποτε καναν με την Ολμπραιτ που ηταν εβραια κ εγκληματιας πολεμου και οι εβραιοι σκοτωνουν τους παλαιστινιους και θα μας χτυπησει η κυρια Μελιοπουλου. Εν τω μεταξυ η αναρτηση μιλαει για ναζι, το σχολιο οχι. Ενοχικοι ανθρωποι...

      Joanna Meliopoulou
      Οτι ας πουμε αν ηταν απο την Αφρικη θα ελεγες «ποτε ηταν κολλητη ο λου ριντ και λορι αντερσον με την αφρικανη;»

      Joanna Meliopoulou
      εγω απλά μια τραγικη ειρωνια παρατηρησα.Αμα παρουμε το ποιος σκοτωνει ποιον οκ οι Αγγλοι εχουν σφαξει τα παντα με τις αποικιες, δεν θα εγραφες ποτε Βρετανός με την ιδια εμφαση

      Harry Gordon
      κατα μια αποψη εχεις δικιο. Τους ungly σε προσωπικες αναρτησεις τους γραφω ως "εγγλεζους" το εβραιος δε, δεν ειναι υποτιμητικο!

      Stathis Nikokavouras
      μπορει ο neil young να ηταν υποστηριχτης του ριγκαν αλλα ο τολης εφαγε απο το δημοσιο 5 εκ ευρω και η κυρα του και πατριωτισα μας βουλευτινα αντζελα γκερεκου αρνειται να τα δωσει ..την ιδια ωρα εχουν πανω απο το λιστον διαμερισμα που κανει 1 εκ ευρω και βαλε...και δεν τους πειραζει κανενας...για τους υπολοιπους κραφγουερκ νικ και σια συμφωνουμε..εδω ομως διαφωνουμε καθετα και οριζοντια...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Στάθη εδώ λέμε για τον καλλιτέχνη Τόλη - ασ'τα αυτά δεν περνάνε. Το κράτος χρωστάει στον Τόλη όχι ο Τόλης στο κράτος... ��

      Διαγραφή
    2. Stathis Nikokavouras
      ε τοτε να πληρωνουμε μονο εμεις οι λακαμαδες και οι καλιτεχνες αλωβητοι να κανουν μπανακι στις πισινες τους χωρις φορους...και να πετανε σταμνες μεγαλο σαβατο στο λιστον οπως κανει ο τολης...στο κεφαλι μας πρεπει να τις ριξει..σε μια κανονικη δημοκρατια ολοι οι πολιτες ειναι ιδιοι και εχουν ιδιες υποχρεωσεις....δηλαδη συμφωνεις να μην πληρωσει ουτε ο σφακιανακης να υποθεσω..αυτος και αν εχει κανει επιτυχιες...καλιτεχνης ειναι και αυτος.....καπου δεν κολαει ολο αυτο...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Kάνουμε και μερικές εξαιρέσεις ρε φίλε. Οι άλλοι να πληρώνουνε, ο Τόλης να μην πληρώνει...

      Stathis Nikokavouras
      ξανθη αγαπημενη παναγια...αυτη η λασκαρη....και η μεμα σταθοπουλου...απο αλλο πλανητη...

      Μπάμπης Ζυγρίδης
      Γράφε λοιπόν ό,τι θέλεις, Φώντα, κι εμείς θα φιλτράρουμε, θα συμφωνούμε, θα απορρίπτουμε, θα μαθαίνουμε... ενίοτε θα ανεβάζουμε και πίεση

      Tasos Sagris
      O Neil Young θα είχε 50.000 κόσμο αν έπαιζε στην Αθήνα, σε κάποιο βαθμό συγκρίνεται με την απεύθυνση, την αποδοχή και το καλλιτεχνικό έργο του Νταλάρα και της Βίσση. Κάποιο νόημα έχει και η αρθογραφία για rock καλλιτέχνες ακόμα, δεν έχει πεθάνει η rock μουσική τελείως. Φυσικά καλό είναι ο αρθογράφος στον πολιτισμό να γράφει για πραγματα που γνωρίζει και εκτιμά. Επίσης νομίζω σκοπος της δημοσιογραφίας είναι να μας μαθαίνει όσα δεν ξέρουμε, όχι να αναπαράγει την κυρίαρχη κουλτούρα, άρα καλύτερα το κριτήριο μας να είναι κυρίως αυτό και όταν γράφουμε και όταν διαβάζουμε τον τύπο...

      Pantelis Tsalouchidis
      Για τον Τόλη θα το περιμένω μετά χαράς. Για τον Neil Young δεν επιχειρώ να σε πείσω, απλώς θυμίζω ότι υπάρχει και το Alabama.

      Meof Curse
      Νταξ δε γίνεται τωρα να μη γουσταρεις κάποια Neil Young. Απλά αισθάνεσαι ότι πρόδωσε τη φάση του ε; H Nico δεν ήταν και τόσο κρυφή όσο λες. Νομίζω και άλλοι το λένε και ήταν σχετικά γνωστό. Οι kraftwerk ( Tasos Sagris αυτών είναι φυσική συνέχεια η dance μουσική σκηνή) ήταν το soundtrack της ρομποτοποίησης της ζωής μας. Για τους velvet ενώ τους αγαπάω κατλαβαίνω γιατί κάνεις αυτή την κριτική. Ο drake για εμένα είναι πολύ αισθαντικός και ευαίσθητος δεν παίζει παππάδες οκ... αλλά είναι γλυκός και η φωνή του είναι βούτυρο στυλ Kevin Ayers.

      Alexandros Piravlos
      σεβασμος για τη αντι-δημοφιλή αποψη και γιας τις γνωσεις γενικότερα, αλλά πάντως υπάρχει και η βιωμενη εμπειρία της μουσικής που ξεφευγει των όποιων αναφορων ή ιδεολογικών εμμονων των δημιουργών. Ειδικά η τεκνο ειναι μια κατασταση χειμαρρος, δημιουργει απιστευτα απελευθερωτικές συνθηκες για το σωμα, την καταργηση του σταρ, τον συνδυασμό προσωπικής εκφρασης και συλλογικης ευφορίας -- που την καθιστούν κάθε αλλο παρά ευτελές genre, είτε φορμαλιστικά είτε κοινωνικά. Αλλά πάω πάσο σε ολα τα αλλα ενδιαφεροντα που λες.

      Ιωσήφ Μιχ
      Σε μια κουβέντα φοιτητών κάπου το 90 είπα "σιγά τον Νιλ Γιανγκ τον ριγκανικο αλλά κυρίως υπερεκτιμημένο" και έπεσε πάνω μου η μισή φιλοσοφικη

      Vassilis Serafimakis
      O Neil Young έκανε κάτι δηλώσεις εκεί στα μέσα τών 80s υπέρ τής στάσης τού Reagan στο θέμα τής κοινωνικής πρόνοιας και εκδήλωσε την αντίθεσή του με την τάση τού κόσμου να ρίχνει το φταίξιμο γιά τα πάντα στην Αμερική. That's about it! Δεν ήταν κάνας ρηγκανικός με την πλατιά έννοια τού όρου!
      Αντιθέτως έγραψε γνωστά αντιπολεμικά κομμάτια ("Ohio" γιά τους φόνους φοιτητών στο Kent State, "For What It’s Worth"), κομμάτια εμβληματικά ειρωνικά γιά τη Δύση ("Keep on rockin' in the free world"), κτλ.
      Περιμένομε από τις μουσικές μας αγάπες να μάς είναι τό ίδιο αγαπητοί και σε άλλα πεδία, πχ στην πολιτική. Αλλά δεν πάει έτσι. Πολύς κόσμος ακόμα εκπλήσσεται όταν καταλαβαίνει ότι πχ ένας Frank Zappa δεν ήταν τίποτε άλλο από libertarian.

      Διαγραφή
    3. Andreas Frogoudakis στον Vassilis Serafimakis
      το for what it's worth Το έγραψε ο Stephen stills...

      Vassilis Serafimakis
      νόμιζα μαζί το γράψανε.

      Michail Agrafiotis
      Δεν γράφεις για το μέταλ ή μου έχουν διαφύγει;

      Nikitas Kakavas
      Γι'αυτό σε αποκαλώ πάντα Δάσκαλο

      Alexandra Fremi
      Κάθε πρόταση και διαφορετικό case study..

      Dimitris Politis
      Το να λέμε κάποιους ναζί κρυφούς ή φανερούς, νομίζω οτι είναι βαριά κατηγορία κύριε Τρούσα. Οι Velvet Underground ηταν όντως «ιδρυματοποιημένοι» και κάπως παραταιροι με το πνευμα της εποχής. Διάβαζα μάλιστα χτες οτι όταν ο Ζαππα στο we re only in it τους χλεύασε λιγάκι, η Verve έσπευσε να λογοκρινει το σημειο στο δισκο με την αναφορά

      Sakis Bwanas
      κι ο Ζάππα το αποδέχτηκε; Βρεβρεβρε

      Vassilis Serafimakis
      Ο Ζάππας κι οι Βέλβετς συνέχεια αλληλοκαρφώνονταν - η ειρωνεία ήταν ότι ο Ρήντ έβγαλε τον λόγο όταν ο Ζ εντάχθηκε στο επίσημο ροκ πάνθεον. :-)

      Dimitris Politis στον Sakis Bwanas
      Οταν ειχαν δώσει λεει κάποιο βραβείο για το we re only in it, o Zappa αρνηθηκε να το παραλαβει γιατι λεει ανηκει περισσότερο σε αυτον που εκανε τις παρεμβάσεις παρα στον Ζαππα.

      Sakis Bwanas στον Dimitris Politis
      το βραβείο θα μπορούσε και να μην τού είχε απονεμηθεί. Άμα είχε κάκαλα ο Ζάππα, θα έπρεπε να μην επιτρέψει να βγει ο δίσκος του λογοκριμένος

      Dimitris Politis
      Αυτό είχε γίνει όταν ηταν στην Verve oι Mothers δηλαδη το 68. Μετα όταν έκανε τηνδικη του εταιρεία νομίζω οτι τον απόλυτο έλεγχο τον είχε ο ίδιος. Κοιτάχτε δεν ηταν και ποτε επαναστάτης ο Ζαππα, το αντιθετο απλα ηταν πολυ φιλελευθερος για τους συντηρητικους της Αμερικής
      Είχαν και τον ίδιο παραγωγό οι Βελβετ κι ο Ζάππα

      Νικος Παναγης Ζερβος
      DIAFONO MONO GIA NEIL YOUNG

      Panagiotis Papakanellos
      Μαζί σου!

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν είμαι αντι-νταλαρικός, όπως νομίζουν ορισμένοι."...

    Konstantinos Kontogiannis
    έχω κι εγώ μερικά 70'ς δισκάκια!!!

    Michail Agrafiotis
    Εντάξει, τραγούδησε Κουγιουμτζή, τον αγαπημένο μου από τους Έλληνες συνθέτες.

    Γιώργος Δαραβίγκας
    συμφωνώ απόλυτα και όπως είχε πεί κι ο Τζιμάκος'' έχει τραγουδήσει τον άμμο της θάλασσας'', θα το έλεγα κουραστικό

    Stathis Nikokavouras
    εγω δεν ξεχναω...ουτε σε διακοσια χρονια...
    https://www.lifo.gr/.../ntokoymento-o-ntalaras-tragoydaei...
    Ντοκουμέντο: ο Νταλάρας τραγουδάει στη γιορτή της 21ης Απριλίου στο Βόλο -μαζί ο Πάριος και ο Δάκης!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τα ξέρουμε αυτά Στάθη. Όλοι κάπου συμμετείχανε τότε. Το θέμα το έχω αναλύσει διεξοδικά. Δεν θα έπρεπε να μιλάμε στα 4/5 της Ελλάδας. Και στα 4/5 των καλλιτεχνών. Κάθε περίπτωση μελετάται ξεχωριστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή