Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 256

7/5/2020
Θα πρέπει να ξαναπεί κάποιος του Νταλάρα πως δεν είναι το θέμα μας «ο διχασμός που μολύνει τις κοινωνίες στις μεγάλες κρίσεις», αλλά το γεγονός πως τις μεγάλες κρίσεις τις πληρώνουν πάντα οι ίδιοι. Οι πολλοί εννοώ, εκείνοι τέλος πάντων που ευθύνονται από ελάχιστα έως καθόλου.
Ο Νταλάρας δεν εκπροσωπεί τους πολλούς, αλλά τους λίγους. Εκείνους που διαχειρίζονται τις κρίσεις από θέσεις ισχύος (για να μην πω πως εκπροσωπεί κι εκείνους που τις δημιουργούν και το βαρύνω πολύ).
Δεν αντιπροσωπεύει τον άνεργο, την οικογένεια που μένει στο νοίκι, εκείνον που την βγάζει στην ξέρα και στην άπνοια με πέντε δεκάρες, τον άρρωστο που δεν έχει τα λεφτά να κοιταχτεί όπως πρέπει.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και οι νουθεσίες του είναι για τα σκουπίδια, και το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να μεγεθύνουν την οργή του κόσμου.  
Ευτυχώς λοιπόν για ’κείνον, που θα βγει να τις πει στο προστατευμένο περιβάλλον της τιβί (MEGA), γιατί αν τα έλεγε όλα αυτά πουθενά έξω δεν θα τον έβλεπα καλά. Τα είχε πει και στο Ίλιον, το 2012, και του πετάγανε καρέκλες και γιαούρτια...

6/5/2020
Πέθανε προχθές ο Michael McClure, στα 87 του, όχι απλά ένας σημαντικός ποιητής τής beat generation, αλλά κι ένας ποιητής που πίστεψε στη δύναμη του ροκ, ως συστατικού στοιχείου της αντικουλτούρας, στο δεύτερο μισό του ’60. Δίπλα στον Bob Dylan, στον Jim Morrison (αργότερα έκανε και δίσκους με τον Ray Manzarek) και στα διάφορα events, που οργανώνονταν τότε στο San Francisco (ήταν παρών και στο περίφημο Human Be-In τον Γενάρη του ’67), o Michael ΜcClure τύπωσε δεκάδες βιβλία, χωρίς ποτέ κανένα να κυκλοφορήσει στη χώρα μας. (Ανθολογείται πάντως σε συλλογές με μπητ ποίηση, σε μεταφράσεις Γιάννη Λειβαδά και άλλων). 
Σ’ αυτή την κλασική φωτογραφία ο Michael McClure είναι ο δεύτερος από αριστερά (μετά τον Robbie Robertson και πριν τους Bob Dylan και Allen Ginsberg).

6/5/2020
Σχεδόν παντού γράφουν την Ειρήνη Παπά με δύο "π", ως "Παππά". Είναι λάθος. 'Ηδη από την δεκαετία του '40 η Ειρήνη Παπά γράφεται με ένα "π".

6/5/2020
Οι μακάβριες αναρτήσεις της ΕΡΤ Αρχείο, με τα «έτοιμα» αφιερώματα για τους «νεκρούς» Μίκη Θεοδωράκη και Ειρήνη Παπά, τους οποίους «πέθαναν» ταυτόχρονα (αν είναι δυνατόν), δείχνει τον τρόπο που δουλεύει η συγκεκριμένη κρατική δομή. 
Ανευθυνότητα, προχειρότητα, απαξία, τζαναμπετισμός, αδιαφορία, φτήνια, ανύπαρκτη αίσθηση του καθήκοντος, χυδαία αγοραία αντίληψη κι ένα σωρό κι ακόμη. Μετά... ήρθε η «συγγνώμη».

6/5/2020
H ύφεση 9,7% για την Ελλάδα μέσα στο 2020 που προβλέπει η Κομισιόν δεν είναι διαχειρίσιμη χωρίς ανηλεή παραπληροφόρηση, φαιδρές ημέτερες αγιοποιήσεις και κατασυκοφαντήσεις αντιπάλων, χωρίς αναμόχλευση παλαιών ιστοριών που δεν έχουν κλείσει και που το άνοιγμά τους τώρα εξυπηρετεί ακροδεξιά αφηγήματα («τάξη», «ασφάλεια» κ.λπ.) και μεταθέσεις ευθυνών, χωρίς βία και καταστολή για όποιους τύχει και σηκώσουν κεφάλι, με πρόσχημα ή όχι την ίωση, χωρίς εν τέλει προεκλογική περίοδο, στην οποία θα επιχειρηθεί να θολωθεί η επερχόμενη οικονομική καταστροφή.

5/5/2020
Σαν σήμερα, το 1965, πέθανε ο Νίκος Γούναρης – ο μεγαλύτερος έλληνας τροβαδούρος του 20ου αιώνα (δεν ξέρω αν είναι δόκιμο να το πω αυτό, αλλά, για μένα, είναι σημαντικότερος και από τον Σαββόπουλο, σημαντικότερος απ’ όλους όσους βγήκαν να τραγουδήσουν κρατώντας μια κιθάρα).
Το κείμενο το έγραψα το 2015, όταν συμπληρώνονταν τότε 100 χρόνια από τη γέννηση και 50 από το θάνατό του. Βασικά γίνεται λόγος για τον απίστευτο... ψυχεδελικό «Αλλάχ» του, ενώ υπάρχει αναφορά στον πιανίστα του Γιώργο Παδρά, συν κάποιες σκέψεις, προσωπικές αναμνήσεις κ.λπ. Το ελάχιστο, τέλος πάντων, γι’ αυτή τη θρυλική μορφή.

5/5/2020
Φαιδρή αναπαράσταση του 5ου π.Χ αιώνα –η Χρονοπούλου είναι λες και βγήκε από δεξίωση των... Ρίχτερ ή των Βιάσκων– με την οποία παραμιλούν οι αρχαιόπληκτοι του περιπτέρου...

5/5/2020
Πανκ με πλήκτρα και σαξόφωνα; Φυσικά, γιατί οι Stranglers ήταν ένα σίξτις συγκρότημα, που απλώς έκανε καριέρα δέκα χρόνια αργότερα. Και γιατί σέβεντις βρετανικό πανκ δεν θα υπήρχε δίχως Who, Troggs, Kinks, Αction κ.λπ., για να μην πω για Sonics και όλο το garage-punk. Μόνον κάτι άσχετοι με την ιστορία της μουσικής αυτά δεν τα αντιλαμβάνονται. Και υπάρχουν τέτοιοι (κολλημένοι εϊτάδες) και σήμερα.
[στη μνήμη του Dave Greenfield]

4/5/2020
Σαν σήμερα, το 2006, πεθαίνει ο σημαντικός σκηνοθέτης Αλέξης Δαμιανός.
Μια δυνατή ιστορία, από τα πρώτα μετακατοχικά χρόνια, όταν συνεργάζεται με τον Μάνο Χατζιδάκι και άλλους...

10 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb περί punk, Stranglers κ.λπ.

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Εντάξει! Τι θα πει πανκ;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Wild Thing, τι άλλο;

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Συμφωνώ! Απλώς οι Stranglers είχαν μια κάποια τρυφερότητα σε σχέση με τους άλλους "άγριους".

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Όχι τόσο τα σαξόφωνα, τα σαξόφωνα δεν ήταν σπάνια στο πανκ. Η κυρία διαφοροποίηση τους ήταν στα πλήκτρα και μάλιστα στα συγκεκριμένα πλήκτρα. Κι αυτό γιατί ήταν λίγο μεγάλοι για πανκιά, σχεδόν τριαντάρηδες, οπότε είχαν και επιρροές που ήταν λίγο ασυνήθιστες για πανκ. Και αυτό τους έκανε μοναδικούς.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Όχι τόσο τα σαξόφωνα, τα σαξόφωνα δεν ήταν σπάνια στο πανκ.<<
    μην τα λες σ' εμένα... ��
    Πανκ με πλήκτρα...
    https://www.youtube.com/watch?v=M_KwWRzRnB8
    QUESTION MARK & THE MYSTERIANS - I Need Somebody

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Όχι ρε παιδάκι μου, ντάξει γενικώς λέω, άστα κει να βρίσκονται!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    No escape κ.λπ.
    https://www.youtube.com/watch?v=UFGGNwPqo7I
    THE SEEDS No Escape

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Ε ναι ρε Φώντα μη μου βάζεις τώρα Seeds και ? And the mysterians, για το Θεό δηλαδή. Στά 60ς φυσικά υπήρχαν πολλά πλήκτρα.
    Στο πανκ των seventies εννοώ ότι δεν ήταν πολύ συνηθισμένα, τουλάχιστον στο αρχικό κύμα. Μετά με το post πχ Magazine άρχισαν να το ψάχνουν κάπως καλύτερα και βάλανε και πλήκτρα και ότι θες.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εγώ οφείλω να τα γράφω. Δεν μπορώ να ξέρω τι ξέρει και τι δεν ξέρει ο καθένας. Με όλο τον σεβασμό...

    Patritsopoulos Nikos
    https://www.youtube.com/watch?v=VFa9wSgG5p8
    Suicide - Che (1977)

    Thomas Triantafyllou
    Και, μια και δεν το ήξερα πριν, στον εορτασμό των 70 του Richard Thompson στο Royal Albert hall , ανέβηκε να παίξει ο Cornwell και μας αποκάλυψαν ότι, όντας συμμαθητές, είχαν γκαράζ μπάντα στο σχολείο το 65. Και βέβαια κέρασαν Tobacco Road

    Meof Curse
    Ναι θυμάμαι ένα μπασίστα μεγάλο σε ηλικία κάποτε που του εξηγούσα πως new wave μπαντες επηρρεαστηκαν από κλασικά 60΄s group και μου έλεγε ότι λέω μαλακίες. Η μεγαλύτερη απάτη τότε ήταν ότι και καλά το πανκ ήταν τομή και κάτι σαν παρθενογέννεση και πολλοι άσχετοι ακόμη σήμερα το πιστεύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vassilis Bas Athanassiadis
      Και αυτό, ως σημείωση:
      https://youtu.be/VndpLwh6cvk
      The Stranglers live 1980 Jet Black intro Tank (Robert Fripp and Peter Hammill )

      Vassilis Serafimakis
      Πάντως έχει ενδιαφέρον κάθε "διατλαντική", κριτική χρονολόγηση διότι υπήρχε σημαντική αλληλο-γονιμοποίηση μεταξύ UK & US. Ανάκατα λέω Slade, New York Dolls, punks, Ramones, κτλ.

      Takis Psaltis
      το πρώτο τους το Rattus Norvegicus θα μπορούσε να θεωρηθεί και προπομπός του new wave,

      Vagelis Avgidis
      και τι πληκτρα, ε??

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://www.youtube.com/watch?v=qLYmWjTVjAA
      Sex Pistols – Substitute

      Vassilis Serafimakis
      Τι απέγινε άραγε 40 τόσα χρόνια μετά εκείνη η ξανθιά.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://www.youtube.com/watch?v=8Fr5Zn0Alzw
      The Pop Rivets "Mak Show!" (B) Wild Thing
      https://www.youtube.com/watch?v=7CvXByNZuVs
      The Radiators From Space - Psychotic Reactions (1977)

      Thomas Triantafyllou
      Slide?! Αυτό ξεπερνά κάθε όριο, ποια πλήκτρα? ��
      Να μην πούμε Eddie and the hot rods να παιζουν Bob Seger ��

      Vagelis Avgidis
      ενταξει, το slide νομιζω οτι ειναι ενσωματωμενο μεσα στο κομματι

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Φαιδρή αναπαράσταση του 5ου π.Χ αιώνα"...

    Irini Pitsoli
    Είδα το καστ, της ταινίας Κρίμα τόσο καλοί ηθοποιοί να παίζουν σε μια τέτοια παραγωγή.

    Anastasios Babatzias
    Α ρε Παπαμιχαηλ.. θεε. ο Χαρδαλιας εχει παρει ατακες σιγουρα απ το φιλμ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ότι μας έκαψε...μας έκαψε... ��

    Γιώργος Χαρωνίτης
    "Αυτό πρέπει να κάνουμε! Ν' ανάψουμε φωτιές! Παντού φωτιές!"

    Irini Pitsoli
    Γιώργο μη τους βάζεις ιδέες .Με τέτοια θερμοκρασία έξω , αυτό μας έλειπε . Μετά τις μάσκες να μας βάλουν και φωτιές :-)

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Δεν το λέω εγώ! Ο Ιπποκράτης το λέει! Ή, έστω, ο Παπαμιχαήλ! [Πλάκα πλάκα, ο Καπνίσης έχει γράψει κι εδώ σπουδαία μουσική]

    Irini Pitsoli
    Δεν την έχω δει την ταινία. Η μουσική υπόκρουση σε αυτό το βίντεο είναι όντως πολύ καλή. Το καστ εξαιρετικό αλλά η παραγωγή...... χάλια. Ο δε Παπαμιχαήλ πιο υπερβολικός από ποτέ στο παίξιμο του. Βέβαια αυτή τη στομφώδη ερμηνεία την έχουμε δει ξανά από τον Παπαμιχαήλ.

    Vassilis Serafimakis
    Ο προϋπολογισμός τής κάθε παραγωγής δεν αποτελεί απαραιτήτως παράγοντα καλλιτεχνικής επιτυχίας. Είτε με ψηλό είτε με χαμηλό π/σμό μπορείς να κάνεις επιτυχίες και αποτυχίες. Θυμάμαι στην αγγλική τηλεόραση αρχαίο δράμα με σκηνικά δυό αντικείμενα κι ήταν αριστούργημα. Εδώ και εκατομμύρια δολάρια να ξοδεύανε το αποτέλεσμα φοβάμαι θα ήταν περίπου το ίδιο.

    Aris Karampeazis
    «Πολλοί άντρες χάνουνε τον ανδρισμό τους, γίνονται χειρότεροι από ευνούχους»

    Froy Wroy
    και καπάκι γύριστηκε και το Μπουμ Ταρατατζούμ

    Akis Kapranos
    καλα αυτο ειναι ξεκαρδιστικο αριστουργημα, ουτε που θυμαμαι ποσες φορες το εχω δει με φιλους

    Δημητρης Σαλτος
    Με τη νέα Δημοκρατία σταμάτησαν τα μπαχαλα, γι αυτό μας ηρθε ο ιός. Αυτό το συμπέρασμα βγάζω

    Mike Beles
    τις Ελληνικες παραγωγες εποχης...με τα φτωχα μεσα τις ξεσκιζουμε -- ενω τις Αγγλικες --για βασιλησες - Ερικους και λοιπους τοιούτους τις αποθεώνουμε...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εδώ όταν έρχεσαι θα αναφέρεσαι σ' αυτά που γράφω εγώ, και δεν θα με τσουβαλιάζεις, εντάξει; Γιατί θα τα πάρω...
    Πέραν του ότι είσαι άσχετος ας πούμε και δεν έχεις δει το Κρανίου Τόπος του Αριστόπουλου ή το Δοξόμπους.

    Mike Beles
    βγαλε το σχολιο...σαν τη μυγα ..ενοχλείσαι...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Η μύγα δεν ενοχλείται η ίδια, ενοχλεί άλλους. Ρε στο έχω ξαναπεί. Εδώ δεν θα πουλάτε μούρη, άμα είστε άσχετοι. Θα έρχεσαι ταπεινά, για να μάθεις κάποια πράγματα. Δεν θα μου λες εμένα ότι θάβω μια "καλή ελληνική προσπάθεια", όταν επί αιώνες γελάω και γελάγαμε με τις ανάλογες μαλακίες τις Τσινετσιτά. Υπάρχουν σοβαρές ταινίες "εποχής" (και ελληνικές) και άλλες που είναι για κλάσιμο, σαν τον Ιπποκράτη και τη Δημοκρατία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Νίκο Γούναρη...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=KAl6BcDB4sU
    ΝΙΚΟΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ - Κάϊρο (πλήρες)
    https://www.youtube.com/watch?v=oS9m9ur0y7w
    ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΣ - ΓΥΡΝΑ ΠΑΛΙ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    https://www.youtube.com/watch?v=JZzLoOxHEAU
    ΝΙΚΟΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ: Αλλάχ (πλήρες)

    Asser Moissis
    Δεν πρόκειται για πρωτάθλημα, ο κάθε τραγουδιστής στην ώρα του και στο μέρος που ταιριάζει. Αυτονόητο ότι ο Γούναρης ήταν κορυφαίος και αξεπέραστος
    https://youtu.be/Kc_TpxwQc_k
    Νικος Γουναρης & Τριο Μπελκαντο - Θελω να σαι Ευτυχισμενη

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν κάνω πρωτάθλημα. Ο καθένας μπορεί να πει, με βάση δικά του κριτήρια, γιατί είναι σημαντικότερος ο ένας ή ο άλλος. Γι' αυτό γράφω και στην ανάρτηση το "για μένα" (αχρείαστο γενικά, γιατί όταν γράφω εκφράζω μόνο τον εαυτό μου, αλλά χρήσιμο ειδικά, για να τονίσω μιαν άποψη τελείως και εντελώς προσωπική). Επίσης γράφω πως δεν ξέρω αν είναι δόκιμο, πως δεν ξέρω δηλαδή αν είναι αποδεκτή μια τέτοια κρίση - αναγνωρίζοντας δηλαδή τις σχετικές αντιδράσεις ως δικαιολογημένες. Πάντως, όσο περνούν τα χρόνια το πιστεύω ακόμη πιο πολύ, και μπορώ να το υποστηρίξω κιόλας με επιχειρήματα.

    Vassilis Serafimakis στον Asser Moissis
    νομίζω ότι ο κ. Δισκορυχείον χτίζει κατά κάποιο τρόπο ένα πάνθεον. Καμμία σχέση με πρωταθλητισμό.

    Asser Moissis
    Μάλλον έτσι είναι! Αλλά φράσεις του τύπου : "ο καλύτερος" δεν με βρίσκουν σύμφωνο γιατί συγκεντρώνουν τη δόξα σε κάποια πρόσωπα και αδικούν κάποια άλλα! Εν προκειμένω κι εγώ εισπράττω από τον Γούναρη περισσότερη ξενοιασιά και εξωστρέφεια, από την συμπαθή αυταρέσκεια του Σαββόπουλου!

    Βασίλης Βασιλειάδης
    Γιατί ο Γούναρης είναι σημαντικότερος από τον Σαββόπουλο; Τραγουδάει ή συνθέτει κανείς στις μέρες μας στο ύφος του Γούναρη; Ακούει έστω κανένας τα τραγούδια του ακόμα; Ή μήπως επηρέασε τις νεότερες γενιές τραγουδοποιών; Ο Σαββόπουλος παραμένει ακόμα ο αρχηγός! Τα τραγούδια του είναι διαχρονικά και εξακολουθούν να ακούγονται. Άσχετα αν έχει να γράψει κάτι εδώ και χρόνια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και του Γούναρη ακούγονται και διασκευάζονται συνέχεια. Όταν έκανα "α" ο Γούναρης ή έριχνε ένα ακόρντο λιποθυμούσε η Αθήνα, ποιος Σαββόπουλος τώρα; Μόνο οι φοιτητές τον άκουγαν.

    Χρήστος Παπάζογλου
    Νομίζω πως είναι ατυχής η σύγκριση. Ο Γούναρης είπε κυρίως ερωτικό τραγούδι, ενώ ο Σαββόπουλος πολιτικό, κοινωνικό κλπ.
    Σαν κιθαρίστας και κυρίως σαν τραγουδιστής όμως είναι μέρα με τη νύχτα. Ο ένας είναι ας πούμε στο δέκα κι ο άλλος στο τέσσερα. Αυτό που λέγεται από πολλούς για Γούναρη, όπως και για Καζαντζίδη και λίγους ακόμα ισχύει, όταν έκανε ένα "ααααα" σ έπιανε τρόμος. Δεν υπάρχει περίπτωση να πεις κάτι τέτοιο για Σαββόπουλο.
    Η προσφορά του Σαββόπουλου βέβαια μεγάλη, στα καλά του χρόνια. Ο ορισμός του τραγουδοποιού.
    Μεγάλη δυστυχώς και η ξεφτίλα και παρακμή του τα τελευταία χρόνια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είναι ανόμοιες οι περιπτώσεις - αλλά εγώ βρίσκω κάποια θέματα που βαραίνουν, είναι κοινά, και εξ αυτών αποφαίνομαι.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Ο έρωτας ειναι το Α μέχρι το Ω...
    Το πολιτικό τραγούδι είναι εργαλείο ψυχής.
    Ως δημιουργία και εκτέλεση είναι συγκρίσιμα...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Νομίζω ο Μίκης το είχε πει... τα λαϊκά τραγούδια (εννοώντας τα κοινωνικά) είναι για να θυμόμαστε και τα ελαφρά είναι για να ξεχνάμε. Και χρειάζονται το ίδιο και τα δύο.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    μια άποψη εύστοχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. George Makris στον Βασίλης Βασιλειάδης
      Τον Σαββόπουλο πολλοί τον μίσησαν ,τον Γουναρη ουδείς!

      Vassilis Serafimakis στον George Makris
      επειδή δεν μιλούσε. Ο Σαββόπουλος μιλάει.

      George Makris στον Vassilis Serafimakis
      Και γιαυτο τον αγαπούν αυτοί , που τον απεχθανονταν,όταν υπήρξε δημιουργικός !

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      μην λησμονούμε αυτούς που έστησαν το Μίκη λαϊκά: Χατζιδάκης, Χιώτης, Λίντα, Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Διδίλης κ.ά. όπως οι μουσικοί.
      Ξεχνώ τα ονόματα των μπουζουξίδων...π.χ. Νίκος Καρανικόλας...
      Συμπληρώνω, τον εταιριάρχη, τον Τάκη Ξ. Λαμπρόπουλο! Ποντάρησε και κέρδισε.

      Vassilis Serafimakis στον George Makris
      ελπίζω αυτοί να είναι περισσότεροι από εκείνους που τον αγαπούσαν όταν ήταν δημιουργικός και τον αποκήρυξαν καλλιτεχνικά γι'αυτά που λέει!..

      Γιώργος Μίχας
      Εκείνο που αξίζει μνείας και ίσως δεν είναι γνωστό στον πολύ κόσμο , είναι το ότι τον Γούναρη που έβγαζε μεροκάματο από 7 χρονών τραγουδώντας στις ταβέρνες με τον πατέρα του , οι ρεμπέτες τον θεωρούσαν δικό τους παιδί , σε αντίθεση με άλλους από το " ελαφρύ τραγούδι " . Το γράφει κι ο μπαρμπα-Γιάννης ο Παπαιωάννου στην αυτοβιογραφία του " ντόμπρα και σταράτα " . ¨Ήταν χρυσή καρδιά πολύ αγαπητός και αφανώς στήριζε οικονομικά τους φίλους του ρεμπέτες ( αλλά και αγνώστους ακόμη ) στις δύσκολες που περνούσαν όταν το ρεμπέτικο κυνηγιόταν από όλους , δεξιά κι αριστερά .

      Alex Goulielmos
      Ο παππούς μου, Γιώργος Δημητράκος, ήταν μουσικός και είχε συνεργαστεί με τον Γούναρη. Δυστυχώς δεν υπάρχει ντοκουμέντο.

      Vassilis Serafimakis
      Υπήρχε και προτομή του κοντά στην περιοχή Παραδείσου νομίζω.

      Βασίλης Καμπούρης
      υπάρχει επι της κηφισιας στην περιοχη παραδείσου όντως απο τη δεξιά μεριά προς Κηφισιά

      George Bletsas
      Το κιθαριστικό σόλο στο Αλλάχ μου το είχε βάλει να το ακούσω ο πατέρας μου όταν ήμουν 15 και είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό...

      Haris Mantellos
      Έχει παίξει και ως πρωταγωνιστής στην ταινία "Ο πονεμένος τραγουδιστής"

      Xaris Symvoulidis
      Μέγας ο Γούναρης, πραγματικά

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Υπογράφω και με τα δύο χέρια. Μπράβο σου.

      Ntinos Dimatatis
      Τεράστιος !

      Evagoras Karageorgis
      Φώντα, νομίζω ότι το να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα είναι μια λανθασμένη τακτική, ιδιαίτερα όταν θέλουμε να παρουσιάσουμε σημαντικά πράγματα. Δεν υπάρχει καμιά σχέση ο Γούναρης με αυτό που ήθελε να κάνει ο Σαββόπουλος. Και το ανάποδο. Δεν υπάρχει τέτοια συλλογιστική. Ο καθείς στο είδος του κι ο Λουμίδης στους καφέδες.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ισχύει αυτό εδώ. Δεν υπάρχουν μόνον ανόμοια στοιχεία. Υπάρχουν και κοινά και εξ αυτών αποφαίνομαι. Παρακάμπτω δε το γεγονός πως ο Σαββόπουλος έχει τραγουδήσει και Γούναρη.
      Η δε σοφιστεία με τα "είδη" για μένα δεν δουλεύει. Τι σημαίνει ο ένας έκανε κοινωνικό τραγούδι και ο άλλος ερωτικό; Και τα δύο είδη τραγουδιού είναι σημαντικά. Γιατί η "Δημοσθένους λέξις" είναι καλύτερο, σημαντικότερο, τραγούδι από το "Γύρνα πάλι αγάπη μου"; Εγώ άλλα πράγματα ζυγίζω.

      Evagoras Karageorgis
      προσωπικά, ως μουσικός, έχω παίξει σχεδόν όλο τον Γούναρη. Θέλω Να πω, τον γνωρίζω καλά, δεν έχω αμφιβολία για την σημασία του. Τον Σαββόπουλο τον έπαιξα πολύ λιγότερο. Όμως στα 30 χρόνια ως μουσικός εκπαιδευτικός δεν θυμαμαι αν δίδαξα 3 τραγούδια του Γούναρη με τον τρόπο που δίδαξα το Μακρύ ζεϊμπέκικο, με όλα τα στοιχέια, πολιτικά, κοινωνικά, ιστορικά, μορφολογικά, αντιδιαβρωτικά τα οποία το περιβάλουν. Ή ακόμα κι αυτό το Αουντουαντάρια. Χωρίς να θέλω να δώσω βαρύτητα στον ένα ή τον άλλο, ο καθένας έχει βάλει τη σφραγίδα του.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Για τους ίδιους λόγους θα μπορούσες να διδάξεις τον Αλλάχ. Και να έλεγες και πολύ περισσότερα. Γιατί "αλλάχ" και όχι Θεός ας πούμε. Γιατί "Κάιρο" και όχι "Ρώμη" ή "Παρίσι", γιατί ένα εκτεταμένο σόλο στην κιθάρα και όχι στο πιάνο ή το μπουζούκι, γιατί ένα 9λεπτο κομμάτι κι όχι ένα 3λεπτο. Και πολλά άλλα. Ο Γούναρης παραμένει ανεξερεύνητος και θέλει κόπο, ψάξιμο, έρευνα, ο Σαββόπουλος είναι προφανής και υπερ-αναλυμένος. Εγώ πάντως αν δίδασκα σε παιδιά θα μίλαγα πρώτα για Γούναρη, για Δανάη, για Γιαννίδη και για τον αμφιλεγόμενο Οικονομίδη, παρά για τον Σαββόπουλο, τον Μάλαμα, ή τον Μικρούτσικο. Θα μίλαγα και για τον Γιοβάν Τσαούς, τον Ανέστη Δελιά και τον Σωτήρη Γαβαλά, εννοείται, πριν από τους τελευταίους.

      Asser Moissis
      Κι αυτό
      https://youtu.be/h9qEySRiInQ
      Nikos Gounaris Strose to Stroma Sou Gia Dyo

      Vassilis Konstandopoulos
      Οι ρώσοι διατηρούν ακόμα τον χαρακτηρισμό "βαρντ", ήγουν βάρδος, για τους δικούς τους τραγουδιστές που συνήθως τραγουδούσαν με τη συνοδεία κιθάρας ή απολύτως στοιχειώδους μπάντας (εδώ η λέξη μάλλον επεκτάθηκε σε οποιονδήποτε, συνήθως "επικό" ερμηνευτή). Τέτοιος ήταν κι ο Γούναρης και καλό είναι να αναγνωρίζεται.

      Xristos Fanaritis
      https://youtu.be/C4aXh0EFDB4
      ΚΑΛΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΗΚΕΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΝΑΖΟΣ
      Και εδώ ως .. ρεμπέτης με το ψευδώνυμο Νίκος Κουρνάζος

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "H ύφεση 9,7% για την Ελλάδα μέσα στο 2020 που προβλέπει η Κομισιόν δεν είναι διαχειρίσιμη χωρίς ανηλεή"...

    Vassilis Serafimakis
    Συμφωνώ με την εκτίμηση, γιά όσο αυτό αξίζει. Δεν συμφωνώ (δυστυχώς!) με την πρόβλεψη διότι πιστεύω ότι ο Ελληνικός λαός στην μεγάλη πλειοψηφία του είναι πλέον ιδρυματοποιημένος και απαθής.
    Η διάθεση γιά διαμαρτυρία άντεξε τις προβοκατόρικες αλητείες τού ΓΑΠ, τις καταστολές τού Σαμαρά, και τα ΜΑΤ τού Τσίπρα, οπότε ο Μητσοτάκης μάς βρίσκει εξαντλημένους και παραδομένους στην ιδιωτεία. Μακάρι χίλιες φορές να ετοιμαζόταν η ΕΕ γιά σχέδια όπως αυτά που γράφεις - θα σήμαινε ότι γνωρίζουν κάτι γιά διάθεση αντίστασης στη χώρα.
    Γιά μένα αν γινόταν δημοψήφισμα όχι από την Ενωση αλλά ούτε από την Ευρωζώνη μπορεί να μην ψηφίζαμε να βγούμε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Βγήκαν και διαδήλωσαν αρκετοί την Πρωτομαγιά και πέσανε να τους φάνε. (Και όχι εγώ - σπεύδω να το πω, επειδή ορισμένοι μπορεί να μην κατάλαβαν τι ακριβώς έγραψα σε σχέση με το ΠΑΜΕ τις προάλλες). Εν τω μεταξύ το σύστημα δρα ανεξαρτήτως από τις προθέσεις του κόσμου. Δουλεύει για να έχει - γι' αυτό επανέρχεται τώρα και η Marfin. Εγώ έχω καλή γνώμη για τον κόσμο γενικά. Δεν τον θεωρώ ούτε συμβιβασμένο, ούτε μ@λάκα, ούτε ιδρυματοποιημένο, ούτε απαθή, ούτε όλα αυτά.

    Vassilis Serafimakis
    διαφωνούμε, οπότε γιά να δούμε. (Μακάρι φυσικά να έχω άδικο.)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Η απείθεια ταιριάζει στον Έλληνα, και εκδηλώνεται αυτή με διάφορες ευκαιρίες και θα εκδηλωθεί, όταν υπάρξει ξανά λόγος. Χρειάζονται όμως και άλλα πράγματα. Το γεγονός, ας πούμε, ότι ουσιαστικά η χώρα δεν έχει αντιπολίτευση αυτή τη στιγμή βαραίνει πολύ στα πράγματα.

    Anna Zouravlioff
    H αντιπολίτευση εφαγε μια μπανανόφλουδα, δεν θα φάει και δεύτερη. Ας τα βγάλει πέρα η ΝΔ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σωστά ο Τσίπρας δεν θα παραβρεθεί στα της Marfin. Να δούμε ποιοι άλλοι ΔΕΝ θα πάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι μακάβριες αναρτήσεις της ΕΡΤ Αρχείο..."...

    Sakis Bwanas
    εντάξει, κατανοητό να τα έχουν έτοιμα αλλά ποιος παπάρας τα βγάζει χωρίς διασταύρωση;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτά υπάρχουν στο αρχείο της ΕΡΤ, δεν χρειάζεται καν να τα έχεις έτοιμα. Οι άνθρωποι έκατσαν και έγραψαν κειμενάκι, που θέλεις μισό λεπτό για να το κάνεις, για να προλάβουν την "είδηση", να είναι "πρώτοι". Ηλίθιοι κιόλας.

    Sakis Bwanaς
    συχαρικια από την ανάποδη - λες και θα περνούσανε πειθαρχικό...

    Pantelis Tsalouchidis
    Έτοιμες νεκρολογίες, που έγραφε κάποτε ο Τίτος Πατρίκιος

    Γιώργος Δαραβίγκας
    και μετά δυσανασχετούν όταν τους αποκαλούν κοράκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Θα πρέπει να ξαναπεί κάποιος του Νταλάρα..."...

    Anastassios Anastassiou
    Νά αγιασει η ηλεκτρονική σου γραφίδα!

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Ποια εταιρία παραγωγής ανέλαβε την εκπομπή; Ας παρακολουθήσουμε ποιους και ποιες θα καλεί, και τι ιδεολογία θα περνάει...

    Costas Sweetsmoke
    Όχι άλλο Νταλάρα...

    Κώστας Οικονόμου
    Δεν μας χε... ρε Ντ......

    Stathis Nikokavouras
    πανουσης πανουσης πανουσης..κατσε μην τα διαβασει η γυναικα του η ολλανδεζα που ειναι ολη μερα στο ιντερνετ και σε αρχισει στο κραξιμο...τοκανε και σε μενα και εγω της εγραφα απο κατω πανουσης πανουσης πανουσης....λυσιαξε...οπως τα λες ειναι οι βολεμενοι ,τα μεγαλα τζακια,300 οικογενειες,καμια 50 οικογενειες μεγαλοεμπορων[τυπου noor one] και οι υπολοιποι που δεν εχουν στον ηλιο μοιρα...αλλα αφου φοβισμενοι μεσα στο καβουκι καθονται καλα να παθουν...και μετα λενε εμενα καβουρα.

    Dreliozis Panagiotis
    Α ρε Τζιμη Πανουση...Σε φαγαν οι μυνησεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εμπάθεια, μίσος, χολή, κόμπλεξ, για τον σπουδαιότερο τραγουδιστή και όχι μόνο, η ζωή μας τα αίματα μας, ο πολιτισμός μας, ο Τραγουδιστής μας, αρκεστείτε εσείς στο νεοκαψουρολαϊκοποπ τραγούδι και στο διχασμό σε πολλά θέματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή