Κυριακή 24 Μαΐου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 263

24/5/2020
Είδα Λένα Κιτσοπούλου, στο σάιτ του Ωνάση.
Λίγη γαρδουμπίτσα και λίγο κοκορετσάκι τρώμε πού και πού, αλλά ωμό γάβρο και σούσια και τέτοιες μ@λακίες... μη μας γ@μ@ς τώρα. Σιγά μην πάω στην κορφή του βουνού για να φάω ωμό ψάρι... Ρε, τρέλα πουλάτε;
Εντάξει, άμα βρω κανα ντουφέκι, πάνω σε κανα διάσελο, μπορεί να ρίξω και κανα σμπάρο σε τίποτα ντενεκέδια κατά προτίμηση, άιντε να καπνίσω και κανα τσιγάρο στην άγρια φύση, άιντε να σπάσω και την τηλεόραση, αλλά ρε φίλε το πισί μου το θέλω. Πληκτρολογώ σε κομπιούτερ από το 1983, 37 χρόνια, και το έχω συνηθίσει. Ας πούμε ότι δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτό – αλλά μπορεί και να μπορώ, δεν με έχει απασχολήσει το θέμα (τουλάχιστον ακόμη). Δεν είμαι τεχνοφοβικός, αλλά δεν γουστάρω και πολλά-πολλά με την εξέλιξη. Δεν μου τρέχουνε τα σάλια, με την κάθε αηδία που πλασάρεται κάθε λίγο και λιγάκι. Έχω ένα αξίωμα πως ό,τι λειτουργεί ποτέ δεν αντικαθίσταται, όταν μπορεί και αξίζει να το επισκευάσεις (όταν χαλάσει).
Το «πυροβολήστε τον φόβο του θανάτου» είναι το πιο σωστό μήνυμα από το ταινιάκι της Κιτσοπούλου – και μόνο γι’ αυτό εγώ της βγάζω το καπέλο. Βασικά δεν πιστεύω ότι η υγεία είναι πολυτιμότερο αγαθό από την ίδια τη ζωή. Είσαι υγιής γιατί ζεις, όχι το ανάποδο.

24/5/2020
Διαβάζω κάτι βλακείες που γράφουνε στην Athens Voice για την Mariangela, με αφορμή την επανέκδοση ενός άλμπουμ της από το 1975, που είχε ενορχήστρωση και παραγωγή από τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Το άλμπουμ ξαναβγήκε τώρα από την καναδική Telephone Explosion, αλλά στο άρθρο τής A.V. διαβάζουμε πως «το παρθενικό της άλμπουμ επανακυκλοφορεί από την κορυφαία ετικέτα επανεκδόσεων Light In The Attic στο Σιάτλ». Εγώ δεν βρήκα έκδοση στο discogs στην Light in the Attic, αλλά τέλος πάντων αλλού είναι το θέμα. Το ότι ο δίσκος αυτός πλασάρεται σαν «έπος» (το γράφει κάποιος Δημήτρης Λιλής και στο avopolis, μάλλον ο ίδιος θα έχει γράψει και το κείμενο στην A.V.), σαν «καλό κρυμμένο μυστικό» και η Mariangela σαν «θρυλική φωνή». Όλα αυτά, δεν χρειάζεται να το πω, με ξεπερνούν.
Ένα 17χρονο κορίτσι ήταν η Mariangela το 1975, που ηχογράφησε ένα απλώς συμπαθητικό LP, το οποίον δικαίως, να πούμε, ξεχάστηκε και αγνοήθηκε στην πορεία (και το λέω τούτο, όταν είναι γνωστό πως έχουν αγνοηθεί αληθινά αριστουργήματα).
Ρίχνω τώρα το άλμπουμ στο πλατώ (από την παλιά ελληνική έκδοση) και το ξανακούω. Δεν αντέχει στο χρόνο. Δυο-τρία συμπαθητικά κομμάτια και τα άλλα κάτω του μετρίου. Και η φωνή της Mariangela (που τότε έβγαινε συνέχεια στην τηλεόραση και γινόταν εξώφυλλο σε Μανίνες-Κατερίνες και σε άλλα περιοδικά) εντελώς παιδική και άφτιαχτη. Άιντε ν’ ακούσεις το “Honalulu baby” (του Παπαθανασίου), άιντε ν’ ακούσεις και το “Let me find a pathway” (που είχε πρωτοτραγουδήσει ο Σπανουδάκης στο όντως πολύ καλό “Looking Back” – να ένα πραγματικά αξιόλογο άλμπουμ, που αξίζει να ανακαλύψουν οι attic-ιστές), άιντε ν’ ακούσεις και το “What you’re doing to me” (του Άλεξ Σπυρόπουλου, από Nirvana κ.λπ.) και από κει και πέρα... πάπαλα.
Ορισμένοι παίρνουν θάρρος, επειδή κάποιοι ξένοι επανεκδίδουν ελληνικά άλμπουμ, και από υπερβάλλοντα ζήλο γράφουν ό,τι να ’ναι. Σου λέει... αφού το εκτιμάνε οι ξένοι, δεν μπορεί, θα είναι καλό. Τόσο τους κόβει. Και των ξένων, που επανεκδίδουν ό,τι βρεθεί μπροστά τους, μα και των δικών μας, που έχουν χάσει το αισθητήριό τους... λιποθυμώντας μόλις θα γραφτεί, κάτι για εμάς, απ’ έξω.
Ολόκληρο άρθρο θα μπορούσα να γράψω, με αφορμή αυτά που διάβασα για την Mariangela, στην A.V., και να εξηγήσω γιατί τότε η δεξιά σκιζόταν να προβάλλει όλα αυτά τα πράγματα από ραδιόφωνο, τηλεόραση, νεανικά και οικογενειακά περιοδικά, αλλά ο κόσμος δεν τσίμπαγε. Σκέψου τι γινόταν, όταν ακόμη και τα 4 Επίπεδα της Ύπαρξης είχαν βγει στην τηλεόραση! Τώρα έχει έρθει η ώρα λοιπόν, για να μας τα παρουσιάσουν όλα αυτά, οι άσχετοι φιλελέδες, σαν... αδικημένα αριστουργήματα, ποδοπατημένα από την αρβύλα της αριστεράς κ.λπ.

24/5/2020
Ο πατριωτισμός της δεξιάς και της υπερδεξιάς, όταν ο κίνδυνος είναι κατασκευασμένος, εξαντλείται στην πατριδοκαπηλεία, ενώ όταν ο κίνδυνος είναι υπαρκτός, τότε είναι συνυφασμένος με την ενδοτικότητα και με την προδοσία.

23/5/2020
Ρίχνοντας μια ματιά στην εκπομπή «Στο σπίτι με τη Νατάσα Θεοδωρίδου», τόπους-τόπους, γράφω μερικά συμπεράσματα.
α. Η Θεοδωρίδου τραγουδάει σαν να έχει κρεατάκια.. μπουκωμένη. Αν την ενοχλούσαν θα τα έβγαζε, για να καλυτερεύσει τη φωνή της, άρα, για να τραγουδάει έτσι πάει να πει ότι δεν γίνεται τίποτα. Είναι το φυσικό της. Τραγουδίστρια της... μύτης.
β. Είναι κυριλέ τραγουδίστρια, ελαφρολαϊκή, το στυλ της θυμίζει χούντα, μοιάζει σ' αυτό με την Μαρινέλλα, αλλά ουδεμία σχέση μεταξύ τους οι δύο φωνές.
γ. Πρέπει να ψάξω βαθιά για να βρω ένα τραγούδι της Θεοδωρίδου, που να μου αρέσει πολύ. Κάποιο μου άρεσε εκεί στις αρχές των 00s, αλλά τώρα δεν μπορώ να το θυμηθώ.
δ. Για μένα το ρεπερτόριό της γενικά είναι κάτω του μετρίου, προς το κακό – κάτι που δείχνει και την παλιοποιότητα του «σημιτικού» τραγουδιού (εποχής Σημίτη εννοώ), την ψεύτικη ευμάρεια και τα πλαστικά αισθήματα. Όλοι τότε τα ίδια λαμέ και ψεύτικα τραγούδια λέγανε. Η χειρότερη εποχή της νεότερης Ελλάδας. Τη ζήσαμε... περάσαμε, αλλά δεν κολλήσαμε.

23/5/2020
Μέσα σε δυο-τρία χρόνια, από το 1979 έως το 1981, είχα ακούσει όλους τους δίσκους του Σαββόπουλου. Τους ήξερα απ’ έξω και ανακατωτά. Κάθε νότα τους. Διάβαζα και συνεντεύξεις του παράλληλα, γιατί πάντα, σε κάθε εποχή, ο Σαββόπουλος ήταν ο αγαπημένος των μίντια, και κάπως έτσι, μέσα σ’ εκείνο το σύντομο διάστημα, είχα συμπυκνώσει εντός μου, όλα όσα οι μεγαλύτεροι είχαν βιώσει μέσα σε 15 χρόνια. Ακούγοντας, δε, κάποιους της νεότερης γενιάς των τραγουδοποιών, που είχαν φυσικά και σαββοπουλικές αναφορές (γι’ αυτούς τους τραγουδοποιούς λέμε), ένοιωθα, ήδη από εκείνα τα χρόνια να τον ξεπερνώ εντός μου. Ήταν, εξάλλου, αρκετά μεγάλος για μένα τότε, και σχεδόν προβλέψιμος – και εξ αιτίας αυτού ακριβώς προτιμούσα τα πιο νέα, τότε, και αμόλυντα ονόματα.
Το πατατράκ έγινε με τους Πρώτους Αγώνες της Κέρκυρας, τέλη Σεπτεμβρίου του ’81, που είχε οργανώσει ο Μάνος Χατζιδάκις. Ορισμένους, απ’ αυτούς που εμφανίστηκαν τότε, εκεί, τους ένοιωθα σαν να σκάβουν το λάκκο τού Σαββόπουλου (καλλιτεχνικά λέμε πάντα) και μάλιστα τη παρουσία του, ενταφιάζοντάς τον επί τόπου (τότε στο θέατρο). Το επιβεβαίωσα και τα πιο πρόσφατα χρόνια αυτό, βλέποντας ξανά τις αντιδράσεις του από τη σάλα μετά από κάθε τραγούδι (τις αντιδράσεις του Σαββόπουλου, ως θεατή των Αγώνων εννοώ). Ένοιωθε και ο ίδιος, θέλω να πω, να τον ξεπερνούν οι νεότεροι ταλαντούχοι – όχι όμως με την μεγαλοπρέπεια και την παρρησία που αξίζει να δείχνουν οι μεγαλύτεροι, προς αυτούς που έρχονται να καταλάβουν τις θέσεις τους, αλλά κάπως... υποτιμώντας τους ή και ζηλεύοντάς τους. Εξάλλου ο Σαββόπουλος ήταν νέος ακόμη τότε, και εμφανιζόταν σαν να ένοιωθε την ανάσα τους, σαν κάτι να τον ενοχλούσε. Εγώ έτσι νομίζω, αυτή την εντύπωση έχω, κι ας μου πει όποιος θέλει ότι κάνω λάθος.
Εκπληκτικό τραγούδι, αφιερωμένο στον Γιάννη Σκαρίμπα, με στίχους, μουσική και ερμηνεία από τον Γιώργο Μακρή, με φοβερές εικόνες, μελωδία, παίξιμο, τραγούδισμα, τα πάντα. Για μένα ισάξιο των αριστουργημάτων του Σαββόπουλου, από τα sixties-early seventies, αλλά τότε, στις αρχές των 80s, πολύ πιο μπροστά απ’ οτιδήποτε ετοίμαζε εκείνη την εποχή (ο Σαββό).

23/5/2020
Βλέπω αυτή την ιστορία με το βιτριόλι να είναι πρωτοσέλιδο σε κάτι λαϊκίστικα μίντια και μειδιώ (για τους δικούς μου λόγους).
Παλιά, κάτι τέτοιες ειδήσεις, περνούσαν στα ψιλά των εφημερίδων, σε κάτι μονόστηλα της προτελευταίας σελίδας, γιατί ήταν κοινές και συνηθισμένες.
Το βιτριόλι υπήρξε όπλο των γυναικών έναντι των απίστων αντρών γενικώς, και στη γειτονιά μου, εκείνα τα χρόνια, όταν ήμουν παιδί, ήξερα έναν ταβερνιάρη που φορούσε συνέχεια κάτι σκοτεινά γυαλιά, και που τον φοβόμουνα (όπως τον έβλεπα), όταν με στέλνανε να πάρω κρασί (είχε βαρέλια).
Στη γειτονιά είχε διαδοθεί πως κάποια... μέγαιρα του είχε ρίξει βιτριόλι, επειδή τον είχε πιάσει με άλληνε. Ποτέ δεν μάθαμε την αλήθεια...

23/5/2020
Κανένας Αθηναίος δεν κατεβαίνει στο κέντρο για να περπατήσει – θα πρέπει να είναι τρελός. Στο κέντρο κατεβαίνουμε, επειδή υπάρχουν τα μαγαζιά, τα μικρομάγαζα, για να ψωνίσουμε. Αυτό που ο Μπακογιάννης λέει με στόμφο Μεγάλος Περίπατος είναι τρίχες και δεν αφορά τον Αθηναίο, αλλά τον τουρίστα.
Όταν θα κλείσουν όλα τα μαγαζιά, προκειμένου να γίνουν «εστίαση» και «τσολιαδάκια» την κάτσαμε. Πέραν του ότι θα καταστραφούν εκατοντάδες επαγγελματίες δεν θα έχουμε απολύτως κανένα λόγο, εμείς οι πιο μεγάλοι (δεν ξέρω τι θα κάνουν οι πιτσιρικάδες) να ξαναπεράσουμε από τα... διόδια και τις μπάρες του Συντάγματος.

23/5/2020
Νάνσυ Κανέλλη - αδελφή της Λιάνας. Φαίνεται ποια είναι από τις δύο.
Έχω και βιβλίο με ποιήματά της από το 1972. Το τραγούδι είναι από τέλη 80s βέβαια...

22/5/2020
Έκανα μια βόλτα το απόγευμα στις 5 στο κέντρο – την πρώτη μετά την καραντίνα. Πέρασα από δισκάδικα και βιβλιοπωλεία. Θλιβερή η κατάσταση. Κόσμος δεν κυκλοφορεί, ούτε στους δρόμους με αυτοκίνητα, ούτε στα πεζοδρόμια. Στάσεις άδειες, λεωφορεία ψιλοάδεια, στα μαγαζιά βαράνε μύγες. Πάνω από τα μισά μαγαζιά είναι κλειστά και όχι μόνο η εστίαση, μα και βιβλιοπωλεία, και άλλα πολλά. Κατεβασμένα ρολά συνεχώς. Ο κόσμος έχει φοβηθεί – και κόσμος δεν είναι μόνον οι πιτσιρικάδες στις πλατείες. Εγώ αυτό εισέπραξα απόψε. Ελπίζω, από Δευτέρα, τα πράγματα να είναι κάπως καλύτερα, γιατί αυτό που είδα σήμερα... δεν κυλάει... δεν βγαίνει.
Ψάχνοντας, πάντως, βρήκα πολύ, φθηνό και καλό υλικό – βιβλία βασικά.
Πήρα ένα αντικομμουνιστικό του Γεωργαλά από το ’71 (με κείμενα από την Σοβιετολογία), ένα κομμουνιστικό για την Εθνική Αλληλεγγύη επί ΕΑΜ (1941-1944), ξαναπήρα το «Γιατί αυτοχτόνησε ο Μπενερτζή;» του Ναζίμ Χικμέτ στον Στοχαστή (το βιβλίο που διάβασε ο Γκαΐφύλλιας πριν γράψει το κομμάτι), επειδή ήταν καινούριο και σε καλύτερη κατάσταση απ’ αυτό που είχα, και ακόμη δύο δυνατά βιβλία του Νίκου Πλατή, που δεν τα είχα, και που στις τιμές που τα βρήκα αποκλείεται να τα βρεις ξανά. Αυτά ήταν πραγματική ευκαιρία.
Το κέντρο ποτέ δεν θα σε απογοητεύσει σε τέτοια θέματα...

22/5/2020
>>Πριν φτάσει στο Εθνικό Θέατρο ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε τον γειτονικό ναό του Αγίου Κωνσταντίνου όπου άναψε κερί.<<
Όπου βρει εκκλησία ανοιχτή μπουκάρει - πάντα μαζί με τον φωτογράφο του.

21/5/2020
Συζητούσα μ’ ένα φίλο το απόγευμα στο τηλέφωνο για το πανκ (μ’ έναν άλλο κουβεντιάζαμε για τον Αντρέα Μαζαράκη και για το αν έπαιζε σε ταινία του Κωνσταντάρα το 1972) και μεταξύ άλλων μου έλεγε τα γνωστά, για τη σβάστικα, και τα ναζιστικά παραφερνάλια, πως οι πάνκηδες δηλαδή τα χρησιμοποιούσαν για να προκαλέσουν τους καθωσπρέπει κ.λπ.
Και πάνω κει θυμήθηκα και του είπα κάτι που το είχα διαβάσει παλιά στο βιβλίο του Hunter Thompson για τους Angels (εκείνος το έλεγε για τους Angels)… ότι δηλαδή αφού ήθελαν να προκαλέσουν την μπουρζουαζία και τους αστούς, οι πάνκηδες, θα έπρεπε αντί για τη σβάστικα να ράβουν επάνω τους σφυροδρέπανα – γιατί μόνον αυτά θα έκαναν, πραγματικά, τους αστούς να ανατριχιάζουν και ν’ αλλάζουν χρώμα.
Έτσι είναι φίλοι μου (πάνκηδες) αγαπημένοι. Μόνον έτσι είναι.

17 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb περί πανκ κ.λπ.

    Win Berry
    Αυτό που λέει ο Thompson ισχύει 100% για ΗΠΑ. Στην Δ.Ευρώπη, ιδίως μεταξύ 1960-1980 ο κομμουνισμός είχε κάποια πατήματα και σε κοινοβούλια και σε ΜΜΕ και στον πολιτισμό κτλ. Κατά τα άλλα τεράστιο σφάλμα η σβάστικά (εμένα βέβαια το πανκ ούτε μου άρεσε, ούτε μου αρέσει)

    Nikos Kouteris
    Συμφωνώ απόλυτα

    Tsekouras Kontrampassos
    couldn't agree more.............

    Giorgos Pandis
    Στην Ελλάδα πάντως η σχέση πανκ και κομμουνισμού δεν λειτούργησε ποτέ..Ακόμη θυμάμαι τα άρθρα του Ριζοσπάστη το 1985 Για τους "πανκ Stranglers" και τους "ψυχεδελικούς Κιουρ" που θα διαφθείρουν την νεολαία...

    Aggeliki Marinou
    <3

    Νίκος Σούρσος
    https://www.youtube.com/watch?v=krocSbrjjXo
    Redskins - Take No Heroes!

    Patritsopoulos Nikos
    https://www.youtube.com/watch?v=N6zu_d6RthY
    Swastika Girls II

    Vassilis Serafimakis
    Ξέρω ότι δεν θα είναι δημοφιλής η άποψή μου. Οι μουσικοί και το κοινό πανκς τής δεκαετίας 1970-80 ήταν ιδεολογικά στον αντίποδα κάθε απολυταρχισμού. Ανεξάρτητα από τις λεκτικές διατυπώσεις τών απόψεων τους ήταν ουσιαστικά αναρχικοί, αλλά αναρχικοί με πρώτο αίτημα την καταστροφή (κάθε επικρατούσας κατάστασης), στα όρια τού μηδενισμού.
    Η στάση τους ήταν η ακραία πρόκληση, απόλυτα συνεπής στην κοσμαντίληψή τους, εξ ού και τα φτυσίματα, η βρωμιά, η μουσική ατεχνία - και τα σύμβολα. Το σφυροδρέπανο στη Βρετανία είναι πολιτικά κάτι που παραπέμπει στον κομμουνισμό περισσότερο από ότι στα σοβιετικά πεπραγμένα - είναι σύμβολο χρησιμοποιούμενο από ένα σωρό ομάδες και κόμματα, και ορατό συχνώτατα σε διαδηλώσεις.
    Η σβάστικα όμως είναι κάτι μισητό. Ούτε οι ακροδεξιοί στη χώρα δεν το χρησιμοποιούν (τουλάχιστον όχι ευρέως, όχι δημοσίως). Εξ ού και η προκλητική χρήση του από τούς πανκς - αυτό είναι όλο. Το πώς εξελίχθηκαν μετά μερικές μορφές τού πανκ και πώς ορισμένοι ξέπεσαν σε αυταρχικές αντιλήψεις δεν έχει σχέση με τις σβάστικες

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>το σφυροδρέπανο είναι σύμβολο χρησιμοποιούμενο από ένα σωρό ομάδες και κόμματα, και ορατό συχνώτατα σε διαδηλώσεις<<
    Εμ γι' αυτό έπρεπε να το χρησιμοποιούν και οι πάνκηδες, ώστε να γίνει ακόμη πιο διαδεδομένο. Με τις σβάστικες δεν προκαλούσαν απολύτως τίποτα, με τα σφυροδρέπανα θα τους τρέμανε. Διάφοροι το πλήρωσαν με το να ενταχθούν τότε στα κομμουνιστικά κινήματα (ορισμένοι και με την ζωή τους, όπως ο Cardew), ενώ κανένας πάνκης δεν πλήρωσε απολύτως τίποτα. Ουδεμία απαλλαγή και άφεση αμαρτιών σε όλους εκείνους που έσπειραν τον ναζισμό στην νεανική κουλτούρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vassilis Serafimakis
      οι πανκς ήταν αντίθετοι σε όλα τα καθιερωμένα. (Τουλάχιστον θεωρητικά και αρχικά.) Η πολιτική στράτευση ήταν ανάθεμα γιαυτούς! Τούς χίπις τούς κοροϊδεύανε. Δεν θέλανε χρήση "θετικών" συμβόλων αλλά αντιαισθητικών, ενοχλητικών. Νομίζω η μουσική τους ήτανε είδος μουσικής που επιδιώκει να μην αρέσει.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ισχύουν αυτά, γιατί τότε θα πετάξουμε από τους πανκ τους Clash κι ένα σωρό άλλα σχήματα. Δεν υπάρχει πανκ μανιφέστο. Κι ούτε κοροϊδεύανε όλοι τους hippies. Και από αντιαισθητικά και ενοχλητικά σύμβολα άμα θες άλλο τίποτα - αλλά δεν είδα κανέναν να ενοχλείται από τις σβάστικες. Από τα σφυροδρέπανα όμως... Μουσική που δεν θέλανε να αρέσει, αλλά πού έσπαγε ταυτόχρονα τα τοπ;

      Vassilis Serafimakis
      τα έχεις μελετήσει αρκετά βαθύτερα από μένα αλλά προσωπικά πιστεύω ότι αυτό που μπορώ να χαρακτηρίσω πάνκ κράτησε πολύ λίγο χρονικά - συγκροτήματα δε όπως Clash, Police, Jam, Joy Division κ.ά. μπορεί να συνέπεσαν χρονικά με αυτή την έκρηξη αλλά δεν τους θεωρώ πανκ. Όσο γιά μανιφέστο, κι η ιδέα ενός πολιτικού μανιφέστου τούς ήταν απεχθής! Η εμφάνισή τους ήταν σκέτη απόρριψη όλου όσου είχε προηγηθεί - από τα 10λεπτά σολαρίσματα "θεών τής κιθάρας" μέχρι την ποπ αντίληψη ομορφιάς, εξ ού τα κομμάτια 2 χορδών και τα τρυπήματα στο δέρμα.
      Τα τοπ κατακτήθηκαν (και) λόγω τού novelty - και σχεδόν αμέσως μετά το πανκ έσβησε, ήρθαν τα συμβόλαια, έπεσε χρήμα, και το στυλ έγινε ακόμα ένα είδος μουσικής. Ετσι το κατάλαβα.

      Dimitris Politakis
      Φώντα αν μου επιτρέπεις δεν ήταν έτσι τότε, όταν οι γονείς και οι δάσκαλοι προέρχονταν από τη γενιά που έζησε τον πόλεμο και η σβάστικα ήταν ο μέγας μπαμπούλας, ένα απόσκοσμο και σατανικό σύμβολο απόλυτου κακού ακόμα και για τους πιο συντηρητικούς εξ αυτών. Φουλ συντηρητικοί πατεράδες φίλων μου 'πανκηδων' που χτύπαγαν και καμιά σβάστικα πού και πού στην αμφίεση, πάθαιναν αποπληξία κυριολεκτικά, ενώ το σφυροδρέπανο μπορούσαν να το αποδεχτούν (οι κνίτες ήατν καλοί μαθητές άλλωστε).Αργότερα βέβαια (πολύ αργότερα όμως) τα πράγματα άλλαξαν.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είχαν περάσει 30 χρόνια από τον πόλεμο, όταν έσκασε το πανκ. Φόβος για επανάκαμψη των Ναζί δεν υπήρχε - αντιθέτως ο εξ ανατολών φόβος λειτουργούσε πάντα, όπως και ο αντικομμουνισμός. Και ήταν ρεαλιστικός, για τους φοβισμένους αστούς και τα λοιπά. Εξάλλου μην ξεχνάς πως οι σβάστικες δεν λειτούργησαν μόνο σαν σύμβολα πρόκλησης, αλλά είχαμε και πράξεις (μισαλλοδοξία, κυνήγι μεταναστών, σχέσεις με National Front, Rock Against Communism κ.λπ.).

      Antonis Tsoukatos
      Ο μέσος Άγγλος πραγματικά δε ξέρει τι θα πει κομμουνισμός. Δεν έχει ιδέα - πάρα την οποιαδήποτε εξ Αμερικής προπαγάνδα. Και ούτε και είχε/ έχει και καμμιά απορία να μάθει. Έχουν (και τότε, την επόχη του πανκ) απιστευτά πολλά χρόνια πολιτικής σταθερότητας για να κάτσουν και να ασχοληθούν. Από την άλλη, οι κοινωνιά τους έχει τεράστια περηφάνια για την αυτοθύσια του καθε μπάμπα που πολέμησε το '40. Στην αγγλική αφέλεια και βλακεια του πανκ "χτύπαγαν" εκεί που έβλεπαν και είχαν μάθει από τα σπίτια τους.

      Διαγραφή
    2. Alexandros Piravlos
      To σφυροδρέπανο εκείνη την εποχή ήταν μερος της δημόσιας αντιπαραθεσης. Ανήκε στο formal politics. Και έφερε επίσης ήδη τη στάμπα των γκουλάγκ. Σε αντίθεση ο σκοτεινός κόσμος της σβάστικα ήταν απομακρυσμενος λιγάκι ιστορικά. Σχεδόν στον κόσμο του μύθου. Αλλά και του απόλυτα αποτρόπαιου. Δεν το δικαιολογώ φυσικά. Αηδιαστικη χαζοτητα
      Αλλά η χρήση του σφυροδρέπανου. Δλδ του σταλινισμού θα μου φέρνε την ίδια αηδία.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εσύ μπορεί να είσαι φιλελές και να σου έφερνε αηδία, αλλά εμένα δεν μου φέρνει.
      Και μην αρχίσεις να λες μπαρούφες περί σταλινισμού και γκούλαγκ, γιατί θα πάρεις πόδι. Στο λέω.

      Alexandros Piravlos
      φιλελες εγω; λολ. Οι αριστεροί το έλεγαν γραφειοκρατικό καπιταλισμό. Οι καταστασιακοι. Που επικοινωνουσαν με το πανκ. Και ο Καστοριάδης. Μπορείς να σιχαινεσαι το σοβιετ χωρίς να είσαι φιλελε. Κι οι χιπηδες το σιχαινονταν

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καλά, εγώ δεν έχω καμία σχέση με τους καταστασιακούς και δεν τους υπολήπτομαι. Δεν είμαι φαν ούτε του Καστοριάδη, ούτε του Γκι Ντεμπόρ. Διαβάζω, αλλά δεν είμαι φαν. Άμα εσύ δηλώνεις "καταστασιακός" πες το μας να το ξέρουμε - γιατί αυτά που λες τα λένε και οι φιλελέδες (ξαδερφάκια των άλλων).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Σαχλαμάρες. Δεν χρησιμοποιούσαν οι πανκ σφυροδρέπανα γιατί έκαναν καταστασιακή κριτική από τα αριστερά στο κομμουνιστικό κόμμα της Βρετανίας τότε, και γι' αυτό ντύνονταν με σβάστικες. Ρε είναι για πολλά γέλια αυτά.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>οι χιπηδες το σιχαινονταν<<
      να μη λες ό,τι να'ναι γιατί είσαι άσχετος.
      Ψάξε να δεις ποιοι hippies τα έλεγαν αυτά. Είναι εύκολο να το βρεις.
      >>Όσοι είναι έτοιμοι για αλλαγή μπορούν να κάνουν ό,τι κάνουμε κι εμείς, ή να ενταχθούν σε μας. Η σοσιαλιστική μίμηση και η σοσιαλιστική άμιλλα, ο μεγάλος δάσκαλος<<.

      Alexandros Piravlos
      Η απέχθεια προς τα σοβιέτ είναι δικαίωμα του καθε ελευθεριακού ανθρώπου. Και του κάθε μαρξιστή. Άλλο ζήτημα οι πανκηδες κι οι τόσοι άλλοι. Εξήγησα παραπανω για ποιο λόγο η σβαστικα ήταν πιο ελκυστικη: ήταν πιο ακραία, σοκαριστικη και σχεδόν μεταφυσική πρόταση. Δεν την υπερασπίζομαι. Όμως σίγουρα υπήρχαν πανκια με μαρξιστικη συγκρότηση και αντισοβιετικα αισθηματα.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Ο αντισοβιετισμός -και η θεωρία των δυο άκρων- ήταν ήδη στοιχείο της νεανικής αμφισβήτησης μετά το 68 στη δύση. Το πώς και το γιατί είναι μεγάλη συζήτηση, αλλά ήταν. Αντίθετα , ο ναζισμός ξεθάφτηκε με όρους αισθητικούς/ μουσειακούς. Δεν υπήρχε περίπτωση -ειδικά ένα πολιτισμικό/αισθητικό φαινόμενο, όπως το πανκ, που αναδύθηκε όψιμα και σε ένα πολιτικό κενό ουσιαστικά, και με ένα πνεύμα ατομικιστικό και εν πολλοίς καπελωμένο από την πολιτιστική ψυχροπολεμική προπαγανδιστική μηχανή της δύσης- να υιοθετήσει τα σύμβολα του ανατολικού μπλοκ.

      Διαγραφή
    3. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εγώ ξέρω και αιτιολογώ το γιατί δεν χρησιμοποιούσαν τα σφυροδρέπανα, όταν τα χρησιμοποιούσαν οι τζαζίστες, ο Wyatt, ο Cardew κι άλλοι διάφοροι. Αλλά η υιοθέτηση των ναζιστικών συμβόλων δεν αιτιολογείται με καμία Παναγία. Είναι τεράστιο φάουλ.

      Alexandros Piravlos
      Ακόμη και στη νεολαία των 90ς και στις υποκουλτούρες της υπήρχε αυτή η σχέση της μαύρης μαγείας με το Χίτλερ κτλπ. Ήταν μερος μιας απόδρασης άλλου είδους Αλλά σίγουρα επέστρεφε δυστυχώς και στην κανονική πολιτική

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εντάξει ελευθεριακέ και "μαρξιστή" δικαίωμά σου είναι να είσαι αντι-σοβιέτ, δεν έχω πρόβλημα, και δεν έχω καμμία όρεξη να συζητάω τέτοια θέματα στο fb, αλλά το ότι βλέπεις λογικό να ράβουν τις σβάστικες και να μη σ' ενοχλεί αυτό, ενώ θα σ' ενοχλούσαν τα σφυροδρέπανα αυτό είναι απερίγραπτο για μένα. Αλλά εντάξει, καταλαβαίνω...

      Alexandros Piravlos
      Λογικό όχι, αλλο πραγμα τπ αντιλαμβάνομαι Άλλο το δικαιολογώ.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μην παίζουμε με τις λέξεις. Σε ανατριχιάζει το σφυροσδρέπανο, όπως σε ανατριχιάζει και η σβάστικα; Αυτό να μας πεις. Μην μας μπερδεύεις.

      Alexandros Piravlos
      Τα σιχαίνομαι και τα δυο Χωρίς να τα ταυτιζω. Και οπωσδήποτε θα προτιμούσα να χρησιμοποιήσω το σφυροδρέπανο ως ποπ ειρωνικο σύμβολο. Όχι τι σημασία έχει αυτό που νιώθω εγω; για τους πανκηδες δεν μιλάμε; Εγώ είμαι rave :-)

      Antonis Kleidouchakis στον Alexandros Piravlos
      και μην ξεχνάμε ότι στα rave χρησιμοποιήσαμε την παγανιστική σβάστικα στην σημειολογία της σύνδεσης με το αρχέγονο. Τότε βέβαια ήταν σαν μια προσπάθεια επανάκτησης και αποκατάστασης του συμβόλου και όσο το δυνατόν αποφόρτισης του από τους ναζί. Δύσκολο εγχείρημα που όμως λειτούργησε για αρκετούς.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν αποφορτίζεται με τίποτα η σβάστικα. Αυτά είναι μαλακίες για μένα, Σόρι δηλαδή. Εδώ δεν αποφορτίζεται το πουλί της χούντας και θα αποφορτιστεί η σβάστικα; Δεν είμαστε καλά.
      Επίσης δεν είναι αποφορτισμένη ούτε η παραδοσιακή μουσική της Βαυαρίας, πάνω στην οποία στηρίχτηκαν τα ναζιστικά θούρια. Αν βγει κάποιος και τραγουδήσει τέτοια πράματα είναι φανερό πού το πάει.

      Antonis Kleidouchakis
      έτσι είναι. Δύσκολα εγχειρήματα όλα αυτά σε μαζικό κοινωνικό επίπεδο τουλάχιστον και δεν προχωράω παραπέρα. Προσωπικά με ενδιαφέρει αυτή η πρόκληση, καλημέρα.

      Vassilis Konstandopoulos
      κάτι είχε γράψει και ο Αρβανίτης σε μια ΜΟΥΣΙΚΗ θυμάμαι, φέρνοντας ως παράδειγμα τους New York Dolls. Το βρετανικό ροκ μια χαρά είχε συνηθίσει τα ναζί σύμβολα, από την εποχή ακόμα του καμένου Μπράιαν Τζόουνς και του πανύβλακα Μπάουι, κανένα πρόβλημα (παρεκτός ίσως για την γενιά που έζησε τον πόλεμο). Τα σύμβολα ήταν απλώς οικεία, οι πάνκηδες (εν γένει, η πρώτη γενιά), όσοι ασχολούνταν, ήταν το ίδιο αντικομμουνιστές όσο η βασίλισσα (χωρίς φυσικά να γνωρίζουν την τύφλα τους). Θυμάμαι κι εδώ κάτι γραφικούς στη σοφίτα του Τριανταφυλλίδη, τύπου Auschwitz SS και τα τοιαύτα.. Edit: φυσικά βάλανε το χέρι τους και οι μόδιστροι, δεν θα επιβίωνε μπουτίκ στο Λονδίνο με σφυροδρέπανα τω καιρώ εκείνω.

      Διαγραφή
    4. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ο Brian Jones ήταν αφελής, ο Bowie όχι και τόσο... ��

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Αυτή η φωτογράφιση του μπράιαν τζόουνς, αν ξέραμε πώς προέκυψε, θα φώτιζε αρκετά πράγματα. Είναι ίσως μια πρώιμη αποδοκιμασία ενός νεαρού γιεγιέ, της τάσης των συνομηλίκων του να συνδέουν το ροκ με τον κομμουνισμό.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Το βρετανικό ροκ μια χαρά είχε συνηθίσει τα ναζί σύμβολα<<
      εγώ δεν το λέω αυτό πάντως. Ο Brian Jones ήταν αφελής και μεμονωμένη περίπτωση, τον κράξανε και δεν το ξανάκανε, ενώ ο Bowie τα έκανε αυτά όταν το ροκ είχε πλέον

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Ναι, ο μπόουι το έκανε όταν είχε δημιουργηθεί ολόκληρη αισθητική σχολή.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όπου δεν υπήρχε ισχυρό κίνημα αντικουλτούρας (λέμε πάντα για τα sixties-early 70s) ο ναζισμός, σε στυλ προκαλώ-και-καλά, εμφιλοχωρούσε. Oi Εγγλέζοι γενικά (γενικά λέω) ήταν μαλάκες. Στην Αμερική, με πόλεμο Βιετνάμ, αγώνες για τα δικαιώματα των μαύρων, Νέα Αριστερά κ.λπ. δεν υπήρχε περίπτωση να δεις διακεκριμένο ρόκερ με ναζιστο-στολές. Εκεί τα πράγματα ήταν ξεκάθαρα.
      Ευτυχώς, ο ναζισμός στο ροκ υπήρξε εντελώς περιθωριακός. Αν εξαιρέσεις τις μαλακίες του Bowie, που απέκτησαν φήμη, σε μιαν εποχή μάλιστα που συμπίπτει και με το τέλος του ροκ (άρα τις λαμβάνω ως εκφυλιστικό φαινόμενο).

      Vassilis Konstandopoulos
      Μερσί. Μίλησα πολύ γενικά. Εννοείται ότι άλλη η εκκίνηση του καψερού του Τζόουνς κι άλλη του Μπάουι που άλλωστε ανεπτύχθη στην φουλ εποχή αιθητικοποίησης του Ναζισμού (άντε πάλι η Σόνταγκ). Ναι, Φώντα, οι εποχές ήταν διαφορετικές 10 και βάλε χρόνια μετά και υπήρχαν πλέον γενιές που δεν είχαν ζήσει τον ΒΠΠ. Συν το Δυτικό Βερολίνο και η ψυχροπολεμική κουλτούρα (το Heroes είναι κατεξοχήν δεξιόστροφο στιχουργικά κομμάτι).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Γι' αυτό λέω ότι οι Εγγλέζοι είναι ψιλομαλάκες γενικώς σε τέτοια θέματα...
      >>Moon's sense of humor had a tendency to push the boundaries of taste – and there was no more cringe-inducing example of this than the time in 1970 that he and former Bonzos frontman Viv Stanshall dressed up as Nazi officers for a record company photo shoot, and then went out drinking while still wearing the uniforms. The two men found the reaction to their public goose-stepping so satisfyingly negative – Moon and Stanshall were even physically evicted from one German Bierkeller – that they decided to remain in uniform (and in character) for the better part of the week, even hiring an open-top Mercedes for an ill-advised trip to the heavily Jewish London neighborhood of Golders Green.<<
      https://www.rollingstone.com/.../dark-side-of-the-moon.../
      Keith Moon's 10 Wildest Pranks

      Διαγραφή
    5. Vassilis Konstandopoulos
      Οι εγγλέζοι είναι πρωτοξάδερφα (φυλετικά) των Γερμανών. Πολέμησαν εναντίον τους όπως και εναντίον των Γάλλων, των Ισπανών κλπ., νο πρόμπλεμ, πολιτισμένα πράγματα, οι Βρετανοί αιχμάλωτοι πολέμου αντιμετωπίστηκαν από τους Ναζί σύμφωνα με τις συνθήκες κλπ., λίγο ήθελε κιόλας να τα βρούνε στο τέλος. Οι "άλλοι", η αρκούδα δηλαδή, είναι Σλάβοι, χωριαταραίοι, απολίτιστοι και πάει λέγοντας (και από τα 5,5 μύρια ρώσους αιχμαλώτους από τα γερμανικά στρατεύματα, τα 3,5 πέθαναν). Οι Αμερικάνοι, ως χωνευτήρι εθνοτήτων, δεν ακολούθησαν (όσον αφορά τους ροκάδες) αυτό το λιλί, διότι εν μέρει είχαν εξαρχής φρικάρει πολύ περισσότερο με τους Ναζί από ό,τι οι πολιτισμένοι της Δυτικής Ευρώπης (κι επίσης, οι Αμερικανοί Εβραίοι είναι πολύ πιο σημαντικό ποσοστό επί του πληθυσμού από τους αντίστοιχους στο νησί). Έχει τη σημασία του το γεγονός ότι από τους Δυτικούς συμμάχους, ήταν οι Αμερικανοί που πρώτοι μπήκαν σε στρατόπεα συγκέντρωσης κι όχι άλλοι..Να μην ξεχνάμε και τα προπαγανδιστικά υπέρ Στάλιν, επί Ρούσβελτ, δε νομίζω ότι υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Βρετανία (πάσα παρατήρηση δεκτή).

      Giannis Papaioannou
      Φώντα, o Rotten, στο Paradiso στο Άμστερνταμ, όπως θα δεις και στη φωτό, έχει τον γερμανικό σταυρό ανάποδα, πάνω από τον Μαρξ...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Τρικυμία εν κρανίω. Σαν την φιλελέδικη ντιρεκτίβα περί εξίσωσης ναζισμού-κομμουνισμού.

      Giannis Papaioannou
      Το ξέρεις πολύ καλά ότι δεν έπαιζε καμιά τέτοια εξίσωση τότε. Εξάλλου, ναι, μια τρικυμία ήταν όλο το πανκ, και ναι πολλοί από αυτούς που το έπαιζαν ήταν και ανοιχτά φασίστες και ναι πολλοί ήταν και αληθινά αναρχικοί και τα γάμησαν όλα... Τέλος πάντων... Καλό βράδυ και μην σκοτίζεσαι για το παρελθόν, ό,τι έγινε έγινε

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι, τότε δεν υπήρχε η εξίσωση, αλλά τα ναζιστικά παραφερνάλια έδιναν κι έπαιρναν. Πολλοί τα πίστευαν αυτά, και τα έλεγαν και σε συνεντεύξεις. Δεν έμεναν δηλαδή μόνο στα σύμβολα. Επιχειρούσαν να προκαλέσουν με αλλοπρόσαλλους και λάθος τρόπους. Δεν είχαν καν καταστασιακή συνείδηση. Ποτέ οι καταστασιακοί δεν θα κυκλοφορούσαν με σβάστικες (ασχέτως αν αργότερα μπορεί ορισμένοι να υποστήριξαν τους νατοϊκούς βομβαρδισμούς στην Γιουγκοσλαβία). Επίσης καλό βράδυ Γιάννη.

      Giannis Papaioannou
      (Crass)
      δεν ξεχνώ!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Oι Crass ήταν hippies, που απλώς έζησαν μερικά χρόνια πιο μετά. Θα ήταν πιο χρήσιμοι στα σίξτις. Στα late 70s και στα 80s ήταν πια αργά...

      Spyros Diastimikos
      "I was mostly into Nazi stuff. I took German class and did Hitler speeches. I'd wear SS pins to school, draw swastikas all over my books."
      Ron Asheton –Stooges

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Να... από μαλάκες, άμα ψάξεις, δεν υπάρχει θέμα.

      Διαγραφή
    6. Jacques Vache
      ο strummer είχε τσακωθεί το 1977 πριν από μία συναυλία με την siouxshee γιατί φόραγαν σβάστικες οι banshees

      Thanos Athanasopoulos
      Βεβαια ηταν πολυ μικρη μεριδα του πανκ οι ναζι πανκ, τους οποιους οι πανκηδες τους βαρουσαν γενικα οπου τους εβρισκαν ε; Το πανκ ειναι συνυφασμενο με την αριστερα οσο κανενα αλλο ειδος μουαικης, βλεπε Μπιαφρα, Στραμερ και οχι μόνο βέβαια

      Maria Kalogeraki
      Τι ενδιαφέροντα πράγματα έμαθα σήμερα, σας ευχαριστώ

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Πριν φτάσει στο Εθνικό Θέατρο ο Πρωθυπουργός..."...

    Chris Veliouras
    εχει πολλα χιολιομετρα ακομα να φτασει τον αγιο ευαγγελο τον πρεζοκομο

    Ilias Frantzis
    Βρε μήπως τον παρακολουθεί ο Μπέκας?

    Lampros Papalexis
    Στο γλύψιμο τους έχει...

    Petros Pihas
    εσεις να τα βλεπετε πως παιζουν στα δακτυλα τα social ...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Έκανα μια βόλτα το απόγευμα στις 5 στο κέντρο – την πρώτη μετά την καραντίνα"

    Ιωάννα Κλ.
    Έτσι! Να μας έρχεστε και ν' ανταμώνουμε! (Είναι πια ώρα για καμμια Φαρφουλοκατάσταση! Επιμελήσου Διαμαντή Καράβολα... Έχουμε τόσους ωραίους κι ενδιαφέροντες φίλους!)

    Διαμαντής Καράβολας
    Μπορούμε να κανονίσουμε να παίξουμε κ καουμποιδες κ Ινδιάνοι αν θελετε... ��

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι ρε φίλε Μαυρομιχάλη, τα είδα, τι στο διάολο κάνουνε;

    Ιωάννα Κλ. στον Διαμαντής Καράβολας
    Μας είπε ο υπεύθυνος μηχανικός πως τελειώνουν σε μερικές μέρες!!! Ξεκουνήσου!!! Χαμόγελο κι αισιοδοξία (και ροχάλα στη σάπια κοινωνία....) :-)

    Διαμαντής Καράβολας στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    περνάνε νέα αποχέτευση (τώρα που ανοίξαμε μετά από 2 μήνες κλειστά) κ τα χουνε σκατωσει τελείως...

    Χριστίνα Δουρούκου
    θεε μου τις εκπομπες του Γεωργαλα στην ασπρομαυρη της ΥΝΕΔ !!! μαλλον καποτε θα "επαιζε" στο ΚΚΕ ......ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥς ΛΟΓΟΥΣ....

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ξεκίνησε κομμουνιστής με κομματικές θέσεις και δράση και κατέληξε "επιστημονικός" αντικομμουνιστής και αξιωματούχος της χούντας. Τα πιο μετά άστα...

    Χριστίνα Δουρούκου
    KANONTAΣ flash back κ ενθυμουμενη τη μορφη του , αποκλειεται να υπηρξε αυθεντικος αυτος ο τυπος!

    Γιάννης Φρέρης
    Δεν ήταν απλό μέλος του ΚΚΕ αλλά είχε σπουδάσει και στη Σοβιετική Ένωση Αν θυμάμαι καλά, και πρέπει να ζει ακόμα. Μετά από τον υπήρχε και το νούμερο 2 ο οποίος ήταν και αυτός πρώην κομμουνιστής, δεν θυμάμαι το όνομά του Φωντα έχει και συγγραφικό έργο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν ζει ο Γεωργαλάς, είναι γνωστή η ιστορία του - την λέει και ο ίδιος από την μεριά του στον Ρένο Αποστολίδη (ψάξε να δεις τα βίντεο στο YouTube).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Νάνσυ Κανέλλη...

    Sakis Bwanas
    Είχε την πολύ ξενύχτικη εκπομπή στον Top FM μετά τον Νικο Τριανταφυλλίδη και τον Αλέκο Παπαδόπουλο - όλοι οι ταξιτζήδες ήταν ερωτευμένοι με τη φωνή της και περιμένανε υπομονετικά να ακούσουν Μητροπάνο και Τερλέγκα μετά τον Alan Vega και τους Fuzztones��

    Thodoris Nikolaou
    Ωραίο, αυθεντικό, λαϊκό τραγούδι!

    Vagelis Avgidis
    πολυ ιδιαιτερο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Κανένας Αθηναίος δεν κατεβαίνει στο κέντρο για να περπατήσει..."...

    Stefanos Ch Samakas
    Ατελείωτες οι κορωνοευκαιρίες : ενος κακού μύρια έπονται.

    Yiannis Dellas
    Έτσι ακριβώς! Πρώτα απ' όλα ο τουρίστας! Το μεγάλο πρόβλημα για τον λαϊκό κόσμο (και για μένα) που κατεβαίνει με το μηχανάκι του στην Αγορά να ψωνίσει φτηνά είναι ότι αν πεζοδρομηθεί η Αθηνάς και απαγορευτεί η κυκλοφορία, αυτό θα κοπεί μαχαίρι. Κανείς δεν κουβαλάει... ψάρια στο Μετρό. Αλήθεια, τι θ' απογίνει η Βαρβάκειος;

    Chris Veliouras
    Ηδη τα μισά Εξάρχεια έγιναν γειτονιά κινεζοεβραιων. Ε, που θα πάνε μια τσάρκα οι άνθρωποι; στα μπαρ με τους γιεγιεδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Βλέπω αυτή την ιστορία με το βιτριόλι..."...

    Vassilis Serafimakis
    Tι ήταν τέλος πάντων αυτό το φοβερό βιτριόλι μάθαμε στη ανόργανη Χημεία τού γυμνασίου. Θειικό οξύ! Αμάν, Παναγία μου. :-)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άμα είναι υψηλής περιεκτικότητας, 98%, και όχι νερωμένο, μια σταγόνα τρυπάει την παλάμη και βγαίνει από κάτω... ��

    Stelios Paschalidis
    Η Μπέλου είχε ρίξει βιτριόλι στον σύζυγο της γιατί την έδερνε.

    Costas Arvanitis
    Ο Στ. Ελληνιάδης γράφει κάπου ότι το ριχνανε οι άντρες! Τόσο άσχετος!

    Patritsopoulos Nikos
    σαν το αλιεν(την ταινια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ για Αγώνες Κέρκυρας, Γιώργο Μακρή κ.λπ.

    George Makris
    Είναι μεγάλη ικανοποίηση αυτή Και ευχαριστώ για την κατ´επαναληψη φιλοξενία !

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Μακρής ο καλύτερος με διαφορά -μου άρεσε πιο πολύ η δουλτσινέα, με τον άψογο στίχο και την καρυωτάκεια ειρωνεία- παπασταύρου επίσης και η ηδύλη τσαλίκη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ο Παπασταύρου ήταν γνωστός, από τα σέβεντις, αλλά ο Μακρής, ο Νικολαΐδης, η Τσαλίκη, ο Αντενούτσι, ο Τόμπλερ, ο Μωραϊτόπουλος και πολλοί άλλοι εμφανίστηκαν τότε για πρώτη φορά. Σημαντική αυτή η προσφορά του Χατζιδάκι. Σημαντικότερη από πολλές άλλες.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Κάποιοι -πλην παπασταύρου- μου ήταν αορίστως γνωστοί και πριν, όπως π.χ. ο τόμπλερ. Κάτι πρέπει να είχε κάνει. Όπως και δεκεριάν, κυριαζής, δουρδουμπάκης, λάκης, μπινιάρης.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Τόμπλερ, αντενούτσι βλέπω ήταν το 82
    Βλέπω τώρα το 82 , θανάσης παπακωνσταντίνου, κλέων αντωνίου.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τόμπλερ δεν θυμάμαι πριν, αλλά μπορεί να είχε κολλήσει κάπου (ήταν στην Μορμώ πάντως, στο περιοδικό), κυριαζής, λάκης, μπινιάρης ναι, για δουρδουμπάκης δεν είμαι σίγουρος. Και ο Νικολαΐδης είχε γράψει πιο πριν στην Μορμώ, αλλά σαν τραγουδοποιός δεν νομίζω ότι ήταν γνωστός. Δεν τους έχω ψάξει. Όλα τα λέω από μνήμης. Θα άξιζε ένα κείμενο γι' αυτή τη σκηνή.

    Giorgos Ftakas
    Στους Πρώτους Αγώνες της Κέρκυρας τότε αναδείχτηκε και η πρόωρα χαμένη Ηλέκτρα ("Καμικάζι"), με τον Χατζηδάκη να διευθύνει την ορχήστρα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Νύφη του Μανώλη Αγγελόπουλου, γυναίκα του γιου του Στάθη, που έφυγε νωρίς (η Ηλέκτρα).

    Nikos Daskalakis
    Δεν καταλάβαμε τι εννοείτε. Ότι στη σάλα των Αγώνων το 81 ο Σαββόπουλος ήταν αρνητικός; Ότι αργότερα ήταν αρνητικός με τους νεότερους; Καλά, τόσους και τόσους δεν βοήθησε, δεν τούς έκανε παραγωγές, δεν συνεργάστηκε μαζί τους (είτε μας αρέσουν είτε όχι). Ο Χατζιδάκις, λ.χ. θα έλεγα ότι πολλές φορές μόνον κακέκτυπα δικά του υποστήριζε, ορισμένα στα όρια του κωμικού.. Ο Σαββόπουλος είχε μεγάλη ανοχή σε ό,τι ήταν διαφορετικό από τον ίδιο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    To θέμα δεν είναι να υποστηρίζεις τους διαφορετικούς, αυτό είναι εύκολο, το θέμα είναι να υποστηρίζεις τους "ίδιους" με σένα. Και κυρίως εκείνους που σε ξεπερνάνε στον στενό τομέα σου.

    Nikos Daskalakis
    Γερμανός, Παπάζογλου, Γιοκαρίνης, Ξυδάκης, Δεληβοριάς, Πορτοκάλογλου, Πλάτωνος, Αρβανιτάκη, πιο πρόσφατα Μουζουράκης, Μαραβέγιας, Μάζη - τόσα και τόσα ονόματα μού ρχονται στο μυαλό (άσχετα ποια γνώμη έχει ο καθένας για αυτούς), όλους αυτούς τους στήριξε δημόσια, συνεργάστηκε, έκανε παραγωγές, έπαιξε σε συναυλίες, με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου έκανε δίσκο... Αν τον συγκρίνουμε με Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο κ.λπ., πολύ περισσότερους στήριξε ο Σαββόπουλος. Με τους Κατσιμίχα δεν τα πήγε καλά, αλλά τον Πάνο εκείνος τον έβγαλε στους Αχαρνής, και μετά τον κάλεσε στο Κούρεμα και τσακώθηκαν. Δεν βλέπω ποιον άλλον δεν στήριξε στον "στενό του τομέα" που να άξιζε κι ο Σαββόπουλος τον προσπέρασε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ξέρω αν έπρεπε να στηρίξει κάποιον, σώνει και καλά, ούτε ξέρω αν ήθελαν αυτοί οι κάποιοι να τους στηρίξει. Εγώ έγραψα για το πώς τον "κόβω" ως θεατή στους αγώνες της Κέρκυρας. Και δεν τον "κόβω" καλά. Από κει και πέρα ο... Δράκουλας πάντα διψά για αίμα παρθένας, προκειμένου να υπάρξει και ο ίδιος.
      Πάρε την αντίδρασή του εδώ, στο τέλος, για να καταλάβεις τι εννοώ... Από τέτοια διάφορα ψιλά εγώ κρίνω, το τουπέ και το "χέστηκα"... https://www.youtube.com/watch?v=rWGt4y731tE
      Νίκος Μωραϊτόπουλος: Ο Φυγάς (Α' Αγώνες Ελλ. Τραγουδιού)
      Εν τω μεταξύ απ' όλα αυτά τα ονόματα που μου γράφεις πόσοι βγαίνουν με μια κιθάρα μόνο, για να κρατήσουν ένα πρόγραμμα, όπως μπορούσε να κάνει ο Σαββόπουλος; Ο Δεληβοριάς μόνο; Άσε τον Μουζουράκη. Ε... εντάξει τώρα, δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να "κινδύνευε" ο Σαββόπουλος από τον Δεληβοριά.

      Nikos Daskalakis
      θα το δω. Στους Αγώνες ο Σαββόπουλος ποιον ψήφισε; Τον Νικολαϊδη στήριξε; Τώρα, όλοι οι μουσικοί που άντεξαν πάνω από δυο δεκαετίες, Έλληνες και ξένοι, προφανώς έγιναν και λίγο "δρακουλες", αλλά ο Σαββόπουλος δεν το χρειαζόταν αυτό με το Γερμανό, ή την Πλάτωνος που έπαιξαν μαζί το 90 (και φέτος) ή με όλους αυτούς που ανέφερα.
      με τον Δεληβοριά έπαιξαν το 96, δεν μπορούσε καν να σκεφτεί ο Σαββόπουλος ποιο θα ήταν το μέλλον.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Επειδή για μένα ο Σαββόπουλος είναι τελειωμένος από τις αρχές του '80, με μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού εξαιρέσεις, τον έχω και αυτόν κάπως για... Δράκουλα (με όλες αυτές τις συνεργασίες). Τι δουλειά είχε ο Σαββόπουλος με την Πλάτωνος;
      Ποιο μέλλον; Δεν υπήρχε μέλλον για τον Δεληβοριά. Ένας μέτριος τραγουδοποιός, με ελάχιστο υλικό, που να ξεπερνά τη μετριότητα. Ένα δίσκο; Μερικά τραγούδια;

      Nikos Daskalakis
      αυτό είναι το θέμα! Ενώ δεν μοιάζουν, του άρεσε και τη στήριξε στις εταιρείες κ.λπ. ήδη από τον Καρυωτάκη, και η παράσταση το 90, ειδικά το Ζεϊμπέκικο που θα το χεις ακούσει, είναι πολύ ωραίο, και τα υπόλοιπα που έλεγε τότε η Πλάτωνος (και δεν υπάρχουν στο διαδίκτυο) εξίσου. Εδω και φέτος είπαν ότι στο Άλσος ήταν πολύ καλοί.. Σκέψου.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ξαναλέω. Το να πει ο Χατζιδάκις καλά λόγια για τον Ξενάκη (όντως) δεν μου φαίνεται παράξενο - γιατί ήταν κάτι διαφορετικό ο Ξενάκης. Το να πει όμως καλά λόγια για τον Μούτση, που ήταν 15 χρόνια νεότερός του, όταν κι εκείνος ήταν νέος ακόμη (ο Χατζιδάκις) δεν είναι εύκολο. Αυτό που μου δείχνει ο Σαββόπουλος, ως θεατής, το ξαναλέω (τον "κόβω" από τις αντιδράσεις του), το επιβεβαιώνω και με άλλους.

      Dimitris Trox
      Εγώ την βγάζω με The Boy,και νομίζω δεν συγκρίνεται

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Πόσοι "κερκυραίοι" εμφανίστηκαν στην εκπομπή του, στην τιβί, θυμάσαι κανέναν; Κάλεσε ποτέ κανέναν; Και λέω για τους τραγουδοποιούς, δεν λέω για την αείμνηστη Ηλέκτρα. Μακρής, Νικολαΐδης, Τσαπάρας, Τσαλίκη, Μωραϊτόπουλος, Τόμπλερ, Αντενούτσι κ.λπ. Ήταν μια γενιά τραγουδοποιών, που δεν στηρίχτηκε γενικότερα.

      Nikos Daskalakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      τον Νικολαϊδη δεν ψήφισε όμως; Μπορεί πράγματι να μην τού άρεσε κανένας από αυτούς. Αν ήταν όμως έτσι όπως λες, δεν θα στήριζε κανέναν από τους υπόλοιπους. Στην εκπομπή ο Τσαπάρας νομίζω βγήκε, και πολλοί καινούργιοι που έκαναν καριέρα μετά. Είδα το βιντεάκι, απλά ο Σ. δεν χειροκροτεί στο τέλος. Εντάξει. Εδώ μιλάμε για το ποιος υπήρξε σαράντα τόσα χρόνια.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν έχω ιδέα ποιους στήριξε στην ψηφοφορία. Για μένα το καλύτερο τραγούδι της διοργάνωσης του '81 ήταν αυτό το "Για τον Σκαρίμπα" του Μακρή, που έπρεπε να βγει παμψηφεί - και εννοείται πως πήγε άπατο.

      Διαγραφή
    2. Kyriakos Costa
      Τι εννοείτε όταν αναφέρεστε στον Σαββόπουλο ως Δράκουλα;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μεταφορική είναι η έννοια. Το έγραψα πιο πάνω.
      Είναι από την ταινία Ο Δράκουλας Διψάει για Αίμα Παρθένας. Για να μείνει ζωντανός δηλαδή ο Δράκουλας, θέλει να πιει αίμα νέων και αγνών κοριτσιών. Δεν του κάνει το ξινό γερασμένο αίμα. ��

      Kyriakos Costa
      Ευχαριστώ πολύ!

      Nikos Mitrogiannopoulos
      εκπληκτικό τραγούδι. Απίστευτη ενορχήστρωση. Ο Μακρής είναι σπουδαίος και ως ζωγράφος νομίζω. Ο Σαββόπουλος ανήκει σε μια γενιά που αρνείται να πεθάνει. Και από λογοτέχνες και από κινηματογραφιστές αρκετά παραδείγματα.

      Αντρέας Μπικουβαράκης
      Φαντάζομαι είναι ο ίδιος Γιώργος Μακρής που αργότερα έκανε και τους πολύ καλούς Zoolixo λίγο;

      Kostas Kontomanolis
      Ο ίδιος είναι σε Zappικο στυλ!!

      Αντρέας Μπικουβαράκης
      Και πολύ ωραία δουλειά!

      Σταύρος Καρτσωνάκης
      συμφωνώ και επαυξάνω (ειδικά για τον Γ. Μακρή), διαμάντια αυτός ο δίσκος γεμάτος, αθάνατος

      Patritsopoulos Nikos
      ενα κι ενα τα τραγουδια,μετα προσπαθησανε να τα αντιγραψουνε απο Δεληβοριαδες εως ...τελος παντων,διαφορους εντεχνους και πολλους ατεχνους

      Alice Costo
      Η Κέρκυρα του 81 θα είναι πάντα στην καρδιά μας

      Thanasis Rahoutis
      Συγκλονιστικό τραγούδι

      Μιχάλης Βαβούλας
      Υπήρχε ακόμα τότε αρκετή ελευθερία έκφρασης στο τραγούδι. Και οι εποχές ωραίες τότε. Έδωσαν ώθηση και Χατζιδάκις, Σαββόπουλος, παρότι ο Χατζιδάκις εκ των υστέρων δε θεωρούσε και τόσο σημαντικούς τους Αγώνες της Κέρκυρας. Ο Μακρής πάντως, μαζί με άλλους που ανέφεραν άλλοι εδώ, ήταν αποκάλυψη. Άκουσα και τις μετέπειτα δουλειές του. Π.χ. το Zoolixo ligo -Ζάππα στα καθ' ημάς.

      Διαγραφή
  8. Σχόλια από το fb περί Νατάσας Θεοδωρίδου...

    Δημητρης Σαλτος
    Εμένα μου αρέσει, ειδικά τα παλιά της τραγούδια. Έχει πιασιαρικη γυναικεία καψουροκλαψα. Κλασεις ανώτερη από την αντίστοιχη δήθεν της μποφιλιου. https://youtu.be/D_DcuIBj4BM
    Έλα που φοβάμαι Ν. Θεοδωρίδου ★♪ இڿڰۣ-ڰۣ ♪★

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πω πω... δεν μου λένε τίποτα αυτά τα τραγούδια. Δεν τα μπορώ καθόλου. Τα θεωρώ ψεύτικα.

    Δημητρης Σαλτος
    Ε τώρα είναι η ιεραρχης της γυναικοκαψουρας, τι να κάνουμε. Τραγούδια είναι, όλα πάνω κάτω, ψεύτικα είναι. �� Μου αρέσουν οι μελωδίες της ειδικά σε κάποια, ειναι καλά λαϊκά τραγούδια. Αλλά εντάξει, από την πολύ κλάψα, κάπου κουράζεσαι στο τέλος. Είναι μόνοθεματική.
    https://youtu.be/Jk7fZoeMirY
    Endeka Para

    Γιάννης Κοσπεντάρης
    Μια εξαίρεση:
    https://youtu.be/WRsAMPo7Exc
    Στα λιμάνια ανάψανε φωτιές - Νατάσα Θεοδωρίδου [Πολίτικη Κουζίνα]

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν εννοώ αυτό πάντως (ότι μου άρεσε).

    Γιάννης Κοσπεντάρης
    Αναρωτιέμαι ποιο λες, πόσταρε το αν το θυμηθείς. Αυτό είναι καλό τραγούδι, όχι μεγάλο, αλλά καλό. Εμένα μ’ αρέσει πολύ βέβαια.

    Tilemachos Mousas
    Απόλυτα δίκιο έχεις ! Αυτό είναι για μένα Το χειρότερα είδος ελληνικού τραγουδιού

    Lampros Papalexis
    Πρέπει να βρω ένα τραγούδι της που να θυμάμαι τίτλο...ακόμα χειρότερα...

    Stathis Nikokavouras
    εχει ενα γιωτ που οικονομησε απο τον φουστανο που αν το δεις θα παθεις...ειχε ερθει με τον ψινακη κερκυρα...και βεβαια δεν εχασα ευκαιρια..πηγα απο διπλα με το δικο μου το σκαφακι και φωναζα του ψινακη θεα ,γλυκια...την αλλη την εκλασα αδιαφορη περασε η παρουσια της...

    άρης φίλιππας
    Ψιλοαναμενόμενο ρεπερτόριο, με κάποιες ωραίες εξαιρέσεις (κάποια του Θεοφάνους κυρίως). Έχει ολόσωστο όργανο όμως, άλλο αν δεν αρέσει η χροιά

    Giorgos Stamatelos
    Πόσες και πόσες ωραίες γυναικείες φωνές δεν περάσανε στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι, αλλά ...

    Win Berry
    "το στυλ της θυμίζει χούντα" χαχαχαχα τέλειο! ακριβώς αυτό!

    Patritsopoulos Nikos
    Ενοχλητικη

    Hermis Kefalas
    δυσκολες στιγμες

    Ναταλία Ρασούλη
    Έχει κλειστό διάφραγμα. Όπως και η Βελεσιώτου. Είναι εντελώς κλειστά. Δεν περνάει κανένας ήχος από εκεί.

    Stylianos Tziritas
    Έχει μια αυταρέσκεια στην ερμηνεία της την οποία κ βρίσκω εκνευριστική

    Yiannis Kakoulas
    Αυτή η κυρία παρότι έχει φωνή εκπροσωπεί ότι πιο κοινότυπο και βδελυγματικο σημειολογικά. Είναι για τον ίδιο κουβά με τη Δημουλιδου που περνιέται για συγγραφέας. Με ένα τρόπο βλέπουμε το συντηρητισμό και την κακογουστια της κοινωνίας μέσα από τις επιτυχίες αυτών των αταλαντων γυναικών, σκορπίζουν απλόχερα το θαυμασμό ή τον φθόνο ανάλογα με το αν σ αρέσουν η όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb περί Mariangela...

    Patritsopoulos Nikos
    κυριως για τη μουσικη του vangelis που ηταν στο peak εκεινη τη χρονια

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αδιάφορος Vangelis είναι εδώ. Καλύτερα (εννοείται) να βγάζανε τo Phos.

    Avgeris Tokaris
    ...ειχε ερθει το ''78..Χαλκιδα μαζι με Τουρνα....αυτο που κατι λεει νομιζω ειναι τουτο......
    https://www.youtube.com/watch?v=HyHN7RIedR4
    YOU WERE RIGHT Mariangela Greek pop 70s

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Αυτό ήταν καλό κομμάτι. Μου θύμιζε -τότε, η μαριάντζελα, λόγω αυτού- τη melanie από το woodstock

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εμένα μου αρέσει και η συννεφιά από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του '73. Και γιατί έχει και ελληνικό στίχο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή