24/10/2020
Ο σαξοφωνίστας Klaus Doldinger είναι, με μέλη από Amon Düül II, Embryo, Brainticket κ.λπ. Για αποκαμωμένους dopeheads…
https://www.youtube.com/watch?v=sYsWan8-Q6Y
Ο σαξοφωνίστας Klaus Doldinger είναι, με μέλη από Amon Düül II, Embryo, Brainticket κ.λπ. Για αποκαμωμένους dopeheads…
https://www.youtube.com/watch?v=sYsWan8-Q6Y
24/10/2020
Δεν θέλω να σκεφθώ τι θα γίνει απόψε στις 12:30 μετά τα μεσάνυχτα στους δρόμους...
[Το φοβερό κομμάτι του Oscar Brown Jr., που είχε πει πρώτη η Abbey Lincoln και μετά ό ίδιος ο Oscar Brown Jr., και που το ακούμε εδώ από τους Remo Four δεν έχει σχέση με το ποστ... δεν θα μπορούσε να έχει...]
https://www.youtube.com/watch?v=a5GB_oTQs3k
Δεν θέλω να σκεφθώ τι θα γίνει απόψε στις 12:30 μετά τα μεσάνυχτα στους δρόμους...
[Το φοβερό κομμάτι του Oscar Brown Jr., που είχε πει πρώτη η Abbey Lincoln και μετά ό ίδιος ο Oscar Brown Jr., και που το ακούμε εδώ από τους Remo Four δεν έχει σχέση με το ποστ... δεν θα μπορούσε να έχει...]
https://www.youtube.com/watch?v=a5GB_oTQs3k
24/10/2020
Διάβασα το άρθρο της Σώτης Τριανταφύλλου στην Athens Voice, στο οποίο τα χώνει στους New York Times (NYT), που επιδεικνύουν μια παράξενη ανοχή (κατ’ αυτήν) στην «ισλαμική τρομοκρατία». Γράφω «κατ’ αυτήν» (δεν λέω, δηλαδή, αν συμφωνώ ή διαφωνώ μ’ αυτά που γράφει), γιατί δεν θέλω να εμπλακώ, από εδώ, σε συζήτηση αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα. Δεν είναι αυτός ο στόχος μου. Θα πάω, λοιπόν, ένα επίπεδο πιο πριν...
Σε κάποιο σημείο του άρθρου της γράφει η Σώτη: «Κι επειδή κανείς άνθρωπος δεν θέλει να φθείρεται έτσι καθημερινά, τους New York Times έχουν εγκαταλείψει όλοι οι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι. Έχουν παραμείνει όσοι επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια κι όσοι αυτολογοκρίνονται, ώστε να αρέσουν σε εκείνους που επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια».
Αυτή η ιστορία της ανεξαρτησίας ή μη των δημοσιογράφων είναι πολύ παλιά, και αυτό που εντοπίζει η Σώτη στους ΝΥΤ δεν αφορά μόνον το συγκεκριμένο έντυπο ή site. Είναι γενικότερο το ζήτημα. Και κάπως έτσι θυμήθηκα τι έγραφε για το θέμα μία μεγάλη, μία θρυλική μορφή της ελληνικής διανόησης, ο Ευάγγελος Λεμπέσης (1904-1968), γνωστός, σε όσους, από το μνημειακό «Η τεραστία σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω» (1941).
Ο Λεμπέσης σε ένα άλλο κλασικό ανάγνωσμά του, την «Κοινωνιολογία του Τύπου» (ένα βιβλίο που βγήκε για πρώτη φορά το 1951 και που αξίζει να διδάσκεται σε κάθε σχολή δημοσιογραφίας και να το έχει μελετήσει κάθε δημοσιογράφος) γράφει σε σχέση με το συνειδησιακό δράμα του δημοσιογράφου, που καλείται να ισορροπήσει μεταξύ τελείως αντιδιαμετρικών καταστάσεων:
«Συγκεκριμένως: από τον αυτόν δημοσιογράφον απαιτούνται παρά της αυτής εφημερίδος δύο τινά εξ υφής και σκοπιμότητος τελείως αντίθετα πράγματα: να έχη τάλαντον, πρωτοβουλίαν, εμπνεύσεις, προσωπικόν ύφος, διάθεσιν και ενθουσιασμόν, πάντα δε ταύτα εκ του λόγου, ότι το επάγγελμά του δεν είναι μηχανικόν, αλλά δημιουργικόν, ή επί το απλούστερον διότι άλλως θα ενεκρούτο (σ.σ. θα έκλεινε) η εφημερίς του. Αφ’ ετέρου δε απαιτείται παρ’ αυτού: να μη γράφη ό,τι πιστεύει, να γράφει ό,τι εσωτερικώς του καταστρέφει και τον ενθουσιασμόν και την διάθεσιν και συνεπώς και το προσωπικόν ύφος και την πρωτοβουλίαν και τέλος και αυτό τούτον το τάλαντον. Να μεταβάλλεται εις την εκτίμησιν των εργοδοτών του και εις την ιδικήν του εις απλούν “εργαζόμενον”.(...) Εις την αντινομίαν αυτήν υπάρχει τραγικόν δίλημμα, όμοιον του οποίου αληθώς δεν εγνώρισε ποτέ ουδέν άλλο επάγγελμα. Διότι ουδέν άλλο επάγγελμα αντιμετώπισε τοιαύτην στυγνήν μηχανικήν αποσύνθεσιν της εννοίας του ανθρώπου και τοιαύτην τραγικήν τύχην των προσωπικοτήτων εκείνων, τας οποίας η φύσις –δια να συγχωρηθή δια την δημιουργίαν τόσων ασήμων και τόσων μοχθηρών– εδημιούργησε, ίνα δια του αίματός των και της σαρκός των τρέφωνται αι στρατιαί των Αταλάντων!».
Διάβασα το άρθρο της Σώτης Τριανταφύλλου στην Athens Voice, στο οποίο τα χώνει στους New York Times (NYT), που επιδεικνύουν μια παράξενη ανοχή (κατ’ αυτήν) στην «ισλαμική τρομοκρατία». Γράφω «κατ’ αυτήν» (δεν λέω, δηλαδή, αν συμφωνώ ή διαφωνώ μ’ αυτά που γράφει), γιατί δεν θέλω να εμπλακώ, από εδώ, σε συζήτηση αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα. Δεν είναι αυτός ο στόχος μου. Θα πάω, λοιπόν, ένα επίπεδο πιο πριν...
Σε κάποιο σημείο του άρθρου της γράφει η Σώτη: «Κι επειδή κανείς άνθρωπος δεν θέλει να φθείρεται έτσι καθημερινά, τους New York Times έχουν εγκαταλείψει όλοι οι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι. Έχουν παραμείνει όσοι επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια κι όσοι αυτολογοκρίνονται, ώστε να αρέσουν σε εκείνους που επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια».
Αυτή η ιστορία της ανεξαρτησίας ή μη των δημοσιογράφων είναι πολύ παλιά, και αυτό που εντοπίζει η Σώτη στους ΝΥΤ δεν αφορά μόνον το συγκεκριμένο έντυπο ή site. Είναι γενικότερο το ζήτημα. Και κάπως έτσι θυμήθηκα τι έγραφε για το θέμα μία μεγάλη, μία θρυλική μορφή της ελληνικής διανόησης, ο Ευάγγελος Λεμπέσης (1904-1968), γνωστός, σε όσους, από το μνημειακό «Η τεραστία σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω» (1941).
Ο Λεμπέσης σε ένα άλλο κλασικό ανάγνωσμά του, την «Κοινωνιολογία του Τύπου» (ένα βιβλίο που βγήκε για πρώτη φορά το 1951 και που αξίζει να διδάσκεται σε κάθε σχολή δημοσιογραφίας και να το έχει μελετήσει κάθε δημοσιογράφος) γράφει σε σχέση με το συνειδησιακό δράμα του δημοσιογράφου, που καλείται να ισορροπήσει μεταξύ τελείως αντιδιαμετρικών καταστάσεων:
«Συγκεκριμένως: από τον αυτόν δημοσιογράφον απαιτούνται παρά της αυτής εφημερίδος δύο τινά εξ υφής και σκοπιμότητος τελείως αντίθετα πράγματα: να έχη τάλαντον, πρωτοβουλίαν, εμπνεύσεις, προσωπικόν ύφος, διάθεσιν και ενθουσιασμόν, πάντα δε ταύτα εκ του λόγου, ότι το επάγγελμά του δεν είναι μηχανικόν, αλλά δημιουργικόν, ή επί το απλούστερον διότι άλλως θα ενεκρούτο (σ.σ. θα έκλεινε) η εφημερίς του. Αφ’ ετέρου δε απαιτείται παρ’ αυτού: να μη γράφη ό,τι πιστεύει, να γράφει ό,τι εσωτερικώς του καταστρέφει και τον ενθουσιασμόν και την διάθεσιν και συνεπώς και το προσωπικόν ύφος και την πρωτοβουλίαν και τέλος και αυτό τούτον το τάλαντον. Να μεταβάλλεται εις την εκτίμησιν των εργοδοτών του και εις την ιδικήν του εις απλούν “εργαζόμενον”.(...) Εις την αντινομίαν αυτήν υπάρχει τραγικόν δίλημμα, όμοιον του οποίου αληθώς δεν εγνώρισε ποτέ ουδέν άλλο επάγγελμα. Διότι ουδέν άλλο επάγγελμα αντιμετώπισε τοιαύτην στυγνήν μηχανικήν αποσύνθεσιν της εννοίας του ανθρώπου και τοιαύτην τραγικήν τύχην των προσωπικοτήτων εκείνων, τας οποίας η φύσις –δια να συγχωρηθή δια την δημιουργίαν τόσων ασήμων και τόσων μοχθηρών– εδημιούργησε, ίνα δια του αίματός των και της σαρκός των τρέφωνται αι στρατιαί των Αταλάντων!».
23/10/2020
Αποδοτική, όπως πάντα, η βόλτα στο κέντρο το απόγευμα, καθότι βρήκαμε διάφορα πραγματάκια. Ανάμεσα κι ένα LP τού ζεύγους (και στη ζωή) Γιάννη & Ανθούλας Παπαδοπούλου (πιανίστας και πιανίστρια).
Ας πω πως ο Γιάννης Παπαδόπουλος (που θεωρείται και ήταν σημαντικός πιανίστας) υπήρξε ο πρώτος που απέδωσε στη δισκογραφία Μάνο Χατζιδάκι (η κλασική ηχογράφηση τού 1954, του έργου «Για Μια Μικρή Λευκή Αχιβάδα»), ενώ σ’ αυτό το LP τού 1983 ερμηνεύονται έργα των Νίκου Σκαλκώτα, Πάνου Τριανταφυλλίδη (πατέρας της ηθοποιού Νίκης Τριανταφυλλίδη), Ντιμίτρι Σοστακόβιτς κ.ά.
Αποδοτική, όπως πάντα, η βόλτα στο κέντρο το απόγευμα, καθότι βρήκαμε διάφορα πραγματάκια. Ανάμεσα κι ένα LP τού ζεύγους (και στη ζωή) Γιάννη & Ανθούλας Παπαδοπούλου (πιανίστας και πιανίστρια).
Ας πω πως ο Γιάννης Παπαδόπουλος (που θεωρείται και ήταν σημαντικός πιανίστας) υπήρξε ο πρώτος που απέδωσε στη δισκογραφία Μάνο Χατζιδάκι (η κλασική ηχογράφηση τού 1954, του έργου «Για Μια Μικρή Λευκή Αχιβάδα»), ενώ σ’ αυτό το LP τού 1983 ερμηνεύονται έργα των Νίκου Σκαλκώτα, Πάνου Τριανταφυλλίδη (πατέρας της ηθοποιού Νίκης Τριανταφυλλίδη), Ντιμίτρι Σοστακόβιτς κ.ά.
23/10/2020
Προφανώς το να κυκλοφορείς μ’ ένα πατσαβούρι στη μύτη και στο στόμα εμποδίζει την φυσική αναπνοή και δημιουργεί προβλήματα. Άμα έκανε μόνο καλό, κάτι τέτοιο, τότε να το καθιερώσουμε. Να κυκλοφορούμε μόνιμα έτσι. Το να φοράει κάποιος μάσκα σε μια κατάσταση συνωστισμού σε κλειστό χώρο, και για λίγο, ας δεχθούμε, προς χάριν της συζήτησης, ότι βοηθάει, αν και πολύ αμφιβάλλω και γι’ αυτό – αν κάποιος μολυσμένος π.χ. φτερνιστεί σ’ ένα λεωφορείο με πληρότητα έστω και 50%.
Όμως η επιβολή μάσκας στους ανοιχτούς χώρους, όπου τουλάχιστον δεν υπάρχει συνωστισμός, περιττό να το πω, είναι ένα γελοίο και φασιστικό μέτρο, που στόχο έχει οτιδήποτε άλλο πέραν της προφύλαξης από τον ιό.
Προφανώς το να κυκλοφορείς μ’ ένα πατσαβούρι στη μύτη και στο στόμα εμποδίζει την φυσική αναπνοή και δημιουργεί προβλήματα. Άμα έκανε μόνο καλό, κάτι τέτοιο, τότε να το καθιερώσουμε. Να κυκλοφορούμε μόνιμα έτσι. Το να φοράει κάποιος μάσκα σε μια κατάσταση συνωστισμού σε κλειστό χώρο, και για λίγο, ας δεχθούμε, προς χάριν της συζήτησης, ότι βοηθάει, αν και πολύ αμφιβάλλω και γι’ αυτό – αν κάποιος μολυσμένος π.χ. φτερνιστεί σ’ ένα λεωφορείο με πληρότητα έστω και 50%.
Όμως η επιβολή μάσκας στους ανοιχτούς χώρους, όπου τουλάχιστον δεν υπάρχει συνωστισμός, περιττό να το πω, είναι ένα γελοίο και φασιστικό μέτρο, που στόχο έχει οτιδήποτε άλλο πέραν της προφύλαξης από τον ιό.
23/10/2020
«Eγώ βασικά πιστεύω ότι οι νέοι κατά κανόνα –ας μου επιτραπεί η λέξη– είναι ηλίθιοι. Κι αυτό γιατί ανήκουν σε μια ηλικία, που δεν επιλέγουν αλλά επιλέγονται. Και φυσικά το μεγαλύτερο μέρος των νέων και σήμερα είναι επιπόλαια πληροφορημένο, σχεδόν απαίδευτο και ζει τις δυνατότητες που του προσφέρει η ευμάρεια των καιρών με την πιο ανεύθυνη αντιμετώπιση.
Ο προβληματισμός ενός νέου μου είναι αδιάφορος, γιατί είναι προβληματισμός υποανάπτυκτου ανθρώπου. Είναι προβληματισμός που αφορά ανθρώπους με μειωμένη ευαισθησία εν γένει. Εκτός βέβαια απ’ τις εξαιρέσεις που υπάρχουν σε κάθε γενιά άλλωστε».
[ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, περιοδικό ΗΧΟΣ & HI FI, Νοέμβριος 1979]
Νέε μου, μην θεωρείς τον εαυτό σου σώνει και καλά «εξαίρεση», δεν βοηθάει την κατάστασή σου...
«Eγώ βασικά πιστεύω ότι οι νέοι κατά κανόνα –ας μου επιτραπεί η λέξη– είναι ηλίθιοι. Κι αυτό γιατί ανήκουν σε μια ηλικία, που δεν επιλέγουν αλλά επιλέγονται. Και φυσικά το μεγαλύτερο μέρος των νέων και σήμερα είναι επιπόλαια πληροφορημένο, σχεδόν απαίδευτο και ζει τις δυνατότητες που του προσφέρει η ευμάρεια των καιρών με την πιο ανεύθυνη αντιμετώπιση.
Ο προβληματισμός ενός νέου μου είναι αδιάφορος, γιατί είναι προβληματισμός υποανάπτυκτου ανθρώπου. Είναι προβληματισμός που αφορά ανθρώπους με μειωμένη ευαισθησία εν γένει. Εκτός βέβαια απ’ τις εξαιρέσεις που υπάρχουν σε κάθε γενιά άλλωστε».
[ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, περιοδικό ΗΧΟΣ & HI FI, Νοέμβριος 1979]
Νέε μου, μην θεωρείς τον εαυτό σου σώνει και καλά «εξαίρεση», δεν βοηθάει την κατάστασή σου...
Σχόλια από το fb σε σχέση με το ποστ με τα λόγια του Μ. Χατζιδάκι...
ΑπάντησηΔιαγραφήManolis Papadourakis
Μήπως υπάρχει κάπου αναρτημένη όλη η συνέντευξη;
Δημητρης Σαλτος
Ε μετά επί ΠΑΣΟΚ, τον έπιασαν οι αντιεξουσιαστικες ανησυχίες.
Tilemachos Mousas
Αγαπητέ Φώντα, θα ήθελα τη γνώμη σου, θεωρείς το παρακάτω μια καλή σύνθεση; https://www.youtube.com/watch?v=IaXXEiY98F0
Αλεξάνδρα - Ελένη | Official Audio Release
Θανάσης Αντωνίου
Καλησπέρα. Δεν μπορώ να πιστέψω οτι είπε κάτι τόσο μισανθρωπικόο Χατζιδάκις. Πάντως κάποιος είχε πει οτι "το κακό με τα νιάτα είναι οτι δεν τα έχουμε πια...". Μωρέ ας ήμουν νέος και...
Panos Dust
den einai misanthropiko. einai apla mia diapistwsi.
Giorgos Doukas
Tin kariera sou tin ftiahneis me ta ohi , pote me ta nai. Episis dilosi tou Manou. Nomizo den katalavate ti ithele na pei peri neon. Mono astoxa sholia diavazo... Akou ekei misanthropos.......
Nikos Zozos
Διαχρονικά, όλοι οι γέροι το ίδιο λένε, με άλλα λόγια
Κωνσταντίνος Αλεξανδρής
νομιζω πως δεν εχετε δικηο....δεν λεει οτι οι παληοι ειναι καλυτεροι απο τους νεους....λεει οτι δεν αρκει να εισαι νεος στην ηλικια για να εισαι βαθεια προβληματισμενος γεγονος
που αποδεικνυεται στην πραξη απο τον τροπο που σκεπτονται και τις επιλογες τους πανω στα οποια βασιστηκε
η κριση του...γι αυτο και στο τελος λεει οτι σε καθε γενηα μονο εξαιρεσεις υπαρχουν...
Misouridis Giannis
Από τις λίγες φορές που ο Μάνος είπε μαλακίες. Με όλον το σεβασμό Φωντα, ο Μάνος δεν καταπιάστηκε ποτε με την παιδικη ηλικία ώστε να αντιληφθεί κάτι από την νεανική. Εδώ η σκέψη του είναι μονομερώς εμπαθή ς. Οι νέοι είναι κοινωνικά κατασκευασμένοι από τις κοινωνικές δομές. Δεν το επιλέγουν. Έχουν όμως τα αντισώματα μιας "καθαρής" πρωτολειας ζωής. Το μάτι τους γυαλίζει ειλικρινά. Ο Μάνος εδώ βγάζει το αποθυμένο του σε κάθε επόμενη γενιά. Δεν γεννιόμαστε ουτε ώριμοι πυτε αριστοκρατικοι κε Μάνο.
Θανάσης Ζελιαναίος
Μαλακίες έλεγε εδώ ο μακαρίτης. Το αν θα επιλέγεις ή θα επιλέγεσαι σε διάφορους τομείς της ζωής εξαρτάται από χίλιους δυο παράγοντες (καμιά φορά αστάθμητους) και όχι απαραίτητα απ'την ηλικία.
Ilias Frantzis
Έκαστος στο είδος του... Δεν είναι απαραίτητο ο κάθε ταλαντούχος και προικισμένος σε κάτι να μας επιβάλει την κάθε άποψη του επί παντός επιστητού. Και η αμπελοσοφια έχει δεοντολογικους ορίζοντες.
Dreliozis Panagiotis
ΔιαγραφήΦώντα.....τα είπες όλα...Δηλαδή ο καλλιτέχνης τα είπε όλα..και συ το ανέβασες.....Όπως και να χει είναι μια πληρέστερη για την εικόνα της εποχής τοποθέτηση.....
Γιωργος Βουδουρης
..συμβαίνει,..μόνο που η ..ευθύνη γι αυτό ανήκει στους..μεγάλους.
Nicola Di Rossi
Έπρεπε να ζούσε στην σημερινή εποχή...
Patritsopoulos Nikos
θα ειχε απηυδησει με τα κομματοσκυλα
Kostas Taf
Σχόλιο για τα σχόλια. Ο Μάνος τούτο ο Μάνος τ’ άλλο, τέτοια οικειοποίηση ρε παιδί μου. Τον λέγανε οι αριστεροί δεξιό, οι δεξιοί αριστερό. Μα δεν χωράει σε κουτάκια αυτός ο άνθρωπος. Και βέβαια τέτοιες παρατηρήσεις βγαίνουν από την εμπειρία ετών, και δεν χρειάζεται να είναι γέρος και ξεκούτης κάποιος για να φτάσει σε αυτό το συμπέρασμα. Όλοι μας δεν έχουμε αναλογιστεί τον χαζοχαρούμενο, ανώριμο εαυτό μας των 18 των 20 χρόνων, γεμάτο έπαρση και έτοιμο να ταυτιστεί? Και ο ιδιος έχει μιλήσει σκληρά για τις δικες του επιλογές σαν νέος. Δεν έκραζε ο Χατζηδάκις , αντιθέτως, έκανε πολλα για να βελτιώσει το ποιον των νέων. Έδωσε πάτημα σε πολλούς νέους καλλιτέχνες, μέσω της ορχήστρας των χρωμάτων και όχι μόνο. Μα και με την δουλειά του στο κρατικό ραδιόφωνο, μήπως δεν γαλούχησε και επιμορφωσε ένα ολόκληρο έθνος ?
Δημητρης Σαλτος
O ίδιος πάντως έγραφε στο περιοδικό του, το τέταρτο, πως είναι νέα Δημοκρατία. Είχε ο άνθρωπος έναν συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Κατά τα λοιπά, έτσι είναι οι καλλιτέχνες, έχουν και την δικιά τους ιδιοσυγκρασια. Ο φωντας απλά αντιδρά στη σύγχρονη τάση να μας παρουσιάσουν οι φίλοι μας εδώ μέσα τον Χατζιδάκι ως αναρχικό, με κάποιες ατάκες του που ελεγε επί πασοκ, την διακυβέρνηση του οποίου θεωρούσε δικτατορία. Ε όχι, δεν ήταν.
Kostas Taf
Σχετικα με την αποψη του για την νεολαια θελησα να γραψω, και με σχολια περι "μισανθρωπισμου" κλπ. δεν ηθελα να το παω πολιτικα, ενα παραδειγμα εφερα, ακριβως για να θιξω το θεμα οικιοποιησης του ονοματος του, η της ιδιοτητας του κλπ.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Προφανώς το να κυκλοφορείς μ’ ένα πατσαβούρι στη μύτη"...
ΑπάντησηΔιαγραφήDorothea Konteletzidou
Γελοίο ή φασιστικό, διαλέξτε γιατί, ο φασισμός δεν είναι γελοίος.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είναι και γελοίος, είναι και εγκληματικός. Απ' όλα είναι...
Thodoris Antonopoulos
έλα τώρα βρε Φώντα, κι εσύ με τους "τι μας κρύβουν";
...πρόκειται βασικά για μέτρο που έπρεπε να είχε εφαρμοστεί εξαρχής. Όχι βέβαια σε μέρη άνευ συνωστισμού, δεν έχει νόημα, για τη δική τους ευκολία το κάνουν αυτό. Όταν εντούτοις κυκλοφορείς στην πόλη δεν περνάς μόνο από έρημα μέρη και το βάλε-βγάλε είναι πιο πρόβλημα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άστοχο το σχόλιό σου Θοδωρή. Ειδικώς το "τι μας κρύβουν" και όσο με αφορά είναι τελείως στο βρόντο. Οπότε ξαναδιάβασε αυτό που έγραψα και στο ποστ, και που μάλλον δεν το κατάλαβες ή δεν του έδωσες σημασία. Μη μου λες λοιπόν "Όχι βέβαια σε μέρη άνευ συνωστισμού, δεν έχει νόημα,", γιατί κι εγώ αυτό είπα: >>Όμως η επιβολή μάσκας στους ανοιχτούς χώρους, όπου τουλάχιστον δεν υπάρχει συνωστισμός, περιττό να το πω, είναι ένα γελοίο και φασιστικό μέτρο, που στόχο έχει οτιδήποτε άλλο πέραν της προφύλαξης από τον ιό.<<
Thodoris Antonopoulos
είναι μέτρο που εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες σε περιοχές στο κόκκινο και όχι επειδή είναι "φασιστικές". αν δεις τη συνέχεια της πρότασης θα καταλάβεις τι εννοώ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν με ενδιαφέρει πού εφαρμόζεται και πού όχι. Εξάλλου δεν υπάρχουν κυβερνήσεις που να διαφέρουν. Αν εσύ βλέπεις διαφορές ανάμεσα στον Μακρόν και τον Μητσοτάκη π.χ. με γεια σου με χαρά σου.
Ξαναλέω λοιπόν πως η επιβολή μάσκας σε ανοιχτά μέρη που δεν υπάρχει συνωστισμός είναι φασιστικό μέτρο.
Thodoris Antonopoulos
ε καλά τώρα μην το τραβήξουμε από τα μαλλιά, στην Ισπανία π.χ. δεν κυβερνάει ο Μητσοτάκης, ούτε ο Μακρόν. το "δεν με ενδιαφέρει" επίσης δεν στέκει ως απάντηση σε τέτοια θέματα. έπειτα ο μέσος πολίτης δεν έχει τη δική μου και τη δική σου υγειονομική παιδεία όπως φαντάζομαι αντιλαμβάνεσαι
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εγώ δεν βλέπω διαφορές στις διακυβερνήσεις ούτε σε Ισπανία, ούτε σε Ιταλία, ούτε πουθενά. Μην το πάμε όμως τώρα εκεί., είναι άλλο θέμα. Δεν μπορείς να με υποχρεώσεις να φορέσω μάσκα, όταν στα 9/10 της διαδρομής που θα κάνω αύριο για να πάω στο χασάπικο, μια απόσταση ένα χιλιόμετρο, που θα την κάνω με τα πόδια, δεν θα πλησιάσω άνθρωπο ούτε στα 5 μέτρα.
Thodoris Antonopoulos
ΟΚ κι άμα σε πλησιάσει αυτός;
...εκτός και μένεις στην Τιέν Αν Μεν οπότε πάω πάσο!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, τώρα, αν είναι να το ρίξουμε στο καλαμπούρι μπορώ κι εγώ να κάνω χιούμορ, δεν μου είναι δύσκολο. Αλλά δεν έχει νόημα. Σε τελευταία ανάλυση μάλλον συμφωνούμε. Συμφωνώ δηλαδή με αυτό που έγραψες πιο πάνω >>Όχι βέβαια σε μέρη άνευ συνωστισμού, δεν έχει νόημα, για τη δική τους ευκολία το κάνουν αυτό.<<... οπότε ok. Κι εγώ αυτό είπα.
Thodoris Antonopoulos
αχαχ να'ξερες πάντως πόσοι κολλάνε πάνω σου δίχως μάσκα και δεν τους παίρνεις χαμπάρι... και όχι μόνο στα μμμ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΚαλά, άμα είναι να βγω κι εγώ για κολλητήρι θα φορέσω
Thodoris Antonopoulos
μπα δεν εννοώ αυτό που ευχαρίστως θα ανεχόμασταν...
Nickos Ventouras
Αυτό με το ότι «αν η διαδρομή δεν έχει άνθρωπο κλπ, γιατί να υποχρεώνει να φοράς μάσκα» κλπ...
Μα επειδή δεν μπορεί να κάθεται να κοιτάει τον καθένα αν θα κάνει διαδρομή άδεια από ανθρώπους, λιγότερο αραιή, περισσότερη αραιή, κλπ, και να εφαρμόζει πρόστιμα ανάλογα και κατά βούληση.
Οπότε, «όλοι συνέχεια παντού» είναι απλούστερο στην εφαρμογή και δεν επαφίεται στον «πατριωτισμό» του καθενός...
Δεν χρειάζεται να έχει απόλυτη λογική συνέπεια του στυλ «μα εδώ ο δρόμος είναι σχετικά άδειος, οπότε γιατί να φορέσω;».
Αλλιώς αν επαφίεται στην κρίση του καθενός θα γίνει σαν το διπλοπαρκάρισμα («μα δεν ενοχλώ, δυο λεπτά θα κάνω» κλπ).
Αλλά και το άλλο συχνό επιχείρημα ― όταν επιτρέπεται η λειτουργία σε κάποια μέρη αλλά όχι σε άλλα κλπ: «δηλαδή εκεί κολλάει, εδώ δεν κολλάει» ή «μέχρι τότε κολλάει, μετά δεν κολλάει»;
Σε όλες τις ώρες και τα μέρη κολλάει, αλλά αν αντί για όλα τα μέρη και όλες τις ώρες είναι ανοικτά τα μισά ή για λιγότερο χρονικό διάστημα, περιορίζεται η διάδοση ―και ταυτόχρονα δεν κλείνουν όλα τελείως, άρα δουλεύουν λίγο και τα μαγαζιά κλπ...
Είναι σαν να ρωτάμε «γιατί μονά-ζυγά στο δακτύλιο, δηλαδή τις μονές μέρες τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δεν ρυπαίνουν;». Ναι, ρυπαίνουν το ίδιο το καθένα, αλλά η συνολική ρύπανση είναι λιγότερη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν στέκουν αυτά που λες. Τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν, γιατί ο ρύπος πάει στον αέρα. Και τον αναπνέουμε όλοι. Άρα μισά αυτοκίνητα, μισοί ρύποι χοντρικά. Ο ιός δεν μεταδίδεται με τον αέρα όμως. Μεταδίδεται μόνο με τα σταγονίδια και τον συνωστισμό. Όταν ο συνωστισμός είναι ελέγξιμος, όταν οι αποστάσεις είναι ελέγξιμες, ουσιαστικά δεν υπάρχει μετάδοση. Και όλα τα υπόλοιπα που λες, με τα παρκαρίσματα και τα συναφή, είναι σοφιστείες. Η τσουβαλοποίηση, σε κάθε περίπτωση, δεν βοηθάει τον πολίτη να αναπτύξει συνείδηση. Τον μετατρέπει σε μάζα. Εξάλλου η μεγάλη διασπορά του ιού συμβαίνει λόγω ΜΜΜ, εκκλησιών, βιομηχανιών, σχολείων και γενικώς κλειστών χώρων. Εδώ ακόμη και η πολυπληθής συγκέντρωση έξω από το Εφετείο δεν ελέγχεται με αριθμητικά στοιχεία για συρροή (εκτός αν πιστέψουμε τους βλάκες και τους φασίστες) και θα ελεγχθεί το περπάτημα στο πεζοδρόμιο και στον άδειο συνοικιακό δρόμο; Ό,τι να'ναι θα λέμε τώρα;
Génie Yodixama στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
δυστυχώς έχει αερογενή μετάδοση. Προφανώς σε εξωτερικό χώρο μικρότερες συγκεντρώσεις.
Thodoris Antonopoulos σε Génie Yodixama
επίσης
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας σε Génie Yodixama
Τρίχες. Ασημαντότητες. Κάποιες, περιορισμένες και ασυνήθιστες περιπτώσεις, όπως λέει κι εδώ. Για τις οποίες παίζεται, ακόμη και γι' αυτές αν είναι όντως έτσι. Όπως και στην περίπτωση της γρίπης ο ιός μεταδίδεται με σταγονίδια, και μόνο αν υπάρχει συνωστισμός. Έτσι και μεταδιδόταν με τον αέρα θα είχαμε 7 δισεκατομμύρια κρούσματα. >>Η επικαιροποίηση αυτή αναγνωρίζει δημοσιευμένες αναφορές που έδειξαν ότι υπήρξαν κάποιες περιορισμένες, ασυνήθιστες περιστάσεις στις οποίες άνθρωποι που είχαν προσβληθεί από τον Covid-19 μόλυναν άλλους ενώ βρίσκονταν σε απόσταση μεγαλύτερη των 2 μέτρων μεταξύ τους ή ότι κάποιοι μολύνθηκαν λίγη ώρα αφότου κάποιος που ήταν θετικός στον ιό είχε φύγει από τον χώρο όπου βρίσκονταν.<<
https://www.huffingtonpost.gr/.../epa-ta-cdc...
ΗΠΑ: Tα CDC προειδοποιούν ότι ο κορονοϊός μπορεί να μεταδοθεί με τον αέρα
Ilias Frantzis
ΔιαγραφήΕίσαστε θύματα παραπληροφόρησης. Το σενάριο "όχι μάσκα" προπαγανδιζεται ομού από τις ίδιες τις φαρμακευτικές ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη σύγχυση και αντικείμενο διαφωνίας μεταξύ των πληθυσμών την ώρα που επιτυγχάνεται η διασπορά του ιού και φυσικά και επακόλουθα αυτές αυξάνουν τον κύκλο εργασιών τους με το αζημιωτο.
Vassilis Serafimakis
μην υπερτιμάτε την νοημοσύνη τού κόσμου. Δεν χρειάζεται καμμία "προπαγάνδα" από την Big Pharma γιά να πιστεύει ο κόσμος σε συνωμοσίες και κερδοσκοπίες (!!) σχετικά με το μέτρο τής μάσκας.
Στην Αμερική να δείτε τι γίνεται! Τής τρελλής γίνεται! Με όλους τούς libertarian και anarchοcapitalists να κυκλοφορούν με όπλα κατά τής τυραννίας - τής μάσκας. Κάθε μέρα χιλιάδες τσαμπουκάδες! (Ανεβαίνουν βίντεο συνέχεια.) Εδώ είμαστε ερασιτέχνες.
Υπόψιν ότι η πανδημία δεν συμφέρει οικονομικά κανέναν! Ούτε αφεντικά ούτε εργάτες, γιά να το πούμε μαρξοειδώς. Ολες οι οικονομίες τού κόσμου βυθίζονται. Η κατανάλωση βυθίζεται και κατακορύφως, δηλαδή σε όλη την αλυσίδα παραγωγή ως λιανική, και οριζοντίως, δηλαδή σε όλα τα είδη.
Εκτός από λίγους κλάδους πχ παραγωγούς αντισηπτικών όλοι υποφέρουν και μάλιστα σοβαρά! Συνεπώς δεν υπάρχει κανένα οικονομικό κίνητρο γιά να στηρίζει κανείς την πανδημία ή να εμποδίζει το σταμάτημά της...
Ilias Frantzis
γώ ξέρω τι γίνεται στην Αμερική. Στην Ελλάδα δεν είχατε ποτέ ούτε έχετε πάρει haber σε πολλά θέματα. (Μην το πάρεις προσωπικά)
σέβομαι την άποψη σου. Ως ανταπάντηση σε παραπέμπω στο περί haber και εύχομαι υγεία και τα καλύτερα να έρθουν στον ταλαιπωρημένο σας τόπο.
Vassilis Serafimakis
μήπως να μάς δώσεις κάτι στερεό και βάσιμο γιά τον ισχυρισμό σου ότι στις ΗΠΑ ο ιός έχει κάνει κάλό στην οικονομία;
Ilias Frantzis
Vassilis Serafimakis πατριωτάκι δε νομίζω πως εννόησα κάτι τέτοιο. Το τι κάνει καλό ή κακό το αντιλαμβάνεται ο καθένας με τον τρόπο του και με διαφορετικά κριτήρια. Νομίζω όμως το θέμα του ποστ πήγαινε αλλού την κουβέντα. Αν κάνω λάθος ανακρούω πρύμναν. Σε έτερο ποστ το κουβεντιάζω.
Vassilis Konstandopoulos
Οι ολιγάρχες, στις ώρες της σχόλης (βλέπε Κούλη με γιο και συστρατιώτες), φυσικά είναι άνευ. Τα πιτσιρίκια, εν γένει, δεν κλωτσάνε και δεν δυσκολεύονται και καλώς στην παρούσα φάση. Στα άλλα, πρόστιμα/
Vassilis Serafimakis
Εχω ήδη γράψει ότι ο ιός είναι μάλλον πολύ λιγώτερο θανατηφόρος από όσο αρχικά νομίζαμε/φοβόμασταν. Πάντως να θυμηθούμε ότι ο ιός μεταδίδεται κυρίως μέσω τών σταγονιδίων αέρα που εισπνέομε και επί τών οποίων o ιός επικάθεται από εκπνοές φορέων. Αυτή είναι, διαπιστωμένα πλέον, η συνηθέστερη οδός μετάδοσης. Τα άλλα όλα, δηλ πλαστικές επιφάνειες, χαρτιά, κτλ, είναι μακράν δευτερεύοντα.
Σε περιβάλλον ανοιχτού και κυρίως έρημου χώρου αυτός ο κίνδυνος μετάδοσης είναι μικρός. Ιδίως άμα υπάρχει και λιγάκι ανεβασμένη υγρασία - όλα τα αιωρούμενα σταγονίδια πέφτουν ταχύτερα στο έδαφος.
Λευτέρης Κυριακιδης
Πες τα Φωντα τους χαιρετισμούς μου στον Ξενοφώντα Ραρακο..
Kostas Mouk
ΔιαγραφήΤο θέμα είναι ότι όλους αυτούς τους μήνες καθημερινά δεν υπάρχει δρομολόγιο με λιγότερους από 50 στον σβέρκο σου... και κάθε μετακίνηση δεν είναι 5 ή 10 λεπτά, ειδικά στις πολεις χρειάζονται πάνω από 20Χ2 αναχώρηση/επιστροφή... περιμένεις στη στάση στη καλύτερη περίπτωση για 15-20 λεπτά (σε μεγάλο ποσοστό χτυπάει περισσότερη ώρα)... κι όλα αυτά γιατί? γιατί τόσο μεγάλο ρίσκο της υγείας μας? πως θα νιώσει ασφάλεια ο καθημερινός επιβάτης στα ΜΜΜ? γιατί φτάνουμε στο σημείο τα μικράκια του δημοτικού να φοράνε το πατσαβούρι ακόμα και στο διάλειμμα 6-7 ώρες σερί??? plus γλώσσες κλπ το απόγευμα στο φροντιστήριο... πέρασε ενάμιση μόνο μήνας από το άνοιγμα των σχολείων και η ψυχολογική/σωματική κόπωση μαθητών και γονέων μοιάζει σαν να έγινε 6 μήνες μάθημα.... απάντηση: γιατί είναι ιδεοληπτικοί μοναχοφάηδες και δεν ενδιαφέρονται πραγματικά. Είναι δολοφόνοι.
Yve Takk
Σωστά !
Miltos Marathon
Αγαπητοί μου φίλοι ...δεν είναι μάσκα αυτό...είναι φίμωτρο! Για να ακριβολογώ είναι "φερετζές"...Μόλις μου ήρθε και έμπνευση να γράψω και "μιαν τραγωδίαν" (που λέμε και εμείς οι Πόντιοι) "Αχ φτωχή μου Ελλάδίτσα σου φορέσαν φερετζέ" (10.000 δίσκαι )
Stelios Sioulas
Screenshot απο την επισημη ενημερωση του facebook.Το παραδεχονται και μονοι τους ,αλλά με ..εξυπνο τροπο ωστε αυτοι που δεν αναλυουν τις πληροφοριες που δεχονται να διαβασουν για 100% ακινδυνες μασκες.
Stathis Nikokavouras
δηλαδη εγω που παω καθε μερα περπατημα γρηγορο για μια ωρα θα φορεσω μασκα?ημαρτον ρεεεεεεεεε...οκ σε κλειστο χωρο αλλα σε ανοικτο ειναι για γελια...θα τους γυρισει μπουμερανκ..παλι τσιπρα θαχουμε σε λιγο καιρο...αλλα χωρις τον αρχιστρατηγο καμμενο και αντιπτεραρχο μαζι και ναυαρχο τι αξια εχει νασαι ελληνας
Vassilis Serafimakis
Στη Γαλλία, όπου τυχαίνει και μένει δικό μου πρόσωπο και μου μιλάει γιά την καθημερινότητα, έχουν επιβληθεί τα ίδια και αυστηρώτερα μέτρα.
Κι εκεί δεν αστειεύονται όπως εδώ. Σωστό ή λάθος το μέτρο, πάντως δεν διανοείται κανείς να κυκλοφορήσει έξω χωρίς μάσκα! Ακόμα κι όσοι κάνουν τα τροχαδάκια τους στα πάρκα με μάσκα είναι.
Stathis Nikokavouras
ναι φοραναι οι τυνισιοι και οι αλγερινοι και οι μπουργκες των ισλαμ μαζι με τις μασκες κανουν ενα περιβαλον τοσο ομορφο που βουτας απο τον πυργο του αιφελ ετσι πως καταντησε η γαλλια ..σε πα ποσιμπλ
Vassilis Serafimakis
οι μουσουλμάνες που φοράγανε φερετζέδες τούς φοράνε πάντα. Εδώ λέμε φοράνε μάσκα οι χριστιανοί, οι άθεοι, οι κάθε λογής άνθρωποι τέλος πάντων διότι στη Γαλλία πηρανε πολύ αυστηρότερα μέτρα από αυτά που παίρνομε εδώ και κυρίως τα εφαρμόζουν αυστηρά. Εκεί πέφτει τιμωρία. Εδώ όπως σε όλα, δεν βαριέσαι κτλ.
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον πιανίστα Γιάννη Παπαδόπουλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήXaris Symvoulidis
Της Telesila, ε; Κάποτε το είχα δει και δεν το πήρα -το έχω μετανιώσει χίλιες φορές από τότε, καθώς δεν το ξαναπέτυχα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κι εγώ πρώτη φορά το είδα. Δηλαδή δεν θυμάμαι να το είχα ξαναδεί... Δεν νομίζω...
Σχόλια από το fb στο ποστ περί Σώτης Τριανταφύλλου και Ευάγγελου Λεμπέση...
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Konstandopoulos
Δεν ασχολούμαι με την Σώτη εδώ και χρόνια, από τότε που σε ένα κομμάτι της (νομίζω στην AV), για να δείξει την κάταντια μας ως Δημοσίου πρωτίστως (συν ως λαού, έθνους, κράτους, ό,τι νά 'ναι), έγραψε "και το κανάλι της βουλής προβάλλει σοβιετικές ταινίες". Αναφερόταν στα φιλμ του Παρατζάνοφ και της πρώτης περιόδου του Μιχαλκώφ που είχαμε μισθώσει εμείς (Carousel Films). Έκτοτε, ούτε που ασχολούμαι, η γυναίκα έχει "φύγει".
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν είναι αρκετό αυτό, για να την διαγράψω. Είμαι πολύ ανεχτικός. Έχει πει διάφορα και πολλές φορές έχω γράψει κείμενα κατά όσων υποστηρίζει (ιδίως σε σχέση με την αριστερά), αλλά για να σταματήσω να διαβάζω κάποιον θα πρέπει να έχουν συμβεί σημεία και τέρατα.
Vassilis Konstandopoulos
Νο προμπλέμα, Φώντα. Για μένα έγραψα. Ήταν του συναφιού και όχι ατάλαντη
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, ως αρθρογράφο επί των κινηματογραφικών την γνωρίσαμε, εκεί στις αρχές του '80.
Vassilis Konstandopoulos
Και πολλά περισσότερα. Μαζί βλέπαμε ταινίες (όχι παρέα, εννοώ ήταν στον σκληρό πυρήνα) στις Αλκυονίδες και τα Στούντια, ήταν Δασκάλα στη Σταυράκου, μέλος επιτροπών, ήταν του "χώρου" πριν γίνει "δημοσιολόγος".
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
ενδιαφέρον έχει η διαδρομή της ιδεολογικό-κομματική και επαγγελματική.
Vassilis Konstandopoulos
Δεν ασχολούμαι άλλο με περσόνες, σόρυ
Nickos Ventouras
Ένα προβλημά της με τον κομμουνισμό είναι ότι τα βάζει έτσι με καθυστέρηση με τον βέρο σοβιετόφιλο κομμουνιστή μπαμπά της ― έφηβικά απωθημένα.
Για αυτόν γράφει περιφρονητικά για την ιδεολογία του η ίδια στην βιογραφία της, χωρίς να καταλαβαίνει ότι έτσι εξηγεί ψυχολογικά ― αντί για ιδεολογικά ― και το μένος της...
George Floudas
Το να έχει η Σώτη ενστάσεις επί των NYT είναι σα να λοιδωρεί ο Σώτης (απλή συνωνυμία) Βολάνης τον Scott Walker.
Aris Karampeazis
εντάξει για την country and western περίοδο του Scott, κάτι θα είχε να πει ο Σώτης
Vassilis Serafimakis
κι όμως, πέρα κι ανεξάρτητα από όλα τα άλλα που έχει γράψει κατά καιρού η Τριανταφύλλου, αυτό που λέει γιά τούς Νιού Γιόρκ Τάϊμς είναι σωστό - και λίγα λέει!
Το έντυπο που αυτοπεριγράφεται ως "the newspaper of record" έχει ποιοτικά κατρακυλήσει τρομερά, σε μία πτώση που άρχισε περίπου στις αρχές του αιώνα με τις εισβολές τών ΗΠΑ σε Ιράκ. Εκεί δέθηκε αμετάκλητα με το κατεστημένο κι η οποιαδήποτε ανεξάρτητη πολιτική κριτική χάθηκε οριστικά. Έγινε embedded in more ways than one.
Ανδρεας Μπικουβαρακης
ΔιαγραφήΒέβαια είναι κωμικοτραγικό να γράφεις για πολιτική στην άθενς βόις και να σχολιάζεις άλλο έντυπο για το επίπεδο της δημοσιογραφίας!
Θα μπορούσες να μιλήσεις μόνο για τα έντυπα της Χρυσής Αυγής, και αυτό μόνο για μεθοδολογικούς λόγους.
Antonis Livieratos
Αυτό που γράφει η Σ.Τ. δεν είναι αφ' εαυτού γελοίο. Θα μπορούσαμε να το πάρουμε στα σοβαρά αν το έγραφε κάποιος άλλος, κάπου αλλού.
Giorgos Doukas
Exactly
Ilias Frantzis
Το αυτονόητο λέει. Όποιος δεν το πιστεύει πιθανό είναι σε κάποιο νευρωνικό σύμπλεγμα να έχει δυσλειτουργία.
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Παλαιά μάλλον η φωτό της ΣΤρ...
Giorgos Doukas
Kirie Fonta pia dimosiografia sstin elada meta to 80? Hahahahhhaha
Iparhoun diktes. Thesis 57. Ellas o ellas
Press freedom and corruption index
afto einai to soti kai to soti? ela mre mana mou. eho ena filaraki pou tragoudaei karaoke, epses mou lege poso ahristos einai o Sinatra kai o tom jones, kai oti fisika tha poulage perisoterous diskous an den itan apo tin makrinitsa pou ehei to gkiogkio sta plains ... gamo to gkiogkiosoti mou
Akis Kapranos
Στη Σταυράκου ήταν εξαίσια καθηγήτρια. Αλλά εδώ και χρόνια δεν μπορώ να την παρακολουθήσω.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Παιδιά τίποτα για τον Ευάγγελο Λεμπέση θα πείτε; Όχι μόνο για την Σώτη και την Athens Voice...
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
αφού το θέλεις, ο Λ. υποστήριξε τη δικτατορία του Μεταξά και θεωρείται "φασίστας". Καθηγητής στην Πάντειο, καθαρευουσιανος κι απόλυτος στις απόψεις του. Τον διάβασα δεκαετία του '70 και δεν το κρύβω με εντυπωσίασε, τότε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
O Λεμπέσης ήταν Βενιζελικός (ή μάλλον θαύμαζε τον Βενιζέλο), το ιδεολογικό πιστεύω του ήταν η "ανισότητα", πίστευε στον κοινωνικό διαφορισμό και σε μια ολιγαρχία του πνεύματος. Παρότι γερμανοσπουδαγμένος δεν ήταν γερμανόφιλος και αντιτάχθηκε στους κατακτητές. Το "φασίστας" δεν λέει κάτι, αν δεν μπορεί να τεκμηριωθεί.
>>Ο Λεμπέσης ήταν συντηρητικός, και θα έλεγα δεξιός πολιτικός, παρ' ότι πιστός οπαδός της ιδιοφυΐας του Ελευθερίου Βενιζέλου, αλλά απηνής πολέμιος της κομματίλας, των μπράβων και των πληρωμένων χειροκροτητών όλων των πολιτικών που δυστυχώς περιβάλλονταν από πλήθη κολαούζων.<<
Ο Γεωργουσόπουλος τα λέει αυτά...
https://www.tanea.gr/.../by-the-book/blakeias-pronomia/
Βλακείας προνόμια - ΤΑ ΝΕΑ
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Σε ευχαριστώ, που φώτισες για το πριν και το μετά της 4ης Αυγούστου.
Για την ιδεολογία του, όπως το έθεσες, δε φέρνω αντίρρηση, γιατί πιστοποιεί -έστω πλαγίως- τον απόλυτο χαραχτηρισμό μου.
_Δεν λησμονώ για το Βενιζέλο ότι υπήρξε θαυμαστής του Μουσολίνι.
Πέρα απ' αυτά ο Λ. υπήρξε πρωτότυπος διανοητής...
την απάντηση μου θα την διαβάσεις πιο πάνω. Κάποιο τεχνικό λάθος μου...
Ferris Costas
ΔιαγραφήΌπως λέει κι ο Φώντας, δε θ' ασχοληθώ με τη Σώτη, αλλά με τον έξοχο απ' όλες τις απόψεις Ευάγγελο Λεμπέση. Ήδη με το "περί βλακών" δοκίμιο αναδείχτηκε προφητικός πρωτοπόρος του Καστοριάδη (περί της επικράτειας της μετριότητας". Αλλά το κείμενο περί δημοσιογραφίας, είναι ακόμα πιό... τρομακτικά επίκαιρο. Επειδή μου ανετέθη πρόσφατα το χρέος να συνθέσω μιαν εισήγηση για τον νέο Νπόμο περί Κινηματογράφου (να το δούμε και να μην το πιστέψουμε) οδηγήθηκα σ' ένα ανάλογο σκεπτικό. Συγκεκριμένα, ο σκηνοθέτης πρέπει να διαθέτει "τάλαντον, πρωτοβουλίαν, εμπνεύσεις, προσωπικόν ύφος, διάθεσιν και ενθουσιασμόν, πάντα δε ταύτα εκ του λόγου, ότι το επάγγελμά του δεν είναι μηχανικόν, αλλά δημιουργικόν." Και η δημιουργία του λέγεται "έργο". Ο παραγωγός-έμπορος από την άλλη, που θα εκμεταλλευτεί τ' "αντίγραφα" του έργου (εξ ου copy-right) που θα μετονομάσει σε "προϊόντα", κάνει ό,τι μπορεί για να εμποδίσει τον δημιουργό "να γράφη (σκηνοθετεί) ό,τι πιστεύει, να γράφει (σκηνοθετεί) ό,τι εσωτερικώς του καταστρέφει και τον ενθουσιασμόν και την διάθεσιν και συνεπώς και το προσωπικόν ύφος και την πρωτοβουλίαν και τέλος και αυτό τούτον το τάλαντον". Το ζήτημα είναι πως μία κοινωνία που σταματάει τον χρόνο, που δεν δημιουργεί (με τη σκέψη και τον λόγο) έργα αλλά αναπαράγει μόνο αντπίγραφα, είναι καταδικασμένη σε παρακμή. Αυτό είναι και το μεγάλο σύγχρονο πρόβλημα, της επικράτειας δηλαδή των "νέων τεχνολογιών", που όμως χωρίς την αξιοποίησή τους από την ανθρώπινη σκέψη, είναι άχρηστες.
Λευτέρης Κυριακιδης
Εντυπωσιακό να βλέπω τον.κύριο ΦΕΡΡΗ ΤΑ ΣΈΒΗ ΜΟΥ ΚΎΡΙΕ ΚΏΣΤΑ 666 ΓΙΑ ΠΆΝΤΑ Α.CHILDΔεν έχω καταιγίδα το άρθρο να.πω διαβάζω ότι γράφετε
Jacques Vache
ο Ραφαηλίδης εκτιμούσε βαθύτατα τον Λεμπέση, τον αναφέρει συνέχεια στα βιβλία του
Nickos Ventouras
Γιατί συμμερίζονταν το «οι άλλοι είναι βλάκες και εμείς οι έξυπνοι» αφ υψηλού τόνο.
Να πούμε ότι την «Τεράστια σημασία των βλακών» την έγραψε και την δημοσίευσε εν μέσω Κατοχής (Νοέμβριος 1941) ― όταν πολύς κόσμος υπέφερε, εκτελούνταν, ή πέθαινε στο δρόμο.
Και για αφ' υψηλού κριτής των μαζών και της «κλίκας» είχε διοριστεί σε ένα σκασμό υψηλές δημόσιες θέσεις... (κρατικό ραδιόφωνο, υπουργεία, τράπεζες), πέραν του πανεπιστημίου.
Ήταν πάντως έξυπνος και έγραφε σαρκαστικά και ωραία. Καλύτερο από την (πολύ μεταγενέστερη) σαχλαμάρα περί «Ηλιθιότητας» του Ιταλού Τσιπόλλα που το έχουν κάνει σημαία.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Jacques Vache
Και άλλοι διάφοροι. Λεκατσάς, Σκαρίμπας κ.λπ.
Jacques Vache στον Nickos Ventouras
δεν νομίζω ότι ο ραφαηλίδης είχε την άποψη για την οποία τον κατηγορείς
Nickos Ventouras
Είμαι «φαν» του που λέμε, αλλά μια τάση για το «τσ, τι πτωχοί το πνεύματι οι συνέλληνες» την είχε. Δηλαδή το γράφει πολλές φορές με τα ίδια σχεδόν λόγια ― για πράγματα που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Από εκεί η εκτιμησή του και για το Λεμπέση αλλά και για τον Γεράσιμο Κακλαμάνη
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ο σαξοφωνίστας Klaus Doldinger"...
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorge Katsampas
Διάβασα Μotorhead . Είμαι σοβαρά γιατρέ μου;
Valadis Terzopoulos
Έχουν δύο album ..... Φωτιά!! Αλλά και αλμυρά στη τιμή...
Εξαιρετική περίπτωση ο Λεμπέσης –και όχι μόνο για τους «Βλάκες» του. Απολαυστική καθαρεύουσα, παιγνιώδης γλώσσα που τσακίζει κόκκαλα, πρόδηλη ευφυΐα, πρωτότυπες σκέψεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣημαντικό ήταν το αφιέρωμα του περιοδικού «Καινούρια Εποχή» το 1979, όπου ανθολογήθηκαν κείμενά του και μάθαμε περισσότερες λεπτομέρειες για τον σημαντικό αυτόν διανοούμενο. Επίσης καλό αφιέρωμα το 1999 από το περιοδικό «Νέα Κοινωνιολογία». Βλέπω και επανεκδίδονται διάφορα έργα του και αυτό είναι καλό σημάδι.
Κ. Βλησίδης