Πολυεθνικό συγκρότημα, που παίζει… ethnic-oriental
hard bop / soul jazz /spiritual jazz και… σπέρνει. Λέμε για τους Web Web, που αποτελούνται από τον Ιταλό Roberto Di Gioia πιάνο, όργανο, fender rhodes, κρουστά, τον γνωστό μας Ούγγρο Tony Lakatos τενόρο, σοπράνο (παλαιός συνεργάτης του Γιώργου Τρανταλίδη από τις
πάλαι ποτέ Debrecen Jazz Days του 1982), δύο Γερμανούς, τον μπασίστα Christian
Von Kaphengst και τον ντράμερ Peter Gall και ακόμη, σαν special guest, αλλά πολύ βασικό καθότι έχει συν-γράψει τις
επτά από τις
εννέα συνθέσεις του
άλμπουμ, τον Μαροκινό Majid Bekkas σε φωνητικά, gembri
και qarqabou (καστανιέτες των
νομάδων). Λέμε,
επίσης, για το δεύτερο άλμπουμ των Web Web (μετά το “Oracle”
του 2017), που τυπώνεται κι αυτό για την Compost (μια σημαντική γερμανική εταιρεία του dance, groove κ.λπ. για την οποίαν –και απ’ όσο
το έψαξα– είχα να γράψω, για κυκλοφορία της, από το 2010).
Στο “Dance of the Demons”
[Compost / Heathen Natives, 2018], γιατί έτσι λέγεται
το καινούριο LP/CD των Web Web, καταγράφονται εννέα
κομμάτια (οκτώ ανήκουν στα μέλη του γκρουπ, ενώ ένα, το “Sandia”, είναι παραδοσιακό), τα οποία
έχουν το groove στο
είναι τους.
Είτε αυτό είναι περισσότερο, γήινο, χορευτικό κ.λπ. είτε περισσότερο
πνευματικό, με στοιχεία spiritual jazz
δηλαδή, ανακατεμένα με… διαστημικό Canterbury sound. Αναφερόμαστε, για παράδειγμα, σε tracks όπως το “Safar”, που θα μπορούσε με
άνεση να ανήκει στο ρεπερτόριο των Soft Machine (εποχής “Fourth”
ή καλύτερα “Six”) ή το “Meh te” του Lakatos, ενός τρομερού σαξοφωνίστα, η
παρουσία του οποίου σε ελληνικά άλμπουμ (Γ. Τρανταλίδης, Χόρες, Γ. Φακανάς…)
είναι, βεβαίως, πέρα για πέρα τιμητική για εμάς. Γενικώς, εδώ, ο Lakatos έχει άπειρη συμβολή,
όχι μόνο συμμετέχοντας, ως συνθέτης, σε δύο κομμάτια, αλλά παίρνοντας και πάνω
του το πιο ιδιοσυγκρασιακό track
του άλμπουμ, το “Balini”
του Bekkas (με
εκστατικό τραγούδι στα μαροκινά), παίζοντας άπιαστα σόλι στο σοπράνο και εκτοξεύοντας
το ethnic-groove των Web Web στη στρατόσφαιρα (πριν
πάρει τη σκυτάλη ο Ιταλός, γεμίζοντας και αυτός με τα πλήκτρα του). Άπιαστο track!
Άπιαστο, δηλαδή, είναι όλο το άλμπουμ – ένα από τα πανάξια
«δεκάρια με τόνο» της χρονιάς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου