Το Trio Antipodes αποτελείται από τους Graydon Cramer ντραμς, Jeff Presslaff πιάνο
και Keith Price ηλεκτρική κιθάρα, με το άλμπουμ τους “Upside Downwards” [MAPL, 2019] να είναι ηχογραφημένο στην πόλη
Winnipeg του Καναδά, την 6η Ιανουαρίου 2019. Γιατί Trio Antipodes; Γιατί τα
μέλη του δεν είναι όλοι Καναδοί, και γιατί ο κιθαρίστας και συνθέτης Keith Price, αν και Καναδός, έχει
την έδρα του στο Auckland
της Νέας Ζηλανδίας. Τέλος πάντων αυτό το άνευ μπάσου τζαζ τρίο είναι ένα σχήμα
του καιρού (μας), το οποίο μάς συστήνεται, εδώ, μέσω επτά δικών του κομματιών
(όλα συνθέσεις των μελών), που κρίνονται ως ενδιαφέροντα (το λιγότερο).
Εκμεταλλευόμενοι τις μεσαίες και κάπως μεγάλες διάρκειες των
συνθέσεών τους, το Trio Antipodes
επιχειρεί να συνδέσει σ’ ένα σώμα ποικίλες τζαζ διαστάσεις – και πιο
συγκροτημένα συνθετικώς μοτίβα, κινούμενα πέριξ μιας ρομαντικότητας (ακόμη και
κλασικής υφής), αλλά και πιο «ελεύθερα», πιο improv, ικανά να δημιουργούν τις απαραίτητες οπωσδήποτε
«εκπλήξεις» (ακόμη και μέσα στο ίδιο track).
Βεβαίως, η απουσία του μπάσου θα μπορούσε να ήταν ένα κάποιο «θέμα», αλλά στην πράξη, το Trio Antipodes, αντιπαρέρχεται τον σκόπελο, καθώς διάφορα ρυθμικά patterns αναπτύσσονται συνεχώς και από το πιάνο και από τα κρουστά, και από συνδυασμούς πιάνου-κρουστών, κάνοντας την απουσία του μπάσου, τελικώς, ένα «μη-θέμα».
Βεβαίως, η απουσία του μπάσου θα μπορούσε να ήταν ένα κάποιο «θέμα», αλλά στην πράξη, το Trio Antipodes, αντιπαρέρχεται τον σκόπελο, καθώς διάφορα ρυθμικά patterns αναπτύσσονται συνεχώς και από το πιάνο και από τα κρουστά, και από συνδυασμούς πιάνου-κρουστών, κάνοντας την απουσία του μπάσου, τελικώς, ένα «μη-θέμα».
Αν και προτιμώ τις μελωδικές διαστάσεις των συνθέσεων τού
τρίο (το “Tearsilver”
π.χ.), εντούτοις και τα πιο έντονα tracks τού “Upside Downwards”
(σαν το “The halfway tree”)
έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον, επειδή συνδυάζουν δυναμικές με ήρεμες αποχρώσεις
(συγκροτημένες και «ελεύθερες» στον ίδιο, ποσοτικώς, βαθμό).
Από τα ομορφότερα κομμάτια του CD είναι σίγουρα το 9λεπτο “Urgency, not immediacy”, που οργανώνεται
μέσα σ’ ένα περιβάλλον «ήχου-ECM»
(ανακαλώντας στη μνήμη εγγραφές τού Bill Frisell).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου