5/6/2020
Είχα πιει 3-4 ποτά σ΄ ένα μαγαζί στο Παγκράτι, ακούγοντας
τον Κωστή Χρήστου πριν καμιά 15αριά χρόνια. Ήμουν μικρός και δεν τον είχα προλάβει
live στα σέβεντις, και το είχα καημό. Ποτέ δεν μου πέρασε από το μυαλό πως
αυτός ο τεράστιος τραγουδιστής θα έπρεπε να σταματήσει να τραγουδάει, επειδή
είχε χάσει τότε τα 3/4 της φωνής του...
5/6/2020
>>Επέλεξε σοφά τον Φώτη Απέργη, τον δημοσιογράφο που
όσο λίγοι στέρεα, με αγάπη και εντατική μελέτη έχει ασχοληθεί με το ελληνικό
τραγούδι για να κάνει η Χαρούλα την επίσημη ανακοίνωση αυτού που μέσα της είχε
ουσιαστικά εδώ και χρόνια κλειδώσει.<<
Προσωπικά δεν ξέρω γιατί η Χάρις Αλεξίου επέλεξε τον Φώτη Απέργη, για να πει από την ραδιοφωνική εκπομπή του ότι σταματά το ελληνικό τραγούδι, αλλά αυτά που διαβάζω από την δημοσιογράφο Κατερίνα Ι. Ανέστη είναι εκτός πραγματικότητας. Το «όσο λίγοι δημοσιογράφοι», η «εντατική μελέτη» και η ασχολία με το ελληνικό τραγούδι, όσον αφορά στον Απέργη, είναι λόγια του αέρα.
Το ότι κάποιος κάνει συνεντεύξεις με τραγουδιστές και συνθέτες δεν σημαίνει ότι ασχολείται με το ελληνικό τραγούδι. Η συνέντευξη αποτελεί ύλη για εκείνον που θα κάτσει μόνος του να σκεφτεί και να μελετήσει, γιατί συνήθως αυτοί που κάνουν συνεντεύξεις δεν έχουν χρόνο γι’ αυτά τα θέματα. Εξάλλου το να κάνεις μια συνέντευξη είναι εύκολο. Καιρό να έχεις και όρεξη να απομαγνητοφωνείς. Το να κάτσεις να ασχοληθείς όμως, βαθιά, με κάτι, απαιτεί άλλου τύπου παραδοχές και ικανότητες. Είναι δύσκολο. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Ο συνεντευξιάκιας δεν είναι μελετητής.
Περαιτέρω, εγώ θυμάμαι τον Απέργη, στην Ελευθεροτυπία, να ασχολείται μόνον με τον «αφρό». Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Σαββόπουλος, με τραγουδιστές σαν τον Νταλάρα ή την Αρβανιτάκη κ.λπ. Λες και το τραγούδι είναι 5-10 καλλιτέχνες μόνον.
Υπήρξαν άνθρωποι που κάνανε καριέρα και βγάλανε όνομα μέσα από τις εφημερίδες, όταν αυτές ήταν παντοδύναμες, γράφοντας αδιάφορα κείμενα και κοινοτοπίες. Εγώ, αυτό, το λέω.
Προσωπικά δεν ξέρω γιατί η Χάρις Αλεξίου επέλεξε τον Φώτη Απέργη, για να πει από την ραδιοφωνική εκπομπή του ότι σταματά το ελληνικό τραγούδι, αλλά αυτά που διαβάζω από την δημοσιογράφο Κατερίνα Ι. Ανέστη είναι εκτός πραγματικότητας. Το «όσο λίγοι δημοσιογράφοι», η «εντατική μελέτη» και η ασχολία με το ελληνικό τραγούδι, όσον αφορά στον Απέργη, είναι λόγια του αέρα.
Το ότι κάποιος κάνει συνεντεύξεις με τραγουδιστές και συνθέτες δεν σημαίνει ότι ασχολείται με το ελληνικό τραγούδι. Η συνέντευξη αποτελεί ύλη για εκείνον που θα κάτσει μόνος του να σκεφτεί και να μελετήσει, γιατί συνήθως αυτοί που κάνουν συνεντεύξεις δεν έχουν χρόνο γι’ αυτά τα θέματα. Εξάλλου το να κάνεις μια συνέντευξη είναι εύκολο. Καιρό να έχεις και όρεξη να απομαγνητοφωνείς. Το να κάτσεις να ασχοληθείς όμως, βαθιά, με κάτι, απαιτεί άλλου τύπου παραδοχές και ικανότητες. Είναι δύσκολο. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Ο συνεντευξιάκιας δεν είναι μελετητής.
Περαιτέρω, εγώ θυμάμαι τον Απέργη, στην Ελευθεροτυπία, να ασχολείται μόνον με τον «αφρό». Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Σαββόπουλος, με τραγουδιστές σαν τον Νταλάρα ή την Αρβανιτάκη κ.λπ. Λες και το τραγούδι είναι 5-10 καλλιτέχνες μόνον.
Υπήρξαν άνθρωποι που κάνανε καριέρα και βγάλανε όνομα μέσα από τις εφημερίδες, όταν αυτές ήταν παντοδύναμες, γράφοντας αδιάφορα κείμενα και κοινοτοπίες. Εγώ, αυτό, το λέω.
5/6/2020
Η Τζένη Βάνου, η φωνή των φωνών, τραγουδούσε μέχρι το τέλος,
χωρίς να έχει πια καθόλου φωνή - για την επιβίωση, για το μεροκάματο. Γιατί
υπάρχουν κι αυτές οι περιπτώσεις. Δεν πρέπει να είμαστε αυστηροί σ' αυτά. Κάθε
περίπτωση είναι διαφορετική. Άλλοι έχουν την πολυτέλεια και την άνεση να
σταματούν (και καλά κάνουν), αλλά άλλοι δεν την έχουν...
[από το 1:20 το τραγούδι]
[από το 1:20 το τραγούδι]
4/6/2020
(γέλια)
4/6/2020
Δυο λόγια για την Χάρι Αλεξίου, η οποία σε συνέντευξή της
είπε ότι σταματάει να τραγουδά. Όλη η Ελλάδα έχει γνώμη για την Αλεξίου (αφού
με την φωνή της έχουν μεγαλώσει οι πάντες), ας πω λοιπόν κι εγώ μια σύντομη.
Το ότι υπήρξε (είναι) μεγάλη τραγουδίστρια η Αλεξίου δεν τον αμφισβητεί κανείς – από αυτούς που ασχολούνται έστω και στοιχειωδώς με το ελληνικό τραγούδι (το λέω, γιατί υπάρχουν και άνθρωποι που δεν ακούνε «ελληνικά», ακούνε μόνο «ξένα» και ξέρω αρκετούς τέτοιους).
Για μένα η Αλεξίου ήταν μια τραγουδίστρια που μπορούσε να πει «τα πάντα» και να είναι απολύτως πειστική σε όλα. Και δημοτικά, και ρεμπέτικα, και λαϊκά, και «έντεχνα», και μπαλάντες, και ροκ, και ποπ, και ό,τι άλλο. Είχε τέτοια γκάμα η φωνή της. Δεν ήταν αμιγώς λαϊκή τραγουδίστρια (σαν την Σακελλαρίου π.χ.), παρότι μιαν εποχή, εκεί στις αρχές του ’80, έπαιζε πάρα πολύ στο λαϊκό (με Νικολόπουλο κ.λπ.), αλλά ούτε και «έντεχνη» (σαν την Φαραντούρη π.χ.). Είχε δικό της στυλ, κάτι ενδιάμεσο ή και πέρα απ’ αυτά. Δεν ήταν, δε, λαϊκή ούτε σαν την Μοσχολιού. Προσωπικά, δεν αντέχω καθόλου την περίοδό της με Μικρούτσικο, Αντύπα, Νικολακοπούλου, ενώ την ακούω και με επιφύλαξη στα λαϊκά της από τα έιτις. Μου αρέσει πάρα πολύ στο ξεκίνημά της, όταν η φωνή της ήταν ακόμη "άφτιαχτη" (το είχε πει και η ίδια αυτό... ότι στην αρχή προσπαθούσε να τοποθετήσει τη φωνή της και πως έμαθε να τραγουδά πιο μετά), νομίζω πως με τα τραγούδια του Λοΐζου φθάνει στο ερμηνευτικό αποκορύφωμά της, ενώ την εκτιμώ πολύ και στα δικά της κομμάτια. Έχω τη γνώμη, δε, πως το ταλέντο της, σαν τραγουδοποιός, ήταν ισάξιο ή και ανώτερο της φωνής της. Θυμάμαι, μάλιστα, να παθαίνω πλάκα με τις μπαλάντες της από το «Οδός Νεφέλης ’88», όπως και από άλλα δικά της άσματα, που βγήκαν και άκουσα πιο μετά.
[Δεν προλαβαίνω να είμαι πιο αναλυτικός και με περισσότερες λεπτομέρειες. Στο μέλλον ίσως...]
Το ότι υπήρξε (είναι) μεγάλη τραγουδίστρια η Αλεξίου δεν τον αμφισβητεί κανείς – από αυτούς που ασχολούνται έστω και στοιχειωδώς με το ελληνικό τραγούδι (το λέω, γιατί υπάρχουν και άνθρωποι που δεν ακούνε «ελληνικά», ακούνε μόνο «ξένα» και ξέρω αρκετούς τέτοιους).
Για μένα η Αλεξίου ήταν μια τραγουδίστρια που μπορούσε να πει «τα πάντα» και να είναι απολύτως πειστική σε όλα. Και δημοτικά, και ρεμπέτικα, και λαϊκά, και «έντεχνα», και μπαλάντες, και ροκ, και ποπ, και ό,τι άλλο. Είχε τέτοια γκάμα η φωνή της. Δεν ήταν αμιγώς λαϊκή τραγουδίστρια (σαν την Σακελλαρίου π.χ.), παρότι μιαν εποχή, εκεί στις αρχές του ’80, έπαιζε πάρα πολύ στο λαϊκό (με Νικολόπουλο κ.λπ.), αλλά ούτε και «έντεχνη» (σαν την Φαραντούρη π.χ.). Είχε δικό της στυλ, κάτι ενδιάμεσο ή και πέρα απ’ αυτά. Δεν ήταν, δε, λαϊκή ούτε σαν την Μοσχολιού. Προσωπικά, δεν αντέχω καθόλου την περίοδό της με Μικρούτσικο, Αντύπα, Νικολακοπούλου, ενώ την ακούω και με επιφύλαξη στα λαϊκά της από τα έιτις. Μου αρέσει πάρα πολύ στο ξεκίνημά της, όταν η φωνή της ήταν ακόμη "άφτιαχτη" (το είχε πει και η ίδια αυτό... ότι στην αρχή προσπαθούσε να τοποθετήσει τη φωνή της και πως έμαθε να τραγουδά πιο μετά), νομίζω πως με τα τραγούδια του Λοΐζου φθάνει στο ερμηνευτικό αποκορύφωμά της, ενώ την εκτιμώ πολύ και στα δικά της κομμάτια. Έχω τη γνώμη, δε, πως το ταλέντο της, σαν τραγουδοποιός, ήταν ισάξιο ή και ανώτερο της φωνής της. Θυμάμαι, μάλιστα, να παθαίνω πλάκα με τις μπαλάντες της από το «Οδός Νεφέλης ’88», όπως και από άλλα δικά της άσματα, που βγήκαν και άκουσα πιο μετά.
[Δεν προλαβαίνω να είμαι πιο αναλυτικός και με περισσότερες λεπτομέρειες. Στο μέλλον ίσως...]
3/6/2020
Και σήμερα να το ηχογραφούσαν αυτό το κομμάτι θα ήταν
πρωτοπορία. Θα τρέχανε οι ραπάδες, για να δούνε πώς γίνεται...
2/6/2020
Από τις πιο ιδιότυπες περιπτώσεις του αμερικάνικου movement
στα late sixties, ο Carl Oglesby δεν ήταν μόνο μια σημαντική πολιτική
προσωπικότητα της εποχής (πρόεδρος του SDS, δηλαδή του Students for a
Democratic Society, το 1965-1966), αλλά και σημαντικός τραγουδοποιός,
συγγραφέας κ.λπ. Ριζοσπάστης μαρξιστής, αλλά έξω από φράξιες και ομαδοποιήσεις,
τα είχε σπάσει με όλους ήδη από τα τέλη του ’60 (και βασικά με τους μαοϊκούς
του SDS). Στο τραγούδι αυτό μιλάει για τον Eldridge Cleaver. (Ο Cleaver τού
είχε ζητήσει να γινόταν αντιπρόεδρός του στο Peace and Freedom Party, στις
προεδρικές εκλογές του 1968, αλλά ο Oglesby είχε αρνηθεί).
Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ για την Χάρι Αλεξίου...
ΑπάντησηΔιαγραφήLampros Papalexis
Και με τσαλακωμένη φωνή να τραγουδήσει καλυτερα από πολλούς από μας θα τα πει. Μπορεί το ύφος της να μην μου πολυέκανε αλλά δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω τέτοιας ποιότητας φωνή αλλά και ανθρώπου.
Βέρα Βασιλείου-Πέτσα
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράψατε, Φώντα. Μακάρι να σταματήσει τώρα, να βάλουμε αποσιωπητικά και μια παύλα, για να χωρέσει το κεφαλαίο Α του ονόματός της...
Ntinos Dimatatis
Μεγάλο θάρρος και αξιοπρέπεια για να πάρεις τέτοια απόφαση.Μπράβο της.
Sakis Bwanas
Είχε πει κάποιος το πολύ ωραίο: <>
Κωνσταντίνος Μάξιμος
Ο Χατζιδάκις είπε ότι όταν το λέει η μία κυρία βλέπεις τη βροχή ενώ όταν το λέει η Αλεξίου αισθάνεσαι ολόκληρος μούσκεμα
Christos Mamalakis
Συμφωνώ με την άποψη σου!
Εμένα μου αρέσει επίσης και στα τραγούδια του Καλδάρα!
Και θα ξεχωρίζω πάντα την οδό Αριστοτέλους του Σπανού!
Kostas Voults
Σπουδαία !!!
Nikitas Kakavas
Η Χαρούλα υπήρξε όντως σπουδαία φωνή πριν γίνει Χαρις
Σχόλια από το ποστ με τη φωτό του... Τουρισμού...
ΑπάντησηΔιαγραφήEleni Founti
Θεοχάρης, ο άνθρωπος που κατάφερε να τον διαγράψουν από κόμμα που ίδρυσε ο ίδιος. Νομίζω είναι σε καλά χέρια ο τουρισμός.
Ntinos Dimatatis
Αχώνευτος από φάτσα ! Εφυγε ,ίδρυσε κόμμα,το διέλυσε και ξαναγύρισε!.Κακώς τον δέχθηκαν.Οποιος φεύγει από ένα κόμμα ,δεν πρέπει να επιστρέφει .
Christos Sideris
Ακόμα γελάω
Παντελης Ανεστοπουλος
Ο ανθρωπος που δηλωσε οτι ο κορονοιος ισως αποδειχθει ευκαιρια για τη χωρα και τον τουρισμο
Salvo Coleman
Ανεκδιήγητος! Σε όλα του...
Σχόλια από το ποστ για την Τζένη Βάνου...
ΑπάντησηΔιαγραφήPanos Michail
Ειναι ποιητικο το ξεθωριασμα και το fall from grace της Βανου. Δεν γνωρισε βεβαια την καθολικη αποδοχη της Αλεξιου και ουτε εζησε την περιοδο των τεραστιων τραγουδιστικων απολαβων για να μπορεσει τροπον τινα να προστατευτει απο την καθοδο στην τυρφη της νυχτας. Αλλα ακομα και τσακισμενη φωνητικα βλεπεις μια φωτια που επιμενει να αναβει. Και υποκλινεσαι. Στη ψυχη δε φτανουν παντα οι αψογες οκταβες. Χρειαζεται κι αυτη η φωτια, σαν της Βανου, της Νταλη κ.α. Που σε μυθολογουν κι ας τσακιστηκες.
Θανάσης Αντωνίου
Νέα Σμύρνη. Συμπολίτισσά μας. Την αγαπούσαμε...
Lefteris Karkas
Αξιοπρεπέστατη γυναίκα.
Χριστίνα Δουρούκου
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://youtu.be/RmE4c7vG2cI?list=RDqYaixi9cfYk
I Attend
Σχόλια από το fb για το ποστ ">>Επέλεξε σοφά τον Φώτη Απέργη, τον δημοσιογράφο..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikitas Kakavas
Oσοι δεν σε έχουν διαβάσει και παρακολουθήσει, Δάσκαλε, θα βιαστούν να σε χαρακτηρίσουν ως ζηλόφθων, εμπαθή και πικρόχολο. Εμείς που σε ξέρουμε, εννοούμε ό,τι εννοείς
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μου έχουν κόψει και την "καλημέρα" ορισμένοι... ��
Vassilis Serafimakis
υπάρχει αντίστοιχο πρόσωπο που είναι παρατηρητής, ιστορικός, και κριτικός (με έμφαση στα δύο πρώτα) σε εντελώς διαφορετικό πεδίο (γιατί νομίζεις κόλλησα εδώ;) και χωρίς να μπω από δώ σε λεπτομέρειες αναφέρω ότι έχει εκεί τις ιδιότητες τής δικής σου στάσης - και ότι αντιμετωπίζει μία τεράστια σε ποσότητα και ένταση εχθρότητα. :-D
Giorgos Doukas
ara eiste akomi ygieis kirie Fonta mas
Stathis Nikokavouras
καλυτερα.και που σου ελεγαν απο υποχρεωση το εκαναν .
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Φώντα, με συγκινείς. Ο, τι λες είναι Αλήθεια. Σαν αρχαίος, και στα "καλλιτεχνικά", σου λέω από καρδιάς, χτύπησες κέντρο.
Vassilis Serafimakis
Όντως εκτός πραγματικότητας.
Giorgos Ftakas
Ο Απέργης με τον Νταλάρα νομίζω τα είχαν σπάσει.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τα βρήκανε στην πορεία. Αλλά αυτό δεν λέει κάτι ειδικότερο. Το να ασχολείσαι με τον Νταλάρα και με 5-10 άλλους έτσι ή αλλιώς δεν σε κάνει ερευνητή.\
Sakis Bwanas
Αν δεν με γελάει η μνήμη μου, είχε ασχοληθεί και ο Νταλάρας μαζί του κάποια στιγμή
Patritsopoulos Nikos
πολυ σωστα
Σχόλια από το fb σχετικά με το ποστ για τον Κωστή Χρήστου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρης Κοψιδάς
ειχε και μια μπουτικ Πατησιων & Γαλατσιου,
τον ειχα δει και σε ενα πιανο μπαρ στη Γλυφαδα πριν από 10 χρονια μπορει και παραπανω, επινε το ποτο του, τραγουδουσε η Ελενα εκει, ηταν στεκι αεροσυνοδών και πιλότων της Ολυμπιακης!
Triantafillos Kotanitis
αλλη μεγαλη ιστορια τελικα ποσες τετοιες ιστοριες εχει βγαλει αυτος ο τοπος ρε φωντα
Ntinos Dimatatis
Εγινε ταξιτζής.