Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 294

2/10/2020
Υπάρχουν ορισμένα πράγματα, που έχουν σφηνωθεί στο μυαλό μου από παλιά, και που δεν είμαι πλέον σίγουρος αν τα είχα διαβάσει κάποτε ή μου τα είπαν κάποιοι.
Για τον Herman Brood, που ήταν το μεγαλύτερο τζάνκι της Ολλανδίας, και «εικόνα» για τον Παύλο Σιδηρόπουλο, «ξέρω» λοιπόν πως εκεί προς τα τέλη της δεκαετίας του ’70, με αρχές ’80, τον είχαν πιάσει και στην Ελλάδα για ναρκωτικά, και πως είχε κάνει και φυλακή στην Χαλκίδα.
Δεν ξέρω βέβαια αν είναι αλήθεια, δεν ξέρω αν θυμάμαι καλά, οπότε αν κάποιος ξέρει κάτι παραπάνω επ’ αυτού ας μας πει. Γι’ αυτό εξάλλου κάνω το ποστ...

2/10/2020
Πάντως, για να επανέλθω στη λίστα του Rolling Stone, εγώ απορώ (τρόπος του λέγειν) πώς κάποιοι (νέοι ακροατές, άνθρωποι της μουσικής βιομηχανίας, αλγόριθμοι, δεν μ’ ενδιαφέρει...) βάζουν σε τέτοιες λίστες, με τα greatest όλων των εποχών, πρόσφατα άλμπουμ.
Κατ’ εμέ πρέπει να περάσει τουλάχιστον μια 15ετία, για να χωνευτεί ένα άλμπουμ, και για να θεωρηθεί «μεγάλο». Δεν είναι δυνατόν δίσκοι 5ετίας ας πούμε να έχουν το ίδιο στάτους με κλασικά άλμπουμ των Beatles, του Bob Dylan, του James Brown, του David Bowie, των Pink Floyd, του Michael Jackson και λοιπά.
Αυτά τα άλμπουμ είναι μεγάλα, γιατί έχουν επηρεάσει δισεκατομμύρια ανθρώπους μέσα στις δεκαετίες, διαφορετικές γενιές, διαφορετικές κουλτούρες, ενώ αναδείχθηκαν και σε μιαν εποχή επίσης διαφορετική, όπου ο άνθρωπος συμπεριφερόταν αλλιώς και σε σχέση με τη μουσική, και γενικότερα.
Δεν θα ήταν άστοχο θέλω να πω οι λίστες αυτού του τύπου να διακρίνονταν στα “greatest” πριν από το 2000 και στα “greatest” μετά το 2000. Δηλαδή ακόμη και το 2050, όταν θα έχουν περάσει 35 χρόνια από τα άλμπουμ του 2015, πάλι θα άξιζε να υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός. Επίσης ο ίδιος διαχωρισμός θα πρέπει να αφορά και στις πωλήσεις, στα ρεκόρ, στις θέσεις στα charts κ.λπ. Είναι άλλο να πουλάς 10 εκατομμύρια δίσκους και κασέτες το 1980 και άλλο τα 100 εκατομμύρια των υπηρεσιών streaming σήμερα. Δεν υπάρχει σχέση. Δεν γίνεται να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
Όσο καλός, λοιπόν, και να είναι ο Kendrick Lamar π.χ., όσο καλοί να είναι οι δίσκοι του (κι εμένα μ’ αρέσει, χωρίς να τρελαίνομαι, το “To Pimp a Butterfly”, που δεν είμαι φαν αυτής της μουσικής, αλλά αναγνωρίζω πως κάτι έχει να προτείνει σαν άλμπουμ) δεν μπορεί να λογαριάζονται, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ως ίδιας αξίας με το “The Dark Side of the Moon” και με το “Blonde on Blonde”.
Για μένα αυτό είναι εκτός τόπου και χρόνου, για να μην γράψω για ύβρι (τουλάχιστον στην παρούσα στιγμή).

2/10/2020
Τον περασμένο μήνα ανακοινώθηκαν από το discogs οι 30 ακριβότεροι δίσκοι, που πουλήθηκαν τον προηγούμενο Ιούλιο (εγώ τώρα είδα τη λίστα). Ανάμεσά τους κι ένα ελληνικό άλμπουμ στην θέση 9, το γνωστό του συγκροτήματος Τα 4 Επίπεδα της Ύπαρξης, που έπιασε 2105 δολάρια ή περί τα 1800 ευρώ. Με την ευκαιρία να και μια κριτική...
[άλλη μια φορά έχω δει ελληνικό δίσκο να μπαίνει σε τέτοια 30άδα, ήταν το πρώτο 45άρι του Νταλάρα]

6 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb για Τα 4 Επίπεδα της Ύπαρξης...

    Panos Ramone
    Πάντως θα διαφωνήσω στο οτι ηχητικά είναι η καλύτερη έκδοση της Αναζήτησης. Πήγα σε φίλο όταν την αγόρασε και πήγα και την κόπια μου απο την έκδοση της wipe out με σκοπό να τις συγκρίνουμε ηχητικά να δω αν αγοράσω κι κι εγω την έκδοση της αναζήτησης λόγω των ωραίων ένθετων και της αφίσας. Η πρώτη παρατήρηση που κάναμε και οι δύο ήταν οτι οι κιθάρες ακούγονταν αντίθετα η μια εκδοση απο την άλλη. Καθαρή και φαζαρισμένη. Άρα παίζει να έγινε και καινούρια μίξη αλλιώς δεν ξέρω πως εξηγείται. Η δεύτερη παρατήρηση είναι οτι η έκδοση της wipe out είχε πιό διαυγή ήχο και ίσως περισσότερο βάθος στη φωνή. Τελικώς συμφωνήσαμε οτι έχει καλύτερο ήχο η έκδοση της wipe out. Βέβαια αυτό είναι υποκειμενικό. Μένει να ακούσουμε και την έκδοση του Ίκαρου να αποφανθούμε!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για μένα της Anazitisi υπερτερεί φανερά, αλλά και πολλά μπράβο στην Wipe Out, που πρώτη το έβγαλε και το έκανε γνωστό στον κόσμο.

    Panos Ramone
    Του Ίκαρου την έχεις ακούσει?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν νομίζω, δεν θυμάμαι, μπορεί σε κανα σπίτι, πάντως δεν την έχω.

    Βασίλης Καμπούρης
    Βοηθησε λιγο και το κανί απο τη δυση ( Kanye west) χαχαχαχααχ https://m.youtube.com/watch?v=kfwoPdJ2t9k
    JAY-Z - Run This Town (Feat. Rihanna, Kanye West) (Official Music Video

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ε ναι, τα γράφουμε αυτά στο κείμενο...

    Βασίλης Καμπούρης
    το εχω διαβασει εννοείται απλως υπογραμμιζω για τον διαγωνιο επισκέπτη

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    To είχα γράψει για πρώτη φορά αυτό το 2009, είχε γίνει και εξώφυλλο στον Ταχυδρόμο...
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2009/10/hip.html
    (ΠΑΛΑΙΟ) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΟΚ Από τα αζήτητα στο hip

    Nikos Kouteris
    το πουλησα στον Μακη Βενιερη στα 90,s μεσα στο Metropolis καποια στιγμη 100,000 δρχ, για τετοια μαλακια μια χαρά ηταν τότε, πηγα και διακοπες στο Ναυπλιο με τη γκομενα

    Spyros Diastimikos
    Όντως πολύ μέτριο album Νίκο. Είχα πέσει σε ένα το 1981 που το έδινε ο παλιός DJ του Trip και δεν το πήρα• περιορίστηκα να το γράψω σε κασσέττα (την έχω ακόμα). Κάτι ταχυδρόμοι του χωριού και τέτοια βουκολικά, μόνο γέλιο... Πού μυαλό για επενδύσεις τότε (μου πρηζε τον έρωτα ότι ήταν σπάνιο και πως είχε ανάγκη τα λεφτά), μόνο για πιώματα ήμαστε ως 20άρηδες. Βαράω το κεφάλι μου, γιατί μου το ζητούσε δέκα χρόνια μετά βέλγος μεγαλοντηλεράς για 1.500$ ακατέβατα. Είχα πάει και στη Τζίνα τότε και ψάχνανε στα τεφτέρια... Και στο Λονδίνο, μια βδομάδα πριν -κατά διαβολική σύμπτωση- είχα περάσει από το μαγαζί του κύπριου που πέτυχε ο Ματσούκας τη κούτα και ούτε το 'βαλα στο μυαλό μου να ρωτήσω. Σε τέτοια απαξίωση το 'χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καλά ο Νίκος δεν ακούει τέτοια, ούτε πανκ ακούει, ούτε hardcore και μέταλλα. Αλλά εσύ Σπύρο δεν πρέπει να το θάβεις. Δεν είναι για πέταμα. Έχει καλά κομμάτια μέσα. Μακάρι να το 'χαμε original. Για πολλά χρόνια ήταν μύθος αυτό το άλμπουμ. Κανείς ποτέ δεν είχε γράψει τίποτα, γιατί κανείς δεν το ήξερε. Η μόνη αναφορά ήταν από τον Κρίθαρη στο Μουσικό Εξπρές, το 1980, που το έψαχνε και είχε βάλει αγγελία. Ούτε οι συλλέκτες το ξέρανε ούτε κανείς. Δεν είναι και μαλάκες οι ξένοι που δίνουνε τόσα λεφτά. Θα μου πεις δίνουνε και για τους Mystic Siva... οκ. Τα Επίπεδα πάντως δεν είναι χειρότερα.

      Aris Karampeazis
      συντάσσομαι με Κριθαρη για πώληση Αγαπανθος πάντως : )

      Spyros Diastimikos
      Δεν ξέρω βρε Φώντα, πλην της fuzz λάσπης σε μερικά κομμάτια, το υπόλοιπο μου ακούγεται ερασιτεχνικά αφελές. Η rythm section "άδεια" για heavy album και οι στίχοι αστείοι. Όσο για τα φωνητικά, μου ακούγονται αταίριαστα στο ύφος. Μουσικώς πάει να κάνει κάτι κοντά στο πρώτο Socrates, αλλά μένει πολύ πίσω... Τέλος πάντων, είναι η δικά μου προσέγγιση που μου έμεινε από το πρώτο άκουσμα το 1981. Γι αυτό και δεν το πήρα τότε. Ήταν πάντως σπάνιο όπως είπα από εκείνη την εποχή. Και δεν θεωρώ κάποιον που το πληρώνει ότι πετά τα λεφτά του, αντιλαμβάνομαι ότι έχει στοιχεία που γοητεύουν αρκετούς, απλώς σε μένα, δεν κάθεται...
      Τώρα για original, και να το είχα δε νομίζω να το κράταγα με τόσα λεφτά, γιατί δεν μου αρέσει σαν δίσκος. Έχω μια κόπια του Ίκαρου που μου ΄χαν χαρίσει στη γιορτή μου και το κρατάω γιατί είναι δώρο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Για μένα έχει πρωτο-πανκ στοιχεία και το γράφω. Κυρίως για κάποιους αστικούς στίχους (και σε σχέση με τα σκληρά passages βέβαια). Στα καλύτερα κομμάτια των Επιπέδων εγώ ακούω το μέσο ελληνικό πανκ της δεκαετίας του '80, που δεν το θεωρώ και πολύ καλύτερο σαν άκουσμα (σε σχέση μ' αυτό των Επιπέδων). Το ίδιο αφελές και ερασιτεχνικό, αλλά και ακόμη περισσότερο άτεχνο απ' αυτό των Επιπέδων.

      Akis Kapranos
      Ας μην ξεχνάμε πως τότε για να βγάλεις ήχο σε στούντιο έπρεπε ή να έχεις πολλά λεφτά (που και πάλι δεν ήταν βέβαιο) ή απλά να μην ζεις Ελλάδα

      Spyros Diastimikos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Νομίζω ότι μοιάζει με το πρώτο ελληνικό πανκ λόγω συνθηκών ηχογράφησης. Γιατί τότε οι έλληνες ηχολήπτες τις κιθάρες συνήθως τις παίρνανε κατευθείαν από τη κονσόλα και όχι μέσω μικροφώνων από τους ενισχυτές. Με αποτέλεσμα εκείνο το χαρακτηριστικό ήχο που αναφέρεις. Όλο το ελληνικό πανκ της πρώτης γενιάς όταν δισκογραφήθηκε πάσχει από αυτή την προσέγγιση. Γι αυτό ακούγεται άνευρο σε σχέση με το εγγλέζικο πχ. (ή τον live ήχο των ιδίων συγκροτημάτων).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Akis Kapranos
      Τα ροκ τα στριμώχνανε ανάμεσα στους εντεχνολαϊκούς και τους λαϊκούς. Το στούντιο της Κολούμπια δούλευε συνέχεια. Δεν ασχολούνταν με το ροκ. Δεν υπήρχαν παραγωγοί σε τέτοιες ηχογραφήσεις. Ο ηχολήπτης προσπαθούσε να συμμαζέψει ό,τι μπορούσε.

      Zois Chalkiopoulos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Θεος ο Κριθαρης! Εξαιρετικη αγγελια.

      Διαγραφή
    2. Zois Chalkiopoulos
      Θεωρω πως εχω αντικειμενικοτατη αποψη πανω στο θεμα. Τα Επιπεδα ειναι ΔΙΣΚΑΡΑ και ανθρωποι οπως εγω που ξεκινησαμε να μαζευουμε δισκους το 90 και οχι το 80 σιγουρα το βλεπουμε διαφορετικα. Γιατι εκτιμησαμε την διαφορετικοτητα του ηχου απο καποιες μπαντες που δεν ειχαν καμια σχεση με τους Beatles και τους Stones που ο κοσμος γουσταρε τοτε κυριως γιατι ο Ελληνικος στιχος τους θυμιζε τα λαικα που ακουγαν οι μεγαλυτεροι. Σαφως και τα Επιπεδα ή ο Ακριτας θα τους φαινοταν weird stuff χωρις να θελω να μειωσω καποιον. Συνεπως εχει να κανει με το τι επιρροες εχεις. Τωρα οσον αφορα την τιμη: Ειναι ενας απο τους βασικους λογους που πολλοι απαξιωνουν εναν δισκο. Καθαρη αμυνα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Zois Chalkiopoulos
      Δεν έχει καμία σχέση ο Ακρίτας με τα Επίπεδα. Στον Ακρίτα παίζουν μουσικάρες. Είναι επαγγελματικό άλμπουμ. Στα Επίπεδα έχουμε τυπικό σέβεντις ελληνικό ροκ, στο στυλ του Pop Festival '73. Γκρουπ της γειτονιάς, που σκαρώνουν τραγουδάκια. Κάποια βέβαια είναι πολύ καλά. Κι ένα ερασιτεχνικό γκρουπ, μπορεί να βγάλει ένα καλό τραγούδι - δεν είναι τόσο δύσκολο. Εγώ δεν το απαξιώνω το άλμπουμ, γράφω πως έχει μερικά τραγούδια πολύ καλά και άλλα μέτρια (τα περισσότερα).

      Zois Chalkiopoulos
      Συμφωνω απολυτα ηταν γενικο το σχολιο μου.

      Maria Pappa
      προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι κακός δίσκος, ακούγεται πολύ ευχάριστα, - μάλιστα τον άκουγα και πρόσφατα και σκεφτόμουν ότι αδίκως θάβεται τόσο πολύ- αλλά ναι μοιάζει με πράγματα που έκαναν οι Socrates - που άκουγα επίσης την ίδια μέρα. Αν αυτός ο δίσκος είχε κυκλοφορήσει νωρίτερα και όχι το '76 ίσως να είχε και καλύτερη υποδοχή.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ναι, αν ήταν του '72-'73, θα είχε άλλο στάτους. Αλλά το ίδιο ισχύει και για το Φλου ας πούμε, που βγήκε το 1979 και ηχητικά είναι του '72.

      αθανασιος ιακωβακης
      Μια καλή φίλη γνωρίζει προσωπικά τον Αλατα η οποία όπως μου εκμυστηρεύτηκε όταν γέννησε τα δίδυμα της τους έκανε δώρο από ένα αντίτυπο του δίσκου...
      Ποιός θα το φανταζόταν μου λέει η φίλη μετά τόσα χρόνια την αξία του δώρου

      Nikos Tzelepis
      Πω πω.. Ο Γράψας τραγουδάει εδώ;!..

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://blog.discogs.com/.../top-30-most-expensive.../...
      Top 30 Most Expensive Items Sold on Discogs in July 2020

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb περί της λίστας του Rolling Stone...

    Γιώργος Δαραβίγκας
    πιστεύω ότι όλα κρίνονται και δικαιώνονται απ' τη διαχρονικότητα,οι κλασσικές αξίες το έχουν αποδείξει ήδη

    Akis Kapranos
    Μα ρε συ πουλάνε το "Βλέπω μπροστά εγώ". Αυτό είναι το παράσημο που καρφιτσώνουν στον εαυτό τους.

    Miltos Marathon
    Δεν έχει να κάνει με την μουσική ...Είναι θέμα promotion καθαρά...είναι όπως αγοράζεις χώρο σε μια εφημερίδα π.χ για πρωτοσέλιδο τόσα χρήματα, για μισή σελίδα τόσα, κ.ο.κ
    Αν βάλεις μια νέα κυκλοφορία δίπλα σε μια Ίδη αναγνωρισμένη παλιά κυκλοφορία, έχεις κερδίσει διαφήμιση ...τζαμπαντάν λέμε!
    Και ας μην ξεχνιόμαστε πως αναφερόμαστε στον χώρο της μουσικής ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ.... και στην βιομηχανία μιλάμε για προϊόντα , διοίκηση , management , τμηματοποίηση αγοράς και άλλα τέτοια διαβολικά πράματα .... παίζονται φράγκα

    Nikos Kouteris
    Ολες οι λιστες και μαζι και οι δικές μου ειναι για τον πούλο. Η μουσικη ειναι τοσο φτηνη πλεον που ο καθενας εχει λόγο. Τον δισκο του Kendrick τον εχουν αγορασει 3, 000, 000 τον έχουν ακούσει 15. Και λεει ότι θελει ο καθένας, εδώ εχουν κανει νο 1 συγκροτημα τους Radiohead τι να λεμε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κάνε 'συ καμιά λίστα με τα 50 καλύτερα ευρωπαϊκά (όχι εγγλέζικα μέσα) τα continental, κι εγώ θα τη διαβάσω...

    Dimitris Gerasimides
    Πιστεύω πως το συγκεκριμένο album θα είναι όπως ήταν το 2001 του dr.dre για το hip hop. Ένα κλασσικό αρκετά αξιόλογο ραπ album, με διαφορά στην μουσική παραγωγή λόγω χρονιάς. Το καλύτερο πάντως είναι τύποι που τρία χρόνια πριν έγραφαν για άκυρα indie album φίλων τους ως τα καλύτερα της χρονιάς και τώρα εκθειάζουν τραπ καλλιτέχνες που πραγματικά ως συνολο είναι καλοί αλλά αν όντως ακούς αυτή τη μουσική πρέπει να ξέρεις και τι κλέβουν η μιμούνται όλοι τούτοι και αυτοί δεν ξέρουν την ρίζα, ενω ειναι "ειδημονες" γι'αυτό και δεν τους διαβάζω πια .

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Καμία αξία! Μόνο ασχετίλα βγάζουν αυτές οι λίστες. Και μουσική αγραμματοσύνη!

    Ntinos Dimatatis
    Σωστό .

    Pitsoulis Achilleas
    Της δίνετε αξία με την απαξίωση σας.

    Chris Pinturicchio
    Αν στην τριάδα δεν έχει Dylan ας πάνε να γαμ....

    Giorgos Doukas
    Den ksero an ananeonete i lista kathe hrono, ego gnorizo gia mia mono i opia kikloforise prin arketa hronia. opos kai na ehei 500 komatia se enan kikeona talenton den einai kati alo ektos apo ena komati harti sto telos tis imeras. mia apopsi kapias omadas kapia stigmi sto hrono, hero poli, as ta akousoume kai afta! den iparhi epidosi sti mousiki, den einai box office h mousiki. ine mia tehnia apo tin epohi ton spileon mehri simera me ti diafora oti ta teleftea 100 hronia einai sti diatimisi meso ton eterion. afto to shima paragi oti paragi, alios pate piso sto 6th ave na akoute ton viking mono, me hronomihani.
    den apefthinome se esas sto telos, apefthinome stous mousikologous

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb περί Herman Brood...

    Koma Gaeshi
    https://www.ogdoo.gr/.../i-agnosti-peripeteia-tou-herman..
    Η άγνωστη περιπέτεια του Herman Brood στην Ελλάδα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δυστυχώς δεν δίνει κανένα στοιχείο. Περίπου γράφει αυτά που έχω ακούσει κι εγώ (αντί όμως για Χαλκίδα, λέει Δαφνί).

    Nik Rekenes
    Αυτή η ιστορία φαίνεται πως δεν είναι αληθινή. Έχω ρωτήσει ενα πολύ κοντινό του άτομο το οποίο με διαβεβαίωσε ότι δεν έχει γίνει ποτέ κάτι τέτοιο. Δεν είχαν επισκεφτεί την Ελλάδα εκείνη την περίοδο επειδή φοβόντουσαν όπως μου είπε τα μπλεξίματα με αστυνομία (εποχή πριν και μετά την δικτατορία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα.

    Επειδή αναφέρθηκε η ποιότητα του δίσκου των 4 ΕΠΙΠΕΔΩΝ, όσον αφορά το ηχητικό στις επανεκδόσεις.

    Υπάρχουν πολλά που μπορούν να ειπωθούν, αλλά όχι γραπτώς (λόγω βαρεμάρας μου και ε΄πειδή απαιτούνται και πολλές επεξηγήσεις ειδικά αν κάποιος δεν είναι τεχνικός ήχου). Και επίσης περί ορέξεως κολοκυθόπιτα...εννοώ ότι το άκουσμα είναι καθαρά υποκειμενικό, όπως άλλωστε και οτιδήποτε βασίζεται στις 5 αισθήσεις μας.

    Όσον αφορά την έκδοση του φίλου μου Θοδωρή. Προφανώς έγινε από βινύλιο. Το να παίζουν ανάποδα (όσον αφορά την στερεοφωνία) οι κιθάρες είναι εύκολο, δεν χρειάζεται άλλη μίξη (άλλωστε η μίξη προϋποθέτει να υπάρχει η πολυκάναλη ταινία...αλλιώς μιλάμε για mastering). Απλά κατά το πέρασμα από την μία πηγή στην άλλη τοποθετείς ανάποδα τα L-R RCA καλώδια όσον αφορά μια κίνηση στο σπίτι σου ή γίνεται και ηλεκτρονικά μέσω κονσόλας στθδιο ή ακόμα και μέσω PC πλέον. Αυτό δεν επηρεάζει βέβαια μόνο την κιθάρα, αλλά και ότι υπάρχει στο δεξί ή αριστερό κανάλι πηγαίνει στην απέναντι θέση (πιατίνια, φωνές, κλπ κλπ). Η Wipe-Out δηλ. έχει ανάποδα τα κανάλια περασμένα.

    Επίσης η συγκεκριμένη έκδοση παίζει πιο αργά αν θυμάμαι καλά (μάλλον έγινε καταλάθος και όχι σκόπιμα). Αυτό δημιουργεί διάφορα θέματα μουσικά (αλλαγή τονικότητας, "χαραμάδα" στις νότες, ανάλογα με το πόσο πιο αργά παίζει..) Επίσης κάνει τον ήχο πιο βαρύ, το μπάσο πιο βαθύ (μια και χάνει σε ατάκα), και το όλο αποτέλεσμα πιο "καθαρό" (εντός εισαγωγικών) γιατί χάνεται το γρέζι λόγω έλλειψης πρίμων. Ο Θοδωρής αν θυμάται ας με διορθώσει...η αλήθεια είναι ποτέ δεν έτυχε να το συζητήσουμε μαζί.

    Η ΙΚΑΡΟΣ που επίσης έκανα εγώ, έγινε από αυθεντικό δίσκο (μια και είναι χαμένα ακόμα τα masters), και συγκρίθηκε με τον αυθεντικό δίσκο πάρα πολλές ώρες και από πολλά αυτιά (συμπεριλαμβανομενών αυτών της μπάντας) και μετά από πολλές διορθώσεις καταλήξαμε στο τελικό αποτέλεσμα.

    Το ANAZITISI στηρίχθηκε στο μάστερ που είχαμε κάνει το 2002 για το IKAROS, απλώς καθαρίστηκαν καλύτερα τα ψιλά-ψιλά σκρατς που είχαν απομείνει από τότε (μην ξεχνάτε ότι άλλα μηχανήματα διαθέταμε το 2002 και άλλα, πιο εξελιγμένα, το 2020) και διορθώθηκαν κάποια προβλήματα φάσης που είχε καθώς κάποια άλλα τεχνικά.

    Αυτά όσον αφορά το τεχνικό θέμα, σε πολύ γενικές γραμμές. Από εκεί και πέρα, το τι κάθεται καλύτερα στο αυτί κάποιου είναι, όπως προείπα, καθαρά υποκειμενικό.

    Φιλικά και ευχαριστίες για την υποστήριξη, σε όσους κατέχουν την έκδοση της IKAROS ή της ANAZITISI.

    Νίκος Καραθανάσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή