Κυριακή 29 Μαΐου 2022

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 445

29/5/2022
Να και κάτι που είχα γράψει για τον Δάκη (και τον Μίμη Πλέσσα) το 2015.
Στέκεται μια χαρά και τώρα, σαν μια μεγέθυνση στη συνεργασία ζωής του σπουδαίου ποπ τραγουδιστή.
https://www.lifo.gr/culture/music/mimis-plessas-dakis-shedon-mison-aiona-meta-gorgones-kai-magkes-kai-oroskopio-tis

29/5/2022
Να γράψουμε για τον Δάκη. Όλοι θέλουμε να γράψουμε κάτι για τον Δάκη, αλλά ρε ξεδιάντροποι μην πηγαίνετε στο σάιτ του, βουτώντας από ’κει ό,τι βρείτε, και κάνοντάς τα κόπι-πέιστ να τα παρουσιάζετε για δικά σας – δίχως να αναφέρετε την πηγή. Σεβαστείτε τουλάχιστον τη μέρα του θανάτου του.
Διαβάζω από κάτι πατενταρισμένους άσχετους και άσχετες κάτι λεπτομέρειες, που δεν τις έχω ξανακούσει και λέω... είναι ποτέ δυνατόν αυτοί οι ρεμπεσκέδες του πολιτιστικού να ξέρουν τέτοια πράγματα; Αυτοί δεν ξέρουν ούτε την αλφαβήτα...

29/5/2022
Mόνο blue σήμερα για τον Δάκη...
28/5/2022
Υπάρχουν και Χριστιανοί-Ορθόδοξοι με ιδιαιτερότητες...
[συγκλονιστική, αμείλικτη ερμηνεία - με διαφορά η καλύτερη που έγινε ποτέ στο φοβερό αυτό τραγούδι]. Απόστολος Νικολαΐδης...
https://www.youtube.com/watch?v=hRfn7i1a4xc

28/5/2022
Βυθίζεται η Δήλος, λόγω γεωλογικού φαινομένου τουλάχιστον έξι χιλιετιών, αλλά η Αλεξ. Μητσοτάκη θέλει να την σώσει από την «κλιματική αλλαγή», που ανεβάζει τη στάθμη της θάλασσας...
Βιβλιοθήκη ή βαριοπούλα; Απαντήστε...

27/52022
>>Γνώρισαν επιτυχία με το τραγούδι Jeronimo Yanka (το 45άρι άλμπουμ έγινε χρυσό την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του).<<
45άρι άλμπουμ!! Τι άλλο θα διαβάσουμε;
>>Ο Παπαθανασίου συνέχισε φυσικά την ενασχόλησή του με τη μουσική και συνεργάστηκε με κάποιους σκηνοθέτες συνθέτοντας μουσική για ταινίες με πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα τον Νίκο Κούνδουρο («Το πρόσωπο της Μέδουσας»).<<
Για κανένα «Πρόσωπο της Μέδουσας» δεν συνέθεσε ο Παπαθανασίου. Έτοιμο το είχε το κομμάτι και το έδωσε να μπει στην ταινία του Κούνδουρου. Για ένα σωρό άλλες ταινίες ελληνικές που έγραψε όντως μουσική ντρέπονται να το πούνε...
>>Το 1968, στα 25 του δηλαδή, φεύγει πρώτα για το Λονδίνο, αλλά καταλήγει στο Παρίσι - για την επόμενη 6ετία. Κι εκεί μαζί με τον Ντέμη Ρούσσο, τον Λουκά Σιδερά και τον Ανάργυρο «Silver» Κουλούρη συστήνουν τους Aphrodite’s Child.<<
Ο Κουλούρης δεν πήγε στη Γαλλία, προτίμησε να μείνει στην Ελλάδα και να πάει φαντάρος. Πήγε στην Γαλλία το 1970 όταν ουσιαστικά ο Βαγγέλης είχε αποσυρθεί από τα live των Aphrodite's Child.
>>Το 1970 έγραψε μουσική για μια ταινία του Χένρι Χάπιερ (Sex Power).<<
Άκου Χένρι Χάπιερ! Εγώ, που δεν θεωρώ τον εαυτό μου γαλλομαθή, από την πρώτη φορά που διάβασα αυτό το όνομα, στο τέλος της δεκαετίας του ’80, το είπα Ανρί Σαπιέ. Άκου Χάπιερ!
>>κυκλοφόρησε την πρώτη του συλλογή (Heaven and Hell) και ύστερα και άλλα επιτυχημένα άλμπουμ.<<
Όταν μιλάμε για δίσκους και όχι για γραμματόσημα η λέξη «συλλογή» έχει μια πολύ συγκεκριμένη έννοια. Σημαίνει δίσκος με παλιότερα κομμάτια, επιλεγμένα από προηγούμενους δίσκους. Ένα νέο άλμπουμ με καινούρια τραγούδια, συνθέσεις κ.λπ. δεν θα το πεις ποτέ συλλογή.
>>και ταυτόχρονα συνέχισε σε συνεργασία με τον τραγουδιστή-τραγουδοποιό και πολυοργανίστα Tζον Αντερσον να βγάζει άλμπουμ και στο εξωτερικό, με πρώτο το Short Stories (1978)<<
Εντάξει τώρα, μετά απ’ όλα αυτά και πολλά άλλα που βαριέμαι να τα σημειώσω, είναι λεπτομέρεια πως το “Short Stories” είναι LP του 1980 και όχι του 1978.
Είναι λυπηρό σε σοβαρές εφημερίδες-σάιτ, όπως σ’ εκείνο της Εφημερίδας των Συντακτών, να διαβάζεις τέτοιες ασυναρτησίες, από πεπειραμένη συντάκτρια του πολιτιστικού. Κρίμα...

26/5/2022
Νομίζω πως και οι βουλευτικές εκλογές πρέπει να γίνονται σιγά-σιγά με ενιαίο ψηφοδέλτιο. Η πολλή δημοκρατία βλάπτει. Εξάλλου αναμένονται στρατιές εξαπατημένων, απογοητευμένων, θερμόπληκτων, ξεπαγιασμένων, πεινασμένων κ.λπ., για τους οποίους δεν ξέρεις πώς θα συμπεριφερθούν...
Μην την έχετε για χαζή την Κεραμέα...

26/5/2022
Θεούσες και καντηλανάφτες, μαζί με την αρωγή των κατασταλτικών μηχανισμών, εξαπολύουν ολομέτωπη επίθεση στα πανεπιστήμια, αμέσως μετά την εκλογική σφαλιάρα στην ΔΑΠ και λίγο πριν από την θερινή εξεταστική περίοδο.
Με επίσημη ανεργία στους νέους 40% και πραγματική όση θέλεις (κανείς δεν ξέρει το αληθινό νούμερο) και με τις «καλοπληρωμένες δουλειές» του Μητσοτάκη να ακούγονται σαν το πιο σύντομο ανέκδοτο (το κατάλαβε κι εκείνος, γι’ αυτό είδε κι απόειδε και το ’ριξε στο κοροϊδιλίκι τού τύπου... οι νέοι να δουν τη ζωή ολιστικά, αφού δεν είναι το παν οι δουλειές και τα λεφτά) πάμε για πολύ θερμό καλοκαίρι.
Ένα, δύο, τρία, πολλά Πολυτεχνεία, αν και χωρίς Μεταπολίτευση στον ορίζοντα...

25/5/2022
Παρά το γεγονός πως παραπάνω από το 66% του κόσμου είναι αντίθετο με την αποστολή πολεμικού υλικού στην Ουκρανία, η κυβέρνηση, που δεν αντιπροσωπεύει ούτε το 25% του ελληνικού λαού, φέρνει τη χώρα να μάχεται στην Ουκρανία κατ’ εντολήν του ΝΑΤΟ και των Αμερικάνων.
Μάλιστα το κρύβει κιόλας από τα ελληνικά μίντια, καθώς ξεμπροστιάζεται, για όλα τούτα, από το εξωτερικό.
Οι άνθρωποι έχουν διαβεί και το τελευταίο σκαλί της πολιτικής ανεντιμότητας – κάτι που τέλος πάντων θα μας ήταν ψιλο-αδιάφορο, καθότι έχουμε πικράν πείραν, αν δεν συνδεόταν με την ίδια μας την επιβίωση, σαν κοινωνία και σαν άτομα.

25/5/2022
Αυτό το τραγούδι όταν ήμουν μικρός το είχα ακούσει εκατοντάδες φορές. Παιζόταν παντού σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, και σε ψησταριές, σφαιριστήρια και λούνα παρκ από τα τζουκ μποξ. Μόνο η Κύρα-Γιώργαινα παιζόταν περισσότερο...
Έκανα δεκαετίες να το ακούσω με προσοχή, και να το εκτιμήσω κάποια στιγμή, ως ένα ευφυές μουσικά τραγούδι, που δεν είναι ούτε λαϊκό, ούτε έντεχνο – είναι κάτι μοναδικό, κάπως σαν έντεχνο νησιώτικο.
Ωραία η ψευτοαπεικόνιση στο βίντεο, αλλά λείπουν ο καμπανοκρούστης και ο σαντουριέρης...
https://www.youtube.com/watch?v=bDFvX9omMEI

24/5/2022
Μ’ αρέσει να γράφω για φτηνούς και άγνωστους ελληνικούς βασικά δίσκους, που να έχουν καλά τραγούδια, ώστε να μπορεί να τους αγοράσει ο καθένας και να τους απολαύσει στο πικάπ του. Και το κάνω και άμεσα (γράφοντας κείμενα) και έμμεσα, ανεβάζοντας, στο άσχετο, τραγούδια εδώ πέρα...
Καιροφυλαχτούν, όμως, τα κοράκια του discogs, που μας διαβάζουν, και πάνε μετά και ανεβάζουν τις τιμές. Κι εκεί όπου ένας δίσκος έκανε 10-15 ευρώ, μετά από λίγο τον βλέπεις στη διπλή τιμή ή και παραπάνω.
Παλιά είχα γράψει κάτι για τον πρώτο δίσκο του Θέμη Αδαμαντίδη, που είναι ακόμη πάμφθηνος (τον βρίσκεις ας πούμε με 3 ευρώ), αλλά τότε (θυμάμαι πως ήταν στην αρχή του discogs) τον είχαν ανεβάσει ξαφνικά, οι επιτήδειοι, και αν τον ήθελες θα έπρεπε να δώσεις 15 και 20 ευρώ.
Αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα θέματα, που με εκνευρίζουν πολύ στη δουλειά. Να με χρησιμοποιούν, δηλαδή, κάποιοι για να βγάλουν πέντε δίφραγκα παραπάνω.
Κι έτσι κι εγώ κωλύομαι πολλές φορές και δεν γράφω, για φτηνούς, αλλά καλούς δίσκους, που ανακαλύπτω ή έχω ανακαλύψει από παλιά.
Θα γούσταρα π.χ. να γράψω ένα κείμενο με τους δέκα ωραιότερους, άγνωστους ελληνικούς δίσκους, που να μπορείς να τους βρεις με τιμές γύρω στο δεκάρικο – αλλά φαντάζεστε τι έχει να γίνει μετά; Από 10 ευρώ στο discogs θα τους βρίσκεις, μετά, στα 50 κι 100.
Τα λέω αυτά με αφορμή ένα δίσκο, που αγόρασα στο Μοναστηράκι τις προάλλες μ’ ένα δεκάρικο (σέβεντις ελληνικό), στον οποίον παίζουν φοβεροί μουσικοί της τζαζ και του ροκ (μέχρι και ο πατέρας του Καβάκου παίζει βιολί), αλλά δεν θα πω τώρα ποιος είναι...
Μπορεί κάποιοι να καταλάβουν για τι μιλάω, να το ψάξουν και να τον βρούνε – φτηνό. Και θα ’ναι μάγκες – από πολλές μεριές. Το λέω, γιατί, άμα γράψω ποιος είναι, θα πρέπει μετά να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη...
Γι’ αυτό τουμπέκα... με τους βλάκες πωλητές που έχουμε μπλέξει. Δεν είναι όλοι φυσικά, αλλά είναι πολλοί.

24/5/2022
>> Ισπανία: Κλείστε τα κλιματιστικά, ανοίξτε τις... βεντάλιες, λέει η κυβέρνηση στους δημοσίους υπαλλήλους<<
Η βενζίνη οδεύει για τα τρία ευρώ, το ρούβλι τραβάει την ανηφόρα και η επικίνδυνα φαιδρή ΕΕ θα συζητάει από πού θ’ αγοράσει βεντάλιες αυτό το καλοκαίρι – από το Μπαγκλαντές ή απ’ την Κίνα...
 
23/5/2022
Αυτά τα έλεγε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου λίγο πριν πέσει η χούντα και δημοσιεύτηκαν λίγο μετά τη Μεταπολίτευση, σ’ ένα πολύ σπάνιο έντυπο.
Έχω διάφορες συνεντεύξεις του Βαγγέλη από τις οποίες βγαίνει πολύ υλικό, σ’ ένα άλλο επίπεδο όμως, περισσότερο πολιτικοκοινωνικό και λιγότερο αισθητικό.
Έχουν, δε, ενδιαφέρον πολλές απόψεις του, παρότι εκφράζονται κάπως... πρωτόγονα, βασισμένες περισσότερο στο ένστικτο.
Εγώ συμφωνώ ας πούμε μ’ αυτό που λέει για την Μαρινέλλα (και που το οριοθετεί από το «1967 και δώθε»). Δεν συμφωνώ, φυσικά, με άλλα που έχει πει κατά καιρούς...
Θα μπορούσα να σκανάρω και ό,τι ακριβώς λέει, εδώ, αλλά θα σηκωνόταν τόσος μπουχός (από σχόλια), που θα μ’ εξανάγκαζε ν’ αρχίσω το... κατάβρεγμα.
Έγραψα τις προάλλες ένα μακρύ κείμενο για το αισθητικό κομμάτι της δουλειάς του Παπαθανασίου, αλλά και το άλλο, το πώς σκεφτόταν πολιτικοκοινωνικά έχει κι αυτό πολύ ενδιαφέρον – απλώς θα σηκώσει αντιδράσεις.
Δεν ξέρω αν θα το κάνω... Κάποια στιγμή ίσως... Υπάρχουν τόσα πράγματα, που σκέφτομαι ότι πρέπει να γραφούν και να καταγραφούν και τούτο δεν μπορεί παρά να είναι ένα ανάμεσα στα πάρα πολλά.

23/5/2022
Καλά ρε, σας αρέσει το εξώφυλλο του τελευταίου δίσκου του Φοίβου Δεληβοριά; Εξίσταμαι! Πρόκειται για τον ορισμό του κακόγουστου. Από τα χειρότερα ελληνικά εξώφυλλα, που μπορώ να θυμηθώ τα τελευταία χρόνια.
Για τα τραγούδια δεν ξέρω. Δεν έχω ακούσει κανένα μέχρι τώρα.

23/5/2022
Οι γελοιότητες που γράφτηκαν, με αφορμή τον θάνατο του Βαγγέλη Παπαθανασίου είναι άνω ποταμών. Πρέπει να μαζευτούν και να γίνει ένα ξεχωριστό άρθρο - αν κι εγώ βαριέμαι να το κάνω.
Τούτος εδώ ο πανάσχετος γράφει πως ο Vangelis ήταν στους We Five, μπερδεύοντάς τον με τον Λάκη Βλαβιανό. Πιο κάτω γράφει δε πως >>και στα «Δυο Μικρά Γαλάζια Άλογα» η συμβολή του Παπαθανασίου είναι μεγάλη<<
Έλεος ρε κάπου. Παρατήστε τα πληκτρολόγια και πηγαίνετε να κάνετε κάτι άλλο...
>>Ύστερα, βρίσκεσαι μπροστά στους We Five. Κι αν η ύπαρξη του Νίκου Μαστοράκη δίπλα στους Forminx ήταν διακριτική –τους μανατζάριζε κι έγραφε τους πιο πολλούς στίχους– με τους We Five βγαίνει στο προσκήνιο. Ο μοναδικός τους δίσκος κλείνει με απόσπασμα από τη ραδιοφωνική του εκπομπή. Κι αν ο Μαστοράκης καταφέρνει να γίνει ακραία αντιπαθής στα τέλη της χούντας, ξέρεις καλά ότι στους We Five δίπλα στον Παπαθανασίου στέκεται ο Ντέμης Ρούσσος, που θα κάνει –κι αυτός– μεγάλη καριέρα μέσα στα επόμενα χρόνια. Στον δίσκο αυτό, που κυκλοφόρησε στα 70s από τη Seagull, υπάρχει μια σπουδαία εκτέλεση του «When A Man Loves A Woman» –flipside και στο single «Do You Wanna Dance» για την Pan-Vox του 1966– ένα καλοπαιγμένο «Sunny Afternoon» –με φωνητικά από τον Σπύρο Μεταξά– κι ένα «Black Is Black» με σπουδαία πλήκτρα από τον Παπαθανασίου<<

28 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ >>Καλά ρε, σας αρέσει το εξώφυλλο του τελευταίου δίσκου του Φοίβου Δεληβοριά;<<

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μην ποστάρετε τραγούδια Αν θέλω να τα ακούσω τα βρίσκω. Θα το ακούσω το άλμπουμ, όταν και άμα έρθει στα χέρια μου, από φυσική κόπια.

    Amaso Ulman
    Εγώ δε θα πω αν μου αρέσει ή όχι το εξώφυλλο. Θα πω μόνο πως ανταποκρίνεται, πονηρά, στις προσλαμβάνουσες του κοινού του, αντιγράφοντας την ασθητική του Νιάρχου και του Ωνάση... Υπ' αυτήν την σκοπιά, αποτελεί το κοινότοπο, κακόγουστο της εποχής μας και, σε καμία περίπτωση, κριτικό ή αντισυστημικό.

    Kostas Karabetsos
    σαν το πουκαμισο του Μαραβεγια,πολυχρωμο ,αναλαφρο,φαρδυ και μεταμοντερνο σαν την ΕΤ 1 με pixel....

    Nikos Kouteris
    Masque Kansas

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Μην βγάζετε κακίες γενικότερες και μην μου λέτε για τα τραγούδια. Σχολιάστε για το εξώφυλλο αν θέλετε. Αλλιώς θα αναγκαστώ να πάρω μέτρα. Ή θα σβήσω το ποστ ή θα σβήνω σχόλια.

    Tanas Atanasoff
    ok..το έσβησα, δίκιο έχεις και σόρρυ!

    Aris Karampeazis
    Ισχύει. Εγώ θεωρώ ότι ισως παραπέμπει κάπως ηθελημένα κακότεχνα στο Self Portrait του Dylan, αναφορά βέβαια που έχουν κάνει ήδη καλύτερα οι Ride στο Going Blank Again

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κι εκείνο βλακώδες (του Dylan εννοώ). Eδώ κάπως το διόρθωσαν.

    Dreliozis Panagiotis
    Δεν είναι κακίες...είναι γνώμες...και αυτή η απειλή ότι θα τα σβήσεις δεν την καταλαβαίνω... Και το εξώφυλλο άσχημο και τα track είναι μέτρια...Δεν είναι κακία...είναι γνώμη...Την καλησπέρα μου...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ρε φίλε δεν θα συζητάμε για τα τραγούδια στο ποστ, γιατί δεν μπορώ να συμμετάσχω στην κουβέντα. Το ποστ έγινε για το εξώφυλλο. Όταν και άμα γράψω για τα τραγούδια να έρθεις να σχολιάσεις. Θέλω να υπάρχουν κάποιοι στοιχειώδεις κανόνες εδώ πέρα. Είναι δικαίωμά μου στο κάτω-κάτω της γραφής (στον τοίχο μου είμαι) και πρέπει να το σέβεστε. Αν δεν θέλετε να το σεβαστείτε... ε τότε μην σχολιάζετε καθόλου. (Και το "κακίες" το έγραψα γενικότερα, όχι για σένα ειδικά).

    Manolis Stavroulakis
    Εμένα μου θύμισε λίγο και το «Μπλουμ» της Nalyssa Green (σε μια απλοϊκή, κακότεχνη εκδοχή του)…

    Babis Srlmt
    Έψαξα για τον καλλιτέχνη που φιλοτέχνησε το εξώφυλλο και βρήκα τον λογαριασμό ινσταγκραμ με εικόνες της δουλειάς του.Δηλώνει απλά γραφίστας,και στα δείγματά του παίζει πολύ με τα εφέ ,το κολάζ κτλ όπως και στο εξώφυλλο του Δεληβοριά.Δεν ξέρω αν θέλει να δηλώσει καλλιτεχνικά κάτι με αυτή την τακτική.
    https://www.instagram.com/overpagejo/

    Panagiotis Agapitou
    Και εγω το ίδιο σκέφτηκα ...

    άρης φίλιππας
    Δεν συμφωνώ, παρότι δεν είμαι ο μεγαλύτερος φαν του. Το βρίσκω πανέμορφο, παρότι όντως παραπέμπει σε Ναλύσσα Γκρην. Μίνιμαλ όπως ο ήχος του, κιτρινορόζ όπως τα πουκάμισά του.

    Stylianos Tziritas
    Θα διαφωνήσω διότι πιστεύω ότι αφενός είναι από την πλευρά του γραφίστα καλή η περαίωση του σχεδίου/οράματος που είχε (είναι προσεγμένα τα χρώματα) και σε επίπεδο αισθητικής θεωρώ ότι έχει μία πρόταση που ακουμπά και σε νεωτεριστικές σχολές γραφιστικής αλλά και σε κλασσικές ακίδες της pop culture. Πάντως ασχέτως αν διαφωνούμε επί της συγκεκριμένης περίπτωσης καλό είναι που θέτεις θέμα εξωφύλλου για έναν δίσκο διότι αφενός σπάνια τίθεται (και είναι κάτι που προσωπικά και ως ακροατή αλλά και ως γραφιά με απασχολεί και ίσως έχεις προσέξει ότι το θίγω διότι θεωρώ ότι αποτελεί κομμάτι αναπόσπαστο της συνολικής πρότασης) και διότι είναι ένα άλλο ένα ζήτημα που επειδή στην Ελλάδα κινούμαστε με λογικές χωριού πολλές φορές δεν θίγονται ζητήματα ανάλογου κώδικα και απλά αλληλοσυγχαρητηριαζόμαστε (νεολογισμός, το ξέρω αλλά νομίζω ότι είναι φανερό τι εννοώ).

    Bill Orb
    Εμένα λόγω του κίτρινου μου θυμίζει το WILD MOOD SWINGS των CURE

    Dimitris Gerasimides
    Ωραία σύνθια έχει το album

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ολοι οι πικρόχολοι δυσκοίλιοι μεσόκοποι και βάλε εδώ μαζεύονται κε Φώντα. Δισκάρα είναι και μια χαρά εξώφυλλο.Και δεν ήμουν φαν του Φοίβου αλλά εδώ ταπώνει άγρια.Ταπώνει όχι πατώνει

      Διαγραφή
    2. Σε άλλους αρέσει το εξώφυλλο και σε άλλους δεν αρέσει. Εγώ το θεωρώ κακό. Τον δίσκο δεν τον έχω ακούσει.

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτά τα έλεγε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου λίγο πριν πέσει η χούντα και δημοσιεύτηκαν λίγο μετά τη Μεταπολίτευση, σ’ ένα πολύ σπάνιο έντυπο."...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Εγώ νομίζω ότι έχει επηρρεαστεί και από θεοδωράκη. Αλήθεια, ξέρουμε τίποτε για τυχόν σχέση με χρήστου και γενικά ελληνική πρωτοπορία, τότε στα μέσα των 60ς?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν ξέρω αν είχε υπ’ όψη του περί Χρήστου εκείνη την εποχή, αλλά δεν το αποκλείω αν γνώριζε ας πούμε από κοντά τον Γιάννη Μαρκόπουλο (ακούγονται και οι δύο στο «Επιχείρησις Απόλλων», ο Βαγγέλης και ο Μαρκόπουλος εννοώ). Ο Μαρκόπουλος ήταν τότε μεγάλος φαν του Χρήστου.
    Ο Παπαθανασίου ήταν εντελώς χατζιδακικός και ελάχιστα έως καθόλου θεοδωρακικός. Από τους άλλους έντεχνους ο Μαρκόπουλος τον είχε επηρεάσει πολύ.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Δεν εννοώ τα λαϊκά του θεοδωράκη, αλλά τα πιο επικά όπως το άξιον εστί. Το σκέφθηκα χθες -όπως και τα περί χρήστου- ακούγοντας κάτι από το heaven & hell.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτό το κομμάτι πρέπει να τον έκανε να δει άλλα πράγματα στη μουσική, και κυρίως στη χρήση των κρουστών (ο Βαγγέλης ήταν σπουδαίος ντράμερ), όπως και στη σχέση του με την παράδοση.
    https://www.youtube.com/watch?v=opFs0T7xF5A
    Γ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ- ΖΑΒΑΡΑ ΚΑΤΡΑ ΝΕΜΙΑ(ΧΟΡΟΓΡ.Γ.ΕΜΙΡΖΑ}-*ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΠΟΛΛΩΝ*-GREEK FOLK '68

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ναι.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και η μουσική του Μαρκόπουλου από το Vortex σίγουρα τον επηρέασε.

    Ferris Costas στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κατηγορηματικά όχι. Το "Πρόσωπο της Μέδουσας" δεν το είδε ποτέ. Και στο Βόρτεξ, ο Κούνδουρος πήρε το Four Horsemen ap;o to 666, κι έκανε ένα αυθαίρετο "διάλειμμα" στην ταινία, χωρίς καθαυτό εικόνα. Τον Χρήστου δεν τον ήξερε. Αλλά τον έφτανε λίγος Ξενάκης. Η μεγάλη του αδυναμία στα κρουστά, εντοπίζεται στις Βραζιλιάνικες πολυρυθμίες. Για ώρες μου μιλούσε γι αυτές. Φυσικά, ο Χατζηδάκις ήταν το πρότυπό του. Εξ ου και η αμοιβαία συμπάθεια. Για τον Μαρκόπουλο, δεν είμαι σίγουρος, ο Γιάννης είναιτόσο κλειστός στη μουσική του, που δε μπορείς να του πάρεις τίποτα. Τέλος, είχε φολκλορική αντίληψη για την Ελληνική παράδοση.Το ενδιαφέρον του ήταν περιορισμένο στα όργανα. Ιδιαίτερα στη φλογέρα. Αν διαβάσω όλη του τη συνέντευξη, θάχω κι άλλα να πω.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Υπέθεσα ότι πριν κυκλοφορήσει το 666 σε δίσκο θα ενδιαφερόταν να δει πως έδενε η μουσική του στην ταινία του Κούνδουρου. Στο "Sex-Power" (1970) έχει πολύ περισσότερα στοιχεία, που δείχνουν επιρροή από τον Μαρκόπουλο. Τον Μαρκόπουλο των σίξτις φυσικά. Όχι τον Μαρκόπουλο του Ξυλούρη και της Μεταπολίτευσης. Αυτό είναι επηρεασμένο φρονώ από Μαρκόπουλο, και θυμίζει και Vortex, πέρα από την κοινή χρήση του τσέμπαλου...
    https://www.youtube.com/watch?v=TXt3n2iaOlA
    Vangelis | Sex Power | Part V
    https://www.youtube.com/watch?v=uWPO5x72yxk
    YANNIS MARKOPOULOS- VORTEX (music for film)

    Panagiotis Syros
    σε περίπτωση που δεν το έχετε δει https://www.facebook.com/groups/326116197494358/permalink/4789319587840641/

    Stathis Artis
    Προσωπικά ήμουν μεγάλος φαν του Βαγγέλη στα παιδικά/πρώιμα εφηβικά μου χρόνια, και κατ' επέκταση έχει μια ιδιαίτερη (μοναδική) θέση στο μουσικό μου στερέωμα, παρ'όλα αυτά όμως αποφεύγω να ακούω τις απόψεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ntinos Dimatatis
      Aν μαζέψεις τι έχουν πει πολλοί για πολλούς κατά καιρούς ..δεν θα ακούς κανέναν...!!!

      Patritsopoulos Nikos
      παντως λιγοι τον ξερουν στην Ελλαδα για το beauburg ,το Earth,κλπ

      Stathis Artis
      beauburg, invisible connections, soil festivities, mask. ήταν πιο πειραματικά. Το earth ήταν πιο κοντά στις παλιότερες δουλειές του. Επέστρεψε "κάπως" σε αυτό το στυλ λίγο με το 'See you later'; Είναι λίγα τα αλμπουμ του που δεν έχω σε κασσέτα, δίσκο ή cd

      Konstantinos Kottis
      Ο Παπαθανασίου επιρροές μπορεί να έχει από διάφορους, αναλογίες με τον Χατζιδάκι ως προσωπικότητα είχε πολλές, από εκεί και πέρα ναι ίσως έχει επιδράσεις από τον Μαρκόπουλο του 60΄. Τώρα ως προς το δεν μου αρέσει ο Θεοδωράκης, είναι γνωστό πως σταδιακά δημιουργήθηκε μία αντιπάθεια μεταξύ τους. Εξάλλου ο Μίκης ήταν από αυτούς που κατήγγειλε το κόστος της Μυθωδίας και ο Σπανουδάκης από αυτούς που στάθηκε στο πλευρό του και απέναντι στον Μίκη τότε. Αλλά ας είμαστε σοβαροί. Προς το τέλος της χούντας ο Μίκης ήδη είχε γράψει έργα συγκυρίας και πρωτόγνωρα για την ελληνική μουσική, όπως ο Μάνος, ο Ξαρχάκος και ο Μαρκόπουλος. Πιθανόν η αντιπαράθεση τους να ήταν ιδεολογική. Αλλά δεν μπορεί να λες πως δεν μου αρέσει ο Μίκης. Όσο για την Μαρινέλλα, είναι πολύ μεγάλη τραγουδίστρια, σε ένα ελληνικό χώρο που οι υψίφωνες κάνουν ουσιαστική καριέρα συνήθως για λίγα χρόνια, δυσανάλογη για το ταλέντο τους. Αλλά η Ελλάδα στα τέλη της δικτατορίας αποτελούσε ήδη μία από τις σημαντικότερες ποιοτικά σχολές διεθνώς και ας μην είχε την ανάλογη εμπορική απήχηση το τραγούδι μας στο εξωτερικό. Μέγας ο Βαγγέλης αλλά λίγο αφοριστικός.

      Dimitris Platamonas
      Θελω πολυ οτι ανεβασεις απο Παπαθανασιου να το διαβασω...

      Christian Zois
      Να το κάνετε κ να μην αφήσετε να ανέβουν σχόλια. Μιλάμε για τον μεγαλύτερο όλων!

      Stelios Papastilianos
      εξαιρετικη συζήτηση πεσ τε και αλλα ......

      Marialena Oikonomidou B
      Σπουδαίος!
      Μεγάλη απώλεια
      Τεράστιο έργο και πολύ μπροστά
      Από όλους μουσικά
      Ξεχωριστός και γι αυτό έφυγε
      Απογοητευμένος..

      Jimmy Musicfan
      Ουδεις αναμαρτητος, αν δε ολοι συμφωνουσαν με ολους δε θα ειχε πολυ ενδιαφερον και δε θα υπηρχε καμμια ξεχωριστη δημιουργια πουθενα!

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ ">> Ισπανία: Κλείστε τα κλιματιστικά, ανοίξτε τις... βεντάλιες, λέει η κυβέρνηση στους δημοσίους υπαλλήλους<<"...

    Kostas Karabetsos
    απο Μπαγκλαντες...τα κινεζικα τα βαρεθηκαμε

    Nikolaos Kotsovos
    Κινέζικες πολύ καλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μ’ αρέσει να γράφω για φτηνούς και άγνωστους ελληνικούς βασικά δίσκους"...

    Andreas Mitrelis
    Τότε τρολαρε τους πωλητές. Βάλε δίσκους που είναι μάπα για καλούς που έτσι και αλλιώς δεν θα τους πουλάγανε ποτέ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πας καλά νέε μου; Για να με βρίζουνε μετά οι άνθρωποι; Σεβασμός στο πορτοφόλι των αναγνωστών μας. Ούτε την πρωταπριλιά δεν θα το έκανα αυτό. Για πλάκα το λες...

    Andreas Mitrelis
    Έτσι γίνεται όταν απευθύνεσαι σε πολύ μικρό και συγκεκριμένο κοινό. Αλλά καλά τα λέει ο Aris Karampeazis. Ας έψαχνες και ας άκουγες μόνος σου δίσκους. Όχι να στους δίνει μασημένη τροφή κάποιος. Και σίγουρα αν άξιζε κάποιος δίσκος πραγματικά αυτός που ακούει και ψάχνει μουσική θα τον ήξερε. Οι πωλητές ας κάνουν ότι θέλουν και οι πελάτες αν θέλουν τον αγοράζουν. Αν δίνεις αξία σε δίσκους στο discogs τότε
    Μπράβο σου. Καλό είναι δεν είναι κακό. Να χαίρεσαι που και που δεν κάνει κακό.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν μου αρέσουν αυτές οι λογικές καθόλου, είναι λογικές χωρίς φραγμούς. Τελείως αγοραίες. Δεν ξέρω με τι κριτήρια αγοράζει ο καθένας δίσκους. Και τι σημαίνει το... αν είναι καλός ο δίσκος τότε θα τον είχε μάθει ο αγοραστής;
    Σε πληροφορώ ότι πολύς κόσμος εκτιμάει κάτι όταν θα διαβάσει μια σοβαρή γνώμη, από έναν άνθρωπο που εμπιστεύεται.
    Θα πει κάποιος... για να το λέει ο Τρούσας έτσι είναι, δεν το είχα προσέξει πριν. Οπότε η δική μου ευθύνη είναι τεράστια εδώ πέρα.
    Δεν τα καταλαβαίνετε εσείς οι νεότεροι αυτά. Νομίζετε ότι όλα είναι απλά και πως όλα διευθετούνται από το... μαγικό χέρι της αγοράς.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όταν γράφω ένα κείμενο εγώ σκέφτομαι χίλια πράγματα. Αυτά που διαβάζεις εσύ, και άλλα τόσα που δεν διαβάζεις. Τα πράγματα δεν είναι απλά, το ξαναλέω. Τίποτα δεν είναι απλό.

    Aris Karampeazis
    Δεν είναι εντελώς αθέμιτο πάντως θεωρώ, από την πλευρά των πωλητών εννοώ. Κάπως έτσι λειτουργεί η αγορά των μεταχειρισμένων δίσκων, με διάφορα ιδιόμορφα κριτήρια. Και αυτό το κριτήριο το θεωρώ εύλογο.
    Εφόσον είναι και καλός ο δίσκος, ο αγοραστής κερδίζει έστω και με την ανατίμηση. Ας τον αγόραζε από πριν αν ήταν μάγκας. Απλά να ξαναγράφεις κάτι να διατηρηθεί η τιμή μπας και τον ξαναπουλησει.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για τον δικό μου κώδικα είναι αθέμιτο - άσε που μπορεί να βγει ο άλλος και να πει ότι είμαστε συνεννοημένοι κιόλας. Όλα μπορεί να τ' ακούσεις. Με τον ελληνικό δίσκο, με τον ελληνικής κοπής δίσκο, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Μεγάλο πρόβλημα. Πολυδιάστατο. Κι όποιος το καταλαβαίνει, το καταλαβαίνει.

    Vasilis Kordatos
    Μήπως είναι της Κατερίνας Κανάρη ο 70ς δίσκος;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν θα πω ποιος είναι αγαπητέ Βασίλη.

    Vasilis Kordatos
    δεκτόν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tanas Atanasoff
      Αν μιλάμε για δίσκο που η αποδοχή η μή αποδοχή του δίσκου, εξαρτάται από το 0,2 % του κοινού παγκοσμίως, τότε το να σκαρφαλώσει ένας δίσκος δεκαετίας 80 κιόλας 400 500 % σε μια νύχτα, είναι ανήθικο εκ μέρους των πωλητών. Αυτά δεν γίνονται στο εξωτερικό με αξιόλογους δίσκους που δεν τύχαν μεγάλης αποδοχής, ιδίως όταν οι δίσκοι βγήκαν στις εποχές που τα pressings βινυλίου βασίλευαν. Άρα και φιλελεύθερα/καπιταλιστικά καθαρά να το δεις, συμφωνώ πως είναι αθέμιτο κέρδος, στα όρια της ανηθικότητας.

      Hermis Kefalas
      Η μιζέρια και η κακομοιριά που υπάρχει στους συλλέκτες-πωλητες δίσκων είναι απίστευτη.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το μεγάλο κακό στην εποχή μας δεν το κάνουν πάντως τα μαγαζιά (που έχουν νοίκια, υπαλλήλους, εφορίες, ΔΕΗ κ.λπ.), αλλά οι μεμονωμένοι (που δεν έχουν τίποτα απ' αυτά). Και όχι όλοι μεμονωμένοι. Υπάρχουν και σοβαροί μεμονωμένοι πωλητές.

      Hermis Kefalas
      έχεις δίκιο θα το διορθωσω. Οι μεμονωμένοι τύποι αυτοί αγόραζαν φτηνά από εκεί και μετά το βάζανε στο θεό.

      Costas Rizos
      Τα άγνωστα αξίζουν εξερεύνησης

      Sakis Bwanas
      Μεγάλη μου αδυναμία αυτοί οι πωλητές - τούς τα βγάζω όλα στο soulseek

      Πετρος Μιχελιουδης
      ti onoma exeis bre

      Sakis Bwanas
      bwana23

      Νίκος Σωτηρέλης
      Χατζηνάσιου;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Άγνωστος του Χατζηνάσιου από τα σέβεντις δεν υπάρχει.

      Νίκος Σωτηρέλης
      αν αναφέρεσαι στον Τέρη Jeremy, ήδη εκτοξεύθηκαν οι τιμές

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι, δεν είναι αυτός ειλικρινά. Αλλά κάτι διάβασα γι' αυτό το άλμπουμ πρόσφατα και δεν μπορώ να θυμηθώ τι και πού.

      Νίκος Σωτηρέλης
      θα τολμήσω να χαραμίσω την τρίτη και φαρμακερή μου προσπάθεια με ερώτηση! Εμπεριέχει το Bollywood funk groove Όταν η καρδιά μιλά;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι, όχι...

      Sakis Bwanas
      αν λες για την Κανάρη, είναι τούρκικο

      Νίκος Σωτηρέλης
      βλέπω επικοινωνούμε με κλειστά μάτια μερικοί εδώ πέρα

      Διαγραφή
    2. Tanas Atanasoff
      Να ένα υπόδειγμα καλού, σπάνιου, όχι μεγάλης εμπορικής αποδοχής δίσκου, που παρότι 60s τα μάλλον λιγοστά pressings, βρίσκεις κόπιες και με 10 15 ευρώ, αξιοπρεπείς. ίσως τον ξέρετε το δίσκο αυτόν κύριε Φώντα! Αν αυτός ο δίσκος ήταν ελληνικός, θα βλέπαμε από 100 ευρώ και άνω, ακομα και μέτρια κατάσταση. 100 %....δεν ξέρω αν συμφωνείτε... (προφανώς δεν κάνω διαφήμηση του δίσκου, αλλα με ήρθε αυτόματα στο μυαλό, καθότι έχω μια 60s κόπια που με την πούλησε κάποιοw έλληνας πωλητής 20 ευρώ, από discogs)
      DISCOGS.COM
      François Rabbath - The Sound Of A Bass

      Costas Papaoikonomou
      Μακριά από discogs. Το έχω ξαναπεί, δεν αγοράζεις σπανιότητα, δεν αγοράζεις κατάσταση δίσκου - εννοείται ότι πρέπει να παίζει αξιοπρεπώς - δεν αγοράζεις κατάσταση εξωφύλλου, τίποτα από όλα αυτά. Αγοράζεις και πληρώνεις μουσική που θα ακούσεις, που σου αρέσει να ακούς. Εδώ μέσα υπάρχουν δεκάδες ομάδες και χιλιάδες χρήστες, που πωλούν δίσκους σε τιμές απολύτως αξιοπρεπείς. Και στη Θεσσαλονίκη που μένω, ξέρω αρκετά συνοικιακά δισκοπωλεία - μακριά από Ναυαρίνου, κάνει τζιζ - που πωλούν δίσκους σε τιμές απολύτως προσιτές.

      Αλέξανδρος Κατσαούνης
      συνοικιακά δισκοπωλεία στη Θεσσαλονίκη; Όλα στο κέντρο δεν είναι;

      Costas Papaoikonomou
      όχι. Αν ξέρεις από Θεσσαλονίκη έχει στη Λ. Στρατού, εχει στην Ανδρεοπουλου, έχει Μπότσαρη με Χαλκιδικής... Έχει πάντως πολλά. Αυτά είναι κοντά σε μένα.

      Αλέξανδρος Κατσαούνης
      Λεωφόρο Στρατού κάτι έχει πάρει το μάτι μου. Τα υπολοιπα θα τα ψάξω γιατι κι εγω εκει κοντα μένω.

      Nikos Vasilopoulos
      Κάνε κανάλι στο Τελεγκραμ

      Dimitris Kalamitsis
      Το κακο με την κοινοτητα του discogs ειναι οτι περιμενει τον καθε ειδημων κ ειδικο να γραψει κατι για ενα δισκο ωστε να τρεξει να τον αγορασει.η ολη φαση εχει αξια οταν απο μονος του ο καθενας ψαχνει κ εξερευνα βρισκοντας διαμαντια που κανουν πρωτα στα δικα του αυτια

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Συμβαίνει και αυτό. Πολλοί ψάχνουν και μόνοι τους, αλλά πολλοί περιμένουν κι ένα κίνητρο. Από κάποιον που θα εντοπίσει κάτι και θα αναδείξει μια φιμωμένη αξία. Όλα μετράνε.

      Dimitris Kalamitsis
      σιγουρα ενα εκπαιδευμενο αυτι εχει αξια στο τι επιλεγει κ πρεπει να λαμβανεται υποψην,αλλα ενας πραγματικα φιλομουσος πρεπει πρωτσ απ'ολα να αναπτυξει προσωπικο κριτηριο κ να αναδεικνυει ο ιδιος δισκους ανεξερευνητους.επισης το προσωπικο γουστο του καθενος ειναι κ βιωματικη υποθεση.κατι που κανει σε μενα πχ δεν κανει σε καποιον αλλον.προσωπικα οποτε εμπαινα σε δισκαδικα κ οι φιλτατοι δισκαδες επιχειρουσαν να μου προτεινουν κατι συνηθως δεν τα καταφερναν.λαμβανα σοβαρα την αποψη τους,ηταν σεβαστη μεν,αλλα δεν την ασπαζομουν αν για μενα η συγκεκρικενη μουσικη δεν ελεγε κατι

      Manos Katsoulis
      Τ. Ι. ;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είπαμε όχι. Δες και πιο πάνω.

      Stathis Nikokavouras
      γραψε ιστορια..βρες 20 δισκους μαπα γραψε οτι ειναι στην αγορα εξαφανισμενοι-αφου πρωτα τους εχεις αγορασει εσυ-και βγαλτους για πουλημα να τσιμπησουν τα λαμογια να τους παρουν και καλα μισοτιμης που θα πουλησεις εσυ και μετα αστους να κλαινε και να πεφτουν τα δακρυα πανω στα αυλακια του δισκου...γραψε ενα αρθρο οι 20 πιο μαπα δισκοι στην αγορα.τους ιδιους ακριβως...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ρε φίλε δεν κάνω τέτοια εγώ. Στάθη διάβαζε και τα άλλα σχόλια εδώ πέρα, να μην γράφω τα ίδια.

      Stathis Nikokavouras
      το ξερω οτι δεν κανεις τετοια.γιαυτο στο εγραψα..

      Gábor Fekete
      Αν Ξανακατέβεις Χριστέ.....κλπ....κλπ

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      όχι

      Διαγραφή
    3. Το ότι εμπιστευόμαστε τον Φώντα στη μουσική –και όχι μόνο– ισχύει εξ ορισμού, οπότε κατανοούμε και εκτιμούμε την ευθύνη και τους ηθικούς του κώδικες.
      Και είναι αδιαμφησβήτητη η βοήθειά του στο να αποκτούμε κάποιους δίσκους, που αξίζουν και δεν θα είχαμε άλλο τρόπο να τους μάθουμε, δεδομένου ότι αγαπάμε τη μουσική και δεν την "καταναλώνουμε" άκριτα.
      Διαφορετικά, ψαρεύεις σε έναν ωκεανό (ειδικά στο δίκτυο), με πολύ σαβούρα, μήπως και πετύχεις το λαυράκι. Το κάναμε κι αυτό κάποτε, τώρα δεν διαθέτουμε ούτε τον χρόνο, ούτε τα χρήματα για κάτι τέτοιο... (Εκτός, από μία στο τόσο, επειδή δεν ξεχνιέται τελείως το "σπορ" και η χαρά που σου δίνει το ψάξιμο στα δισκάδικα...)
      Ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
    4. φυσικά και μιλάς για την Ασημένια Βροχή της Κατερίνας Κανάρη μιας ωραίας ανατολίτικης χροιάς Ιμβριώτισσας τραγουδίστριας

      Διαγραφή
    5. Φυσικά και δεν μιλάω για τον δίσκο της Κατερίνας Κανάρη και είμαι απολύτως ειλικρινής.

      Διαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτό το τραγούδι όταν ήμουν μικρός το είχα ακούσει εκατοντάδες φορές."...

    Michael Polychronis
    Και πλουσια, ευφάνταστη ενορχήστρωση

    Kwstas Agas
    ο ίδιος ο Λοϊζος έχει πει ότι το εμπνεύστηκε τη στιγμή που έπαιζε με την κιθάρα του το παραδοσιακό "μα ρε γιε, μα ρε γιε, μα ρε γιε μου κανακάρη"!! Κι εν τω μεταξύ ο Λοϊζος τις καμπανούλες και τα τριγωνάκια πολύ τα αγαπούσε και τα χειριζόταν στο στούντιο!! Προφανώς επειδή ήταν συνυφασμένα με την παιδικότητα, που ήταν μέρος της προσωπικότητας του και διατήρησε μέχρι το τέλος της ζωής του .... [ο δε Καλατζής ήταν ο υπ' αριθμ. 1 αγαπημένος τραγουδιστής του Λοϊζου] ....

    Γιώργος Φραγκίσκος
    Αν δεν έλεγες για τον καμπανοκρουστη που λείπει από την απεικόνιση, δεν θα άκουγα ποτέ την καμπάνα στο κομμάτι

    Konstantinos Kottis
    Εδώ πιο αυθεντικά η εκτέλεση του τραγουδιού από την ταινία: https://www.youtube.com/watch?v=N53tS7tPYsQ
    Στην απάνω γειτονίτσα - Γιάννης Καλατζής
    Και εδώ η version του τραγουδιού για την ταινία "Η Πρόκληση": https://www.youtube.com/watch?v=X1DqvzCVCwg
    Μάνος Λοΐζος - Η γοργόνα (Στην απάνω γειτονίτσα)

    Βασίλης Βασιλειάδης
    Ο Μάνος Λοΐζος φρόντιζε και παιδευόταν πολύ με τις ενορχηστρώσεις των τραγουδιών του.

    Patritsopoulos Nikos
    φλογερα πρεπει να ειναι οχι φλαουτο παντως που δειχνει το φιλμ
    μετα εβγαλε ο oldfield τα ....tubular bells

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Παρά το γεγονός πως παραπάνω από το 66% του κόσμου είναι αντίθετο με την αποστολή πολεμικού υλικού στην Ουκρανία"...

    Γιωργάκης Τσάι
    Το ποσοστό των πολεμοκάπηλων είναι λίγο χαμηλότερο από τους Μενουμευρώπηδες. Αυτή είναι η δεξαμενή τους.

    Γιωργάκης Τσάι
    Εντωμεταξύ εξηγείται το ρεαλιστικό της δημοσκόπησης σε ένα κανάλι όπως το ΜΕGA, εν μέρει από το γεγονός ότι οι Έλληνες εφοπλιστές στους οποίους ανήκουν και αυτά τα τηλεοπτικά μέσα, κερδοφορούν από το εμπάργκο με τη μεταφορά ρώσικου πετρελαίου με τα τάνκερ τους.

    Stathis Artis
    Ενδιαφέρον ότι τέτοιες δημοσκοπήσεις δεν γινόντουσαν στην αρχή του πολέμου, όταν πίστευαν ότι οι κυρώσεις θα λυγίσουν γρήγορα τη Ρωσία. Τώρα που φαίνονται τα σκούρα, οι στάσεις γίνονται 'δημοκρατικότερες' (θυμίζουμε και τον Μακρόν που ζήτησε απ' τον Ζελενσκι να κάνει παραχωρήσεις προκειμένου να τελειώσει ο πόλεμος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Θεούσες και καντηλανάφτες, μαζί με την αρωγή των κατασταλτικών μηχανισμών"...

    Dimitrios Kambakos
    Με όλο τον σεβασμό,όχι πιά ΄΄σφαλιάρα της δαπ΄΄ - Σαρωτική νίκη των ταξικών δυνάμεων,της Πανσπουδαστικής , του επίμονου,άνισου δίκαιου αγώνα της ΚΝΕ κ του ΚΚΕ εξού κ η λυσσαλέα μαύρη αντίδραση.

    Yiannis Kotsis
    και α και ου και αντε στα τσακιδια!!!!οι νεολαια δειχνει το δρομο.αλλα εμεις οι βολεμενοι καναπεδακηδες εν ειδη ουγκανων θα ΜΑΤΑΞΑΝΑΨΗΦΙΣΟΥΜΕ τους Α Χ Ρ Η Σ Τ Ο Υ Σ.με τις υφειες μας ΜΠΟΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Νομίζω πως και οι βουλευτικές εκλογές πρέπει να γίνονται σιγά-σιγά με ενιαίο ψηφοδέλτιο."...

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Κανένας τους δεν είναι χαζός. Όλοι τους όμως είναι καθάρματα.

    Konstantinos Fountas
    Έκανε ή είπε κάτι η Κεραμέα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Γνώρισαν επιτυχία με το τραγούδι Jeronimo Yanka (το 45άρι άλμπουμ έγινε χρυσό την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του).<< 45άρι άλμπουμ!! Τι άλλο θα διαβάσουμε;"...

    Xaris Symvoulidis
    Λάτρεψα το 45άρι άλμπουμ. Αλλά και το Χένρι Χάπιερ, εκπληκτικό! Η λέξη «άλμπουμ» πιστεύω ότι απλά ξέφυγε στη συγκεκριμένη περίπτωση, εντούτοις scripta manent

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σίγουρα έχω πλευρά άλμπουμ που γυρίζει στις 45 στροφές. Η άλλη γυρίζει στις 33 κανονικά! Δεν αποκλείω να υπάρχει και 45άρι άλμπουμ, αλλά όχι το Jeronimo φυσικά, που είναι το πιο κοινό ελληνικό ποπ 45άρι όλων των εποχών. Το έχουν και όσοι ακούνε λαϊκά.

    Xaris Symvoulidis
    Είναι μεγάλη συζήτηση τώρα, αλλά ο τρόπος με τον οποίον δουλεύουν τα sites είναι προβληματικός, γιατί τα πάντα γίνονται για το κυνήγι του εύκολου, γρήγορου, μαζικού κλικ. Τις περισσότερες φορές οι εργαζόμενοι και οι συνεργαζόμενοι υποχρεούνται ή καλούνται να παράγουν εξίσου εύκολα και γρήγορα, συχνά για πράγματα που επί της ουσίας δεν γνωρίζουν. Εδώ γράφτηκαν λάθη και από ανθρώπους που πιστεύω ότι γνωρίζουν. Προσωπικά αρνήθηκα πρόσκληση για ένα τέτοιο «ταχύ» κείμενο, παρότι αισθάνομαι αρκετή αυτοπεποίθηση με την περίπτωση του Παπαθανασίου, ο οποίος υπήρξε για 'μένα πολύ αγαπημένος δημιουργός. Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να γίνεται μια ανακοίνωση και τα όποια αφιερώματα να έρχονται σε δεύτερο χρόνο, ώστε να γράφονται με τον πρέποντα ρυθμό και τρόπο. Αλλά η δική μου άποψη θεωρείται μάλλον «περιθωριακή». Προτιμάται αυτό το γέμισμα του ίντερνετ με ανούσια άρθρα βασισμένα στη Wikipedia.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είναι ντροπή να συμβαίνουν αυτά. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Ο καθένας ας προστατεύει τον εαυτό του. Αν δεν μπορείς να κάνεις κάτι σωστά και γρήγορα (ένα τυπικό κείμενο) δεν κάνεις γι' αυτή τη δουλειά.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Καλά, ούτε με συνειδητή προσπάθεια δεν γράφεις τόσο κακό και γεμάτο ανακρίβειες κείμενο.

    Σραόσα Γιαζάτας
    Ό,τι αρπάξουμε από το γκουγκλ.

    Δημήτρης Βανέλλης
    Ααααχ, με νοσταλγία θυμάμαι τα 45άρια γραμμοφώνου...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    "να βγάζει άλμπουμ και στο εξωτερικό". Δηλαδή?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είναι άπειρες οι ανακρίβειες. Το Jeronimo, ποτέ δεν έγινε χρυσό την πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας. >>Σε κάθε περίπτωση, πάντως, την 30/1/1965 (τόσο νωρίς!) απονέμεται στους Forminx «ασημένιος δίσκος» για τις πωλήσεις του “Jeronimo yanka” στο Ακροπόλ Παλλάς.<< Και όταν λέω τόσο νωρίς είχαν περάσει τουλάχιστον 20 μέρες από την ημερομηνία κυκλοφορίας του, για "ασημένιο" δίσκο, όχι για "χρυσό".

    Ntinos Dimatatis
    Κάποτε και στο Δίφωνο κάποιος είχε γράψει ότι οι Forminx είχαν ιδρυθεί στην Σαλονίκη....

    Nikos Vasilopoulos
    Google translate

    Vassilis Serafimakis
    Το "45άρι άλμπουμ" δύσκολα πιστεύω να ξεπεραστεί ως Αρλούμπα τής Δεκαετίας.

    Konstantinos Fountas
    Αν μη τι άλλο αν δεν ξέρεις σώπαινε!!!
    Είμαι μικρός για να ξέρω τόσα πολλά για τον Παπαθανασίου, τουλάχιστον προσπαθώ να διασταυρώσω όσα διαβάζω.
    Πάντως αυτός ο Χάπιερ μάλλον ήταν πιο χαρούμενος από άλλους εξ ου και το όνομα Χάπιερ!!!

    Stathis Nikokavouras
    πως αντεχεις να τα διαβαζεις...πως....

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Άμα δεν το ψάξεις λιγάκι δεν σώνεται η...δουλειά! Σερβίρονται από " ετοιματζίδικα " γραπτά που συνήθως είναι και προχειροδουλειές!

    Ferris Costas
    Μία μικρή διόρθωση: Ο Αργύρης (Silver) Κουλούρης κλήθηκε από το συγκρότημα (και τους τρεις, είμουνα παρών) στο Παρίσι (είχε απολυθεί από το στρατιωτικό) το 1970, για να πάρει μέρος στο 666. Έκριναν πως ένα τέτοιο έργο, χωρίς κιθάρα θα ήτανε λειψό. Για τον ίδιο λόγο και κλήθηκε (από τον Ντέμη) ο Χάρης Χαλκίτης από τη Σουηδία, για να παίξει μπάσο, σαξόφωνο, κρουστά κ.λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν ξέρω για ποιον είναι η διόρθωση, εγώ πάντως δεν έγραψα κάτι άλλο. Ήταν αρχικό μέλος στην Ελλάδα και όταν τελείωσε το στρατό πήγε στη Γαλλία για να ενωθεί με τους υπόλοιπους.
      Aς πούμε στο πρώτο τραγούδι των Aphrodite's Child, που δεν είναι το Rain and Tears φυσικά, και που ήταν ηχογραφημένο στην Αθήνα (πριν τις 15 Μαρτίου του '68), παίζει ο Κουλούρης, ως κανονικό μέλος.
      https://www.youtube.com/watch?v=_Ma-8ehUmc0
      Aphrodite's Child - Plastics Nevermore (HQ)

      Ferris Costas
      Αναφερόμουνα στην "πληροφορία" πως ο Αργύρης κλήθηκε μετά τη διάλυση των Aphrodite's Vhild. Συμμετείχα στη σύσκεψη που αποφασίστηκε η σύνθεση των οργάνων για το 666, και μπήκε θέμα ηλεκτρικής κιθάρας για να είναι πιο ροκ. Αν θυμάμαι καλά, ο Λουκάς έφερε την πληροφορία πως ο Αργύρης είχε τελειώσει το στρατιωτικό του, και θα μπορούσαν να τον καλέσουν. Έτσι κι έγινε. Ο Ντέμης από την άλλη, που παρ' όλο που ήταν εξαιρετικός μπασίστας ήθελε ν' απαλλαγεί από την υποχρέωση να παίζει κι ένα όργανο, πρότεινε να καλέσουν από τη Σουηδία τον φίλο του (επίσης Αιγυπτιώτη) Χάρη Χαλκίτη, που εκτός από μπάσο, έπαιζε και εξαιρετικό σαξόφωνο, και κρουστά κ.λ. Όσο για τον Βαγγέλη, εκείνος αρκέστηκε να καλέσει από την Ελλάδα τον μοναδικό παραδοσιακό οργανοπαίκτη που έπαιζε φλογέρα (δεν θυμάμαι τ' όνομά του), για να του παίζει όλη μέρα και να τον εμπνέει. O Michel Ripoche και άλλοι φίλοι της παρέας, ήρθαν αργότερα, και μόνο για το jam-session της 4ης πλευράς. Μόνο ο Ripoche έπαιξε σάλπιγγες σ' ένα κομμάτι.

      Ferris Costas
      Παραλλαγή της εισαγωγής αυτού του τραγουδιού, περιλαμβάνεται στο The Marchinh Beat του 666.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Αναφερόμουνα στην "πληροφορία" πως ο Αργύρης κλήθηκε μετά τη διάλυση των Aphrodite's Vhild.<< Δεν είπα εγώ τίποτα τέτοιο!! Είπα ότι >>Πήγε στην Γαλλία το 1970 όταν ουσιαστικά ο Βαγγέλης είχε αποσυρθεί από τα live των Aphrodite's Child.<< Είναι εντελώς άλλο αυτό που έγραψα εγώ από αυτό που μου αποδίδετε ότι έγραψα. Θα σας παρακαλέσω κ. Φέρρη να μην αλλάζετε τα λόγια μου. Ξέρω πολύ καλά τι γράφω και υπάρχουν όλα στο αρχικό ποστ.
      Και όταν λέω "πήγε" δεν εννοώ τίποτα άλλο εκτός αυτού, ότι πήγε. Απλά πήγε. Δεν είπα ότι πήγε με δικιά του πρωτοβουλία, ούτε ότι πήγε επειδή τον κάλεσαν. Προφανώς ως μέλος πρωταρχικό του γκρουπ ήταν σε επαφή με τους φίλους του και επικοινωνούσαν.
      Κι αυτό που λέω για απόσυρση του Βαγγέλη, μέσα στο 1970 από τα live των Aphrodite's Child, προκειμένου να ετοιμάσει τα δικά του σάουντρακ και το 666 ισχύει. Ήταν η εποχή όπου οι Aphrodite's περιόδευαν με τον Λάκη Βλαβιανό ως οργανίστα, τον Δημήτρη Ταμπόση, τον Χαλκίτη και τον Σιδερά...
      Μάλιστα αυτή η παρέα με Ταμπόση, Βλαβιανό, Σιδερά και Χαλκίτη μετονομάζεται σε Eros και κυκλοφορεί δισκάκι αμέσως μετά και την τυπική διάλυση των Aphrodite's Child.
      https://www.youtube.com/watch?v=BG51WMSuKcw
      EROS - I Can See It
      Πάντως σας ευχαριστώ για μιαν ακόμη φορά για όσα λέτε εδώ, είναι τιμή για μένα. Και το εννοώ. Δεν το λέω έτσι, τυπικά. Απλώς δεν θέλω να παρερμηνεύονται αυτά που γράφω.

      Διαγραφή
    2. Ferris Costas
      Ζητώ συγνώμη, Φώντα μου, παρεξήγηση. Νόμιζα πως το κείμενο ανήκε στον "δημοσιογράφο" με τα εισαγωγικά, και μου διέφυγε η φράση "όταν ο Βαγγέλης αποφάσισε να μην συμμετέχει στις live εμφανίσεις". Όντως, ο ίδιος ο Λουκάς, μου είπε (τότε) πως ανεξάρτητα από το "σόλο" συμβόλαιο που υπέγραψε ο Ντέμης, το συγκρότημα θα μπορούσε να συνεχίσει, αλλά ο Βαγγέλης που ήταν καλυμένος οικονομικά από τα ποσοστά των συνθέσεών του, δεν βοηθούσε το συγκρότημα να κάνει πολλές εμφανίσεις, ούτως ώστε να βγάλουν κι εκείνοι κάποια λεφτά. Ο Βαγγέλης από τη μεριά του, μου είπε πως μόνο σε ταξίδια με αεροπλάνο δεν πήγαινε, γιατί είχε τη γνωστή φοβία. Πράγμα που δεν ήταν αλήθεια, γιατί απέφευγε και τα ταξίδια με ποιύλμαν ή και με τραίνο, γιατί τον κούραζαν -κι επί πλέον "δεν είχε ανάγκη από επί πλέον λεφτά". Τον σημαντικότερο ρόλο στη διάλυση τον έπαιξαν... οι γυναίκες. Η Monique και η Flore (Τα χρώματα της Ίριδδος) από τη μιά, και η Βίλμα από την άλλη, που γκρίνιαζαν για την κατάσταση. Τέλος, να πω εδώ και για το Eros, είχαν προηγηθεί κάποπιες συναυλίες, στην Ιταλία κυρίως, όπου στο όργανο έπαιζε ο αδελφός του Βαγγέλη, Νίκος, με γυρισμένη την πλάτη και φορώντας βαρυά ρούχα. Για το Eros ακόμα, έχω να πω πως πρέκυψε από διάφορα... παρασκηνιακά παρατράγουδα. Ο Ντέμης ηχογράφησε το We shall dance που είχε γράψει... ο Χάρης Χαλκίτης (μου είχε δώσει μάλιστα μια κασέτα με το demo για να γράψω στίχους. Όταν κυκλοφόρησε ο δίσκος, ο Χάρης έγινε έξαλλος, και προσέφυγε στη SACEM. Στον συμβιβασμό, ο Ντέμης εκτός από το 1/3 που του παρεχώρησε, του προσέφερε και μια θέση στο συγκρότημα που θα μπορούσε να διαδεχθεί τους Αφροδίτες. Στο μεταξύ είχε έρθει κι ο Δημήτρης Ταμπόσης, να κι ο Βλαβιανός, και να το Eros. Που δεν φτούρησε φυσικά, αλλά ο Ντέμης "κονόμησε" τον Βλαβιανό, ο Χάρης του έγραψε κάποια ακόμα τραγούδια, ο Ταμπόσης έκανε ένα single με μεγάλο σουξέ, κι ο Λουκάς αρκέστηκε σ' ένα σόλο single που τούγραψα τους σίχους (One day). Τώρα, μη με τωτήσεις για τα... ερωτικά τους, γιατί θα πάρει ο διάολος και θα σηκώσει
      Ξέχασα να πω πως μετά το 666 και πριν κυκλοφορήσει ο δίσκος, ο Βαγγέλης έκανε με τη Βίλμα (Alpha Beta) και με φροντίδα του Giorgio Gomelski, ένα δισκάκι. Τέλος, πριν κυκλοφορήσει το 666, με τον Βαγγέλη σχεδιάζαμε να κάνουμε ένα μιούζικαλ, με τίτλο Flower Lady, και θέμα την Κυρία με τις Καμέλιες (Τραβιάτα), μεταφερμένη στους χίππιζ και τη φυματίωση να υποκαθιστά... η ηρωϊνή. Ώσπου ξαφνικά, μάθαμε πως γυρίστηκε το Love Story. Είναι κι άλλα, αλλά... μιαν άλλη φορά. Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ferris Costas Nα'στε πάντα καλά να μας λέτε ωραίες ιστορίες και να μας δίνετε χρήσιμες πληροφορίες. Είχα γράψει παλιά στο blog για το Alpha Beta... https://diskoryxeion.blogspot.com/.../alpha-beta-space-45...
      ALPHA BETA ένα ελληνικό space 45άρι

      Διαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Βυθίζεται η Δήλος, λόγω γεωλογικού φαινομένου τουλάχιστον έξι χιλιετιών, αλλά η Αλεξ. Μητσοτάκη"...

    Christos Galiatsatos
    Πατητή τσιμεντοκτονία

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κόφτης στα αιρκοντίσιον στους 35 βαθμούς

    Νίκος Τσιούρβας
    Τσεκούρι αλά Βορίδη στα 80ς!

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Δρεπάνι! Δεν είμαστε βάρβαροι!

    Dimitrios Kambakos
    Πηγάδα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και επίδομα για κονσέρβες...

    Nikos Zozos
    Μεγάλη μπίζνα γενικώς η «κλιματική αλλαγή» θα έλειπε από την μάσα η Αλεξία;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αλεξάνδρα

    Nikos Zozos
    Σωστά

    Stavroula Batzi
    Βαριοπουλα κατακέφαλα νομίζω...

    Μαρία Αθανασίου
    Αυτή δεν ανακατευόταν και με την Action Aid ,; Ποιος ξέρει τι μασουλισε κι απο κει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Απόστολο Νικολαΐδη...

    Λαφτατζής Χρήστος
    δεν έχει καμία σχέση ούτε ενορχηστρωτικά ούτε ερμηνευτικά (παρά τις φωνητικές αδυναμίες του) με την εκτέλεση του Τσιτσάνη. πέραν αυτού το ερμήνευσε και με διαφοροποιημένους στίχους.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εντάξει, οι στίχοι παίζουν (δεν έχει σημασία αυτό). Αλλά η ερμηνεία του Νικολαΐδη δεν παίζεται.

    Λαφτατζής Χρήστος
    ίσως ο Νικολαϊδης αν είχε πέσει σε καλύτερους ενορχηστρωτές (δεν ξέρω αν ήταν κ η τάση της εποχής) να τον εκτιμούσα περισσότερο. συνολικά ο,τι έχω ακούσει να ερμηνεύει με χαλάει σαν αποτέλεσμα. απ' την άλλη περι ορέξεως κολοκυθόπιτα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Οι ερμηνείες του είναι αχτύπητες, ανεξάρτητα από τις ορχήστρες. Εγώ προτιμώ πάντως αυτές τις σκληρές ορχήστρες και όχι τις περιποιημένες σε στυλ Νταλάρα. Ξερές και άτεγκτες. Μάγκικες.

    Vasilis Kordatos
    ο συγκεκριμένος δίσκος είναι ο αγαπημένος της κόρης του Νικολαΐδη η οποία έβγαλε πρόσφατα και ένα φοβερό λευκωμα για τον πατέρα της. Μπουζούκι και γενική επιμέλεια στο δίσκο ο παιχταράς και κουμπάρος του Απόστολου Χρήστος Ψαρρός. Για μένα είναι τρίτος σε σειρά προτίμισης με πρώτο το δίσκο με τον Λεμονόπουλο και δεύτερο τον "Αρχοντορεμπέτη" με τον Κώστα Παπαδόπουλο που έχει το εκπληκτικό "Ο πασάς κάνει γιουρούσι".

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Τεράστιο έργο προσέφερε με τίς επανεκτελέσεις παλαιών ασμάτων στο Αμέρικα! - (στα τέλη τών '60ς και σε όλα τα '70ς)
    ** Όταν τον κάλεσε ο Πάνος Γεραμάνης στα μέσα τών '90ς - (ΕΡΑ 2) θυμάμαι να λέει πώς είχαν πωληθεί ολίγα...εκατομμύρια - (απαγορευμένοι) δίσκοι του!

    Vagelis Avgidis
    Κυριε Φωντα, εμφανιστηκε παλι η Ευα Κανελλη! την ειδατε?

    Γιάννης Τν.
    Οκέυ ! Μια στάση εδώ! Κατ'αρχάς θα χορέψω ένα ζεϊμπέκικο, αλλά όχι στη διπλή γραμμή του δρόμου, αλλά μέσα στην κουζίνα του σπιτιού μου ! Μετά θα πάρω την μαλλιαρή μου σκυλίτσα που ζυγίζει 38 κιλά και θα βγούμε για βολτίτσα και τότε θα πατήσουμε την διπλή γραμμή του δρόμου και θα συνεχίσουμε την βόλτα όπου τραβάει η όρεξη της! Και αφού όλα αυτά τελειώσουν και γυρίσω στο σπίτι, τότε θα ασχοληθώ με ηρεμία για να σχολιάσω τον Απόστολο και αυτό το μοναδικό τραγούδι, ένα από τα πιό ευφάνταστα που έχουν γραφτεί ποτέ για το χασίσι ! Ως τότε γειά σας ! Θα επανέλθω!.......

    Errikos Sofras
    ειδα χθες σε κεντρικο δισκοπωλειο εναν θαυμαστα τυπωμενο τομο για τον υπεροχο μαγκα Νικολαίδη, που εγραψε γι' αυτον η κόρη του.

    Nikos Zozos
    Τον έχω δει στην Αμερική κάνα δυο φορές. Στην πραγματικότητα ήταν κάτι σαν τα τοπικά αστέρια των πανηγυριών για τους ελληνοαμερικανους. Ψιλό άθλιες ορχήστρες αλλά φοβερό κέφι - και πολύ μα πάρα πολύ «χαρτούρα»!

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Τον γνώρισα όταν τραγουδούσε δίπλα στον Βαγγέλη Περπινιάδη. Παιδί των δυτικών συνοικιών. Άλλη ατμόσφαιρα τραγουδιστική. Γνήσια λαϊκή. Ουσιαστικά "χάθηκε" στην Αμερική (τότε που οι μεγάλες εταιρίες έθαψαν το ελληνικό λαϊκό τραγούδι). Κι ευτυχώς δεν τον ανακάλυψαν οι Λιάνηδες _όσο για τον Πάνο Γεραμάνη, δεν ξέρω αν τον άκουσε ποτέ ζωντανά. Ο,τι κι αν θα σήμαινε αυτό στην προσωπική του ζωή.

    Αθανασιος Αθανατος
    μεγαλο ενδιαφερον επισης εχουν τα κομματια στα οποια παιζει ο Χάρης Λεμονόπουλος !!

    Errikos Sofras
    το πρωτάκουσα απο τη μοναδικη Καίτη Ντάλη, και αγαπώ πολύ την ερμηνεία της https://www.youtube.com/watch?v=bT6zer1sb1M
    Καίτη Ντάλη - Η λιτανεία του μάγκα [HD 720p]

    Stathis Nikokavouras
    ενας ηταν ο αποστολης...και την εκανε κατα αμερικα μερια για να πινει τα στριφτα του χωρις αγχος...και στις τελευταιες μερες του στην ελλαδα οταν του ειπαν οτι τελειωνει απο τον καρκινο τον ατιμο ζητησε να τον θαψουν στην αμερικη..εκει που διπλα στον αρτιστα του μπουζουκιου τον λεμονοπουλο εκανε λεφτα.γιατι εδω δεν του πηγε τιποτα καλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Mόνο blue σήμερα για τον Δάκη..."...

    Niki Efstathiadis
    τί ωραίο! δεν το θυμόμουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχόλια από το fb στο ποστ "Να γράψουμε για τον Δάκη. Όλοι θέλουμε να γράψουμε κάτι για τον Δάκη, αλλά ρε ξεδιάντροποι"...

    Vassilis Serafimakis
    Φαντάσου τι μυαλά διαμορφώνουμε εμείς οι μαθητές με τέτοιους δασκάλους.

    θωμας σταμκος
    Respect....

    Γιάννης Τν.
    Αυτό δεν συμβαίνει πάντα με όποιον αγαπητό γνωστό περνάει στην αντίπερα όχθη? Και μετά όλοι αυτοί οι ειδήμονες, εξαφανίζονται και ψάχνουν το επόμενο θανατικό για να βγάλουν κανένα τσάμπα κόλυβο ! Και ότι από τον συγκεκριμένο φίλο, το γεγονός ότι εδώ και χρόνια δεν κυκλοφορεί καμμιά του δισκογραφική δουλειά, εκτός απ' τα παληατζιδικα ίσως στο Μοναστηράκι! κανείς δεν το σχολιάζει! Παρ'ότι πολύς κόσμος τα ψάχνει και αυτό το ξέρω από πρώτο χέρι επειδή δραστηριοποιούνται στον χώρο των δισκαδικων!
    Καλό σου ταξίδι Γκαστόν

    Dimitris Panayiotatos
    Ακριβώς έτσι!

    Spagkouros Leonidas
    Γράφουν ότι συνεργάστηκε με τους Rolling Stones, λόγω Λεωφόρου μάλλον, ήμαρτον

    Θεοδουλος Παρασκευαιδης
    ΤΟ ΣΥΝΗΘΕΣ ΣΠΟΡ ΤΩΝ ΑΜΑΘΩΝ,ΤΩΝ ΒΛΑΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝΝΝ.....ΤΟ ΜΠΟ Ι ΤΟΥ ΘΡΑΣΟΥΣ ΤΟΥΣ ΞΕΠΕΡΝΑ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΥΨΟΣ.....

    Salvo Coleman
    Μάστιγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τον τίτλο του δίσκου ο ίδιος ο Δεληβοριάς γράφει τα παρακάτω «Όταν ακούσαμε το τελευταίο ορχηστρικό του τραγουδιού που είναι ουσιαστικά η έξοδος από τον δίσκο, ο Κωστής είπε ότι του θύμισε κλείσιμο ταινίας γιαπωνέζικου Anime, που τελειώνει συνήθως πολύ ρομαντικά με βιολιά. Μου άρεσε πολύ λοιπόν η λέξη αυτή για τίτλος του άλμπουμ. Είναι ένας δίσκος που ακούει ψυχές, που αφουγκράζεται τον εσωτερικό κόσμο γύρω από όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν και φανερά και από κάτω. Είτε μιλάμε για ένα έγκλημα που διαβάζουμε στην πρώτη σελίδα, είτε για μια πατριαρχία που σαπίζει ή για την καθημερινή ζωή μας, τις σχέσεις μας, τα ψέματα που λέμε μεταξύ μας και όλα αυτά. Οι γιαπωνέζοι λένε anime το κινούμενο σχέδιο γιατί εμψυχώνει το σκίτσο, αποκτά ψυχή και αρχίζει και κινείται. Παίρνουν τη λατινική λέξη anima που σημαίνει ψυχή και βγαίνει από τον άνεμο, την πνοή, την ανάσα.». Έτσι ο Γιώργος Παπαδάκης που έκανε το artwork βάσισε την ιδέα του πάνω σ' αυτό στην ψυχή του Δεληβοριά και σχεδίασε την ελπίδα και τα "χρώματα" της ψυχής. Επειδή έχω ασχοληθεί λίγο με των σχεδιασμό εξώφυλλων κατά την γνώμη μου το σχέδιο δεν παραπέμπει ούτε στους Kansas ούτε στον Dylan. Παρόμοιες δουλειές έχουν εμφανιστεί στα εξώφυλλα των Mutemath -Odd Soul (2011) Bareto - Impredecible (2015) The Jezabels – The Man Is Dead (2009) και πολλών άλλων εικαστικών. Κατά την γνώμη μου τα περισσότερα από αυτά είναι "ευθείες" ή "πλάγιες" αναφορές στο έργο του Rene Magritte. Τώρα όσο αφορά την αισθητική άποψη περί ορέξεως και τέχνης ή α-τεχνίας οι απόψεις θα συνεχίσουν να διαφέρουν και να προκαλούν συζητήσεις και ερωτήματα στον αιώνα των αιώνων. Αυτό δεν είναι για πολλούς το ζητούμενο της δημιουργίας.

      Διαγραφή
    2. Για τον Μαγκρίτ το διάβασα κάπου και έβαλα τα γέλια.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Φώντα, θα επανέλθω για το εξώφυλλο του Φοίβου "Anime". Σήμερα 5/9/2022 σε συνέντευξη του Φοίβου Δεληβοριά στο Mic.gr και στον Μιχάλη Τσαντίλα ο Φοίβος λέει για το εξώφυλλο σε ερώτηση - Πες μου λίγο για το εξώφυλλο.

      " Έδωσα όλον τον δίσκο στον Γιώργο Παπαδάκη, που είναι ένας νέος γραφίστας που μου έδειξαν δουλειά του τα παιδιά της Inner Ear και μ’ άρεσε πάρα πολύ. Στην αρχή του ‘λεγα άλλους τίτλους για τον δίσκο, και έστελνε συνέχεια ανάλογα. Όταν λοιπόν του είπα τον τελικό τίτλο, μου ‘στειλε τρεις εκδοχές, τελείως ελεύθερος. Και μόλις είδα αυτό, είπα «αυτό είναι που μ’ αρέσει». Είναι ένα παιχνίδι με τον Magritte. Έκανε όμως -άθελά του- και το εξής ο Γιώργος: το εξώφυλλο του Αόρατου Ανθρώπου είναι μια ασπρόμαυρη φωτογραφία κανονική, είναι το δικό μου κεφάλι, το οποίο το ‘χει λερώσει μια πινελιά του Στέφανου Ρόκκου. Κι εδώ πέρα έχουμε πάλι ένα πρόσωπο, το οποίο όμως δεν είναι λερωμένο, είναι ανθισμένο. Οπότε αισθάνομαι ότι το γκρίζο ερωτηματικό και η αίσθηση του χάους μέσα από την οποία ξεκίνησε ο Αόρατος Άνθρωπος, έρχεται εδώ και ολοκληρώνεται με έναν πιο χρωματιστό, ανθισμένο τρόπο. Αλλά αυτό είναι μία δική μου ερμηνεία, ο Γιώργος έδρασε ελεύθερα."
      Είχα πει ταπεινά το ίδιο διότι η σχέση με τον Μαγκρίτ ήταν μάλλον ξεκάθαρη εδώ.

      Διαγραφή
    4. Τα έχει ξαναπεί αυτά. Τι σημαίνει το... Magritte; Για μένα είναι εντελώς κακόγουστο κι ας είναι επηρεασμένο απ' όπου θέλει. Πέρασε αλλά δεν κόλλησε από Magritte.

      Διαγραφή
  14. Εδώ συμφωνούμε απόλυτα, άλλο η επιρροή και άλλο το αισθητικό ή καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Κι 'γω το θεωρώ "λίγο" για εξώφυλλο μου θυμίζει απόπειρα παραμορφωμένου Playmobil. Αλλά η επιρροή, επιρροή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή