Πέμπτη 15 Ιουνίου 2023

η BUSELLI / WALLARAB JAZZ ORCHESTRA επανεκτελεί συνθέσεις που γράφτηκαν για την θρυλική Gennett Records

Μία πολύ περιποιημένη έκδοση double CD έχουμε εδώ, η οποία τιτλοφορείται The Gennett Suite [Patois Records, 2023], υπογράφεται από την Buselli / Wallarab Jazz Orchestra και κυκλοφορεί από την γνωστή μας Patois Records. Πρέπει, όμως, να διευκρινίσουμε πολλά...
Κατ’ αρχάς ποια είναι η
Buselli / Wallaraf Jazz Orchestra; Πρόκειται για μια μεγάλη ορχήστρα λοιπόν, η οποία παίρνει το όνομά της από τον τρομπετίστα Mark Buselli και τον ενορχηστρωτή και διευθυντή της Brent Wallarab. Η ορχήστρα, που αποτελείται από δέκα οκτώ μέλη (πέντε σαξοφωνίστες, έξι τρομπετίστες, τέσσερις τρομπονίστες, συν πιάνο, μπάσο, ντραμς) υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια (πάνω από είκοσι), με το discogs να καταγράφει οκτώ δίσκους της (έως και το 2016).
Έπειτα... Τι σημαίνει “The Gennett Suite”; Μεγάλη η ιστορία τώρα... Η ορχήστρα επανεκτελεί συνθέσεις που γράφτηκαν, κατά πρώτον, για ένα από τα πιο ιστορικά labels της jazz (μα και του blues, και της old-time music, συν όπερα, gospel κ.λπ.), την περιώνυμη Gennett Records (που διέπρεψε στην δεκαετία του 1920 βασικά, μα και πιο μετά, καθώς σταμάτησε τις παραγωγές γύρω στο 1947-48).
Υπάρχει, έτσι, ένα εορταστικό πνεύμα, που διέπει ολάκερο το πακέτο, ξεκινώντας από την εμφάνισή του, με το εξωτερικό χαρτονένιο κάλυμμα, το σκληρό (hardback) εξώφυλλο με το πολυτελές 68σέλιδο booklet (με την ιστορία της Gennett και όχι μόνο), περνώντας βεβαίως (το εορταστικό πνεύμα) και στο κομμάτι των ηχογραφήσεων, που είναι εντυπωσιακές, όπως και να το κάνουμε, ανασταίνοντας την jazz ορισμένων θρυλικών ονομάτων.
Να πούμε εν τάχει πως η Gennett ξεκινά ως Starr Piano Company το 1872 (μια εταιρεία που κατασκεύαζε πιάνα δηλαδή), για να περάσει, μετά το 1915 και στην παραγωγή δίσκων (ως Starr), πριν μετατραπεί σε Gennett, μετά το 1917 (πάντα με έδρα την πόλη Richmond της Indiana). Μεταξύ 1922 και 1927 η Gennett αποκτά τεράστιο status, καθώς μέσα σ’ αυτά τα χρόνια κατορθώνει να έχει στο ρόστερ της μέγιστους καλλιτέχνες, δίνοντάς τους τις ευκαιρίες να γράψουν για την ετικέτα θρυλικά, σήμερα, κομμάτια, που θα αποτελούσαν τις βάσεις της αμερικάνικης δημοφιλούς μουσικής, όλα τα κατοπινά χρόνια.
Λέμε, με άλλα λόγια, για τους New Orleans Rhythm Kings, Jelly Roll Morton, King Oliver, Louis Armstrong, Hoagy Carmichael, Bix Beiderbecke, επίσης για τους Charley Patton, Big Bill Broonzy, Georgia Tom (Dorsey), Roosevelt Sykes, Gene Autry, Dave Macon κ.ά., ενώ θα έγραφαν ακόμη, για την εταιρεία από την Indiana, ο Sidney Bechet και ο Duke Ellington.
Τώρα, απ’ όλο αυτό το τεράστιο και εν πολλοίς ασυναγώνιστο ρεπερτόριο η Buselli / Wallarab Jazz Orchestra αποφασίζει να ηχογραφήσει έξι κομμάτια, για το πρώτο CD και πέντε, για το δεύτερο, ήτοι συνθέσεις των βασικών τζαζ ονομάτων τής Gennett σαν τις “Chimes blues” (King Oliver), “Tin roof blues” (New Orleans Rhythm Kings), “Davenport blues” (Bix Beiderbecke), “Wolverine blues”, “King Porter stomp” και “Grandpas spell” (Jelly Roll Morton), “Star dust”, “Riverboat shuffle” κ.λπ.
Φυσικά, οι αποδόσεις είναι εντυπωσιακές ή και εκπληκτικές ακόμη (“Star dust”, “Riverboat shuffle”), δείχνοντας και στους πλέον δύσπιστους τι σπουδαία μουσική είχε ηχογραφηθεί στην δεκαετία του 1920, η οποία κρίνεται βεβαίως και από τις πρωτότυπες εκδόσεις των 78 στροφών, αλλά κρίνεται και από τούτες εδώ τις «τέλειες» ηχογραφικώς προτάσεις, με τον διαυγή και πεντακάθαρο ήχο, που έχουν τον τρόπο να... μετακινούν ψυχές και σώματα.
Έξοχη δουλειά συνολικώς, από την Patois Records (παραγωγή από τους Greg Reynolds, Brent Wallarab και Wayne Wallace), που δείχνει πώς ακριβώς πρέπει να υλοποιούνται τα tributes.
Επαφή: www.bwjazzorchestra.com, www.patoisrecords.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου