Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 682

13/11/2025
>>Έχει καλλιεργηθεί η εντύπωση από ορισμένους πως η χούντα κυνηγούσε το ροκ, επειδή το θεωρούσε επαναστατικό, επικίνδυνο ή δεν ξέρω ’γω τι άλλο. Αστειότητες! Αυτές οι αντιλήψεις είναι τελείως λανθασμένες και ανιστόρητες. Ξαναλέω λοιπόν πως αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, τότε το εργοστάσιο της Κολούμπια, στον Περισσό, δεν θα τύπωνε συνεχώς ροκ δίσκους (LP και 45άρια). Τα περιοδικά και οι εφημερίδες δεν θα έγραφαν συνέχεια για το ροκ, o Jimi Hendrix δεν θα γινόταν εξώφυλλο στους «Μοντέρνους Ρυθμούς» ή στο «Φαντάζιο», η τηλεόραση και ιδίως το κρατικό (χουντικό) ραδιόφωνο δεν θα μετέδιδαν συνεχώς ροκ τραγούδια (ακόμη και ο σταθμός των Ενόπλων είχε ροκ εκπομπές, όπως ήδη έχει αναφερθεί). Το ροκ υπήρχε παντού διαθέσιμο και ο καθένας θα μπορούσε να γίνει κοινωνός του. Εξάλλου, επειδή ήταν παντού διαθέσιμο είχαν πληροφορηθεί οι νέοι της εποχής τα περί «Woodstock» – και γι’ αυτό ακριβώς είχαν συγκεντρωθεί τέσσερις χιλιάδες Αθηναίοι μέσα κι έξω από το Παλλάς, στην αβάν πρεμιέρ της ταινίας. Και δεν ήταν η δήθεν εναλλακτική πληροφόρηση (κάτι εντελώς ανύπαρκτο), που είχε οδηγήσει όλον εκείνον τον κόσμο στον κινηματογράφο, μα η mainstream. Γιατί, για το «Woodstock», γράφανε τα εβδομαδιαία περιοδικά συνεχώς, δημοσιεύοντας και φωτογραφίες, βασικά κάτω από το concept «ταινίες για νέους» (δες π.χ. το άρθρο «Τα ανήσυχα νιάτα της εποχής μας, πηγή εμπνεύσεως για τον διεθνή κινηματογράφο» στα «Επίκαιρα», 2-9 Οκτωβρίου 1970), όπως γράφανε και για το άλλο μεγάλο (δηλαδή μεγαλύτερο) φεστιβάλ στο Isle of Wight, που είχε γίνει ακόμη και εξώφυλλο στα «Επίκαιρα», στο τεύχος #110, 11-18 Σεπτεμβρίου 1970.<<
[Ένα απόσπασμα από το "Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του '60 (μία αντι-ανάγνωση)" [Όγδοο, 2025], που τώρα κυκλοφορεί στα βιβλιποπωλεία]
[To Woodstock στο mainstream περιοδικό "Επίκαιρα", με την Joan Baez και τον Alvin Lee στο εξώφυλλο]

11/11/2025
Jesús de la Rosa (1948-1983), o άνθρωπος που έγραψε μουσική, στίχους, έπαιξε πλήκτρα και τραγούδησε στο κορυφαίο τραγούδι του flamenco-progressive-rock... (1975)
https://www.youtube.com/watch?v=JBwSsqBumyE&list=RDJBwSsqBumyE&start_radio=1

11/11/2025
Φλεβάρης 2022...
>>Ίσως επειδή διαγνώστηκε κάποια κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα υδρογονανθράκων, ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, φροντίζει να «γειώσει» τις προσδοκίες. Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Νορβηγικό Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων, με θέμα την εφαρμογή του Δικαίου της Θάλασσας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, ανέφερε με σαφήνεια, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν ότι «δεν πρόκειται να επεκτείνουμε το πρόγραμμα ερευνών για υδρογονάνθρακες στο Αιγαίο ή την Ανατολική Μεσόγειο. Έχουμε εκδόσει κάποιες άδειες -όχι στις περιοχές για τις οποίες μιλάμε- αλλά πέραν αυτού δεν επιθυμούμε να συνεχίσουμε αυτές τις έρευνες. Και γιατί αυτό; Ας είμαι ειλικρινής. Είναι πολύ απλό: πιστεύουμε ότι η εποχή των υδρογονανθράκων είναι πλέον πίσω μας, όσο κι αν είναι δύσκολο να πει κανείς κάτι τέτοιο όταν η τιμή του πετρελαίου είναι σχεδόν 100 δολάρια το βαρέλι. Όμως, ακόμα κι έτσι, αν ξεκινήσουμε τις έρευνες τώρα, θα χρειαστούν 20 χρόνια για να ωριμάσουν και πιστεύουμε ότι μέχρι τότε θα είναι αδιάφορες. Αδιάφορες, ακόμα κι αν υπάρχουν -κάτι που δεν ξέρουμε-, ακόμα κι αν το κόστος επιτρέπει την εκμετάλλευσή τους. Για εμάς, αυτή η γη και αυτή η θάλασσα, δεν έχει να κάνει με τους υδρογονάνθρακες. Επιτρέψτε μου και ένα προσωπικό σχόλιο. Πολλοί από εσάς γνωρίζετε το Αιγαίο. Το Αιγαίο είναι ένας επίγειος παράδεισος και - με όλο το σεβασμό – δεν θα το κάνουμε, όσο ζούμε, έναν Κόλπο του Μεξικού»<<
Είναι για γέλια οι άνθρωποι. Κανονικά δεν θα έπρεπε τώρα να είναι στα κάγκελα ο κύριος υπουργός, που μετατρέπουν το Ιόνιο, την ιδιαίτερη πατρίδα του την Κέρκυρα, σε... Κόλπο του Μεξικού ;

11/11/2025
Κυκλοφόρησε στην αρχή του Ιουλίου και μέχρι σήμερα έχει δώσει πάνω από 700 αντίτυπα το «Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025]. Η επιτυχία είναι τεράστια. Πρώτον, γιατί το βιβλίο κυκλοφορεί μόλις τρεις μήνες και κάτι μέρες (βγάζω έξω τον «κενό μήνα» Αύγουστο) και δεύτερον γιατί είναι ένα βιβλίο 3πλάσιου όγκου από το «Ραντεβού στο Κύτταρο» (που πλέον είναι εξαντλημένο στην πηγή). Βασικά λέμε για 487 πυκνογραμμένες σελίδες μεγάλου σχήματος. Είναι κάπως σαν να αγοράζεις 3 βιβλία μαζί. Η πολύ καλή τιμή του, τα 22,5 ευρώ και φυσικά το περιεχόμενό του έχει οδηγήσει σ’ αυτή την επιτυχία (πάντα στον χώρο των μουσικών βιβλίων αναφέρομαι).
Επειδή υπάρχουν φίλοι και φίλες εδώ μέσα που δεν έχουν αγοράσει ακόμη το βιβλίο, ίσως γιατί δεν έχουν συνειδητοποιήσει για τι ακριβώς συζητάμε, τους λέω πως πρέπει να βιαστούν, γιατί σε λίγο καιρό το βιβλίο δεν θα υπάρχει και θα είναι μ@λ@κία να το ψάχνει και να το αγοράζει κάποιος από τη δευτερογενή αγορά σε διπλάσια τιμή, όταν μπορεί να το πάρει τώρα. Προς ενημέρωση λοιπόν όλων των υποψηφίων αγοραστών δημοσιεύω εδώ τα περιεχόμενά του.
Σας ευχαριστώ πολύ όλες και όλους.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50
η άφιξη του ροκ εν ρολ στην Ελλάδα

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ Στη δεκαετία του ’60 και μέχρι τη δικτατορία
το γαλλικό τραγούδι
μουσική και φως – νότες
antoine και marc aryan
o cliff richard στην ελλάδα
το «ροκ» των λαμπράκηδων
τσόγκας – αντικομμουνισμός – μοντέρνοι ρυθμοί
ο πρωτοπόρος gino
λοΐζος: τα νέγρικα
τζένη μαστοράκη
clapton – juniors
yanka
μίκης – beatles – χριστιανοί – μαοϊκοί
γκαράζ πανκ
φορτηγό
οι rolling stones στη λεωφόρο
η αξιοπιστία των μοντέρνων ρυθμών

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ Στα σίξτις επί χούντας
ελληνικό ροκ και στρατός
το καλοκαίρι της αγάπης
οι beatles στην ελλάδα
spectrum – κωνσταντίνος
πουλικάκος, πολύτιμος, φαληρέας: η σύλληψη
μίκης – το γελαστό παιδί – al bano
ψυχεδελική διάθεση – πληροφόρηση – χούντα
σκοτεινές δυνάμεις
βασ. παπακωνσταντίνου – crosswords
γιώργος πετρίδης
καραγκιόζης, τεν τεν και beatlemania
ο alan jack στον άγιο κοσμά
je t'aime... moi non plus
το περιβόλι του τρελλού
lennon-yoko στην αθήνα
ο donovan και η ελλάδα
κόκοτας, χούντα, φαβορίτες και μακριά μαλλιά

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ Στα σέβεντις, στο δεύτερο μισό της δικτατορίας
μάταλα
πετρίτσης – hair
pop eleven
δυο μικρά γαλάζια άλογα
12 μήνες καλοκαίρι
isle of wight
φράουλες και αίμα
woodstock
λευτέρης πούλιος
μακεδονομάχοι
μπάλλος
περικλής χαρβάς
μπενερτζή
αννίτα κουτσουβέλη
μικρούτσικος
διάλογος
χατζιδάκις – ψυχεδέλεια
δεν ήταν νησί
αντί
πρωτοπορία – φοιτητική σκέψη
πουλικάκος – εξαδάκτυλος
agitation free
σπάθας
rocky shahan
ο μαυραγορίτης
morka
pop corn
gazuama sinchartchas
11ον φεστιβάλ ελληνικού τραγουδιού
γιεγιέδες και λαδάς
το βρώμικο ψωμί
το ιταλικό progressive σε αθήνα και θεσσαλονίκη
pop festival ’73
grit
πάνος σαββόπουλος
ντέμης ρούσσοςμαρινέλλα
socrates drank the conium
middle of the road – mungo jerry
allende
ξαρχάκος – κοντσέρτο ’73
διαφημίσεις και ποδοσφαιρομανία
κουκουτάρας
το ροκ στη θεσσαλονίκη
καλύβας – καθημερινή
σαββόπουλος, σαμίου, ντιρλαντά και παράδοση
jesus christ superstar

BONUS TRACK / H εκπομπή

10/11/2025
Μετά από τον Τσίπρα και ο Σαμαράς θέλει να μας σώσει. Ο ένας μετά τον άλλον οι μνημονιακοί πρωθυπουργοί επιχειρούνε να μας πείσουν πως αναγκάστηκαν να κυβερνήσουν με τα μνημόνια των προηγουμένων πάνω απ’ το κεφάλι τους, και γι’ αυτό το λόγο, για να ρεφάρουν την κατάσταση, ψηφίσανε οι ίδιοι κι άλλα χειρότερα! Μένει τώρα να σκάσει και ο... Παπαδήμας από καμιά γωνιά και να μας πει πως κι εκείνος πιέστηκε από τους τοκογλύφους και τους τραπεζίτες και πως άλλα είχε κατά νου για τη χώρα.
Εν τω μεταξύ και η Μαρία τα έχει κάνει θάλασσα, καθώς μας είπε πως ψήφιζε δεξιά παλιά. Και επειδή ο... Καραμαλής ήταν μάλλον ο τελευταίος τον οποίο ψήφισε πέσανε επάνω της τα αποφάγια της λαϊκοδεξιάς, ο... παπαδαριονικολόπουλος και ο άλλος ο μαυροχάλιος (το άκρον άωτον της αυταρέσκειας) και την εκθέσανε. Όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα, όμως, τον τρώνε οι κότες... λέει ο κόσμος.
Με τα λίγα με τα λιγότερα όλοι ρίχνουν νερό στο μύλο του μητσοτακισμού. Δεν θυμάμαι πιο απελπιστική πολιτική κατάσταση για τη χώρα τα τελευταία 50 χρόνια.

8/11/2025
Δόξα και τιμή στον αείμνηστο Μιχάλη Κούση, που έτρεχε σε «κλασικούς» μαραθώνιους, και όχι σε «αυθεντικούς» (άκου «αυθεντικός»... ποιος αστείoς και άσχετος διαφημιστής το σκέφτηκε αυτό;), και που του είχαν κλέψει ένα μεγάλο πανελλήνιο ρεκόρ (που θα ήταν ακόμη ακατάρριπτο) και μια παγκοσμίου επιπέδου επίδοση οι γιουγκοσλάβοι αεριτζήδες στους Μεσογειακούς του ’79...

8/11/2025
Έτσι είναι φίλε μου, όλα πάνε κατά διαόλου... Ντίμης Κρίτσας RIP. (Aπό ένα βιβλίο που το έχω χρόνια στη βιβλιοθήκη μου)
update
[το "φίλε μου" πάει στον αναγνώστη που με διαβάζει, όχι στο ότι ήταν φίλος μου ο Κρίτσας - το λέω για ορισμένους, που δεν καταλαβαίνουν τι γράφω]

7/11/2025
Τον τελευταίο καιρό έχουν πεθάνει ορισμένοι καλλιτέχνες, που τους εκτιμούσα και τους εκτιμώ πολύ, αλλά δεν έγραψα τίποτα γι’ αυτούς. Είναι καλλιτέχνες με τους οποίους μεγάλωσα, αφού αγόρασα για πρώτη φορά δίσκους τους στα 80s.
Ο ένας ήταν ο ντράμερ Jack DeJohnette (πέθανε στις 26 Οκτωβρίου) και ο άλλος ήταν ο Joseph Byrd των United States of America (πέθανε στις 2 Νοεμβρίου).
Ο πρώτος δίσκος του DeJohnette, που αγόρασα στο μέσο των 80s ήταν το “New Rags” (1977) στην ECM, ενώ το κλασικό ψυχεδελικό LP των United States of America από το 1968 το αγόρασα το 1987, original σε μέτρια κατάσταση, αλλά όταν βγήκε η επανέκδοση στην Edsel, την ίδια χρονιά, αγόρασα εκείνη και αυτήν έχω ακόμη (ενώ το original κάποια στιγμή το «σκότωσα»). Πιο μετά, στα 90s, θα αγόραζα και το “The American Metaphysical Circus” (1969) των Joe Byrd and the Field Hippies, όπως και διάφορα άλμπουμ του DeJohnette (το πρώτο του στην Milestone ας πούμε) κ.λπ.
Λοιπόν, κάποιοι φίλοι μού την έπεσαν τις προάλλες, επειδή δεν έγραψα τίποτα σχετικό, ούτε ένα απλό ποστ αναφορικά με τους δύο Αμερικανούς – και από τη μεριά τους μάλλον έχουν δίκιο. Φυσικά, έκανα λάικ σε πολλές σχετικές αναρτήσεις εδώ στο fb, αλλά, προσωπικά, όλο αυτό το διάστημα, παραμένω προσκολλημένος στον Σαββόπουλο (δεν με φτιάχνει σχεδόν τίποτα άλλο αυτόν τον καιρό), ακούγοντας και τραγούδια του, αλλά κυρίως (ξανα)διαβάζοντας πράγματα, που ο ίδιος έχει πει μέσα στα χρόνια, (ξανα)βλέποντας παλιές συνεντεύξεις του κ.λπ.
Έτσι, σκέφτομαι και πάνω στις ατυχείς στιγμές του και πάνω στις μεγάλες του βεβαίως, αναπλάθοντας εποχές και συγκυρίες, προσπαθώντας να θυμηθώ τον εαυτό μου μέσα σ’ αυτές, τι έκανα τότε, πώς σκεφτόμουνα εγώ κτλ., ανασύροντας συνεχώς τους παλιούς κόσμους και μετατρέποντάς τους σε καινούριους. Αυτό δεν μπορεί να μου συμβεί με κανέναν DeJohnette και με κανέναν Joe Byrd (παρότι, αμφότεροι, και το ξαναλέω, είναι καλλιτέχνες που εκτιμώ πολύ).
Μουσική, θέλω να πω, δεν είναι μόνον οι δίσκοι και τα ακούσματά μας, είναι κυρίως (κι εγώ αυτό το βάζω πάνω απ’ όλα) όσα σκεφτόμαστε με αφορμή τη μουσική, κι εκεί η επίδραση του Σαββόπουλου, μέσα μου, υπήρξε και παραμένει καταλυτική.

7/11/2025
(...) Υπάρχουν ορισμένοι που υποστηρίζουν πως αυτό το «άνοιγμα» του φεστιβάλ, προς τα ποπ-νεανικά ακούσματα, ήταν δόλιο και πως απώτερος σκοπός του ήταν να γελοιοποιήσει, να καταβαραθρώσει και εν τέλει να θάψει τα ελληνικά συγκροτήματα. Δεν χρειάζεται να πω πως όλα τούτα ακούγονται και είναι εντελώς ανυπόστατα, καθώς οι χουντικοί τους μόνους που είχαν απέναντί τους ήταν τους κομμουνιστές και τους Αριστερούς (ή για να είμαστε ακριβείς κυρίως αυτούς). Εκείνους κυνηγούσαν, μπουντρούμιαζαν, ξυλοφόρτωναν, βασάνιζαν ή και δολοφονούσαν ανελλιπώς και σε όλη την επταετία. Οι υπόλοιποι δεν τους ενδιέφεραν. Και φυσικά στήριζαν στα μέσα της εποχής, μέσω του κρατικού (χουντικού) ραδιοφώνου και της κρατικής (χουντικής) τηλεόρασης, ανελλιπώς, όλα τα συγκροτήματα και μάλιστα με ειδικές μουσικές εκπομπές, όπως τις «Μουσικόραμα» (το πρώτο «Μουσικόραμα» με τον Ντάνο Λυγίζο), «Δισκοθήκη για Νεολαία» με την Γωγώ Ατζολετάκη και άλλους, «Στον Ρυθμό της Pop» πάλι με τον Λυγίζο κ.λπ. Μπορεί, βεβαίως, πότε-πότε, να έπεφτε και καμιά ψιλή, αλλά εκείνες (οι ψιλές) ήταν σαν τις φάπες του Κωνσταντάρα και του Σταυρίδη στον Τζανετάκο. Πατρικές... Δεν τους έκαναν φάλαγγα, ούτε τους έστελναν να «παραθερίσουν» στα ξερονήσια (τους ροκάδες της εποχής), επειδή άκουγαν Εξαδάκτυλο. (....)
Ένα απόσπασμα από το πρόσφατο βιβλίο μου "Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική. στη Μακρά Δεκαετία του '60 (μία αντι-ανάγνωση)" -οι περισσότεροι/ες το ξέρετε τώρα, για όσους φίλους και φίλες δεν το ξέρουν ενδεχομένως ή δεν το έχουν αγοράσει ακόμη γίνονται αυτά τα ποστ-, που αφορά το ιστορικό 11ον Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης, του 1972. Το πρώτο Φεστιβάλ, στο οποίο συμμετείχαν ελληνικά συγκροτήματα..

6/11/2025
Βγάζει ο χλιμίτζουρας τον Πελετίδη να μιλήσει από την Πάτρα (και όχι από την Αλάσκα) και ακούγεται ο δήμαρχος σαν να μιλάει από το ελληνοαλβανικό μέτωπο το 1940. Πιο καθαρά ακούγονταν στις τηλεοράσεις οι αστροναύτες από τη Σελήνη το 1969, παρά ο Πελετίδης από την Πάτρα το 2025.
Κι ενώ αντιλαμβάνεται ο χλιμίτζουρας ότι ο άνθρωπος είναι μακριά και με σύνδεση της πλάκας (γιατί να μην πιστέψω ότι επίτηδες τον έβγαλαν στον αέρα με τέτοια άθλια σύνδεση;) δεν τον αφήνει ούτε να απαντήσει, μιλώντας "επάνω του" επί μονίμου βάσεως και κάνοντάς του συνεχώς παραπειστικές ερωτήσεις.
Στο τέλος ο χλιμίτζουρας μας είπε ότι δεν κυβερνάει πλέον ο Χόνεκερ... και κάπου εκεί τελείωσε η εκπομπή της ΥΕΝΕΔ, επί Γεωργαλά και Αγαθαγγέλου.
Δήμαρχε μην τσιμπάς. Κάνε τη δουλειά σου -ό,τι μπορείς να κάνεις τέλος πάντων- και άσε τους. Εσύ απολογείσαι μόνο στον πατραϊκό λαό, όχι στους χλιμίτζουρες.

6/11/2025
>>Έδωσαν σχεδόν μισό εκατ. ευρώ για ασφάλιση της διοίκησης ενώ έκλειναν καταστήματα των ΕΛΤΑ. Στο «φως» ακόμη μια προκλητική απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ • Με φόντο τον ορυμαγδό αντιδράσεων η διοίκηση των Ταχυδρομείων έσπευσε να καλύφθει νομικά με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων.<<
Τελικά οι καταστάσεις θα μας εξωθήσουν να ψηφίσουμε Τσίπρα μπας και γλιτώσουμε από τους χειρότερους... Κωλοέλληνες της τελευταίας 50ετίας.

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Έδωσαν σχεδόν μισό εκατ. ευρώ για ασφάλιση της διοίκησης ενώ έκλειναν καταστήματα των ΕΛΤΑ"...

    Nikos Zervos
    E OXI KAI TSIPRA.................

    Φώντας Τρούσας
    Για πες εναλλακτική.

    Nikos Zervos
    KAMIA

    Φώντας Τρούσας
    Το Καμία ευνοεί τους χειρότερους Κωλοέλληνες όμως.

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Μητσοτάκης ή Χάος

    Stelios Papastilianos
    δυστυχώς μπορεί να γίνει κι αυτό

    Γιαννης Στριγγος
    Μόνο με ένα πλάσμα μπορεί να παρομοιαστεί αυτή η κυβέρνηση: Με την ακρίδα. Απ' όπου περνούν δεν αφήνουν τίποτα όρθιο. Όσον αφορά τον Τσίπρα, στην πολιτική ισχύει το εξής: Κανένας πολιτικός δεν είναι καλος. Ισχύει μόνο το ότι κάποιος είναι λιγότερο κακός από τον άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Βγάζει ο χλιμίτζουρας τον Πελετίδη να μιλήσει από την Πάτρα"...

    Maria Andronikou
    Άκου "δεν κυβερνάει πλέον ο Χόνεκερ"!

    Derf Funremo
    Τον χρυσοπληρώνουνε τον χλιμίτζουρα

    Kostas Prantsidis
    Και γω εκνευρίστηκα! Και δεν ειναι η πρώτη φορά που το κάνει

    Tsividis Petros
    βαθυς γνώστης της τοπ. αυτοδιοίκησης

    Stathis Nikokavouras
    Που να δεις στο συνδεσεις στο φεισμπουκ της εκπομπης τι βρισιμο πεφτει..

    Mike Beles
    Τους χαλάει το αφήγημα.... Ο Καλυτερος Δήμαρχος...

    Eleni Foka
    Σήμερα είχε καλεσμένο Αυγενάκη και η συμπεριφορά του ίδιου "δημοσιογράφου" ήταν στις 180, ούτε διακοπές, άλλος τόνος φωνής. Σιχάθηκα πρωί πρωί
    5 ημ.

    Sakis Bwanas
    Χατζηαβάτης εντελως

    Jimmy Musicfan
    τα ίδια εγραψα κι εγω που δε συμπαθω ιδιαίτερα τον Πελετίδη! Αλλά έπρεπε να βάλει άλλο να μιλάει όχι ο ίδιος στα γελοία φερέφωνα του Μητσοτάκη.

    Alexandros Stamatios Fotias
    Who's Chlimintzouras?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τον τελευταίο καιρό έχουν πεθάνει ορισμένοι καλλιτέχνες, που τους εκτιμούσα και τους εκτιμώ πολύ, αλλά δεν έγραψα τίποτα γι’ αυτούς"...

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    Thanks

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Το φαινόμενο σαββόπουλος -και η αλληλεπίδρασή του, είτε εμφανής είτε λιγότερο με την ελληνική κοινωνία και ιδεολογία, αισθητική κλπ- χρειάζεται πολύ εκτεταμένη ανάλυση, που δεν υπάρχει.

    Φώντας Τρούσας
    Και σε σχέση με το τι έγραφε την ίδια εποχή ο Φαληρέας και διάφοροι άλλοι της ευρύτερης παρέας.

    Nickos Ventouras
    και σύνδεση με προδρομικά (γενιά του ΄30 κλπ)

    Vasilis Kordatos
    Σωστότατος. Η πιό γλυκιά πατρίδα είναι η καρδιά.

    Maria Korbila
    Δεν μπορώ παρά να ταυτιστώ μαζί σου Φώντα! Ο Σαββόπουλος είναι για μένα δικός μου άνθρωπος. Κάθε μέρα τον σκέφτομαι κι ακούω όλα πάλι από την αρχή. ΦΟΡΤΗΓΌ, ΠΕΡΙΒΌΛΙ κλπ κλπ! Δεν χορταίνω και δεν μπορώ να χωνέψω ότι δεν θα βγει κάτι ακόμα καινούργιο. Όσο ζει κάποιος ελπίζεις να γράψει ακόμα κάτι νεότερο!

    Ferris Costas
    Κι εγώ που νόμιζα (μαζί με τον Γιανουλόπουλο) πως είμαστε οι μόνοι στην Ελλάδα που έχομε δίσκο του DeJohnette...

    Ifigenia Mavraki
    είμαστε κι άλλοι

    Xula Chalcoussi στον Ferris Costas
    Τι λες καλε!!!!

    Dimitris Panayiotatos
    "Μουσική είναι και όσα σκεφτόμαστε με αφορμή τη μουσική"... Έτσι ακριβώς είναι, Φώντα!

    Spiros Delegos
    Κάτι για το σήμερα:
    Πέρα από το αδιαμφισβήτητο μουσικό μεγαλείο του Σαββόπουλου, το δίπολο Ανατολή-Δύση ως εργαλείο κατανόησης και ερμηνείας διαφόρων, μουσικών ή μη, φαινομένων εντός της ελληνικής πραγματικότητας χρειάζεται να αποδομηθεί στο βαθμό που υπάρχει πλέον...

    Vasilis Kordatos
    αν εννοείς να ξεφύγουμε επιτέλους απ'το βάρος των αισθητικών και εν γένει κανονιστικών επιταγών της γενιάς του 30 και επιγόνων έχεις δίκιο. Αλλά το θέμα είναι τι θα βάλουμε στη θέση τους αφενός και απ'την άλλη να μην αγνοούμε το παρελθόν.

    Γιωργος Βουδουρης
    Υποθέτω αυτό που παραθέτεις είναι απόσπασμα από τον Σαββόπουλο. Επιλύει μήπως το «πρόβλημα» των νέο ορθόδοξων και του ιδίου; Όχι ασφαλώς! Τα μεταφυσικά ζητήματα τίθενται μόνο για να βασανίζουν αυτούς που τα θέτουν. Οι Έλληνες δεν είμαστε διπολικοί, δεν υπάρχει αντίθεση «φύση ή θέση»! Είμαστε περαματάρηδες σαν τον νεκρό πομπό του Αχέροντα συνδεει τον πάνω με τον κάτω κόσμο, συνδέουμε την Ανατολή με τη Δύση με διακίνηση εμπορευμάτων και κυρίως ιδεών-αξιών-επιστημών και Θεών ακόμα. Ο Έλληνας-Ελληνισμός ήταν-είναι οικουμενικός-συμπαντικός! Όπως λέει η ηπειρωτική και η εκείθεν φιλοσοφία «οι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που συνέδεσαν το υποκείμενο με το Σύμπαν! Γνωστό από τον Ηράκλειτο, τον Σοφοκλή, τον Αριστοτέλη, τον Επίκουρο…! Οι θεολογικές έριδες τον 14ο αιώνα και πριν είχαν καταστροφικά αποτελέσματα με αποκορύφωμα την Άλωση. Ο αριστοτελιστής Βαρλάαμ Καλαβρός καταγγέλλεται από τον ησυχαστή Γρηγόριο Παλαμα (Άγιο) σαν …λατινοέλληνας! Οι «κολλυβάδες» -ησυχαστές κι αυτοί αντιτίθενται με σθένος εναντίον του Διαφωτισμού και του Κοραή ο οποίος τους απαντά με τη φράση της Αντιγόνης στον Σοφοκλη. «Ούτοι συνεχθειν αλλά συμφιλείν έφυν» ..μέσα στη φράση αυτή βρίσκεται το καθαρό πνεύμα του συμπαντικού Έλληνα!

    Vassilis Serafimakis
    Και ποσοτικά και ποιοτικά άψογος, ως σταθερά και δικαιολογημένα αναμένεται.
    ΥΓ Οταν πρωτοείδα κείνο το άλμπουμ σ'ένα μαγαζί -Pop 11; δεν θυμάμαι- μού έκανε εντύπωση το θράσος τους. Ακούς εκεί όνομα συγκροτήματος United States of America! Ή θα είναι τρομεροί, ή θα είναι τεράστια φόλα, δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Φυσικά ήταν αποκάλυψη κι απόλαυση, αλλά και θαυμασμός μαζί γιά το τεχνικό μέρος. Αντίο του, λοιπόν, τού Joseph Byrd και τον ευχαριστώ.

    Yannis Raouzeos
    ... Joe Byrd and the Field Hiopies R. i. P brother ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Έτσι είναι φίλε μου, όλα πάνε κατά διαόλου... Ντίμης Κρίτσας RIP"...

    Alexis Tambouras
    Κάποια στιγμή είχε πει πως είναι 102 ετών ! Προσπάθησα από περιέργεια να εξακριβώσω την ακριβή ημερομηνία γέννησης αλλά δεν την βρήκα πουθενά . Τον θυμάμαι στο Κολωνάκι σε διάφορα αριστοκρατικά χαρτοπαικτικά σαλόνια με τον Χατζηφωτίου από τα τέλη του εξήντα ! Τον έβλεπα που περνούσε συχνά από την αντικερί του Χαριτάκη στην Κριεζώτου που ήταν επίσης μέγας μπόν-βιβέρ και τον θαύμαζα από μικρός για τις γνώσεις του στις αιγυπτιακές αρχαιότητες..

    Panagiotis Kontis
    Δεν είχε και πολύ άδικο ο εκλιπών

    Vassilis Serafimakis
    Το έχω κι εγώ το βιβλιαράκι - κανονική λαογραφική μαρτυρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Μιχάλη Κούση...

    Giorgos Katsampas
    Αν ήταν ο αυθεντικός, ο νικητής έπρεπε να έπεφτε νεκρός μόλις τερμάτιζε.

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Εμένα συνειρμικά μου ήρθαν στο μυαλό οι Βαλκανικοί αγώνες στίβου.Πολύ ωραία διοργάνωση με τη βαθμολογία στα πλασαρίσματα των αθλητών να την κάνουν ακόμα πιο ενδιαφέρουσα και έκλειναν με μαραθώνιο δρόμο.Εχω συνδέσει με βάση αυτές τις αναμνήσεις το αγώνισμα του μαραθωνίου ως τον επίλογο της διοργάνωσης των βαλκανικών αγώνων.

    Panagiotis Annousis
    Αξέχαστος αθλητής!

    George Floudas
    Ναι

    Νίκος Καποδίστριας
    Τον θυμάμαι να τρέχει στο ξερό στάδιο του Αγρινίου με το ανάλαφρο τρέξιμό του
    Πολύ απλός άνθρωπος, μια μέρα του ζήτησα να μου δώσει την φανέλα του ( τρυπητή asics tiger) και μου την έδωσε...
    Εκείνη την μέρα στους μεσογειακούς δεν έχανε από κανέναν δρομέα του κόσμου

    Andrianopoulos Babis
    Αλησμόνητος Μιχάλης. Αλησμόνητα και τα χρόνια που ζήσαμε μαζί στη γειτονιά εκεί στο Νέο Φάληρο τη δεκαετία του '80!

    Konstantinos Kottis
    Το αυθεντικό είναι ζητούμενο σε κάθε αναπτυξιακού και τουριστικού σκοπού αναβίωση του παρελθόντος. Καλά το είπες, ποιός διαφημιστής.

    ρεντ ρεντ
    Τον συναντουσα συχνά τα πρωινά...έως τα τελευταία του.Του άρεσε να τρέχει και στο Δημοτικό πάρκο

    Mixalhs Sta8opoulos
    Tov 8umame mikpos,olo etpexe, koushs,
    Kai sphliotopoulos,
    Adelfoi kapagiwpgh sto Badhv,
    Kapoios kovtoswpos,
    O papavikolaou sto epi kovtw,
    Galaktopoulos sthv palh,
    Louka sthv sfaipoBolia ,
    Papagewpgopoulos sta 100 metpa,
    Parhs,
    Tzwptzhs,
    Ovhsifopou sta 800;
    Mpamphs DaBitzoglou ,( autos pe8ave veos).
    Kai polloi aloi pou tous ksexvaw twpa....

    Evangelos Gkazonis
    Αυτό με το "Αυθεντικός" πρέπει άμεσα να σταματήσει...άμεσα. Το κλασικός Μαραθώνιος δεν αντικατοπτρίζει και την αυθεντικότητα ;;;

    Georgios Kappas
    Στους βαλκανικούς αγώνες στίβου θυμάμαι στηνομασταν στην τηλεόραση και έκανε περήφανους όλους τους Έλληνες. Να είναι καλά όπου και αν είναι

    Dimitris Grigoriadis
    το έχει το όνομα μάλλον. Καλή επιτυχία φίλε

    Andreas Kostopoulos
    Η διεθνής ομοσπονδία Στίβου τι έκανε;Το δικό μας ΣΕΓΑΣ τι έπραξε;;

    Vassilis Daoutakis
    Αθάνατος Αξέχαστος Αδερφός

    Vassilis Daoutakis
    Τα ωραιότερα αθλητικά χρόνια

    Doxis Milidakis
    Συμφωνώ απόλυτα ως προς το κλασσικός. Κλασσική διαδρομή την ξέρουμε . Στην ποδηλασία μονοήμεροι θρυλικοί αγώνες λέγονται les classics όπως το Paris Roubaix. Κρατάω μόνο μια επιφύλαξη μήπως υπήρξε κόλλημα με την κατοχύρωση του ονόματος κλασσικός και χρησιμοποιήθηκε εξ ανάγκης το αυθεντικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Τρούσας
      Το σκέφτηκα κι εγώ αυτό, αλλά σ΄ αυτή την περίπτωση δεν γράφεις τίποτα. Σκέτο μαραθώνιος των Αθηνών.

      Nakis Symeon Maxoutoglou
      πρίν ξεκινήσει το " αυθεντικός" η ονομασία ήταν κλασσικός μαραθώνιος, έτη 1999 ,2000 κλπ, δεν νομίζω να υπήρχε πρόβλημα με κατοχύρωση ονόματος, απλά τα σαινια του μάρκετινγκ θα σκέφτηκαν την αλλαγή μιμούμενοι τον χαλβά,την φέτα κλπ

      Βασιλης Καλταπανιδης
      Τότε είχαν γράψει οι εφημερίδες ότι ξαναμετρηθηκε η διαδρομή και βρέθηκε κάπου 1.000 μέτρα μικρότερη γιατί εκτός του Κούση και οι επόμενοι 2-3 έκαναν τρελούς χρόνους για τα δεδομένα της εποχής.
      Τώρα ποιός είπε αλήθεια, ποιός ψέματα...πιάσε το αυγό και κούρευ' το.

      Voula Kaps
      ….κι αν πάμε στα 1986 που ο Σπύρος Λούης για μερικά χιλιόμετρα αγνοούνταν ( κακές γλώσσες έλεγαν ότι έκοψε δρόμο , αλλά δεν γίνονται αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα )

      Δημήτρης Τράνσφερ
      700 μέτρα νομίζω. Δυστυχώς, διότι ακόμη κ εάν έκανε 700 μέτρα, ο χρόνος θα ήταν κορυφαιος

      Vassilis Konstandopoulos
      Ο Κούσης είχε κάνει κάτι κάτω από 2 ώρες 7 λεπτά, που ήταν η καλύτερη επίδοση όλων των εποχών (στον Μαραθώνιο δεν υπάρχει παγκόσμιο ρεκόρ, αλλά καλύτερη επίδοση, εξαιτίας των διαφορετικών συνθηκών κάθε κούρσας, το ίδιο συμβαίνει με το βάδην, τους διάφορους ημιμαραθώνιους και κούρσες σε ανώμαλο δρόμο κλπ.). Η καλύτερη επίδοση ως τότε ήταν κάπου 2 ώρες και 8 λεπτά. Προκειμένου να αναγνωριστεί η επίδοση μετρήθηκε ακριβώς η διαδρομή, που βρέθηκε μικρότερη κατά περίπου 900 μέτρα. Ο δεύτερος της κούρσας, έκανε κι αυτός κάτω από 2 ώρες και 8 λεπτά. Πάντως ο Κούσης δεν έκανε κάτι ιδιαίτερο στην Ολυμπιάδα της Μόσχας έναν χρόνο μετά, αν και θεωρητικά ήταν από τα φαβορί για οκτάδα. Νομίζω πως τερμάτισε κάτω από την 20η θέση. Σε κάθε περίπτωση παραμένει μακράν ο μεγαλύτερος δρομέας μεγάλων αποστάσεων στην Ελλάδα.

      γιώργος γούλας
      ο σημερινός μαραθώνιος έπρεπε να λέγεται διαφημιστικός και όχι αυθεντικός..

      Σταμάτης Λεμπέσης
      Αθάνατος

      Dimitrios Nonikas
      Μεγάλος αθλητής!

      Δημήτρης Τράνσφερ
      Μα αυθεντικός είναι. Ξεκινάει από τον Μαραθώνα

      Zoi Veneti
      Μόνο καλές αναμνήσεις από τον Μιχάλη
      Μεγάλος αθλητής πολύ καλός άνθρωπος

      Costas Angelopoulos
      Που πάνε τα χρήματα όλου αυτού του... τσίρκου (5km 10km150m)o μαραθώνιος είναι ένας ο Κλασικός! Το πρωί άκουσα από τους δημοσιογράφους της ΕΡΤ ότι ο πρώτος θα έπαιρνε 5000 ευρώ! εδώ στην Γαλλία σε επαρχιακό μάραθωνιο δίνουν 15000!που πάνε τα λεφτά των εγγράφων και των χορηγών;;;

      Διαγραφή
    2. Yiannis Mamouzelos
      Αγαπητέ, μάλλον λόγω ελλιπούς γνώσης γράφετε ανεύθυνα πράγματα και παρασύρετε αρκετούς σε ανακριβή σχόλια κ.α. 1ον Δεν έκλεψε κανείς σκόπιμα κάποιο μεγάλο ρεκόρ από τον αείμνηστο Μιχάλη Κούση! Οι διοργανωτές είχαν κάνει λάθος μέτρηση της διαδρομής κάτι που έγινε αντιληπτό όταν τα χρονόμετρα έδειξαν σχεδόν για όλους ανέλπιστους χρόνους! Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν και τα μετάλλια δόθηκαν κανονικά... Αλλά αντιλήφθηκαν ότι κάτι έπασχε... Μέτρησαν τη διαδρομή, βρήκαν ότι ήταν 854μ. μικρότερη και φυσικά καμιά επίδοση αθλητή δεν αναγνωρίστηκε! 2ον. Δεν τον σκέφτηκε/πρότεινε διαφημιστής ή μαρκετίστας τον προσδιορισμό "αυθεντικός" για τον Μαραθώνιο της Αθήνας! Ο οποίος φυσικά ως διαδρομή δεν έχει σχέση με εκείνη του αρχαίου οπλίτη-αγγελιαφόρου... Καλό λοιπόν είναι να γνωρίζετε ότι λογικά θεωρείται ως "αυθεντική" η διαδρομή που είναι σε μεγάλο βαθμό "ταυτόσημη" με εκείνη του 1ου Μαραθωνίου ως νεοφανούς αγωνίσματος το 1896 (τόσο του Πανελλήνιου-προκριματικού αγώνα, όσο και του ολυμπιακού!) Γιατί δεν υπάρχει παρόμοια/αντίστοιχη πουθενά στον κόσμο, είναι δηλ. το "αρχικό καλούπι" για να το ορίσουμε σχηματικά... Ο προσδιορισμός "κλασικός" (που και στην Ελλάδα χρησιμοποιούνταν" δεν προήλθε από τη διαδρομή της Αθήνας, αλλά από το γεγονός ότι καθώς αρχικά οι διάφοροι αγώνες γίνονταν σε διάφορες αποστάσεις, όταν η Παγκόσμια Ομοσπονδία καθόρισε τα 42.195μ ή 26,2 μίλια ως επίσημη απόσταση, αυτή κατέστη κλασική (classic). Βέβαια δεν γνώριζαν ή δεν έλαβαν ποτέ υπόψη ότι η απόσταση του 1896 στην Αθήνα δεν ήταν ποτέ τόση, αλλά περίπου 40χλμ. και μάλλον λίγο μικρότερη...

      Φώντας Τρούσας
      Αγαπητέ κ. Μαμουζέλε το έκλεψαν ισχύει όπως το λέω (κι εγώ δεν χρησιμοποίησα τη λέξη "σκόπιμα"). Γιατί αν μετριόταν σωστά η απόσταση ο Κούσης θα έκανε ένα χρόνο γύρω στο 2.10 με 2.11 που σήμαινε τότε πανελλήνιο ρεκόρ (ακατάρριπτο μέχρι σήμερα, όπως έγραψα) και βεβαίως μία παγκοσμίου επιπέδου επίδοση. Άρα μέσω των ερασιτεχνισμών των διοργανωτών εκλάπη όλο αυτό. Η έννοια του κλασικού είναι αυτή με την οποία έχουμε μεγαλώσει όλοι μας, και όταν λέμε κλασική διαδρομή εννοούμε εκείνη της... κλασικής Αθήνας, του 5ου αι. π.Χ. Η έννοια του "κλασικού" συνδέεται με την ιστορία του μαραθωνίου και με την αρχαία ελληνική ιστορία. Απεναντίας η έννοια του "αυθεντικού" δεν συνδέεται με τίποτα. Είναι σύγχρονο προϊόν, είναι για κατανάλωση. Με όλο το σεβασμό προς την ιστορία σας τα λέω αυτά και σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. Επίσης να σας πω πως είμαι επαγγελματίας δημοσιογράφος και πως ποτέ δεν γράφω ανεύθυνα πράγματα. Επίσης για τα σχόλια του καθενός δεν φέρω καμία απολύτως ευθύνη. https://biblionet.gr/.../%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89...
      Τρούσας, Φώντας

      Διαγραφή
    3. Yiannis Mamouzelos
      Κύριε Τρούσα μπορεί να είστε και καλός δημοσιογράφος και καλός συγγραφέας... Αλλά φοβάμαι ειδικός σε άλλο τομέα και όχι στα αθλητικά και στο στίβο... Οπότε δεν προσέξατε ή δεν θελήσατε να διαβάσετε αναλυτικά όσα έγραψα, ίσως γιατί έχετε δημιουργήσει "πεποίθηση" πάνω σε κάποια ημιτελή διερεύνηση των δεδομένων. Το ακούσιο λάθος στην μέτρηση μιας διαδρομής μαραθωνίου δεν είναι "κλέψιμο" των επιδόσεων των αθλητών γιατί η λέξη έχει άλλη σημασία στον αθλητισμό... Όσον αφορά τον προσδιορισμό "κλασικός" για τον μαραθώνιο δεν έχει καμιά σχέση ούτε με την αρχαία Ελλάδα, ούτε καν με την ιστορία του αγωνίσματος! Άλλωστε δεν υπήρχε στην αρχαιότητα ούτε κάτι παραπλήσιο, ούτε οι πρώτοι αγώνες του 1896 αποκλήθηκαν ποτέ κλασικοί! Άλλωστε και στην Ελλάδα για αρκετά χρόνια μέσα στον 20ό αι. η απόσταση των μαραθωνίων ήταν στα 40χλμ και όχι 42.195μ. Η προσαρμογή με την προσθήκη της στροφής προς τον Τύμβο και επανόδου στη Λ. Μαραθώνος προσάρμοσε στην απόφαση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας τους αγώνες στην χώρα μας... Εξήγησα στο προηγούμενο σχόλιό μου πως προέκυψε μαζί με το classic... Και σήμερα ακόμη αν δείτε τις επίσημες ονομασίες πολλών μεγάλων Μαραθωνίων θα δείτε Boston classic Marathon, Madrid classic ;h Fukuoka classic Marathon κ.α.! Γιατί λέτε το χρησιμοποιούν? Γιατί δυστυχώς σε πολλές χώρες ακόμη και σήμερα πολλοί έναν οποιονδήποτε αγώνα δρόμου σε όποια απόσταση τον αποκαλούν "Μαραθώνιο" προκαλώντας σύγχυση! Ακόμη και μια εταιρία επικοινωνίας που άρχισε πριν μερικά χρόνια να διοργανώνει μαζικό αγώνα στις Σπέτσες τον αποκαλούσε Spetses Marathon!

      Φώντας Τρούσας
      Το πώς θα το πούμε δεν έχει και τόση σημασία. Εγώ έγραψα κλέψιμο (ακούσιο φυσικά, δεν υπονόησα ποτέ ότι έγινε σκόπιμα), εσείς κάτι άλλο. Η ουσία είναι ότι από τους ερασιτεχνισμούς των γιουγκοσλάβων δεν καταγράφηκε ένα μεγάλο πανελλήνιο ρεκόρ, που θα ίσχυε έως και σήμερα, και μια μεγάλη επίδοση παγκοσμίου επιπέδου για το 1979. Αυτά που γράφω δεν μπορεί να τα αρνηθεί κανείς. Ούτε εσείς. Γιατί είναι νούμερα (χρόνοι), τα οποία δεν αμφισβητούνται. Δεν ξέρω πως αποκαλεί ο καθένας τον μαραθώνιό του και τι νόημα δίνει στην λέξη classic. Στο έμβλημα του Boston Marathon δεν βλέπω πουθενά εγώ την λέξη classic και βαριέμαι να ψάξω έναν-έναν όλους τους υπόλοιπους (Fukuoka International Marathon διαβάζω πάντως). Όλοι ξέρουμε ποια είναι η κλασική διαδρομή του μαραθωνίου και κανείς στην Ελλάδα όταν ακούει "κλασική διαδρομή" δεν σκέφτεται την Φουκουόκα ή την Βοστόνη. Και αν θέλετε τη γνώμη μου (συμφωνούμε μάλλον σ' αυτό) κακώς χρησιμοποιείται η λέξη "Μαραθώνιος" από Γιαπωνέζους, Αμερικάνους, Σπετσιώτες ή όποιους άλλους. Μαραθώνιος είναι μόνο η κλασική διαδρομή. Αλλά αυτά άπτονται άλλων ζητημάτων (πολιτικών κτλ.), στα οποία, σαν χώρα, υπολειπόμαστε.
      Επίσης να σας πω πως μπορεί να ειδικεύομαι στα μουσικά και κινηματογραφικά, αλλά έχω αρθρογραφήσει και για τον στίβο, τον οποίον αγαπώ (τον παλαιότερο βασικά).
      https://www.lifo.gr/.../oi-balkanikoi-agones-stiboy-toy...
      Οι Βαλκανικοί Αγώνες Στίβου του 1973, τέτοιες μέρες, πριν από 50 χρόνια | LiFO

      Διαγραφή
    4. Μιχάλης Σπυρής
      Μιχάλης Κούσης, δεν θα ξαναβγεί....κάτι σαν τον Γκάλη στο μπάσκετ...

      Μίτση Επιτροπούλου
      Αθλητής μεγάλος!!!

      Σταύρος Παυλόπουλος
      Το "αυθεντικός" ακούγεται καλύτερα στα αγγλικά.

      Θοδωρής Παπούλιας
      Γείτονας μου από μικρό παιδί και μαζί στο πρώτο δημοτικό σχολείο Αγρινίου.!! Και ο Αδερφός του πολύ καλός αθλητής αποστάσεων.!!! Είμαστε περήφανοι για αυτόν τον τεράστιο Αθλητή εμείς οι πατριώτες του αλλά και όλοι οι Έλληνες !!!

      John Draik
      Τόση κοτσανολογια άκου αυθεντικός μαραθώνιος .....αγράμματοι άνθρωποι

      Philippos Philippou
      Η επίδοση του αειμνήστου Μιχάλη, ακόμη και αν δεχθούμε οτι ήταν 600 μέτρα μικρότερη στο Σπλιντ που κέρδισε τους Μεσογειακους ,θαταν κατω απο 2 ώρες και 9 λεπτά.Να ξέρετε ομως οτι ενας σύνοδος της Ελληνικης αποστολής την άλλη μέρα το πρωί πήγε στους διοργανωτές και απέκτησε να ξαναμετρηθεί η διαδρομη.Ο συγκεκριμένος είχε αιώνιο φθόνο απέναντι στον Κουση.Τετοιο ρεμάλι είχαμε.

      Tasos Psathas
      Ήταν και θα είναι ο καλύτερος όλων μας

      Tsagas Ioannis
      Μεγάλος αθλητής!

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μετά από τον Τσίπρα και ο Σαμαράς θέλει να μας σώσει"...

    Βασίλης Πλατανίδης
    Μαυρογυαλούρος σπίκινγκ!
    "Θα σας... Εξαφανίσωμεν".

    Derf Funremo
    Ο Βενιζέλος λείπει,να δέσει το γλυκό

    Yannis Raouzeos
    Θα συμφωνήσω Φώντα , ότι δεν έχει υπάρξει χειρότερη περίοδος πολιτικά τα τελευταία 50 χρόνια από αυτό το φαιόμαυρο χάλι με σικ μπλε επένδυση, από αυτήν εδώ! Μάλιστα συμβαίνει να κυριαρχεί αυτή η κατάσταση στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή που, με ελάχιστες εξαιρέσεις, και στο εξωτερικό, η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο.

    Βαγγέλης Γιοσμάς
    Όλο το πολιτικό σύστημα έχει σαπίσει,μόνο άμα εξεγερθούν και αυτοοργανωθουν οι πληβείοι μπορεί να γίνουν αλλαγές,αυτό τουλάχιστον προκύπτει απ'την ιστορία....

    Vassilis Serafimakis
    Θα πώ άλλη μία φορά ότι ο Σαμαράκος **δεν έχει ιδεολογία**. Είναι ό,τι πιό καθαρό κι ανόθευτο δείγμα οππορτουνιστή έχουμε τις τελευταίες δεκαετίες --ξεπερνάει ακόμα και τον Σπύρο Καρατζαφέρη, με τον οποίο όσοι τον ήξεραν από την εποχή τής δημοσιογραφικής του καριέρας γελάγανε που κατέβηκε ως θεοσεβούμενος συντηρητικός! Ο Σαμαράς είδε από παλιά ότι ο χώρος τού Αβέρωφ-Τοσίτσα έχει ψωμί και προσκολλήθηκε κι έφτιαξε στίγμα υπερπατριώτη και δώστου Βόρεια Ηπειρο και κατά τών μνημονίων, σε σημείο που διαγράφει τη Ντόρα (!). Ώσπου το γυρνάει 180 μοίρες και γίνεται φανατικός οπαδός τής Ευρωζώνης. Το Ανέλ αυτός το γέννησε.
    Προσωπικά τέτοια τσόφλια τα περιφρονώ απολύτως. Εν αντιθέσει με άτομα όπως η Ντόρα (και Μάνος, κι Ανδριανόπουλος) που είναι πραγματικοί νεοφιλελεύθεροι. Διαφωνώ μεν κατηγορηματικά με τις θέσεις τους αλλά δεν είναι αεριτζήδες καιροσκόποι.

    George Makrygiannis
    Έχεις απόλυτο δίκιο.Η κατάσταση είναι ανυπόφορη και η κυρία Καρυστινού πρέπει να προστατέψει τον εαυτό της από τα κάθε είδους κοράκια που γυρίστηκαν ψηφαλακια

    Kostas Tsolis
    Μένει να αναστηθεί κι ο χοντρός (τώρα φαντάζομαι θα έχει αδυνατίσει...) για να μας πει πως εξακολουθούμε να τα τρώμε μαζί...

    Stratis Agelos
    Ξέχασες τον ΓΑΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Κυκλοφόρησε στην αρχή του Ιουλίου και μέχρι σήμερα έχει δώσει πάνω από 700 αντίτυπα το «Ροκ, Ελληνικό Ροκ, Κοινωνία & Πολιτική στη Μακρά Δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)»"...

    Κώστας Δευ. Άξιος
    Εγώ πάντως Αύγουστο το πήρα Μαζί με το κινηματογραφικό!

    Vagelis Avgidis
    Έχω μια ερώτηση. Γιατί δεν το βγάλατε σε πιο πολλά αντίτυπα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Φλεβάρης 2022... >>Ίσως επειδή διαγνώστηκε κάποια κινητικότητα στο ελληνικό πρόγραμμα υδρογονανθράκων, ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας"...

    Konstantinos Kottis
    Αχού και τον έπιασε ο οικολογικός πόνος.....

    Γιωργος Βουδουρης
    Τί τα θέτε; και με 14ες μπελαρά και με 56 ραφάλ και 180 εφ 16 η ..φουκαροσύνη ...φουκαροσύνη!

    Vassilis Serafimakis
    Μη σώσουμε να βρούμε πετρέλαιο πουθενά. Το καλύτερο από πάσης πλευράς αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Jesús de la Rosa (1948-1983), o άνθρωπος που έγραψε μουσική"...

    Ηλίας Ηλιάδης
    Όλος ο πρώτος δίσκος τους εκπληκτικός!!

    Φώντας Τρούσας
    Και τα επόμενα μ' αρέσουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Έχει καλλιεργηθεί η εντύπωση από ορισμένους πως η χούντα κυνηγούσε το ροκ, επειδή το θεωρούσε επαναστατικό, επικίνδυνο ή δεν ξέρω ’γω τι άλλο. Αστειότητες! "...

    Vassilis Serafimakis
    Διαβάζω ημερομηνία περιοδικού Ιανουάριος 1973.

    Φώντας Τρούσας
    Πολύ νωρίτερα, αρχή '71, βαθιά χούντα ακόμη

    Vassilis Serafimakis
    Ευχαριστώ, δεν βλέπω καλά στη μεγέθυνση.

    Antonis Arvanitis
    Η ταινία Woodstock κατέβηκε. Το παντελονι καμπάνα κυνηγιοτανε. Όπως και τα μακριά μαλλιά. Οι Rolling Stones κυνηγήθηκαν. Οι μπουάτ και το ροκ ήταν πανισχυρα κινήματα στην νεολαία. Τι να κανανε; Να τους βάζαν όλους μέσα; Μάθετε ότι μια μέρα ορμηξε η ασφάλεια στο Περιστέρι και κούρευε επί τόπου σε μπιλιάρδα και καφετέριες. Κατά του ροκ ήταν και το ΚΚΕ. Αυτά.

    Φώντας Τρούσας
    Να αγοράσεις επειγόντως το βιβλίο. Δεν έχω να απαντήσω τίποτα σ' αυτές όλες τις ασυναρτησίες αυτή τη στιγμή. Θα βρεις όλες τις απαντήσεις εκεί μέσα. Καν'το για σένα. Στο λέω με αγάπη. Αγόρασέ το,

    Tasos Sagris
    Μετά τον αποχαρακτηρισμό των κρατικών αρχείων είναι πλέον γνωστή η στρατηγική της CIA να προωθήσει σε διάφορες χώρες της περιφέρειας το ροκ ως άλλη μια απόδειξη πως η Αμερική είναι η Γη της Ελευθερίας. Με αυτό τον τρόπο άλλωστε αφομοιώθηκε το ροκ, έγινε η ναυαρχίδα της βιομηχανίας διασκέδασης σε όλο τον κόσμο, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '70. Το ζήτημα όμως είναι επιπλέον, να δούμε τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονταν οι κοινωνικές εκφάνσεις της ροκ κουλτούρας. Θα χρειαζόταν να μελετήσουμε κείμενα σχετικά με την σεξουαλικότητα, τα drugs, το drop out, τον χιππισμό ως τρόπο ζωής (όχι σαν ντύσιμο), τους Μαύρους Πάνθηρες και φυσικά σε σχέση με τις κοινωνικές εξεγέρσεις σε όλο τον πλανήτη που σε πολύ μεγάλο βαθμό αποτέλεσαν μέρος της νεανικής κουλτούρας της εποχής. Το ροκ δεν ήταν μόνο μουσική και τρόπος διασκέδασης- οι ροκάδες, οι μαλλιάδες τα φρικιά ήταν υποκείμενα σε διαδικασία αμφισβήτησης προς την κουλτούρα της κυριαρχίας- και φυσικά αυτές τις εκφάνσεις της ροκ κουλτούρας όλα τα συστήματα εξουσίας τις χτύπησαν σκληρά. Τα περισσότερα ροκ συγκροτήματα χάθηκαν πολύ γρήγορα στην χλιδή της εμπορευματοποίησης αλλά οι αντίστοιχες κοινωνικές εκφάνσεις έδειξαν πολύ μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο και η ροκ εναντίωση κράτησε μέχρι τις αρχές του '80, σε κάποιους τόπους ακόμα περισσότερο. Στην Ανατολική Ευρώπη έπαιξε ρόλο στην πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων από ελευθεριακή σκοπιά, στην Αραβική Άνοιξη υπήρχε μεγάλη επίδραση του χέβυ μέταλ και στην Ινδονησία, την Ταιλάνδη και το Νεπάλ σήμερα οι αναρχικές εξεγέρσεις έχουν κυρίως πανκ χαρακτήρα.

    Φώντας Τρούσας
    Άσχετα με το αντικείμενο του βιβλίου (και του ποστ) το 99% όσων γράφεις. Δεν περιμέναμε τον "αποχαρακτηρισμό των κρατικών αρχείων" για να αντιληφθούμε τι γινόταν. Αυτά είναι πράγματα γνωστά (για τον ρόλο του αμερικανικού παράγοντα, στην Ελλάδα, επί παντός επιστητού) ήδη από το τέλος των 40s. Τα ξέρανε από τότε οι άνθρωποι εννοώ - και πολλοί τα βίωσαν και στο πετσί τους. Φθάνει να διαβάζεις εκείνα που δημοσιεύονταν σε πρώτο χρόνο. Να αγοράσεις το βιβλίο, σου προτείνω, αν δεν το έχεις κάνει. Και μετά να συζητήσουμε, αλλά όχι εδώ μέσα. Σαν άνθρωποι σ' ένα καφενείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή