Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 196

19/10/2019
Έχουμε την χειρότερη μεταπολιτευτική δεξιά. Ο κόσμος ακόμη δεν το έχει πάρει χαμπάρι, επειδή (ο κόσμος) κοιτάει μόνο την τσέπη του – αλλά από του χρόνου, όταν θα έχει πληγεί και η τσέπη του (η τσέπη μας), τότε θα το καταλάβει...
Ο κύριος τρόπος άσκησης πολιτικής της δεξιάς ήταν πάντα ο διχασμός. Και τούτο το πετύχαινε είτε με βίαιο (δολοφονίες), είτε με λιγότερο βίαιο τρόπο.
Βρήκαν τώρα, μετά το φιάσκο με το σταθμό Ευαγγελισμός, που θα μετονομαζόταν σε «Μπακογιάννης», να μετονομάσουν το ισόγειο του Ρεξ σε σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» - μιαν ηθοποιό (μεγάλη ηθοποιό όπως λένε οι μαρτυρίες), αλλά συγχρόνως κι ένα τελείως αμφιλεγόμενο πρόσωπο, με σκοτεινή διαδρομή στα χρόνια της Κατοχής, που εκτελέστηκε (22 Δεκεμβρίου 1944) από έλληνες πράκτορες των Άγγλων, που δρούσαν μέσα στο ΚΚΕ (ο ίδιος ο Ζαχαριάδης είχε καταδικάσει τη δολοφονία της).
Όταν υπάρχουν δεκάδες ηθοποιοί, αγωνιστές αληθινοί, που πρόσφεραν τόσα στην πατρίδα, και με την τέχνη τους και με τη ζωή τους, είναι εντελώς διχαστικό το να καταφεύγεις σε πρόσωπα τουλάχιστον αμφιλεγόμενα, προκειμένου να ικανοποιήσεις τις ανάγκες σου σε «ήρωες», σβήνοντας και ξαναγράφοντας την ιστορία, και σπέρνοντας αναίτια διχόνοια στο πλήθος.

19/10/2019
Υπάρχουν ορισμένοι αφελείς, που νομίζουν πως για να έχουν λόγο για την ευρεία ποπ (το ροκ, το πανκ κ.λπ.), θα πρέπει πρώτα να κάνουν κάποιο διδακτορικό, ψευτοδιαβάζοντας Φουκώ και Μποντριγιάρ, ανακατεύοντας ανάμεσα στους Stranglers και τους Sex Pistols ξύλινους όρους σαν την «επιτελεστικότητα», την «ομοιόσταση» και την «σωματικότητα», όντας άσχετοι με τη μουσική (και με μηδαμινά, ανάμεσα σε άλλα, ακούσματα).
Νομίζουν π.χ. πως το πανκ ξεκίνησε το ’76 (είχα τέτοιες περιπτώσεις παλιά στο δισκορυχείον), ενώ είναι και ανίκανοι να πουν δυο λόγια επί της ουσίας (το πλέον βασικό), επειδή δεν έχουν ασκήσει το μυαλό τους να σκέφτεται επικεντρωμένα και απλά.
Φυσικά, πολλά ξεκινούν και από τα κακά βιβλία που συνήθως διαβάζουν. Βιβλία γραμμένα από σύγχρονους... εγγράμματους πανεπιστημιακούς, άσχετους κατά βάση με τη μουσική, ψευτο-κοινωνιολόγους του ροκ και του πανκ, που αποφαίνονται από καθέδρας με την πένα τάχα του «ειδικού», και όχι μ’ εκείνη του «ζωντανού ανθρώπου».
Έμπλεξα σε μια κουβέντα λίγο πριν, γράφοντας κάτι πολύ απλό και πολύ σαφές για το πανκ... πως το πανκ στην ουσία πρότεινε τρόπους διαχείρισης και επιβίωσης μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα, πως δεν στόχευε στην οικοδόμηση μιας άλλης κοινωνίας, όπως συνέβη με το κίνημα των hippies στα σίξτις και πως γι' αυτό το λόγο ήταν τελειωμένο από τη γέννα του. Και είμαι σίγουρος πως αυτό το τόσο απλό, και ιστορικά τεκμηριωμένο, κανένας νέος της «επιτελεστικότητας» δεν μπορεί να το αντιληφθεί.
Παράγουμε κουτορνίθια, το πιστεύω αυτό. Ανθρώπους αληθινά αγράμματους, ανίκανους να καταλάβουν και τα πιο απλά πράγματα.
«… τα βρετανικά πανκ συγκροτήματα μοιάζοντας κάπως με τις ‘συνειδητές’ (μαρξιστικές-λενινιστικές) εκκλήσεις της μαυροντυμένης Μπιάνκα Τζάγκερ υπέρ των φτωχών της Κεντρικής Αμερικής, κατέληξαν απλά στο ένα χέρι να κρατούν το δίσκο για τα κέρματα, και στο άλλο τα σχέδια της εξοχικής τους κατοικίας».
[Από το βιβλίο «Το Τέλος της Μουσικής», Ελεύθερος Τύπος, 1989]

18/10/2019
Επί Πινοσέτ η Ελπίδα στη Χιλή, στο XVI Festival Internacional de la Canción de Viña del Mar (στην πόλη Βίνια ντελ Μαρ, εκεί όπου είχε γυρίσει και ο Γαβράς την Κατάσταση Πολιορκίας επί Αλιέντε). Πρώτο βραβείο είχε πάρει η Ελπίδα με το τραγούδι που ακούτε. Του Ηλία Ασβεστόπουλου ήταν τα λόγια και του αδελφού της Κώστα Καράλη η μουσική...

17/10/2019
Από την ωραιότερη ταινία με παιδιά, σκέτη ποίηση, του ελληνικού κινηματογράφου, τον «Μικρό Δραπέτη» (1969) του Σταύρου Τσιώλη. Μέγιστοι Καπνίσης (μουσική), Πυθαγόρας (λόγια), Πουλόπουλος (τραγούδι)... 

16/10/2019
Η Σώτη Τριανταφύλλου μιλάει στην A.V. για το καινούριο μυθιστόρημά της «Το λούνα παρκ στο ιερό βουνό». Το μυθιστόρημα έχει να κάνει με την Γεωργία των έιτις (επί Σοβιετικής Ένωσης). Κάποια στιγμή γίνεται αναφορά στο ροκ της Γεωργίας και μετά διαβάζουμε:
>>Υπάρχουν πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα. Το ροκ εντ ρολ στη δεκαετία του 1970 ήταν ο τρόπος για να αντισταθούμε στην εμφυλιοπολεμική πολιτική και στην αισθητική των αντάρτικων, στην αφόρητη πίεση της εντοπιότητας και των ριζών. Η χούντα των συνταγματαρχών και η κομμουνιστική αριστερά είχαν κοινό την αποστροφή στην «έκλυση των ηθών» την οποία διευκόλυναν οι ξενόφερτες μουσικές<<
Θα το ξαναπώ. Είναι τελείως πρωτόγονα και ανιστόρητα, αυτά που νομίζει η Τριανταφύλλου για το ροκ, στην Ελλάδα.
Όποιος ήθελε να αντισταθεί, μέσω της μουσικής, στην εμφυλιοπολεμική πολιτική (της δεξιάς) άκουγε το έντεχνο κοινωνικό τραγούδι της αριστεράς, άκουγε Θεοδωράκη (όποτε αυτός επιτρεπόταν ή και όταν δεν επιτρεπόταν), άκουγε Λεοντή, Μαρκόπουλο, Λοΐζο κ.λπ., δεν άκουγε απολίτικους Led Zeppelin. Τα δε αντάρτικα, που ακούστηκαν για 2-3 χρόνια στην Πλάκα, μετά τη Μεταπολίτευση, στηρίχτηκαν και από ουκ ολίγους ρόκερ, που πλαισίωναν τις σχετικές ορχήστρες... και υπήρχε ανάγκη να ακουστούν τότε τα αντάρτικα, γιατί ήταν απαγορευμένα για δεκαετίες, και γιατί εξέφραζαν ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας, που δεν μπορούσε να το εκφράσει το ροκ.
Και αυτό το περί «έκλυσης των ηθών» τι νόημα έχει; Και τι ακριβώς εννοεί ο καθένας μ’ αυτές τις λέξεις; Και γιατί ταυτίζεται σώνει και καλά το ροκ με τα «έκλυτα ήθη»; Και γιατί θα έπρεπε ο Σαββόπουλος π.χ., που έκανε τότε το καλύτερο ροκ στη χώρα (και με αναφορές στις «ρίζες»), να προπαγανδίζει τα «έκλυτα ήθη»; Και γιατί η χούντα αποστρεφόταν τα «έκλυτα ήθη», όταν βράβευε το μίνι, προπαγάνδιζε το «αυτόματο διαζύγιο», παρέδιδε τα πάντα στη λαίλαπα του τουρισμού και μετέτρεπε την Πλάκα σε μιαν άλλου είδους Τρούμπα;
Τα έχει κουλουβάχατα στο μυαλό της η κ. Τριανταφύλλου. Δεν ξέρω τι πιστεύει για τα «έκλυτα ήθη» στη Γεωργία επί Σοβιετίας, αλλά σε σχέση με τα ελληνικά έχει άγρια μεσάνυχτα...

11 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ περί του κειμένου της Σ. Τριανταφύλλου...

    Akis Perdikis
    Ενδιαφέρον σχόλιο. Δεν γνωρίζω βέβαια εάν αυτό το απόσπασμα αντιπροσωπεύει ολόκληρο το βιβλίο το οποίο ούτως ή άλλως δεν έχω διαβάσει. Υποθέτω ότι η δεκαετία του '70 περιλαμβάνει και την περίοδο της χούντας (έως το 1974). Και είναι αλήθεια ότι η χούντα έριξε πολλές φάπες και κυνηγητό στους "γιεγιέδες". Ψαλίδιζε πανταλόνια καμπάνα στη μέση του δρόμου, ο Παττακός το 1967 απαγόρευσε - μεταξύ άλλων - τη μίνι φούστα, εγώ πέρασα μια νύχτα στο κρατητήριο με κάτι φίλους που το μόνο έγκλημά τους ήταν ότι είχαν μακριά μαλλιά και τριγυρνούσαμε στην Πλάκα. Το να έχεις μακριά μαλλιά και να παίζεις ροκ επί χούντας, νομίζω ήταν από μόνο του μια πράξη αντίστασης (έτσι τουλάχιστον αισθανόμουν όταν πήγαινα να ακούσω Εξαδάχτυλο). Τώρα, για τη Γεωργία, δε γνωρίζω τίποτα, ξέρω όμως ότι στο Ανατολικό Μπλοκ υπήρχαν πολλές απαγορεύσεις. Στην Τσεχία, οι Plastic People of the Universe καταδιώχθηκαν, δικάστηκαν και φυλακίστηκαν. Κι όλοι θυμόμαστε τον Μίλαν Κούντερα, που απέδρασε από τη Τσεχία το 1975. Όσο για τ' αντάρτικα, δεν μπορώ να εκφέρω (αντικειμενική) γνώμη, απλά και μόνο διότι αισθητικά δεν μου κάθονται καλά στ' αυτιά. Μπορεί να έχουν υπέροχους στίχους, αλλά σαν μουσικός που είμαι, δεν με συγκινούν. Μάλλον φταίει ότι γαλουχήθηκα με τις μουσικές του Δυτικού Μπλοκ. ��

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τα έχουμε πει πολλές φορές αυτά. Άλλο η χούντα των πρώτων ημερών, εβδομάδων και άλλο η χούντα του '72-'73 και άλλο του '74. Η χούντα δεν είχε πρόβλημα ουσιαστικά με τίποτα δυτικό (ροκ, μίνι κ.λπ.), επειδή ήταν εθελόδουλη στον ξένο παράγοντα (Αμερικάνους κ.λπ.). Ο Παττακός βράβευε το μίνι σε διαγωνισμό και ο Λαδάς παρακολουθούσε τους Νοστράδαμος σε γιορτή. Όλοι οι δίσκοι των ξένων συγκροτημάτων κυκλοφορούσαν αλογόκριτοι εννοείται, με το εργοστάσιο της Κολούμπια να δουλεύει νυχθημερόν. Αυτός ήταν ο κανόνας. Μεμονωμένες εξαιρέσεις υπήρχαν, για διάφορα θέματα. Ένας μπάτσος, σε οποιαδήποτε πόλη στην Ελλάδα θα μπορούσε να σε ταλαιπωρήσει για κάποιο ζήτημα (αλλά αυτό συνέβαινε και πριν τη χούντα και στη Μεταπολίτευση και σήμερα). Βασικά, και αυτή είναι η ουσία, η χούντα κυνήγαγε τους κομμουνιστές / αριστερούς, όλους τους άλλους τους είχε στα ώπα-ώπα.
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2013/03/blog-post_7.html
    ΤΟ «ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑ»
    Το ροκ ήταν παντελώς ελεύθερο σε όλο το ανατολικό μπλοκ (απόδειξη, τα χιλιάδες συγκροτήματα που υπήρξαν). Η περίπτωση των Plastic People είναι μεμονωμένη. Όλες οι εξουσίες όταν επιχειρείς να μπεις στο ρουθούνι τους το ίδιο κάνουν. Και στη Δύση ο Phil Ochs ας πούμε ταλαιπωρήθηκε από το FBI και οδηγήθηκε εκεί όπου οδηγήθηκε (στην παράνοια και την αυτοκτονία). Είναι πολλά τα παραδείγματα στη Δύση, καλλιτεχνών που λογοκρίθηκαν, εμποδίστηκαν, φυλακίστηκαν κ.λπ. για λόγους ιδεολογικούς Μάλλον περισσότερα απ' όσο στην Ανατολή.
    >>Το να έχεις μακριά μαλλιά και να παίζεις ροκ επί χούντας, νομίζω ήταν από μόνο του μια πράξη αντίστασης <<
    Δεν ξέρω πώς μπορεί να ένοιωθε ο καθένας, αλλά οι μαλλιάδες και οι ροκάδες είχαν πάντα πρώτη θέση στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο και στα περιοδικά. Αν ήταν αληθινοί αντιστασιακοί θα ήταν στη Γυάρο (για να το πω κάπως σχηματικά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Akis Perdikis
      Έχω μια απορία: πού και ποια είναι τα χιλιάδες συγκροτήματα του Ανατολικού Μπλοκ (που δεν έφτασαν ποτέ στ' αυτιά μου)? Κι αν θυμάμαι καλά, οι ηλεκτρικές κιθάρες και τα μακριά μαλλιά και η Beat λογοτεχνία και τα ντραμς που τόσο λατρεύω, από τις ΗΠΑ προήλθαν. Όσο για τη λογοκρισία στη Δύση, όντως υπήρξαν καλλιτέχνες που είχαν στοχοποιηθεί - Lenny Bruce, William S. Burroughs, Phil Ochs, ακόμα κι ο John Lennon όταν μετακόμισε στις ΗΠΑ. Έζησα όμως 12 χρόνια στη Νέα Υόρκη και η αίσθηση ελευθερίας που αισθάνθηκα εκεί, ειδικά προερχόμενος από μια πολύ συντηρητική Ελλάδα, δεν περιγράφεται. Κανένας μπάτσος δεν με σταμάτησε ποτέ να μου ζητήσει ταυτότητα. Ποτέ. Ακόμα και περίεργες ώρες σε περίεργες γειτονιές. Εδώ, φέτος μόνο, μ' έχουν σταματήσει δύο φορές!
      Μια ταινία που συνιστώ ανεπιφύλακτα... https://www.imdb.com/title/tt0405094/?ref_=fn_al_tt_1
      The Lives of Others (2006) – IMDb

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Χιλιάδες συγκροτήματα σε όλο το ανατολικό μπλοκ. Υπάρχουν και κανάλια στο YouTube και λίστες στο google.

      Akis Perdikis
      Ευχαριστώ, θα τα ψάξω.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εδώ είσαι...
      http://home.btconnect.com/ultimathule/audion/easteuro.htm
      AUDION EAST EURO DISCOGRAPHY
      Την έχω δει την ταινία. Αλλά είναι ταινία, δεν είναι ντοκιμαντέρ.

      Akis Perdikis
      You're the man !!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και αυτά όλα τα ονόματα είναι ένα απλό δείγμα.

      Akis Perdikis
      Εντέλει, πολλά συνέβαιναν πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα τα οποία δεν έφταναν ποτέ στ' αυτιά μας...
      btw.. ένας καλλιτέχνης της Δύσης που λατρεύω και που πολιτικοποιήθηκε... https://youtu.be/xbdIRfXSaBA
      Stalin Wasn't Stallin'

      Δημητρης Σαλτος
      Οι χώρες του ανατολικού μπλοκ ήταν συντηρητικές. Η θανατική ποινή ήταν σε ισχύ, και πραγματοποιούνταν σε κάτι μήνες, όχι death row και μαλακιες. Επίσης η ομοφυλοφιλία θεωρούταν αρρώστια, τα σχολεία είχαν αυταρχικό χαρακτήρα και νεολαιιστικα κινήματα ήταν ανύπαρκτα η περιορισμένα στους αντικαθεστωτικους φοιτητές. . Όσα βιβλία κι αν έχω διαβάσει, όταν μετεβαινες από το δυτικό στο ανατολικό Βερολίνο, έγραφαν πως ήταν σαν να άλλαζες πλανήτη. Η ιδεολογία της γενικως ήταν εργασία, κόμμα, οικογένεια. Γι αυτό ο Κονδύλης είχε πει την εσσδ την τελευταία αστική κοινωνία που αντιστεκονταν στον φιλελευθερισμο, στον ηδονισμο, στην αυθάδειά Των νέων κλπ.

      Διαγραφή
    2. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όλα αυτά που λες ίσχυαν και στη Δύση εκείνη την εποχή, κι εν πάση περιπτώσει είναι άσχετα με το θέμα μας - εδώ λέμε για το ροκ.
      Τα νεολαιίστικα κινήματα ήταν πολύ ανεπτυγμένα στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά είχαν άλλο προφίλ. Από κει ξεκίνησαν και έφθασαν στη Δύση.

      Δημητρης Σαλτος
      Και βέβαια τα ανάλογα κινήματα της νεολαίας της δύσης, δεν ήταν δημιούργηματα του καπιταλισμού. Αντιθέτως. Απλά επειδή ήδη κατακτημενες ελευθερίες, τα βοήθησαν να δημιουργηθούν για να φτάσουν στην ελευθερία στα ακρότατα της όρια. Αντιθέτως στο ανατολικό μπλοκ, τέτοιες ελευθερίες ήταν ύποπτες, αφού υποτίθεται ο λαός οικοδομουσε μέσω κόμματος τον σοσιαλισμό.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι μεγάλες κουβέντες τώρα αυτές που ανοίγουμε και όχι για το facebook. Εδώ, ξαναλέμε, λέμε για το ροκ. Πως υπήρχε πολύ ανεπτυγμένο ροκ σε όλη την Ανατολική Ευρώπη επί κομμουνισμού - χωρίς αυτό να ήταν και απαραίτητο σε τελευταία ανάλυση. Δεν αποτελεί μέτρο "ελευθερίας" το ροκ.

      Δημητρης Σαλτος
      Το θέμα είναι πως από μια σοσιαλιστική κοινωνία υποτίθεται, θα περίμενες να καλλιεργήσει την ελευθερία, τόσο σε καλλιτεχνικο επίπεδο, όσο και σε κοινωνικό, όχι να την συνθλίψει. Μονο στα πρώτα στάδια επί λενιν υπήρχε κάποια ελπίδα, με την σταλινικη αντεπανάσταση, το πράγμα ψόφησε για τα καλά. Σιτς καπιταλιστικες χώρες υπήρχαν κατακτήσειςωστε να υπάρχουν και κινήματα καταλήψεων, χιππηδων, συναυλιών, αντιπολεμικων εκδηλώσεων. κλπ. Δεν ξέρω προσωπικά αν στην εσσδ έκαναν γουντστοκ για την εισβολή στην ουγγαρια, στην Τσέχο Σλοβακία η στο αφγανισταν, και δεν το νομίζω. Τα πράγματα ήταν ασφυκτικα και για τους θαραλεους, γιατί η δημιουργία έχει συνήθως εξεγερτικη ρίζα, και δεν γίνεται κατά παραγγελία.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Συγκρίνεις δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους. Δεν έχει νόημα αυτή η συζήτηση εδώ. Και δεν θα πιάσω κουβέντα για τις "εισβολές" της ΕΣΣΔ. Ορισμένοι νομίζουν π.χ. ότι υπήρχε και υπάρχει δημοκρατία στη Δύση - όταν το τελευταίο σοβιέτ της ΕΣΣΔ ήταν απείρως πιο δημοκρατικό από την σημερινή Ευρωπαϊκή Ένωση π.χ., που παίρνει αποφάσεις μέσω μη εκλεγμένων οργάνων και κεκλεισμένων των θυρών.

      Thodoris Rammos
      Νομίζω όλη η ουσία είναι στη φράση σου «Αυτός είναι ο κανόνας. Μεμονωμένες εξαιρέσεις υπήρχαν για διαφορά θέματα»

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και πριν λίγα χρόνια είχαν πιάσει μέλη συγκροτήματος για μακριά μαλλιά. https://www.lifo.gr/now/greece/27872
      Αυτή είναι η μπάντα που συνελήφθη απο την ΕΛ.ΑΣ

      Άγις Θεοδωρίδης
      Δεν εννοεί όμως μόνο την εμφυλιοπολεμική πολιτική της δεξιάς αλλά και της αριστεράς.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Η δεξιά κυβερνούσε και καθόριζε την ατζέντα. Οι άλλοι ήταν οι ηττημένοι.

      Άγις Θεοδωρίδης
      Υπήρχε ένας κόσμος που ασφυκτιούσε και μέσα στα πλαίσια της παραδοσιακής αριστεράς ...

      Διαγραφή
    3. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Όποιοι ασφυκτιούσαν μέσα στο χώρο της παραδοσιακής αριστεράς (KKE, KKEεσ. βασικά), έφευγαν. Τις καταλήξεις πολλών εξ αυτών τις ξέρουμε...

      Άγις Θεοδωρίδης
      Μια εκφραση της αντιθεσής του ήταν και το ροκ, το αγγλόφωνο....

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Οι ελληνικές μπάντες δεν τραγουδούσαν στα αγγλικά, επειδή ένοιωθαν να τις δυναστεύει η αριστερά. Άλλοι ήταν οι λόγοι. Ας μην ξεχνάμε βέβαια πως οι καλύτερες ελληνικές ροκ μπάντες ήταν διαχρονικά οι ελληνόφωνες. Φυσικά, υπήρχαν και αγγλόφωνα γκρουπ πολύ καλά, αλλά ελάχιστα απ' αυτά είχαν παρέμβαση ουσιαστική στα πράγματα. Και γι' αυτό δεν ευθυνόταν η αριστερά φυσικά.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Αυτά που λέει αφορούν τη γενιά της ύστερης μεταπολίτευσης -τη γενιά της- στην ελλάδα, και μάλιστα ένα υπόγειο μειοψηφικό ρεύμα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Μιλάει για χούντα πάντως και για "δεκαετία του '70" συνολικά.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Ε ναι, επειδή στην ελλάδα ήταν ετεροχρονισμένο, και προσπαθεί -μάλλον- να το συνδέσει με τα κινήματα του 68 στο δυτικό και το ανατολικό μπλοκ.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το ελληνικό ΄68 ήταν το Πολυτεχνείο. Αλλά γι' αυτό έχει ήδη εκφραστεί, με την κατάργηση της πορείας κ.λπ.

      Thomas Tolis
      Απλά της δόθηκε άλλη μία ευκαιρία να προπαγανδίσει τη θεωρία των δύο άκρων. Αυτή τη φορά στο πολιτιστικό πεδίο

      Mary Dalakou
      Εντελώς ανιστόριτη ή απλώς ανισόρροπη....ένα μόνο βιβλίο της διάβασα ( κάποια φίλη μου το δώρισε..).. εμφανή τα σημάδια μιάς μη δομημένης προσωπικότητας που προσπαθεί να το περάσει σαν "κάτι"....

      Kostas Laskos
      Και τέλος πάντων, ποια είναι αυτή η Σώτη Τριανταφύλλου; (Προβοκατορικη η ερώτηση φυσικά)

      Makis Kontizas
      Το ανυσηχητικο για την ίδια αλλά εντελώς ένοχο για την γενιά της είναι ότι σκασανε από το αυγό τους σαν να μην υπήρχαν άλλοι πριν από αυτούς Δηλαδή πρώιμη αντιπολιτευση Χούντα Βασιλείας Πλούσια βιβλιογραφία, διαβάσαμε αλλά καλή προοδο.

      Ioli Ioli
      οι αποψεις Σωτης Τριανταφυλλου ειναι παντα τοσο προβληματικες που σε κανουν να σκεπτεσαι αν τελικα υπαρχει ελληνικη διανοηση στη χωρα μας ( η αυτη που μας επιβαλλεται ως τετοια)

      Etepna Teppa Band
      Δεν γνωρίζω αρκετά το όλο θέμα, ώστε να εκφέρω ξεκάθαρη άποψη. Επιβεβαιώνω όμως αυτά που εγώ έχω αντιληφθεί περί αντίστασης των αντιφρονούντων της εποχής μέσω των Θεοδωράκη, Λοΐζου κτλ..

      Nick Zarago
      Όλα σωστά. Όλα. Το μόνο λάθος είναι ότι ασχολούμαστε ακόμα με τα παραληρήματα της κάθε πικραμένης και εντελώς απελπισμένης attention whore (όπως τις λένε στο χωριό μου).

      Lampros Papalexis
      Αλλη Νιαουρίδου κι αυτη... ;-p

      Theodoulos Paraskevaides
      ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ.....ΤΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΣΕΣ!!!..

      Argyris Papasyriopoulos
      Γενικώς είναι ένα κουλουβάχατον...

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb για την Ελπίδα στην Χιλή...

    Nicholas Hatziyiannis
    Η ομάδα της πόλης λεγεται Έβερτον������

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καλύτερα από Κόλο-Κόλο... ��

    Nicholas Hatziyiannis
    όταν πριν χρόνια αναρωτήθηκα και έψαξα και βρήκα γιατί οι Νοτιοαμερικανοί δίνουν αμιγώς βρετανικά ονόματα στις ομάδες τους, ανακάλυψα ότι στην Αργεντινή πίνουν τσάι στις 5������

    Ntinos Dimatatis
    ή Τσακαρίτα ...

    Stathis Nikokavouras
    δεν καταλαβα ..εχεις τιποτα με εμας τις αδελφες?α να χαθεις....παρε και μια εκτελεση διαφορετικη ......
    https://www.youtube.com/watch?v=95fxe7j5c_Y
    Bill Magee at the Birk 8/20/14 5 ~ There Was a Time ~ 5

    Ntinos Dimatatis
    Την είδα τις προάλλες σε μια συνέντευξη στην εκπομπή του Κψστή Ζαφειράκη στην ΕΡΤ 3 .Μεγάλη φωνή !

    Dionysis Tsaglis
    Πολύ ωραία φωνή !!!!

    Voltnoi Brege
    ♥️ θεία Ελπίδα

    Alekos Morianopoulos
    1975

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ περί διδακτορικών, πανκ κ.λπ.

    Άγις Θεοδωρίδης
    Υπάρχει βεβαια και το λεγόμενο αναρχοπάνκ - οι Crass και η σκηνή που βοήθησαν να δημιουργηθεί - το οποίο μάλιστα επιτέθηκε και διαχωρίστηκε από το κυρίαρχο ρεύμα του πανκ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτές είναι υποπεριπτώσεις τώρα, που δεν αλλάζουν τη γενικότητα. Το πανκ δεν ήταν ποτέ κομμάτι της αντικουλτούρας, όπως ήταν το ροκ στα τέλη του '60. Από κει ξεκινάνε όλα.

    Jimmy Musicfan
    το μοτο των χιπις ήταν η αγάπη, των πανκς η βια, θελει κι άλλη ανάλυση;;;;��

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Υπήρχαν και βίαοι hippies...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο πσοτ περί της ονομασίας του ισογείου του Ρεξ...

    Dimitris Kaounis
    Εντελώς άστοχο σχόλιο. Αν η δεξιά επενδύει στο διχασμό τοτε η αριστερά επενδυει το λιγότερο στον εμφύλιο. ( αντλεις παραδείγματα απο την παγκόσμια ιστορία της) . Τα περι ελενης παπαδακη προφανως ανιστόρητα. Καταδικάστηκε η δολοφονιά της πραγματι αλλά ως «λάθος» και οχι ως έγκλημα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Να μην παίζεις με τις λέξεις. Το ΚΚΕ αποκήρυξε και κατδίκασε την πράξη (από τότε), αλλά τη δεξιά την ενδιαφέρει μόνον ο γκεμπελικός αντικομμουνισμός. Τίποτ' άλλο.
    Και σε παρακαλώ πολύ, αν κρίνεις πως το ποστ μου είναι "εντελώς άστοχο" να μην σχολιάζεις εδώ. Εγώ έτσι κάνω σε τοίχους άλλων, όταν κρίνω πως γράφουν "εντελώς άστοχα".

    Dimitris Kaounis
    η δεξιά πράγματι ειναι ενα ιδεολόγημα που στηριχτηκε στον αντικομμουνισμο και στα φιλομοναρχικα αισθήματα . Ο καραμανλής ισοπέδωσε και τα δυο . Η δολοφονια της παπαδακη και του κιτσου μαλτεζου αλλαξαν τη στάση πολλων αφελων ελληνων εκεινη την εποχη. Και γι αυτο χαρακτηριστηκαν ως λαθη γιατι δεν προοωθησαν τους σκοπους τους . Το εγκλημα ειναι θεμιτο αν υπηρετει τους σκοπους στην ιδεολογια της αριστερας . Αν συμφωνουν με την καταδικη του ΚΚΕ εχουν εναν λογο παραπανω να μην αντιδρουν τωρα οι ηθοποιοι. Τα τελευταια 35 χρονια η ιδεολογικη επικρατηση της αριστερας εχει επενδυσει γκεμπελικα στη διχονοια απειρες φορες τιμωντας διαφορους αστειους εως και εγκληματιες ...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σε παρακαλώ πολύ να μην φέρνεις διχαστικό λόγο εδώ. Δεν θέλω να λάβω άλλα μέτρα. Κράτα τα για τον εαυτό σου αυτά που λες. Δεν θα πιάσω κουβέντα μαζί σου.

    Dimitris Kaounis
    διχαστικο ηταν το σχολιο απο μονο του. Οχι οι δικες μου αντιρρησεις

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πας καλά; Εγώ περιέγραψα κάτι που συνέβη τώρα (κάτι που προκάλεσε η δεξιά). Σε παρακαλώ πολύ να μην ξανασχολιάσεις, γιατί θα τα κόψω τα σχόλια. Στο λέω να το ξέρεις. Εδώ δεν είναι καφενείο, για να μπαίνει ο καθένας και να λέει ό,τι να'ναι. Άκου ο Καραμανλής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Andreas Karampelas
      Ηθοποιός Μεγάλη η ερωμένη του Ράλλη
      Και για την ιστορία διαγράφτηκε από τον ΣΕΗ στις 24.11.2014 ως ερωμένη του Ράλλη και ενός αξιωματικού των Ναζί.
      Ο Κίτσος Μαλτέζος, άλλος ''ημίθεος'' της εγχώριας εθνικοφροσύνης, της παλιάς ταγματαλήτικης και της σύγχρονης ΄΄κεντρώας΄΄, ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΕΣΑΣ (Εθνικός Σύνδεσμος Ανωτάτων Σχολών), σύνδεσμος των "εθνικών" οργανώσεων στα πανεπιστήμια το καιρό της Κατοχής. Πολλά από τα μέλη του ΕΣΑΣ κυκλοφορούσαν με όπλα και ταυτότητες της Ειδικής Ασφάλειας ή ως κανονικοί πράκτορές της. Τις ταυτότητες τις χορηγούσε ο Βασίλειος Δερτιλής, βασικός εμπνευστής των Ταγμάτων Ασφαλείας και πρώτος διοικητής της Ανωτάτης Διοίκησης Ευζωνικών Ταγμάτων. Δρούσαν με την ανοχή, την κάλυψη ή την άμεση συνεργασία των Γερμανών. Συχνά δρούσαν και από τις γραμμές ένοπλων δοσιλογικών οργανώσεων, βασάνιζαν, κατέδιδαν και παρέδιδαν στους Γερμανούς, τα τάγματα και την Ειδική συμφοιτητές και συμφοιτήτριές τους από τις ΕΑΜικές οργανώσεις: Εξαιτίας μελών του ΕΣΑΣ στέλνονταν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, στα κολαστήρια του δοσιλογισμού και στα εκτελεστικά αποσπάσματα.

      Voltnoi Brege
      Σωστος, αν και δεν συμφωνώ γιαυτα που λες για το πανκ αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το πανκ το ακούω και μ' αρέσει. Αλλά κοινωνικά το τοποθετώ αλλού. Δεν το ταυτίζω, ούτε το συγκρίνω με το ροκ (στην καλύτερη εποχή του).

      Ioli Ioli
      Το επικινδυνο ειναι οτι η καραδεξια ( μου αρεσε και το κραταω) ντυνει τις καραδεξιες πραξεις της με λεξεις ομορφες/ δημοκρατικες και χειροκροτανε τα ερμα που δεν ψοφανε ( κατα τον στιχο)

      Theodoulos Paraskevaides
      ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΟΥ ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ!!!

      Mike Beles
      Δικιο εχεις,,,λαι το κακο τωρα είναι ότι η καραδεξια εχει το 99 % των ΜΜΕ...

      Konstantinos Pagiatis
      '' ...από έλληνες πράκτορες των Άγγλων, που δρούσαν μέσα στο ΚΚΕ '' .Οκ Πως καταλήξαμε σε αυτό το συμπέρασμα ; Επειδή το ''ομολόγησαν '' οι ίδιοι πριν εκτελεστούν με συνοπτικές διαδικασίες ύστερα από ανταρτοδικείο, στην πλατεία Κολιάτσου ; Καλοπροαίρετα ρωτάω .

      Διαγραφή
    2. Ωραίος... Ότι δενμας αρέσει απειλουμε ότι θα το κόψουμε.. Δημοκρατικά και.... αριστερά. Καληνυχτα

      Διαγραφή
    3. Είπες τίποτα εσύ και στο κόψαμε;

      Ξαναλέω και σε σένα, που μπήκες εδώ τώρα για να μην πεις απολύτως τίποτα, πως στο σπίτι το δικό μου επιτρέπω μόνον ότι κρίνω εγώ. Και επιτρέπω πάρα πολλά. Σε διαβεβαιώ γι' αυτό.
      Ποτέ δεν κόβεται σχόλιο όταν είναι επώνυμο, καλοπροαίρετο και επί του θέματος.
      Χρόνο δεν έχω για να πιάνω κουβέντα με όποιους λένε ό,τι να'ναι. Ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι. Το ξαναλέω εδώ δεν είναι καφενείο. Είναι το ηλεκτρονικό σπίτι μου, και τους κανόνες τους βάζω εγώ.

      Διαγραφή
  5. Η Σώτη Τριανταφύλλου τροφοδοτεί σταθερά τις made in Usa γνωστές, για να μην πω πασίγνωστες, αντικομμουνιστικές μυθοπλασίες που έχουν σφηνωθεί στη συνείδηση μιας μεγάλης μάζας στην ουσία άσχετων με το θέμα των πολιτικών ελευθεριών στις σοσιαλιστικές χώρες του 20ου συνελλήνων, εδώ όπως άλλωστε και παντού, στον εξαχρειωμένο δυτικό κόσμο. Φτάνουμε δε στο σημείο να λέμε για το τι ελευθερίες απολαμβάνουν οι δύστυχοι οι Αμερικάνοι, τη στιγμή που είναι γνωστό τοις πάσι πως ο αμερικάνος αστυνομικός μπορεί να πυροβολήσει όποιον μάυρο ή λατίνο, ή όποιον άλλο γουστάρει καταφέρνοντας στο τέλος να την βγάλει λάδι κι από πάνω. Ή εκεί όπου ο σωφρονισμός έχει γίνει μπίζνα και επένδυση. Ή εκεί όπου οι διαδηλώσεις και οι συγκεντρώσεις διαμαρτρυρίας είναι επισήμως απαγορευμένες εκτός αν γίνονται σε οριοθετημένο χώρο και με άδεια. Αστεία πράγματα.Ουγγαρίες, Τσεχοσλιβακίες, Αφγανιστάν (η αποχώρηση των σοβιετικών στρατευμάτων που παρεπιμπιπτόντως έφερε τους αμερικανόθρεφτους μουτζαχεντίν το '92), ως η γαρνιτούρα στο γνωστό ατεκμηρίωτο και φαντασιακού τύπου αντικομμουνιστικό τουρλού που σερβίρεται με επιτυχία τριάντα και πλέον χρόνια. Κατά τα άλλα συμφωνώ απολύτως με τις καίριες και εύστοχες παρατηρήσεις του κυρίου Τρούσσα. Και προσοχή, μην και μπει κανένα ανήλικο να δει το Joker. Η ελληνική αστυνομία παραμονεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή