Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020

JOHN VANORE παράξενες τζαζ εγγραφές από την δεκαετία του ’80

Μηχανικός ήχου, παραγωγός, ενορχηστρωτής-διευθυντής ορχήστρας και ακόμη τρομπετίστας-φλουγκελχορνίστας, ο John Vanore υπενθυμίζει κατά καιρούς την παρουσία του, με ενδιαφέροντα άλμπουμ – να όπως το 2017, όταν είχε δώσει το “Stolen Moments / Celebrating Oliver Nelson” [Acoustical Concepts Inc.], ένα tribute στον σπουδαίο Oliver Nelson, που αποτελούσε, πάντα, μία κομβική επιρροή σε όλα όσα έπραττε ο Vanore γύρω από την jazz. Ή σχεδόν σε όλα.
Τέλος πάντων... τώρα υπάρχει ένα καινούριο CD του John Vanore στο player, έχει τίτλο Primary Colors [Private Pressing, 2019] και περιέχει εγγραφές του από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 (1984-85). Εγγραφές οι οποίες βρέθηκαν τυχαίως σε κάποια κασέτα μόλις το περασμένο καλοκαίρι. Μηχανικός ήχου ο Vanore ήξερε, προφανώς, πώς να κάνει το σχετικό restoration – κάτι το οποίον φαίνεται σε κάθε περίπτωση στο σημερινό-τελικό ηχητικό αποτέλεσμα, που δεν θυμίζει σε τίποτα... κασέτα. Τι ακριβώς, λοιπόν, συμβαίνει εδώ;
Ο John Vanore σε τρομπέτα και φλούγκελχορν, μπροστά από ένα κλασικό μικρόφωνο RCA 77dx και ο Ron Thomas σε πιάνο, fender rhodes, DX-7 και cymbals (και με μηχανικό ήχου τον Terry Hoffman – τον οποίον ο Vanore εμφανίζει σαν να είναι μέλος αυτού του άτυπου γκρουπ) παίζουν πρωτότυπα και versions ημι-συνθέτοντας επιτόπου και ημι-αυτοσχεδιάζοντας. Είναι φανερό θέλω να πω πως ό,τι ακούμε εδώ μοιάζει κάπως με παιγνίδι – αλλά μ’ ένα παιγνίδι, που είναι σοβαρό, διατηρώντας κάποιες λειτουργικές προδιαγραφές.
Συνθέσεις πρωτότυπες λοιπόν, σαν την “Final dawn” του Ron Thomas και σαν τις “Origins of Rude” και “Return” του John Vanore, συν τέσσερις διασκευές, στο “Lady” του Lionel Richie, στο “Yesterdays” του Jerome Kern, στο “A time for love” του Johnny Mandel και στο “Secret love” του Sammy Fain. Αυτό είναι το ρεπερτόριο, ένα σετ για τρομπέτα και πλήκτρα βασικά, που εμφανίζει, οπωσδήποτε, κάποια στοιχεία eighties μοντερνισμού, σ’ ένα ύφος χαλαρής future jazz – καθώς με την απουσία τού ρυθμικού τμήματος όλα τείνουν προς μιαν ανυπόκριτη ομαλοποίηση. Όλα; Σχεδόν όλα, καθότι υπάρχουν tracks εδώ, όπως το “Origins of Rude”, που θα φέρνουν στη μνήμη ήχους από electric Miles τής περιόδου.
Ζωντανό άλμπουμ, παρά τα 35 χρόνια που κουβαλούν οι ηχογραφήσεις του, και το οποίον αξίζει, πέραν του όποιου καπρίτσιου (να το κυκλοφορήσουμε, επειδή το βρήκαμε κ.λπ.).
Επαφή: www.johnvanore.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου