Με τις μουσικές και τα τραγούδια του Αλέξανδρου Μολφέση
συνδέομαι από πολύ παλιά, από την εφηβεία μου ήδη, καθότι τότε είχα αγοράσει το
πρώτο LP του, το «Ξεκίνημα»
[Polydor, 1983], διαβάζοντας
στα περιοδικά της εποχής τις κριτικές που γράφονταν για τον δίσκο και βεβαίως
τις συνεντεύξεις του. Σε μια τέτοια συνέντευξή του, στην «Μουσική», από τον
Ιούνη του ’83 (τεύχος #67), μάθαινες και για το ακόμη πιο παλιό συγκρότημά του,
την Αστάρτη. Πιο συγκεκριμένα έλεγε ο Αλέξανδρος Μολφέσης, αναφερόμενος στις ενορχηστρώσεις
εκείνου του πρώτου δίσκου του:
«Η ενορχήστρωση πρέπει να σου πω ότι είναι δικιά μου. Γιατί είχα κάνει ένα γκρουπ, την Αστάρτη, που εκτός από μικρές συναυλίες, είχαμε ετοιμάσει κι ένα υλικό για δίσκο –για ανεξάρτητη παραγωγή, θυμάμαι– που δεν έγινε, γιατί δεν υπήρχαν φράγκα, αλλά οι ενορχηστρώσεις υπήρχανε, οπότε ο Χάρης Ανδρεάδης (σ.σ. ο ενορχηστρωτής του LP) τις πήρε έτοιμες κι απλώς τις πέρασε σε παρτιτούρα, προσθέτοντας κάτι πνευστά...».
Εκείνες οι ηχογραφήσεις του συγκροτήματος Αστάρτη, μαζί με άλλο πρόσθετο υλικό (θα πούμε και γι’ αυτό) απλώνονται σ’ ένα καινούριο LP (κι ένα CD), αποτελώντας την νέα έκδοση της B-otherSide Records, που τιτλοφορείται «Αλέξανδρος Μολφέσης με Αστάρτη» (2021) και που είναι τυπωμένη σε 100 μόλις αριθμημένα αντίτυπα (σε wrap-around cover, με την ιστορία του γκρουπ και φωτογραφίες, συν ένθετο δύο όψεων με στίχους). Μια ωραία έκδοση αρχείου λοιπόν, για τους φίλους του ελληνικού ροκ, με την πάντα προσεγμένη δουλειά της B-otherSide Records και του Δημήτρη Βασιλειάδη.
Κατ’ αρχάς να πω πως μερικά κομμάτια της νέας έκδοσης τα θυμάμαι ακόμη, παρότι έχω να τ’ ακούσω δεκαετίες, επειδή υπάρχουν και στο LP του ’83. Λέμε βασικά για το «Ξεκίνημα», το «Ζήσαμε» και το «Αν είχα ένα δίφραγκο», που εδώ το ακούμε ως «Εχθές το απόγευμα» (αυτά μου έχουν μείνει στη μνήμη), ενώ και τα «Απεναντινή μου σκέψη», «Στον αέρα» και «Μια χαρά» συμπεριλαμβάνονται και στις δύο εκδόσεις (την τωρινή και του ’83). Πιθανώς να υπάρχουν κι άλλα κοινά τραγούδια, κρυμμένα πίσω από διαφορετικούς τίτλους, αλλά δεν έχει και τόσο νόημα να το ψάξω τώρα...
Τέλος πάντων εδώ δεν έχουμε ένα απλώς... prequel του LP «Ξεκίνημα» του Αλέξανδρου Μολφέση, αλλά κάτι πολύ παραπάνω – το σύνολο των διασωθέντων ηχογραφήσεων της Αστάρτης, ενός γκρουπ που έμεινε για λίγο στα πράγματα (1980-81), προλαβαίνοντας να δώσει κάποια live, ηχογραφώντας κιόλας τα κομμάτια του.
Ξεκινώντας από το LP, να πούμε πως αυτό περιέχει δώδεκα τραγούδια της Αστάρτης (συν την παρουσίαση της μπάντας), ηχογραφημένα το καλοκαίρι του 1981, με την τελευταία εμφάνιση του γκρουπ να καταγράφεται σε μια συναυλία του, στο θέατρο Σμαρούλα, στις 25 Σεπτεμβρίου 1981.
Περίεργη χρονιά το 1981 για το ελληνικό ροκ – εκεί όπου χοντρικά κατατάσσονται και οι ηχογραφήσεις της Αστάρτης.
Τα νέα χρώματα του new wave και του punk δεν έχουν αρχίσει να γεμίζουν την δισκογραφία (καθώς αναπτύσσονται στις σκηνές ακόμη), στο μπροστινό κομμάτι της οποίας κυριαρχούν οι Φατμέ, οι Sharp Ties με τους Scraptown, ενώ κυκλοφορούν τα LP «Σαμποτάζ» της Λένας Πλάτωνος, «Μπαράκια» του Βαγγέλη Γερμανού, «Στο Δρόμο» των Κυριάκου Σφέτσα-Κατερίνας Γώγου και ορισμένα ακόμη, που θα τα έτρωγε, όμως, το σκοτάδι.
Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον λοιπόν ήταν από δύσκολο έως αδύνατο να εύρισκαν διέξοδο τα τραγούδια της Αστάρτης στον κεντρικό ρου της δισκογραφίας, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ενώ και για τον παράπλευρο ρου (της ανεξάρτητης παραγωγής) επίσης ήταν δύσκολα τα πράγματα (και όχι εύκολα όπως είναι τώρα). Έπρεπε, ως άτομο ή ως γκρουπ, να χώσεις πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη και με τελείως αβέβαια αποτελέσματα (τόσο στο ζήτημα της παραγωγής, όσο και σ’ εκείνο του promotion και της κατανάλωσης). Επί του προκειμένου όμως...
Ο Αλέξανδρος Μολφέσης είναι ένας τραγουδοποιός, που έχει μεγαλώσει με την pop και το rock των δεκαετιών του ’60 και του ’70 (από Beatles μέχρι και Genesis). Κάτι πολύ λογικό.
Γράφει τα λόγια του στη ελληνική γλώσσα και υιοθετεί για τα τραγούδια του φόρμες που πρωτακούσαμε στα καθ’ ημάς από τον Γιώργο Ρωμανό, τους Poll και τους τραγουδοποιούς που ξεπήδησαν από ’κει (Κώστας Τουρνάς, Σταύρος Λογαρίδης, Robert Williams), μα και από τον... Λουκιανό Κηλαηδόνη. Εξάλλου και η φωνή τού Α. Μολφέση, που μοιάζει με του Κώστα Τουρνά (αλλά είναι μάλλον καλύτερη – δεν είναι τόσο «ξερή») παραπέμπει εκεί ακριβώς.
Από πλευράς στίχου ο Μολφέσης επίσης κινείται στο χώρο του... ψαγμένου ελληνικού (ελληνόφωνου) ροκ, προτείνοντας λόγια με απλές διατυπώσεις, που προβάλλουν όμως γενικότερο ζητήματα (και πολιτικοκοινωνικά και πιο προσωπικά, υπαρξιακά κ.λπ.). Θυμηθείτε ξανά –όχι ως κάτι ίδιο– τους Poll και τον Κ. Τουρνά ή ακόμη και των Λ. Κηλαηδόνη των «Μικροαστικών» (τον στιχουργό Γιάννη Νεγρεπόντη δηλαδή).
Το αποτέλεσμα εδώ, και σε συνδυασμό με τους πολύ καλούς μουσικούς τής Αστάρτης, είναι αρκετές φορές πάνω από το αναμενόμενο, εξασφαλίζοντας την έκπληξη.
Τραγούδια όπως τα «Ζήσαμε», «Μεταμόρφωση» (εξαιρετικό!), «Φεύγουν οι μέρες» και ορισμένα ακόμη, θα μπορούσε, μέσα από μια πιο επαγγελματική παραγωγή –αν είχαν κυκλοφορήσει τότε και με την σχετική προώθηση– να δημιουργήσουν μια πολύ γερή εντύπωση στον χώρο των γκρουπ, στον πλουραλισμό, τέλος πάντων, των pop-rock αισθητικών προτάσεων της περιόδου, ανοίγοντας δρόμους. Δυστυχώς δεν συνέβη. Μα ακόμη και αν συνέβαινε το πιο πιθανό θα ήταν ο δίσκος να θαβόταν, από την ντεμέκ αυστηρή δισκοκριτική της εποχής. Τέλος πάντων...
Βασικά μέλη της Αστάρτης ήταν οι: Αλέξανδρος Μολφέσης τραγούδι, κιθάρες, σύνθια, Ντάνι Συρίγος κιθάρες, Δημήτρης Χαραμόπουλος μπάσο, Κωνσταντίνος Ιωαννίδης ντραμς και Παντελής Καραγεώργης πιάνο (ο πολύ γνωστός αργότερα και αξιολογότατος jazzman).
Στο CD τώρα, που συνοδεύει την έκδοση, καταγράφονται έντεκα tracks από διάφορες εποχές του Αλέξανδρου Μολφέση και της Αστάρτης.
Υπάρχει ένα τραγούδι από το 1981, το «Μια χαρά» (που εμπεριέχεται και στο «Ξεκίνημα» του ’83), τέσσερα τραγούδια από ένα demo του 1986 (θυμάμαι στο ραδιόφωνο, σε εκπομπές με «τραγούδια προσεχώς» να μεταδίδεται το “Let’s play chess”), πέντε από ένα demo του 2004 (σε στίχους του ντράμερ της Αστάρτης Κωνσταντίνου Ιωαννίδη) και ένα από το 2019 (μια νεότερη εκδοχή του τραγουδιού «Μεταμόρφωση» από το ρεπερτόριο της Αστάρτης), που δίνουν, όλα μαζί, επιπλέον διαστάσεις στο πακέτο.
Τι δεν πρέπει να ξεχάσουμε; Πως το εικαστικό του εξωφύλλου ανήκει στον χορογράφο, χορευτή και σκηνοθέτη performances Δημήτρη Παπαϊωάννου! Πασίγνωστος σήμερα. Παντελώς άγνωστος τότε.
Επαφή: https://el.b-otherside.gr/
«Η ενορχήστρωση πρέπει να σου πω ότι είναι δικιά μου. Γιατί είχα κάνει ένα γκρουπ, την Αστάρτη, που εκτός από μικρές συναυλίες, είχαμε ετοιμάσει κι ένα υλικό για δίσκο –για ανεξάρτητη παραγωγή, θυμάμαι– που δεν έγινε, γιατί δεν υπήρχαν φράγκα, αλλά οι ενορχηστρώσεις υπήρχανε, οπότε ο Χάρης Ανδρεάδης (σ.σ. ο ενορχηστρωτής του LP) τις πήρε έτοιμες κι απλώς τις πέρασε σε παρτιτούρα, προσθέτοντας κάτι πνευστά...».
Εκείνες οι ηχογραφήσεις του συγκροτήματος Αστάρτη, μαζί με άλλο πρόσθετο υλικό (θα πούμε και γι’ αυτό) απλώνονται σ’ ένα καινούριο LP (κι ένα CD), αποτελώντας την νέα έκδοση της B-otherSide Records, που τιτλοφορείται «Αλέξανδρος Μολφέσης με Αστάρτη» (2021) και που είναι τυπωμένη σε 100 μόλις αριθμημένα αντίτυπα (σε wrap-around cover, με την ιστορία του γκρουπ και φωτογραφίες, συν ένθετο δύο όψεων με στίχους). Μια ωραία έκδοση αρχείου λοιπόν, για τους φίλους του ελληνικού ροκ, με την πάντα προσεγμένη δουλειά της B-otherSide Records και του Δημήτρη Βασιλειάδη.
Κατ’ αρχάς να πω πως μερικά κομμάτια της νέας έκδοσης τα θυμάμαι ακόμη, παρότι έχω να τ’ ακούσω δεκαετίες, επειδή υπάρχουν και στο LP του ’83. Λέμε βασικά για το «Ξεκίνημα», το «Ζήσαμε» και το «Αν είχα ένα δίφραγκο», που εδώ το ακούμε ως «Εχθές το απόγευμα» (αυτά μου έχουν μείνει στη μνήμη), ενώ και τα «Απεναντινή μου σκέψη», «Στον αέρα» και «Μια χαρά» συμπεριλαμβάνονται και στις δύο εκδόσεις (την τωρινή και του ’83). Πιθανώς να υπάρχουν κι άλλα κοινά τραγούδια, κρυμμένα πίσω από διαφορετικούς τίτλους, αλλά δεν έχει και τόσο νόημα να το ψάξω τώρα...
Τέλος πάντων εδώ δεν έχουμε ένα απλώς... prequel του LP «Ξεκίνημα» του Αλέξανδρου Μολφέση, αλλά κάτι πολύ παραπάνω – το σύνολο των διασωθέντων ηχογραφήσεων της Αστάρτης, ενός γκρουπ που έμεινε για λίγο στα πράγματα (1980-81), προλαβαίνοντας να δώσει κάποια live, ηχογραφώντας κιόλας τα κομμάτια του.
Ξεκινώντας από το LP, να πούμε πως αυτό περιέχει δώδεκα τραγούδια της Αστάρτης (συν την παρουσίαση της μπάντας), ηχογραφημένα το καλοκαίρι του 1981, με την τελευταία εμφάνιση του γκρουπ να καταγράφεται σε μια συναυλία του, στο θέατρο Σμαρούλα, στις 25 Σεπτεμβρίου 1981.
Περίεργη χρονιά το 1981 για το ελληνικό ροκ – εκεί όπου χοντρικά κατατάσσονται και οι ηχογραφήσεις της Αστάρτης.
Τα νέα χρώματα του new wave και του punk δεν έχουν αρχίσει να γεμίζουν την δισκογραφία (καθώς αναπτύσσονται στις σκηνές ακόμη), στο μπροστινό κομμάτι της οποίας κυριαρχούν οι Φατμέ, οι Sharp Ties με τους Scraptown, ενώ κυκλοφορούν τα LP «Σαμποτάζ» της Λένας Πλάτωνος, «Μπαράκια» του Βαγγέλη Γερμανού, «Στο Δρόμο» των Κυριάκου Σφέτσα-Κατερίνας Γώγου και ορισμένα ακόμη, που θα τα έτρωγε, όμως, το σκοτάδι.
Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον λοιπόν ήταν από δύσκολο έως αδύνατο να εύρισκαν διέξοδο τα τραγούδια της Αστάρτης στον κεντρικό ρου της δισκογραφίας, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ενώ και για τον παράπλευρο ρου (της ανεξάρτητης παραγωγής) επίσης ήταν δύσκολα τα πράγματα (και όχι εύκολα όπως είναι τώρα). Έπρεπε, ως άτομο ή ως γκρουπ, να χώσεις πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη και με τελείως αβέβαια αποτελέσματα (τόσο στο ζήτημα της παραγωγής, όσο και σ’ εκείνο του promotion και της κατανάλωσης). Επί του προκειμένου όμως...
Ο Αλέξανδρος Μολφέσης είναι ένας τραγουδοποιός, που έχει μεγαλώσει με την pop και το rock των δεκαετιών του ’60 και του ’70 (από Beatles μέχρι και Genesis). Κάτι πολύ λογικό.
Γράφει τα λόγια του στη ελληνική γλώσσα και υιοθετεί για τα τραγούδια του φόρμες που πρωτακούσαμε στα καθ’ ημάς από τον Γιώργο Ρωμανό, τους Poll και τους τραγουδοποιούς που ξεπήδησαν από ’κει (Κώστας Τουρνάς, Σταύρος Λογαρίδης, Robert Williams), μα και από τον... Λουκιανό Κηλαηδόνη. Εξάλλου και η φωνή τού Α. Μολφέση, που μοιάζει με του Κώστα Τουρνά (αλλά είναι μάλλον καλύτερη – δεν είναι τόσο «ξερή») παραπέμπει εκεί ακριβώς.
Από πλευράς στίχου ο Μολφέσης επίσης κινείται στο χώρο του... ψαγμένου ελληνικού (ελληνόφωνου) ροκ, προτείνοντας λόγια με απλές διατυπώσεις, που προβάλλουν όμως γενικότερο ζητήματα (και πολιτικοκοινωνικά και πιο προσωπικά, υπαρξιακά κ.λπ.). Θυμηθείτε ξανά –όχι ως κάτι ίδιο– τους Poll και τον Κ. Τουρνά ή ακόμη και των Λ. Κηλαηδόνη των «Μικροαστικών» (τον στιχουργό Γιάννη Νεγρεπόντη δηλαδή).
Το αποτέλεσμα εδώ, και σε συνδυασμό με τους πολύ καλούς μουσικούς τής Αστάρτης, είναι αρκετές φορές πάνω από το αναμενόμενο, εξασφαλίζοντας την έκπληξη.
Τραγούδια όπως τα «Ζήσαμε», «Μεταμόρφωση» (εξαιρετικό!), «Φεύγουν οι μέρες» και ορισμένα ακόμη, θα μπορούσε, μέσα από μια πιο επαγγελματική παραγωγή –αν είχαν κυκλοφορήσει τότε και με την σχετική προώθηση– να δημιουργήσουν μια πολύ γερή εντύπωση στον χώρο των γκρουπ, στον πλουραλισμό, τέλος πάντων, των pop-rock αισθητικών προτάσεων της περιόδου, ανοίγοντας δρόμους. Δυστυχώς δεν συνέβη. Μα ακόμη και αν συνέβαινε το πιο πιθανό θα ήταν ο δίσκος να θαβόταν, από την ντεμέκ αυστηρή δισκοκριτική της εποχής. Τέλος πάντων...
Βασικά μέλη της Αστάρτης ήταν οι: Αλέξανδρος Μολφέσης τραγούδι, κιθάρες, σύνθια, Ντάνι Συρίγος κιθάρες, Δημήτρης Χαραμόπουλος μπάσο, Κωνσταντίνος Ιωαννίδης ντραμς και Παντελής Καραγεώργης πιάνο (ο πολύ γνωστός αργότερα και αξιολογότατος jazzman).
Στο CD τώρα, που συνοδεύει την έκδοση, καταγράφονται έντεκα tracks από διάφορες εποχές του Αλέξανδρου Μολφέση και της Αστάρτης.
Υπάρχει ένα τραγούδι από το 1981, το «Μια χαρά» (που εμπεριέχεται και στο «Ξεκίνημα» του ’83), τέσσερα τραγούδια από ένα demo του 1986 (θυμάμαι στο ραδιόφωνο, σε εκπομπές με «τραγούδια προσεχώς» να μεταδίδεται το “Let’s play chess”), πέντε από ένα demo του 2004 (σε στίχους του ντράμερ της Αστάρτης Κωνσταντίνου Ιωαννίδη) και ένα από το 2019 (μια νεότερη εκδοχή του τραγουδιού «Μεταμόρφωση» από το ρεπερτόριο της Αστάρτης), που δίνουν, όλα μαζί, επιπλέον διαστάσεις στο πακέτο.
Τι δεν πρέπει να ξεχάσουμε; Πως το εικαστικό του εξωφύλλου ανήκει στον χορογράφο, χορευτή και σκηνοθέτη performances Δημήτρη Παπαϊωάννου! Πασίγνωστος σήμερα. Παντελώς άγνωστος τότε.
Επαφή: https://el.b-otherside.gr/
Από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=GgGn9tIchwg
Αλέξανδρος Μολφέσς με Αστάρτη
Kwstas Agas
Ευχαριστούμε πολύ για την παρουσίαση του δίσκου αλλά και για τις πληροφορίες!!! Από τα κείμενα σου πάντα θα μάθουμε κάτι που δεν ξέραμε (ναι , κι εγώ το ομολογώ: ο Αλέξανδρος Μολφεσης, αν και είναι καλλιτέχνης "της γενιάς μου", δλδ μεσουράνησε στα 80ς, εντούτοις μου είναι αρκουντως άγνωστος .... Κι όμως, έχει τόσο αξιόλογη και ενδιαφέρουσα πορεία στο ελληνικό τραγούδι ...)
Νάσος Αβδαρμάνης
Η γενιά που μεγάλωσε λίγο αργότερα και πέρασε την εφηβεία αρχές 'του 90 έμαθε την φωνή του Αλέξανδρου Μολφέση πρώτα από την φωνή παρουσίασης στον Τροχό της Τύχης στον Αντ1 με τον Γιώργο Πολυχρονίου παρουσιαστή
Θυμάμαι επίσης όταν στις αρχές του YouTube είχε ανεβάσει στο προσωπικό του κανάλι το Ζήσαμε όπου στην περιγραφή έγραφε και τους εξαιρετικούς μουσικούς που συμμετείχαν σε αυτό τον είχα ρωτήσει σε σχόλιο αν αυτή η πολύ ωραία ενορχήστρωση είναι του Χάρη Ανδρεάδη κάτι που όπως φαίνεται μάλλον έτσι θα είναι (είχα γράψει τότε δηλαδή) για να μου απαντήσει κατηγορηματικά ότι η ενορχηστρώση είναι Αλέξανδρος Μολφέσης. Τότε να πω την αλήθεια δεν το πολυπίστεψα. Σχεδόν καθόλου δηλαδή. Τελικά όμως με αυτόν τον δίσκο της Αστάρτης αποδεικνύεται πως έκανα λάθος..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πάντως ενορχήστρωση σημαίνει γράφω τις παρτιτούρες για κάθε όργανο ξεχωριστά. Το να επιλέγω απλώς τα όργανα και να λέω εδώ θα μπεις εσύ, εκεί αυτός, είναι ενοργάνωση.
Νάσος Αβδαρμάνης
Ναι σωστό αυτό και σίγουρα δεν αναιρείται με τίποτα η δουλειά του Χάρη Ανδρεάδη απλά με τον δίσκο αυτόν φαίνεται πως η...οργανική κατεύθυνση ήταν ήδη πολύ ξεκάθαρη πριν την πιο "επίσημη" και γνωστή έκδοση. Και επίσης δεν ξέρουμε και τη δουλειά των άλλων μελών του συγκροτήματος σε αυτόν τον τομέα
Alexandros Molfessis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ακριβώς έτσι έκανα και κάνω ακόμα σε όλους τους δίσκους μου. Ενορχήστρωση. Οι παρτιτούρες στην διάθεση σας. 9 από τα 12 τραγούδια στο ΞΕΚΙΝΗΜΑ είναι υλικό που παίξαμε με την ΑΣΤΑΡΤΗ, αλλά όπως σωστά επισημάνατε, το άλμπουμ δεν προωθήθηκε ποτέ. Οι 9 αυτές ενορχηστρώσεις απλά αντιστράφηκαν από τον Χ.Ανδρεάδη μετά από δική μου παράκληση. Ενδιαφέρον στοιχείο: Στο τραγούδι "Απολογισμός" απ΄το ΞΕΚΙΝΗΜΑ έπαιξε πιάνο ο Παντελής Καραγεώργης της Αστάρτης. Τελειώνοντας με το θέμα "Ενορχήστρωση", ο μόνος δίσκος που δεν την έκανα ο ίδιος είναι οι "Δυο Ξανθιές" όπου ενορχήστρωσε ο Ηλίας Αχλαδιώτης. Ελπίζω να μην σας κούρασα. Φιλικά, Αλέξανδρος.
Alexandros Molfessis στον Νάσος Αβδαρμάνης
Απάντησα παραπάνω σχεδόν σε όλα. Η απάντηση στην δική σας ερώτηση είναι: Ναι. Υπάρχει συμμετοχή στις ενορχηστρώσεις από μέλη της Αστάρτης. Ειδικότερα φράσεις του πιανίστα Παντελή Καραγεώργη και του μπασίστα Δημήτρη Χαραμόπουλου.
Spyros Diastimikos
Στη φωνή είχε κάτι που μου θύμιζε Τουρνά ο Μολφέσης.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
το λέμε και στο κείμενο...
>>Εξάλλου και η φωνή τού Α. Μολφέση, που μοιάζει με του Κώστα Τουρνά (αλλά είναι μάλλον καλύτερη – δεν είναι τόσο «ξερή») παραπέμπει εκεί ακριβώς.<<
Pantelis Tsalouchidis
Πάντως, μια και αναφέρθηκε, όντως η δισκοκριτική της εποχής ήταν το κάτι άλλο. Τι μπαρούφες λέγονταν και τις καταπίναμε αμάσητες (επαρχία, ασχετοσύνη, ψάξιμο στα τυφλά) δε λέγεται. Γεράσαμε και παλεύουμε ακόμα να ξεστραβωθούμε - πάλι καλά που υπάρχει το διαδίκτυο και είδαμε φως
Ο "Δαίμων του τυπογραφείου". Στην απάντηση μου στον Φώντα..."αντιγράφτηκαν" κι όχι αντιστράφηκαν. Και στην παρουσίαση... "νεότερη εκδοχή του τραγουδιού «Μεταμόρφωση» κι όχι «Μεταμορφώσεις» (Φαίνεται σκεπτόσουν κι εσύ τον Γιώργο Ρωμανό - τον σκέπτομαι κι εγώ συχνά) Χαιρετώ κι ευχαριστώ ξανά για την παρουσίαση και το τόσο ενδιαφέρον κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο άλλαξα Αλέξανδρε, από "Μεταμορφώσεις" σε "Μεταμόρφωση", σ' ευχαριστώ.
Διαγραφή