Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 408

17/10/2021
Γούσταρε και την τζαζ ο ποιητής και άλλα διάφορα Γιώργος Κακουλίδης, που πέθανε σήμερα. Όποτε συναντιόμασταν –καθώς παλιότερα διασταυρώνονταν οι δρόμοι μας σε κοινά μέρη (Δράκου, Μακρυγιάννη κ.λπ.)– και πριν από το «γεια», πάντα θα μου έλεγε για κάτι που είχε ακούσει και που τον είχε συγκινήσει. Και μου είχε κάνει εντύπωση εκείνη η συμπεριφορά του, που ήταν αυθόρμητη και ανεπιτήδευτη, διατηρώντας έναν ενθουσιασμό μικρού παιδιού, που ξαφνικά κάτι ανακαλύπτει και θέλει να μιλάει μόνο για κείνο. Στη μνήμη του...
https://www.youtube.com/watch?v=OYitm3eJqi8

16/1/2021
Τι είναι αυτό; Κομμάτια από τα «Βοήθεια! Ο Βέγγος Φανερός Πράκτωρ 000» και «Θου-Βου Φαλακρός πράκτωρ - Επιχείρησις: Γης μαδιάμ» μαζί με τίποτα «ρετάλια» που απορρίφθηκαν εξ αρχής, και συρράφτηκαν μετά όλα μαζί; Πραγματικά, πολύ περίεργο...
Όλα όσα γράφονται και φαίνονται πάνω στην καταχώρηση είναι τρελά και περίεργα... τίτλοι, φωτογραφίες, λεζάντες, τα πάντα. Αν είναι δυνατόν... Οι τζέιμσμποντικοί σε παράκρουση.

15/10/2021
1η Ολυμπιάδα Τραγουδιού, 1968.
Ο Παττακός ήθελε να καλοπιάσει το κέντρο της Ευρώπης κι είχε δώσει το πρώτο βραβείο σ' έναν χλιαρό Βέλγο, αντί να το πάρει η Τζενάρα... μ' αυτή την τραγουδάρα...
(μουσική-στίχοι: Ανδρέας Οικονόμου - Κική Σεγδίτσα)
https://www.youtube.com/watch?v=XWLsY9zCfp0

15/10/2021
Εν τω μεταξύ συνιστά ένα είδος δολιοφθοράς η επονομασία της κακοκαιρίας ως Μπάλλος, για μας που ασχολούμαστε με την μουσική, το ροκ, το ελληνικό ροκ κ.λπ.
Όλες οι αναφορές στον ένα και μοναδικό «Μπάλλο» του Σαββόπουλου έχουν οπισθοχωρήσει κατά πολύ στο search, στο google, καθώς αν χτυπήσεις «Μπάλλος» οι πρώτες 5-6 σελίδες δεν αφορούν στον δίσκο του Σαββόπουλου, ούτε φυσικά στον νησιώτικο χορό, μα στην κακοκαιρία.
Δεν ξέρω πότε και πώς θα αποκατασταθεί η τάξη, αλλά κατ’ εμέ υπάρχει θέμα με τις ονομασίες (γενικότερα) και μ’ αυτούς που τις αποφασίζουν.

15/10/2021
O μόνος Mπάλλος με δύο λάμδα είναι αυτός. Τον άλλο κακώς τον γράφουνε με δύο...
[όλα όσα αξίζει να ξέρετε για τον αληθινό Μπάλλο με δύο λάμδα υπάρχουν εδώ]
https://www.lifo.gr/culture/music/o-mpallos-toy-dionysi-sabbopoyloy-kykloforise-tetoies-meres-prin-apo-50-hronia

14/10/2021
Υπάρχουν τραγουδιστές πανάγνωστοι, που έχουν πει αριστουργήματα σε πρώτη εκτέλεση, χωρίς να τα κάνουν επιτυχίες. Επιτυχίες γίνανε χρόνια αργότερα με άλλους. Iδανική εκτέλεσητραγουδάει όντως σαν (πρώην) πλουσιόπαιδο
https://www.youtube.com/watch?v=fdllGxu_A_M
Το πλουσιόπαιδο, Χρήστος Γιαννάς, Μανώλης Χιώτης, Χρήστος Κολοκοτρώνης (1952)

14/10/2021
Ακόμη ένα ποίημα του Βασίλη Στεριάδη.
Το είχαμε ανεβάσει στο blog πριν από 9 χρόνια.
(1970)
η αρραβωνιαστικιά μου

Ο εξάδελφος Μανώλης
πιθανή συγγένεια με το γένος των ανθρώπων
σαν τους σιχαμένους. Ο μικρός το δέμας, ειδικός
επί των κυττάρων της προσόψεως. Μου έλειπε το πρόσωπο
και το έχασα στον πόλεμο τους είπα, φυσικά τους είπα
ψέματα. Η θεία μου ήτανε πεθαμένη στην αρχή της άλλης
πόλης. Το κατάλαβε πως άκουγα τη μουσική που ερχόταν
από σπάνιο ύψος κι έγραφα κι έβριζα τη Μαρία
και τη μάνα που με γέννησε. Στο γάμο μου έφεραν λουλούδια
κι αντικείμενα από μέταλλο. Ήμουν περίλυπος μ’ αυτή τη θεία
που πέθανε. Έβγαινε ο ήλιος τώρα κι έκανε στην πόρτα
μια λευκή κηλίδα. Άρχισα να διορθώνομαι λίγο-λίγο
σαν παιδί. Έβγαζα μάτια, δόντια και μαλλιά
ώσπου είδα πάλι στην πραγματικότητα την αρραβωνιαστικιά
μου· ερχόταν απ’ την άλλη πόλη με το φίλο της, όπως
κρατάμε τα σκυλιά στην αλυσίδα. Έκοψα το τηλέφωνο
κι έγινα ιατρός ψυχών.


14/10/2021
>>Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ποιητική σκηνή της «γενιάς του 70'» και ποιητές όπως ο Βασίλης Στεριάδης και ο Λευτέρης Πούλιος. Όλοι εναντιώθηκαν στο στρατιωτικό καθεστώς που είχατε τότε. Η ποίηση του πρώτου ισορροπούσε ανάμεσα στην διαμαρτυρία και τον σουρεαλισμό, προσπαθώντας να βρει την δημιουργική γραφή μέσα του.<<
Thurston Moore
[Κάποιος του τα είχε σφυρίξει, πιθανώς και από το «δισκορυχείον» - μπράβο του που τα εκτίμησε]
[Βασίλης Στεριάδης, 1970 - Ο γάμος μου και τα πουρνάρια]

14/10/2021
Θέμος Λεονάρδος. Σύζυγος παλιά της Σωτηρίας Λεονάρδου. Πέθανε πριν από δυο χρόνια. Περίπτωση. Εν πολλοίς ανεξερεύνητη. Όπως τόσες και τόσες...
https://www.youtube.com/watch?v=zJwslOVFa90

10 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Θέμο Λεονάρδο...

    George Makris
    Γραμματόσημά στα σκουπίδια και είναι πολύ αργά όταν τα ανακαλύπτουμε.

    Andreas Frogoudakis
    Καλο

    Giannis Kiriakou
    Μπράβο σου! Μας μαθαίνεις για αξιολογότατες δισκογραφικές δουλειές που δεν τις ακούσαμε ποτέ!!!

    Patritsopoulos Nikos
    Dub

    Vassilis Serafimakis
    Οι "τόσες και τόσες" πάντως λιγοστεύουν χάρις στην εργασία κάποιων, ονόματα δεν λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ποιητική σκηνή της «γενιάς του 70'» και ποιητές όπως ο Βασίλης Στεριάδης και ο Λευτέρης Πούλιος."...

    Δημητρης Σαλτος
    Εχει πολλού εξαιρετικούς ποιητές η γένια του 70, πατιλης, Χιονης, Βαρβέρης, και τόσοι άλλοι. Δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστοί, γιατί δεν τους κάνανε πλύση εγκεφάλου στο σχολείο ή δεν μελοποιηθηκαν μαζικα. Και από εκεί και πέρα, πως νοιάζεται ιδιαιτέρως για την ποίηση.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κάποτε που έψαχνα τα σχολικά βιβλία στο δίκτυο είχα δει σε κάποιο (δεν θυμάμαι τώρα ποιας τάξης) ποίημα του Λευτέρη Πούλιου. Και άλλων βέβαια. Στα χρόνια μας η ποίηση τελείωνε στον Ελύτη του '50-'60.

    Pantelis Tsalouchidis
    έχει διάσπαρτα ποιήματα της γενιάς του 70. Έχει και Γκανά, Φωστιέρη, στην κατεύθυνση είχε Γιώργο Μαρκόπουλο, έχει εδώ κι εκεί διάφορα.

    Δημητρης Σαλτος
    Ε εντάξει. Έτσι για γαρνιτούρα. Γενικώς παίζει μεγαλο ρόλο η μελοποιηση. Κι εγώ τον χιόνη τον έμαθα από τους κατσιμιχαιους, που ήταν οι μόνοι που τον μελοποιησαν ,και εξαιρετικά να προσθέσω. Εντωμεταξυ οι ποιητές του 70 έχουν πολύ σύγχρονη γλώσσα και θα μπορούσαν να κάνουν ένα νέο να αγαπήσει την ποίηση. Αντιθέτως οι παλαιότερες γενιές λειτουργούν περισσότερο ως αυταρχικες μορφές υλικου για ακαριαία τεστ. Πρέπει πρώτα να σου αρέσει η ποίηση για να τους ανακαλύψεις κι αυτούς.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι τα έχω δει. Λογικό μου φαίνεται. Έχουν περάσει 50 χρόνια από το '70.

    Dimitrios Kambakos
    Βαρβέρη,το ''Σαν Εξομολόγηση'' έχουν μελοποιήσει οι Χειμερινοί Κολυμβητές

    Nicholas Hatziyiannis
    Έχουν μεταφραστεί ποιητές της γενιάς του 70 στα αγγλικά ή/και σε άλλες γλώσσες;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι.

    Sergios Trampas
    Όπως ξέρεις ο Βασίλης Στεριαδης έγραψε 2 συλλογές που τις εκδοσαμε στον Λωτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "O μόνος Mπάλλος με δύο λάμδα είναι αυτός. Τον άλλο κακώς τον γράφουνε με δύο..."...

    Marialena Oikonomidou B
    Αυτό σκεφτόμουν και εγώ χθες..
    Αγάπησα πολλά τραγούδια του Νιονιου..
    Κάποτε τον άκουγα από το πρωί μέχρι το βράδυ..

    Stelios Papastilianos
    μηπως ειναι αυτος που οδηγουσε ενα φορτηγο αλλα μετα το αφησε και αλλαξε πορεια

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι

    Yorgos Mouzakitis
    Το ότι τόση μουσική φτιάχτηκε μες την χούντα είναι κάτι που θ αφήνει όλους με τους ώμους ανασηκωμενους

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι εννοείς;

    Yorgos Mouzakitis
    πως η τέχνη στην πραγματικότητα ήταν αδιάφορη και ανιστορικη..

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν συμφωνώ γενικά, αλλά αυτές οι κουβέντες δεν είναι για εδώ. Μόνο προφορικά.

    Nikos Stabakis
    Το "Τωςς θάνα στύγκουμ μπρα / Βρώος βίτος κουμ στυγκά" δεν αποτυπώθηκε μόνο στο "Απρόοπτο" αλλά και στα "Λόγια από τα τραγούδια", δηλ. είχε προσωπική εποπτεία ο Σαββόπουλος για την περίληψή του ακόμη και μετά τη δισκογράφηση.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι, το ξέρω. Απλά στο Απρόοπτο τυπώθηκε πριν γίνει ο δίσκος, ενώ στο βιβλίο 5 χρόνια πιο μετά.

    Nikitas Kakavas
    Με μια λέξη: δισκαρα! Δεν ξαναβγαίνει εύκολα τέτοια μουσικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εν τω μεταξύ συνιστά ένα είδος δολιοφθοράς η επονομασία της κακοκαιρίας ως Μπάλλος"...

    Lampros Papalexis
    Την επόμενη να την βγάλουνε ''Γκουσγκούνης''

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ντροπή τους.

    Lampros Papalexis
    Ποιός έχασε τη ντροπή του και την βρήκανε ειδικά οι συγκεκριμένοι;..

    Stylianos Gabriel
    Μπάλλος Vs Άμπαλων!!!

    Βασίλης Καμπούρης
    Θα θελα να μουνα αμερικανος
    μ αρέσει στα κρυφά κι ο σκυλοτραπομάνος

    Sebastian Komianos
    Όσο λιγότερος Σαββόπουλος, τόσο καλύτερα!

    Georgios Konstantaras
    περαστικό κακό φαινόμενο.
    άλλο πράγμα η δημιουργία.
    ο χρόνος θα επαναφέρει τις ισορροπίες.

    Chris Karamanidou
    ...ο Μπάλλος μονον ειναι το θεμα ή αυτη η αμερικανιά με τις ονομασίες καθε τόσο...;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "1η Ολυμπιάδα Τραγουδιού, 1968. Ο Παττακός ήθελε να καλοπιάσει το κέντρο της Ευρώπης"...

    Pantelis Tsalouchidis
    Πέρα από τη φωνάρα και εξαιρετική ενορχήστρωση

    Miltiadis Kordas
    πω πω πω πω πω...ανατριχίλα

    Konstantinos Stavropoulos
    μοναδική!

    Christos Demekas
    Τι μεγαλείο μελωδίας , συναισθημάτων!!! Τι εποχές... Αυτό το μοτίβο , που θυμίζει Πλέσσα, Σταύρο Ζώρα, αυτή η μακρόσυρτη ιταλική φωνή ... Η μοναδική Τζένη!!! Και η Μίνα θα ζήλευε... Όταν το τραγούδι έμπαινε στην ψυχή !!!

    Ναταλία Ρασούλη
    προ-σκυ-νώ

    Vassilis Serafimakis
    Αυτή πάλι η Κική Σεγδίτσα, η στιχουργός στο τραγούδι τής ανάρτησης, ήταν βίος και πολιτεία αλλά έφυγε όπως έζησε, αθόρυβα. Γιά τον περισσότερο κόσμο το όνομα της δεν λέει τίποτα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και ο συνθέτης Ανδρέας Οικονόμου... >>Στο τεύχος 15 (4/2006) του περιοδικού Μουσικής Πολύτονον είχε γραφεί πως υπάρχει ντοκουμέντο όπου επαινείται ο Ανδρέας Οικονόμου από μουσικούς του κουιντέτου του Cannonball Adderley!<< https://diskoryxeion.blogspot.com/2013/09/unsere-welt.html
    ΕΜΕΙΣ / UNSERE WELT για την ελληνική τζαζ

    Γεώργιος Ζγούρας
    Άσμα ασμάτων!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Θανάση Βέγγο...

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Αυτό το Ι. Καρατζόπουλος & Σία βρωμάει απατεωνιά πάντως. Πούλησε ο Βέγγος την "ΘΒ Ταινίες γέλιου" στους Καραγιάννη-Καρατζόπουλο μετά το λουκέτο;

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Το πιο πιθανό!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αναρωτηθήκατε για πότε συζητάμε;

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Ε βέβαια. Προφανώς μετά το 1967 που βγαίνει ο πρώτος ΘΒ. Απλά μου φαίνεται παράξενο ο Καραγιάννης να έβγαζε ταινίες τότε με τη φίρμα Ι. Καρατζόπουλος & Σία.
    Λέμε για σεζόν 1975-76.
    Και να πω πως το «Θου-Βου Φαλακρός πράκτωρ - Επιχείρησις: Γης μαδιάμ» ήταν σε συμπαραγωγή με Φίνος Φιλμ, οπότε είναι μάλλον δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να είχε κομμάτια από 'κει.

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Μα από κει βγαίνει και μένα η απορία μου. Τί δουλειά έχει η φίρμα του Καρατζόπουλου εκεί αφού τα χρέη της ΘΒ τα πλήρωνε η Φίνος;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πάντως εκμεταλλεύεται ξεκάθαρα το The Man with the Golden Gun. Golden gun ο ένας Τρελλλό Πιστόλι ο άλλος.

    Dimitris Alexiou
    Οι ταινίες του Βέγγου είχαν πουληθεί στον Καραντζόπουλο για εκμετάλλευση τότε και ο τελευταίος του άλλαζε τα φώτα στη διαφήμιση. Ακόμα και το "Θανάση πάρε τ' όπλο σου" το διαφήμιζε σαν κωμωδία!

    θωμας σταμκος
    Μα λεει τον τίτλο της ταινίας "Ο βασιλιάς της Γκαφας".που ειναι παλιότερη .Την ξαναβαφτησαν και όποιο κορόιδο μπει μπηκε

    Θανάσης Ζελιαναίος
    Σωστό. Παραγωγή του Γιάννη Καρατζόπουλου και στα 70ς απορροφήθηκε απ'την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος. Κλασσικές ματσαραγκιές του Καραγιάννη.

    Nikos Stabakis στον θωμας σταμκος
    Λίγα χρόνια αργότερα είχαν βγάλει επανέκδοση τη "Μουσίτσα" με τη Βουγιουκλάκη, όπου ο Βέγγος είχε έναν ασήμαντο ρόλο, με τίτλο "Ο Θανάσης κι η Μουσίτσα" συνοδευόμενο από πρόσφατες φωτογραφίες τους, ότι και καλά οι δυο εθνικοί μας σταρ πρώτη φορά ζευγάρι.

    Alex Apostolakis
    "Βασιλιας της γκαφας" η "Δαιμονιος ντεντεκτιβ",παραγωγη Καρατζοπουλος,πρωτη προβολη 8/10/1962.Αυτα απο την φιλμογραφια του Βεγγου που παραθετει ο Γ.Σολδατος στο βιβλιο ''Ενας ανθρωπος παντος καιρου".

    Akis Kapranos
    Το εκανε συχνά αυτό ο Καραγιάννης. Δεν σταματούσε μόνο στο γύρισμα το εκμεταλευτικό του ταλέντο. Θα εβγαζε συχνα παλαιότερες ελληνικές ταινίες με αλλαγμένους τίτλους, δίνοντας στα ποστερ ένα σύγχρονο "spin". Αν ο Φινος εκπροσωπούσε το ελληνικό Χόλιγουντ, ο Καραγιάννης ήταν ο Ρότζερ Κόρμαν.

    Νίκος Αθανασόπουλος
    ο Κορμαν έχει γυρίσει πολύ Καλύτερες ταινίες από τον Καράγιαννη: Το μόνο σίγουρο...

    Akis Kapranos
    Μιλω για τον Κορμαν ως παραγωγό. Διαβάζω κιόλας ξανά μια βιογραφία του και πραγματικά ειναι τρομερά συγγενικό αυτό που κάνουν, και ο ένας και ο άλλος. Ειναι βασικά το ιδανικό μοντέλο μιας ανεξάρτητης μεν, δυνατής (λόγω προσφοράς υλικού) παραγωγής. Ρίξε μια ματιά στο πως δουλευαν και οι δυο, τον όγκο των παραγωγων που προσέφεραν, την ανακύκλωση σκηνών και μουσικών θεμάτων, τη μέθοδο προώθησης (με τους άπειρους εναλλακτικούς τίτλους), ειλικρινά είναι πολύ μικρές οι διαφορές.
    Οσο για τις πραγματικά καλές ταινίες του Κόρμαν (αυτές της σειράς του Πόε), αυτές έγιναν για τον Ζάρκοφ της American International Pictures, και δεν ήταν δικές του παραγωγές. Κι αν με ρωτάς, μια χαρά στέκεται το Devil's Men του Καραγιάννη ανάμεσα στις άπειρες ανάλογες παραγωγές που γυριζόντουσαν στην Ευρώπη στα 70s.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nikos Stabakis
      Ο Μάικλ Πάουελ ζήλευε τρελά τον Καραγιάννη για την πολυσχιδή παραγωγικότητά του, την εποχή που εκείνος δεν μπορούσε να σταυρώσει ταινία, τα έχει γράψει στην αυτοβιογραφία του.

      Akis Kapranos
      Προχθές είχα με φίλους κουβέντα για τη σχέση Πάουελ - Καραγιάννη! Ακούγεται αδιανόητο σήμερα.

      Nikos Stabakis
      Εντάξει, δεν ήξερε ελληνικά για να δει ταινίες του, αλλά όταν δεν μπορούσε να γυρίσει τίποτα δικό του κι έβλεπε τον άλλον να βγάζει τρεις ταινίες το μήνα, κάπως του 'ρχόταν.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Γράφω κι εδώ σχετικά...
      >>Ο Κωνσταντίνου είχε επιχειρήσει να φέρει χρήμα στην Ελλάδα με σκοπό να γυρίσει ανάλογες ταινίες και επί χούντας, αλλά οι συνταγματάρχες δεν ενδιαφέρονταν για… διαβόλους και τριβόλους. Έτσι, μετά την πτώση της δικτατορίας, οι παραγωγοί φαίνεται πως βρήκαν ανταπόκριση από την κυβέρνηση Καραμανλή και εκμεταλλευόμενοι το φυσικό τοπίο, την όρεξη για δουλειά των δοκιμασμένων ελλήνων τεχνικών που ήταν αραχτοί (καθότι το ελληνικό σινεμά είχε «πεθάνει») και φυσικά τα φθηνά μεροκάματα, άρχισαν να βάζουν εμπρός τα σχέδιά τους. Μπήκε στη φάση και ο μέγας βρετανός σκηνοθέτης του «Ηδονοβλεψία» Michael Powell και το πράγμα άρχισε να κινείται.<<
      https://www.lifo.gr/.../i-oraioteri-elliniki-tainia...
      Η ωραιότερη ελληνική ταινία τρόμου έχει μουσική του Brian Eno! | LiFO

      Nikos Stabakis
      Το έχω δει στην Πάτρα, στην Αρμονία (πριν γίνει τσοντάδικο, όταν ήταν οικογενειακό σινεμά), με αυτό τον τίτλο. Ποιος να μου πει τι. Ζεν πρεμιέ Θανάσης Μυλωνάς. Τώρα βλέπω ότι η πρωταγωνίστρια ήταν η Πάρη Λεβέντη. Η υπόθεση έχει να κάνει με μια ελιά στο γλουτό της τύπισσας, που ψάχνουν να την βρουν ή κάτι τέτοιο. Θυμάμαι τον Μυλωνά με μαγιό να ανακαλύπτει την ελιά και να τρέχει μέσα στην παραλία φωνάζοντας "καταπληκτικό!" Κάπου εκεί τελειώνουν οι αναμνήσεις μου από τη συγκεκριμένη εμπειρία.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι γνωστή ταινία ο βασιλιάς της γκάφας (και την θυμάμαι πολύ καλά), αλλά στην αφίσα μπορεί να παίζει και το ρόλο του μόττο. Υπάρχει αφίσα ταινίας "Βεγκ-Κονγκ" (με τον Βέγγο) από '78, κατά το Κινγκ-Κονγκ, χωρίς μόττο, ώστε να παραπέμπει σε άλλη παλιότερη ταινία. Στον "Τρελό του Λούνα Παρκ" στα τέλη του '70, "έπαιζε" ο Κινγκ-Κονγκ και στο θέατρο, σαν ντεκόρ κ.λπ. ενώ δεν αποκλείεται να είχαν τραβήξει και τίποτα ψευτοπλάνα και να τα τσόνταραν κάπου. Τώρα άμα εσύ θυμάσαι ότι είδες τον Βασιλιά της Γκάφας ως Θανάσης Μποντ κ.λπ. οκ.

      Nikos Stabakis
      Όχι, δεν παίζει ρόλο του μόττο, στα '70s γινόταν συνεχώς αυτό, έβαζαν τον νέο τίτλο κι από κάτω τον παλιό. Ναι, φυσικά και το θυμάμαι, αυτή η ταινία ήταν, 100%.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και στο Βεγκ-Κονγκ γιατί δεν έβαλαν τον παλιό τίτλο; Ούτε στον Τρόμο του Καράτε (ξανά Βέγγος) είχαν παλιό τίτλο. Έχω καταχωρήσεις και από τα δύο αυτά. Θα τις ανεβάσω άλλη φορά.

      Nikos Stabakis
      Δεν ξέρω, αλλά ήταν συνήθης τακτική αυτή. Κάθε κανόνας έχει εξαιρέσεις φυσικά. Σε ΑΥΤΗΝ την περίπτωση πάντως είναι απόλυτα βέβαιο ότι ισχύει αυτό που λέω. Πώς να το πω τώρα, ήμουν εκεί μέσα και είδα την ταινία με την τύπισσα που είχε την ελιά και την έψαχναν, και τον Θανάση Μυλωνά κι όλα τα παιδιά. Δεν είχα παραισθήσεις, εκείνη την ταινία είδα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν το αμφισβητώ. Το έγραψα και πιο πάνω >>Τώρα άμα εσύ θυμάσαι ότι είδες τον Βασιλιά της Γκάφας ως Θανάσης Μποντ κ.λπ. οκ.<< Απλά δεν συνέβαινε πάντα να προβάλλονται με δύο τίτλους (τον δεύτερο μικρότερο). Στις άλλες δύο καταχωρήσεις που έχω υπάρχει μόνο ένας τίτλος.

      Διαγραφή
    2. Nikos Stabakis
      Εντάξει, δεν γινόταν πάντα. Αλλά όταν γινόταν είναι ένδειξη ότι αυτή ήταν η ταινία. Όχι μόνο σε ελληνικό ρεπερτόριο, π.χ. λίγο αργότερα είχαν ξαναβγάλει θυμάμαι την ταινία του Ρόι Μπόλτινγκ "Soft Beds, Hard Battles" με νέο τίτλο "Ο Κατάσκοπος με τα επτά πρόσωπα" (η πολυπροσωπία πούλαγε λόγω Σέλερς) κι από κάτω διευκρίνιζαν "στην ταινία Μαλακά κρεβάτια σκληρές μάχες" για να μην ζητάει ο κόσμος τα λεφτά του πίσω. Ήταν στάνταρ πρακτική. Όποιος δεν διάβαζε τα ψιλά γράμματα, την πάτησε.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είμαι σίγουρος πάντως πως το βασιλιά της γκάφας το έχω δει να παίζει και σε άλλες ταινίες του Βέγγου, σαν τρέιλερ, αλλά δεν μπορώ να το αποδείξω τώρα, πρέπει να ψάξω. Τυχαία, αν θα το βρω...
      Επίσης να πω πως με ξένες ταινίες συνέβαινε πιο συχνά αυτό. Με τις ελληνικές όχι τόσο συχνά. Υπήρχαν βέβαια ταινίες, κυρίως, σοφτ-κορ (για ελληνικές λέμε), που προβλήθηκαν με 2-3 τίτλους μέσα στα χρόνια για τους ευνόητους λόγους. Πάντως με Βέγγο με παραξενεύει (αν και μπορώ να υποθέσω διάφορα). Όπως θα με παραξένευε και για Βουγιουκλάκη, Καρέζη κ.λπ.

      Nikos Stabakis
      Να πω και ότι το "Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο" το έχω δει ως "Ο Βέγγος ερωτιάρης". Ακόμη πιο παλιά από το "Τρελλλό πιστόλι". Γενικά παίζει με πρώιμες ταινίες του Βέγγου. Έχω δει και το "Διαόλου κάλτσα" με τη Φόνσου, όπου ο Βέγγος έκανε μια από τις πρώτες του ντετεκτιβικές εμφανίσεις να πλασάρεται ως ταινία "του" Βέγγου, αλλά δεν θυμάμαι τίτλο. (Πάντως αποκλείεται να με πήγε η μάνα μου νήπιο να δω τη Φόνσου, ήταν Βεγγο-κεντρικό το πλασάρισμα της ταινίας.)

      θωμας σταμκος
      Δεν ξερω αν εχετε δει μια σελίδα" Οι κινηματογράφοι που αγαπήσαμε "που ανεβάζει συνέχεια κλισεδακια απο τις εφημερίδες της εποχης.Εκει να δειτε τι γραφουν οι διανομείς. Τέρατα

      Nikos Stabakis
      Τώρα θυμήθηκα και άλλο κορυφαίο, ο "Άνθρωπος ορχήστρα" με τον Λουί ντε Φινές σε επανέκδοση ως "Άσσος στο χορό, μαέστρος στο καράτε". Γενικά με κωμωδίες έβαζαν ό,τι να 'ναι στις επανεκδόσεις. Αλλά και πάλι κάπου έμπαινε ο αρχικός τίτλος.

      θωμας σταμκος
      Προσαρμογή των τιτλων στις μοδες της εποχης.

      Bill Orb
      Εγώ θυμάμαι αν δε με απατά η μνήμη μου ότι είχα δει στ τέλη 70'ς αρχές 80'ς σε σινεμά της επαρχίας το "Τρελός παλαβός και Βέγγος" με τον τίτλο: "Θανάση ξέρεις από βέσπα;"

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Προσπαθούσαν να τον βοηθήσουν να ξεχρεώσει μάλλον...

      Nikos Stabakis
      Κι εγώ το θυμάμαι το "Θανάση ξέρεις από βέσπα" και είχε από κάτω τον αυθεντικό τίτλο. Βασικά εκείνο τον καιρό ο Βέγγος είχε κάνει τεράστια επιτυχία με τη "Χαβούζα" και τις δυο-τρεις ταινίες που ακολούθησαν (μετά άρχισε να υποχωρεί) οπότε όλοι ήθελαν ένα κομμάτι από την πίτα. (Το "τρελλλό πιστόλι" και άλλα είναι πιο πριν.)

      Alex Apostolakis
      Εγω παλι σε αυτη την ταινια ξεχωριζω την τρομερη ατακα του Δ.Νικολαιδη ως ψυχιατρου: ''Ολα ειναι σχετικως σχετικα".

      Thanassis Gentimis
      Μία από τις πολλές φορές που παλιότερη ταινία του Βέγγου ξαναπροβλήθηκε μετά από χρόνια με άλλο τίτλο. Ανακατεμένες φωτογραφίες, αφίσσες κτλ. Και κατά κανόνα η λέξη "Βέγγος" στο (νέο) τίτλο. Π.χ. το Σχολή για σωφερίνες έγινε αργότερα "Ο Βέγγος σωφεράντζα", το Μην είδατε τον Παναή; έγινε "Καταζητείται ο Βέγγος". Και ότι εισιτήρια κόψει έκοψε. Ξεκάθαρο exploitaiton.

      Διαγραφή
    3. Nikolas Fotakis
      Veggxploitation

      Nikos Stabakis
      Μετά το '70 η έμφαση δόθηκε στο "Θανάσης", θέμα που χρήζει χωριστής ανάλυσης.

      Αθανασιος Αθανατος
      https://www.facebook.com/groups/365265349808/permalink/10150485622264809/

      • Haris Mantellos
      Καλημέρα Φώντα. Ταινία που βγήκε στους κινηματογράφους και έχει τα χαρακτηριστικά που γράφεις στο αρχικό σου σχόλιο δηλ. κομμάτια από άλλες ταινίες του Βέγγου σε ένα ενιαίο φιλμ είναι το "Βέγγος, ο υπέροχος". Προβλήθηκε με αυτόν τον τίτλο, δεν είναι νεότερος τίτλος σε επανέκδοση παλιότερης ταινίας του Βέγγου και περιέχει συρραφή αποσπασμάτων από τις ταινίες: Διακοπές στην Αίγινα, Καραγκιόζης, ο αδικημένος της ζωής, Το ραντεβού της Κυριακής, Για σένα την αγάπη μου, Οι υπερήφανοι. Κάποτε -γύρω στην 15ετία- την είχα δει μεταμεσονύχτιες ώρες σε περιφερειακό κανάλι και θυμάμαι ότι ανάμεσα στα αποσπάσματα των ταινιών του Βέγγου παρεμβάλλονταν σκηνές που είχαν γυριστεί τότε όπως με την Μάγδα Τσαγγάνη για να συνδεθούν μεταξύ τους με κάποια υποτιθέμενη ιστορία αυτά τα αποσπάσματα. Σημειωτεόν ότι ο Βέγγος δεν εμφανίζεται σε αυτές τις μεταγενέστερα γυρισμένες σκηνές. Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Φραγκίσκο Μανέλλη με την ταινία "Βίβα Μανέλο". Ελπίζω κάπως να βοήθησα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Χάρη, υπάρχουν κάμποσες τέτοιες ταινίες με τον Βέγγο και το θέμα είναι κάτω από ποιες ακριβώς συνθήκες γίνονταν. Είναι πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα.

      Haris Mantellos
      Και εδώ η αφίσα από το "Βίβα Μανέλο" με συρραφή κομματιών από ταινίες του γνωστού κωμικού. Τόσο αυτή όσο και η προηγούμενη για τον Βέγγο είναι αρκετά δύσκολο να βρεθούν πλέον.

      Vassilis Serafimakis
      μού αρέσει η αισιοδοξία σου! ("δύσκολο")

      Haris Mantellos
      Γράφω δύσκολο διότι τουλάχιστον αυτή με τον Βέγγο προβαλλόταν σε περιφερειακά κανάλια. Αν βρεθεί ποιος έκανε την διανομή ίσως βρεθεί και η ταινία.

      Marialena Oikonomidou B
      Επεμβαίνουν σε παλιές αφίσες ταινιών και βάζουν όποιον θέλουν και όπως θέλουν
      Πολλοί πρωταγωνιστές μπαίνουν με μικρά γράμματα και βάζουν τους ηθοποιούς που έπαιζαν δεύτερους ρόλους, πρώτους
      Αυτά γίνονται χρόνια τώρα..
      Δεν ξέρω αν είμαι μέσα στο θέμα σας απλά αναφέρω τις απατεωνιές που γίνονται..
      Λογω του ότι ήταν και οι δικοί παππούδες γνωστοί τότε περισσότερο από τους πρωτοεμφανιζομενους..
      Ηθικά δεν στέκει..

      Διαγραφή
    4. Σχετικά με την απώλεια του Γιώργου Κακουλίδη.
      Πολύ σημαντικά τα ποιήματα αλλά και τα κείμενά του Γιώργου Κακουλίδη, σου μετέδιδαν τον ενθουσιασμό του
      ‌να πιστεύεις και να αναζητάς τις ουτοπίες, όπως θυμάμαι και μέσα από τη στήλη του "Το απόλυτο ρόδο".
      Χαίρομαι να μαθαίνω ότι γούσταρε την τζαζ!
      Τον είχαμε συναντήσει αρκετά χρόνια πριν, σε φεστιβάλ της ΚΝΕ, άνθρωπος ξεχωριστός, αξέχαστος.
      (Από τα λίγα ποιήματά του που γνωρίζω, μου άρεσαν "Η αίρεση της τίγρης" και "Το χέρι".)

      Διαγραφή