3/2/2022
Διαπίστωσα εσχάτως πως μια παλιά και αγαπημένη σουηδική ταινία, η “Kattorna” ή «Γάτες» (1965) του Henning Carlsen, είχε προβληθεί στην Ελλάδα των μέσων του ’60!!
Ποιος εισαγωγέας είχε φέρει, τότε, αυτή την ταινία και σε τι ακριβώς προσδοκούσε είναι ένα θέμα, όμως η ουσία είναι πως κάποιοι, τότε, είχαν δει ένα πρωτοπόρο δράμα, σχετικό με την γυναικεία ομοφυλοφιλία, ακούγοντας συγχρόνως και το καταπληκτικό σάουντρακ του Krzysztof Komeda!
Η Marta (Eva Dahlbeck) δουλεύει ως προϊσταμένη σ’ ένα πλυντήριο ρούχων. Είναι απόμακρη και αυτό δυσαρεστεί τις άλλες γυναίκες που δουλεύουν μαζί της, ώσπου κάποια στιγμή αντιλαμβάνονται πως η Marta είναι λεσβία και πως ενδιαφέρεται για μία εργάτρια, την Rike (Gio Petré), που βασανίζεται από αλκοολισμό, έχοντας αυτοκτονικές τάσεις. Αυτό κάνει τις υπόλοιπες εργάτριες έξω φρενών. Η Rike, εν τω μεταξύ, δεν υπερασπίζει την Marta, καθώς εκείνη (η Marta) είχε ενεργήσει απέναντί της, χωρίς τη θέλησή της – κάτι που εξοργίζει τις άλλες εργάτριες, οι οποίες ζητούν από την Marta να παραιτηθεί. Στην πορεία η Marta κατηγορείται για διάφορα, αλλά αυτό, τελικά, την οδηγεί να μιλήσει για το παρελθόν της και για την βία που είχε εκείνη υποστεί από κάποιον άντρα, όταν ήταν παιδί...
Φοβερό σάουντρακ από τον Komeda, και μια ταινία που θα μπορούσε να είχε επηρεάσει ακόμη και τον Δαλιανίδη στη «Στεφανία» σε κάποια σημεία της,...
Διαπίστωσα εσχάτως πως μια παλιά και αγαπημένη σουηδική ταινία, η “Kattorna” ή «Γάτες» (1965) του Henning Carlsen, είχε προβληθεί στην Ελλάδα των μέσων του ’60!!
Ποιος εισαγωγέας είχε φέρει, τότε, αυτή την ταινία και σε τι ακριβώς προσδοκούσε είναι ένα θέμα, όμως η ουσία είναι πως κάποιοι, τότε, είχαν δει ένα πρωτοπόρο δράμα, σχετικό με την γυναικεία ομοφυλοφιλία, ακούγοντας συγχρόνως και το καταπληκτικό σάουντρακ του Krzysztof Komeda!
Η Marta (Eva Dahlbeck) δουλεύει ως προϊσταμένη σ’ ένα πλυντήριο ρούχων. Είναι απόμακρη και αυτό δυσαρεστεί τις άλλες γυναίκες που δουλεύουν μαζί της, ώσπου κάποια στιγμή αντιλαμβάνονται πως η Marta είναι λεσβία και πως ενδιαφέρεται για μία εργάτρια, την Rike (Gio Petré), που βασανίζεται από αλκοολισμό, έχοντας αυτοκτονικές τάσεις. Αυτό κάνει τις υπόλοιπες εργάτριες έξω φρενών. Η Rike, εν τω μεταξύ, δεν υπερασπίζει την Marta, καθώς εκείνη (η Marta) είχε ενεργήσει απέναντί της, χωρίς τη θέλησή της – κάτι που εξοργίζει τις άλλες εργάτριες, οι οποίες ζητούν από την Marta να παραιτηθεί. Στην πορεία η Marta κατηγορείται για διάφορα, αλλά αυτό, τελικά, την οδηγεί να μιλήσει για το παρελθόν της και για την βία που είχε εκείνη υποστεί από κάποιον άντρα, όταν ήταν παιδί...
Φοβερό σάουντρακ από τον Komeda, και μια ταινία που θα μπορούσε να είχε επηρεάσει ακόμη και τον Δαλιανίδη στη «Στεφανία» σε κάποια σημεία της,...
2/2/2022
Από τις πιο παράξενες ταινίες που είχε γυρίσει η Monica Vitti ήταν σίγουρα η Modesty Blaise (1966) σε σκηνοθεσία Joseph Losey.
Είχα δει την ταινία παλιά στην τηλεόραση και θυμάμαι πως ήταν πολύ μπερδεμένη – όπως πρέπει να είναι, τέλος πάντων, οι σοβαρές κατασκοπικές ταινίες, ακόμη κι αν είναι παρωδίες.
Είναι σίγουρο πως ο Losey δεν θα σκηνοθετούσε κάτι προφανές και επίπεδο και πως θα περνούσε τα δικά του χαρακτηριστικά, ακόμη και σε μια (μπροστά από την εποχή της) κωμωδία του Swinging London, παρότι η Vitti μοιάζει κάπως έξω από τα νερά της. (Ίσως γιατί «μιλάει» αγγλικά ή ίσως πάλι γιατί την είχε από κοντά ο Antonioni και την καθοδηγούσε κρυφά από τον Losey!).
Μια κατάσκοπος, η Modesty Blaise, που δουλεύει για την βρετανική κυβέρνηση, καλείται να προστατεύσει μια αποστολή με διαμάντια, που προορίζονται για ένα σεΐχη, αλλά μια συμμορία με αρχηγό τον Gabriel (Dirk Bogarde) έχει βάλει στο μάτι την αποστολή και... η μπάλα χάνεται.
Πιο πολύ η ταινία μετράει για τα χρώματά της, τα ντεκόρ της, ίσως την lounge μουσική της από τον τζάζμαν John Dankworth και φυσικά για την χάρμα ιδέσθαι Monica Vitti, που χειρίζεται τα διάφορα πρακτορικά γκάτζετ σαν τους άντρες συναδέλφους της, παίζοντας με την αυτοπεποίθηση της γυναίκας που ξέρει να ορίζει τον εαυτό της, παίρνοντας εκείνο που θέλει με τη θέληση και την εξυπνάδα της. Την έχουμε συνηθίσει σε άλλους ρόλους την Monica Vitti και μας φαίνεται «κάπως» σ’ αυτήν την κόμικ-καρικατούρα, αλλά ok…
Η ταινία παίχτηκε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 1966, κάνοντας εντύπωση – κυρίως λόγω της ακαταμάχητης εικόνας της Modesty Blaise. Και κάπως έτσι «τσιμπάει» και η Επιθεώρηση, με τους Βασιλειάδη-Κατσάμπη-Μιχαηλίδη-Στολίγκα να ενσωματώνουν ανάλογο σκετς στο έργο «Η Πεπονόφλουδα». Ελληνίδα Modesty Blaise; Η Μάρθα Καραγιάννη!
Μια μελαχρινή; Φυσικά, καθότι και η ορίτζιναλ Modesty Blaise, στο κόμικ των Peter O'Donnell και Jim Holdaway, ήταν επίσης μελαχρινή. Τέλος πάντων, μην το τραβήξουμε πολύ...
Να πούμε μόνο πως από το κόμικ ο O'Donnell κάποια στιγμή θα περάσει και στα βιβλία, μ’ ένα απ’ αυτά, το «Σαλαμάντρα 4», να τυπώνεται το 1971 και στην Ελλάδα, με το κόμικ “Modesty Blaise”, στα χρόνια του ’80 πια να μεταφέρεται στην «Απογευματινή» και πιο μετά στην «Κατερίνα», όπως διάβασα.
Ιστορίες... της pop culture.
Από τις πιο παράξενες ταινίες που είχε γυρίσει η Monica Vitti ήταν σίγουρα η Modesty Blaise (1966) σε σκηνοθεσία Joseph Losey.
Είχα δει την ταινία παλιά στην τηλεόραση και θυμάμαι πως ήταν πολύ μπερδεμένη – όπως πρέπει να είναι, τέλος πάντων, οι σοβαρές κατασκοπικές ταινίες, ακόμη κι αν είναι παρωδίες.
Είναι σίγουρο πως ο Losey δεν θα σκηνοθετούσε κάτι προφανές και επίπεδο και πως θα περνούσε τα δικά του χαρακτηριστικά, ακόμη και σε μια (μπροστά από την εποχή της) κωμωδία του Swinging London, παρότι η Vitti μοιάζει κάπως έξω από τα νερά της. (Ίσως γιατί «μιλάει» αγγλικά ή ίσως πάλι γιατί την είχε από κοντά ο Antonioni και την καθοδηγούσε κρυφά από τον Losey!).
Μια κατάσκοπος, η Modesty Blaise, που δουλεύει για την βρετανική κυβέρνηση, καλείται να προστατεύσει μια αποστολή με διαμάντια, που προορίζονται για ένα σεΐχη, αλλά μια συμμορία με αρχηγό τον Gabriel (Dirk Bogarde) έχει βάλει στο μάτι την αποστολή και... η μπάλα χάνεται.
Πιο πολύ η ταινία μετράει για τα χρώματά της, τα ντεκόρ της, ίσως την lounge μουσική της από τον τζάζμαν John Dankworth και φυσικά για την χάρμα ιδέσθαι Monica Vitti, που χειρίζεται τα διάφορα πρακτορικά γκάτζετ σαν τους άντρες συναδέλφους της, παίζοντας με την αυτοπεποίθηση της γυναίκας που ξέρει να ορίζει τον εαυτό της, παίρνοντας εκείνο που θέλει με τη θέληση και την εξυπνάδα της. Την έχουμε συνηθίσει σε άλλους ρόλους την Monica Vitti και μας φαίνεται «κάπως» σ’ αυτήν την κόμικ-καρικατούρα, αλλά ok…
Η ταινία παίχτηκε στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 1966, κάνοντας εντύπωση – κυρίως λόγω της ακαταμάχητης εικόνας της Modesty Blaise. Και κάπως έτσι «τσιμπάει» και η Επιθεώρηση, με τους Βασιλειάδη-Κατσάμπη-Μιχαηλίδη-Στολίγκα να ενσωματώνουν ανάλογο σκετς στο έργο «Η Πεπονόφλουδα». Ελληνίδα Modesty Blaise; Η Μάρθα Καραγιάννη!
Μια μελαχρινή; Φυσικά, καθότι και η ορίτζιναλ Modesty Blaise, στο κόμικ των Peter O'Donnell και Jim Holdaway, ήταν επίσης μελαχρινή. Τέλος πάντων, μην το τραβήξουμε πολύ...
Να πούμε μόνο πως από το κόμικ ο O'Donnell κάποια στιγμή θα περάσει και στα βιβλία, μ’ ένα απ’ αυτά, το «Σαλαμάντρα 4», να τυπώνεται το 1971 και στην Ελλάδα, με το κόμικ “Modesty Blaise”, στα χρόνια του ’80 πια να μεταφέρεται στην «Απογευματινή» και πιο μετά στην «Κατερίνα», όπως διάβασα.
Ιστορίες... της pop culture.
2/2/2022
ΜΟΝΙCA VITTI (3 Nοε. 1931 – 2 Φεβ. 2022)
>>Μάλιστα, την ημέρα της μεγάλης διαδήλωσης του Χημείου την άνοιξη του '63, που είχε απαγορευτεί από την Αστυνομία, κατά σύμπτωση είχε βγει η καινούργια «Πανσπουδαστική», η οποία είχε αφιέρωμα στον Αντονιόνι, η «Περιπέτεια» ήταν τότε νομίζω. Στο εξώφυλλο ήταν η Μόνικα Βίτι. Οπότε έβλεπες εκατοντάδες διαδηλωτές να επιτίθενται στην Αστυνομία ανεμίζοντας τη Μόνικα Βίτι. Σουρεαλιστικό<<
[Ο Διονύσης Σαββόπουλος στη LiFO, πριν από κάποια χρόνια]
Πανσπουδαστική, τεύχος#42, Δεκέμβριος 1962
ΜΟΝΙCA VITTI (3 Nοε. 1931 – 2 Φεβ. 2022)
>>Μάλιστα, την ημέρα της μεγάλης διαδήλωσης του Χημείου την άνοιξη του '63, που είχε απαγορευτεί από την Αστυνομία, κατά σύμπτωση είχε βγει η καινούργια «Πανσπουδαστική», η οποία είχε αφιέρωμα στον Αντονιόνι, η «Περιπέτεια» ήταν τότε νομίζω. Στο εξώφυλλο ήταν η Μόνικα Βίτι. Οπότε έβλεπες εκατοντάδες διαδηλωτές να επιτίθενται στην Αστυνομία ανεμίζοντας τη Μόνικα Βίτι. Σουρεαλιστικό<<
[Ο Διονύσης Σαββόπουλος στη LiFO, πριν από κάποια χρόνια]
Πανσπουδαστική, τεύχος#42, Δεκέμβριος 1962
2/2/2022
>>Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη ο δολοφόνος του 19χρονου Αλκη Καμπάνου. Πρόκειται για έναν 23χρονο Αλβανό γεννημένο στη Θεσσαλονίκη Τον έχει αναγνωρίσει φίλος του Άλκη. Ο Τάκης Θεοδωρικάκος επικοινώνησε με τον πρωθυπουργό και τον ενημέρωσε για τη σύλληψη του δράστη<<
Δεν μαθαίνεις μόνο πως η Αστυνομία επιτέλεσε την υποχρέωσή της να συλλάβει έναν εγκληματία, αλλά και ότι ο... Τάκης, πήρε τηλ. τον Μητσοτάκη – κάτι που υποκρύπτει πως, χωρίς Τάκη-Μητσοτάκη, το στοίχημα να συλλαμβάνονται οι εγκληματίες θα ήταν κενό περιεχομένου.
Βγάζουν και από την μύγα ξύγκι, εκμεταλλευόμενοι τα πάντα.
Μόνο σε στυγνούς ολοκληρωτισμούς τέτοια ανήθικη και ευτελής προσπάθεια προσεταιρισμού του οτιδήποτε, για ίδιον όφελος.
>>Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη ο δολοφόνος του 19χρονου Αλκη Καμπάνου. Πρόκειται για έναν 23χρονο Αλβανό γεννημένο στη Θεσσαλονίκη Τον έχει αναγνωρίσει φίλος του Άλκη. Ο Τάκης Θεοδωρικάκος επικοινώνησε με τον πρωθυπουργό και τον ενημέρωσε για τη σύλληψη του δράστη<<
Δεν μαθαίνεις μόνο πως η Αστυνομία επιτέλεσε την υποχρέωσή της να συλλάβει έναν εγκληματία, αλλά και ότι ο... Τάκης, πήρε τηλ. τον Μητσοτάκη – κάτι που υποκρύπτει πως, χωρίς Τάκη-Μητσοτάκη, το στοίχημα να συλλαμβάνονται οι εγκληματίες θα ήταν κενό περιεχομένου.
Βγάζουν και από την μύγα ξύγκι, εκμεταλλευόμενοι τα πάντα.
Μόνο σε στυγνούς ολοκληρωτισμούς τέτοια ανήθικη και ευτελής προσπάθεια προσεταιρισμού του οτιδήποτε, για ίδιον όφελος.
1/2/2022
Ένα κείμενο για τον Νίκο Αντύπα, που έχει μοιραστεί στα μίντια, είναι γεμάτο λάθη. Άλλα μικρά και ίσως ασήμαντα για τον πολύ κόσμο και άλλα για γέλια (δυστυχώς). Το πιο φαιδρό όλων είναι αυτό:
>>Το 2006 συνεισέφερε (ο Νίκος Αντύπας) συνθετικά στον πρώτο προσωπικό δίσκο της Νάνας Μούσχουρη με τίτλο «Μόνη περπατώ»<<
Έβγαλε πρώτο προσωπικό δίσκο η Μούσχουρη το 2006;
Με ποιο ημερολόγιο; Των Ασσυρίων;
Ένα κείμενο για τον Νίκο Αντύπα, που έχει μοιραστεί στα μίντια, είναι γεμάτο λάθη. Άλλα μικρά και ίσως ασήμαντα για τον πολύ κόσμο και άλλα για γέλια (δυστυχώς). Το πιο φαιδρό όλων είναι αυτό:
>>Το 2006 συνεισέφερε (ο Νίκος Αντύπας) συνθετικά στον πρώτο προσωπικό δίσκο της Νάνας Μούσχουρη με τίτλο «Μόνη περπατώ»<<
Έβγαλε πρώτο προσωπικό δίσκο η Μούσχουρη το 2006;
Με ποιο ημερολόγιο; Των Ασσυρίων;
31/1/2022
Κι επειδή γράψαμε για Ξενάκη-Φωτεινάκη στο προηγούμενο ποστ είναι δυνατόν να μην ξαναπροτείνουμε και τούτο το αριστούργημά τους; Γωγώ Θεοδώρου...
https://www.youtube.com/watch?v=hgPvXkzEauk
Κι επειδή γράψαμε για Ξενάκη-Φωτεινάκη στο προηγούμενο ποστ είναι δυνατόν να μην ξαναπροτείνουμε και τούτο το αριστούργημά τους; Γωγώ Θεοδώρου...
https://www.youtube.com/watch?v=hgPvXkzEauk
31/1/2022
Με φόντο το Hilton, οι Trio Greco από το 1968. Δηλαδή οι Κώστας Ξενάκης (Ξενάκης-Φωτεινάκης, γι' αυτούς που ξέρουν...), Τώνης Άγας (μορφή αυτός) και Φώτης Βαλσαμίδης.
Κάποτε είχα αγοράσει αυτό το δίσκο μόνο για το εξώφυλλό του. Πάνε πολλά χρόνια από τότε και πλέον δεν θυμάμαι μήπως υπάρχουν και τίποτα τραγουδάκια μέσα, που να μου άρεσαν. Δεν το αποκλείω όμως, αφού στο back cover βλέπω και το "Στου Φιλοπάππου", που το είχε πει πρώτη η Πόπη Αστεριάδη...
Όλα αναβίωσαν... τα φωνητικά-κιθαριστικά Τρίο μόνο έμειναν στην απ' έξω.
Με φόντο το Hilton, οι Trio Greco από το 1968. Δηλαδή οι Κώστας Ξενάκης (Ξενάκης-Φωτεινάκης, γι' αυτούς που ξέρουν...), Τώνης Άγας (μορφή αυτός) και Φώτης Βαλσαμίδης.
Κάποτε είχα αγοράσει αυτό το δίσκο μόνο για το εξώφυλλό του. Πάνε πολλά χρόνια από τότε και πλέον δεν θυμάμαι μήπως υπάρχουν και τίποτα τραγουδάκια μέσα, που να μου άρεσαν. Δεν το αποκλείω όμως, αφού στο back cover βλέπω και το "Στου Φιλοπάππου", που το είχε πει πρώτη η Πόπη Αστεριάδη...
Όλα αναβίωσαν... τα φωνητικά-κιθαριστικά Τρίο μόνο έμειναν στην απ' έξω.
31/1/2022
Κυρ. Μητσοτάκης: «Μου θυμίζετε μια ρήση του Σαίξπηρ: η αλήθεια μπορεί να χρησιμοποιείται σαν ένα μαλακό γάντι που συχνά φοριέται και ανάποδα».
Ξημεροβραδιάζεται με Σαίξπηρ βλέπεις, ως πνευματικός ταγός, και το θυμήθηκε... Σε ποιους τα πουλάνε ρε αυτά;
Πάνε στα σάιτ με τα quotes, τα ξεσκονίζουν, και από κει τσιμπάνε κάτι, για να το χώσουν στους λόγους τους (έχουν ειδικούς γι’ αυτό από την εποχή του... Μαυρογιαλούρου), προκειμένου να καταδείξουν στο πόπολο άλλοτε την... υψηλή καταγωγή τους και άλλοτε την (παρα)μόρφωσή τους.
Δεν ξέρω αν χρειάζεται να το πούμε (είναι γνωστό εννοώ) πως στις μέρες μας quotes χρησιμοποιούν κατά κόρον οι εξυπνάκηδες-φιγουρατζήδες (που ελάχιστη σχέση έχουν, φυσικά, με τους αληθινά έξυπνους) και οι κατά τεκμήριο αγράμματοι.
Κυρ. Μητσοτάκης: «Μου θυμίζετε μια ρήση του Σαίξπηρ: η αλήθεια μπορεί να χρησιμοποιείται σαν ένα μαλακό γάντι που συχνά φοριέται και ανάποδα».
Ξημεροβραδιάζεται με Σαίξπηρ βλέπεις, ως πνευματικός ταγός, και το θυμήθηκε... Σε ποιους τα πουλάνε ρε αυτά;
Πάνε στα σάιτ με τα quotes, τα ξεσκονίζουν, και από κει τσιμπάνε κάτι, για να το χώσουν στους λόγους τους (έχουν ειδικούς γι’ αυτό από την εποχή του... Μαυρογιαλούρου), προκειμένου να καταδείξουν στο πόπολο άλλοτε την... υψηλή καταγωγή τους και άλλοτε την (παρα)μόρφωσή τους.
Δεν ξέρω αν χρειάζεται να το πούμε (είναι γνωστό εννοώ) πως στις μέρες μας quotes χρησιμοποιούν κατά κόρον οι εξυπνάκηδες-φιγουρατζήδες (που ελάχιστη σχέση έχουν, φυσικά, με τους αληθινά έξυπνους) και οι κατά τεκμήριο αγράμματοι.
31/1/2022
Κλείνει το Hilton, διαβάζω, για να ξανανοίξει μετά από δυο χρόνια, ανακαινισμένο και με άλλο όνομα.
Είδα πολλά φωτογραφικά ενσταντανέ σε διάφορα σάιτ (με μπουρζουαζία, "καλό κόσμο", φημισμένους καλλιτέχνες που είχαν καταλύσει στο ξενοδοχείο κ.λπ.), αλλά πουθενά δεν είδα μια φωτογραφία σαν κι αυτή - καθότι το Hilton είχε υπάρξει και "ναός", για την ελληνική avant-garde.
[Γιάννης Χρήστου «Επίκυκλος», ξενοδοχείο Hilton (αίθουσα Τερψιχόρη), Αθήνα 20 Δεκεμβρίου 1968]
Κλείνει το Hilton, διαβάζω, για να ξανανοίξει μετά από δυο χρόνια, ανακαινισμένο και με άλλο όνομα.
Είδα πολλά φωτογραφικά ενσταντανέ σε διάφορα σάιτ (με μπουρζουαζία, "καλό κόσμο", φημισμένους καλλιτέχνες που είχαν καταλύσει στο ξενοδοχείο κ.λπ.), αλλά πουθενά δεν είδα μια φωτογραφία σαν κι αυτή - καθότι το Hilton είχε υπάρξει και "ναός", για την ελληνική avant-garde.
[Γιάννης Χρήστου «Επίκυκλος», ξενοδοχείο Hilton (αίθουσα Τερψιχόρη), Αθήνα 20 Δεκεμβρίου 1968]
30/1/2022
Σπάνια φωτογραφία της Ροζίτας Σώκου από ένα νεανικό στέκι (καφέ) της Μόσχας, στο οποίο ακούγεται τζαζ από συγκροτήματα (άνοιξη του 1969). Σχετικό με κάτι που με απασχόλησε σήμερα...
Σπάνια φωτογραφία της Ροζίτας Σώκου από ένα νεανικό στέκι (καφέ) της Μόσχας, στο οποίο ακούγεται τζαζ από συγκροτήματα (άνοιξη του 1969). Σχετικό με κάτι που με απασχόλησε σήμερα...
29/1/2022
Ακούγοντας κάτι σημερινά σκληρά ροκ γκρουπ (στονεράδικα κτλ.) σκέφτομαι πόσο μπροστά ήταν κάτι μπάντες σαν τους Τ2 50 χρόνια πριν...
https://www.youtube.com/watch?v=AH2h0or2qyE
Ακούγοντας κάτι σημερινά σκληρά ροκ γκρουπ (στονεράδικα κτλ.) σκέφτομαι πόσο μπροστά ήταν κάτι μπάντες σαν τους Τ2 50 χρόνια πριν...
https://www.youtube.com/watch?v=AH2h0or2qyE
Σχόλια από το fb στο ποστ για τους T2...
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorge Tirovolas
"Έφυγε" πρίν μια εβδομάδα ο Peter Dunton...
Chris Papadakis
No More White Horses, κομματάρα. Καταπληκτική μπάντα.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κλείνει το Hilton, διαβάζω, για να ξανανοίξει μετά από δυο χρόνια, ανακαινισμένο και με άλλο όνομα."...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Androutsakis
Στη μέση κάτω, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο είναι;
Nikos Kouteris
δεν φαίνεται καλά δυστυχώς
Stathis Androutsakis
μάλλον όχι, έχει μουστάκι ο κύριος ενώ ο Γρηγόρης δεν είχε
Zwkrates Alexo
ο Χρήστου πάντως είναι πάνω αριστερά από τον καθήμενος. Δε μοιάζει ο περφόμερ με τον Σεμιτεκολο, όσο τον έχω δει από φωτογραφίες. Τρομερή φωτογραφία κ πληροφορία για το Χίλτον
Stathis Androutsakis
αυτό είπα κι εγώ μόλις κοίταξα καλύτερα τη φωτογραφία. Τον Χρήστου τον είδα ...
Nikos Kouteris
μάζευε φωτογραφιες από τώρα Φώντα, θυμαμαι ότι είχες πει να κάνεις ένα αρθρο για το εν λόγω ξενοδοχείο, υπάρχουν και αρκετές φωτό από δίσκους
Nick Theodorakis
HILTON ... Galaxy Bar ...SOLISTES 1974 ...
Vassilis Serafimakis
Είχε παίξει εκεί και Ντίζυ Γκιλέσπι, το 1980 νομίζω. Είχες πάει;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
To 1980 δεν άκουγα τζαζ... Τον είδα αργότερα.
Yiannis Kolymvasis
Στο ΡΟΔΟΝ νομίζω λίγο πιο πριν.. το 89'
Γιώργος Δαραβίγκας
Είχα διαβάσει σε εφημερίδα της εποχής για μινι σκάνδαλο στο Χίλτον.Παρότι σοβαρό ξενοδοχείο και μεγαλοπρεπές για εκείνη την εποχή,επέτρεπε τακτικά στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και στο Μεγακλή Βιντιάδη να παρτάρουν σε πριβε χώρο,με νεαρές σταρλετίτσες του θεάτρου.Μεστωμένοι και οι δύο ήδη τότε,με αρκετά παραπανίσια κιλά και λάτρεις του ποτού.
Errikos Sofras
ειχε και μια γκαλερι μεσα στο Χιλτον. Της Μαριλενας Λιακοπουλου, πριν παει στη Δεξαμενη.
MrServo MrServo
και κάπου ο Μιχάλης Αδάμης, τα έχεις γράψει...
Terry Tick
Eida Van Halen promo synavlia to 1978 sto Hilton.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κυρ. Μητσοτάκης: «Μου θυμίζετε μια ρήση του Σαίξπηρ..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήEleni Founti
Το χειρότερο που έχει πει είναι ότι αγαπημένο του ποίημα είναι το Αν του Ράιαν [sic] Κίπλινγκ. Το είδαν σε κάποιο σταυρόλεξο και το πήραν έτσι αυτούσιο.
Anastasios Babatzias
καθε μερα λεει το χειροτερο του
Δημητρης Σαλτος
Η αλήθεια είναι πως πουθενά δεν το βρήκα στο ίντερνετ. Το μόνο που μοιάζει είναι μια ατάκα που λέει για μια γυναίκα πως μοιάζει με γάντι.
Anastasios Strikos
Ανάθεμα κι αν το έχει γράψει ο Σαίξπηρ πουθενά αυτό. Δεν θυμόταν να μας πει κι από ποιό έργο είναι ρε γαμώτο... Θα το είπε σε καμιά ταβέρνα φαίνεται...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το μεταφράσανε τσάτρα-πάτρα στα ελληνικά, για να μην γκουγκλάρεται...
https://www.allgreatquotes.com/twelfth-night-quote-117/
A sentence is but a chev'ril glove to a good wit. How quickly the wrong side may be turned outward! - William Shakespeare, Twelfth Night
Anastasios Strikos
Α, κατάλαβα που αναφέρεται ο ποιητής: Δωδεκάτη Νύχτα, Φέστας: Για κάτι νοιάζομαι κι εγώ, μα όχι για σένα, κύριε. Δε θα σου πω πολλά. Στην εποχή μας τα λόγια είναι σαν γάντι μαλακό, πολύ εύκολα γυρίζει ανάποδα το μέσα έξω. Στο πρωτότυπο: “A sentence is but a cheveril glove to a good wit. How quickly the wrong side may be turned outward.” Σε αυτό η Βιόλα (που προφανώς γνώριζε τον Μητσοτάκη προσωπικά) απαντάει: Βιόλα - Σεζάριος: Έχεις δίκιο, τα λόγια είναι χαλασμένα, γιατί οι άνθρωποι παίζουν πονηρά μαζί τους.
Λογικό βέβαια να μπερδεύει την αλήθεια με τα λόγια. Είναι η ουσία και η επικοινωνία, στην οποία έχει ως γνωστόν αναφερθεί και στο παρελθόν.
Παναγιωτης Πανταζιδης
Πριν αποφασίσει να το πει, είμαι σίγουρος πως ρώτησε μην τυχόν και είναι κομμουνιστής αυτός ο Σαίξπηρ και εκτεθεί.
Ανδρεας Μπικουβαρακης
Επίσης έχει πει ότι του αρέσει το The Crown!
Τι να πεις για το άτομο…
Nikolai Stavrogin
Από κάποιον αστείο ξεσκονιστή του διαδικτύου θα είχε προκύψει και το ελεεινό του σχόλιο περί διάκρισης των εξουσιών, ιδέα που είχε αποδώσει στον Ρουσσώ.
Αθανασιος Αθανατος
" Never touch shit, even with the gloves on. The gloves only get shittier, but the shit doesn't get any glovier " [Orson Welles]
Σχόλια από το fb στο ποστ "Με φόντο το Hilton, οι Trio Greco από το 1968"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=KOdcYgDsKTA
Stou Filopappou - Trio Greco
Θεοδουλος Παρασκευαιδης
ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΠΟΛΥ ΤΟΤΕ ΑΥΤΗ Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ, ΟΣΟ ΚΙ ΑΥΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΠΗ ΦΥΣΙΚΑ...
Νικος Ηροδοτου
Φοβερες εκτελεσεις
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εν τω μεταξύ στο οπισθόφυλλο υπάρχει φωτογραφία από γλέντι της Jean Seberg με το Trio Greco. Λογικά είναι απ’ αυτή την ταινία. Κρίμα που δεν το θυμήθηκα για να την σκανάρω για το κείμενο...
https://www.lifo.gr/.../o-dromos-tis-korinthoy-i-tainia...
«Ο Δρόμος της Κορίνθου»: Η ταινία κατασκοπείας του Κλοντ Σαμπρόλ είχε γυριστεί στην Ελλάδα το 1967 | LiFO
Alexis Tambouras
Είναι αλήθεια υπήρξε εποχή που η Αθήνα ήταν μια καινούρια πόλη , τότε που συχνάζαμε στου Παπασπύρου στο Σύνταγμα , στο Βυζάντιο στο Κολωνάκι , στα Αστέρια στη Γλυφάδα , στη Φωκίωνος Νέγρη μέχρι και το Λαγονήσι ( για κανένα νυκτερινό μπάνιο το καλοκαίρι ) και στο Βυζαντινό του εικονιζόμενου νεόδμητου Χίλτον για πρωινό μπουφέ μετά από ολονύκτια Σαββατόβραδα . Τι απόμεινε από αυτή τη λαμπρή πόλη που ποτέ δεν κοιμόταν και προσέλκυσε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο - σαν Γενέτειρα του Δυτικού πολιτισμού αναγεννημένη με τα προπύργιά της σαν το Χίλτον , του Φλόκα , Ζώναρς , Απότσου , Μπόκολα , Λουμίδη, Μπραζίλιαν , με τα ζαχαροπλαστεία της Ομονοίας και τα πατσατσίδικα της Αγοράς , τις ταβέρνες της Πλάκας και τα σκυλάδικα της Εθνικής και τις Τζιτζιφιές - που πήγε αυτή η καινούργια πόλη?
Μας έμεινε ένας ανεκδιηγητος δήμαρχος που στην προσπάθεια του να τη ξαναφτιάξει , μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να κάνει "καινούριους" μόνο κάτι παλιούς Αθηναίους .
Vassilis Serafimakis
Aκριβέστατη αναφορά!
Asser Moissis
Μα για να αναβιώσουν τα τρίο, χρειάζεται να βρεθούν οι "μάστορες" που να μπορούν να τα παίξουν όπως πρέπει και να κάνουν τις σωστές τριφωνίες. Μάλλον υπάρχει έλλειψη... Δεν υπάρχουν πια και τα πρωτότυπα
https://youtu.be/_w-a5zuRq1U
Perdon
Takis Psaltis
χωρίς το Δρομέα ......
Andreas Gomozias
Ο Αγας πολυ αργωτερα επαιζε με τον Κηλαηδονη για χρονια
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Γενικά έπαιζε όλα τα έγχορδα. Έχει παίξει σ' ένα κάρο δίσκους.
Θεοδουλος Παρασκευαιδης
Ο ΑΓΑΣ ΠΑΙΔΙΑ ΗΤΑΝ Η ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΥΑΛΙΑ, ΗΨΥΧΗ ΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ, ΜΠΑΓΛΑΜΑ , ΚΙΘΑΡΕΣ, ΔΩΔΕΚΑΧΟΡΔΗ.....ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΥΡΙΟΣ, ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΑΣ, ΕΜΕΝΕ ΣΤΗ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΩ....ΕΥΤΥΧΩΣ Ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΞΕΝΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ......ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟ ΤΟΝ ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΜΟΥ...
Theodoros Bafaloukas
https://www.youtube.com/watch?v=srBlu1ajZ7Y
10 χρόνια πριν με την Βουγιουκλάκη
Ρίκο, ρίκο, ρίκοκο | Αλίκη Βουγιουκλάκη -Trio Greco | Η μουσίτσα - 1959
Σχόλια από το fb στο ποστ "Κι επειδή γράψαμε για Ξενάκη-Φωτεινάκη στο προηγούμενο ποστ"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://diskoryxeion.blogspot.com/2012/03/blog-post_91.html
ΞΕΝΑΚΗΣ - ΦΩΤΕΙΝΑΚΗΣ ώρες μπροστά
Γιάννης Παναγιωτάκης
Των ιδίων, από τον ίδιο δίσκο, ισάξιο ή ακόμα και ανώτερο:
https://youtu.be/n_s5nGdMi1g
ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ - ΓΩΓΩ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Γενικά όλος ο δίσκος είναι πολύ καλός. Έχει τραγουδάρες. Για παράδειγμα αυτό του Ψυχογιού...
https://www.youtube.com/watch?v=k97Yu9LkP_k
ΓΩΓΩ ΘΕΟΔΩΡΟΥ - ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΜΑΣ
Vasilis Kordatos
Μήπως γνωρίζουμε τους μπουζουξήδες που παίζουν στο δίσκο;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κοίταξα το δίσκο. Εκεί πάντως δεν αναγράφεται τίποτα.
Vasilis Kordatos
Ευχαριστώ! Θα είχε πολύ ενδιαφέρον για τους "άρωστους" αν βρισκόντουσαν τα ριλίζ των ηχογραφήσεων της General, της Polyphon, της Panivar κλπ και δημοσιεύονταν με κάποιο τρόπο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Θα ρωτούσα την Γωγώ Θεοδώρου εδώ στο fb (είμαστε "φίλοι"), μήπως θυμάται, αλλά έχει καιρό να μπει...
Vasilis Kordatos
ευχαριστώ ξανά!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Παλιά είχα γράψει αυτό (στοιχεία από το δίσκο): Και οι λεπτομέρειες: στην παραγωγή ο Λευτέρης Κλάψας, βοηθός παραγωγής ο Σπύρος Κασκάνης, ηχολήπτης ο Παυσανίας Μακρής, βοηθός ηχολήπτη ο Πέτρος Σιακαβέλλας (οι δύο τελευταίοι από το ιστορικό staff του στούντιο της Columbia – αν δεν ήξεραν αυτοί να ηχογραφήσουν, ποιοι θα ήξεραν;).
Panagiotis Daras
θα ρωτήσω εγώ παίδες.
Η Γωγώ είναι από το χωριό μου το Μαρτίνο..
Λοιπόν η Γωγώ Θεοδώρου λέει ...
Μπουζούκια : Κώστας βαμβούκος
Δημήτρης κουλέτης
Εγώ δυστυχώς δεν ξέρω κανέναν τούς..
Φαντάζομαι ότι θα ήταν εξαιρετικοί όμως μουσικοί "της πιάτσας" εκείνη την εποχή...
Vasilis Kordatos
ούτε εγώ δεν τους ξέρω. πολύ καλοί όμως! Κι ευχαριστώ πολύ!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ένα κείμενο για τον Νίκο Αντύπα, που έχει μοιραστεί στα μίντια"...
ΑπάντησηΔιαγραφήMimis G Vas
Λογικά τον πρώτο εντός του 2006, δεν εξηγείται αλλιώς
Xaris Symvoulidis
Το πήραν από τη Βικιπαίδεια, που έχει κάνει το αρχικό λάθος. Copy/paste, ούτε που τα διαβάζουν πιστεύω -κι αν τα διαβάζουν, δεν τα αντιλαμβάνονται, δεν τα ξέρουν, δεν ενδιαφέρονται. Για γέλια και για κλάματα
James Dimitris Basdanis
Ναι! Κι εγω έμεινα λίγο σαστισμένος οταν το διάβασα εχτές...και μέτραγα σαν τον Τσάκωνα στο "Μάθε παιδί μου γράμματα"!
Nick Theodorakis
Δεν μας πειράζουν τα κείμενα.. Μας πείραξε που έφυγε ένα από τα καλύτερα παιδιά της ελληνικής μουσικής..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Άσχετο το ένα από το άλλο, όμως.
Kostas Papadakis
Ε δε φαίνεται οτι είναι του 2006?
Konstantinos Kottis
Αυτό για τον πρώτο δίσκο της Μούσχουρη, όταν το διάβασα αργά εχθές δάκρυσα...
Mparpa Mimis
To διάβασα το πρωί και έσπαγα το κεφάλι μου να καταλάβω τι μπορεί να εννοεί ο συντάκτης..
Μαρία Αντωνοπουλου
Χαχα! Κι άλλα δεν λέει το λήμμα, ας πούμε ότι έπαιζε με τον Σαββόπουλο, στην Αναδρομή το 91 σίγουρα, είναι και ηχογραφημένο, και νομίζω και στο Κούρεμα
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Ε μα ναι!
Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη ο δολοφόνος του 19χρονου Αλκη Καμπάνου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήDionissis Stefanopoulos
Αγαπητέ κύριε Τρούσα οτιδήποτε πωλείται ως Προπαγάνδα πλέον
Και τη μάνα τους θα πούλαγαν στα κανάλια
Ιωάννης-Πέτρος Παπέν
μα ήδη πουλάνε τα παιδιά τους. Τις μάνες τους τις δίνουν τζαπα
Dionissis Stefanopoulos
τι να πω πλέον...
Θανάσης Αντωνίου
Καλησπέρα. Είχε προηγηθεί το: "Ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον υπουργό ΠΡΟΠΟ και του ζήτησε...". Η γνωστή από την εποχή του Αντώνη Σαμαρά " προσωπική παρέμβαση". Σε όλα τα δελτία Τύπου και τις ανακοινώσεις.
Annie Wuss
Ε ναι, αφού είναι Αλβανός γεννημένος στην Θεσσαλονίκη
Σχόλια από το fb στο ποστ "ΜΟΝΙCA VITTI (3 Nοε. 1931 – 2 Φεβ. 2022)"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚίνγκμπι Ιναφρένζι
Η ομορφότερη ανάρτηση της χρονιάς. Ευχαριστούμε.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Το είχε ξαναπεί, νομίζω σε τηλεοπτική συνέντευξη, πριν πολλά χρόνια.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Τίποτα δεν αποκλείεται.
Και ελέγχεται πάντως και ως προς τους χρόνους, γιατί υπάρχει και άλλο τεύχος της Πανσπουδαστικής, πριν από την άνοιξη του '63 (από Γενάρη-Φλεβάρη '63). Πιθανώς να κρατούσανε το τεύχος με την Μόνικα Βίτι, σε κάποια διαδήλωση, μέσα στον Δεκέμβρη του '62, εννοώ. Λεπτομέρειες...
Nikos Stabakis
Η πρώτη (μάλλον) φορά που το είπε ήταν σε συνέντευξη στον Δαβαράκη στον "Ταχυδρόμο", '83, μάλλον άνοιξη, το τεύχος είχε εξώφυλλο φωτογραφία του με την Άσπα. Τώρα βλέπω ότι υπάρχει διαδικτυακά η συνέντευξη. Γενικά έχει κάτι ιστορίες στοκ που τις επαναλαμβάνει, το κατά πόσον είναι αληθείς άλλο θέμα. https://antifono.gr/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%BD%CF%84.../
Συνέντευξη τού Δ. Σαββόπουλου στον Ά.Δαβαράκη, το 1983, για τον «Ταχυδρόμο» - Αντίφωνο
Μαρία Αντωνοπουλου
ε καλα κι εσεις. Ποσες ιστοριες μπορει να χει ζησει ενας ανθρωπος. Ο βιος βραχυς. Εξαλλου τις επαναλαμβανει και καλα κανει σε διαφορετικες γενιες καθε φορα. Ποσοι εχουν αντεξει τοσο στον δημοσιο και καλλιτεχνικο βιο;
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Λύπη!Ήταν υπέροχη!
Alexis Tambouras
Για τον Σαββόπουλο θα μιλήσω μια άλλη φορά αλλά η λύπη για την απώλεια της Μόνικα σήμερα μου θύμισε Εκείνη την εποχή όπου...
Η Κατάληψη του Χημείου ήταν η πρώτη φοιτητική εξέγερση που έζησα άπό κοντά και έμεινε βαθειά αποτυπωμένη στο άγουρο ακόμα συνειδησιακό μου πλέγμα. Την θυμάμαι καρέ καρέ να εξελίσσεται μπροστά στα προπύλαια του εξαίσιου κτιρίου του Τσίλερ που βρίσκεται απέναντι από το πατρικό διαμέρισμα επί της Μαυρομιχάλη - στο επόμενο τετράγωνο από το νεοκλασικό που έκτισε για κατοικία του - σήμερα μουσείο Λοβέρδου -
Εκείνη την ημέρα είχα κατέβει να αγοράσω παγωτό από το καφενείο ( σήμερα βιβλιοπωλείο) ακριβώς απέναντι από τα σκαλιά που οδηγούν στις δωρικές κολώνες στο πλατύσκαλο της κεντρικής εισόδου επί της Σόλωνος όπου ήταν συγκεντρωμένοι οι φοιτητές όταν η αστυνομία έκανε αιφνιδιαστική έφοδο για να αποτρέψει την κατάληψη του κτιρίου . Η μάχη σώμα με σώμα στην άγρια συμπλοκή που ακολούθησε έβαψε τα μάρμαρα με το αίμα των φοιτητών καθότι τα ξύλινα κλόμπς άνοιξαν πολλά κεφάλια εκείνο το μεσημέρι . Χάρη στον ηρωϊσμό των φοιτητών όμως η κατάληψη ολοκληρώθηκε κι άρχισε αμέσως από τα παράθυρα ένας αμείλικτος βομβαρδισμός των αστυνομικών με κάθε είδους αντικείμενα , από τους ποιο θερμόαιμους , με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να τραπούν σε άτακτο φυγή .
Το παγωτό είχε λιώσει στα χέρια μου καθώς παρακολουθούσα αποσβολωμένος πίσω από την τζαμαρία του καφενείου τις απίστευτες σκηνές που εξελίσσονταν μπροστά μου. Κάποιος από τους θαμώνες ρωτούσε " Μα είναι όλοι κομουνιστές ?"
" Όχι βέβαια" απαντούσε ο άλλος " Είναι και αρκετοί αναρχικοί ! "
Γύρισα σπίτι αναστατωμένος σε μια τρομαγμένη μητέρα που με περίμενε ανήσυχη στην πόρτα καθότι είχε βουίξει όλη η γειτονιά
από το μακελειό .
" Αύριο , όταν γίνω φοιτητής να ξέρεις πως θα είμαι αναρχικός " της δήλωσα ορθά κοφτά με ύφος που δεν σηκώνει αντίρρηση .
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Από τις πιο παράξενες ταινίες που είχε γυρίσει η Monica Vitti ήταν σίγουρα η Modesty Blaise"...
ΑπάντησηΔιαγραφήλουκια σατορι
https://www.youtube.com/watch?v=9BpC0NatYqU
MODESTY BLAISE (1966) FULL MOVIE