Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 604

5/10/2024
Μίμης Πλέσσας (1924-2024)
Όλα ξεκινούν από εδώ...
https://www.lifo.gr/culture/music/o-mimis-plessas-kai-i-tzaz-sti-dekaetia-toy-60

4/10/2024
Θα πάρει Νόμπελ η Σωτηροπούλου και δεν θα έχω διαβάσει ούτε ένα βιβλίο της - ποίημά της όμως έχω δει...

4
/10/2024
Δυστυχώς, δεν πάει έτσι όλος ο δίσκος... Τι να κάνουμε... Ξαναγυρνάμε σε Tangerine Dream, Klaus Schulze και Michael Hoenig… Ηλεκτρονική μουσική ακούμε εδώ, electronic music δηλαδή, και όχι ό,τι άλλο έχει μπει, με το έτσι θέλω, κάτω από τη συγκεκριμένη ταμπέλα. Hania Rani...
https://www.youtube.com/watch?v=C-qZAUPE7sE

3/10/2024
Άμεση ανάλυση... [Λεωνίδας Ζενάκος, 1955]

3/10/2024
Ελληνίδες μανεκέν, με φορέματα του Γιάννη Τσεκλένη, μπροστά από το ξενοδοχείο Phoenicia της Βηρυττού, το 1970...

2/10/2024
Από τις προσφορές το είχα αγοράσει, τζάμπα σχεδόν. Όλοι οι Ραχμπάνηδες είναι μεγάλοι μάστορες. Εδώ ο Ηλίας στο οπισθόφυλλο του δίσκου (1972), γράφει πως νοιώθει υπερήφανος για την βράβευσή του στην Ολυμπιάδα Τραγουδιού της Αθήνας, τρία χρόνια νωρίτερα (όχι παίζουμε)...
https://www.youtube.com/watch?v=1hbSlNZu_y8

2/10/2024
Βενζίνες και πετρέλαια εμείς τα κυνηγάμε / γιατί έχουνε πολλά λεφτά και μόρτικα περνάμε

1/10/2024
Αυτό το εξώφυλλο του Nick είναι φοβερό και εντελώς προοδευτικό – καθώς ο Nick υψώνει την αριστερή μεγεθυμένη γροθιά του.
Όταν το είχα πρωτοδεί νόμιζα ότι είναι του R. Crumb, που ένα χρόνο νωρίτερα είχε κάνει το εξώφυλλο του “Cheap Thrills” –η τεχνοτροπία μοιάζει–, αλλά τελικά είναι κάποιου Don Wilson. Ακόμη και ο τίτλος του δίσκου “My Labors” (δηλαδή οι κόποι μου ή καλύτερα τα βάσανά μου) περικλείει κάποιο μήνυμα. Ιδίως αν ακούσεις το τραγούδι με τον ίδιο τίτλο, που μιλάει έμμεσα για τον πόλεμο (“this madness around me”) και για τον τρόπο, που μπορεί να επιβιώσει η αγάπη μέσα σε τέτοιες συνθήκες. Τεράστιε Nick!

1/10/2024
Αυτό το θέμα των «συμμετοχών» των καλλιτεχνών σε διάφορες συναυλίες κ.λπ., για «καλό σκοπό», είναι κομμάτι περίεργο –για να μην πω κάτι άλλο– και θέλει πολλή προσοχή.
Πρέπει να αποφευχθεί εννοώ εκείνη η παλιά συνήθεια να τραγουδάμε για το ένα ή το άλλο, έτσι, ελαφρά τη καρδία. Και θα πρέπει να βρεθούν τρόποι ώστε κάτι τέτοιο να γίνεται αλλιώς, για να μην υπάρχουν σκιές τού στυλ… ορισμένοι εκμεταλλεύονται κάποια κοινωνικά γεγονότα, για να προωθήσουν την καριέρα τους.
Είμαι της γνώμης, λοιπόν, πως τέτοιου τύπου «συμμετοχές» κρίνονται από το ΤΙ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ο καθείς. Όσο θα συμμετέχεις κάπου ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ δεν θα παύει, αυτό, να είναι λιγάκι ύποπτο. Τουλάχιστον κάποιοι από ’μας θα μπορούν να προσάψουν κάτι τέτοιο.
Τελικά μου φαίνεται πως με το να ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙΣ, σε διάφορα τέτοια «κοινωνικής ευαισθησίας» events, όλο και κάτι περισσότερο διακινδυνεύεις.

9 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτό το θέμα των «συμμετοχών» των καλλιτεχνών σε διάφορες συναυλίες κ.λπ., για «καλό σκοπό», είναι κομμάτι περίεργο "...

    Αρης Σαπρικης
    Επίσης τι θα πεί συναυλία αλληλεγγύης στον συγκεκριμένο χώρο με την συγκατάθεση και τις ευλογίες της πολιτείας και των εξουσιαστικών αρχών της δηλαδή....των ίδιων αρχών ευρύτερα που ευθύνονται και θα ευθύνονται για αυτές τις δολοφονίες...δεν ξερω αν εχω δίκιο και αν σχετίζονται αυτά που λέω αλλα νιώθω σαν να κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας

    Φώντας Τρούσας
    Ναι, όλα αυτά. Μπλέκονται πολλά.

    Sakis Bwanas
    ε, ναι, τι να λέμε τώρα. Κι αφού και οι δικαστες είναι εξουσία, καλο είναι οι αντεξουσιαστες γονείς να μην στραφούνε δικαστικώς εναντίον κανενός κρατικού αξιωματούχου. Να σκασουν και να κάνουν πόνο βουβο

    Αρης Σαπρικης
    δεν θυμάμαι να ανέφερα κάτι τέτοιο στο σχόλιο μου.

    Sakis Bwanas
    προεκτείνω την σκέψη σου

    Asser Moissis
    Συμφωνώ και επαυξάνω!

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Είναι σύνθετο το θέμα. Υπάρχουν κάποιοι που απέχουν συστηματικά από τέτοια, και ταυτόχρονα κάνουν δηλώσεις για το πόσο καλοντυμένος είναι ο μητσοτάκης, συμμετέχουν σε δωρεάν εκδηλώσεις με χορηγούς -ιδιώτες, δήμους, κρατικούς φορείς-ανά την ελλάδα κλπ. Κι εμένα μου χτύπησε κάπως το γεγονός ότι έχει εισιτήριο, αλλά διάβασα ότι είναι με ρητό σκοπό να καλυφθούν δικαστικά έξοδα στο εξωτερικό. Δεν είναι συναυλία διαμαρτυρίας, είναι για συμπαράσταση σε ένα σκοπό. Τώρα το αν θεωρεί κανείς πρόσφορη την οδό που επέλεξαν κάποιοι από τους συγγενείς, είναι άλλο θέμα. Απ ότι φαίνεται δεν συμφωνούν ούτε όλοι οι συγγενείς.

    Φώντας Τρούσας
    Εντάξει, εγώ εδώ πάντως αναφέρομαι στους... αριστερούς καλλιτέχνες γενικά, δεν αναφέρομαι σε Πατούλη-Στανίση-Ζάππειον.

    Γιώργος Δελτα
    Δεν θα διαφωνήσω εντελώς με το όλο σκεπτικό.Έχω την εντύπωση όμως ότι οι καλλιτέχνες της συγκεκριμένης συναυλίας δεν έχουν ανάγκη απο καμμιά διαφήμιση για παραπάνω αναγνώριση.Η Μαρία Καρυστανού δήλωσε εξ αρχής και στα ίσια,ότι τα έσοδα θα πάνε για την κάλυψη δικαστικών εξόδων στο εξωτερικό.Δεν δίνω μία αν στραβώνουν κάποιοι αξιολογώντας το πόσο ιερός είναι ένας σκοπός για να γίνει μια συναυλία αλληλεγγύης.Ακόμη και στο Καλλιμάρμαρο που δεν ανήκει στην κυρα Μενδώνη για να μπλοκάρει το γεγονός

    Φώντας Τρούσας
    Δεκτά τα σχόλια προφανώς, απλώς με τη συγκεκριμένη αφορμή έκανα ένα σχόλιο ευρύτερο, για την αναγκαιότητα του "συμμετέχει και ο...".

    Ελσα Καραγιαννη
    ο καθένας πενθεί με το δικό του τρόπο, κάποιοι, όπως η κυρία Καρυστιανού, δε θα ησυχάσουν, αν δεν υπάρξει δικαιοσύνη για το έγκλημα στα Τέμπη, άλλοι πενθούν σιωπηλά.
    Αυτό που συνέβη στα Τέμπη θα μπορούσε να είχε συμβεί στον καθένα μας, καθρεφτίζει δε , το χαρακτήρα του ελληνικού κράτους που αδιαφορεί κατάφωρα για τις ζωές μας.
    Το τρένο προχθές έπιασε φωτιά στη Νερατζιώτισσα, στη γειτονιά μου έπεσε κολώνα της ΔΕΗ που ηταν κακοσυντηρημενη και υπήρξε τραυματίας.
    Πρέπει να υπάρξει αντίδραση, με οποιοδήποτε τρόπο.
    Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να στηρίξει την προσπάθεια που γίνεται με τη συναυλία, και δεν απαιτείται κάτι τέτοιο.
    Από εκεί και πέρα, αν το ζήτημα φτάσει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια και υπάρξει δικαιοσύνη, αυτή θα είναι για όλους μας, ακόμα και για όσους διαφωνούν σήμερα.

    Γιώργος Δελτα
    To the point,για να το πώ λακωνικά

    Stathis Nikokavouras
    40 χρονια πριν περιπου...δεν θελω λεφτα τραγουδαω δωρεαν για μισο κιλο κοκαινη...α ρε τζιμακο πανουση τι δεν εχεις πει προσπαθω να βρω..

    Θοδωρής Τσάτσος
    πολλά είχε πει ο τεράστιος τζιμάκος. Και θάνατος στους εκδότες τραγουδούσε με την επανεκτέλεση του συγκεκριμένου τραγουδιού να κυκλοφορεί με την εφημερίδα του Χατζινικολάου! Είχε τις αντιφάσεις του όπως όλοι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nikos Zozos
      Αυτή την Καρυστινού την χτυπάνε όσο μπορούν όπως κυνηγάμε εμείς τις ενοχλητικές μύγες γιατί είναι η ΜΟΝΗ σε μια ολόκληρη Ελλάδα που δεν λέει να το βάλει κάτω μέχρι να δει τους ένοχους να τιμωρούνται (καθόλου τυχαίο που άλλη μια γυναίκα έκανε και κάνει το ίδιο και ότι είναι και οι δυο μάνες είναι το μόνο κοινό που έχουν). Ο συγκεκριμένος πατέρας που άλλη μια φορά βγαίνει και διαμαρτύρεται το κάνει διαρκώς (πχ και για το ντοκυμαντέρ που βγήκε διαμαρτυρήθηκε) και για μένα είναι κάπως περίεργος ο ρόλος του.
      Τώρα σε ότι αφορά τις συναυλίες αλληλεγγύης και συμπαράστασης όποιος νομίζει πως είναι «ανέξοδες» για τους καλλιτέχνες (κι όταν λέω ανέξοδες εννοώ χωρίς συνέπειες, πχ ένα μεγάλο μέρος του κοινού τους που απομακρύνεται λόγω πολιτικών και ιδεολογικών αντιρρήσεων) μάλλον δεν το έχει ψάξει αρκετά. Πάντως να είσαι σίγουρος πως αν η υπόθεση είχε «ζουμί» οι πρώτοι που θα το κυνηγούσαν θα ήταν αυτοί ακριβώς που ποτέ δεν θα συμμετείχαν και δεν συμμετέχουν.

      Νίκος Μπουκουβάλας
      Kαλά ο Θανάσης δεν έχει δηλώσει ότι σταματά τις συναυλίες ;

      Nikos Zozos
      Η ανάρτηση του Φοίβου Δεληβοριά:
      Πηγαίνω στην συναυλία για τα Τέμπη χωρίς ούτε μία δεύτερη σκέψη. Πηγαίνω για να στηρίξω όσες οικογένειες αποφάσισαν τον δύσκολο και πολυέξοδο δρόμο της νομικής διεκδίκησης κι εδώ και στην Ευρώπη. Αγόρασα μάλιστα κι ο ίδιος έναν αριθμό εισιτηρίων για να υποστηριχθεί ο Σύλλογος, ο καθαρότερος δρόμος νομικά για να είναι όλα εντάξει και καθαρά. Με σεβασμό στις αντιρρήσεις από άλλες οικογένειες, είμαι ταυτόχρονα απολύτως σίγουρος πως, αν η συναυλία βοηθήσει σε κάποια πιθανή δικαίωση, θα δικαιωθούν κι εκείνοι και όλη η μελλοντική κοινωνία, που δικαιούται και ασφάλεια και λογοδοσία.
      Και ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου
      Έχω δώσει το λόγο μου στους συμπολίτες- συγγενείς θυμάτων των Τεμπών, που ήρθαν σε επαφή μαζί μου εδώ και καιρό και μου ζήτησαν -τιμώντας με έτσι-να έχω συμμετοχή σε συναυλία για τη στήριξη του δύσκολου αγώνα τους για δικαιοσύνη, ότι θα είμαι εκεί και θα τους στηρίξω, παρ’ ότι έχω απομακρυνθεί από τα συναυλιακά δρώμενα. Τους έχω απόλυτη εμπιστοσύνη-το γεγονός είναι πολύ φορτισμένο για να έχει κανείς αμφιβολίες- και θα συνεχίζω να τους στηρίζω είτε είναι όλοι μαζί είτε μείνει έστω και μια μόνο οικογένεια. Είτε στο Καλλιμάρμαρο είτε οπουδήποτε αλλού.
      Θανάσης Παπακωνσταντίνου

      Vassilis Serafimakis
      Με κριτήριο τι διακινδυνεύει ο καλλιτέχνης, θα υπέθετα ότι με τον μην συμμετέχει διακινδυνεύει λιγώτερα. Ιδίως εάν αντί γι'αυτό κάνει κάτι άλλο, πχ δίνει λεφτά, κτλ.

      Διαγραφή
    2. Giannis Mellios
      Να υπολογίζουμε κ άλλους παράγοντες, όπως την γενικότερη στάση του κάθε καλλιτέχνη (μην μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι) , αλλά κ την πολιτική συγκυρία.. Μπορεί κάποιοι να κάναν καριέρα στο παρελθόν αλλά αυτό που σήμερα είναι δεδομένο κ εκ του ασφαλούς αύριο δεν είναι .Μπορεί για τη λαϊκη συνείδηση τα Τέμπη να είναι δολοφονία, αλλά η κυβέρνηση παίζει όλα της τα χαρτιά για τη συγκάλυψη κ τη λήθη...σε λίγα χρόνια μπορεί να το καταφέρει κ ακόμα κ τέτοιες συναυλίες να είναι μακρινή ανάμνηση... Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι κ το ζήτημα της Παλαιστίνης. Προ 20ετιας ήταν αυτονόητο να στηρίζεις την Παλαιστίνη κ πολλοί καλλιτέχνες φυσικά , τώρα όμως αν σηκώσεις μια παλαιστινιακη σημαία σε συναυλία μπορει φιλελέδικα ραδιοφωνικά φερεφωνα (βλ kosmos) να πέσουν να σε φάνε , ή ακόμα αν ανεβάσεις παλαιστινιακη σημαία σε κολώνα στην Αθήνα να σου φορτώσουν όλον τον αντιτρομοκρατικό... Δυστυχώς παλεύουμε πια για τα αυτονόητα...

      Youli Martini
      Η συναυλία πρέπει να γίνει. Προσωπικά δεν πρόκειται να πάω, όμως θα αγοράσω μερικά εισιτήρια για να ενισχύσω το Σύλλογο. Η συγκλονιστική φωνή της Μαρίας Καρυστιανού ας γίνει φωνή όλων μας. Όχι μόνο για τα Τέμπη, αλλά για την Ελλάδα που καταρρέει και καίγεται. Για την πολιτική και δικαστική εξουσία που καταστρέφουν τα βουνά μας με τις ανεμογεννήτριες και τα χωράφια μας με τα φωτοβολταϊκά, για τα Μέσα μαζικής Ενημέρωσης που έχουν αποβλακώσει και φοβίσει τον κόσμο και πλήθος άλλα. Λίγο με ενδιαφέρει ποιοί θα εμφανιστούν στη συναυλία και το γιατί και το πώς. Ίσως θεωρηθεί ότι ειμαι εκτός θέματος, όμως με αφορμή το σχόλιο του αγαπημένου μου Φώντα θέλησα να τοποθετηθώ.

      Alex Goulielmos
      Δεν είναι μόνο το οικονομικό σκέλος, αν και σίγουρα είναι σημαντικό. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η συναυλία θα έπρεπε να είναι δωρεάν. Πέραν αυτού όμως, το βασικότερο θέμα είναι ότι η πλειοψηφία των πληγεισών οικογενειών είναι εκτός. Επομένως δεν μπορούν οι λίγοι να ομιλούν και να πράττουν εν ονόματι των πολλών. Ειδικά για ένα τέτοιο θέμα.

      Nikos Athanassiu
      Θυμάμαι έναν φίλο μου, ξέρεις εσύ, ο οποίος είχε πάρει μέρος σε μια συναυλία να μην περάσει το μετρό από την Αγία Παρασκευή και μετά χτυπούσε το κεφάλι του....

      Yannis Dimitriadis
      έργο του τότε δημάρχου, των παπάδων και κάποιων "οικολογικών" ομάδων της περιοχής, τεράστια επιτυχία. Το μέτρο πήγε ένα χιλιόμετρο πιο κάτω με αποτέλεσμα να μην βολεύει πλέον κανέναν. Το δε επιχείρημα που συνένωσε "προοδευτικούς καλλιτέχνες" με τους παπάδες κατά του μετρό, ήταν για τα μπάζα...

      Nikos Athanassiu
      ο φίλος μου μόνο για τα μπάζα δεν ήταν αλλά εκεί την παυησε

      Yannis Dimitriadis
      το αποτέλεσμα πάντως ήταν απλώς καταστροφικό για όσους δουλεύουν στην Αγία Παρασκευή και κυρίως, για όσους ζουν εκεί. Εξάλλου ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις κλπ

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb για το ποστ "Αυτό το εξώφυλλο του Nick είναι φοβερό και εντελώς προοδευτικό – καθώς ο Nick υψώνει την αριστερή μεγεθυμένη γροθιά του"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=SRIJGB8Fgh4
    My Labors

    Bakilos George
    Και εμένα πήγε το μυαλό μου στον R. Crumb.

    Ian Daniel
    Kι εγω του Κραμπ νόμιζα πως ηταν το εξώφυλλο. Εξαιρετικό.

    Στεφ Σέρελης
    Παιδιά εγώ τον Nick τον είχα δει σε μπλουζ φεστιβάλ στο Βόλο! Μεταξύ άλλων φορων που τον είδα, εννοώ. Άλλοι μουσικοί που έπαιξαν τότε, Jolly Jumper & Big Moe (το Νορβηγικό ντουετο), η μπάντα του Rory Gallagher κ.α. Θα ψάξω για εισιτήρια γιατί δεν θεωρώ πιθανό να θυμηθώ ημεροχρονολογια.

    Φώντας Τρούσας
    19 Αυγούστου 2004, το γράφω στο κείμενο, δεν το είδες?
    https://www.lifo.gr/.../nik-gkrabenitis-1938-2024-o...
    Νικ Γκραβενίτης (1938-2024): Ο θρυλικός Ελληνοαμερικανός μπλούζμαν πέθανε στα 86 του | LiFO

    Στεφ Σέρελης
    Δεν το είδα μου διέφυγε
    Θυμάμαι ότι ήταν πέριξ της Ολυμπιάδας
    Ναι μπράβο τώρα το είδα, backing μπάντα οι BACKBONE

    Giannis Mellios
    ήταν κ η Ana Popovic Σε εκείνο το φεστ..στο Φυτωκο κάπου. Νομίζω το λέγαν summer breeze festival καλοκαίρι του 2004..

    Labis Vasilatos
    Καταπληκτικό άλμπουμ.Αν θα δεις αυτό ανάρτησα όταν ο Nick "έφυγε", βάζοντας το κομμάτι Moon Tune!
    https://youtu.be/ehYnzTXqQXA?si=p06Ej1GyJ2K2s-zF
    Nick Gravenites (feat: Michael Bloomfield) - Moon Tune

    Nikolas Fotakis
    Εξωφυλλάρα. Αν θυμάμαι καλά, ήταν μέρος της διακόσμησης του ιστορικού Blues στη Βατοπεδίου -- έτσι, Nicholas Carellos;

    Nicholas Carellos
    Ηταν... Μας εμαθε να ακουμε ...R.I.P. Το βινυλιο "κωσμει" ακομα την δισκοθηκη μου.Απο τα πιο αγαπημενα albums.

    Nikolas Fotakis
    δεν θα το μεταφράζαμε και ως 'τα έργα μου' (με την έννοια του 'έργα και ημέρες', 'βίος και πολιτεία' κλπ);

    Antonis Makridakis
    Δισκαρα

    Γιώργος Βούλγαρης
    Σατιρίζει το "Mein Kampf", και η τεχνοτροπία δε μοιάζει με Robert Crumb.

    Φώντας Τρούσας
    Καααλά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλιο από το fb για το ποστ "Βενζίνες και πετρέλαια εμείς τα κυνηγάμε / γιατί έχουνε πολλά λεφτά και μόρτικα περνάμε"...

    Vassilis Serafimakis
    Ίλσα!.. Πολύ χαμηλά, λέμε!..
    Μονόστηλο αφιέρωμα από το fanzine με τον ειλικρινή τίτλο Kινηματογραφικός Υπόνομος (Cinema Sewer).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλιο από το fb για το ποστ "Ελληνίδες μανεκέν, με φορέματα του Γιάννη Τσεκλένη, μπροστά από το ξενοδοχείο Phoenicia της Βηρυττού, το 1970..."...

    Evi Mvrn
    και ο Τσεκλενης και η Βυρηττος δεν ετυχαν της τυχης που τους αξιζε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλιο από το fb για το ποστ "Άμεση ανάλυση... [Λεωνίδας Ζενάκος, 1955]"...

    Vassilis Serafimakis
    Από τη γραφομηχανή Λεωνίδα Χρηστάκη. Σπουδαίοι στίχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb για το ποστ "Θα πάρει Νόμπελ η Σωτηροπούλου και δεν θα έχω διαβάσει ούτε ένα βιβλίο της - ποίημά της όμως έχω δει..."...

    Εύα Αθανασοπούλου
    Είναι και Πατρινιά....

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    ... και σύντροφοι επί δεκαετίες έως το τέλος του με τον Μισέλ Δημόπουλο. Επίσης υπήρξε για χρόνια μορφωτική σύμβουλος στην ελληνική πρεσβεία στη Ρώμη

    Stathis Politis
    Δεν πρόκειται να το ζήσουμε αυτό.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Η "φάρσα" ήταν καλή. Στην εποχή της πολύ καλή. Αλλά αν έπρεπε να υπάρξει τρίτο Νόμπελ για την Ελλάδα, αυτό ανήκε στον Πάνο Κουτρουμπουση.

    Andreas Frogoudakis
    ο πανος δεν μπορει να μεταφραστει

    δημήτρης θεοδωρόπουλος
    κι όμως έχει δίγλωσση έκδοση με ποίηση του…

    Andreas Frogoudakis
    ευχαριστω το αγνοουσα... αυτο που θελω να πω ειναι οτι με τοσους γλωσσικους ιδιωματισμους ανακατεμενους σε ενα κειμενο, πως μπορει να αποδοθει η πιστοτητα και το υφος του συγραφεα σε μια ξενη γλωσσα? Ισως μονο ο ιδιος να μπορουσε... anyway Κ. Δ. Ω. Α.

    δημήτρης θεοδωρόπουλος
    σωστά• πρόκειται για την ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΩΝ του ΠΚ

    Andreas Frogoudakis
    δεν μπορεις να καταλαβεις τη πνευματικη μου ευφορια οταν διαβαζω οτιδηποτε του Πανου..

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Πράγματι. Μόνο ο ίδιος - ίσως - θα μπορούσε να μεταφράσει τα κείμενά του.

    Nikos Stabakis
    Έχω μεταφράσει πολλά πεζά του στα αγγλικά με τη συνδρομή του ίδιου προ 20ετίας (έχω ακόμη την πολυσέλιδη επιστολή που μου είχε στείλει από την Ιταλία με διορθώσεις και παρατηρήσεις) και βγήκαν σε ανθολογία το 2008. Πήρε καλά σχόλια, αλλά σε περιορισμένη βέβαια κλίμακα. Δεν είναι τόσο η μη μεταφρασιμότητα το θέμα, πιο πολύ ο μικρός όγκος του έργου και ίσως ένας σνομπισμός για το pulp στοιχείο, εξάλλου δυσκολεύτηκε πολύ να εκλεγεί μέλος της εταιρείας συγγραφέων ως "μη σοβαρός" λογοτέχνης. Ίσως οι Σουηδοί να ήταν πιο ανοιχτόμυαλοι, τώρα είναι αργά.

    Nikos Vaxevanidis
    Οπτική (ή συγκεκριμένη) ποίηση.

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Από πού είναι η φωτογραφία? Μήπως από το "αυγό"?

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    πόσα Αυγά είχαν κυκλοφορήσει; Τέσσερα, έξι; Λίγα πρόλαβαν. Πρέπει να είχα τέσσερα, ή πέντε

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Μπορεί να είναι και από "οδό πανός" (ή "οδός Πάνος", που έλεγε και ένας περιπτεράς)

    Κωνσταντίνα Κοντάκου
    ίσως. Θα έμοιαζε

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    "Ανθολογία συγκεκριμένης ποίησης". https://diskoryxeion.blogspot.com/2020/10/facebook-295.html
    ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 295

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb για το ποστ "Μίμης Πλέσσας (1924-2024)"...

    Nikitas Kakavas
    Δάσκαλε, ευγνώμων δια βιου που μας αποκάλυψες τον συναρπαστικό δισκο του Μίμη με το Phillicorda παλιά στο Tζαζ Ν' Jazz.

    Takis Psaltis
    ήρεμη δύναμη .....

    Panagiotis Kontis
    Μέγιστος. Ένας ωραίος άνθρωπος, δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι ένα μεγάλο σύνολο της ελληνικής μουσικής μου μνήμης είναι δικό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή