Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 607

18/10/2024 
Τρίτο ποστ μέσα στη βδομάδα για τον Μητροπάνο. Εντάξει... θα μου (ξανα)περάσει. 
Δεν ξέρω πόσοι και πόσες έχουν δει αυτή τη φωτογραφία, με τον Μητροπάνο, 17χρονο, να τραγουδά με τους Idols (στα Καμένα Βούρλα). Τη φωτό την είχα πρωτοδεί τέλος 80s-αρχή 90s σε κάποιο έντυπο του Λάλα νομίζω (αν θυμάμαι καλά ήταν το «Περιοδικό») και οπωσδήποτε μου είχε κάνει εντύπωση – και γι’ αυτό την «έκοψα» και την κράτησα.
Τώρα, τι κομμάτια να έλεγε ο Μητροπάνος σ’ εκείνη τη φάση δεν θέλει και πολύ για να το μαντέψεις. Εννοώ πως θα έλεγε τίποτα ιταλο-γαλλικά, βγαλμένα με το αυτί, όπως λέγανε τότε στα θέρετρα όλοι οι τραγουδιστές και οι τραγουδίστριες (είτε ήξεραν πέντε πράματα από τις ξένες γλώσσες, είτε δεν ήξεραν ούτε το ciao).
Στη φωτό φαίνονται επίσης ο Ντέμης Ρούσσος με το μπάσο δεξιά και ο Αντώνης Γιούλης με την κιθάρα αριστερά.
[μην πατήσετε “idols” «μητροπάνος» στο YouTube, γιατί θα σας βγάλει κάποια εκπομπή του Ρουβά στο ΣΚΑΪ]

17/10/2024 
Το Φλεβάρη του ’77 λίγο έξω από την Πάτρα ο Μητροπάνος, που οδηγούσε Τζάγκουαρ, είχε εμπλακεί σ' ένα θανατηφόρο τροχαίο. Το δυστύχημα το θυμάμαι πολύ καθαρά και θυμάμαι επίσης πως ο κόσμος έλεγε ότι έφταιγε ο τραγουδιστής. Από το δυστύχημα είχε μείνει στον τόπο μία έγκυος, ενώ είχαν τραυματιστεί ο άντρας της και οι γονείς της και ελαφρύτερα ο Μητροπάνος. Τότε του είχα ρίξει κάνσελ, όπως και όλη η Πάτρα, σταματώντας να ταΐζω τα τζουκ μποξ με τα τραγούδια του στις ψησταριές και τα ποδοσφαιράκια, για να ξαναρχίσω πάλι να ρίχνω τα δίφραγκα στην τρύπα, μετά το καλοκαίρι του ’77, όταν θα ’βγαινε το «κουταλάκι». Πόσο ν’ άντεχες;

17/10/2024
Από αύριο στον Παρνασσό. Jazz Fest Black Box...

16/10/2024
Ψάχνοντας κάτι στο σπίτι έπεσα πάνω σ’ ένα μουσικό περιοδικό, που, παρότι είχε φθάσει πριν από 3 χρόνια στα χέρια μου, το είχα λησμονήσει. Ο τίτλος του είναι «Μουσική Κίνησις» και κυκλοφορούσε το 1949. Το συγκεκριμένο τεύχος (το #7) προέρχεται μάλιστα από τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς, το μήνα που σηματοδότησε το τυπικό τέλος του Εμφυλίου (με τη νίκη του εθνικού στρατού έναντι του ΔΣΕ στο Γράμμο) κι έχει ενδιαφέρουσα ύλη. Τιμή; 2500 δραχμές. Πληθωρικές τότε.
Το τεύχος αυτό μου το είχε στείλει τον Απρίλιο του ’21 ο δημοσιογράφος Σέργιος Τράμπας. Γνωστός σε μένα από το περιοδικό «Λωτός» στα early 70s, αλλά και από την κρατική τηλεόραση στα 80s, όταν παρουσίαζε οικονομικού ενδιαφέροντος εκπομπές.
Ο Σέργιος με είχε προσεγγίσει πριν από μερικά χρόνια για να τον βοηθήσω με υλικό (που ήξερε ότι είχα) για ένα επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής του «Αειναύτες», που παρουσίαζε από το κανάλι της Βουλής. Και όντως τον είχα βοηθήσει, με κάτι αρκετά σπάνιο, ευχαριστώντας με γι’ αυτό στα credits στους τίτλους τέλους (εκείνου του επεισοδίου). Από τότε συνδεθήκαμε φιλικά εδώ στο fb, ανταλλάσσαμε likes, μιλούσαμε κάποιες φορές και στο messenger... αν και τους τελευταίους μήνες τον είχα χάσει...
Σήμερα, πέφτοντας πάνω στο περιοδικό που μου είχε στείλει, μπήκα στο προφίλ του, για να δω τι γίνεται και διαπίστωσα, μετά λύπης μου, πως ο Σέργιος δεν βρίσκεται πια στη ζωή, αφού πέθανε τον περασμένο Μάιο, στα 73 του.
Τι να πει κανείς... με κάτι τέτοια που συμβαίνουν... Ας είναι αναπαυμένος...

15/10/2024
Και Λήδα-Σπύρος ακούμε και "Επικίνδυνη Ισορροπία" με Βλάσση, αλλά ξεφυλλίζουμε και ποιήματα του Ανδρέα Αγγελάκη... 
(η τελευταία στροφή από τη "νύχτα")

15/10/2024
Αφού πέρασαν μερικές μέρες να πω κι εγώ τη γνώμη μου. Το τραγούδι του Δεληβοριά σαν τραγούδι, συνολικά, δεν έλεγε τίποτα. Οι στίχοι σε κανα-δυο σημεία θέλανε βελτιώσεις (δεν κρίνω αυτά που γράφει, τεχνικά μιλάω), ενώ σαν σύνθεση εγώ προσωπικά, όπως την άκουγα έλεγα... αμάν, πότε θα τελειώσει. Είπε ότι το τραγούδι το έγραψε το προηγούμενο βράδυ. Δεν ξέρω γιατί το είπε αυτό – για να το λάβει υπ’ όψη της η κριτική και να τον πάρει με το καλό, ή για να δείξει πως επρόκειτο περί κατορθώματος;
Τέλος πάντων, για να μη νομίζουν ορισμένοι πως οι τραγουδοποιοί κάνουν κάτι που δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας, εγώ αυτό που βλέπετε από κάτω το έγραψα πριν από δέκα λεπτά -αλήθεια λέω- και αν καθόμουν άλλα δέκα θα έγραφα άλλο τόσο. Κι αν είχα και μια μέρα περιθώριο θα έκανα και βελτιώσεις, κι επειδή δεν έχω καμία όρεξη να πιάσω και κάτι οργανάκια που έχω εδώ στο σπίτι, για να κοτσάρω και καμιά μουσικούλα, το αφήνω έτσι... ξεκρέμαστο...

Στο θεσσαλικό τον κάμπο
το Φλεβάρη του ’23
στην κοιλάδα των Τεμπών
γράφτηκε μια τραγωδία

Κινητό νεκροταφείο
Αθηνών-Θεσσαλονίκης
τραίνο το αποκαλούσαν
τα ανδρείκελα της φρίκης

57 στον άλλο κόσμο
φοιτητές, νέοι και νέες
λιώσανε μες τα βαγόνια
στα μπουντρούμια του ΟΣΕ

Ελένικ Τρέιν τη λένε τώρα
και ανήκει σε Ιταλιάνους
στήσανε στο άψε-σβήσε
μια εταιρεία του θανάτου

Βγάλαν φταίχτη το σταθμάρχη
οι τζουτζέδες του υπουργού
μία μάνα δε μασάει
τηνε λεν Καρυστιανού…


12/10/2024
Σε μια στίβα καλαμιές αποκοιμήθηκα
κι έβλεπα από την αρχή πως ξαναγεννήθηκα

Έβλεπα φωτιές στο δρόμο, έβλεπα παντού φωτιές
πως καιγόνταν τα κορμιά μας, ζούσαν μόνο οι ψυχές
και δεν είχαν ούτε πόνο, ούτε και λαβωματιές
να ’μενα στον άλλο κόσμο, να μην ξύπναγα ποτές

Σε μια στίβα καλαμιές αποκοιμήθηκα
σα με ξύπνησε η βροχή αχ πόσο λυπήθηκα

7 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Σε μια στίβα καλαμιές αποκοιμήθηκα"...

    Thanasis Efthimiou
    Πάντως, άλλο να τα βλέπεις γραμμένα. Άλλη δύναμη!

    Stathis Nikokavouras
    Μολις διεγραψαν τον κασσελακη απο το να ειναι υποψηφιος.πανε αυτοι..2%..

    Aris Karampeazis
    Τι να λέμε

    Kwstas Agas
    Τάκης Μουσαφίρης, τι να λέμε....

    Ιωσήφ Μιχαηλίδης
    Αυτό το τραγούδι το ηχογράφησε ο πατέρας μου να το τραγουδάω σε ηλικία 7 ετών καθώς ήταν το αγαπημένο μου....

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    Ο Μητροπάνος συνδέθηκε στο μέγιστο βαθμό με αυτές τις φοβερές μεταφυσικές αναζητήσεις του Τάκη Μουσαφίρη!
    Να κάνουμε και ένα point όμως και στον μεγάλο Σπύρο Παπαβασιλείου

    Πετρος Μιχελιουδης
    βασικα νομιζω για τη πουκαμισια το βαλες χαχα

    Φώντας Τρούσας
    το τραγούδι το έχω ποστάρει πολλές φορές, αλλά τώρα ναι το έκανα και για τη φωτό

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    ο δίσκος του αιώνα η Παράγκα ήταν φανταστικός,αλλά ο Θάνος Μικρούτσικος έκανε το λάθος να χαρακτηρίσει ...δεύτερης κατηγορίας το παλιό ρεπερτόριο του Μητροπάνου!(Δηλαδή κυρίως Μουσαφίρη και Παπαβασιλείου). Μεγάλο λάθος

    Vagelis Avgidis
    ναι, σε αυτό συμφωνώ κι εγώ…

    Celestine Celest
    Μέγα λάθος

    Mixalis Nickolaidis
    Είχα την τύχη να συνεργαστώ μαζί του . ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ !!!!!

    MrServo MrServo
    Υπήρχε παλιά μια άποψη, ότι μιλάει για τη πρέζα ή ότι τουλάχιστον αρέσει στους εξαρτημένους.

    Thanassis Lembessis
    Τρομερό προσωκρατικό άσμα, όπως είχες γράψει σε εκείνο το καταπληκτικό άρθρο για τον ήχο της Ομόνοιας!

    Δημοσθένης Ταχταλίδης
    Ο Τάκης Μουσαφίρης αφηγήθηκε την ιστορία του τραγουδιού σε ραδιοφωνική εκπομπή. Δούλευε καλλιτεχνική διεύθυνση σε ένα κέντρο, και μια μέρα ήταν το αυτοκίνητό του στο συνεργείο. Παρακάλεσε έναν μουσικό να τον γυρίσει πίσω, στο Κουκάκι όπου έμενε.
    Πράγματι ο μουσικός τον άφησε στην Παιδική Χαρά, και συνέχισε. Εκείνη την εποχή, μια γωνιά του χώρου αυτού είχε ακόμα καλαμιές. Κι εκεί μέσα ήταν ένας άνθρωπος, που είχε κάνει και χρήση ουσιών, μισοκοιμισμένος, στον κόσμο του. Σε λίγη ώρα τον κατάλαβε η αστυνομία, κι ήρθε να τον μαζέψει, καταβρέχοντάς τον αρχικά για να συνέλθει. (Πηγή, με αλλαγές https://stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details...). Στο ίδιο link υπάρχει και άλλη εκδοχή, η οποία μου φαίνεται πιο τραβηγμένη.
    stixoi.info: Σε μια στοίβα καλαμιές

    Φώντας Τρούσας
    Σ' αυτά τα τραγούδια οι ιστορίες πρέπει να μένουν άγνωστες. Και να μην αποκαλύπτονται, γιατί αδυνατίζουν το τελικό αποτέλεσμα. Εγώ δεν πιστεύω τίποτα απ' αυτά. Ούτε με ενδιαφέρει να τα διαβάσω.

    Konstantinos Kottis
    Πάντως Φώντα αρκετά τραγούδια διαμαντάκια του Μουσαφίρη, είχαν τότε παρεξηγηθεί από μέρος του κοινού. Η παρεξήγηση αφορούσε το γεγονός πως στίχοι τους φαίνονταν να παραπέμπουν σε κάτι ποιο αστείο. Οπότε καλό είναι που ορισμένες φορές αποκαλύπτονται ως νόημα. Τέτοια ήταν οι "Καλαμιές", το "Τι το θες το κουταλάκι" (πρόκειται για σκληρή και ευαίσθητη ιστορία) και ο "Χιονάνθρωπος" (μιλάει για καρκινοπάθεια αν θυμάμαι καλά την αφήγηση του Τάκη). Εν προκειμένω, σε αυτό το τραγούδι η ιστορία όπως την αναφέρει ο φίλος ταιριάζει γάντι στην ανάγκη ενός εξαρτημένου για φυγή από τον δύσκολο κόσμο του, διακινδυνεύοντας βέβαια την ζωή του. Ορισμένα τραγούδια του Τάκη της δεκαετίας του ΄70 και ΄80 είναι διαμαντάκια.

    Φώντας Τρούσας
    Ποτέ δεν πήγε το μυαλό μου σε εξαρτημένο ακούγοντας το μια στίβα καλαμιές. Τις παρεξηγήσεις τις ξέρω γιατί ακούγονταν σαν ανέκδοτα στα σέβεντις. Του τύπου... πέθανε ο Μητροπάνος. Γιατί;... ρωτούσαν. Γιατί κοιμήθηκε σε μια στίβα καλαμιές κι έπαθε πνευμονία... απαντούσαν. Και για το κουταλάκι λέγανε ότι το κατάπιε κ.λπ. Αυτά για εξαρτημένους είναι καινούρια φρούτα. Ξαναλέω όμως ότι κάθε απόπειρα για να επεξηγηθεί ένα τραγούδι από τον δημιουργό του δεν είναι για το καλό του τραγουδιού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αφού πέρασαν μερικές μέρες να πω κι εγώ τη γνώμη μου. Το τραγούδι του Δεληβοριά"...

    Παντελής Λαλεδάκης
    αυτο το κραξιμο στον δελιβορια πια..! μια καλη κουβεντα για αυτα που κανει δεν εχετε πει τοσα χρονια

    Sakis Bwanas
    Υπερβολες

    Φώντας Τρούσας
    Έχω πει και καλές κουβέντες, ψάξε να τις βρεις

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    ισχύει αλλά πιο παλία.Ειδικά στον τελευταίο δίσκο και έπειτα έχετε κάνει μια αρκετά αυστηρή κριτική και μετά στην εκπομπή που παρουσίασε ο Φοίβος Δεληβοριάς .Που ήταν εποχή που η κριτική ήταν θετικότατη για εκείνον!

    Γιώργος Σκιάς
    Βάλε και καμιά μουσικούλα να σε δούμε. Σε λαϊκό νομίζω πως πάει.
    Τίμια η προσπάθειά σου. Αλλά προτιμώ τους στίχους του Φ.Δ. εν προκειμένω.

    Tanas Atanasoff
    Μάλλον δεν τον τιμά που δήλωσε πως το έγραψε στο πόδι.Για ένα τραγούδι τέτοιας βαρύτητας, με τέτοια στιχουργική θεματολογία, αν θέλεις να θεωρείσαι ο διαφορετικός σούπερ ντούπερ τραγουδοποιός και να δικαιολογείς τον τίτλο σου, πρέπει να ματώσεις καιρό πριν βγεις να το παρουσιάσεις σε μια τέτοια συναυλία σκαρώνοντάς το. Εκτίθεσαι όταν λες πως το έκανες στο πόδι αγαπητέ Φοίβο. Ενάμισης χρόνος πέρασε...αντανακλαστικά ετοιμοθάνατου δηλαδή. Γνωμούλα μου

    Γιώργος Σκιάς
    Τελείως άλλη φάση το στιχάκι σου. Είναι ρασουλικής σχολής θα έλεγα.

    Nickos Ventouras
    Χαλουλάκος περισσότερο

    Αλέξανδρος-Φοίβος Καλαϊτζής
    Μπράβο.

    Ελσα Καραγιαννη
    Δε μπορεί να είναι ο καθένας τραγουδοποιός, με όλο το σεβασμό, φυσικά εξαρτάται τι ορίζουμε ως τραγουδοποιό.
    Δεν αρκούν μερικές ρίμες, όντως αυτο ο καθένας μπορεί να το κάνει, αυτό ομως δεν είναι τραγουδοποιός.
    Και δεν κρίνουμε κ την πορεία ενός τραγουδοποιού απο ενα και μόνο τραγούδι.
    Απο εκεί κ πέρα φυσικά είναι ανθρώπινο να υπάρχουν προτιμήσεις, αλλά ακόμα και σε μια μουσική δουλειά, υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια που μπορεί να κριθεί ένα μουσικό έργο, ανεξάρτητα αν είναι του γούστου μας ή όχι.
    Το τραγούδι του Δεληβοριά, είναι απλό αλλά συναισθηματικά φορτισμένο με τα κατάλληλα λόγια που θα έλεγε ένας γονιός στο παιδί του που δεν υπάρχει πια στη ζωή, δεν έχει ρεφραίν, αλλά η μελωδική γραμμή είναι όμορφη, και για τη συγκεκριμένη περίσταση, θεωρώ πως δε χρειαζόταν κάτι περισσότερο να ειπωθεί μουσικά.
    Πολλές φορές το απλό κ ειλικρινές, αρκεί.

    Γιώργος Δελτα
    Μπορεί να ήταν προχειρογραμμένο,μπορεί όντως να το είχε σκαρφιστεί μέρες πριν τη συναυλία,αλλά προσωπικά νομίζω ότι περιείχε λίγη ψυχή του Δεληβοριά μέσα.Ίσως με παραπλάνησε και η ερμηνεία που ήταν συγκινητική δεν ξέρω.Δεν έχω εξ άλλου μουσικές γνώσεις,το αφήνω σε εσάς όλους που έχετε

    Nikos Michelarakis
    Έγραψε μπαλάντα, εγραψες τσαμικο.

    Φώντας Τρούσας
    να μου φέρεις το μαντήλι

    Ilias Tsampardoukas
    μα αυτο ειναι το προβλημα με τον Δεληβορια, πηγε να γραψει ενα θρηνητικο τραγουδι (μοιρολόι) και του βγηκε μπαλαντα

    Nina Tsavou
    Ο Δεληβοριάς εδώ και χρόνια-εσχάτως και ως χιουμορίστας-δε λέει τίποτα. Άγγιξε μια ευαίσθητη χορδή αλλά από τέχνη μηδέν…

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    και παλιά ήταν αμφίβολο το χιούμορ του όμως!Στον.δισκο χάλια είχε ένα τραγούδι που έλεγε δεν είναι του Κωστόπουλου η γυναίκα ή ο άντρας του Ρουβά!Αν το έλεγε ο Σεφερλής θα είχε γίνει της κακομοίρας!

    Nina Tsavou
    Τουλάχιστον αυτά τα τραγούδια ήταν καλά. Μετά το πράγμα κάπου στράβωσε…

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Στο δικό σου κολλάει, με λίγες προσαρμογές, η μουσική από το "Στο 'πα και το 66"

    Nikos Zozos
    Πάντως μια και σου αρέσει η ειλικρίνεια, οι «στιχοι» σου είναι κυριολεκτικά για γέλια και για κλάματα. Κάνε αυτό που ξέρεις ρε φίλε και άσε αυτά που δεν φτάνεις

    Φώντας Τρούσας
    Δεν κατάλαβες το πόιντ της ανάρτησης (μάλλον)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θοδωρής Λεμποτέσης
      Δεν βγήκε σε τηλεοπτικό διαγωνισμό ο άνθρωπος… Ασχέτως αν το έγραψε το προηγούμενο βράδυ η στα 18 του κατέθεσε αυτό που μπόρεσε. Καλό ή κακό είναι υποκειμενικό. Είναι όμως από τις περιπτώσεις που η όποια κριτική θα μπορούσε να λείπει. Δεν προσφέρει κάτι, αντιθέτως χάνεται η ουσία…

      Λιζέτα Αγκοπιάν
      συμφωνώ απολύτως! Και η κριτική θα μπορούσε να λείπει, και η παράθεση στίχων δίκην διαγωνισμού ή ειρωνείας επίσης! Βέβαια εδώ ο κος Τρούσας θα μπορούσε να μας πει: " τοίχος μου είναι και τον κάνω ότι θέλω", έλα μου όμως πως όταν δηλώνεις κάτι δημόσια, θα έχεις και αντιρρήσεις....
      (Και -σημειωτέον-δεν μου αρέσουν τα τραγούδια του Δεληβοριά)

      Φώντας Τρούσας
      H κριτική δεν υπάρχει λόγος να λείπει από πουθενά. Μα από πουθενά. Ένα αυτό. Δεύτερον. Δεν διαγωνίζομαι, ούτε ειρωνεύομαι. Απλά δηλώνω ότι αυτό που άκουσα ήταν πρόχειρο και ότι θα μπορούσε να το κάνει ο οποιοσδήποτε. Ακόμη κι εγώ που δεν είμαι όχι επαγγελματίας, αλλά ούτε καν ερασιτέχνης στιχουργός. Ούτε και τραγουδοποιός φυσικά.

      Λιζέτα Αγκοπιάν
      μα δεν είπε κανείς οτι ο Δεληβοριάς έγραψε ένα μικρό αριστούργημα. Και λυπάμαι, αλλά η κριτική για το αν το τραγούδι που παρουσιάστηκε στη συγκεκριμένη περίσταση, ήταν καλό ή κακό, θα μπορούσε πραγματικά να λείπει. Γιατί ουσιαστικά δεν συνεισφέρει κατά τη γνώμη μου σε τίποτα απολύτως παρά στο "κουβέντα να γίνεται"..

      Φώντας Τρούσας
      Η κριτική πάντα συνεισφέρει. Αυτός είναι ο ρόλος της εξάλλου. Αυτό που θα έπρεπε να λείπει από τη συγκεκριμένη περίσταση είναι το τραγούδι - όχι η κριτική στο τραγούδι.

      Λιζέτα Αγκοπιάν
      οχι πάντα! Δεν είναι πάντα η κριτική το ζητούμενο...

      Φώντας Τρούσας
      Η κριτική δεν είναι ζητούμενο. Είναι το παρεπόμενο. Η κριτική χωρίς την αιτία της δεν υπάρχει. Και τίποτα δεν είναι υπεράνω κριτικής.

      Λιζέτα Αγκοπιάν
      εδώ διαφωνούμε: υπάρχουν περιστάσεις που η κριτική γίνεται το απολύτως ζητούμενο (όπως ετούτη εδώ) χωρίς να προσφέρει απολύτως τίποτα. Θέλω να πω, η κριτική για την κριτική στέλνει αλλού τη μπάλλα...

      Φώντας Τρούσας
      Και αυτή η κριτική που άσκησα εδώ βοηθάει και έχει νόημα.

      Λιζέτα Αγκοπιάν
      εάν έτσι νομίζετε...άλλωστε δεν μπορείς να πείσεις κάποιον που δεν έχει επί της ουσίας διάθεση να συγκλίνει κάπου..
      Σας ευχαριστώ για τον διάλογο παρόλα ταύτα..

      Φώντας Τρούσας
      Δεν υπάρχει λόγος να πείσει κανείς κανέναν. Δεν είναι το νόημα της κριτικής αυτό. Ο καθένας οφείλει να σκέφτεται με το δικό του κεφάλι. Κι εγώ με το δικό μου. Να'στε καλά.

      Ilias Tsampardoukas
      Το τραγουδι του Δεληβορια ειναι ενα τεμπελικο τραγουδι με κακογραμμενους στιχους τοποθετημενο σ ενα πλαισιο που λειτουργει συγκινησιακα απο μονο του. Το πλαισιο συγκινει οχι το τραγουδι.

      Λάκι Κραπ
      κακογραμμενους στίχους; οι στίχοι του τραγουδιού ακολουθούν την τεχνοτροπία του στιχουργου που μπορεί να μην είναι της αρεσκείας σας αλλά δεν τους καθιστούν κακογραμμενους

      άρης φίλιππας
      Χωρίς να είμαι ο μεγαλύτερος φαν του ΦΔ, η κριτική στο ποστ σας σταματάει στην πρώτη παράγραφο. Από εκεί και πέρα ξεκινάει το ego και ο εξυπνακισμός. Αν μπορείτε να γράψετε κάτι καλύτερο, γίνετε τραγουδοποιός και κριθείτε ως τέτοιος. Δεν το συστήνω πάντως αν κρίνω από το στιχούργημα, το οποίο μάλλον αποδεικνύει το αντίθετο από αυτό που θέλατε να πείτε. Δυστυχώς φτιάξατε κάτι άμετρο και ολίγον... τζούφιο. Γι' αυτό, έκαστος εφ' ω και τα λοιπά

      Φώντας Τρούσας
      Δεν υπάρχει κανένας εξυπνακισμός. Αυτό που λέει η δεύτερη παράγραφος, που έρχεται σαν συμπλήρωμα της πρώτης, είναι πως στο άψε-σβήσε ο καθένας μπορεί να γράψει κάτι - ακόμη κι εγώ. Τραγουδοποιός και στιχοπλόκος μπορεί να γίνει ο καθείς. Το να φτιάξεις κάτι που να ξεπερνά το προφανές, το τετριμμένο και το πρόχειρο είναι το ζητούμενο. Και αυτό το περί ο έκαστος εφ ω κτλ. είναι σαχλαμάρα. Δήλωσα εγώ ποτέ ότι φιλοδοξώ να γίνω στιχουργός?

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Και Λήδα-Σπύρος ακούμε και "Επικίνδυνη Ισορροπία" με Βλάσση, αλλά ξεφυλλίζουμε και ποιήματα του Ανδρέα Αγγελάκη..."...

    Γιώργος Φρατζεσκάκης
    Σπουδαίος ποιητής!Είχε κάνει την μετάφραση στην "Ερωτική τριλογία"που είχε ανεβάσει Ποταμίτης κι επαιζα κι εγώ .Κι ωραίος άνθρωπος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το Φλεβάρη του ’77 λίγο έξω από την Πάτρα ο Μητροπάνος, που οδηγούσε Τζάγκουαρ"...

    Labis Vasilatos
    Ποιός έφταιγε όμως;Ο Μητροπάνος;
    Έτσι για την ιστορία, αν ξέρεις.

    Φώντας Τρούσας
    Το γράφω

    Labis Vasilatos
    το είδα.Ο κόσμος το έλεγε, το διάβασα.Ήταν όντως έτσι;Τροχαία δεν πήγε στο σημείο;Μάλλον λοιπόν έφταιγε αυτός...

    Φώντας Τρούσας
    Ο κόσμος δικάζει φίλε μου, τι να τις κάνεις τις τροχαίες... Έγινε το κακό; Πάει έγινε.

    Labis Vasilatos
    Ναι…

    Panagiotis Agapitou
    Ο Μουσαφίρης είναι ίσως ο πιο αδικημένος και υποτιμημένος συνθέτης στην Ελλάδα
    Το κουταλάκι πολλοι το χρησιμοποιουν ως χαρακτηριστικό παραδειγμα κακου τραγουδιου

    Φώντας Τρούσας
    Ασ' τους να λένε

    Andreas Karampelas
    (απόκομμα)

    Φώντας Τρούσας
    Μου το έστειλε ο Στέλιος ο Αποστολόπουλος

    Harry Gordon
    Πρεζοτραγουδο

    Φώντας Τρούσας
    Ρε μη λες βλακείες

    Harry Gordon
    εγω σε ζεστενα και εσυ με ελιωνες, τι το θες το κουταλακι να μου δινεις το φαρμακι...κανω διαφορους συνειρμους

    Panagiotis Giannelis
    ...ο ύμνος της...
    ...δεν είναι συνειρμοί είναι η πραγματικότητα...

    Argiris Kostouros
    (απόκομμα)

    Φώντας Τρούσας
    Τελείως ό,τι να'ναι ο μεγάλος τίτλος. Εδώ υπήρχε νεκρή και αυτοί γράφουνε για τις γρατσουνιές.

    Kwstas Agas
    Εμένα για το συγκεκριμένο τραγούδι η μητέρα μου, που ήταν καθηγήτρια φιλόλογος, μου έχει διηγηθεί το εξής: Το 1977/1978 υπηρετούσε στο σχολείο των Πετραλώνων και το καλοκαίρι ήταν επιτηρήτρια σε αίθουσα του εν λόγω σχολείου όπου οι μαθητές έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις!! Και τη στιγμή που τα παιδιά έγραφαν, από το διαμέρισμα κάποιας συνοικιακής πολυκατοικίας, γειτονικής του σχολείου, ακουγόταν στη διαπασών το Κουταλάκι με τη φωνή του Μητροπάνου!! Τελείωνε το τραγούδι κι αυτός που το έβαζε... το έβαζε ξανά και ξανά στη διαπασών, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην μπορούν να συγκεντρωθούν για να γράψουν!! Στην ... 8η, 9η κλπ συνεχόμενη φορά που ακούστηκε το Κουταλάκι έστειλαν την αστυνομία στο διαμέρισμα από όπου ακουγόταν το άσμα για να σταματήσει και να μπορέσουν οι μαθητές να συγκεντρωθούν στα θέματα των πανελλαδικών....

    Φώντας Τρούσας
    Καλά ρε φίλε κάνανε εξεταστικό κέντρο δίπλα εκεί όπου μεράκλωνε ο άλλος;

    Kwstas Agas
    Όσο για το τροχαίο, στο οποίο είχε εμπλοκή ο Μητροπάνος, δεν το γνώριζα!! Μαθαίνω γι' αυτό έκπληκτος και συγκλονισμένος....

    Μάτα Αδαμογιάννη
    Αυτά τα λόγια - στιχάκια μπορούν και γίνονται τραγούδια μόνο από αυτόν που τα γράφει...μου είναι αδιανόητο να δω στο χαρτί..το τι το θες το κουταλάκι και να πω ότι θα μπορούσε να γίνει τραγούδι ..Υπέροχος Τάκης Μουσαφίρης..! Δεν γνώριζα την ιστορία για το ατύχημα .. Λυπάμαι για όλα τα ατυχήματα του κόσμου ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Ψάχνοντας κάτι στο σπίτι έπεσα πάνω σ’ ένα μουσικό περιοδικό, που, παρότι είχε φθάσει πριν από 3 χρόνια στα χέρια μου, το είχα λησμονήσει. Ο τίτλος του είναι «Μουσική Κίνησις» και κυκλοφορούσε το 1949"...

    Nina Tsavou
    Εξαιρετική η εκπομπή Αειναύτες. Κρίμα…
    Υ.Γ Η σοβαρή Καθημερινή στο τηλεπρόγραμμα δεν συμπεριλαμβάνει το πολύ καλό Κανάλι της Βουλής. Πρώτος βεβαίως ο ΣΚΑΙ με τα ριάλιτι που συμβάλλουν στην αποβλάκωση του κοινού…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τρίτο ποστ μέσα στη βδομάδα για τον Μητροπάνο. Εντάξει... θα μου (ξανα)περάσει"...

    Stathis Politis
    Απίστευτη φώτο και πληροφορία, δεν το ήξερα!

    Γιουλα Κωνσταντοπουλου
    Γράφε γράφε

    Markos Mygiakis
    Πολύ ενδιαφέρον post

    Γιώργος Δελτα
    Είχε και μαλλιά

    Φώντας Τρούσας
    17 χρονώ ήτανε, εκτός αν γεννιόταν καραφλός...

    Γιώργος Δελτα
    Έτσι νόμιζα,ευχαριστώ

    Kwstas Agas
    Ε, σίγουρα ο κοσμοπολίτης Ντέμης Ρούσσος, που μιλούσε άπταιστα τρεις γλώσσες, θα βοηθούσε τον έφηβο Μητροπάνο στο να αποδώσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα λόγια των ξενόγλωσσων τραγουδιών.....

    Γεώργιος Ζγούρας
    * Γιατί δεν ρωτάμε κάποιον από το σχήμα ή από τούς θαμώνες - (74-88 ετών) να μάς ενημερώσουν;

    Φώντας Τρούσας
    E, ρώτα, άμα ξέρεις κανέναν... Εγώ είμαι σίγουρος, γι' αυτό δε ρωτάω.

    Alexis Tambouras
    Απίστευτα πράγματα βλέπουμε πάλι εδώ ...

    Παναγιωτης Πανταζιδης
    Έπος!

    Yanis Bitsakis
    1965 ή 1964;

    Φώντας Τρούσας
    κάπου κει

    Προκόπης Σαμαρτζής
    "Η πρώτη μας επαγγελματική δουλειά ήταν στα Καμένα Βούρλα. Κοιμόμασταν έξι άτομα σε ένα δωμάτιο 2Χ2 και το βράδυ ο ξάδερφός του ο Jo του σήκωνε το μπατζάκι της πυτζάμας και του έβαζε ζωύφια γιατί ο Ντέμης τα φοβόταν. Εκεί παίζαμε σε ένα κεντράκι που λεγόταν Corfu. Μια μέρα ανέβηκε στο πάλκο μαζί μας και πρωτοτραγούδησε ο Μητροπάνος. Είχε έρθει με τον θείο του και επειδή του άρεσε να τραγουδάει, ζήτησε να πει δυο κομμάτια κι εμείς δεχήκαμε ευχαρίστως. Αυτό ήταν το 1964."
    Αντώνης Γιούλης

    Yanis Bitsakis
    ευχαριστώ, το έχω διαβάσει. Όμως η λεζάντα της φωτογραφίας λέει 1965.
    Τέλος φόρμας

    Nikos Mitrogiannopoulos
    ορίστε, κύριοι! Και μετά διαμαρτύρονται οι ροκάδες πως έπαιζαν σε σκυλάδικα για το μεροκάματο!

    Φώντας Τρούσας
    Μέχρι και ο Νταλάρας από τα ροκ συγκροτήματα ξεκίνησε. Crummy Ones

    Vassilis Serafimakis
    προχωρημένο όνομα γιά την εποχή - κάποιος τα μίλαγε φαρσί τα Αγγλικά.

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    κι αυτό δεν το ήξερα
    Μόνο τον Βαρδή με vickings ήξερα!Και τα σταυρόλεξα του Παπακωνσταντίνου!
    Πάντως και εμένα μου φάνηκε παράξενος με μαλλιά!Γιατί από το θα ζήσω και χωρίς εσένα που τον είχα πρωτοδεί ως εικόνα,φαινόταν πάντα μεγαλύτερος!Άγνωστες πληροφορίες πάντως και αυτή και η προηγούμενη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή