Το τρίτο μέρος της σειράς “Salsa de la Bahia”, που επιγράφεται “Renegade Queens”, είναι γεγονός. Να
υπενθυμίσω πως για τους δύο προηγούμενους «τόμους», τον “Salsa de la Bahia Vol.2, Hoy Y Ayer” [Patois, 2014] και “Salsa de la Bahia,
A Collection of SF Bay Area Salsa and Latin Jazz, Vol.1” [Patois, 2013] έχουμε ήδη γράψει στο blog (πριν από έντεκα και
δώδεκα χρόνια αντιστοίχως), οπότε, τώρα, με αυτόν τον τρίτο «τόμο», ένα επί της
ουσίας 2CD με πλούσιο
ένθετο [Patois Records, 2025], μοιάζει να ολοκληρώνεται μια πρώτη απόπειρα να
περιγραφεί η σύγχρονη latin σκηνή της San Francisco Bay Area.
Όπως είναι γνωστό στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (και όχι μόνο στην Ανατολική) ήδη από τη δεκαετία του ’50 αρχίζει να αναπτύσσεται μία πολύ σοβαρή latin και latin-jazz σκηνή. Κυρίως στην San Francisco Bay Area, που αποτέλεσε ορμητήριο για τον Cal Tjader, αλλά και για διαφόρους άλλους οργανοπαίκτες που στάθηκαν δίπλα στον διακεκριμένο βιμπραφωνίστα εκείνα τα παλαιά χρόνια (Bayardo Velarde, Armando Peraza, Mongo Santamaria, Willie Bobo κ.ά.). Να υπενθυμίσω, και εδώ, πως ένα από τα άλμπουμ-εμβλήματα της latin jazz στα fifties, το περίφημο “Mambo with Tjader” του Cal Tjader’s Modern Mambo Quintet, κυκλοφόρησε το 1954 στην Fantasy του San Francisco, και πως δίπλα στον Tjader είχαν συνταχθεί οι Edgard Rosales congas, Manuel Duran πιάνο, Carlos Duran μπάσο και Bayardo Velarde timbales.
Γεννημένος εκείνη περίπου την εποχή (1952) στην ίδια πόλη, ο παραγωγός, συνθέτης και τρομπονίστας Wayne Wallace μεγάλωσε, έζησε και ζει με την latin μουσική, επιχειρώντας να προβάλλει όχι μόνο το σύγχρονο πρόσωπό της αλλά και την ιστορία του ήχου που αγαπάει μέσα από ποικίλες κυκλοφορίες τής δικής του Patois Records. Έτσι, και ανάμεσα σε άλλα, ο Wallace (για άλμπουμ του οποίου θα βρείτε ουκ ολίγες reviews στο δισκορυχείον) θα συνεργαζόταν με την Rita Hargrave, μία φανατική salsera και «ψυχή» πίσω από το ντοκυμαντέρ “The Last Mambo” (2020), επιμελούμενος και το σχετικό soundtrack, ενώ σε παράλληλη κατεύθυνση με την ταινία, θα έρχονταν και τα CD της σειράς “Salsa de la Bahia”, που στόχο είχαν και έχουν να προβάλλουν το σημερινό (και λίγο παλαιότερο) latin δυναμικό της περιοχής.
Στον τρίτο «τόμο» οι Wallace και Hargrave επικεντρώνονται στο γυναικείο δυναμικό της Bay Area, γνωρίζοντάς μας σπουδαίες καλλιτέχνιδες (με τα συγκροτήματά τους) φημισμένες ή και νεότερες, δημιουργώντας μία ούλτρα αξιοπρόσεκτη συλλογή, από δέκα και εννέα tracks, μοιρασμένα σε δύο CD.
Καλλιτέχνιδες με καταγωγή από την Βενεζουέλα, την Κούβα, την Χιλή ή την Κολομβία, που ζουν βεβαίως στην ευρύτερη περιοχή του San Francisco, σαν τις Xiomara Torres, Jackie Rayn, Bobi Céspedes, Christelle Durandy, Kat Parra, Maria Marquez, Sandy Cressman, Carolyn Brandy, Avotcja κ.ά., καταγράφονται εδώ μαζί με τα σχήματα που τις συνοδεύουν, δημιουργώντας ένα πύρινο, ένα εκρηκτικό latin σετ, αποτελούμενο από παραδοσιακά, ιστορικά κομμάτια και βεβαίως από πρωτότυπα καινούρια, πυρπολώντας, όπως λέμε, τις αισθήσεις.
Κλισέ φράσεις, που ανταποκρίνονται πλήρως, όμως, στο υλικό αυτών των δύο CD, που με τόση δουλειά και προσοχή μάς παραδίδει η Patois.
Επαφή: www.walacomusic.com
Όπως είναι γνωστό στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (και όχι μόνο στην Ανατολική) ήδη από τη δεκαετία του ’50 αρχίζει να αναπτύσσεται μία πολύ σοβαρή latin και latin-jazz σκηνή. Κυρίως στην San Francisco Bay Area, που αποτέλεσε ορμητήριο για τον Cal Tjader, αλλά και για διαφόρους άλλους οργανοπαίκτες που στάθηκαν δίπλα στον διακεκριμένο βιμπραφωνίστα εκείνα τα παλαιά χρόνια (Bayardo Velarde, Armando Peraza, Mongo Santamaria, Willie Bobo κ.ά.). Να υπενθυμίσω, και εδώ, πως ένα από τα άλμπουμ-εμβλήματα της latin jazz στα fifties, το περίφημο “Mambo with Tjader” του Cal Tjader’s Modern Mambo Quintet, κυκλοφόρησε το 1954 στην Fantasy του San Francisco, και πως δίπλα στον Tjader είχαν συνταχθεί οι Edgard Rosales congas, Manuel Duran πιάνο, Carlos Duran μπάσο και Bayardo Velarde timbales.
Γεννημένος εκείνη περίπου την εποχή (1952) στην ίδια πόλη, ο παραγωγός, συνθέτης και τρομπονίστας Wayne Wallace μεγάλωσε, έζησε και ζει με την latin μουσική, επιχειρώντας να προβάλλει όχι μόνο το σύγχρονο πρόσωπό της αλλά και την ιστορία του ήχου που αγαπάει μέσα από ποικίλες κυκλοφορίες τής δικής του Patois Records. Έτσι, και ανάμεσα σε άλλα, ο Wallace (για άλμπουμ του οποίου θα βρείτε ουκ ολίγες reviews στο δισκορυχείον) θα συνεργαζόταν με την Rita Hargrave, μία φανατική salsera και «ψυχή» πίσω από το ντοκυμαντέρ “The Last Mambo” (2020), επιμελούμενος και το σχετικό soundtrack, ενώ σε παράλληλη κατεύθυνση με την ταινία, θα έρχονταν και τα CD της σειράς “Salsa de la Bahia”, που στόχο είχαν και έχουν να προβάλλουν το σημερινό (και λίγο παλαιότερο) latin δυναμικό της περιοχής.
Στον τρίτο «τόμο» οι Wallace και Hargrave επικεντρώνονται στο γυναικείο δυναμικό της Bay Area, γνωρίζοντάς μας σπουδαίες καλλιτέχνιδες (με τα συγκροτήματά τους) φημισμένες ή και νεότερες, δημιουργώντας μία ούλτρα αξιοπρόσεκτη συλλογή, από δέκα και εννέα tracks, μοιρασμένα σε δύο CD.
Καλλιτέχνιδες με καταγωγή από την Βενεζουέλα, την Κούβα, την Χιλή ή την Κολομβία, που ζουν βεβαίως στην ευρύτερη περιοχή του San Francisco, σαν τις Xiomara Torres, Jackie Rayn, Bobi Céspedes, Christelle Durandy, Kat Parra, Maria Marquez, Sandy Cressman, Carolyn Brandy, Avotcja κ.ά., καταγράφονται εδώ μαζί με τα σχήματα που τις συνοδεύουν, δημιουργώντας ένα πύρινο, ένα εκρηκτικό latin σετ, αποτελούμενο από παραδοσιακά, ιστορικά κομμάτια και βεβαίως από πρωτότυπα καινούρια, πυρπολώντας, όπως λέμε, τις αισθήσεις.
Κλισέ φράσεις, που ανταποκρίνονται πλήρως, όμως, στο υλικό αυτών των δύο CD, που με τόση δουλειά και προσοχή μάς παραδίδει η Patois.
Επαφή: www.walacomusic.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου