Σάββατο 5 Ιουλίου 2025

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 649

5/7/2025 
Κάτι μπαλέτα μωρέ ερχόντουσαν από τη Ρωσία, δεν ερχότανε η Μπόνι Τάιλερ... (γέλιο)

5/7/2025
«Με το που τελειώνει μπαίνει μέσα ένα κοριτσάκι 8, 10 χρονών με δύο ανθοδέσμες να τις πάει να τις δώσει στον Μικ Τζάγκερ και στον Κιθ Ρίτσαρντς. Και με το που γίνεται αυτό (...) το πιάνουν το κοριτσάκι δύο χωροφύλακες από τα μαλλιά και το σηκώσανε επάνω, το χτυπάγανε, του πήρανε τα λουλούδια, τα πετάξανε κάτω και τα πατήσανε. Και τρελαίνονται ο Μικ Τζάγκερ και ο Κιθ Ρίτσαρντς μπαίνουν μέσα να βοηθήσουν το κοριτσάκι, τρώνε ξύλο, φεύγουνε και βγάζει ο όμιλος των εταιρειών που ασχολούνται με τις συναυλίες τα φεστιβάλ και τα λοιπά... μας βάζουν σε εμπάργκο εμάς και από το 1967 μέχρι το 1980 δεν επιτρεπόταν να ρθει κανένας ξένος καλλιτέχνης να εμφανισθεί εδώ. Ερχόντουσαν μόνο κάτι μπαλέτα από τη Ρωσία, όπερες και τα λοιπά. Κατά τ’ άλλα τίποτα».
Ο Μίλτος Καρατζάς, στο Στούντιο 4, λέει ό,τι του κατέβει.
Κατ’ αρχάς αυτά με το κοριτσάκι δεν πρόκειται να τα σχολιάσω, γιατί ποτέ κανένας δεν τα έχει πει (απ’ όσους έχουν μιλήσει ως αυτόπτες για κείνο το live), ότι το τραβάγανε από τα μαλλιά οι... χωροφύλακες (αστυφύλακες εννοεί), ότι το σηκώσανε πάνω, ότι το δείρανε κ.λπ. Αν είναι δυνατόν!
Για τις βλακείες, δε, με τα «εμπάργκο» και τα «μπαλέτα» είναι αυτά για τα οποία σας είπα στο προηγούμενο ποστ, και σε σχέση με το πρόσφατο βιβλίο μου.
>>Όχι τσιτάτα, όχι άγνοια και κακοχωνεμένες απόψεις (που είναι κάτι χειρότερο και από την άγνοια), όχι «μύθοι», όχι εξιδανικεύσεις, όχι εύκολες και δοκιμασμένες συνταγές, όχι... χάρτινες επαναστάσεις, όχι στρεβλή και πλημμελής καταγραφή της πραγματικότητας, αλλά, απεναντίας, μια προσπάθεια για να αποκατασταθεί η αλήθεια, να μαζευτούν τα «χώματα» της παραπληροφόρησης και να μπουν πολλά πράγματα στην αληθινή τους θέση και στο πραγματικό τους ύψος.<<
Αυτό κάνουνε μια ζωή. Ανοίγουν το στόμα τους και λένε ό,τι τους κατέβει. Και κάθονται οι άλλοι από κάτω, με ανοιχτό το στόμα, και τους χειροκροτούν.
Σας παραπέμπω στη σελίδα 387 του νέου βιβλίου μου «Ροκ, ελληνικό ροκ, κοινωνία & πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)» [Όγδοο, 2025] για να δείτε κάτι δεκάδες ξένα ονόματα του ροκ, της ποπ κ.λπ, που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα μεταξύ 1967-1980. Πολλά δε απ’ αυτά (τα περισσότερα) επί χούντας. Τα επεισόδια στη συναυλία των Stones στη Λεωφόρο ήταν της πλάκας, μπροστά σε άλλα (επεισόδια) που είχαν γίνει στο Altamont (όπου υπήρχε και δολοφονία), στη Στοκχόλμη το 1970, και βεβαίως στην αμερικάνικη περιοδεία τους το 1972, όταν είχε γίνει της πουτ@νας...
“On the first show of the tour, 3 June in Vancouver, British Columbia, 31 policemen were treated for injuries when more than 2,000 fans attempted to crash the Pacific Coliseum. In San Diego on 13 June there were 60 arrests and 15 injured during disturbances. In Tucson, Arizona on 14 June, an attempt by 300 youths to storm the gates led to police using tear gas. Eighty-one people were arrested at the sellout Houston shows, mostly for marijuana possession and other drug offences. There were 61 arrests in the large crowd at RFK Stadium in Washington, D.C. on the Fourth of July”.
Γελάνε και οι πέτρες με τον... >>όμιλο των εταιρειών που ασχολούνται με τις συναυλίες τα φεστιβάλ<<, που απαίτησε δήθεν-τάχα (ο όμιλος) να μην ξαναπαίξουν ξένοι στην Ελλάδα.
Ο τύπος είναι βεβαίως παντελώς άσχετος και με τα περί κλασικής μουσικής, όπερας κ.λπ., όταν μιλάει για... κάτι μπαλέτα από τη Ρωσία κ.λπ. Να πάρει τα προγράμματα του Φεστιβάλ Αθηνών επί χούντας, και μετά τη χούντα, για να δει τα τεράστια ονόματα που εμφανίστηκαν στην Ελλάδα. Δεν θα πω τίποτα. Δεν θα ξεστραβώνω εγώ τον κάθε θρασύ άσχετο. Να πάει να ξεστραβωθεί μόνος του...

5/7/2025
>>Ένα βιβλίο αναφοράς για το ροκ και τις κοινωνικοπολιτικές του διαστάσεις κατά την ελληνική (και όχι μόνο), δεκαετία του '60, του συγγραφέα του «Ραντεβού στο Κύτταρο», Φώντα Τρούσα, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Όγδοο. Ένας τόμος 500 σελίδων, προϊόν εξαντλητικής έρευνας 25 ετών.<<
Εδώ αναφέρονται για πρώτη φορά και τα αναλυτικά περιεχόμενα του βιβλίου...
https://www.ogdoo.gr/politismos/vivlio/to-neo-vivlio-tou-fonta-troysa-kykloforei-apo-tis-ekdoseis-ogdoo

5/7/2025
Τo τι τίτλο θα είχε το πρόσφατο βιβλίο μου, που κυκλοφόρησε από το Όγδοο, ήταν ένα από τα πράγματα, που με απασχόλησαν πολύ. Θα μπορούσα να βρω έναν τίτλο με 2-3 λέξεις, αλλά αυτός θα έπρεπε να συνοδεύεται σίγουρα και από έναν επεξηγηματικό υπότιτλο, οπότε; Οπότε είπα να το ξεπεράσω αυτό μετατρέποντας τον υπότιτλο σε τίτλο. Γιατί, το «Ροκ, ελληνικό, ροκ, κοινωνία & πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)», επεξηγεί τα πάντα.
Ότι, δηλαδή, εδώ με απασχολεί το ροκ και το ελληνικό ροκ, έτσι όπως αυτό θα αναπτυσσόταν μέσα σε μια συγκεκριμένη ιστορική διαδρομή, η οποία περνά από την πρώτη οκταετία Καραμανλή, τη φάση της Ενώσεως Κέντρου και την αποστασία, για να καταλήξει στην χουντική επταετία – και μάλιστα ιδωμένα όλα τούτα μέσα από μια διαφορετική, μια αντι-συστημική ματιά. Εκεί «κολλάει» και η «αντι-ανάγνωση».
Όχι τσιτάτα, όχι άγνοια και κακοχωνεμένες απόψεις (που είναι κάτι χειρότερο και από την άγνοια), όχι «μύθοι», όχι εξιδανικεύσεις, όχι εύκολες και δοκιμασμένες συνταγές, όχι... χάρτινες επαναστάσεις, όχι στρεβλή και πλημμελής καταγραφή της πραγματικότητας, αλλά, απεναντίας, μια προσπάθεια για να αποκατασταθεί η αλήθεια, να μαζευτούν τα «χώματα» της παραπληροφόρησης και να μπουν πολλά πράγματα στην αληθινή τους θέση και στο πραγματικό τους ύψος.
Η δική μου γνώμη είναι πως αυτό το βιβλίο είναι κάτι το μοναδικό και το ξεχωριστό για το χώρο της δικής μας μουσικής ιστοριογραφίας, και πως δείχνει έναν τρόπο αντιμετώπισης των γεγονότων και των καταστάσεων εντελώς έξω από τα καθιερωμένα. Δεν είναι ένα πανεπιστημιακού τύπου ανάγνωσμα, με τις γνωστές ακαδημαϊκές νεωτερικές αγκυλώσεις (της ψευτο-ανατροπής της Ιστορίας), μα ένα λαϊκό βιβλίο με πλατιά κατόπτευση και διείσδυση, που σέβεται, ταυτοχρόνως, εκείνο που πραγματικά συνέβη.
Τέλος πάντων αυτή είναι η δική μου γνώμη, αλλά δεν παύει να είναι μία γνώμη ανάμεσα σε άλλες. Σημασία έχει λοιπόν όχι το τι λέω εγώ, αλλά το τι θα πείτε εσείς, οι πολλοί και οι πολλές, για το βιβλίο, όταν θα το αγοράσετε και θα το διαβάσετε...

4/7/2025
Μου τη θύμισε χθες ο Νίκος. Τι ωραία φωνή, και τι ωραία φιγούρα! Είχε βγει πριν από την Κουμιώτη η Κορδερά, αλλά όταν έσκασε η Ρένα δεν υπήρχαν πλέον τραγούδια για κείνη...
https://www.youtube.com/watch?v=az3HCwL_Ha8&list=RDaz3HCwL_Ha8&start_radio=1

4/7/2025
Πολλά και διαφόρων ειδών ερωτήματα απασχολούν τον κόσμο και τις κοινωνίες. Εμείς θα προσθέσουμε κι άλλα, όχι για να βαρύνουμε την καθημερινότητά σας, αλλά για να την ελαφρύνουμε...
– Ποια ήταν η πορεία του ροκ στην Ελλάδα, και βεβαίως του ελληνικού ροκ, στη μακρά δεκαετία του ’60 (long sixties);
– Ποια γεγονότα και καταστάσεις επέδρασαν καταλυτικά στην εμφάνιση, την εξέλιξη και την καθιέρωση, στη χώρα μας, στην περίοδο 1956-1974, της πιο σημαντικής νεανικής έκφρασης στην ιστορία της μουσικής;
– Ποιος ο ρόλος του περιοδικού «Μοντέρνοι Ρυθμοί» στο μέσο των σίξτις;
– Πώς πορεύτηκε το ροκ και το ελληνικό ροκ στην περίοδο της δικτατορίας και πριν απ’ αυτή;
– Τι σήμαινε το «καλοκαίρι της αγάπης» για την Ελλάδα του 1967;
– Τι σχέση είχε το ελληνικό ροκ με τον στρατό και η ψυχεδέλεια με τη «μαύρη αντίδραση»;
– Τι συνέβη με τους Rolling Stones τον Απρίλιο του ’67 στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και τι με τους John Lennon-Yoko Ono στην Αθήνα του ’69;
– Πώς αξιολογούσε ο Μίκης Θεοδωράκης τους Beatles, το Woodstock και το μιούζικαλ «Hair»;
– Τι πίστευαν για το ροκ οι μαοϊκοί και τι η Εκκλησία;
– Ποια η σχέση του Donovan με την Ελλάδα και του… Καραγκιόζη με τους Beatles;
– Τι έπραξαν ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Δημήτρης Πουλικάκος και άλλοι ροκ τραγουδοποιοί και συγκροτήματα την ίδια εποχή;
– Τι σχέση είχε ο ποιητής Λευτέρης Πούλιος με τους χίπις;
– Πόσα ξένα γκρουπ και καλλιτέχνες εμφανίστηκαν στη χώρα μας επί δικτατορίας;
– Ποιος ήταν ο Rocky Shahan και ποια η Αννίτα Κουτσουβέλη;
– Τι σήμαιναν τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο, τον σκληρό Νοέμβρη του ’73, για την πορεία του ροκ και του ελληνικού ροκ;
Σε όλα αυτά και σε πάμπολλα ακόμη ερωτήματα απαντά το βιβλίο «Ροκ, ελληνικό ροκ, κοινωνία & πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 / μία αντι-ανάγνωση» [Όγδοο, 2025], που τώρα κυκλοφορεί στα e-shops και τα βιβλιοπωλεία...

9 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πολλά και διαφόρων ειδών ερωτήματα απασχολούν τον κόσμο και τις κοινωνίες. Εμείς θα προσθέσουμε κι άλλα, όχι για να βαρύνουμε την καθημερινότητά σας, αλλά για να την ελαφρύνουμε..."...

    Φώντας Τρούσας
    https://ogdooshop.gr/.../rok-elliniko-rok-koinonia...
    Ροκ, ελληνικό ροκ, κοινωνία & πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)

    Miltiadis Kordas
    Το αγοράσαμε ηδη

    Kwstas Agas
    Με όλα αυτά τα ερωτήματα μας κινησες έντονα το ενδιαφέρον να το αποκτήσουμε!!! Στο ερώτημα "τι συνέβη με τους rolling stones το 1967", αν ρωτήσεις πχ .. 20 ανθρώπους που ήταν εκεί, σε αυτή τη συναυλία, θα λάβεις... 20 διαφορετικές απαντήσεις και εκδοχές!! Κι αυτό μας κινεί περισσότερο το ενδιαφέρον για τη δική σου τοποθέτηση!! Κι όσο για το τελευταίο ερώτημα, η άποψη που έχω σχηματίσει (χωρίς να έχω ζήσει τα γεγονότα) είναι η εξής: τα γεγονότα στο Πολυτεχνείο ήταν καταλυτικά για τη συνέχεια και εξέλιξη της ροκ μουσικής στην Ελλάδα!! Το πολιτικό τραγούδι κυριάρχησε πλήρως και παραγκωνισε τα ελληνικά ροκ συγκροτήματα.... Όμως... Αν στο βιβλίο σου διαβάσω κάποια άλλη άποψη, πολύ θα το χαρώ ....

    Φώντας Τρούσας
    Να το αγοράσεις οπωσδήποτε και γι' αυτά τα ερωτήματα και για πάμπολλα άλλα.

    Kwstas Agas
    μα φυσικά!!!!!!

    Andreas Stamatopoulos
    Εξαιρετικά ενδιαφέρον, καλοτάξιδο!

    Εύα Αθανασοπούλου
    Φώντα μου μας συγκινείς, εκτός του ότι μας επιμορφώνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μου τη θύμισε χθες ο Νίκος. Τι ωραία φωνή, και τι ωραία φιγούρα! Είχε βγει πριν από την Κουμιώτη η Κορδερά"...

    Kwstas Agas
    Ωωω δεν την θυμόμουν την εκτέλεση του συγκεκριμένου τραγουδιού!! Πολύ ωραία ερμηνεία, από μια καταπληκτική ταινία, όπου ο Φούντας "δίνει τα ρέστα του" (φυσικά στο δισκογραφικό ντεμπούτο του Λοϊζου ο Σταθμός η Λίτσα Διαμάντη ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο το εν λόγω τραγούδι)!! Σημειωτέον, σε αυτό το τραγούδι ο Λοϊζος υπογράφει και τους στίχους (αυτή τη στιγμή από τη δισκογραφία του Λοϊζου φέρνω στο μυαλό μου μόλις 8 τραγούδια που ο συνθέτης υπογράφει και τους στίχους εκτός από τη μουσική, αν είναι περισσότερα, με διορθώνετε!! Πάντως, όποτε ο Λοϊζος έγραψε στίχο, τα κατάφερε μια χαρά... )...

    Nina Tsavou
    Tωρα δεν έχει την εταιρεία που θεραπεύει το τριχωτό της κεφαλής του Αδώνιδος;

    Mike Beles
    Στην σημερινή Ένδεια ...φαίνονται αριστουργηματα

    Λιζ Ξυν
    Πλησιαζοντας την Κουμιωτη κ μιλωντας μαζι της αισθανθηκα την πικρα που ενοιωσε οταν παραμεριστηκε η ιδια απο την Χαρουλα...και οι τρεις ερμηνευτριες εξαιρετικες με την δικη τους χροια κ το δικο τους μεταλλο φωνης...σας ευχαριστω κυριε Τρουσσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τo τι τίτλο θα είχε το πρόσφατο βιβλίο μου, που κυκλοφόρησε από το Όγδοο, ήταν ένα από τα πράγματα, που με απασχόλησαν πολύ"...

    Φώντας Τρούσας
    https://ogdooshop.gr/.../rok-elliniko-rok-koinonia...
    Ροκ, ελληνικό ροκ, κοινωνία & πολιτική στη μακρά δεκαετία του ’60 (μία αντι-ανάγνωση)

    Christos Nastos
    Να προσθεσω, οτι ειναι πολυ ομορφο και το κολαζ του εξωφυλλου,
    που μεταδιδει αυτη τη 60-70's αισθητικη με πολυ πετυχημενο στυλ...

    Φώντας Τρούσας
    Θα γίνει ειδικό ποστ για το εξώφυλλο.

    George Economou
    Όντως, όπως φαντάζομαι αυτο το βιβλίο, δύσκολο να έμπαινε μικρός τίτλος. Πάντως μπήκε στην λίστα να το πάρω και να το διαβάσω, οπότε και να πάψω να το φαντάζομαι! Υ.Γ. Σου έδωσα τίτλο "Φαντάσου το '60"

    το Κουτοί μη Τόποι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Με το που τελειώνει μπαίνει μέσα ένα κοριτσάκι 8, 10 χρονών με δύο ανθοδέσμες να τις πάει να τις δώσει στον Μικ Τζάγκερ και στον Κιθ Ρίτσαρντς"...

    Φώντας Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=4uiNQ7DvpWU&t=1518s
    Ο Μίλτος Καρατζάς στο «Στούντιο 4»

    Panagiotis Kontis
    Σωστά, σωστότατα. Καρατζομπούρδες.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Χαίρομαι. Μίλαγε "χαζεμένα".
    Τα μπέρδευε. Θα είχε το λόγο του.
    Την πορεία του, στις αρχές της,
    την είχα παρακολουθήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Κάτι μπαλέτα μωρέ ερχόντουσαν από τη Ρωσία, δεν ερχότανε η Μπόνι Τάιλερ... (γέλιο)"...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ήλθαν και Καλαμάτα

    Φώντας Τρούσας
    τότε?

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Όχι. 2000 ή 2001

    Θεοδουλος Παρασκευαιδης
    ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΠΑΙΔΕΥΤΑ ΚΑΙ ΑΜΟΥΣΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ,ΟΡΙΖΑΝ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΖΑΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ.......ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠ' ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ "ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ" ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΚΑΝ ΤΟ Εb (ΜΙ ΥΦΕΣΗ) ΣΤΗ ΚΙΘΑΡΑ.....ΟΙ ΜΕΤΑΠΡΑΤΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΛΗΜΑΤΑ,ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΧΡΙΣΤΗΚΑΝ......."ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ"......,ΑΣ ΓΕΛΑΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΔΑΛΟΝ ΕΡΙΦΙΟΝΝΝ.....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και όμως ήλθαν οι Chicago το 1972, το είδα στο ένθετο του δίσκου Live at Carnegie Hall που ανέφερε τις συναυλίες τους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To είχε πει κάπου κι ο Φαληρέας ότι είχαν έρθει, αλλά δεν πρέπει να έπαιξαν κάπου. Ίσως να εμφανίστηκαν στην τηλεόραση... δεν ξέρω... Δεν το έχω ψάξει.

      Διαγραφή
  7. Ναι μαλλον το ειπε στη συνέντευξη που ειχε δοσει στο τευχος 287 του περιοδικού Ήχος & Hi-Fi  του
    Φεβρουάριου 1997 αλλα χωρις πολλες λεπτομέρειες. Απλά ήθελα να πω πως μάλλον δεν είχαμε αποκλειστεί συναυλιακά, τραγουδιστες/μουσικοι/συγκροτήματα έρχονταν για εμφανίσεις στην Ελλάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και δεν είχαμε αποκλειστεί συναυλιακά. Αυτά είναι τελείως σαχλαμάρες.

      Διαγραφή