OSCAR LINDBERGET QUINTET: Hymn to a Friend [Losen
Records, 2025]
Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του σαξοφωνίστα (τενόρο, άλτο, σοπράνο) Oskar Lindberget, για το οποίο γράφουμε στο blog, έχει τίτλο “Hymn to a Friend”.
Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του σαξοφωνίστα (τενόρο, άλτο, σοπράνο) Oskar Lindberget, για το οποίο γράφουμε στο blog, έχει τίτλο “Hymn to a Friend”.
Στο CD αυτό ο Lindberget συνεργάζεται με καλούς
μουσικούς της νορβηγικής σκηνής, όπως είναι οι Øystein Folkedal πιάνο,
fender
rhodes, wurlitzer, clavinet, arp, Markus Kaardal κιθάρες, Håkon Huldt-Nystrøm κοντραμπάσο
και Tobias Rønnevig ντραμς.
Οι Kaardal και Lindberget είχαν βρεθεί και
στο φοβερό prog άλμπουμ του πρώτου που είχε τίτλο “Kaarma” (2024), αν και επί του
προκειμένου έχουμε κάτι διαφορετικό.
Στο “Hymn to a Friend” καταγράφονται δέκα συνθέσεις του Lindberget και μία του πιανίστα Folkedal, κι εκείνο που θα πρέπει κάποιος να σημειώσει από την αρχή είναι πως εδώ έχουμε έναν τύπο σύγχρονης ευρωπαϊκής jazz, με διάφορες, όμως, επιμέρους αναφορές – ας πούμε παραδοσιακές. Εννοώ πως σε κομμάτια σαν τα “Gulleborg” και “Duo (Breathe)” αντιλαμβάνεσαι κάτι από το κλίμα των δίσκων του Jan Johansson. Υπάρχουν, όμως, εδώ και άλλες σεμνά ηλεκτρικές, contemporary επιρροές, που δίνουν βάρος τόσο στην ομαδική κατάδειξη, όσο και στις ενδιάμεσες σολιστικές προσεγγίσεις, που σε κάθε περίπτωση είναι σύντομες και ουσιαστικές, όταν αλλού (“Bela ivanderland”) εκείνο που κυριαρχεί είναι το ευφρόσυνο, swinging κλίμα και αλλού οι απελεύθεροι λυρικοί τόνοι (“Hymn to a friend”).
Ένα ενδιαφέρον άλμπουμ, στο οποίο προσδίδει κάποια ιδιαίτερα ηχητικά χαρακτηριστικά και η κιμπορντική ποικιλία.
TRØEN / ARNESEN QUARTET: New Paintings of Jazz [Losen Records, 2025]
Το Trøen / Arnesen Quartet μας είχε απασχολήσει και παλαιότερα, μέσω του άλμπουμ του “Tread Lightly” [Losen Records, 2021]. Εκεί είχαμε σημειώσει πως ο πιανίστας Dag Arnesen είναι παλιά τζαζ «καραβάνα», έχοντας εμφανίσεις με Carla Bley, Joe Henderson, Elvin Jones κ.ά. και βεβαίως την ανάλογη δισκογραφία, και πως η Elisabeth Lid Trøen ήταν/είναι μια νεαρή σαξοφωνίστρια-φλαουτίστρια, με πολύ μέλλον εμπρός της. Κομμάτι εκείνου του μέλλοντος είναι το σημερινό παρόν – ήτοι το νέο άλμπουμ του Trøen / Arnesen Quartet, που αποκαλείται “New Paintings of Jazz”. Στο εν λόγω CD καταγράφονται εννέα συνθέσεις της Trøen, τις οποίες αποδίδει ένα σοβαρό κουαρτέτο αποτελούμενο από τους Elisabeth Lid Trøen τενόρο, σοπράνο, φλάουτο, Dag Arnesen πιάνο, Ole Marius Sandberg μπάσο και Sigurd Steinkopf ντραμς.
Η Trøen συνθέτει για το σχήμα της. Μπορεί εκείνη να είναι co-leader, αλλά το παιγνίδι μοιράζεται προς όλους και εξίσου. Και τούτο αποδεικνύεται από την διαρκή και ενεργή παρουσία του rhythm section, που βρίσκεται πάντα εκεί όπου πρέπει – ακόμη και όταν αναλαμβάνει τις δικές του πρωτοβουλίες. Οι συνθέσεις της Trøen μπορεί να ακούγονται κάπως προφανείς, αλλά στην πράξη είναι ιδιαίτερες, καθώς διαθέτουν μελωδικά προτερήματα και συνετή αρμονική ανάλυση, που τις κάνει τραβηχτικές προς το μέσο αυτί. Είναι πλούσιες όσον αφορά την εξέλιξή τους, καθώς οι περισσότερες έχουν μεσαίες και μεγάλες διάρκειες, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει ο χώρος και ο χρόνος για όλου του τύπου τις συνομιλίες, με τον Arnesen να αποδεικνύεται ένας το ίδιο με την Trøen κεντρικός performer, δίνοντας τη δική του «παράσταση» σε κομμάτια όπως το 9λεπτο “Interlude for A” (που συνολικά είναι καταπληκτικό).
Και σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε μ’ ένα πλήρες και ουσιαστικό άλμπουμ, που δείχνει, για μιαν ακόμη φορά, το βάθος της σύγχρονης jazz νορβηγικής σκηνής.
Επαφή (και για τα δύο CD): www.losenrecords.no
Στο “Hymn to a Friend” καταγράφονται δέκα συνθέσεις του Lindberget και μία του πιανίστα Folkedal, κι εκείνο που θα πρέπει κάποιος να σημειώσει από την αρχή είναι πως εδώ έχουμε έναν τύπο σύγχρονης ευρωπαϊκής jazz, με διάφορες, όμως, επιμέρους αναφορές – ας πούμε παραδοσιακές. Εννοώ πως σε κομμάτια σαν τα “Gulleborg” και “Duo (Breathe)” αντιλαμβάνεσαι κάτι από το κλίμα των δίσκων του Jan Johansson. Υπάρχουν, όμως, εδώ και άλλες σεμνά ηλεκτρικές, contemporary επιρροές, που δίνουν βάρος τόσο στην ομαδική κατάδειξη, όσο και στις ενδιάμεσες σολιστικές προσεγγίσεις, που σε κάθε περίπτωση είναι σύντομες και ουσιαστικές, όταν αλλού (“Bela ivanderland”) εκείνο που κυριαρχεί είναι το ευφρόσυνο, swinging κλίμα και αλλού οι απελεύθεροι λυρικοί τόνοι (“Hymn to a friend”).
Ένα ενδιαφέρον άλμπουμ, στο οποίο προσδίδει κάποια ιδιαίτερα ηχητικά χαρακτηριστικά και η κιμπορντική ποικιλία.
TRØEN / ARNESEN QUARTET: New Paintings of Jazz [Losen Records, 2025]
Το Trøen / Arnesen Quartet μας είχε απασχολήσει και παλαιότερα, μέσω του άλμπουμ του “Tread Lightly” [Losen Records, 2021]. Εκεί είχαμε σημειώσει πως ο πιανίστας Dag Arnesen είναι παλιά τζαζ «καραβάνα», έχοντας εμφανίσεις με Carla Bley, Joe Henderson, Elvin Jones κ.ά. και βεβαίως την ανάλογη δισκογραφία, και πως η Elisabeth Lid Trøen ήταν/είναι μια νεαρή σαξοφωνίστρια-φλαουτίστρια, με πολύ μέλλον εμπρός της. Κομμάτι εκείνου του μέλλοντος είναι το σημερινό παρόν – ήτοι το νέο άλμπουμ του Trøen / Arnesen Quartet, που αποκαλείται “New Paintings of Jazz”. Στο εν λόγω CD καταγράφονται εννέα συνθέσεις της Trøen, τις οποίες αποδίδει ένα σοβαρό κουαρτέτο αποτελούμενο από τους Elisabeth Lid Trøen τενόρο, σοπράνο, φλάουτο, Dag Arnesen πιάνο, Ole Marius Sandberg μπάσο και Sigurd Steinkopf ντραμς.
Η Trøen συνθέτει για το σχήμα της. Μπορεί εκείνη να είναι co-leader, αλλά το παιγνίδι μοιράζεται προς όλους και εξίσου. Και τούτο αποδεικνύεται από την διαρκή και ενεργή παρουσία του rhythm section, που βρίσκεται πάντα εκεί όπου πρέπει – ακόμη και όταν αναλαμβάνει τις δικές του πρωτοβουλίες. Οι συνθέσεις της Trøen μπορεί να ακούγονται κάπως προφανείς, αλλά στην πράξη είναι ιδιαίτερες, καθώς διαθέτουν μελωδικά προτερήματα και συνετή αρμονική ανάλυση, που τις κάνει τραβηχτικές προς το μέσο αυτί. Είναι πλούσιες όσον αφορά την εξέλιξή τους, καθώς οι περισσότερες έχουν μεσαίες και μεγάλες διάρκειες, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει ο χώρος και ο χρόνος για όλου του τύπου τις συνομιλίες, με τον Arnesen να αποδεικνύεται ένας το ίδιο με την Trøen κεντρικός performer, δίνοντας τη δική του «παράσταση» σε κομμάτια όπως το 9λεπτο “Interlude for A” (που συνολικά είναι καταπληκτικό).
Και σ’ αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε μ’ ένα πλήρες και ουσιαστικό άλμπουμ, που δείχνει, για μιαν ακόμη φορά, το βάθος της σύγχρονης jazz νορβηγικής σκηνής.
Επαφή (και για τα δύο CD): www.losenrecords.no
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου